aangeven dat je het daadwerkelijk te betalen bedrag wenst te betalen en niet akkoord gaat met een afgerond bedrag.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 17:11 schreef Innisdemon het volgende:
Het viel mij een aantal keer op dat verschillende kleine ondernemers (slagers oa) hun pin-transacties afronden.
Eén maakt het zelfs heel bond, die laat z'n weegschaal de prijs al afronden, zonder te weten of er nog producten bijkomen.
Er worden verschillende redenen gegeven zoals 'dat doen we altijd' 'zo moet het volgens ons vakblad' of 'ik breng je de transactiekosten toch ook niet in rekening' ?
Al-met-al had het in deze gevallen geen zin men op de Wetgeving, Detailhandel Nederland of Kassa te wijzen, want men bleef voortdurend dezelfde argumenten gebruiken.
Nu vraag ik mij af: hoe kun je zo'n ondernemer nou overtuigen van het feit dat ie verkeerd bezig is? Ik heb geen zin om er een overheidsinstantie o.i.d. op af te sturen, of Kassa en dergelijke programma's, want ik wil ze niet onnodig schaden in hun goede naam.
Ja dat had helaas niet zoveel effect, gezien bovenstaande argumenten die ik voortdurend hoorde.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 17:26 schreef soepkoe het volgende:
[..]
aangeven dat je het daadwerkelijk te betalen bedrag wenst te betalen en niet akkoord gaat met een afgerond bedrag.
Dat was nou net niet de bedoeling zoals ik aangaf (alhoewel ik dat al wel eens heb gedaan)quote:Op zaterdag 25 juni 2016 17:36 schreef Erasmo het volgende:
Dan loop je weer weg zonder het te kopen.
Daar begint het op te lijken inderdaadquote:Op zaterdag 25 juni 2016 17:57 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Die lui kan je niet overtuigen.
Daar zou je een leuk rekenmodel op los kunnen laten (ik nietquote:Op zaterdag 25 juni 2016 17:58 schreef nostra het volgende:
Waarschijnlijk gemak in het kassasysteem. Waar je je vervolgens druk om maakt vraag ik me dan eerder af, het middelt net zo uit als bij de kassa.
kloptquote:
Tuurlijk wel.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 17:58 schreef Innisdemon het volgende:
Er vervolgens niet meer komen heeft niet zoveel effect ben ik bang.
truequote:Op zaterdag 25 juni 2016 18:07 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Tuurlijk wel.
Jij bent je frustratie kwijt.
Hij een klant minder om op te lichten.
Echter zoals TS het uitlegt gebeurt het dus al bij een ons boterhamworst dat de 98ct ineens al 100ct wordt en dan de salami van 1.23 naar 1.25quote:Op zaterdag 25 juni 2016 21:36 schreef karr-1 het volgende:
Ik zie het probleem niet zo. De ene keer betaal je een cent meer, de andere keer een cent minder. Per saldo zal het vrij weinig uitmaken denk ik.
Bovendien ronden ze toch alleen af als je cash betaald? Bij pinnen betaal ik volgens mij altijd de prijs die op de kassa staat (niet afgerond dus)
Ergens anders je spullen halen. Wie niet horen wil...quote:Op zaterdag 25 juni 2016 17:11 schreef Innisdemon het volgende:
Nu vraag ik mij af: hoe kun je zo'n ondernemer nou overtuigen van het feit dat ie verkeerd bezig is? Ik heb geen zin om er een overheidsinstantie o.i.d. op af te sturen, of Kassa en dergelijke programma's, want ik wil ze niet onnodig schaden in hun goede naam.
Hmm ja ok dan klopt het idd niet.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 21:39 schreef Nizno het volgende:
[..]
Echter zoals TS het uitlegt gebeurt het dus al bij een ons boterhamworst dat de 98ct ineens al 100ct wordt en dan de salami van 1.23 naar 1.25
En dan telt het best op.
Plus deze ondernemers blijkbaar ook afronden als TS met de pin betaalt.
Vervolgens wordt de beenham van 102 ct afgerond naar 100 en de ham van 81 wordt 80 dus dan maakt het alsnog geen zak uit.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 21:39 schreef Nizno het volgende:
[..]
Echter zoals TS het uitlegt gebeurt het dus al bij een ons boterhamworst dat de 98ct ineens al 100ct wordt en dan de salami van 1.23 naar 1.25
En dan telt het best op.
Plus deze ondernemers blijkbaar ook afronden als TS met de pin betaalt.
dan moet je blijven staan en telkens herhalen: ik wil graag betalen maar dan wel het daadwerkelijk te betalen bedrag en dan kijken wie het het langste vol kan houden.kan me voorstellen dat het niet fijn is een Innisdemon in je winkel te hebben die stampij maakt over het afronden terwijl er andere klanten zijnquote:Op zaterdag 25 juni 2016 17:35 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Ja dat had helaas niet zoveel effect, gezien bovenstaande argumenten die ik voortdurend hoorde.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |