SPOILER: OverzichtOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Meeste GP overwinningen: 101 - Stefan Everts (België) 1989-2006SPOILER: OverzichtOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Meeste AMA Supercross titels: 9 - Jeremy McGrath (Amerika) 125cc 1991-1992, 250cc 1993-1996, 1998-2000
Meeste AMA Supercross overwinningen: 72 - Jeremy McGrath (Amerika) 1993-2000
Meeste AMA Motocross titels: 10 - Ricky Carmichael (Amerika) 125cc 1997-1999, 250cc 2000-2006
Meeste AMA Motocross overwinningen: 76 - Ricky Carmichael (Amerika) 9-2000, 7-2001, 12-2002, 9-2003, 12-2004, 12-2005, 9-2006, 6-2007
Huidige Nederlandse GP rijders
MXGP
#259 Glenn Coldenhoff
MX2
#10 Calvin Vlaanderen
#46 Davy Pootjes
#84 Jeffrey HerlingsSPOILER: GP zegesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.#189 Brian Bogers
WMX
#85 Nancy van de Ven
#193 Kimberley Braam
Handige websites
FIM
KNMV
MXGP
AMA Supercross
AMA Motocross
Zijspan Wereldkampioenschap
MyLaps.com
Motocrossplanet
MX Large
Motocross Transworld
Vurb Moto
VitalMX
Derestricted
2015 GP Qatar in Losail.
Herlings is de jongste tweevoudig wereldkampioen.![]()
Als hij kampioen wordt, direct switch naar MXGP rest van het seizoen? Hopelijk wel.quote:Op zondag 26 juni 2016 14:19 schreef Nober het volgende:
[..]
Hopelijk zijn MXGP debuut in Assen. Dit kan echt niet meer.![]()
Moet toch haast wel gaan gebeuren, Cairoli bakt er helemaal niks van.quote:Op zondag 26 juni 2016 19:06 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Als hij kampioen wordt, direct switch naar MXGP rest van het seizoen? Hopelijk wel.![]()
3 juli ONK Emmen
10 juli ONK Halle
Stand MX2
http://www.onk-motocross.nl/tussenstanden-mx2/
Stand MX1
http://www.onk-motocross.nl/tussenstanden-mx1/![]()
En Herlings breekt weer wat; een sleutelbeenCancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+![]()
Hopelijk volgende maand weer in actie.quote:Op zondag 10 juli 2016 18:10 schreef franklop het volgende:
En Herlings breekt weer wat; een sleutelbeen![]()
Het zit hem niet mee
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !![]()
Die deelnames aan het NK snap ik echt niet. Een NK titel meer of minder wie maalt daar nou om?quote:Op zondag 10 juli 2016 18:10 schreef franklop het volgende:
En Herlings breekt weer wat; een sleutelbeen![]()
Hij had die titel al binnen vorige week maar voor de Nederlandse fans is het NK ideaal om Herlings te zien voor een redelijke prijs ten opzichte van de GP prijzen.quote:Op maandag 11 juli 2016 11:41 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Die deelnames aan het NK snap ik echt niet. Een NK titel meer of minder wie maalt daar nou om?![]()
Leuk en aardig maar er zijn 2 GP's in Nederland dus als je hem aan het werk wilt zien kan dat en belangen van WK zijn veeeel hoger dan van NK.quote:Op maandag 11 juli 2016 22:49 schreef Nober het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Hij had die titel al binnen vorige week maar voor de Nederlandse fans is het NK ideaal om Herlings te zien voor een redelijke prijs ten opzichte van de GP prijzen.![]()
Zondag Lommel en volgende week Zwitserland, weet niet of Herlings meedoet. Hij heeft nog een voorsprong van 127 punten.![]()
MX2, eerste manche (18 laps)
1 Anstie (VK, Husqvarna) 36:12.881
2 Petrov (Bul, Kawasaki) + 11.777
3 Paturel (Fra, Yamaha) + 15.189
4 Seewer (Zwi, Suzuki) + 20.081
5 Bogers (Ned, KTM) + 20.819
6 Pootjes (Ned, KTM) + 42.291
7 Vlaanderen (Ned, KTM) + 46.331
13 Van Berkel (Ned, Husqvarna) + 1:22.306
28 Mars (Ned, KTM) + 2 laps
34 Van der Vlist (Ned, Kawasaki) + 13 laps
Stand
597 Herlings
488 (-109) Seewer![]()
Herlings heeft met nog drie GP's (Assen en twee Grand Prix' in de VS) op de kalender een voorsprong van 43 punten op de Zwitser Jeremy Seewer.
Nadat Herlings in 2009 zijn MX2 carrière begon rijdt hij vanaf volgend jaar in de MXGP klasse.
Good news! Red Bull KTM Factory Racing’s Jeffrey Herlings WILL be racing his home grand prix tomorrow! We caught up with him for a quick chat before he heads out on track.
Eind dit jaar een film.
Round 16/18 Assen
13:00 - MX2 Race 1
14:00 - MXGP Race 1
16:00 - MX2 Race 2
17:00 - MXGP Race 2![]()
MX2, Quali-Race (14 laps)
1 Prado (Spa, KTM) 24:22.263
2 Bogers (Ned, KTM) + 1.111
3 Vlaanderen (Ned, KTM) + 16.067
4 Kjer Olsen (Den, Husqvarna) + 20.633
5 Seewer (Zwi, Suzuki) + 26.455
8 Vaessen (Ned, Suzuki) + 31.500
17 Van den Mierden (Ned, Husqvarna) + 1:22.238
20 Van Berkel (Ned, Husqvarna) + 1:33.767
21 Van der Vlist (Ned, Kawasaki) + 1:35.308
31 Van der Linden (Ned, Yamaha) + 2 laps
33 Herlings (Ned, KTM) + 6 lapsMXGP, Quali-Race (14 laps)twitter:mxgp twitterde op zaterdag 27-08-2016 om 16:28:37Herlings is OUT with a bike issue! Goes to show, anything can happen. Championship is still wide open. https://t.co/YzRbimu79q reageer retweet
1 Cairoli (Ita, KTM) 24:04.630
2 Coldenhoff (Ned, KTM) + 14.120
3 Desalle (Bel, Kawasaki) + 14.777
4 Van Horebeek (Bel, Yamaha) + 22.430
5 Tixier (Fra, Kawasaki) + 30.784
15 Satink (Ned, Husqvarna) + 1:12.638
[ Bericht 4% gewijzigd door Nober op 27-08-2016 17:47:27 ]![]()
Coldenhoff
Heeft die eigenlijk voor volgend jaar ook nog een KTM contract of was dat maar voor 1 seizoen?![]()
Ook voor volgend jaar en Prado (15) maakte zijn debuut in de MX2.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 20:45 schreef TargaFlorio het volgende:
Coldenhoff
Heeft die eigenlijk voor volgend jaar ook nog een KTM contract of was dat maar voor 1 seizoen?![]()
Race 1 MX2:
1. Covington
2. Herlings
3. Bogers
Prima resultaat dus voor Herlings.
Vaessen lag met 1 ronde te gaan nog 2e.![]()
![]()
Modderrace galore.
MX2, eerste manche (17 laps)
1 Covington (VS, Husqvarna) 36:09.602
2 Herlings (Ned, KTM) + 21.780
3 Bogers (Ned, KTM) + 22.221
4 Van Berkel (Ned, Husqvarna) + 42.129
5 Paturel (Fra, Yamaha) + 45.426
9 Vaessen (Ned, Suzuki) + 1:21.887
13 Vlaanderen (Ned, KTM) + 1:53.603
14 Van der Vlist (Ned, Kawasaki) + 2:00.085
18 Van den Mierden (Ned, Husqvarna) + 1 lap
25 Van der Linden (Ned, Yamaha) + 3 laps
WK stand
619 Herlings
560 (-59) Seewer
449 (-170) Paturel![]()
Als crosser verwacht ik niet.quote:Op zondag 28 augustus 2016 17:44 schreef Columbiafan het volgende:
Komt Roczen ooit nog terug naar Europa?![]()
60ste GP zege in Assen.
Bogers tweede, debutant Prado derde. Coldenhoff op het podium. Seewer nu 76 punten achter Herlings. Prima weekend.Alleen voor de MX of Nations denk ik, maar misschien doet 'ie wel mee in de VS volgende week. Aangezien het Amerikaanse kampioenschap gisteren beëindigd is.quote:Op zondag 28 augustus 2016 17:44 schreef Columbiafan het volgende:
Komt Roczen ooit nog terug naar Europa?
Want:
3/9 Charlotte Motor Speedway, GP Americas
11/9 Glen Helen, GP Verenigde Staten
Team USA voor de Nations met Anderson, Webb, A. Martin
Geloof niet dat ze gaan winnen.![]()
Nu volg ik SX niet maar deze namen zeggen me niks.quote:Op zondag 28 augustus 2016 19:12 schreef Nober het volgende:
Team USA voor de Nations met Anderson, Webb, A. Martin
[ afbeelding ]
Geloof niet dat ze gaan winnen.
Ik neem aan Nederland met Herlings (open klasse), Coldenhoff (MX1) en Bogers (MX2)?![]()
Geen Roczen in Nations trouwens: Max Nagl (MXGP), Henry Jacobi (MX2), Dennis Ullrich (Open) will represent Germany in Maggiora, Italy, on September 25.quote:Op zondag 28 augustus 2016 19:12 schreef Nober het volgende:
60ste GP zege in Assen.
Bogers tweede, debutant Prado derde. Coldenhoff op het podium. Seewer nu 76 punten achter Herlings. Prima weekend.
[..]
Alleen voor de MX of Nations denk ik, maar misschien doet 'ie wel mee in de VS volgende week. Aangezien het Amerikaanse kampioenschap gisteren beëindigd is.
Want:
3/9 Charlotte Motor Speedway, GP Americas
11/9 Glen Helen, GP Verenigde Staten
Team USA voor de Nations met Anderson, Webb, A. Martin
[ afbeelding ]
Geloof niet dat ze gaan winnen.![]()
Ook al geen Dungey, Tomac, Barcia... Frankrijk krijgt het cadeau.quote:Op zondag 28 augustus 2016 19:59 schreef Columbiafan het volgende:
[..]
Geen Roczen in Nations trouwens: Max Nagl (MXGP), Henry Jacobi (MX2), Dennis Ullrich (Open) will represent Germany in Maggiora, Italy, on September 25.
[ Bericht 10% gewijzigd door Nober op 28-08-2016 20:30:38 ]![]()
Ik wou zeggen Belgie misschien maar die hebben momenteel in MX2 ook niks.quote:Op zondag 28 augustus 2016 20:24 schreef Nober het volgende:
Ook al geen Dungey, Tomac, Barcia... Frankrijk krijgt het cadeau.![]()
![]()
SAT 03 SEP, 2016
02:30 - LIVE MX2 Qualifying
03:20 - LIVE MXGP Qualifying
23:00 - LIVE MX2 Race 1
SUN 04 SEP, 2016
00:00 - LIVE MXGP Race 1
02:00 - LIVE MX2 Race 2
03:00 - LIVE MXGP Race 2Desalle, Strijbos en MX2 Van Horebeek.quote:Op zondag 28 augustus 2016 21:13 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ik wou zeggen Belgie misschien maar die hebben momenteel in MX2 ook niks.
http://www.mxgp.com/news/(...)im-motocross-nations![]()
Assen 2016 in 720p
MX2
Quali-Race
http://www.dailymotion.co(...)fying-round-16_sport
Moto 1
http://www.dailymotion.co(...)nds-mx2-race-1_sport
Moto 2
http://www.dailymotion.co(...)nds-mx2-race-2_sport
MXGP
Moto 1
http://www.dailymotion.co(...)ds-mxgp-race-1_sport
Moto 2
http://www.dailymotion.co(...)ds-mxgp-race-2_sport![]()
INTERVIEW OF THE MONTH: SIGNING THE STAR – HOW KTM KEPT JEFFREY HERLINGS
We chat to Pit Beirer on the brand new three year contract for KTM’s Motocross star.
Only three races remain in the 2016 FIM Motocross World Championship and after leading the MX2 category for the entire campaign Jeffrey Herlings is soon hoping to wrap-up his third crown by the age of twenty one on the KTM 250 SX-F. The Red Bull KTM athlete will jump into the premier class of MXGP for 2017 and although contracted to the team for another year he was already attracting attention and offers from other factories for 2018 and beyond.
The Dutchman is one of the outstanding racers in Grand Prix and one of the most sought after athletes in global Motocross. KTM´s Motorsport Director Pit Beirer was therefore delighted to get ‘84’s signature last week for another term with the crew with whom Herlings exploded onto the world championship scene as a fifteen year old in 2010.
Here we decided to ask Pit about the process of securing a major name and talent in the motorcycle racing world …
* Pit, this couldn’t have been one of the easiest contracts you’ve put together …
“No … first of all Jeffrey has been with the same brand and team from such a young age and I can understand if a rider one day thinks ‘I cannot stay my whole career on the same bike’. Nobody has done that before and it meant a bit of a risky situation for us. We are always doing the best we can for the rider but there is still that doubt and the whole story of the ‘grass is always greener on the other side’ for him. I think that played a role in why Jeffrey was interested in listening to other people and he got some big offers. I want to underline that they were pretty crazy but not as crazy as was written in the press; it was getting to a ‘MotoGP level’ and was not realistic anymore. He had strong offers and it is normal that a twenty-one year old kid sees the money, the challenge and the question ‘is the team so good? Or is it me that’s so good in the team?’. There was a moment in the negotiation where I just let it go. I said to Jeffrey that I was angry about the offers from the other guys because one and a half years before contract time is just too early. Imagine if he had signed for someone else? How can you create a nice marketing and feeling in the team around the rider when you know he is already going somewhere else? We have always been early in making offers and providing contracts to the other guys but not one and a half years before! That’s crazy. I had to go through many topics in our conversation but in the end I said: “you know where I am and the offer for you will be there … but don’t rush now.” I did not push it any further. That was around Mantova time [late June]. He had enough time to make up his mind and we also prepared an offer with some details that made sure he got exactly what he wanted and I’m not talking about money but about bike development, the right engineers and the right people around him to secure his future. To cut a long story short we decided by text message on Sunday before the Swiss GP to meet in my office and he came in at 9am and by 10am the contract was signed. So we were not fighting for the contract and there was no more talk; we made a quick decision and I am really, really happy. He had the chance to look around and see what others had but I said “if you don’t think you can find a better partner then come back”. He is stronger with us and we are definitely stronger with him. There are some secrets where we know him so well and what he needs to perform that I’m not sure somebody could replace that so easily.”
* Was there a time when you were sweating a little bit that he could go?
“That moment when you realize he has offers and they are not from third tier teams! That cut me on the cold side because I did not want to get in a discussion about contracts one and a half years before it was time, and because of some limitations in the current contract it was all talk for nothing. Of course Jeffrey is ‘our baby’ and we have been growing up together. I would have hated to see him in another team; it would have been a personal disappointment on the ‘human’ side because we gave so much for him … and I think that is a big part of the reason why he stayed. He knows how much we want to work with him.”
* You mentioned it wasn’t a MotoGP level contract but I imagined it must have involved some calls and discussion with Mr Pierer over budget and so on
…
“Yeah but that homework had been done immediately and I could see a few months beforehand that the situation was coming up. I told Mr Pierer, the board and Kini that I would keep this kid no matter what. I got the full support and protection so that I did not need to return to them. When Jeffrey asked to meet it was the first week of holiday in the factory so I was well prepared but it [the deal] is also on a level where you need to talk to Mr Pierer and ask “is this level still OK for Motocross?” because what we spend in Motocross is earned from Motocross and this has been our strategy for all disciplines so far. So we won’t be spending Motocross money in MotoGP, that’s clear. MotoGP money has been earned already with the Street segment. It is on a high level but I am also not a manager who will push to keep the riders’ salary low because I was a rider and I know how much risk they take and how hard they work compared to some other sports. I think every euro we pay these riders is worth it as they put their heart and neck on the line for us. I am happy to pay a professional salary because the sport deserves this.”
* If he wasn’t already then he must be one of KTM’s high-level athletes now …
“He is in a range where he is with Ryan Dungey and Tony Cairoli and that is how it should be.”
* You mentioned some details in the new contract. Can you talk about those? Does he have flexibility of choice with certain matters?
“For example he wanted to nail down the fact that the same guys he has around him will stay around him. We don’t need to bring in anyone new to make him happy and he wanted to make sure the team stays like it is with Dirk, Valentina, Wayne and Ruben in place and for him and there when he signed. “
* I know you like to give your athletes freedom to talk and think about other series’ – Marvin Musquin and Ken Roczen were able to go to the U.S. – so did Jeffrey mention any changes or desires for other events or races?
“No, Jeffrey wants to become a Motocross world champion every single year when he is racing. In a contract discussion you end up loving that kid because every request he makes is geared towards winning the world championship and now he wants it in the MXGP class. It is so nice to see. What he is asking for is to win, not to have a comfortable life or have a swimming pool at the racetrack. It all fits in with the idea and vision he has and that’s why we are happy to make that extra push for him. There were no ‘strange’ requests. It was things like making sure the training sprinter, mechanic, fuel, tracks are all accessible for him. He is asking for these details whereas some other guys just push for more money. That’s where I get frustrated. Someone might offer a rider 10 or 50,000 euros more and they measure you with that offer and then when the contract is signed they want to come back and take all the other things like the workshop in Rome and track with Claudio De Carli, the workshop in Belgium, the Austria factory team, the vans, tracks paid for; all of this. Jeffrey wants a proper salary but he also wants all these details to be covered and that is not the same for every rider. We spend quite a bit of our budget for the work during the week and through the wintertime. He respects that and pushes for it.”
* Herlings is almost a once-in-a-generation talent so it must be a slightly unusual process for you when it comes to negotiation …
“Yes. I’m a manager who also makes deals in other disciplines and highly ranked sports deals; MotoGP for me before was a pretty big sport but now I’m heavily involved! I hated as a fan of motorsports and things like F1 to read that a guy had signed a contract with another team but still had a season to go with his current team. It was so weird for me. We go racing because we love it and as a team we fight and work for each other. It is not about the contract and the money and because we have to get paid, we are together because we have the same target and we like each other. If I have a guy now who signs a contract for another team over a year away I’d actually prefer for him to leave the very same day. I had a situation with a top level European rider who told me about a big offer from a team in the U.S. and I took his contract in front of his eyes, ripped it into pieces and put it in the bin. This was in Teutschenthal four years ago and I said “if you want to go to that team, then go, but please leave on Monday, not next year.” If somebody doesn’t not want to stay with KTM then I prefer him to leave. We put so much passion into our projects that we will not pay people to stay with us. It is a free world and people can go … but on the other side I fight as much as I can to keep my crew and those that want to be with us. I will stick to that line as long as I am behind the desk in Mattighofen.”
https://blog.ktm.com/inte(...)477cb875f72363fc9b08![]()
MXGP of Americas postponed till tomorrow
Saturday: MX2 Free Practice 19:30; MXGP Free Practice 20:05; MX2 Time Practice 20:40; MXGP Time Practice 21:25, MX2 Race 1 23:15; MXGP Race 1 00:15; MX2 Race 2 02:10; MXGP Race 2 03:10
http://www.mxgp.com/news/(...)tponed-till-tomorrow![]()
quote:Als die de eerste dus wint is die al kampioen?quote:De eerste manche is vanavond vanaf 23.00 uur live te zien op NOS.nl, met commentaar van Sebastiaan Timmerman. Mocht het Herlings niet lukken in de eerste race, dan is ook de tweede manche (vanaf 02.00 uur) te volgen op de website.![]()
Hoeft niet eens te winnen. 24 punten is precies wat 'ie nodig heeft.quote:Op zaterdag 3 september 2016 12:21 schreef Max23 het volgende:
[..]
[..]
Als die de eerste dus wint is die al kampioen?
1 Seewer, dan is het nog niet beslist
2 Seewer, dan moet Herlings winnen
3 Seewer, dan moet Herlings ervoor eindigen
4 Seewer, dan moet Herlings ervoor eindigen
5 Seewer, dan is 6 voldoende
Enzovoorts
Maar ja, Herlings wil natuurlijk gewoon winnen en al die Amerikanen (met name Cooper Webb) verslaan.
[ Bericht 2% gewijzigd door Nober op 03-09-2016 18:21:30 ]![]()
Wat is het niveau verschil ?
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !![]()
Webb is sowieso beter in Supercross want dat heb je in Europa vrijwel niet. Webb rijdt wel een thuisrace hij komt zelfs uit North Carolina. Joey Savatgy moeten we trouwens ook niet onderschatten die heeft ook een goed jaar achter de rug.quote:![]()
Ik ben een leek die het met interesse volgt. Ondanks mijn sneer soms. Maar zijn dit de wonderkinderen ?quote:Op zaterdag 3 september 2016 19:23 schreef Nober het volgende:
[..]
Webb is sowieso beter in Supercross want dat heb je in Europa vrijwel niet. Webb rijdt wel een thuisrace hij komt zelfs uit North Carolina. Joey Savatgy moeten we trouwens ook niet onderschatten die heeft ook een goed jaar achter de rug.
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !![]()
Webb gaat wel naar de 450 klasse volgend jaar maar weet niet of hij Dungey, Roczen en Tomac bij kan houden.quote:Op zaterdag 3 september 2016 19:27 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik ben een leek die het met interesse volgt. Ondanks mijn sneer soms. Maar zijn dit de wonderkinderen ?![]()
Dit zegt me weer helemaal niks.quote:Op zaterdag 3 september 2016 19:34 schreef Nober het volgende:
[..]
Webb gaat wel naar de 450 klasse volgend jaar maar weet niet of hij Dungey, Roczen en Tomac bij kan houden.
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |