abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151580750
quote:
World's first head transplant volunteer could experience something "worse than death"

This week, 30-year-old Russian man, Valery Spiridonov, announced that he will become the subject of the first human head transplant ever performed, saying he volunteers to have his head removed and installed on another person’s body.

If this sounds like some kind of sick joke, we’re right there with you, but unfortunately, this is all too real. Earlier this year, Italian surgeon Sergio Canavero outlined the transplant technique he intends to follow in the journal Surgical Neurology International, and said he planned to launch the project at the annual conference of the American Academy of Neurological and Orthopaedic Surgeons (AANOS) in the US in June, where he will invite other researchers to join him in his head transplant dream.

At the time, it sounded completely outlandish - and it still is - but the difference now is that Canavero actually has a living, breathing volunteer willing to be the guinea pig for what Christopher Hootan at The Independent says is predicted to be a 36-hour operation requiring the assistance of 150 doctors and nurses. You can read about the procedure here.

Hootan brings home what’s really at stake for Spiridonov - it’s not just death he has to worry about:

"A Werdnig-Hoffman disease sufferer with rapidly declining health, Spiridonov is willing to take a punt on this very experimental surgery and you can't really blame him, but while he is prepared for the possibility that the body will reject his head and he will die, his fate could be considerably worse than death,” says Hootan.

"I would not wish this on anyone," said Dr Hunt Batjer, president elect of the American Association for Neurological Surgeons. "I would not allow anyone to do it to me as there are a lot of things worse than death."

From speaking to several medical experts, Hootan has pin-pointed a problem that even the most perfectly performed head transplant procedure cannot mitigate - we have literally no idea what this will do to Spiridonov’s mind. There’s no telling what the transplant - and all the new connections and foreign chemicals that his head and brain will have to suddenly deal with - will do to Spiridonov’s psyche, but as Hootan puts it rather chillingly, it "could result in a hitherto never experienced level and quality of insanity".

This is actually happening, and we're terrified. Also, I’ve suddenly got a great idea for a movie, and judging from the creepy performance below, Canavero could pretty much be cast as himself:

Bron

Wat.

Overigens is hier in de vorige eeuw al mee geëxperimenteerd maar dan met apen en honden.

pi_151580834
Nou, de kop is er af.
L2B's Mixcloud
pi_151580892
quote:
6s.gif Op zaterdag 11 april 2015 16:40 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Nou, de kop is er af.
_O-
Zonder wrijving geen glans
  zaterdag 11 april 2015 @ 16:45:47 #4
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_151580966
ISIS doet het ook, maar ze stoppen altijd halverwege.
pi_151580974
Mooi plan, maar ik denk dat het verdomd weinig kans van slagen heeft.

Maar misschien dat er in combinatie met klonen in de toekomst wel muziek in zit...
pi_151580988
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 16:45 schreef DemonRage het volgende:
ISIS doet het ook, maar ze stoppen altijd halverwege.
:D
L2B's Mixcloud
pi_151581009
Staat dat-ie Werding-Hoffman desease heeft, maar die openbaart zich volgens wikipedia alleen bij babies en overlijden voor tweede levensjaar?
quote:
Spinale musculaire atrofie (SMA) is de verzamelnaam voor een groep progressieve spierziekten, ook wel neuromusculaire aandoeningen genoemd. Oorzaak van deze aandoeningen is aantasting van de motorische zenuwcellen in het ruggenmerg met een slechte spierfunctie tot gevolg.

Er zijn 3 verschillende typen:

SMA type I (ziekte van Werdnig-Hoffmann). Dit type doet zich alleen voor bij baby's en heeft een ernstig verloop door verlamming van de ademhalingsspieren. De baby's worden vaak dood geboren of overlijden voor het tweede levensjaar.
SMA type II. Openbaart zich bij kinderen tussen de zes en achttien maanden. Door latere openbaring kunnen kinderen nog wel normaal leren lopen en zitten.
SMA type III (ziekte van Wohlfart-Kugelberg-Welander). Openbaart zich meer dan 18 maanden na de geboorte. De meest milde en meest voorkomende vorm van SMA.
bron
I´m back.
pi_151581022
Maar het is serieus bere interessant. Onvoorstelbaar als dat gaat lukken. Vermoedelijk hebben ze wel een 'leven' als het al lukt, maar zwaar invalide.
L2B's Mixcloud
pi_151581037
Ken wel een paar mensen die hiervoor in aanmerking zouden komen. :')
pi_151581040
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 16:48 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Maar het is serieus bere interessant. Onvoorstelbaar als dat gaat lukken. Vermoedelijk hebben ze wel een 'leven' als het al lukt, maar zwaar invalide.
Met die ziekte heb je sws nul kans.
I´m back.
pi_151581055
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 16:47 schreef Ryan3 het volgende:
Staat dat-ie Werding-Hoffman desease heeft, maar die openbaart zich volgens wikipedia alleen bij babies en overlijden voor tweede levensjaar?

[..]

bron
Hij is dus de uitzondering op de regel.
Ура для россии
pi_151581058
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 16:48 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Met die ziekte heb je sws nul kans.
Daarom snap ik de man heel best.
L2B's Mixcloud
pi_151581067
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 16:48 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ken wel een paar mensen die hiervoor in aanmerking zouden komen. :')
Ze gooien het hoofd van de levende patiënt niet weg hè.
I´m back.
pi_151581086
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 16:49 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ze gooien het hoofd van de levende patiënt niet weg hè.
Ah jammer.. :D

Niet gelezen.
pi_151581094
Dit is al een keer eerder gebeurd bij een aap in de jaren 70.
http://en.wikipedia.org/wiki/Head_transplant

ook bij een hond las ik net
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_151581108
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 16:49 schreef Lucky2Bastard het volgende:

[..]

Daarom snap ik de man heel best.
Ja, idd, ik bedoel anders gaat-ie er ook wel aan. Nu heeft-ie misschien nog een kansje.
Hoewel je de psychologische gevolgen natuurlijk ook niet moet onderschatten.
I´m back.
pi_151581125
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 16:51 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, idd, ik bedoel anders gaat-ie er ook wel aan. Nu heeft-ie misschien nog een kansje.
Hoewel je de psychologische gevolgen natuurlijk ook niet moet onderschatten.
Dat is een totaal ander mens straks. Of meer 2 mensen.
L2B's Mixcloud
  zaterdag 11 april 2015 @ 16:52:14 #18
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_151581131
Is het fysiek gezien überhaupt mogelijk om zoiets te doen en te overleven?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_151581137
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 16:51 schreef Lucky2Bastard het volgende:

[..]

Dat is een totaal ander mens straks. Of meer 2 mensen.
Ja, is nogal wat idd...
I´m back.
pi_151581213
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 16:52 schreef karr-1 het volgende:
Is het fysiek gezien überhaupt mogelijk om zoiets te doen en te overleven?
Ze moeten die zenuweinden aan elkaar zien te krijgen en daar gaat het mis denk ik. Uitvallende functies, stuipen en zo.
L2B's Mixcloud
  zaterdag 11 april 2015 @ 16:57:48 #21
152789 karr-1
pi_151581272
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 16:55 schreef Lucky2Bastard het volgende:

[..]

Ze moeten die zenuweinden aan elkaar zien te krijgen en daar gaat het mis denk ik. Uitvallende functies, stuipen en zo.
Ja precies. Zenuwen, bloedvaten en vast nog veel meer dingen. Lijkt me echt een helse operatie als het al mogelijk is.
pi_151581329
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 16:57 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ja precies. Zenuwen, bloedvaten en vast nog veel meer dingen. Lijkt me echt een helse operatie als het al mogelijk is.
Onvoorstelbaar haast. En dan een team van 150 man paraat hebben.
L2B's Mixcloud
pi_151581804
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 16:57 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Het is mogelijk. Als ze een arm weer aan kunnen hechten, kunnen ze ook iets anders aanhechten. Bovendien is het al eens gedaan.
Het is alleen tijdrovend en er zal bloed via een machine moeten worden rondgepompt, in zowel het lichaam als het hoofd en het lichaam moet beademd. Best bizar.

De vraag die bij mij meteen rijst is "hoe komen ze aan een lichaam?"
Lijkt me stug dat familie van een stervende/hersendode daarvoor af gaat staan... Organen die voortleven in een ander is een ding, maar je man of vader rond zien lopen met een andere kop er op en wil er in, lijkt me een ander verhaal.
  zaterdag 11 april 2015 @ 17:24:16 #24
152789 karr-1
pi_151581992
Lijkt me ook vreselijk idd als je ineens je man, vader of broer tegenkomt met een ander hoofd erop. Moet er echt niet aan denken.
pi_151582289
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 17:24 schreef karr-1 het volgende:
Lijkt me ook vreselijk idd als je ineens je man, vader of broer tegenkomt met een ander hoofd erop. Moet er echt niet aan denken.
Eh... Ik weet natuurlijk niet hoe jij omgaat met je familie, maar herken jij familieleden aan hun lichaam?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')