Even gechecked. Je hebt gelijk. Neat.quote:
Ja idd. Beste is om de sales in de gaten te houden op HLJ, en dan kan je met een beetje geluk 3 HG's of 2 RG's tegelijk versturen voor 10,- ofzo.quote:Op zondag 21 augustus 2016 21:35 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Even gechecked. Je hebt gelijk. Neat.
Ach. Scheelde in dit geval niet veel.
Zal een hoop schelen als Bandai eens aan betere distributie buiten Japan zou doen. Alles wat hier nu te koop is, is niet direct via Bandai geloof ik. Dan betaal je ook dubbel.
Begin anders eerst met een goede panel lining,kun je naderhand nog altijd weatheren voor de blanke lak?quote:Op zondag 21 augustus 2016 23:32 schreef DeZwabber het volgende:
Ik zit, nu ik die z'gok heb al een beetje te piekeren over hoe ik hem wil verven. Ik ben niet van superzwaar weatheren. Maar een beetje diepte mag wel.
Terwijl hij in elkaar zit?quote:Op maandag 22 augustus 2016 20:25 schreef Charged het volgende:
[..]
Begin anders eerst met een goede panel lining,kun je naderhand nog altijd weatheren voor de blanke lak?
quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 04:23 schreef Faxie het volgende:
Ahum.... ik voel me enorm stom nu
Had het potje met alcohol gepakt ipv water![]()
Poging 2, maar nog steeds even testen
quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 04:23 schreef Faxie het volgende:
Ahum.... ik voel me enorm stom nu
Had het potje met alcohol gepakt ipv water![]()
Poging 2, maar nog steeds even testen
Jeej het is gelukt hoorquote:
Cool. Pics?quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 15:53 schreef Faxie het volgende:
[..]
Jeej het is gelukt hoor
En ook de eerste keer dat ik Microsol echt nodig gehad hebt omdat er een decal van 1,5x3 over een bolvormig onderdeel moest. Maar dat spul werkt echt goed moet ik zeggenZiet er netjes uit nu
Die vinnetjes zijn geschilderd, decal valt daar overheen. Is aan een kant niet helemaal goed gegaan helaas, maar ik moet de zijkanten sowieso nog bijwerken met zwart, omdat de decal niet helemaal dekkend bleek te zijnquote:
Het valt heel goed weg te werken met een fijnschrijver gelukkigquote:Op dinsdag 23 augustus 2016 17:12 schreef DeZwabber het volgende:
Schilderen en alleen de streep als decal was misschien makkelijker geweest ja.
Zit er ook aan te denken als de agenda het toelaat.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 23:07 schreef Faxie het volgende:
Trouwens:
https://modelbrouwers.nl/(...)e6278a219b2c1e934de5
https://modelbrouwers.nl/(...)e6278a219b2c1e934de5
http://www.modelbouwdag.nl/
https://www.nmm.nl/over-h(...)modelbouw-evenement/
Klinkt interessant. Ik ga toch wel proberen om er minstens een te bezoeken
Pff,daar heb ik dus echt het geduld niet voor,respect!quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 11:28 schreef dedodo het volgende:
[ afbeelding ] en [ afbeelding ]
Het lijkt al ergens op. Die klemmen zijn alleen niets, trekken het gelijmde hout scheef
Je moet het er voor makenquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 13:09 schreef Charged het volgende:
[..]
Pff,daar heb ik dus echt het geduld niet voor,respect!![]()
Voor camo zou ik weer geen geduld hebben, wel mooi als je het kunt!quote:
FOTO'S!!!!!quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 13:23 schreef Faxie het volgende:
Komen al die houten modellen met latjes die je zelf moet zagen enzo? Want als ik dan eens zo'n model zou willen maken moet ik ook gelijk een hoop gereedschap erbij halen vrees ik...
Ik ben ook met een rotklusje bezig... piloot schilderen en decals aanbrengen. Hij is geschilderd in ieder geval, vanavond decals doen.
