Blokartenquote:Op vrijdag 1 juli 2016 22:27 schreef BredeBroeder het volgende:
Nog tips voor een leuke date? Ik ben ff out of ideas, wou iets van brownie of cake maken maar eigenlijk niet zo'n zin in.
Iets actiefs mag ook, graag zelfs.
Boulderen of wakeboarden was erg leuk met daten.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 22:27 schreef BredeBroeder het volgende:
Nog tips voor een leuke date? Ik ben ff out of ideas, wou iets van brownie of cake maken maar eigenlijk niet zo'n zin in.
Iets actiefs mag ook, graag zelfs.
Dat mensen zich anders voordoen op hun profiel is op zich niet raar, je wilt jezelf toch een beetje verkopen... Maar dat er gewoon altijd wel iets is wat dan tegenvalt of toch anders in elkaar steekt is wel jammer. Dat ze probeert te stoppen met roken is gewoon niet waar, ze rookt 1 pakje per dag had ze het over. Dan ben je dus geen niet-roker zoals ze op haar profiel zegt. En van die foto's snap ik wel dat je er een paar leuke op zet, maar als je daar een slank gezicht hebt en ze blijken 4 jaar oud en nu heb je een boller gezicht wat ook niet rustig oogt, dan zet je de ander wel op het verkeerde been: je bent simpelweg niet diegene die je daar beweert te zijn. Puur op die foto's afgaande zou ik haar niet herkend hebben op straat, dus denken dat er iemand anders tegenover me zat. Ik heb zelf overigens wel recente foto's, en ook full body.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 21:21 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Nou kan ik me voorstellen (als rookster) dat roken voor een niet-roker een "no go" is maar ik vind wel dat je een beetje loopt te miepen. Lost van dat roken neem ik aan dat je wel bereid bent wat water bij de wijn te doen? Ik ken echt niemand die een ideale match heeft qua partner, er zijn gewoon altijd dingen waar je overheen kijkt.
Natuurlijk door die verliefdheid maar dat moet je dan wel (willen) toelaten. Dat deze dame je type niet is dat kan maar wen er ten eerste nou maar aan dat mensen op internet zich nou eenmaal van hun beste kant willen laten zien. Met een aantal kilo's minder, niet-rokend (want net met een stoppoging bezig ofzo), niet direct een kinderschare vermelden, etc. etc. Op een gegeven moment bepaal je voor jezelf wat valt onder "begrijpelijk" of "fucked up en geen date-materiaal".
Ik was er ook geen fan van dat mensen dat doen maar je leert wel dat je echt moet afgaan op de indruk die iemand in het echt op je maakt. Mits niet te extreme white lies heb ik daar zelf nooit zo moeilijk over gedaan. Je moet eens weten hoeveel mannen neerzetten dat ze 1.92 m zijn terwijl ze in werkelijkheid net de 1.85 m aantippen..om maar een voorbeeld te noemen. Of ze zeggen dat ze heel spontaan zijn en zijn op de eerste date enorm nerveus/verlegen. Als dat het ergste is.. Het is mijns inziens gewoon menselijk (gedrag).
Ook foto's, die zijn natuurlijk voordelig. Zijn die van jou ook. Hoort er ook bij. Je kunt wel gaan zitten simmen dat iemand anders is in het echt maar dat is gewoon eerder regel dan uitzondering. Als je die verwachtingen (en het idee dat je eigenlijk nu een relatie moet hebben en je moet settelen; wie zegt dat je dat moet?) loslaat wordt het een stuk simpeler. Die verwachtingen en leuke momenten komen later wel. Laat je gewoon verrassen en als het tegenvalt is het ook zo weer af te kappen.
Na zoveel personen te daten hoop ik gewoon op wederzijdse interesse die vanzelfsprekend is. Niet het gedoe dat de persoon jou niet leuk vindt of andersom. Misschien moet ik dan toch maar weer stoppen met online daten en gewoon lukraak mensen ontmoeten zonder een datevooruitzicht.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 09:11 schreef Allures het volgende:
Maar natuurlijk is er altijd iets dat tegen valt. Je date mensen, geen fantasieën.
Ik denk dat je misschien niet helemaal realistisch bent
Ze heeft alleen een iets boller gezicht gekregen, ja!quote:Op zaterdag 2 juli 2016 10:26 schreef Copycat het volgende:
Look mom, an enormous elephant in the room.
En ze rookt, deelt een andere hobby ook niet. Dingen die ik pas na de eerste date te weten ben gekomen (daar is zo'n date natuurlijk ook voor). Gisteravond gaf ze trouwens aan dat ze zich nog slechter voelt en vandaag niks meer gehoord dus ik denk dat het niet doorgaat straks..quote:Op zaterdag 2 juli 2016 10:27 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ze heeft alleen een iets boller gezicht gekregen, ja!
Bijna onherkenbaar. Bijna.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 10:27 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ze heeft alleen een iets boller gezicht gekregen, ja!
Ik mag hier waarschijnlijk geen foto's plaatsen maar als ik jullie haar profielfoto's geef en daarlangs hoe ze er écht uitzag delen jullie die mening ook. Niet alleen boller hoor, haar uitdrukking klopt ook niet echt meer.quote:
Zou ik ook doen, D. Gezien je posts hier lijkt het me niet verkeerd om het even aan de kant te zetten en je te focussen op andere, belangrijkere zaken.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 10:21 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
[..]
Na zoveel personen te daten hoop ik gewoon op wederzijdse interesse die vanzelfsprekend is. Niet het gedoe dat de persoon jou niet leuk vindt of andersom. Misschien moet ik dan toch maar weer stoppen met online daten en gewoon lukraak mensen ontmoeten zonder een datevooruitzicht.
Dat mag inderdaad niet 😉 Als ik je zo hoor praten over haar hoor praten vraag ik me af of er uberhaupt iemand is die aan jouw voorwaarden kan voldoen. Mensen zijn niet perfect, aantrekkingskracht is er niet altijd meteen bij de eerste date en mensen doen zichzelf beter voor. Je staart je vanaf het begin al kapot op negatieve dingen, ik vraag me af of je haar wel echt een kans gegeven hebt. Volgens mij wist je vlak voor de eerste date al dat het niets zou worden. Dat beinvloed zo'n eerste date natuurlijk wel.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 10:38 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
[..]
Ik mag hier waarschijnlijk geen foto's plaatsen maar als ik jullie haar profielfoto's geef en daarlangs hoe ze er écht uitzag delen jullie die mening ook. Niet alleen boller hoor, haar uitdrukking klopt ook niet echt meer.
Die twijfel voor de eerste date begon inderdaad al toen ze aangaf dat de foto's zo'n 3 jaar oud waren. Daardoor ben ik misschien met verkeerde verwachtingen naar de date gegaan. Nog steeds om te zien of het inderdaad ook in het echt klikt (en dat was zo) maar eigenlijk ook dat ze niet het type qua uiterlijk (meer) is waar ik op zou vallen, en ook dat was zo. Ze was niet diegene meer zoals op de foto's. Ik zag ons niet meteen hoteldebotel liggen in de toekomst, of de behoefte daaraan. En het is natuurlijk heel lullig om iemand op uiterlijk te beoordelen of af te wijzen, maar als dat in die paar uur niet aangewakkerd wordt dan is dat wel een teken voor mij. Je moet niet settelen 'for less', want dan krijg je achteraf spijt. En dat ze rookt en een grote passie niet deelt maken die keuze dan wel makkelijker. Mensen verander je namelijk niet zo snel.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 10:47 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat mag inderdaad niet 😉 Als ik je zo hoor praten over haar hoor praten vraag ik me af of er uberhaupt iemand is die aan jouw voorwaarden kan voldoen. Mensen zijn niet perfect, aantrekkingskracht is er niet altijd meteen bij de eerste date en mensen doen zichzelf beter voor. Je staart je vanaf het begin al kapot op negatieve dingen, ik vraag me af of je haar wel echt een kans gegeven hebt. Volgens mij wist je vlak voor de eerste date al dat het niets zou worden. Dat beinvloed zo'n eerste date natuurlijk wel.
Ik denk dat jij denkt dat het meteen liefde op het eerste gezicht moet zijn. Ik heb het vaker gezegd, maar nogmaals: aantrekkingskracht/met elkaar naar bed willen bij wijze van spreken...dat komt vaak in de loop van de relatie. Er zijn succes verhalen waarbij beide partijen op de eerste date meteen super verliefd zijn e.d., maar in mijn ervaring (en omgeving) gaat zoiets vaker geleidelijk. Als je dan al voor je eerste date allemaal dingen gaat opzoeken waar jij niet dol op bent...tja, dan ga je met dat negatieve beeld de eerste date tegemoet. Dan is het logisch dat het sowieso niks gaat worden.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 11:01 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
[..]
Die twijfel voor de eerste date begon inderdaad al toen ze aangaf dat de foto's zo'n 3 jaar oud waren. Daardoor ben ik misschien met verkeerde verwachtingen naar de date gegaan. Nog steeds om te zien of het inderdaad ook in het echt klikt (en dat was zo) maar eigenlijk ook dat ze niet het type qua uiterlijk (meer) is waar ik op zou vallen, en ook dat was zo. Ze was niet diegene meer zoals op de foto's. Ik zag ons niet meteen hoteldebotel liggen in de toekomst, of de behoefte daaraan. En het is natuurlijk heel lullig om iemand op uiterlijk te beoordelen of af te wijzen, maar als dat in die paar uur niet aangewakkerd wordt dan is dat wel een teken voor mij. Je moet niet settelen 'for less', want dan krijg je achteraf spijt. En dat ze rookt en een grote passie niet deelt maken die keuze dan wel makkelijker. Mensen verander je namelijk niet zo snel.
Kijk ik naar vrienden die zijn of al lang bij elkaar of hebben eigenlijk best snel een nieuwe relatie.
Ben je snel onzeker als t niet gelijk 100% raak is?quote:Op zaterdag 2 juli 2016 11:01 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
[..]
Die twijfel voor de eerste date begon inderdaad al toen ze aangaf dat de foto's zo'n 3 jaar oud waren. Daardoor ben ik misschien met verkeerde verwachtingen naar de date gegaan. Nog steeds om te zien of het inderdaad ook in het echt klikt (en dat was zo) maar eigenlijk ook dat ze niet het type qua uiterlijk (meer) is waar ik op zou vallen, en ook dat was zo. Ze was niet diegene meer zoals op de foto's. Ik zag ons niet meteen hoteldebotel liggen in de toekomst, of de behoefte daaraan. En het is natuurlijk heel lullig om iemand op uiterlijk te beoordelen of af te wijzen, maar als dat in die paar uur niet aangewakkerd wordt dan is dat wel een teken voor mij. Je moet niet settelen 'for less', want dan krijg je achteraf spijt. En dat ze rookt en een grote passie niet deelt maken die keuze dan wel makkelijker. Mensen verander je namelijk niet zo snel.
Kijk ik naar vrienden die zijn of al lang bij elkaar of hebben eigenlijk best snel een nieuwe relatie.
Natuurlijk hoop je op 100% bevestiging dat het raak is. Als je zelf twijfelt en de ander ook, is dat niet het ideale uitgangspunt want twijfels zijn er nooit zomaar. Het was misschien makkelijker geweest als er heel veel stiltes waren, maar die waren er dus niet. En nu ze ziek is en vandaag hoogstwaarschijnlijk niet doorgaat, en we dan een week verder zijn voor een tweede date, helpt ook niet mee. Dan heb je nog meer tijd om te denken en te twijfelen in plaats van elkaar gewoon snel weer zien en je niet eens de tijd hebt om die twijfels een kans te geven. In dit geval was er wel een klik maar als ik het dan relationeel bekijk zijn er een paar dingen die mij niet bevallen om echt 100% mezelf te geven naar haar.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 11:39 schreef Koral het volgende:
[..]
Ben je snel onzeker als t niet gelijk 100% raak is?
Daarnaast die opmerking van niet settelen voor less. Daarmee leg je de lat heel hoog. Daardoor vallen de dingen die niet voldoen heel snel op. Door lage verwachtingen te hebben vallen positieve dingen sneller op.
Wat ik wil zeggen is: je hebt het wel de hele tijd over die meid met allerlei oppervlakkige net niet details, maar ik krijg de indruk dat het je eigen 'premium' mindset is die je parten speelt. Zo is het onwaarschijnlijk dat je een klik zult krijgen, laatstaan dat er iets van liefde ontstaat. Been there, done that
Die twijfel komt toch uit jouw hoofd? Doe je zelf hoorquote:Op zaterdag 2 juli 2016 12:23 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
[..]
Natuurlijk hoop je op 100% bevestiging dat het raak is. Als je zelf twijfelt en de ander ook, is dat niet het ideale uitgangspunt want twijfels zijn er nooit zomaar. Het was misschien makkelijker geweest als er heel veel stiltes waren, maar die waren er dus niet. En nu ze ziek is en vandaag hoogstwaarschijnlijk niet doorgaat, en we dan een week verder zijn voor een tweede date, helpt ook niet mee. Dan heb je nog meer tijd om te denken en te twijfelen in plaats van elkaar gewoon snel weer zien en je niet eens de tijd hebt om die twijfels een kans te geven. In dit geval was er wel een klik maar als ik het dan relationeel bekijk zijn er een paar dingen die mij niet bevallen om echt 100% mezelf te geven naar haar.
Niet alleen uit mijn hoofd, bij haar ook.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 12:32 schreef Allures het volgende:
[..]
Die twijfel komt toch uit jouw hoofd? Doe je zelf hoor
Ik wil niet zeggen dat je nu opeens moet gaan denken 'ow wauw, moeder van mijn kinderen' maar je kunt het ook gewoon los laten tot je haar weer ziet en dan maar zien hoe en wat
En ondertussen verder kijken
Het gaat toch niet om haar twijfel maar om die van jou?quote:Op zaterdag 2 juli 2016 13:02 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
[..]
Niet alleen uit mijn hoofd, bij haar ook.
Maar ze is ziek, dus vandaag gaat niet door. De bal bij haar gelegd voor een nieuwe datum en ze zou het laten weten. Ze was wel wezen werken...
My god, wat maak jij je druk om kleine dingen. Op het vermoeiende af. Nu begrijp ik wel waarom je vrijgezel bent als je echt zoiets perfects zoekt. Newsflash, dat is zeldzaam. Natuurlijk kun je op een date afknappen of twijfelen, dat is menselijk. Maar jij legt echt overal zout op. Als een niet roker begrijp ik goed dat roken een afknapper is (zou voor mij ook een nee zijn) maar de rest is bullshit waarmee je jezelf voor de gek houd. Natuurlijk doet uiterlijk er toe, maar je hoeft echt niet meteen hoteldebotel te zijn. Als ik naar mezelf kijk, mijn huidige vriendin zou niet direct het type zijn waar ik meteen op val aangezien ze vrij klein is (wat ik dus ook niet deed) maar toch ben ik voor haar gevallen, en hard ook. We kunnen uren praten, denken hetzelfde over de essentiële dingen en ondanks dat onze hobby's niet overeen komen vinden we elkaars hobby's nu erg leuk. Wat eerder al gezegd, soms groei en dingen gewoon, maar jij wil direct iets. Wees nu toch eens geduldig man...quote:Op zaterdag 2 juli 2016 11:01 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
[..]
echt welquote:Op vrijdag 1 juli 2016 22:04 schreef Kamina het volgende:
[..]
Wtf? Doen mannen echt alsof ze langer zijn?
Misschien ben ik inderdaad afgeknapt op het roken en ben ik nu op zoek naar meer redenen om dat te bevestigen... maar vooralsnog ben ik wel benieuwd naar haar voor een tweede date, dus mocht die er komen ga ik er wel op in. Ook dat ik daarna gewoon weet of mijn twijfels juist waren of niet.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 15:16 schreef yats het volgende:
[..]
My god, wat maak jij je druk om kleine dingen. Op het vermoeiende af. Nu begrijp ik wel waarom je vrijgezel bent als je echt zoiets perfects zoekt. Newsflash, dat is zeldzaam. Natuurlijk kun je op een date afknappen of twijfelen, dat is menselijk. Maar jij legt echt overal zout op. Als een niet roker begrijp ik goed dat roken een afknapper is (zou voor mij ook een nee zijn) maar de rest is bullshit waarmee je jezelf voor de gek houd. Natuurlijk doet uiterlijk er toe, maar je hoeft echt niet meteen hoteldebotel te zijn. Als ik naar mezelf kijk, mijn huidige vriendin zou niet direct het type zijn waar ik meteen op val aangezien ze vrij klein is (wat ik dus ook niet deed) maar toch ben ik voor haar gevallen, en hard ook. We kunnen uren praten, denken hetzelfde over de essentiële dingen en ondanks dat onze hobby's niet overeen komen vinden we elkaars hobby's nu erg leuk. Wat eerder al gezegd, soms groei en dingen gewoon, maar jij wil direct iets. Wees nu toch eens geduldig man...
lol ik bedoelde dat ze misschien ten tijde van het maken van haar profiel wel wilde stoppen ofzo. Ik heb heel lang erop gehad dat ik een herfst date zocht en was in die tijd niet veel meer online bezig dus kreeg vaak het commentaar dat "het ALLANG lente was hoor!" Was overigens een makkelijke manier om de kommaneukers eruit te schiften.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 01:12 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
[..]
Dat mensen zich anders voordoen op hun profiel is op zich niet raar, je wilt jezelf toch een beetje verkopen... Maar dat er gewoon altijd wel iets is wat dan tegenvalt of toch anders in elkaar steekt is wel jammer. Dat ze probeert te stoppen met roken is gewoon niet waar, ze rookt 1 pakje per dag had ze het over. Dan ben je dus geen niet-roker zoals ze op haar profiel zegt. En van die foto's snap ik wel dat je er een paar leuke op zet, maar als je daar een slank gezicht hebt en ze blijken 4 jaar oud en nu heb je een boller gezicht wat ook niet rustig oogt, dan zet je de ander wel op het verkeerde been: je bent simpelweg niet diegene die je daar beweert te zijn. Puur op die foto's afgaande zou ik haar niet herkend hebben op straat, dus denken dat er iemand anders tegenover me zat. Ik heb zelf overigens wel recente foto's, en ook full body.
Foto's mogen je best van je beste kant laten zien, vind ik. Het is een datingprofiel, geen rijbewijs.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 16:40 schreef eefje801 het volgende:
[..]
echt welEn van die hele voordelige foto's met een strakke kaaklijn of zonder de wijkende haarlijn.. niets menselijks is ze vreemd. Maar misschien was het mijn leeftijdscategorie hoor
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |