abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163601943
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 14:22 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Maar daarmee bevestig je alleen maar wat ik stel, namelijk de diversiteit wens van de mensen die er wel is ook in islamitische landen. Wat je er echter niet uit kan halen is dat de punten die ik steeds noem niet problematisch zijn, want dat zijn ze wel.

Niemand zegt dan ook dat ze niet problematisch zijn, echter moet er wel gelet worden op het feit dat voor ieder voorbeeld die je kunt aanhalen waar er sprake is van een probleem een andere ontwikkeling / verschijnsel aangehaald kan worden die het weer tegenspreekt.

quote:
In Maleisie hebben niet moslims een achtergestelde positie, mogen moslims zich niet zomaar bekeren en in 2010 zijn er nog een tiental kerken aangevallen. In Indonesie zijn ook nog steeds gevallen van sektarisch geweld. Je wordt hier elke keer als authoriteit aangehaald, maar je roept echt dingen die niet kloppen/
Ho ho ho, laten we het niet vergelijken met Syrie en Irak, in Nederland hebben moslims ook een achtergestelde positie, je staat al 3-0 achter in het begin van de wedstrijd als je gaat solliciteren met een Islamitische naam of een kleurtje hebt. Iets wat zelfs voor de premier is erkend, worden er met regelmaat moskeeen in Nederland aangevallen en besmeurd, is er een politiek partij met veel stemmers die moslims en de Islam vrijwel van alles de schuld geeft, is dat vergelijkbaar met de christenen die in Afrika moslims afslachten, of Amerikanen die landen binnenvallen en ziekenhuizen en bruiloften platbombarderen? Nee, natuurlijk niet, maar laten we sociologische spanningen in Malesie en het geweld in Syriė dan ook niet vergelijken met elkaar aub, dan wel proportioneel.

[..]

quote:
Kerstmis is de winterwende die gekaapt is door religie. Ik definieer de islam als religie en als cultuur, heel breed.
En hoeveel % van de mensen die het vieren weten wat je zegt? Hetzelfde overigens met Pasen, Hemelvaart etc, men viert ze niet omdat ze overmatig religieus zijn, maar omdat het inderdaad culturele festiviteiten zijn geworden. Als de media je bombardeert met de beelden waarin moslims massaal etentjes aan het organiseren zijn, in Afrika aan het helpen zijn etc, dan krijg je een ander beeldvorming van 'de' Islam. Zeker de culturele Islam en de Salafi Islam verschillen als dag en nacht van elkaar.
[..]

quote:
Maar waarom dan niet een percentage van 10 of 15% christenen, 5% boedhisten, nog een percentage atheisten van 20% ofzo? Dan hou je misschien 50-60% moslims maximaal, maar dan ook echt maximaal over als er vrijheid zou zijn.
10% van Syrie is christen. 40% van Libanon, 10% in Egypte.

Malesie:

quote:
Muslim (official) 61.3%, Buddhist 19.8%, Christian 9.2%, Hindu 6.3%, Confucianism, Taoism, other traditional Chinese religions 1.3%, other 0.4%, none 0.8%, unspecified 1% (2010 est.)
Indonesie:
quote:
Muslim 87.2%, Christian 7%, Roman Catholic 2.9%, Hindu 1.7%, other 0.9% (includes Buddhist and Confucian), unspecified 0.4% (2010 est.)
Er zijn dus echt wel voorbeelden, dat er verder in het Westen een gevestigdere traditie momenteel is van diversiteit spreekt natuurlijk wel voorzch.

quote:
Ik beargumenteer mijn mening, wat je daar mee doet moet je zelf weten. Je hebt nu Maleisie, Indonesie en turkije als tegenvoorbeelden voor mijn standpunt aangehaald en die blijven niet overeind.
Verder ook niets mis mee, maar ik laat het dan verder hierbij, wordt een welles-nietes discussie, met "ja maar dit, nee maar dat" achtig retoriek als het mij vraagt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')