Hoe heet dat en waar haal je het?quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 11:28 schreef dedodo het volgende:
[ afbeelding ] en [ afbeelding ]
Het lijkt al ergens op. Die klemmen zijn alleen niets, trekken het gelijmde hout scheef
Je moet alle latjes op maat maken ja. En het gereedschap was in totaal duurder dan de boten die ik kochtquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 13:23 schreef Faxie het volgende:
Komen al die houten modellen met latjes die je zelf moet zagen enzo? Want als ik dan eens zo'n model zou willen maken moet ik ook gelijk een hoop gereedschap erbij halen vrees ik...
Dit is de pilar, Ernest Hemingway's boot.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 13:48 schreef Peejtur het volgende:
[..]
Hoe heet dat en waar haal je het?
Even relaxen,stapje terug doen (quali F1 kijken,biertje of boodschappen doen of wat anders)quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 14:11 schreef dedodo het volgende:
Ik weet niet welke latjes ik moet gebruiken
Er staat bij: 0.5x0.5x480mm en er zit (gelukkig) niets zo klein bij, verder staat er een A bij. A is sapelly, alsof ik weet wat sapelly hout isquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 14:26 schreef Charged het volgende:
[..]
Even relaxen,stapje terug doen (quali F1 kijken,biertje of boodschappen doen of wat anders)
Vaak helpt dat bij mij tenminste.
Die laatste sowieso niet. Houtlijm of alleslijm denk ik danquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 15:13 schreef dedodo het volgende:
En een vraag, wat is een goede contactlijm die ook hout op hout werkt? Moet contactlijm gebruiken, maar heb enkel houtlijm, secondelijm en revellijm. Weet niet of die laatste ook met hout werkt?
Naja staat contactlijm bij, maar dat is niet secondelijm. Zal 'alleslijm' dan wel zijn. Weet ook niet waarom het geen houtlijm moet zijn.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 15:26 schreef Faxie het volgende:
[..]
Die laatste sowieso niet. Houtlijm of alleslijm denk ik dan
Dat is dikke gele prut ja...quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 15:39 schreef dedodo het volgende:
[..]
Naja staat contactlijm bij, maar dat is niet secondelijm. Zal 'alleslijm' dan wel zijn. Weet ook niet waarom het geen houtlijm moet zijn.
//edit
Bison kit/tix zou een contactlijm zijn, maar dat lijkt mij vrij dik :/
Kleur lijkt heel licht door hoe het licht op je model valt, dus is moeilijk te zeggen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 16:30 schreef Charged het volgende:
Hmzz,wat denken jullie?
Kleur kom ik mee in de buurt?
Kan niet zo snel iets anders verzinnen..
Model
[ link | afbeelding ]
Real deal
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Model weer.
[ link | afbeelding ]
Hoe bedoel je?quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 18:52 schreef dedodo het volgende:
[..]
Kleur lijkt heel licht door hoe het licht op je model valt, dus is moeilijk te zeggen.
Strak geschilderd danquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 21:17 schreef Charged het volgende:
[..]
Nee,de MiG niet,Saab is een eerste poging.
Iig met glaasje, lijkt mij het mooist.quote:Op zondag 28 augustus 2016 01:36 schreef Faxie het volgende:
Hm, 2 opties... cockpit open of gesloten.... hmm...
Blijf vooral komen met updatesquote:Op zondag 28 augustus 2016 11:25 schreef dedodo het volgende:
Hopelijk het juiste hout gekozen.
[ afbeelding ]
Ik weet alleen niet of ik die randjes ook moet opvullen, dan zou ik een latje in de lengte moeten zien te snijden.
[ afbeelding ]
De inkepingen moet ik nog op een of andere manier zien te maken.
Ik heb overigens alles lijm genomen, daar staat ook hout op. Hopelijk genoeg gebruikt dat niet alles verrot gaat met inkepingen maken.
Ik zal m'n best doen. Iets is nu wel niet zo mooi gegaan, hopelijk valt dat niet op.quote:Op maandag 29 augustus 2016 16:04 schreef Faxie het volgende:
[..]
Blijf vooral komen met updatesIk wil ook nog wel eens zo'n set halen
![]()
(wilde die ene van 160,- toch nog halen, maar die was opeens uitverkocht)
Heb bij modelbouw Krikke nog de laatste potjes verf besteld en een rekje, maar na een week nog steeds niet verstuurd... mag hopen dat het niet te lang meer gaat duren. Is in ieder geval de laatste keer geweest daar, want bijna overal heb je het de volgende dag binnen tegenwoordig. Ook geen melding van vakantie oid op de site... en na wat googlen lijkt het altijd wat langer te duren bij hun...
Dank je.quote:Op maandag 29 augustus 2016 17:50 schreef Faxie het volgende:
Niet heel goed?![]()
Nouja oke, als je het vergelijkt met de echte pro's niet![]()
Maar ziet er toch behoorlijk goed uit als je 't mij vraagt hoor![]()
En weatheren kan je eventueel nog doen he
Ben benieuwd wat je ervaring daarmee isquote:Op maandag 29 augustus 2016 18:22 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Dank je.
Heb pas een setje met weathering spul van Tamiya gekocht met drie soorten zandkleur, en die ben ik nu met het volgende projectje (Revell Dingo) aan het gebruiken. Misschien dat ik oudere modellen ook nog eens onder handen neem.
Ik blijkbaar de negatieve verhalen niet gehoord helaas. Kan nu niet verder omdat ik hout moet buigenquote:Op maandag 29 augustus 2016 17:30 schreef Faxie het volgende:
Van Kombuis lees ik verschillende verhalen... soms 0,0 service, soms alle service van de wereld...
Heel vreemd vind ik zoiets altijd... komt altijd over als selectieve service, waar de pet van de winkelier op dat moment maar naar staat...
Die verhalen hebben er wel voor gezorgd dat ik daar sowieso niet ga bestellen...
Eerste ervaring is prima. Denk erover om nog een setje met roest kleur en eventueel roet er in te kopen. Tamiya is natuurlijk sowieso niet goedkoop, maar wel topkwaliteit.quote:Op maandag 29 augustus 2016 19:02 schreef Faxie het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat je ervaring daarmee is![]()
Nadeel van Tamiya vind ik dat je 6 verschillende setjes hebt, en goedkoop zijn ze niet...
Flakpanzer,heel mooi!quote:Op maandag 29 augustus 2016 17:31 schreef Ferry_76 het volgende:
*Meldt!
Vroeger veel vliegtuigjes, auto's en vrachtwagens gebouwd, tegenwoordig meestal 1:35 pantsers en een enkel vliegtuig. Door andere hobbies kom ik er eigenlijk niet meer aan toe, maar hoop het in het najaar of winter weer wat op te pikken. Ben er niet heel erg goed in, maar het is voor mij dan ook meer een vorm van ontspanning.
Italeri T-55, Revell PZH-2000 en (Oeroude) Tamiya M1A1 Abrams:
[ link | afbeelding ]
Tamiya Flakpanzer Gepard, mijn eerste model met airbrush:
[ link | afbeelding ]
Revell Boxer:
[ link | afbeelding ]
Die Flakpanzer is echt onwijs gaaf.quote:Op maandag 29 augustus 2016 17:31 schreef Ferry_76 het volgende:
*Meldt!
Vroeger veel vliegtuigjes, auto's en vrachtwagens gebouwd, tegenwoordig meestal 1:35 pantsers en een enkel vliegtuig. Door andere hobbies kom ik er eigenlijk niet meer aan toe, maar hoop het in het najaar of winter weer wat op te pikken. Ben er niet heel erg goed in, maar het is voor mij dan ook meer een vorm van ontspanning.
Italeri T-55, Revell PZH-2000 en (Oeroude) Tamiya M1A1 Abrams:
[ link | afbeelding ]
Tamiya Flakpanzer Gepard, mijn eerste model met airbrush:
[ link | afbeelding ]
Revell Boxer:
[ link | afbeelding ]
Ik vind hem wel mooi, wat vind je er niet mooi aan dan?quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 21:41 schreef Charged het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Meh...
Not happy.
@ Faxie betreffende de MiG,is gespoten met veel lagen afplakwerk,geen kwastwerk..
Ik geef mijne niet het voordeel van de twijfel, nog niets van gehoord. Antwoorden op email zou wel fijn zijn. Zit zelfs te denken aan annuleren, al geeft dat ook weer gedoe. Plus ze hebben een ding dat een ander niet heeft, een handig lijmflesje.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 14:47 schreef Faxie het volgende:
M'n pakje wordt eindelijk verzonden. Een week vind ik toch iets te lang duren, maar ze krijgen nog het voordeel van de twijfel vanwege vakantieperiode...
Wat heb je dan precies besteld bij Kombuis? De boten had je toch van Wildervank?quote:Op woensdag 31 augustus 2016 18:49 schreef dedodo het volgende:
[..]
Ik geef mijne niet het voordeel van de twijfel, nog niets van gehoord. Antwoorden op email zou wel fijn zijn. Zit zelfs te denken aan annuleren, al geeft dat ook weer gedoe. Plus ze hebben een ding dat een ander niet heeft, een handig lijmflesje.
Begin er wel aardig pissig van te worden.
Gereedschap: oa een plankenbuiger en een spijkerduwer. En verder verfjes voor mn plasticen model. En nog wat gereedschap.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 18:59 schreef Faxie het volgende:
[..]
Wat heb je dan precies besteld bij Kombuis? De boten had je toch van Wildervank?
Ah ok. Nou hopelijk reageren ze nog... zo'n gedoe om iets te annuleren en de bank erbij te moeten halen enzo....quote:Op woensdag 31 augustus 2016 19:33 schreef dedodo het volgende:
[..]
Gereedschap: oa een plankenbuiger en een spijkerduwer. En verder verfjes voor mn plasticen model. En nog wat gereedschap.
Te clean..zal met name komen door de grote witte decals en het blauw op het olive groen.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 12:33 schreef dedodo het volgende:
[..]
Ik vind hem wel mooi, wat vind je er niet mooi aan dan?
Die is tof! Serieusquote:Op woensdag 31 augustus 2016 21:21 schreef Faxie het volgende:
Ik kon me niet inhouden en heb een boot gekocht, plus een Tamiya Ducati en wat gereedschap![]()
Boot is wel plastic romp, maar dat vind ik niet erg. Is wat beginnersvriendelijker gok ik. Andere leuke boten hadden ze toch niet meer eigenlijk.
[ afbeelding ]
De boot was trouwens zonder de 40%, maar zat al 27% op.
En tja, voorlopig ga ik er nog niet aan beginnen, maar dat ding mag wat mij betreft 10 jaar op zolder liggen. Ik heb 'm al tenminste voor een leuke prijs
En mocht de boot bevallen, dan ga ik later een groter klassiek model halenHMS Victory oid.
Betekent dat dat je 'm deels gaat afbreken?quote:Op donderdag 1 september 2016 18:15 schreef Charged het volgende:
Nou ja,ik denk dat jullie het zelf wel snappen wat het moet gaan worden,het toestel moet mooi in het "water" gaan liggen.
Misschien iets met de roeren doen,ben er nog niet over uit.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Neh,weg van de minste weerstand,ondergrond gaat sneuvelen...quote:Op donderdag 1 september 2016 19:17 schreef Faxie het volgende:
[..]
Betekent dat dat je 'm deels gaat afbreken?
Ja he,ik vind het model zo overkill,ik moet em hebben.quote:Op donderdag 1 september 2016 19:24 schreef Faxie het volgende:
Die Yamato is wel bruut!
Pfff zo een zal er ook nog wel eens komen....
Ooit voor een verjaardag twee boten gehad (Omdat mijn ouders om de een of andere reden dachten dat ik die leuk vond, terwijl ik er nooit eentje gebouwd had...) ; hebben jaren in een kast gelegen en zijn uiteindelijk met een verhuizing weggegaan.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 21:21 schreef Faxie het volgende:
En tja, voorlopig ga ik er nog niet aan beginnen, maar dat ding mag wat mij betreft 10 jaar op zolder liggen. Ik heb 'm al tenminste voor een leuke prijs
Plastic boten neem ik aan?quote:Op donderdag 1 september 2016 20:38 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Ooit voor een verjaardag twee boten gehad (Omdat mijn ouders om de een of andere reden dachten dat ik die leuk vond, terwijl ik er nooit eentje gebouwd had...) ; hebben jaren in een kast gelegen en zijn uiteindelijk met een verhuizing weggegaan.
De boot van Columbus van Airfix Heller en de USS constitution van Revell geloof ik. Nooit spijt van gehad.
Edit: Deze dus:
[ link | afbeelding ]
Massief dingquote:Op donderdag 1 september 2016 20:45 schreef Ferry_76 het volgende:
En mijn eerst volgende project (Nadat ik een Revell Dingo, een Starfighter en een MiG-25 hebt afgemaakt..):
[ link | afbeelding ]
Inclusief compleet interieur, en nieuw voor mij, photo etched delen.
Ja klopt. beiden gewoon plastic. De USS Constitution heb ik nog wel de romp van geschilderd, maar meer ook niet.quote:
Ik lees nog wel eens dat ze jaren 70 sets gewoon opnieuw in een doos stoppenquote:Op donderdag 1 september 2016 20:50 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Ja klopt. beiden gewoon plastic. De USS Constitution heb ik nog wel de romp van geschilderd, maar meer ook niet.
Ook ooit nog een een Admiral Scheer in een kleine schaal gehad, volgens mij heeft Italeri dat model recent nog heruitgegeven.
Het overkopen van elkaars mallen gebeurd wel vaker ja. Ooit eens voor een paar euro een vliegtuigje gekocht van Revell, maar het origineel was van Matchbox blijkbaar. Het was sneller en nauwkeuriger geweest om er eentje van filler te kleien, zo slecht waren de onderdelen.quote:Op donderdag 1 september 2016 20:52 schreef Faxie het volgende:
Ik lees nog wel eens dat ze jaren 70 sets gewoon opnieuw in een doos stoppen![]()
En volgens mij flikken zo'n beetje alle merken dat.
Mja,je weet waar je aan begint..Revell=putty. Is ook goedkoper om aan te schaffen (model)..afweging.quote:Op donderdag 1 september 2016 21:11 schreef Faxie het volgende:
Mja ik probeer Revell over het algemeen te vermijden. Komt op mij voor een groot deel toch over als een soort 'grote naam maar goedkoop spul, vooral marketing' merk. Ik gebruik wel hun lijm overigens(flesje dat ik heb is uit 1990, zit nog meer dan 2/3 in
)
Aanschaf is inderdaad goedkoper ja. En ze hebben wel mooie modellen hoor, daar niet van. Maar ik zal toch altijd eerst kijken bij alternatieven.quote:Op donderdag 1 september 2016 21:35 schreef Charged het volgende:
[..]
Mja,je weet waar je aan begint..Revell=putty. Is ook goedkoper om aan te schaffen (model)..afweging.
Ben er geen fan van maar heb de Hind nog staan.
Zal ik een poging wagen? Heb er de ballen verstand van.quote:Op donderdag 1 september 2016 21:44 schreef Faxie het volgende:
[..]
Aanschaf is inderdaad goedkoper ja. En ze hebben wel mooie modellen hoor, daar niet van. Maar ik zal toch altijd eerst kijken bij alternatieven.
(Ik hou niet zo van OP's maken)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |