abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 juli 2016 @ 15:52:52 #101
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_163734442
Opgeschoond en waar nodig genote. Weer verder graag.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  donderdag 14 juli 2016 @ 16:27:40 #102
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_163735426
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 15:24 schreef J0kkebr0k het volgende:

Maar goed, misschien zijn er anderen die het wel willen proberen te verklaren, dus daarom nog maar een keer het filmpje met de analyse van het neerschieten van de man. Het filmpje was inmiddels helemaal ondergesneeuwd door de offtopic posts:

Anyway: http://danger.mongabay.com/gunshot_wound_bleeding.htm

bleeding can be visually distressing it is one of the easiest problems to manage since treatment is straight forward. That said, gunshot wounds may not bleed profusely -- most of the damage is internal and inherently more serious than typical wounds. Bullet wounds are especially damaging because they penetrate deeply, take an unpredictable path through the body and are accompanied by a shock wave.

Het is geen speelfilm met bloedpakketjes op het lijf die afgaan voor de visuele effecten. Als er geen ader wordt geraakt valt het wel mee qua externe factoren maar is die persoon alsnog zwaargewond want organen zijn geraakt.
Vrijheid
pi_163735516
quote:
14s.gif Op donderdag 14 juli 2016 16:27 schreef jogy het volgende:

[..]

bleeding can be visually distressing it is one of the easiest problems to manage since treatment is straight forward. That said, gunshot wounds may not bleed profusely -- most of the damage is internal and inherently more serious than typical wounds. Bullet wounds are especially damaging because they penetrate deeply, take an unpredictable path through the body and are accompanied by a shock wave.

Het is geen speelfilm met bloedpakketjes op het lijf die afgaan voor de visuele effecten. Als er geen ader wordt geraakt valt het wel mee qua externe factoren maar is die persoon alsnog zwaargewond want organen zijn geraakt.
De ernstigste (lees: meeste kans fatale afloop) zijn die interne verwondingen/bloedingen. Een kogel gaat niet netjes recht een baan door het lichaam heen maar ricochet overal vanaf en doorheen.
pi_163735536
quote:
14s.gif Op donderdag 14 juli 2016 16:27 schreef jogy het volgende:

[..]

Geen druppel bloed hé. Niets. Ook niet tijdens het omrollen. Gewoon helemaal niets. Ook niet aan zijn handen. Hoe onwaarschijnlijk is dat?

Maar ok, ik ga even met je mee....en check dan vervolgens hoe hij valt, hoe hij meewerkt en hoe ze hem behandelen. Ze leggen hem zelfs met handen op zijn rug geboeid op zijn buik neer. Iemand die net van dichtbij in zijn buik is geschoten....
  donderdag 14 juli 2016 @ 16:32:38 #105
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_163735570
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 16:31 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Geen druppel bloed hé. Niets. Ook niet tijdens het omrollen. Gewoon helemaal niets. Ook niet aan zijn handen. Hoe onwaarschijnlijk is dat?

Maar ok, ik ga even met je mee....en check dan vervolgens hoe hij valt, hoe hij meewerkt en hoe ze hem behandelen. Ze leggen hem zelfs met handen op zijn rug geboeid op zijn buik neer. Iemand die net van dichtbij in zijn buik is geschoten....
dat kan alleen met ijskogel, niet te traceren.
pi_163735586
quote:

[..]

Veiligheid van agenten en omgeving gaat voor alles. Standaardprocedure
pi_163735602
quote:
14s.gif Op donderdag 14 juli 2016 16:30 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

De ernstigste (lees: meeste kans fatale afloop) zijn die interne verwondingen/bloedingen. Een kogel gaat niet netjes recht een baan door het lichaam heen maar ricochet overal vanaf en doorheen.
En dan werk je zo mee als dat deze verdachte doet? En dan maak je zo'n sierlijke rol en gebruik je je arm nog om je val te breken. Ingewanden kapot, maar dat lukt allemaal nog wel hoor.

Alle bloed blijft ook in zijn lijf terwijl er een gat in zijn donder is geschoten.
pi_163735757
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juli 2016 16:33 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Veiligheid van agenten en omgeving gaat voor alles. Standaardprocedure
Ja, ze gaan iemand die ongewapend is....en net voor zijn flikker geschoten.... met handen op zijn rug geboeid bovenop zijn schotwond op de grond leggen. Lekkere standaard procedure. Volgens mij zouden ze eerste hulp moeten verlenen tot de ambulance ter plaatse is en de onschadelijk gemaakte verdachte niet teveel bewegen, want dat kan zijn dood betekenen.

Aan de andere kant bloedde deze neergeschoten verdachte niet, dus eerste hulp zal dan ook wel niet nodig zijn geweest.
  donderdag 14 juli 2016 @ 16:39:55 #109
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_163735812
quote:

[..]

Ik pak deze even want dan word ik niet geleid naar een conclusie door iemand die zijn mening al klaar heeft.

Het is een wat dikker persoon waardoor het minder snel naar buiten loopt
Hij wordt op zijn buik gedraait voor de boeien en daarna weer op zijn zij gelegd na fouillering.
Daarna komt de medicus eraan en het enige moment dat je zijn buik ziet is in het begin (eerste 30 seconden) van het filmpje, daarna is het buiten beeld. Ondertussen kan hij al een liter hebben gelekt en zie je het niet.
Vrijheid
pi_163736013
quote:
14s.gif Op donderdag 14 juli 2016 16:39 schreef jogy het volgende:

[..]

Ik pak deze even want dan word ik niet geleid naar een conclusie door iemand die zijn mening al klaar heeft.

Het is een wat dikker persoon waardoor het minder snel naar buiten loopt
Hij wordt op zijn buik gedraait voor de boeien en daarna weer op zijn zij gelegd na fouillering.
Daarna komt de medicus eraan en het enige moment dat je zijn buik ziet is in het begin (eerste 30 seconden) van het filmpje, daarna is het buiten beeld. Ondertussen kan hij al een liter hebben gelekt en zie je het niet.
Op 0:19 zie je zijn handpalm die hij daarvoor gebruikte om de "wond" dicht te drukken. Geen spatje bloed te zien.
pi_163736055
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 16:47 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Op 0:19 zie je zijn handpalm die hij daarvoor gebruikte om de "wond" dicht te drukken. Geen spatje bloed te zien.
Dat hoeft ook niet.
  donderdag 14 juli 2016 @ 16:57:54 #112
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_163736501
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 16:47 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Hoe kan je bloed zien als het bloeden intern is? Waarom zou je dan bloed op je handen hebben? Hoeveel schotwonden heb jij in het echt van dichtbij gezien?

Ik hoop net als mij: geen. Ik zie geen reden om dit als een hoax te zien, ook omdat er geen politiek 'voordeel' uit te halen is. Ook in het nieuws wordt het niet gebracht als terroristische aanval maar gewoon een suicide by cop dingetje.
Vrijheid
pi_163740724
quote:
14s.gif Op donderdag 14 juli 2016 16:57 schreef jogy het volgende:

[..]

Hoe kan je bloed zien als het bloeden intern is? Waarom zou je dan bloed op je handen hebben? Hoeveel schotwonden heb jij in het echt van dichtbij gezien?

Ik hoop net als mij: geen. Ik zie geen reden om dit als een hoax te zien, ook omdat er geen politiek 'voordeel' uit te halen is. Ook in het nieuws wordt het niet gebracht als terroristische aanval maar gewoon een suicide by cop dingetje.
Maak maar een gaatje in je buik. Wedden dat het al vrij snel gaat bloeden.
pi_163741183
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 20:04 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Maak maar een gaatje in je buik. Wedden dat het al vrij snel gaat bloeden.
Nee hoor dat hoeft helemaal niet.

Ben behoorlijk bedreven in needle play en medical play en het zal je verbazen hoeveel "moeite" je soms moet doen om wat bloed te zien (is niet t doel vaak overigens).

Hangt van een aantal zaken af. Ik meen zelfs dat een wat dikker persoon misschien wel juist door zijn vetlaag een soort inwendige pleister bijna heeft met z'n vetjes.
  donderdag 14 juli 2016 @ 20:26:42 #115
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_163741236
quote:
14s.gif Op donderdag 14 juli 2016 16:57 schreef jogy het volgende:

[..]

Natuurlijk bloed je als een rund als je in je buik geschoten bent en ja ik heb schotwonden van dichtbij gezien.
pi_163741376
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 20:26 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Natuurlijk bloed je als een rund als je in je buik geschoten bent en ja ik heb schotwonden van dichtbij gezien.
Dit is wat trauma artsen zeggen over schotwonden in de buik:

quote:
Abdominal injuries are associated with a high incidence of internal injury. All but the most superficial penetrating wound of the abdomen require full exploratory laparotomy. This applies as much to knife as to bullet wounds. Observation is inadequate as there may be occult bleeding or perforation of bowel.
Vrij vertaald staat hier dus dat bij schotwonden in de buik met name inwendig schade ontstaat. De laatste zin is belangrijk. Observatie is niet afdoende, oftewel, aan de buitenkant (het zicht) kan alles in orde lijken.

Bron: http://patient.info/doctor/gunshot-injuries
pi_163741379
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 20:26 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Ook al heb je ze in het echt gezien; dat hoeft dus niet, dat bloeden.

Wat Chris zegt dus.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 14-07-2016 20:32:09 ]
  donderdag 14 juli 2016 @ 20:33:19 #118
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_163741429
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 20:31 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ook al heb je ze in het echt gezien; dat hoeft dus niet, dat bloeden.

Wat Chris zegt dus.
Het gebeurt dus wel. ik heb het gezien, jullie niet.
pi_163741516
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 20:33 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Ik ga liever uit van wat trauma artsen dan THEFXR op het FOK! Forum. No offence.
pi_163741519
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 20:33 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit een boterham met de gesmeerde kant boven op de grond zien vallen. Toch gebeurt dat wel.

Een empirisch argument (ik heb x gezien) is alleen sterk als het niet weerlegd is door andere statements. Zoals in mijn post
  donderdag 14 juli 2016 @ 20:43:04 #121
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_163741677
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juli 2016 20:31 schreef ChrisCarter het volgende:

Vrij vertaald staat hier dus dat bij schotwonden in de buik met name inwendig schade ontstaat. De laatste zin is belangrijk. Observatie is niet afdoende, oftewel, aan de buitenkant (het zicht) kan alles in orde lijken.

natuurlijk zie je inwendige schade niet van buiten, maar het ging om het zien van bloed.
je haalt twee dingen door elkaar.
pi_163741721
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juli 2016 20:31 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Dit is wat trauma artsen zeggen over schotwonden in de buik:

[..]

Als je in je buik bent geschoten zit er een gat in je buik en dan lijkt het aan de buitenkant voor het zicht zeker niet in orde, tenzij je denkt dat het een tweede navel is of je ogen stuk zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-07-2016 20:45:54 ]
pi_163741737
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 20:43 schreef THEFXR het volgende:

[..]

natuurlijk zie je inwendige schade niet van buiten, maar het ging om het zien van bloed.
je haalt twee dingen door elkaar.
Ik kan het niet duidelijker maken dan wat ook deze medicus zegt:

https://consumer.healthda(...)e-wounds-644615.html

Vrij vertaald staat er dat dit type wond dus van zichzelf al weinig zal bloeden. En dat kan dus zo weinig zijn dat je dat niet ziet op film.
  donderdag 14 juli 2016 @ 20:46:59 #124
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_163741759
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 20:45 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Als je in je buik bent geschoten zit er een gat in je buik en dan lijkt het aan de buitenkant voor het zicht zeker niet in orde, tenzij je denkt dat het een tweede navel is of je ogen stuk zijn.
je hart en vaat stelsel is een gesloten systeem waar druk opstaat als er uitwendig een gat in komt, dan gaat er bloed naar buiten door het gat.
  donderdag 14 juli 2016 @ 20:47:35 #125
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_163741780
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juli 2016 20:46 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Ik kan het niet duidelijker maken dan wat ook deze medicus zegt:

https://consumer.healthda(...)e-wounds-644615.html

Vrij vertaald staat er dat dit type wond dus van zichzelf al weinig zal bloeden. En dat kan dus zo weinig zijn dat je dat niet ziet op film.
wat is weinig? tov wat?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')