abonnement Unibet Coolblue
pi_163244049
Nav de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_163244077
Ik gooide 'em net dicht.
Mn laatste post nog even gekopieërd:

quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 17:12 schreef Nijna het volgende:
Livelink, wat superfijn dat het goed is gegaan!!!!!!!!

Schoolfruit doen ze bij ons niet (vind ik ook niet een taak van school), ik geef ze wel zelf elke dag fruit mee. En dan kunnen ze zeuren dat anderen koekjes enzo hebben. Helaas, die krijgen ze thuis en op school krijgen ze fruit en daar hebben ze het maar mee te doen :P.

[..]

Onze dochter van 8 (grp 5) leest ook graag informatieve boeken, dus dat is wel handig. En ze is nu in het engels aan het lezen. Ik had Jip en Janneke in het engels uit de bieb en daar was ze vanmorgen in aan het lezen.

Je kan ook in de bieb vragen of ze nog boeken weten die misschien wel passen. Hier kan je ook evt boeken uit een andere bieb laten komen (de bibliotheken uit de provincie is het kostenloos).
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_163244514
Hier hebben ze ook aantal dagen schoolfruit maar dan in de middag als extra stuk fruit. Op de school waar lisa zit zijn gewoon heel veel kinderen die zonder fruit of brood naar school komen.. Ze overwegen ook schoolontbijt. Lisa krijgt elke dag 1 a 2 stuks fruit mee ligt eraan wat. Mandarijntjes ofzo 2 maar banaan of appel 1. Ook geregeld minikomkommer een stuk of 5/6 daarnaast nog 2 snede brood en soms van die droge melba toastje verder geen snoepjes ofzo.

Mijn vriend was maamdag mee als begeleiding op schoolreisje in de efteling van 9 tot half 5 en een 6 jarig meisje had letterlijk 1 snee rood mee en 1 banaan en verder niets... mando had 10 broodjes in totaal bij voor hem en lisa en heeft het meisje maar mee laten eten maar hier op school is het echt diep triest wat sommige kinderen eten of juist niet eten... En als ze al wat bijhebben dan zijn het snoepjes koekjes of energie drankjes...
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  donderdag 23 juni 2016 @ 17:36:29 #4
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_163244551
Ik zat ook aan wat oudere boeken te denken, Cathmar.

Wat ik vroeger al vrij jong leuk vond waren de boeken van An Rutgers van der Loeff zoals De Kinderkaravaan of Rossy, dat krantenkind.

Of iets recenter de boeken van Astrid Lindgren zoals De gebroeders Leeuwenhart of Ronja de Roversdochter of Madieke van het Rode Huis.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_163244874
Thea Beckman?
Enid Blyton?

Daar heb ik heel erg van genoten vroeger. Geen idee meer vanaf welke leeftijd.

S is nu bezig met Paul van Loons boeken over Foeksia. En ze heeft net de waanzinnige boomhut van 13 verdiepingen uit. Ze wilde nog niet verder met 26,eerst iets anders, zei ze.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_163244914
Misschien eens kijken op leesplein.nl. Daar staan bij de 9-12jaar leuke boeken die lang niet allemaal voor pubers zijn maar ook prima voor jongere leeftijd zijn.
Mijn zoon leest ook veel informatieve boeken, maar ook Roald Dahl enzo.
pi_163244957
Mijn dochter eet zelden meer dan 1 snee brood.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_163245063
In dit geval heeft het meisje nog 3 witte puntjes op van ons. En een dagje efteling beweeg je wel veel meer dan een gemiddelde dag op school uit voorzorg geef ik iniedergeval altijd extra mee.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  donderdag 23 juni 2016 @ 18:06:17 #9
11682 Moonah
Jolie femme
pi_163245178
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 14:57 schreef Zana het volgende:
Eten en drinken is misschien geen taak van school, maar het helpt wel als iedereen hetzelfde mag/ krijgt. Dan ben je als ouder ook van het gezeur af, dat andere kinderen wel koekjes en pakjes meenemen...trouwens bij de overblijfkinderen was vandaag patatdag (één keer per jaar)......zoontje wou eigenlijk niet mee naar huis...
:D Dus moet school het maar regelen?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  donderdag 23 juni 2016 @ 18:06:56 #10
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_163245190
Astrid Lindgren en Roald Dahl O+ Ik kan niet wachten tot onze jongens daar groot genoeg voor zijn!

Hier lezend besefte ik me net weer even hoe braaf en "luxe" onze huidige woonplaats is :@ Echt alle kinderen hebben elke dag fruit mee. En het hele lunchrek staat vol met doppers met water :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Mevr_Mus op 23-06-2016 20:24:40 ]
Oude (on)bekende.
  donderdag 23 juni 2016 @ 18:12:01 #11
11682 Moonah
Jolie femme
pi_163245317
En oh ja, *O* voor Job!!!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_163246218
Jaaa tips! Dank!
Ronja vond ze heel leuk dus goed idee om die kant op te gaan.

Mevr Mus Roald Dahl is zo leuk. We hebben laatst samen De fantastische meneer Vos gelezen. Vond ik zelf ook weer leuk.
Met een meidenkwartet
  Moderator donderdag 23 juni 2016 @ 19:00:56 #13
5428 crew  miss_sly
pi_163246375
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 18:54 schreef Cathmar het volgende:
Jaaa tips! Dank!
Ronja vond ze heel leuk dus goed idee om die kant op te gaan.

Mevr Mus Roald Dahl is zo leuk. We hebben laatst samen De fantastische meneer Vos gelezen. Vond ik zelf ook weer leuk.
Weet je dat de toneelgroep Meneer Monster een voorstelling heeft van de Fantastische Meneer Vos?
Zo ontzettend leuk <3 Ze hadden ook de Gruffalo en het molletje dat wil weten wie er op zijn kop heeft gepoept. Ontzettende aanrader!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_163246951
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 18:06 schreef Moonah het volgende:

[..]

:D Dus moet school het maar regelen?
Ja :D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_163247196
Wauw Job *O*


Thea Beckman en Jan terlouw las ik vroeger. Even als de babysittersclub en de kameleon. Wel uitdagend qua leesniveau maar niks spannends.
pi_163247385
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 18:06 schreef Moonah het volgende:

[..]

:D Dus moet school het maar regelen?
Nah, het is vaak de school die zeurt.. :+
Dus.. Regel het zelf maar beter, school.
Make my day!
pi_163248011
De mijne neemt ranja mee in haar Dopper :D Als dat op is kan ze m bijvullen met water.

Mijn 9-jarige leest ook die Boomhutserie, maar vindt Het Leven van een Loser en Dagboek van een Muts ook leuke series. Geronimo ed vindt ze nu superstom maar in groep 5 vond ze die wel leuk, en dan vooral de bewerkingen van klassiekers.
pi_163248397
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 18:06 schreef Moonah het volgende:

[..]

:D Dus moet school het maar regelen?
Nee. Maar het zou wel makkelijker zijn als het echt beleid is en iedereen zich aan houdt en niet zo halfslachtig dat toch van alles gedoogd wordt...maar ja, zo een juf is ook geen politieagente.


Ze mogen volgens mij wel water drinken uit de kraan als ze dorst hebben, maar dan drinken ze allemaal uit dezelfde beker...
pi_163250099
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2016 20:33 schreef Zana het volgende:

[..]

Nee. Maar het zou wel makkelijker zijn als het echt beleid is en iedereen zich aan houdt en niet zo halfslachtig dat toch van alles gedoogd wordt...maar ja, zo een juf is ook geen politieagente.


Ze mogen volgens mij wel water drinken uit de kraan als ze dorst hebben, maar dan drinken ze allemaal uit dezelfde beker...
Dan zou ik geen water meer hoeven..
pi_163251917
Boeken: botje en idd janneke schotveld. Ze leest nu iets over ouders en andere rampen, over een kind wat een mobiel wil en het niet mag. Sluit mooi aan bij dr belevingswereld :P

Mn kleine vriend had vanmorgen geen koorts, heb m wat rescuespray gedaan tegen de zenuwen, en na een half uurtje: mam die spray helpt!!! Ik ben ineens niet meer zo zenuwachtig!

Ging verder ook goed vandaag en ook vanavond geen koorts meer. Wat een stresskip 8)7
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_163252006
En wat goed om te lezen livelink! Fijn dat hij het zo leuk heeft gehad. En jouw stress kan ik me zo goed voorstellen. Helemaal met onweer enzo
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_163259811
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 22:37 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Boeken: botje en idd janneke schotveld. Ze leest nu iets over ouders en andere rampen, over een kind wat een mobiel wil en het niet mag. Sluit mooi aan bij dr belevingswereld :P

Mn kleine vriend had vanmorgen geen koorts, heb m wat rescuespray gedaan tegen de zenuwen, en na een half uurtje: mam die spray helpt!!! Ik ben ineens niet meer zo zenuwachtig!

Ging verder ook goed vandaag en ook vanavond geen koorts meer. Wat een stresskip 8)7
Wat fijn dat het goed is gegaan Karin!!!
Hopen dat deze goede ervaring een beetje helpt voor een volgende keer. En de rescuespray die werkt, super! ^O^

[ Bericht 1% gewijzigd door Nijna op 24-06-2016 08:59:14 ]
Mama van 2 lieve meiden :)
  Licht Ontvlambaar zondag 26 juni 2016 @ 11:40:11 #23
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_163307044
Zo trots, prepuber heeft vrijdagavond voor een volle kerk solo gezongen. En het ging zo goed O+
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zondag 26 juni 2016 @ 11:43:13 #24
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_163307101
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 17:36 schreef livelink het volgende:
Ik zat ook aan wat oudere boeken te denken, Cathmar.

Wat ik vroeger al vrij jong leuk vond waren de boeken van An Rutgers van der Loeff zoals De Kinderkaravaan of Rossy, dat krantenkind.

Of iets recenter de boeken van Astrid Lindgren zoals De gebroeders Leeuwenhart of Ronja de Roversdochter of Madieke van het Rode Huis.
Wat heb ik daar om gehuild, Rossy! Ik heb het boek later eens gekocht op de rommelmarkt, hij ligt hier op zolder!

Leeuwnhart heb ik laatstt voorgelaen, die vonden ze prachtig! En Ronja ligt klaar, maar eerst,lezen we nu het verhaal van Robin Hood, daar kwam Oscar mee aan in de bieb.
***
  zondag 26 juni 2016 @ 11:52:59 #25
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_163307310
quote:
17s.gif Op zondag 26 juni 2016 11:40 schreef Sjeen het volgende:
Zo trots, prepuber heeft vrijdagavond voor een volle kerk solo gezongen. En het ging zo goed O+
Wat goed van haar, zeg! Dat ze dat durft.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 26 juni 2016 @ 11:58:09 #26
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_163307428
quote:
17s.gif Op zondag 26 juni 2016 11:43 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Wat heb ik daar om gehuild, Rossy! Ik heb het boek later eens gekocht op de rommelmarkt, hij ligt hier op zolder!

Leeuwnhart heb ik laatstt voorgelaen, die vonden ze prachtig! En Ronja ligt klaar, maar eerst,lezen we nu het verhaal van Robin Hood, daar kwam Oscar mee aan in de bieb.
Leuk dat er nog iemand is die Rossy kent! Ik heb laatst de kinderkaravaan voorgelezen, maar dan merk ik toch wel dat het taalgebruik verouderd is en dat het verhaal iets te langzaam gaat voor kinderen van nu. Hetzelfde had ik met de boeken van Rosemary Sutcliff. Ik vond ze fantastisch, maar er zitten paginalange beschrijvingen van situaties bij en te weinig echte actie. Daar haakt mijn kind in ieder geval van af.

Ik denk dat de gebroeders Leeuwenhart wel nog steeds aanslaat. De Koning van Katoren ging ook nog goed en de trilogie van Thea Beckman ook, maar ik moet me er bij neerleggen dat de meeste van mijn stukgelezen boeken nooit door mijn kinderen zal worden gewaardeerd.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_163323426
quote:
17s.gif Op zondag 26 juni 2016 11:40 schreef Sjeen het volgende:
Zo trots, prepuber heeft vrijdagavond voor een volle kerk solo gezongen. En het ging zo goed O+
Wauw, wat leuk dat ze dat doet! Gaaf!
Mama van 2 lieve meiden :)
  Licht Ontvlambaar zondag 26 juni 2016 @ 22:40:01 #28
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_163326880
Ja, zo stoer vind ik het :Y
En gelukkig werkten KLM en NS goed mee, dus papa was er ook bij :D

Wat leesboeken betreft, hier zijn we nu bezig in Oorlogsvrienden en op de plank liggen nog Tien Torens diep en Hasse Simonsdochter O+
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zondag 26 juni 2016 @ 23:52:42 #29
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_163329308
Tien Torens diep hebben wij hier ook gelezen. Verplichte kost bijna als je uit Zuid-Limburg komt ;)
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_163332684
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 23:52 schreef livelink het volgende:
Tien Torens diep hebben wij hier ook gelezen. Verplichte kost bijna als je uit Zuid-Limburg komt ;)
Uh, kom ik vandaan, nooit van gehoord zelfs. Das niet goed dus?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  Licht Ontvlambaar maandag 27 juni 2016 @ 07:54:07 #31
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_163332885


Er zijn nog meer leuke jeugdboeken die zich in Limburg afspelen, de trilogie(?) van Ton van Reen over de bokkerijders bijvoorbeeld.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 27 juni 2016 @ 15:36:05 #32
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_163341038
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 06:42 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Uh, kom ik vandaan, nooit van gehoord zelfs. Das niet goed dus?
Nee hoor, ik zei ook dat het bijna verplichte kost was ;)
Ik probeer mijn kinderen nog wel een beetje de geschiedenis van de mijnbouw mee te geven. Per slot van rekening hebben mijn beide opa's in de mijnen gewerkt. Dit boek helpt daarbij.

Het is gewoon vreemd hoe snel dat een vergeten onderdeel van onze vaderlandse geschiedenis is aan het worden. Toen mijn oudste er een werkstuk over schreef konden we er hier (provincie Utrecht) in de bibliotheek al geen boeken meer over vinden. Dat had ik niet verwacht.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_163343343
Das wel gek ja.
Mijn ouders komen uit noordlimburg, dus geen mijngeschiedenis hier. Maakt het meteen anders.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  dinsdag 28 juni 2016 @ 20:33:12 #34
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_163376239
Lady, hoe is het eindexamen van L. afgelopen, trouwens? Met vlag en wimpel geslaagd, hoop ik?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_163384865
Ik heb net mijn grote naar zijn nieuwe klas gebracht. Toch wel weer klein tussen de hogere groepen (van groep 3-4-5 naar groep 6-7-8). Hij was ook echt gespannen, maar kon dat goed verwoorden. Dan kun je het ook een beetje rechtpraten voor zover mogelijk (nee, je hoeft je landen-topo niet te kennen voor groep 6, maar dat leer je in groep 6) :P
Straks eens horen of het een leuke klas is..
pi_163384987
Nog even terugkomend over mijn dochter dit in de klassenassistent rol terechtgekomen was... maandag gesprek met juf gehad en dat hadden we veel eerder moeten doen. Positief gevoel aan overgehouden. Na deze week nog drie weken in groep 5 en hopelijk brengen wat kleine aanpassingen al positieve veranderingen. Volgend jaar blijft ze bij dezelfde juf en we hebben afgeproken om na de eerste maand school weer een afspraak te maken.

Ze klaagt ook veel over hoofdpijn de laaste weken en ik voelde me er gewoon niet goed bij. Nu ben ik weer meer gerust.

Ze gaan van 100 kinderen in 4 groepen (2x4 en 2x5) naar 1x5 - 1x6 en een combi 5/6. Toch jammer vind ik dat alles weer opnieuw ingedeeld moet worden. En de groepen worden weer groot.
Met een meidenkwartet
pi_163385677
Fijn Cathmar!

T gaat vandaag wennen in haar nieuwe klas.. Volgend jaar is ze groep 4!
Gister de uitslagen van de Cito gekregen en 3 dikke vette A's!
Rekenen: alle 50 vragen goed.
Spelling: 46 van de 50 goed
Begrijpend lezen (moeilijker niveau): 48 van de 50 goed Dit was de eerste keer dat ze begrijpend lezen deed.

Mijn altijd zo stoere dame ging gister overvliegen. Ze mocht voor de klas op een stoel staan en de juf ging vol lof over haar vertellen. Maar deze stoere dame kroop helemaal in elkaar en werd ineens een heel timide meisje. De juf werd er helemaal emotioneel van.

Vrijdag de uitslagen van A's cito (ze heeft iig een A voor spelling en voor Taal zei ze) en ook het laatste portfoliogesprek van groep 7. Volgend schooljaar zit mevrouw in groep 8!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_163385986
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 10:19 schreef Vicky het volgende:
Fijn Cathmar!

T gaat vandaag wennen in haar nieuwe klas.. Volgend jaar is ze groep 4!
Gister de uitslagen van de Cito gekregen en 3 dikke vette A's!
Rekenen: alle 50 vragen goed.
Spelling: 46 van de 50 goed
Begrijpend lezen (moeilijker niveau): 48 van de 50 goed Dit was de eerste keer dat ze begrijpend lezen deed.

Mijn altijd zo stoere dame ging gister overvliegen. Ze mocht voor de klas op een stoel staan en de juf ging vol lof over haar vertellen. Maar deze stoere dame kroop helemaal in elkaar en werd ineens een heel timide meisje. De juf werd er helemaal emotioneel van.

Vrijdag de uitslagen van A's cito (ze heeft iig een A voor spelling en voor Taal zei ze) en ook het laatste portfoliogesprek van groep 7. Volgend schooljaar zit mevrouw in groep 8!!
Leuk!! En groep 8. Wow.
Met een meidenkwartet
pi_163386396
Cathmar, 100 in 3 klassen is wel groot inderdaad..
Ik geloof dat ze bij Chris naar rond de 28 gaan.
Daan begint met 25 in groep 1/2, maar daar komt weer nieuwe aanwas bij, hopelijk niet weer tot 35 zoals dit jaar :X
(respect voor de juffen, want het loopt nog best goed)

Vicky, wat een lekkere scores! Gaat lekker met je meiden dus?
pi_163437998
Net portfolio gesprek van A gehad!
Super trots op onze grote dame! 2x een A (spelling en werkwoordspelling) en 2x een B (rekenen en DMT).
Voorlopig advies: HAVO/VWO

Ja gaat heel goed DF.
Ze doen het super op school.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Moderator vrijdag 1 juli 2016 @ 16:32:03 #41
5428 crew  miss_sly
pi_163438306
Fijn dat het zo goed gaat met je meisjes, Vicky!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_163440801
Fijn dat de meiden het zo goed doen Vick! Knapperds zijn het.

Na ons gesprek met school in februari over de nogal slechte Cito scores van S zijn we thuis veel gaan oefenen en hebben ze hem op school beter in de gaten gehouden. Het heeft vruchten afgeworpen want de eind 3 toetsen heeft hij een goede verbetering laten zien. Bij rekenen ging hij van -5 (ver onder landelijk gemiddelde) naar 4, en bij spelling van 5 naar 4.

Alleen op lezen scoorde hij weer -5. Daarom hebben ze hem in het voortraject dyslexie geplaatst. Hij krijgt nu voor de vakantie allerlei extra hulpmiddelen aangereikt. En dan gaan ze hem in de herfst als hij in groep 4 zit nogmaals toetsen, scoort hij dan weer -5 dan gaan ze adviseren om externe dyslexie hulp in te schakelen. Persoonlijk denk ik dat hij wat traag op gang is gekomen dit jaar en daarom ook wat achter loopt, maar wat extra aandacht en hulp is nooit weg natuurlijk.

Hij is er zelf heel enthousiast over: wauw ik mocht in een apart groepje lezen mam! En dat mochten de andere kinderen niet. Hij heeft nu wat lees huiswerk mee, kind doet alles met zoveel plezier. Zonder enig gezeur iedere avond vol goede moed oefenen. Hopelijk blijft dat zo. Trots op ons manneke :)
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_163442470
Estrys wat fijn dat school het goed in de gaten houdt. Beter even voor niets extra checken dan er veel te laat achter komen dat er iets aan de hand is. Wel enorm fijn dat hij het zelf allemaal zo leuk vindt, dat scheelt echt al de helft.

Vicky wat fijn dat de meiden allebei zo goed doen op school. ^O^

L heeft vandaag haar portfolio mee naar huis gekregen. Ze scoorde op taal een I+ en rekenen een I met de citotoets. Die is geloof ik wel klaar voor groep 3. Als cadeautje voor haar rapport gaan we morgen samen naar Finding Dory in bioscoop. O+
L mocht afgelopen woensdag oefenen in haar nieuwe klas met nieuwe juf en ze vond het superleuk. Ze was heel blij met haar tafeltje met twee laatjes eronder. O+ :D Haar juf is 25 jaar geleden mijn juf geweest, dat was toen ook in groep 3, best bijzonder. Ik vond het destijds een erg leuke juf, ik ben benieuwd hoe L dat gaat ervaren. :)
pi_163460913
Fijn Vicky!!

Nikkie, ook al van die mooie scores! Wel bijzonder dat jou oude juf nu je dochter les gaat geven!

Estrys, wat fijn dat hij zelf graag wil oefenen! En ook goed dat er vooruitgang inzit.

Hier een blije Chris na de doordraaidag. Hij was erg zenuwachtig voor die ochtend, maar hij had het prima naar zijn zin gehad in groep 6/7/8. Begin volgend jaar gaan ze direct op kamp. En hij zit in een groep bij 2 bekende groep 7 kinderen, maar verder onbekenden. Zijn beste vriendje en vriendinnetje zitten wel samen in een groepje. Maar dat kon Chris ook niet schelen. Hij vindt het allemaal prima. Die 2 hebben allebei iets meer steun nodig van elkaar ook. Chris staat iets steviger in zijn schoenen, al zien mensen dat niet zo goed..

Donderdagmiddag moest ik de boeken van de schoolbibliotheek ophalen in alle klassen. En net Chris zijn nieuwe juf had dat nog niet klaargelegd. Chris hielp me, en hij vertelde me dat ik niet mee hoefde. Hij reed zo met zijn karretje de klas in en haalde de boeken op. Dan voelt hij zich ook wel vertrouwd tussen dat grote spul. En trots dat hij was dat hij het alleen had gedaan.. Heerlijk om te zien O+

Zijn rapport was ook prima. Cito's allemaal I's behalve een II op spelling. Nu ook officieel Avi-uit. En er was nog iets met niveauwaardes alles boven de 4,0.. Geen idee wat dat precies is. Maar cognitief gaat hij lekker. Sociaal gaat het ook steeds beter, hij maakt echt groei door. Juf was bang dat hij het nog wel moeilijk ging krijgen volgend jaar, maar ik denk dat ze hem toch niet zo goed kent. Hij past zich makkelijk aan, en kan anders ook prima met grote kinderen omgaan. De hogere "werkdruk" kan hij ook wel hebben. Hij heeft het nu ook wel makkelijk zegt hij :P
  zaterdag 2 juli 2016 @ 18:44:09 #45
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_163463854
Allemaal goede scores hier!

Bij ons doen ze niet aan Cito bij de kleuters *O*
Maar op het rapport was alles boven gemiddeld dus het zal wel goed gaan :7
Nog maar vier dagen school en dan is het vakantie.
Na de vakantie gaat de school verder als integraal kindcentrum met één team van pedagogisch medewerkers en leerkrachten. Ben wel benieuwd hoe dat zich gaat ontwikkelen.
Er zijn ook nieuwe techniektorens geschonken door de bouwers hier in de nieuwbouwwijk. Die zoeken potentieel personeel denk ik :D
Ik heb je lief mijn hele leven
  zaterdag 2 juli 2016 @ 19:39:11 #46
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_163465105
Hier volgende week 1e echte rapport. Geen cito want groep 1. En heb sowieso geen idee hoe en wat qua scores :D
  zaterdag 2 juli 2016 @ 19:43:01 #47
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_163465229
Een rapport al Kyara? Ik heb echt geen flauw idee of Anouk ook zoiets gaat krijgen :@
Ik weet niet eens of ze doorstroomt naar groep 2 :@
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_163465403
Hier wel cito groep 1. Alle twee waren I. Taal en rekenen dus.
Ze mag over naar groep 2. En ze heeft zich op 6 punten verbeterd. Vooral het luisteren viel me op :') dat ging een stuk beter dan de vorige keer. Nu is op tempo en op woordenschat na alles voldoende. Tempo is matig. En woordenschat is ruimvoldoende.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  zaterdag 2 juli 2016 @ 23:43:37 #49
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_163474240
Zal vast prima zijn Tally maar mij zegt het niks.

Susie, ja. Maar ik hoop gewoon een rapport met een stukje tekst over mijn kind. Over hoe hij op school is en hoe hij het doet. In alle opzichten dus. En ik hoop op meer dan alleen een paar cijfers of letters eerlijk gezegd. En hier sowieso over naar groep 1 ;)
  zaterdag 2 juli 2016 @ 23:48:48 #50
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_163474717
Hier hebben ze ook geen rapporten. Portfolios en citoscores.

Ik mis de rapporten van vroeger wel een beetje.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zaterdag 2 juli 2016 @ 23:50:35 #51
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_163474879
Wat moet ik me bij een portfolio voorstellen?
pi_163475831
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 23:50 schreef Kyara het volgende:
Wat moet ik me bij een portfolio voorstellen?
het is eigenlijk een bordfolio.
De werkjes die ze maken staat online. Er staan regelmatig foto's met wat de kinderen doen en er staat een stuk tekst over het kind.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 3 juli 2016 @ 08:51:35 #53
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_163478580
Hier is het een map.

Maar gewoon idd, echt een portfolio. Het kind laat aan de ouders zien welke werkjes ze maken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_163478722
Bij ons is het een map met allerlei werkjes, foto's en stukje uitleg van de leerkrachten wat ze hebben gedaan voor taal of rekenen. Ze moeten aan het einde van het schooljaar er een presentatie over geven aan de eigen ouders, opa's, oma's. Richten ze zelf een marktkraampje in. Echt heel leuk doen ze dat.
ti amo più di ieri ma meno di domani
  zondag 3 juli 2016 @ 10:37:31 #55
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_163479734
Hier een rapport met daarin deels kruisjeslijsten (van onvoldoende tot goed in 5 stappen) en bij elk blok kruisjes(taal/rekenen/motorisch/sociaal/kosmisch onderwijs etc) een vak voor verhaaltjes. En aan het eind een groot vak voor een algemeen verhaaltje. Daar staat vaak niet zoveel. Bij Daan dat hij goed meedeed in de klas, dat hij leuke vriendjes heeft, en dat hij volgend jaar best eens letterlesje mag vragen..

Werkjes krijgen ze in de loop van het jaar mee, of zoals bij Daan niet, als je ze niet maakt :P

Hier krijgen ze een rapport mee als ze minimaal 6 maanden op school zitten. Iedereen die direct na de kerstvakantie is gestart kreeg er nog eentje. Alles erna niet meer..
Ze hebben al die najaarskinderen, waaronder Daan, ook weer in groep 1 gezet. Ze kijken dan in de loop van komend schooljaar wie in groep 2 blijft (lang kleuteren) en wie naar groep 3 gaat (kort kleuteren). Maar Daan zie ik wel lang kleuteren, spelen is veel te leuk..
pi_163493252
Hier weer anders. Eva krijgt een rapport. Met enerzijds vinkjes bij matig/gemiddeld/goed
(Geen idee of dat de termen zijn, maar daar komt het in het kort op neer). Alles is gemiddeld. Heel stom, maar bij zo'n score vraad ik me altijd af of ze ook echt nagedacht hebben of het allemaal wel best vonden en maar 'gewoon' gemiddeld hebben ingevuld.
Daarnaast ook nog een verhaaltje
Hieruit kon ik wel goed opmaken dat ze haar plekje in de klas nu goed gevonden heeft en lekker meedraait met de klas. Ze is heel behulpzaam en luistert goed. Vindt het alleen nog moeilijk om zelf wat te vertellen in de kring. Verbaasd me niks. Ze staat niet zo graag in het middelpunt.

Daarnaast ook een portfolio. Dat is een map met de mooiste werkjes. De tussendoor kleurplaten komen mee naar huis. De portfolio moet (net als het rapport) weer terug naar school.
En over naar groep 2 :+
pi_163496408
Wij hebben een portfolio die blijft op school, daar stoppen de leerkrachten af en toe iets in wat ze gemaakt hebben en we mogen van huis uit ook dingen aanleveren. Er gaan vaak kopietjes van diploma's enzo in volgens mij.

Eerder kregen we af en toe de vraag om iets te maken, maar de mappen verdwenen steeds dus heeft school dat afgeschaft. Terwijl het eigenlijk best een prettig geheugensteuntje was.
Laatst voor jongste een fotoverslagje van het karate-examen erin gedaan.
Voor de oudste van de week ook nog een paar foto's uitprinten van haar spreekbeurt (we konden even meegluren ;) dus ook een paar foto's gemaakt).

Rapport is hier heel zakelijk.
Bij ons stond er vroeger nog wel eens een kort verhaaltje in, maar dat doen ze hier eigenlijk niet echt. Dat vind ik wel jammer.
Maar de meiden hadden weer een mooi rapport. Jongste met lezen nog niet helemaal soepeltjes, maar dat heeft blijkbaar iets meer tijd nodig. We blijven een beetje oefenen in de vakantie zodat ze niet terugzakt.
Ze zijn allebei over naar groep 4 en groep 6. En hopelijk weten we van de week ook wie ze als leerkrachten krijgen...
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 4 juli 2016 @ 09:23:57 #58
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_163504265
Hier was het rapport zelf ingevuld door Draak.
Welke lichaamsdelen ze kon benoemen, hoeveel puzzelstukjes ze kan leggen, tot welk getal ze kan tellen etc. Op de laatste bladzijde stond een klein stukje van de juf, ook in de 'ik' vorm.
Een heel persoonlijk rapport dus, waar je eigenlijk niet uit kan halen hoe het zich verhoud ten opzichte van de rest.
Maar ze gaat naar groep 2, en de juffen zijn ook al bekend. Op ma/di/wo dezelfde juf, op do/vrij een nieuwe juf.

Verder heb ik vorige week weer eens de 'zeikouder' uitgehangen :'). Toen Draak uit het klimrek sprong was er geen toezicht op de speelplaats terwijl dit wel moest. Dit heb ik toen ook aangegeven aan de IB-er en dit zou doorgecommuniceerd worden. Afgelopen donderdag waren de kleuters wederom alleen op de speelplaats, zonder toezicht. Dus ben ik naar binnen gegaan, heb ik eerst de juf van 1/2 eraan gezeten, daarna de juf die eigenlijk toezicht moest houden en de IB-er heb ik er ook van langs gegeven.Dus ik ben benieuwd of de boodschap nu wel doorgekomen is.
pi_163504454
Dat vind ik geen zeikouder, NTS, dat is gewoon niet zoals het hoort vanuit school.
pi_163505403
Oei, NTS, het is inderdaad niet de bedoeling dat kleuters alleen gelaten worden.

Wat leuk hoe ze bij jullie het rapport vormgeven NTS en Estrys.
Bij ons is het heel zakelijk met een heel kort stukje (twee zinnen, ofzo) over hoe het gaat. N heeft geen goed rapport, helaas. Maar hij gaat gelukkig wel over naar groep 4.
Hij komt volgend jaar in een groep 4-5 combinatieklas met 32 kinderen (!). Ze zijn wel van plan de kinderen die meer hulp nodig hebben 3 keer per week 's morgens uit de klas te halen voor een RT-groepje. Ik weet nog niet of N daarvoor in aanmerking komt.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  maandag 4 juli 2016 @ 11:54:42 #61
100412 mefke79
komt goed!
pi_163506710
Twinkly wat is er mis met zijn rapport? Hebben ze ook cito gedaan en hoe is dat? En pff, zo'n grote combi klas lijkt me echt niet prettig, zeker niet als je kind eigenlijk net wat extra ondersteuning nodig heeft.

Bij ons krijgen ze geen rapport en ook geen portfolio. Bij ons krijgen ze een kindverslag waarin in woorden wordt omschreven hoe het gaat, op welke terreinen er groei is en wat de doelen zijn voor de komende periode. Dit krijgen we elk half jaar (rond verjaardag en dan half jaar erna). De beschrijvingen van beide mentoren zijn zo treffend, dat alleen al daaruit blijkt hoe goed ze de jongens kennen. Naast dit kindverslag kunnen we inloggen op een systeem waarin we toetsresultaten zien. Tienus heeft zijn eerste cito gemaakt, maar nog geen idee van de resultaten. Oudste heeft ze ook gemaakt, maar ook nog niet gezien. Daar is de cito lezen spannend, hij was de vorige keer erg langzaam, wat een slechte score gaf. Dat zou nu beter moeten zijn.

Mentoren blijven nog twee jaar (oudste) en een jaar (jongste) hetzelfde, al gaat de juf van jongste wel met zwangerschapsverlof. School heeft inmiddels een wachtlijst, dus ik verwacht ook niet heel spannende dingen in de groepssamenstellingen. De basis blijft iig gelijk.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_163507421
Ik zie net dat er een film van de GVR uitkomt binnenkort O+
Pathe heeft trouwens een paar films voor een 'kinder-zomer-aktie' voor 5 euro de komende tijd. Even een tip tussendoor.
Met een meidenkwartet
pi_163507438
Hier zijn de rapporten ook al klaar en ze moeten nog drie weken naar school. Nog drie weken lanterfanteren. Mijn kinderen worden er niet vrolijker van.
Met een meidenkwartet
pi_163508316
Ook vroeg dan, nu al het rapport cathmar!

Hier heeft ie vrijdag zijn rapport gekregen. Helemaal klaar voor groep 3 :D
Vrijdag vakantie, alleen deze week geen taakjes meer, maar tot vorige week nog gewoon.

Her rapport is hier een opsomming van wat ze moeten kunnen in groep 1/2, met daarbij wanneer ze het moeten kunnen. Er staat 1 t/m 5 voor de vaardigheden. In groep 1 krijgen ze bv. 2 rapporten en dan moeten ze dus bij rapport 1 de dingen kunnen waar een 1 voor staat. Er kan dan een -, +- en + staan. Floris had nu bij alles een +, behalve bij interesse in tekenen en schilderen :D dat klopt ook wel ;)

Woensdag gaan ze een uurtje doorschuiven naar de volgende groep. Snel gegaan die 2 jaar!

Woensdag ook zijn kinderfeestje en maandag wordt ie alweer 6 :o
pi_163509428
Op N's vorige school kregen de kleuters geen rapport, dat vind ik wel jammer. Alleen een portfolio met knutselwerkjes, maar die maakte hij amper.

Mefke, hij scoort IV's op de Cito's, behalve op woordenschat, en hij kan nog niet zelfstandig werken.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  maandag 4 juli 2016 @ 13:38:08 #66
56471 pinquit
oh my lama!
pi_163509588
Jemig wat een grote klas Twinkly. Misschien voor N wel heel fijn dat er een hogere groep bij zit.
Jammer van zijn rapport. Wat zei zijn juf?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_163509785
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 13:38 schreef pinquit het volgende:
Jemig wat een grote klas Twinkly. Misschien voor N wel heel fijn dat er een hogere groep bij zit.
Jammer van zijn rapport. Wat zei zijn juf?
Ik heb vanmiddag een gesprek met zijn juffen, dus ik ben benieuwd.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  maandag 4 juli 2016 @ 13:57:55 #68
56471 pinquit
oh my lama!
pi_163510188
Heb je sinds hij op deze school zit thuis nog verandering gezien eigenlijk?

Hier zijn rapport en 10minutengesprek weer goed.
Ik vind het een beetje lastig alleen, want om de week zit Max tijdens de weeksluiting in de klas om zijn weektaak af te maken. Hij is zo slecht in doorwerken, wordt elke keer afgeleid. Door alles. Door een pen in zijn hand bijvoorbeeld :') Of een vlieg. Ik herken dat thuis ook heel erg, vooral tijdens het avondeten rent hij wel 10 keer zijn stoel af om op de bank te gaan springen. Hij weet 9 van de 10 keer niet wat hij voor huiswerk moet maken, en heel vaak vergeet hij zijn opdrachtenvel mee naar huis te nemen of raakt het zelfs kwijt op school. :{
Maargoed, de juf vindt dat geen probleem, want het doet niet af aan zijn resultaten. Toen ik vroeg waarom hij voor de tweede keer dit jaar naast zijn beste klassevriend in t tafelgroepje zat (ze wisselen na elke vakantie van tafelgroep), zei ze lachend dat ze dat wel gezellig voor ze vond. Maar ze beaamde wel dat hij daardoor nóg meer afgeleid is. Hij is eigenlijk de afgelopen twee jaar dat hij in deze klas zit totaal niet gegroeid daarin.

Nouja, ik geloof dat hij zei dat hij in groep 7 (!!!! :o ) een hele strenge juf krijgt, misschien helpt dat? :')
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_163510314
Oh my, gaat hij naar groep 7!! :o Dat klinkt wel heul groot!

Ja, ik merk dat N sinds hij op deze school zit beter in zijn vel zit. Het is een hele goede beslissing geweest om van school te wisselen. Op de vorige school namen ze ons en hem niet serieus en zagen ze een kind dat jong gedrag vertoonde. Hij moest vooral langer kleuteren, dan zou alles goedkomen.
Verder klinkt hij precies zoals Max :D
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  maandag 4 juli 2016 @ 15:30:59 #70
100412 mefke79
komt goed!
pi_163512644
Hier nog eentje die echt never nooit stil zit. Zelfs bij tv kijken of op de tablet spelen is hij daarnaast nog met iets anders bezig. Op school maken ze er geen probleem van, wat natuurlijk ook kan omdat ze geen vaste plek hebben. En er is extra gym voor diegenen die het motorisch nodig hebben (check) of als je gewoon meer behoefte hebt aan bewegen (check). Docenten geven wel aan dat als ze oudste zouden laten lanterfanten hij ook werkelijk alleen maar overal zou gaan kletsen, dat vindt hij wel zo gezellig. Ik denk dat hij in het normale onderwijs dus ook een Max of een N. zou zijn. Nu gaat het goed omdat er ruimte voor is.
Jongste is ook wel bewegelijk, maar die heeft echt de concentratie om met de lego te gaan zitten bouwen. Is dan ook echt een hele poos alleen zoet. Oudste speelt wel met de lego, maar bouwt niet, het gaat hem om de poppetjes waar hij hele verhalen mee speelt.

Wel fijn Twinkly dat die overstap van school zo goed geweest is. Dat lijkt me namelijk een knap lastige beslissing.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_163521247
Twinkly, hoe is het gesprek met de juffen gegaan?

Ik heb hier best wel wat moeite met het feit dat de jongste al naar gr4 gaat. Hij heeft veel minder vriendjes gehad in groep 3, de meeste bleven nog in gr2. Zij zullen dus nu naar gr3 gaan en ik had hem daar veel beter tussen zien passen. Vorige week gesprek gehad met de juf, maar zijn leerprestaties zijn prima, hij kan zich juist heel goed concentreren en ze ziet absoluut geen reden om hm niet naar groep 4 te laten gaan. Hij is daar echt de jongste van de klas, een aantal zijn of worden er dit jaar alweer 8. Vooral het leeftijdsverschil en verschil in belevingswereld vallen op.
Ze zou het wel met zijn nieuwe juf bespreken zodat ze evt wat invloed uit kan oefenen bij wie ze hem in een groepje zet.

Oudste gaat naar groep 7. Ook een vroege leerling, maar bij hem had ik er echt minder moeite mee. Hij oogt ook wat ouder...

Hier een rapport met kruisjes (o-m-v-rv-g) en een stukje tekst. Verder de cito uitslagen erbij.

[ Bericht 5% gewijzigd door Meimeltje op 04-07-2016 21:40:20 ]
  maandag 4 juli 2016 @ 21:37:31 #72
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_163521439
Wat een verschillen in rapporten. Ik heb ook een map in moeten leveren voor werkjes dus waarschijnlijk hebben ze hier ook een "portfolio". Ook moeten ze voor elk rapport eenzelfde tekening maken, van groep 1 t/m groep 8. En de rest zie ik vrijdag dan wel.

Ik heb ook wel het idee dat M wel wat op jouw N lijkt Twinkly. Hoe is het gesprek op school gegaan?
pi_163522627
Het gesprek verliep prettig :)
De reden dat N zo slecht scoorde op de CITO's is dat hij bij iedere vraag waarop hij niet meteen 100% zeker was van het antwoord een vraagteken heeft gezet. Volgens de juffen duidelijk een gebrek aan doorzettingsvermogen, maar volgens mij zit daar een heel duidelijke fixed mindset (bang om fouten te maken: angst om door de mand te vallen) onder.
Verder raakte hij enorm afgeleid omdat de vragen voorgelezen worden en ze dan moeten wachten tot iedereen klaar is voordat de volgende vraag voorgelezen wordt. Ruim de tijd om ergens anders naartoe te gaan met je gedachten en de volgende vraag niet te horen dus.
Op de drie-minuten-toets heeft hij zo slecht gescoord omdat hij constant ging kletsen over de woordjes en volgens de juf zelfs bij ieder woordje dat hij las associeerde :')
Positief is dat de juffen de CITO's niet als een leidraad voor zijn schoolse functioneren zien, ze weten wel dat hij beter kan.
Ze gaan zich hard maken om hem volgend jaar in de RT-groep te krijgen en hij zal aangepast werk krijgen: minder herhaling in de basisstof en hij krijgt daarbij verplichte verrijking. Daarbij gaan ze kijken of het mogelijk is om hem top-down te benaderen (uitleggen waarom hij iets moet leren en waar hij naartoe werkt).

[ Bericht 3% gewijzigd door Twinkly op 04-07-2016 22:20:59 ]
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  maandag 4 juli 2016 @ 22:25:16 #74
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_163523372
Fijn dat het een prettig gesprek was en dat school het zo positief benaderd. Dit soort dingen die ik hier ook wel gebeuren. M is behoorlijk faalangstig en perfectionistisch. Als iets niet in 1 keer lukt dan wil hij niet meer. Best lastig want sommige dingen moet je nu eenmaal eerst oefenen/leren/proberen voordat het lukt.
pi_163523495
quote:
2s.gif Op maandag 4 juli 2016 22:25 schreef Kyara het volgende:
Fijn dat het een prettig gesprek was en dat school het zo positief benaderd. Dit soort dingen die ik hier ook wel gebeuren. M is behoorlijk faalangstig en perfectionistisch. Als iets niet in 1 keer lukt dan wil hij niet meer. Best lastig want sommige dingen moet je nu eenmaal eerst oefenen/leren/proberen voordat het lukt.
Ja, herkenbaar :{ Lastig om te begeleiden, he? Ik complimenteer sowieso voor inzet, doorzettingsvermogen, oefenen, proberen, etc., maar het heeft nog niet echt effect.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_163523550
Twinkly fijn dat het zo'n goed gesprek was, zo ga je toch met een iets ander gevoel de vakantie in.
pi_163524093
Twinkly, klinkt als een fijn gesprek!
Waarom willen ze verplichte verrijking aan gaan bieden?
  dinsdag 5 juli 2016 @ 07:42:20 #78
56471 pinquit
oh my lama!
pi_163528308
Ah fijn, klinkt heel positief twink!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_163528620
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 22:48 schreef Meimeltje het volgende:
Twinkly, klinkt als een fijn gesprek!
Waarom willen ze verplichte verrijking aan gaan bieden?
Omdat hij het niet doet als het te vrijblijvend is en het wel belangrijk is voor hem.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_163528625
Fijn die positieve berichten!
Met een meidenkwartet
pi_163528643
Oh, Meimel, ik herken dat gevoel van je kleintje al naar groep 4 heel goed. N is ook, samen met een ander jongetje, de jongste van de klas en volgend jaar komt hij in een 4-5 combinatiegroep waar dus misschien al wel wat prepuberende meiden inzitten :o Hij heeft in de klas wel één hele goede vriend, gelukkig. Maar zijn beste vriend zit nu in groep 2 en is even oud als hij.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_163528822
Twink, fijn dat er meegedacht wordt! Hier gebruiken ze de cito's ook vooral om te kijken of het idee van de juffen klopt. En als het niet klopt, waar gaat het dan mis: faalangst, afgeleid van toets, vermoeide dag, etc..

Dat faalangstige zit er ergens bij de oudste wel in, maar hij is ook een "stille" leerder. Hij kijkt eerst goed naar andere kinderen, denkt erover na. Om het uiteindelijk toch wel te proberen. Ik kan complimenteren wat ik wil over het proberen/oefenen/doorzetten, maar hij trekt sinds zijn geboorte zijn eigen plan wat dat betreft. Maar het beperkt hem niet te erg, alleen sommige dingen doet hij wat later dan verwacht. Het begon al met lopen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gelukkig is er steeds beter over te praten en snapt hij beter dat hij moet oefenen. Zijn 1e boekbespreking ging ook heerlijk mis, omdat hij niet wilde oefenen, maar hij moest wel stikzenuwachtig voor de klas gaan staan. Sindsdien vraagt hij netjes om hulp bij huiswerk, als dat nodig is.. En zijn boekbesprekingen/spreekbeurten erna gingen prima, en ook met plezier.
  woensdag 6 juli 2016 @ 09:40:29 #83
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_163551442
Ik heb nog niks gehoord over een 10 minuten gesprek voor mn dochter....straks ff vragen.

Vanavond starten we met de Vierdaagse. 2,5 km. 👍
  woensdag 6 juli 2016 @ 10:33:09 #84
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_163552361
Dit weekend wordt er alweer speelgoed meegegeven om thuis schoon te maken en maandagavond worden er ouders gevraagd om te helpen de klas een poetsbeurt te geven. Ik heb mij maar opgegeven, aangezien ik niet van de kinderactiviteiten hulp ben ;) Alleen jammer om te zien dat er naast mij nog maar 1 ouder zich heeft opgegeven.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  woensdag 6 juli 2016 @ 10:49:43 #85
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_163552809
Ik heb net een paar kisten weer terug gebracht die ik thuis in een sopje gezet heb. Nog maar twee dagen school hier :o
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 6 juli 2016 @ 11:08:02 #86
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_163553218
Hier nog tot en met volgende week donderdag. Helaas voor Anouk moet ze dan nog 3 weken naar de BSO voordat we op vakantie gaan. We gaan erg laat dit jaar.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_163553254
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Zana op 06-07-2016 11:11:18 ]
pi_163553265
Bij ons al sinds vorige week speelgoed mee naar huis en deze week kon je je opgeven voor een uurtje klaspoetsen onder schooltijd, volgens mij waren er ook maar 3 aanmeldingen. Ik heb het gisteren gedaan en mocht zo deels meespieken bij de nieuwe groep 1, terwijl mijn zoontje wisselmiddag in zijn nieuwe groep 2 had inklusieve de nieuwe juffen....
En eindelijk heb ik ook het befaamde plakboek te zien gekregen, want dat mocht nu mee naar huis, net als zijn dierenplaatje wat altijd bij de knutselwerkjes lag...
Het is echt aftellen, eigenlijk zou ook nog een verjaardagsfeestje zijn, maar die moeder heeft het hele feestje de avond van tevoren per whatsapp afgezegd. Ze zul het niet zo maar doen, maar er werd niet echt een reden bijgegeven ("wegens omstandigheden") en de juf zei vanochtend tegen een andere moeder dat ze niet verwacht dat het jongetje nog kwam voor de vakantie...Hmm, wat doen wij nu met het cadeautje? Langsbrengen? Ik heb echt geen idee, wat er speelt, had wel de indruk dat het kindje de laatste weken vaker niet was, maar mijn zoon weet ook verder niets. Weet eigenlijk ook niet zo goed, hoe ik erop moet reageren.

[ Bericht 1% gewijzigd door Zana op 06-07-2016 11:27:42 ]
pi_163555480
Ik kom jullie even gedag zeggen. Ik word al tijden gestalkt door mijn broer waar ik geen contact meer heb en hij heeft me hier gevonden. Ik zeg hier geen dingen die niemand mag weten maar ben er nu wel helemaal klaar mee. Het kan zijn dat ik ooit weer terug kom met een kloon maar dat zie ik dan wel weer.
Ik gun het hem niet nog dingen over mij of mn kinderen te weten.
Bedankt voor alle wijze woorden, tips, adviezen en luisterende oren!

:W
*poef* nu is het weg
pi_163555661
Damn dat is niet niks. Jammer hoor
:W
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  Licht Ontvlambaar woensdag 6 juli 2016 @ 12:59:24 #91
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_163555906
Jammer... Maar wel begrijpelijk dat je dit doet. Hopelijk tot kloons ooit :* :W
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 6 juli 2016 @ 13:02:54 #92
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_163555994
Das jammer.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 6 juli 2016 @ 13:21:14 #93
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_163556449
Jammer KJ. Ik hoop je toch weer terug te zien ooit.
  woensdag 6 juli 2016 @ 13:35:08 #94
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_163556770
Heftig dat het om deze reden moet. Jammer! :W
  woensdag 6 juli 2016 @ 13:42:45 #95
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_163556917
Jammer KJ :*
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_163557756
Heftig kj,ik hoop je ooit nog terug te zien
:W
  woensdag 6 juli 2016 @ 14:43:17 #97
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_163558132
Jeetje KJ... Ik begrijp je volkomen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hopelijk zien we je nog ooit terug hier! :W
  woensdag 6 juli 2016 @ 14:43:42 #98
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_163558137
Kj het gaat je goed en hopelijk stopt je broer met zijn ..... gedrag. X
If you can dream it, you can do it...
  woensdag 6 juli 2016 @ 15:53:24 #99
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_163559525
Gelukkig heb ik ook een kind wat het wel goed doet. Bij leyla hebben ze al dtm afgenomen omdat ze wilden zien hoever ze kwam. Ze leest dus inderdaad boven haar niveau. Samen met een vriendinnetje die enorm aan elkaar gewaagd zijn. Erg leuk.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_163559825
Jammer KJ! :W
Met een meidenkwartet
pi_163559860
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 15:53 schreef Ticootje het volgende:
Gelukkig heb ik ook een kind wat het wel goed doet. Bij leyla hebben ze al dtm afgenomen omdat ze wilden zien hoever ze kwam. Ze leest dus inderdaad boven haar niveau. Samen met een vriendinnetje die enorm aan elkaar gewaagd zijn. Erg leuk.
Leuk om te lezen!!
Met een meidenkwartet
  woensdag 6 juli 2016 @ 21:28:27 #102
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_163568219
Tico wat ontzettend fijn! Een lichtpuntje in de stressvolle tijd!

Vandaag had ik (eindelijk) een gesprek met de juf over de Citoscores van Draak. M1 was allebei A en E1 was allebei ruim B . Voor zowel de juf als onszelf geen verrassing. Wel nogmaals erop gehamerd dat Draak straks een jonge leerling gaat zijn en ze dus vooral op sociaal vlak op haar moeten letten, en bij twijfel aan de bel moeten trekken zodat ik eventueel de ondersteuning van onze orthopedagoog kan inschakelen.

Vandaag had ze een kinderfeestje van een meisje, wiens ouders een ranch hebben.
De kleding staat in de voorwas en de auto staat met de ramen open uit te waaien... Paardenlucht :X _O-.
Maar ze vond het super leuk en dat is het belangrijkste.
pi_163574628
NTS, mooie scores, ook wel verwacht inderdaad. Gaan er nog meer jonge kindjes mee naar groep 2?

Tico, fijn dat L lekker draait!

Nog anderhalve week school hier. C nog verjaardag van de juffen morgen en woensdag groep5-feest(voor afscheid van groep 5 uit deze middenbouwklas). En D dinsdag afscheid van een juf en vrijdag een feest voor de 2 juffen.. Alle tekeningen zijn gelukkig af. Alleen nog even pannenkoeken bakken voor het feestje morgen..
  donderdag 7 juli 2016 @ 09:04:45 #104
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_163574665
KJ :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 7 juli 2016 @ 09:18:56 #105
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_163574784
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 08:59 schreef Deepfreeze het volgende:
NTS, mooie scores, ook wel verwacht inderdaad. Gaan er nog meer jonge kindjes mee naar groep 2?

Tico, fijn dat L lekker draait!

Nog anderhalve week school hier. C nog verjaardag van de juffen morgen en woensdag groep5-feest(voor afscheid van groep 5 uit deze middenbouwklas). En D dinsdag afscheid van een juf en vrijdag een feest voor de 2 juffen.. Alle tekeningen zijn gelukkig af. Alleen nog even pannenkoeken bakken voor het feestje morgen..
Als ik het goed gezien heb ging er van de drie okt-jan kinderen eentje niet over.

Wat een drukte nog bij jullie op school in de laatste week DF!

Hier nog 2,5 week school. Vandaag de vraag gekregen of ik het speelgoed in het lokaal wil komen poetsen. Uh, nee? Ik doe en regel al genoeg voor school (vrijwillig) dus ik sla even over.
pi_163574912
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2016 09:18 schreef NotTheSame het volgende:

[..]

Als ik het goed gezien heb ging er van de drie okt-jan kinderen eentje niet over.

Wat een drukte nog bij jullie op school in de laatste week DF!

Hier nog 2,5 week school. Vandaag de vraag gekregen of ik het speelgoed in het lokaal wil komen poetsen. Uh, nee? Ik doe en regel al genoeg voor school (vrijwillig) dus ik sla even over.
Zo kwam Chris vorige week blij uit de klas dat hij de loterij had gewonnen. Ik vragen wat de prijs was; kwam er een tas tevoorschijn met pannenkoekenmeel en een pak melk :P

Gelukkig poetsen ze bij Chris zelf de klas, en bij Daan is een maand geleden nog een schoonmaakavond geweest..

Hier is alles tot januari gewoon weer in groep 1 geplaatst als ik het zo zag. Daar wordt pas in de loop van volgend jaar overlegd in welke groep ze het jaar erna terecht komen.
  donderdag 7 juli 2016 @ 11:46:05 #107
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_163577166
Bij ons blijven 2 december kindjes weer naar groep 1. Okt/nov gaat naar groep 2 en dan wordt volgend schooljaar bekeken. Ik vind het wel fijn voor M dat er meer "oudere" kinderen in zijn jaar zitten straks.
  donderdag 7 juli 2016 @ 18:45:22 #108
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_163585063
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_163585980
quote:
Dat gaat mooi! Lastige woorden ook.
  donderdag 7 juli 2016 @ 19:31:44 #110
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_163586030
En ze gaat nu naar groep 3 dus.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 7 juli 2016 @ 19:58:30 #111
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_163586543
Wat ontzettend goed Ticootje!
  donderdag 7 juli 2016 @ 20:30:01 #112
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_163587351
doet ze goed!

KJ :*
Engaging Infinite Improbability Drive..
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 7 juli 2016 @ 20:47:05 #113
147316 crew  DJMO
#trut
pi_163587797
quote:
wat goed van d'r !
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_163587922
KJ, wat onwijs heftig. Sterkte :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_163590956
Wat knap van L Tico! Die gaat het wel redden in groep drie. ^O^
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 8 juli 2016 @ 15:06:13 #116
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_163602480
KJ, sterkte, wat een rotsituatie -O-

Jongeman hier is over naar de 10e klas (vergelijkbaar met Havo-5). Doet komend jaar dus examen.

We wisten al dat zijn rapport goed was maar meneer komt doodleuk thuis met het beste rapport van de klas :D Cijfers lopen hier van 1 t/m 6, 1 is het hoogste en hij had 4 enen, 5 tweeën en 4 drieën. Zijn mooiste rapport tot nu toe. Hij zit lekker in zijn vel op deze school, heeft een fijne klas en een stel goede vrienden. Heerlijk voor hem en voor ons *G*
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_163603223
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 11:46 schreef Kyara het volgende:
Bij ons blijven 2 december kindjes weer naar groep 1. Okt/nov gaat naar groep 2 en dan wordt volgend schooljaar bekeken. Ik vind het wel fijn voor M dat er meer "oudere" kinderen in zijn jaar zitten straks.
Vind het bijzonder dat alle scholen het dus anders doen.
Dochter van 5 december, dus pas in januari naar school gegaan. En toch gaat ze naar groep 2.

Zijn er geen landelijke richtlijnen?
Make my day!
pi_163603303
Volgens de leerlingenwet gaan kinderen tot 1 januari naar groep 1. Toch zijn er nog scholen die de 1 oktober grens aanhouden. Die allang is afgeschaft.
  vrijdag 8 juli 2016 @ 15:52:56 #119
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_163603450
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 15:44 schreef ferrari_rood het volgende:
Volgens de leerlingenwet gaan kinderen tot 1 januari naar groep 1. Toch zijn er nog scholen die de 1 oktober grens aanhouden. Die allang is afgeschaft.
Ik dacht ook dat je voor inspectie het behoorlijk goed moet kunnen onderbouwen waarom je ze niet door laat gaan?

En groep 2 bedoel je toch? ;)
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_163605844
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 15:52 schreef laziness het volgende:

[..]

Ik dacht ook dat je voor inspectie het behoorlijk goed moet kunnen onderbouwen waarom je ze niet door laat gaan?

Klopt. Ik ben dus ook wel benieuwd hoe die scholen waarbij alle (okt-nov-)dec kinderen nog een jaar blijven dat verantwoorden.
pi_163605908
Edit, ik schreef waanzin.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_163606307
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 15:52 schreef laziness het volgende:

[..]

Ik dacht ook dat je voor inspectie het behoorlijk goed moet kunnen onderbouwen waarom je ze niet door laat gaan?

En groep 2 bedoel je toch? ;)
Kan beide. Na 31 december ga je naar groep 0.
pi_163606320
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 17:43 schreef Fannetje het volgende:

[..]

Klopt. Ik ben dus ook wel benieuwd hoe die scholen waarbij alle (okt-nov-)dec kinderen nog een jaar blijven dat verantwoorden.
Bij mijn nichtjes op school is dat zo. Hoor je al bij inschrijven.
pi_163607748
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 15:06 schreef Rewimo het volgende:
Jongeman hier is over naar de 10e klas (vergelijkbaar met Havo-5). Doet komend jaar dus examen.

We wisten al dat zijn rapport goed was maar meneer komt doodleuk thuis met het beste rapport van de klas :D Cijfers lopen hier van 1 t/m 6, 1 is het hoogste en hij had 4 enen, 5 tweeën en 4 drieën. Zijn mooiste rapport tot nu toe. Hij zit lekker in zijn vel op deze school, heeft een fijne klas en een stel goede vrienden. Heerlijk voor hem en voor ons *G*
Wat een super bericht, Rewimo.
Wat gaat het goed met hem zeg. Mooi!

Weet hij al welke richting hij straks op wil?
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 8 juli 2016 @ 19:37:14 #125
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_163607855
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 19:32 schreef lily het volgende:

Wat een super bericht, Rewimo.
Wat gaat het goed met hem zeg. Mooi!

Weet hij al welke richting hij straks op wil?
Nee, nog niet. Daarom wil hij na deze school door naar het gymnasium. Dat is dan nog 3 jaar. Hij wil graag Engels studeren, maar wat hij daar dan precies mee wil doen, weet hij nog niet. Hij is ook pas 15 dus tijd genoeg om daarover na te denken.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_163608652
Oh, wat leuk.
D wil ook Engels studeren maar weet ook nog niet precies hoe of wat (hij is ook 15 maar is een half jaar jonger dan C) en gaat nu naar 4 havo.
D wil ook wel journalist worden (zeer ruim begrip).
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 8 juli 2016 @ 20:16:13 #127
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_163608726
Het valt ook niet mee om zo jong al te weten wat je wilt. Er zijn kinderen voor wie dat al heel vroeg vaststaat, dat is ook best bijzonder. Ach we zien wel, we zijn blij met zijn plannen om verder te leren. Dat is altijd goed ^O^
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 8 juli 2016 @ 20:29:44 #128
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_163608991
Ik begreep dat ze bij kindjes uit december en november gewoon heel goed naar het kind zelf kijken. En ik begreep ook dat daar mogelijkheid voor is. Ik hoor het ook wel vaker. En het lijkt me eigenlijk ook een prima manier. Tuurlijk moet je ergens een lijn trekken maar grensgevallen wel per kind beoordelen lijkt me alleen maar goed.

Maar goed, hier speelde het niet dus ik weet niet de exacte details. De moeder in kwestie was er trouwens wel blij mee. Is ook een beslissing geweest die in overleg is genomen.
  vrijdag 8 juli 2016 @ 20:37:57 #129
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_163609181
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 20:29 schreef Kyara het volgende:
Ik begreep dat ze bij kindjes uit december en november gewoon heel goed naar het kind zelf kijken. En ik begreep ook dat daar mogelijkheid voor is. Ik hoor het ook wel vaker. En het lijkt me eigenlijk ook een prima manier. Tuurlijk moet je ergens een lijn trekken maar grensgevallen wel per kind beoordelen lijkt me alleen maar goed.

Maar goed, hier speelde het niet dus ik weet niet de exacte details. De moeder in kwestie was er trouwens wel blij mee. Is ook een beslissing geweest die in overleg is genomen.
Eens maar de inspectie denkt daar anders over.
Beste stuurlui en zo ;)
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 8 juli 2016 @ 20:39:44 #130
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_163609229
Protocol ist Protocol
  vrijdag 8 juli 2016 @ 20:40:34 #131
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_163609257
Computer says no.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 8 juli 2016 @ 21:07:24 #132
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_163609958
Hier wordt wel overlegd, maar bij twijfel is het blijven hangen. Maar zie zelf Daan ook niet in groep 2 zitten. De kindjes van december die ongeveer gelijk met hem in de klas zijn gekomen zijn ook allemaal "jong en speels". Nog even gekeken, maar bij andere klassen wel kinderen van najaar door naar groep 2. Dat zijn ook kinderen die groep 2 echt wel kunnen qua werkjes.
Maar ze kunnen hier van groep 1 ook naar groep 3. Die kinderen zie ik er ook tussen.. Het is soms gewoon ook niet goed in te schatten op die leeftijd..
  zaterdag 9 juli 2016 @ 20:18:27 #133
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_163627957
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 20:40 schreef Ticootje het volgende:
Computer says no.
:D Ook toevallig Little Britain gekeken deze week?

Ik had net een wat minder opvoedmoment. Oudste was met een vriendinnetje en was wat respectloos aan het praten over anderen. Dus ik had haar net een preek gegeven dat ze andere mensen niet belachelijk mocht maken enz.
Laat ze vervolgens een foto zien aan haar vriendin en noemt daarbij de naam van diegene op die foto. En die achternaam was zo grappig dat ik spontaan de slappe lach kreeg :@ :D :@
Ik kon er niks meer aan verhelpen. De kinderen kregen vervolgens ook de slappe lach en manlief probeerde het alsnog pedagogisch te redden waarmee het alleen maar nog grappiger werd.

Not my finest moment zullen we maar zeggen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 10 juli 2016 @ 13:23:07 #134
11682 Moonah
Jolie femme
pi_163639392
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 20:18 schreef livelink het volgende:

Not my finest moment zullen we maar zeggen.
Het klinkt anders alsof jullie veel plezier hebben gehad samen! :D
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_163639891
Livelink oeps. Maar goed zien ze meteen dat je ook een mens bent.

Nu ben ik wel benieuwd naar de achternaam.
  zondag 10 juli 2016 @ 14:09:53 #136
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_163640547
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2016 13:46 schreef ferrari_rood het volgende:
Livelink oeps. Maar goed zien ze meteen dat je ook een mens bent.

Nu ben ik wel benieuwd naar de achternaam.
Ja, die durf ik niet te posten natuurlijk :P
Het was niks bijzonders, niet een typische achternaam waarmee iemand altijd uitgelachen wordt of zo. Er zat een alliteratie in waardoor ik het grappig vond klinken.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 10 juli 2016 @ 14:20:16 #137
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_163640900
Naaktgeboren, poepjes. Dat soort?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 10 juli 2016 @ 14:26:34 #138
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_163641074
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2016 14:20 schreef Ticootje het volgende:
Naaktgeboren, poepjes. Dat soort?
Nee, helemaal niks van dat alles. Meer iets als trommeltraan (even een zelf verzonnen woord, maar zo klonk het ongeveer).
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 10 juli 2016 @ 19:20:07 #139
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_163648857
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2016 14:20 schreef Ticootje het volgende:
Naaktgeboren, poepjes. Dat soort?
Ik dacht aan tietjes :D

Livelink. Leuk toch. Jij bent ook maar een mens.
Ik heb een keer tranen over m'n wangen gelachen toen minime in het winkel centrum tegen een reclamebord aanliep.
Ik moet nu nog lachen als ik er aan terug denk.
Zij kon er zelf ook om lachen trouwens.
pi_163652277
Ik denk dat we allemaal wel dat soort momenten hebben Livelink. :D

Tijdje terug at ik bij mijn zus mee. M'n neefje zat aan tafel te vertellen over een buitenlands jongetje dat gepest wordt. Vervolgens noemt hij de naam van dat jongetje, maar dat was zo apart en klonk ontzettend raar. Het jongetje heet Oetz-koe (je schrijft het vast anders). M'n zus en ik keken elkaar aan en begonnen ontzettend hard te lachen en konden ook niet meer stoppen. :@
pi_163652319
Oeps dubbel.
pi_163663181
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2016 19:20 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik dacht aan tietjes :D

Livelink. Leuk toch. Jij bent ook maar een mens.
Ik heb een keer tranen over m'n wangen gelachen toen minime in het winkel centrum tegen een reclamebord aanliep.
Ik moet nu nog lachen als ik er aan terug denk.
Zij kon er zelf ook om lachen trouwens.
Lisa zou echt schreeuwen dat dat niet grappig is en als je dan als reactie weer lacht, dreigt ze dat ze jou ook pijn gaat doen en je dan uitlacht.

Echt een kreng soms maar ze bijt wel van zich af haha
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_163668768
Kunnen we de klok vooruit zetten naar vrijdagmiddag?
Ik heb hier een bijna 7-jarige die heel erg hard aan vakantie toe is. Alles wat niet precies gaat zoals zij het wil is reden om te brullen :'( .
Ze mag zich niet eens halverwege de dag omkleden van mij, barbaarse moeder :') .
En dat ze niet meer mag snoepen een half uur voor het eten is ook al zo gemeen. Net als naar school fietsen, wie dat toch bedacht heeft...
Volgens mij is het tijd voor vakantie, of er is een virusje in aantocht... (of allebei).
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 11 juli 2016 @ 16:46:10 #144
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_163668982
Oh hier hadden we een woede uitbarsting omdat de ds nog bij oma lag en das toch wel 300 meter lopen en papa wilde die niet even halen met de auto...

kutouders!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 11 juli 2016 @ 19:35:22 #145
11682 Moonah
Jolie femme
pi_163672198
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 16:38 schreef Nijna het volgende:
Kunnen we de klok vooruit zetten naar vrijdagmiddag?
Ik heb hier een bijna 7-jarige die heel erg hard aan vakantie toe is. Alles wat niet precies gaat zoals zij het wil is reden om te brullen :'( .
Ze mag zich niet eens halverwege de dag omkleden van mij, barbaarse moeder :') .
En dat ze niet meer mag snoepen een half uur voor het eten is ook al zo gemeen. Net als naar school fietsen, wie dat toch bedacht heeft...
Volgens mij is het tijd voor vakantie, of er is een virusje in aantocht... (of allebei).
Is af en toe water bij de wijn en wat meeveren een optie Nijna? Of doe je dat al? Die andere kleren midden op de dag bv lijken mij de strijd/frustratie niet waard.
Succes!!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_163675596
Ze wilde een korte broek aan (zo warm was het niet) en ik weet dat ik dan beide outfits kan wassen, want ze speelt vol overgave :). Als het warmer was geweest dan had ik er minder moeite mee gehad.
Maar ook dan was meeveren nog wel een uitdaging geweest (voor mezelf, ben ermee bezig :), ik begin het wel steeds eerder te merken wat er eigenlijk gebeurt)..

Er zijn inderdaad momenten dat wat water bij de wijn handiger zou zijn, want we verzanden nog wel eens in een soort neerwaartse spiraal.
Maar oefening baart kunst, ik ben nu even uit de situatie gelopen. Dat hielp ook en intussen had ze bedacht dat ze met opgerolde broekspijpen eigenlijk ook een kortere broek had ^O^
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 11 juli 2016 @ 22:29:32 #147
11682 Moonah
Jolie femme
pi_163677149
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 21:40 schreef Nijna het volgende:
Maar ook dan was meeveren nog wel een uitdaging geweest (voor mezelf, ben ermee bezig :), ik begin het wel steeds eerder te merken wat er eigenlijk gebeurt)..

Er zijn inderdaad momenten dat wat water bij de wijn handiger zou zijn, want we verzanden nog wel eens in een soort neerwaartse spiraal.
Maar oefening baart kunst, ik ben nu even uit de situatie gelopen. Dat hielp ook en intussen had ze bedacht dat ze met opgerolde broekspijpen eigenlijk ook een kortere broek had ^O^
Knap van je! :*
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  Licht Ontvlambaar maandag 11 juli 2016 @ 23:20:42 #148
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_163678860
Zo trots op mijn bijna achtstegroeper, op alle vlakken vooruitgegaan. Zelfs met spelling een niveau omhoog.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 12 juli 2016 @ 00:07:43 #149
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_163680016
Dat is iets om terecht trots op te zijn, Sjeen! Fijn dat het zo goed gaat.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_163680051
Wat een topper Sjeen! Goed zeg!
Met een meidenkwartet
  Licht Ontvlambaar dinsdag 12 juli 2016 @ 00:46:10 #151
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_163680642
Ze werkt er zo hard voor, echt fijn dat al die inspanning ook iets oplevert.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_163692020
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2016 22:29 schreef Moonah het volgende:

[..]

Knap van je! :*
Dank je :)

quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 23:20 schreef Sjeen het volgende:
Zo trots op mijn bijna achtstegroeper, op alle vlakken vooruitgegaan. Zelfs met spelling een niveau omhoog.
Wat fijn! Super ^O^
Mama van 2 lieve meiden :)
  Licht Ontvlambaar woensdag 13 juli 2016 @ 14:20:44 #153
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_163712163
En nu is ze 12! :o *O*
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_163712705
Gefeliciteerd sjeen.
pi_163713319
Gefeliciteerd Sjeen!! *O*

Ik ben denk ik één van de weinigen die niet zit te springen om schoolvakantie. Ik merk dat I. sinds hij naar school gaat echt zoveel beter in zijn vel zit! Als sneeuw voor de zon verdwenen zijn driftbuien, het continu bovenop zijn broertje zitten (zowel letterlijk als figuurlijk :')) en hij is opeens veel zelfstandiger. Ik ben er zo blij mee, het is weer echt genieten. Ik merk dat ik het afgelopen half jaar toch wel erg op mijn tenen heb gelopen.

En na morgen is het vakantie. Gisteravond drama omdat hij erachter kwam dat wij niet op vakantie gaan (we zijn in april al geweest, en hebben nog een midweek in de planning in de herfstvakantie). En toen drama omdat hij niet alleen op vakantie wilde (nee lieverd, jij gaat ook niet). Logeren bij opa en oma of neefje was ook niet goed (tenzij wij ook mee zouden gaan). Hopelijk kan hij zijn ei ook kwijt in de 3 dagen BSO... Ze hebben gelukkig al een waslijst aan activiteiten doorgestuurd.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_163714399
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 14:20 schreef Sjeen het volgende:
En nu is ze 12! :o *O*
gefeliciteerd *O*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  woensdag 13 juli 2016 @ 17:08:16 #157
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_163715604
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 14:20 schreef Sjeen het volgende:
En nu is ze 12! :o *O*
Nietus!!!!

Van harte!
  woensdag 13 juli 2016 @ 18:11:55 #158
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_163716892
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 15:18 schreef Phaidra het volgende:
Ik ben denk ik één van de weinigen die niet zit te springen om schoolvakantie. Ik merk dat I. sinds hij naar school gaat echt zoveel beter in zijn vel zit! Als sneeuw voor de zon verdwenen zijn driftbuien, het continu bovenop zijn broertje zitten (zowel letterlijk als figuurlijk :')) en hij is opeens veel zelfstandiger. Ik ben er zo blij mee, het is weer echt genieten. Ik merk dat ik het afgelopen half jaar toch wel erg op mijn tenen heb gelopen.
Dit dus... Ik zie echt op tegen 6 weken 24/7 Draak op mijn (en Piranha's) lip. Ook wij gaan niet op vakantie maar ook geen BSO dus ik denk dat ik de dagen af mag tellen...

Congrats Sjeen!!
  Moderator woensdag 13 juli 2016 @ 18:25:47 #159
5428 crew  miss_sly
pi_163717090
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 14:20 schreef Sjeen het volgende:
En nu is ze 12! :o *O*
Gefeliciteerd!

12 jaar, echt al groot!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_163717319
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2016 18:11 schreef NotTheSame het volgende:

[..]

Dit dus... Ik zie echt op tegen 6 weken 24/7 Draak op mijn (en Piranha's) lip. Ook wij gaan niet op vakantie maar ook geen BSO dus ik denk dat ik de dagen af mag tellen...

Congrats Sjeen!!
Wij hebben ze 2 dagen in de week thuis (rest bso) waarvan ik er een heb. Vind ik ook wel zat voor die zes weken. Hoewel de eerste dag (vandaag) erg leuk was :)
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_163717822
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2016 18:11 schreef NotTheSame het volgende:

[..]

Dit dus... Ik zie echt op tegen 6 weken 24/7 Draak op mijn (en Piranha's) lip. Ook wij gaan niet op vakantie maar ook geen BSO dus ik denk dat ik de dagen af mag tellen...

Congrats Sjeen!!
Ik ben overdag ook thuis met mijn jongens. Ik vind het wel gezellig. Behalve als het 6 weken gaat regenen.

We hebben vandaag weer een lijstje gemaakt met wat we willen doen in de vakantie. Incl uitjes, binnen, buiten activiteiten en afspraken met anderen.

Hiel vorig jaar enorm. Samen kijken wat we gaan doen en niet elke dag bedenken wat we nu weer gaan doen.

Misschien is dat nog een idee.
  woensdag 13 juli 2016 @ 19:33:59 #162
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_163718384
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 14:20 schreef Sjeen het volgende:
En nu is ze 12! :o *O*
:* :* :*
Jolie trakteerde vuurballen!
pi_163718637
Gefelictieerd Sjeen!! Wat een leeftijd al he.
Met een meidenkwartet
  woensdag 13 juli 2016 @ 19:56:37 #164
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_163718800
Draak wil ook vanalles doen, en we zullen ook wel ìets ondernemen, maar ik ben een beetje aan huis/omgeving gekluisterd wegens geen auto/brak OV/slaaptijd Piranha. Manlief is ook maar 1 week vrij dus er blijven 5 weken (oh nee 4, 1 week KVW) over die ik moet gaan vullen met uitjes in de omgeving.

Het zal wel loslopen maar op dit moment zie ik er echt tegenop. En ik heb nog 7 dagen om eraan te wennen :').
pi_163718882
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2016 19:10 schreef As1981 het volgende:

[..]

Ik ben overdag ook thuis met mijn jongens. Ik vind het wel gezellig. Behalve als het 6 weken gaat regenen.

We hebben vandaag weer een lijstje gemaakt met wat we willen doen in de vakantie. Incl uitjes, binnen, buiten activiteiten en afspraken met anderen.

Hiel vorig jaar enorm. Samen kijken wat we gaan doen en niet elke dag bedenken wat we nu weer gaan doen.

Misschien is dat nog een idee.
ja, dat helpt enorm! selene kwam gisteravond laat naar me toe om te zeggen dat ze aan het piekeren was over de vakantie en toen heb ik haar mijn lijstjes laten zien. eentje met wat we meenemen, eentje met mogelijke uitjes en eentje met een mogelijk dagschema. en toen zei ik "geen zorg liefje, ik ben ermee bezig en het komt heuas allemaal goed :) ik heb plannen, enige wat jullie hoeven te doen is leuk meewerken"

dus nu is zij helemaal opgelucht en voel ik me een onwijs foute moeder die haar kind indoctrineert in haar eigen behoefte aan een stukje controle ;(
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_163719400
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 19:56 schreef NotTheSame het volgende:
Draak wil ook vanalles doen, en we zullen ook wel ìets ondernemen, maar ik ben een beetje aan huis/omgeving gekluisterd wegens geen auto/brak OV/slaaptijd Piranha. Manlief is ook maar 1 week vrij dus er blijven 5 weken (oh nee 4, 1 week KVW) over die ik moet gaan vullen met uitjes in de omgeving.

Het zal wel loslopen maar op dit moment zie ik er echt tegenop. En ik heb nog 7 dagen om eraan te wennen :').
Maar juist zo'n lijst kan dan helpen. Daar kunnen toch ook dingen op staan vlak bij huis of in huis.
Bv verschillende speeltuinen, wandelen, picknicken in het park of thuis bij slecht weer.
Verder staan hier knutselideeen op, waterbalonnen gevecht, cakejes bakken, pyjama/film dag incl popcorn.

Samen kijken naar het weer en wat we gaan doen. Geeft ze een beetje regie en mij overzicht.

Daarnaast hou ik van lijstjes en mijn kinderen ook ♡♡♡
pi_163719411
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 20:01 schreef simmu het volgende:

[..]

ja, dat helpt enorm! selene kwam gisteravond laat naar me toe om te zeggen dat ze aan het piekeren was over de vakantie en toen heb ik haar mijn lijstjes laten zien. eentje met wat we meenemen, eentje met mogelijke uitjes en eentje met een mogelijk dagschema. en toen zei ik "geen zorg liefje, ik ben ermee bezig en het komt heuas allemaal goed :) ik heb plannen, enige wat jullie hoeven te doen is leuk meewerken"

dus nu is zij helemaal opgelucht en voel ik me een onwijs foute moeder die haar kind indoctrineert in haar eigen behoefte aan een stukje controle ;(
Niks mis met controle en blijkbaar vind zij dat ook prettig.
  woensdag 13 juli 2016 @ 20:36:15 #168
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_163719568
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2016 20:27 schreef As1981 het volgende:

[..]

Maar juist zo'n lijst kan dan helpen. Daar kunnen toch ook dingen op staan vlak bij huis of in huis.
Bv verschillende speeltuinen, wandelen, picknicken in het park of thuis bij slecht weer.
Verder staan hier knutselideeen op, waterbalonnen gevecht, cakejes bakken, pyjama/film dag incl popcorn.

Samen kijken naar het weer en wat we gaan doen. Geeft ze een beetje regie en mij overzicht.

Daarnaast hou ik van lijstjes en mijn kinderen ook ♡♡♡
Ik ga het in ieder geval proberen! Eens kijken wat we precies allemaal kunnen hier in de buurt. Thanx!
pi_163720250
Goed idee inderdaad, As! Ik zag het al op FB en ga er wel iets mee doen.

Mijn kleuter snapt ook gewoon nog niet het principe van zomervakantie. Ik herhaal nu maar dagelijks dat de school een tijdje dicht gaat omdat de juf op vakantie gaat. Maar dat papa en mama gewoon moeten werken en hij dan op de BSO gaat spelen met X, Y, en Z. Verwarrend ook allemaal. De zomervakantie duurt langer dan dat hij nu op school zit :+. En hij heeft een vrij sterke hang naar controle, dat helpt niet erg mee.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 13 juli 2016 @ 21:18:56 #170
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_163720492
Herkenbaar Phaidra. Voor M staat vakantie ongeveer gelijk aan "op vakantie gaan". En 6 weken is ook best wel lang om dat te overzien.

Toch kijk ik er wel naar uit. Ik denk namelijk dat het hier wel wat rust gaat brengen, ook (en misschien vooral) voor mijn meiden. Geen wekker, geen geren en gevlieg en steeds weer oog op de klok. En ook wat uitstapjes kunnen doen. Maar goed, ik hoef ook geen rekening meer te houden met slaapjes en ik heb een auto tot mijn beschikking.

Ik reken m alleen wat rijk want het gaat met om 8 dagen in totaal :D (4 weken, 2 dagen per week. De andere 2 weken heb ik vakantie).
  woensdag 13 juli 2016 @ 22:07:21 #171
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_163721465
Hier hebben we een kalender waar ze iedere dag afkruist totdat we op vakantie gaan. Maar ze heeft straks dus al eerder "vakantie", maar moet wel 3 dagen naar de BSO. Die er dus ook maar opgeschreven, dat geeft haar wat duidelijkheid. Wel de vraag waarom ze naar de BSO moet, omdat mama moet werken. Waarom ik dan moet werken, omdat ik centjes moet verdienen. Waarom ik dan centjes moet verdienen, omdat we op vakantie gaan. Ohhhhh, dan is het goed ^O^ :)
Maar de dagen die we samen zijn, daar zie ik wel wat we gaan doen.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  Licht Ontvlambaar woensdag 13 juli 2016 @ 22:17:24 #172
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_163721717
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2016 19:33 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

:* :* :*
Jolie trakteerde vuurballen!
cool! En jij ook proficiat :*

Isa trakteerde van die metalen geduldspelletjes.

12 is echt al groot... Zelf de stad in, klassenfeesten, zelf naar volleybal en muziekles. Maar ook nog graag voorgelezen worden en ingestopt, op schoot om te knuffelen O+
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 14 juli 2016 @ 00:13:52 #173
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_163724626
Een kwartiertje te laat, maar toch nog van harte gefeliciteerd met je 12-jarige, Sjeen!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 14 juli 2016 @ 08:25:16 #174
386633 Adnap
I love Life !
pi_163726187
Van harte met je 12 jarige en 1 dag oude dochter Sjeen !

De heren hier zijn over, de 15 jarige naar 4 TL en de bijna 17 jarige naar 5 HAVO. Beide zonder onvoldoendes en prima gemiddeldes voor de examenvakken dus we gaan een pittig jaar tegemoed met 2 examenkadidaten !
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_163726597
Sjeen, nog gefeliciteerd!!

Adnap, dat wordt een lange zomervakantie voor de heren als het meezit ;)

De jongens zijn hier wel weer toe aan vakantie. Daan heeft zelfs weer natte broeken en Chris is zo onrustig. Lekker tijd voor thuis.. Ik kwam erachter dat ik door mijn mans vakantie maar 10 dagen alleen met de kinderen ben in de hele vakantie. De eerste daarvan ga ik naar mijn ouders en een vriendin. En de andere 9 zal ik ook wel overleven :P
pi_163726778
Ik zit nu met de meiden op een camping in Zeeland. Tip van Cathmar en de beste tip ooit! Wat is het hier tof.
Mijn vriend kreeg dus geen vrij, dus in eerste instantie vond ik het best wel spannend of het me allemaal alleen hing lukken.
Nu vraag ik me echt af waarom ik daar ooit aan getwijfeld heb :D
We vermaken ons heel goed, slapen heerlijk (voor 08.00 is niemand wakker) en zijn gewoon heerlijk zen.
Na deze twee weken ben ik nog een week met ze thuis. De drie weken erna lossen we op met logeerpartijtjes en vrije dagen doordeweeks van mijn vriend, nu hij weer beter is gemeld ( *O*) en een continuerooster draait.
  donderdag 14 juli 2016 @ 09:52:19 #177
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_163727137
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 09:26 schreef danic het volgende:
Ik zit nu met de meiden op een camping in Zeeland. Tip van Cathmar en de beste tip ooit! Wat is het hier tof.
Mijn vriend kreeg dus geen vrij, dus in eerste instantie vond ik het best wel spannend of het me allemaal alleen hing lukken.
Nu vraag ik me echt af waarom ik daar ooit aan getwijfeld heb :D
We vermaken ons heel goed, slapen heerlijk (voor 08.00 is niemand wakker) en zijn gewoon heerlijk zen.
Na deze twee weken ben ik nog een week met ze thuis. De drie weken erna lossen we op met logeerpartijtjes en vrije dagen doordeweeks van mijn vriend, nu hij weer beter is gemeld ( *O*) en een continuerooster draait.
Wat fijn! Ik vond het altijd wel lekker, met z'n drietjes op vakantie (en gewoon thuis met z'n drietjes gaat ook prima; hub is eigenlijk al sinds november vrijwel continu in het buitenland aan het werk). Het enige wat ik wel eens lastig vond - met name omdat we in onze woonlanden meestal in hotels zaten - was tijdens het diner nog een beetje gesprek op gang houden. Dat gaat toch makkelijker met nog wat volwassen input ;)
pi_163731425
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 09:52 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Wat fijn! Ik vond het altijd wel lekker, met z'n drietjes op vakantie (en gewoon thuis met z'n drietjes gaat ook prima; hub is eigenlijk al sinds november vrijwel continu in het buitenland aan het werk). Het enige wat ik wel eens lastig vond - met name omdat we in onze woonlanden meestal in hotels zaten - was tijdens het diner nog een beetje gesprek op gang houden. Dat gaat toch makkelijker met nog wat volwassen input ;)
Ik vind het ook heerlijk. Ook omdat ik geen volwassen input heb die mijn planning in de war schopt :+
Voor zover we een planning hebben hoor, want het gaat allemaal heerlijk gemoedelijk.
Thuis vind ik het toch lastiger. Er is altijd wat te doen in en rond het huis en ik kan moeilijk de boel de boel laten.
pi_163734060
Danic fijn dat het gezellig is. En ook redelijk weer.

Hier nog een week school. Merk wel dat ean moe wordt maar ze is nog altijd vrolijk. Hoest wel weer ineens lelijk.
  donderdag 14 juli 2016 @ 19:27:23 #180
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_163739987
Wat fijn Danic, lekker relaxen ^O^

Anouk had laatst ook in ene zo'n rare hoest (blaffen meer), is nu ook weer zomaar over lijkt wel :?
Wel een schore stem?

Beetje laat, maar nog gefeliciteerd Sjeen!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  maandag 18 juli 2016 @ 11:40:16 #181
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_163825549
mijn klein meiske is vandaag en grote meid geworden. :o

Ik Ben daar nog heul niet klaar voor 😅
Engaging Infinite Improbability Drive..
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 18 juli 2016 @ 11:53:13 #182
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_163825831
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 11:40 schreef _evenstar_ het volgende:
mijn klein meiske is vandaag en grote meid geworden. :o

Ik Ben daar nog heul niet klaar voor 😅
O wauw... kan me voorstellen dat je daar even van moet slikken ;)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 18 juli 2016 @ 12:47:50 #183
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_163826911
ze is nog zo jong 😳
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_163827105
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 12:47 schreef _evenstar_ het volgende:
ze is nog zo jong 😳
Ze is toch 10?
  Moderator maandag 18 juli 2016 @ 13:05:31 #185
5428 crew  miss_sly
pi_163827254
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 12:58 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]

Ze is toch 10?
Dat is toch ook jong?

Jeetje evenstar ik zou ook we even moeten slikken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_163827303
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 13:05 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat is toch ook jong?

Jeetje evenstar ik zou ook we even moeten slikken.
Ja, ik moest daardoor aan Kim denken die ook 10 is.

Ik zou ook even moeten slikken hoor! Ik was zelf ook 10, dus ik hou er wel rekening mee.
Kims lichaam is al flink aan het veranderen, is ze zelf niet blij mee.
  maandag 18 juli 2016 @ 13:08:52 #187
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_163827314
Ik kan me voorstellen dat jij er nog niet aan toe bent, Evenstar. En zij ook niet trouwens. Lijkt me ook voor haar schrikken.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 18 juli 2016 @ 13:28:56 #188
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_163827758
heb haar net opgehaald. Heb de grootste reep chocolade die ik vinden kon gehaald.
En we gaan zo ff de stad in mooi toilet tasje halen waar ze wat body mist in kan doen nl en de reutemeteut.
En maar ff flink verwennen.
En ja ze is pas 10... is best jong.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 18 juli 2016 @ 13:32:24 #189
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_163827842
lastig is ze heeft flink last en ze is te jong of te licht voor het beter werk zeg maar.. grr..
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_163828034
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 13:32 schreef _evenstar_ het volgende:
lastig is ze heeft flink last en ze is te jong of te licht voor het beter werk zeg maar.. grr..
Awww! Dat is extra klote! Verwen dr maar lekker! Misschien is een kruik handig?
  maandag 18 juli 2016 @ 13:58:56 #191
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_163828475
Dat is indd erg jong.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_163830939
Jeetje Evenstar dat is zeker jong. Goed dat je het zo aanpakt. Ik denk dat iedereen de eerste keer wel herinnert. Ik wel tenminste. Ik was 14. Dat vind ik best een verschil.
  dinsdag 19 juli 2016 @ 08:36:30 #193
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_163848750
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 13:32 schreef _evenstar_ het volgende:
lastig is ze heeft flink last en ze is te jong of te licht voor het beter werk zeg maar.. grr..
Het kan nog best een hele tijd rommelen. De mijne had een paar maanden wel, en vervolgens meer dan een jaar niet voor het weer op gang kwam.
pi_163855359
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 12:47 schreef _evenstar_ het volgende:
ze is nog zo jong 😳
Ik zelf was 9 en het was erg vervelend heb me er lang voor geschaamd maar Door goede Hulp en begeleiding van mijn moeder heb ik het overleefd. Heel veel succes.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_163855467
Evenstar je dochter een grote meid. Fijn dat het werkt maar idd nog jong. De pil mag dan idd nog niet. Ik mocht die pas toen ik 13 was en liep toen al enkele jaren met vreselijke buikpijn elke maand.

Erg eigenlijk dat ze daar nog niks voor gevonden hebben.
  dinsdag 19 juli 2016 @ 21:58:15 #196
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_163866414
ze gaat er goed mee om en ze had van vriendinnetjes een verwenpakketje gehad O+
paracetamol en kruik doen wonderen 😉
Engaging Infinite Improbability Drive..
  woensdag 20 juli 2016 @ 06:48:37 #197
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_163873010
Wat lief van die vriendinnetjes, Evenstar.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 20 juli 2016 @ 08:15:04 #198
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_163873339
10 is idd nog jong, mijn nichtje was ook zo vroeg. Zelf was ik volgens mij 12 ofzo? En dan inderdaad met hele grote tussenpozen.
Wat lief van die vriendinnetjes O+
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  vrijdag 22 juli 2016 @ 15:37:14 #199
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_163929895
Volgend jaar hebben ze hier op school continu rooster. Ik wil dus voor de kinderen een koeltasjes aanschaffen, iemand een idee waar ik leuke kan kopen? Ik heb ze wel bij de action gezien, die waren 3¤ maar ik dacht ik kijk nog even rond.

Ik heb wel die kleine koelelementen meegenomen.

Hoe doen jullie dat met een continue rooster?
  vrijdag 22 juli 2016 @ 15:44:08 #200
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_163930088
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 15:37 schreef PureEvil het volgende:
Volgend jaar hebben ze hier op school continu rooster. Ik wil dus voor de kinderen een koeltasjes aanschaffen, iemand een idee waar ik leuke kan kopen? Ik heb ze wel bij de action gezien, die waren 3¤ maar ik dacht ik kijk nog even rond.

Ik heb wel die kleine koelelementen meegenomen.

Hoe doen jullie dat met een continue rooster?
Gewoon zo. In de broodtrommel, en dan in de rugzak.
Blijft echt wel goed.
Doe ik met m'n eigen lunch ook.
  vrijdag 22 juli 2016 @ 15:45:30 #201
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_163930128
Ja maar dan heb je op je werk toch wel een koelkast oid? Dat hebben ze hier niet iig
  vrijdag 22 juli 2016 @ 15:50:12 #202
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_163930274
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 15:45 schreef PureEvil het volgende:
Ja maar dan heb je op je werk toch wel een koelkast oid? Dat hebben ze hier niet iig
Ja, maar daar doe ik mijn boterhammen niet in.
  vrijdag 22 juli 2016 @ 15:50:57 #203
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_163930294
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 15:44 schreef amaranta het volgende:

[..]

Gewoon zo. In de broodtrommel, en dan in de rugzak.
Blijft echt wel goed.
Doe ik met m'n eigen lunch ook.
+1

Voor de melk heb ik wel een of ander koelbeker. Gekregen voor zijn verjaardag dus geen idee hoe en wat maar het werkt prima.
  Moderator vrijdag 22 juli 2016 @ 15:56:13 #204
5428 crew  miss_sly
pi_163930417
S krijgt pakjes melk mee, niet koud en ze drinkt het ook het liefste niet koud. Verder brood in de broodtrommel en een klein bakje met wat rauwkost. Geen koeltasje of koelelement nodig.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 22 juli 2016 @ 20:19:21 #205
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_163937741
Ook hier nooit een koeltas gehad. Op hele warme dagen geen vlees op brood is de enige voorzorg die ik neem. Nooit problemen mee gehad.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_163938524
Ik geef meestal bevroren brood uit de vriezer mee wat ik in de ochtend smeer en beleg zonder te ontdooien. Doe ik voor mezelf ook en is om 12 uur nog prima te eten.
pi_164099983
Ik.stop van de invries herbruikbare ijsklontjes in d'r beker. Blijft het langer koud.

Wij hebben hier de eerste wiebeltand ze is helemaal trots. Van mij had het nog wel een jaartje mogen duren.
pi_164101265
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 22:58 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik.stop van de invries herbruikbare ijsklontjes in d'r beker. Blijft het langer koud.

Wij hebben hier de eerste wiebeltand ze is helemaal trots. Van mij had het nog wel een jaartje mogen duren.
Hier is de eerste er net uit. Het kind is 5 en 5 mnd!
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  zaterdag 30 juli 2016 @ 08:55:09 #209
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_164104664
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 22:58 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik.stop van de invries herbruikbare ijsklontjes in d'r beker. Blijft het langer koud.

Wij hebben hier de eerste wiebeltand ze is helemaal trots. Van mij had het nog wel een jaartje mogen duren.
Schoolrijp is ze nu dan ;-)
pi_164104933
Toen het zo warm was deed T haar bekers in een klein koeltasje. Verder doe ik 's ochtends een ijsklontje in de bekers. Verder eigenlijk niks.

Er zijn al weer 3 weken voorbij.. we zitten op de helft..

A. blijkt allergisch te zijn. Ze liep al een tijdje te sniffen en snotteren. We hadden van de huisarts al een formulier gekregen om bloed te prikken maar mevrouw weigerde steeds te gaan. 1,5 week geleden toch maar gegaan en nu blijkt ze allergisch voor katten, honden, huisstofmijt, graspollen en boompollen.. En tja.. nu hebben we dus 2 katten in huis en de stress sloeg al toe bij A.
Overleg gehad met de huisarts en die gaf ook al aan dat het direct wegdoen van de katten helemaal geen zin heeft omdat de allergenen nog jaren in huis blijven hangen.
Ze heeft nu pilletjes gehad en we gaan kijken wat die doen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_164118564
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 08:55 schreef amaranta het volgende:

[..]

Schoolrijp is ze nu dan ;-)
Ze heeft er al een jaar school op zitten
pi_164119354
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 08:55 schreef amaranta het volgende:

[..]

Schoolrijp is ze nu dan ;-)
Oh jee, ik zal tegen N zeggen dat hij volgend jaar weer teruggezet moet worden naar groep 2 dan. Alles zit nog muurvast bij hem :P
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  zaterdag 30 juli 2016 @ 22:29:02 #213
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_164120166
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 09:37 schreef Vicky het volgende:
Toen het zo warm was deed T haar bekers in een klein koeltasje. Verder doe ik 's ochtends een ijsklontje in de bekers. Verder eigenlijk niks.

Er zijn al weer 3 weken voorbij.. we zitten op de helft..

A. blijkt allergisch te zijn. Ze liep al een tijdje te sniffen en snotteren. We hadden van de huisarts al een formulier gekregen om bloed te prikken maar mevrouw weigerde steeds te gaan. 1,5 week geleden toch maar gegaan en nu blijkt ze allergisch voor katten, honden, huisstofmijt, graspollen en boompollen.. En tja.. nu hebben we dus 2 katten in huis en de stress sloeg al toe bij A.
Overleg gehad met de huisarts en die gaf ook al aan dat het direct wegdoen van de katten helemaal geen zin heeft omdat de allergenen nog jaren in huis blijven hangen.
Ze heeft nu pilletjes gehad en we gaan kijken wat die doen.
Uiteindelijk wil je geen steeds zwaardere antihistamine gaan slikken zodat de katten maar kunnen blijven.
Echter J heeft dit jaar ook echt behoorlijk last van de pollen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_164120589
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 22:29 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Uiteindelijk wil je geen steeds zwaardere antihistamine gaan slikken zodat de katten maar kunnen blijven.
Echter J heeft dit jaar ook echt behoorlijk last van de pollen.
balen!
M heeft tot nu toe genoeg aan neusspray..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 30 juli 2016 @ 22:52:29 #215
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_164120692
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 21:22 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Ze heeft er al een jaar school op zitten
Groep 3 bedoelde ik.
Als je tanden gaat wisselen ben je klaar voor groep 3.
  zaterdag 30 juli 2016 @ 22:58:04 #216
1762 YPPY
Yppiaans
pi_164120829
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 09:37 schreef Vicky het volgende:
Toen het zo warm was deed T haar bekers in een klein koeltasje. Verder doe ik 's ochtends een ijsklontje in de bekers. Verder eigenlijk niks.

Er zijn al weer 3 weken voorbij.. we zitten op de helft..

A. blijkt allergisch te zijn. Ze liep al een tijdje te sniffen en snotteren. We hadden van de huisarts al een formulier gekregen om bloed te prikken maar mevrouw weigerde steeds te gaan. 1,5 week geleden toch maar gegaan en nu blijkt ze allergisch voor katten, honden, huisstofmijt, graspollen en boompollen.. En tja.. nu hebben we dus 2 katten in huis en de stress sloeg al toe bij A.
Overleg gehad met de huisarts en die gaf ook al aan dat het direct wegdoen van de katten helemaal geen zin heeft omdat de allergenen nog jaren in huis blijven hangen.
Ze heeft nu pilletjes gehad en we gaan kijken wat die doen.
Behalve de katten, heb ik die allergieën ook. Weet je in welke mate ze allergisch is voor alles? Van honden heb ik bijvoorbeeld geen last, nooit gehad ook. Huisstofmijt alleen als het heel extreem aanwezig is (vakantiehuisjes doen het goed wat dat betreft), maar de hooikoorts is veruit het ergste. Wie weet is de kattenallergie van A. zo minimaal dat je ze gewoon kunt houden. Zeker met het hooikoortsseizoen zou ik gewoon even afwachten. :)

Eten gaat gewoon mee naar school. Brood en aanmaaklimomade. Nooit klachten gehad dat het niet meer goed is. Mijn eigen lunch gaat op mijn werk ook nooit in de koelkast.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_164148131
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 22:52 schreef amaranta het volgende:

[..]

Groep 3 bedoelde ik.
Als je tanden gaat wisselen ben je klaar voor groep 3.
Dat duurt gelukkig nog even.
pi_164161029
Wij doen mee ferrari_rood: hier net de eerste wiebeltand geconstateerd *O*
pi_164161176
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 19:31 schreef danic het volgende:
Wij doen mee ferrari_rood: hier net de eerste wiebeltand geconstateerd *O*
*O* d'r datumtweeling doet mee *O*

Ean heeft net d'r 4e zwemdiploma gehaald *O* nog 6 te gaan tot c
pi_164167325
Voor de Overblijf mogen de kinderen hun eten en drinken in koelkasten plaatsen. Elke bouw heeft een eigen koelkast daarvoor, wel ideaal
pi_164169916
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 08:55 schreef amaranta het volgende:

[..]

Schoolrijp is ze nu dan ;-)
Mooi is dat, de vrije school in onze oude stad heeft zich daar ook nog lang aan gehouden..
De mijne wisselde past zijn eerste tand herfst groep 4, die was echt allang klaar met kleuteren :P
pi_164172157
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 08:53 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Mooi is dat, de vrije school in onze oude stad heeft zich daar ook nog lang aan gehouden..
De mijne wisselde past zijn eerste tand herfst groep 4, die was echt allang klaar met kleuteren :P
Dat is ook stom. Ik wisselde al in groep 1. Moet je dan door naar groep 3?
pi_164185659
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 11:15 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Dat is ook stom. Ik wisselde al in groep 1. Moet je dan door naar groep 3?
Geen idee, Ze zijn er op die vrije school gelukkig voor die kinderen, van dat idee afgestapt. Maar het is wel een dingetje in die wereld ;)
pi_164186105
Haha dan ben ik blij dat mijn jongste niet op een vrije school zit. Hij gaat naar groep 4 en nog geen teken van een beginnende losse tand.
pi_164192324
Tess trok gister in het vliegtuig tand 8 eruit..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 4 augustus 2016 @ 08:48:19 #226
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_164217030
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 22:52 schreef amaranta het volgende:

[..]

Groep 3 bedoelde ik.
Als je tanden gaat wisselen ben je klaar voor groep 3.
R is al toe aan zijn 6e 7e tand en gaat dit jaar naar groep 3. :D

[ Bericht 1% gewijzigd door Vlinder op 04-08-2016 09:01:24 ]
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  donderdag 4 augustus 2016 @ 08:51:12 #227
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_164217072
Ik heb jullie hulp nodig.
J. van 4 klaagt al een tijdje over vies water in zijn keel wat hij weer doorslikt. Toen ik eindelijk de dokter belde was die natuurlijk op vakantie en komt pas 8 augustus weer terug.

Nu is dit duidelijk maagzuur. Nogal vreemd vind ik, want als baby had hij er niet zoveel last van. Maar kan ik nu zelf iets kopen of moet ik echt wachten tot ze terug zijn van vakantie?
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_164217424
quote:
2s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 08:51 schreef Vlindur het volgende:
Ik heb jullie hulp nodig.
J. van 4 klaagt al een tijdje over vies water in zijn keel wat hij weer doorslikt. Toen ik eindelijk de dokter belde was die natuurlijk op vakantie en komt pas 8 augustus weer terug.

Nu is dit duidelijk maagzuur. Nogal vreemd vind ik, want als baby had hij er niet zoveel last van. Maar kan ik nu zelf iets kopen of moet ik echt wachten tot ze terug zijn van vakantie?
Lastige het meeste voor kinderen is op recept. Vanillevla wil ook wel eens helpen.
  donderdag 4 augustus 2016 @ 11:42:45 #229
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_164219648
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 09:17 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Lastige het meeste voor kinderen is op recept. Vanillevla wil ook wel eens helpen.
Dat is waar ook. Dat kan ik wel alvast kopen. Thnx
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_164237257
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 11:42 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Dat is waar ook. Dat kan ik wel alvast kopen. Thnx
Meelezer meldt... Teveel vla kan ook juist maagzuur verergeren. Als het echt overduidelijk is: gaviscon heeft drank die al vanaf baby gebruikt mag (tabletten niet!). Ik zou wel alsnog dan naar de huisarts gaan als hij weer terug is.

De vieze smaak zou misschien ook nog kunnen komen van afscheiding uit zijn amandelen?
  Licht Ontvlambaar vrijdag 5 augustus 2016 @ 15:46:37 #231
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_164246208
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 21:54 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Oh jee, ik zal tegen N zeggen dat hij volgend jaar weer teruggezet moet worden naar groep 2 dan. Alles zit nog muurvast bij hem :P
bij Isa bleek dat nog echt te kloppen ook :)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zondag 7 augustus 2016 @ 12:13:28 #232
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_164292995
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 05:36 schreef Madivi het volgende:

[..]

Meelezer meldt... Teveel vla kan ook juist maagzuur verergeren. Als het echt overduidelijk is: gaviscon heeft drank die al vanaf baby gebruikt mag (tabletten niet!). Ik zou wel alsnog dan naar de huisarts gaan als hij weer terug is.

De vieze smaak zou misschien ook nog kunnen komen van afscheiding uit zijn amandelen?
Hij eet nooit gewone vla, dus een teveel kan hij niet hebben. Hij heeft wel zn amandelen nog. Heb daar laatst een naar proberen te kijken, maar hij krijgt zn tong niet naar beneden dus ik kan niks zien :')
Ik zal eens kijken naar de Graviscon ^O^
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_164677569
uups foutje

[ Bericht 97% gewijzigd door Zana op 19-08-2016 14:44:39 ]
pi_164678417
Bijna weer school hier, yeah, de tijd is voorbijgevlogen....weet alleen niet, hoe ik hem weer in een goed slaapritme moet krijgen....

Zo aan het eind van de vakantie moesten wij nog een nieuwe id- kaart, want ja 5 jaar zijn om....dus eerst pasfoto's laten maken....5 jaar geleden was ik bij de fotograaf, maar die is ondertussen failliet gegaan....Diejene die het heeft overgenomen vroeg 15 ¤ voor 4 foto's en één iets grotere.....nu ja, blij dat ik eerst gevraagd had....ik heb toch maar één foto nodig, bij de buurtgemeente hebben ze een pasfotoautomaat in het gemeentehuis, daar kost het 7 ¤. Vriend en zoon moesten er toch naartoe, maar die kwamen met foto's terug, waar het hoofd veel te klein was. De eisen voor onder 6 jarigen zijn blijkbaar niet zo streng als voor volwassenen, dus toch maar met zijn drieën naar de gemeente...maar foto was inderdaad niet goed. Ondertussen had ik gelezen dat andere gemeenten hun pasfotoautomaat niet geschikt achten voor kinderen onder 8 jaar. Vanochtend ben ik maar weer terug met zoon en heb na aandringen bij de gemeente en inlevering van de oude foto's een muntje gekregen om het nog één keer te proberen, want volgens hun kon het wel. Zoontje stonden ondertussen de tranen al in de ogen, omdat de stoel zo hoog moest en begon te wiebelen....Wij zijn eerst maar wat anders gaan doen, want tranen op een foto mogen zeker ook niet...later terug, nu echt, bijna niet te doen, je kunt het niet goed zien, omdat je om de hoek moet kijken, op gegeven moment start dat ding vanzelf, ook al ben je nog niet klaar en je kunt er verder niets instellen, dus maar boeken erbij gepakt uit de leeshoek ernaast en die nog onder zijn kont geduwd...tot kin en rechter oor tussen de markeringen op het scherm kwamen, mond dicht was en schouders recht....1.foto was ik mij onzeker of hij recht naar voren keek, tweede heb ik uitgeprint. Blijkbaar mag je 3 keer proberen en moet je dan een keuze maken zei mijn vriend...Pff ik snap het niet dat je niet meer kunt aanpassen of vaker kunt proberen, die foto's zijn toch nog digitaal...of ja, elk jaar komt de schoolfotograaf. ...maar die foto's kun je ook niet gebruiken...
Bij de buurtgemeente was de ambtenaar tevreden, maar zei direct dat het geen garantie was dat ze het foto accepteren bij ons gemeente....gelukkig deden ze het deze keer wel, en zoontje van 5 moest ook nog zijn handtekening zetten ( of hebben ze een grap met mij uitgehaald, want ik had geen zin meer om mee te gaan en had een formulier ondertekend dat ze de id kaart zonder mij mochten aanvragen). Wat heb ik geleerd? Fotografen doen "geheimzinnig" over tarieven voor pasfoto's, want die staan niet op de webpagina vermeld en je moet vragen in de winkel, en een pasfotoautomaat is minder geschikt voor jonge kinderen, en pas als je explicient vraagt, krijg je nog een kans/ je geld terug (ze hadden bij de gemeente een doosje met mislukte foto's)...maar het kan dus wel....
  vrijdag 19 augustus 2016 @ 15:31:01 #235
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_164679640
Of je betaalt wat meer om het gewoon bij een fotograaf te doen. Heb ik voor de vakantie gedaan. 5 minuten om de foto's te laten maken en 5 minuten om het paspoort aan te vragen. Binnen tien minuten alles gepiept. Is me de 15 euro wel waard ^O^
Kind vond het super stoer dat ie er zelf voor moest tekenen :D
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 19 augustus 2016 @ 16:09:20 #236
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_164680642
ik vind vragen om de prijs niet heel erg geheimzinnig hoor :D

Hallo meneer, hoe duur zijn de pasfoto's?
- 15 euro mevrouw

^O^

Mijn 2 kleuters hadden vandaag de eerste schooldag.
jeetje wat is de vakantie snel gegaan. :o
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_164680696
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 16:09 schreef Moppert het volgende:
ik vind vragen om de prijs niet heel erg geheimzinnig hoor :D

Hallo meneer, hoe duur zijn de pasfoto's?
- 15 euro mevrouw

^O^

Mijn 2 kleuters hadden vandaag de eerste schooldag.
jeetje wat is de vakantie snel gegaan. :o
2 kleuters?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 19 augustus 2016 @ 16:13:33 #238
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_164680761
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 16:11 schreef Ticootje het volgende:

[..]

2 kleuters?
ja man mooi niet dat de ander al een schoolkind is..
Hoe kom je er bij :+

Ik zit in de ontkenningsfase..
Groep 5 :o dat kan toch niet.. mijn kleine meid :D
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_164680872
Ik zou gewoon die 15 euro betalen. Geen zin in gedoe.
Make my day!
pi_164680874
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 16:13 schreef Moppert het volgende:

[..]

ja man mooi niet dat de ander al een schoolkind is..
Hoe kom je er bij :+

Ik zit in de ontkenningsfase..
Groep 5 :o dat kan toch niet.. mijn kleine meid :D
Ja zie je wel.

Groep 5 is echt wel enorm groot enzo, al heel lang geen kleuter meer zeg maar.

Hier nog 4 maanden dan gaat ook de laatste naar school.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_164680919
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 15:31 schreef laziness het volgende:
Of je betaalt wat meer om het gewoon bij een fotograaf te doen. Heb ik voor de vakantie gedaan. 5 minuten om de foto's te laten maken en 5 minuten om het paspoort aan te vragen. Binnen tien minuten alles gepiept. Is me de 15 euro wel waard ^O^
Kind vond het super stoer dat ie er zelf voor moest tekenen :D
Dit dus!
In mijn ogen beetje verkeerde zuinigheid...

Vakantie alweer bijna voorbij, straks zitten beide kinderen op school :o
  vrijdag 19 augustus 2016 @ 16:24:11 #242
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_164681089
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 16:16 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja zie je wel.

Groep 5 is echt wel enorm groot enzo, al heel lang geen kleuter meer zeg maar.

Hier nog 4 maanden dan gaat ook de laatste naar school.
Ik vind het groter groeien echt enorm tof om te zien, maar soms dan schrik ik er echt van..
Dan staat er echt gewoon een grote mooie meid en dan voel ik me ook weer even 10 jaar ouder.

Al helpt het dan weer wel als ik op school kom en zie dat veel ouders van klasgenootjes 10 jaar ouder zijn _O-
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  vrijdag 19 augustus 2016 @ 16:25:27 #243
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_164681119
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 16:09 schreef Moppert het volgende:
ik vind vragen om de prijs niet heel erg geheimzinnig hoor :D

Jeweetz!
Een dag niet gezeurd is een dag niet geleefd.
  vrijdag 19 augustus 2016 @ 16:26:38 #244
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_164681154
Wij kregen bij de fotograaf een bon voor een gratis uitvergroting van een willekeurige foto. Nu hadden wij foto's van ons gezin laten maken. En daar heb ik er eentje mooi van laten uitvergroten op A4 formaat.
  vrijdag 19 augustus 2016 @ 16:28:39 #245
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_164681222
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 14:40 schreef Zana het volgende:
Bijna weer school hier, yeah, de tijd is voorbijgevlogen....weet alleen niet, hoe ik hem weer in een goed slaapritme moet krijgen....

Zo aan het eind van de vakantie moesten wij nog een nieuwe id- kaart, want ja 5 jaar zijn om....dus eerst pasfoto's laten maken....5 jaar geleden was ik bij de fotograaf, maar die is ondertussen failliet gegaan....Diejene die het heeft overgenomen vroeg 15 ¤ voor 4 foto's en één iets grotere.....nu ja, blij dat ik eerst gevraagd had....ik heb toch maar één foto nodig, bij de buurtgemeente hebben ze een pasfotoautomaat in het gemeentehuis, daar kost het 7 ¤. Vriend en zoon moesten er toch naartoe, maar die kwamen met foto's terug, waar het hoofd veel te klein was. De eisen voor onder 6 jarigen zijn blijkbaar niet zo streng als voor volwassenen, dus toch maar met zijn drieën naar de gemeente...maar foto was inderdaad niet goed. Ondertussen had ik gelezen dat andere gemeenten hun pasfotoautomaat niet geschikt achten voor kinderen onder 8 jaar. Vanochtend ben ik maar weer terug met zoon en heb na aandringen bij de gemeente en inlevering van de oude foto's een muntje gekregen om het nog één keer te proberen, want volgens hun kon het wel. Zoontje stonden ondertussen de tranen al in de ogen, omdat de stoel zo hoog moest en begon te wiebelen....Wij zijn eerst maar wat anders gaan doen, want tranen op een foto mogen zeker ook niet...later terug, nu echt, bijna niet te doen, je kunt het niet goed zien, omdat je om de hoek moet kijken, op gegeven moment start dat ding vanzelf, ook al ben je nog niet klaar en je kunt er verder niets instellen, dus maar boeken erbij gepakt uit de leeshoek ernaast en die nog onder zijn kont geduwd...tot kin en rechter oor tussen de markeringen op het scherm kwamen, mond dicht was en schouders recht....1.foto was ik mij onzeker of hij recht naar voren keek, tweede heb ik uitgeprint. Blijkbaar mag je 3 keer proberen en moet je dan een keuze maken zei mijn vriend...Pff ik snap het niet dat je niet meer kunt aanpassen of vaker kunt proberen, die foto's zijn toch nog digitaal...of ja, elk jaar komt de schoolfotograaf. ...maar die foto's kun je ook niet gebruiken...
Bij de buurtgemeente was de ambtenaar tevreden, maar zei direct dat het geen garantie was dat ze het foto accepteren bij ons gemeente....gelukkig deden ze het deze keer wel, en zoontje van 5 moest ook nog zijn handtekening zetten ( of hebben ze een grap met mij uitgehaald, want ik had geen zin meer om mee te gaan en had een formulier ondertekend dat ze de id kaart zonder mij mochten aanvragen). Wat heb ik geleerd? Fotografen doen "geheimzinnig" over tarieven voor pasfoto's, want die staan niet op de webpagina vermeld en je moet vragen in de winkel, en een pasfotoautomaat is minder geschikt voor jonge kinderen, en pas als je explicient vraagt, krijg je nog een kans/ je geld terug (ze hadden bij de gemeente een doosje met mislukte foto's)...maar het kan dus wel....
Gewoon in bed leggen?
Hoeveel later dan normaal gaat hij?

Over de tijd gesproken… Mijn kinderen willen later naar bed. De jongste die nu naar groep drie gaat, gaat het normaal om 19.15 uur uur naar bed. De oudste die naar groep 6 gaat, gaat normaal om 19.30.

Nu weet ik dat elk kind anders is maar wat zijn gangbare tijden?

[ Bericht 0% gewijzigd door amaranta op 19-08-2016 16:38:43 ]
pi_164681399
Mijn oudste gaat tussen half 8 en 8 en bij de jongste mik ik wat meer op half 8 (6 en 4 zijn ze). Al kan ik me bij de jongste voorstellen dat dat straks meer rond 7 uur gaat zijn.
  Moderator vrijdag 19 augustus 2016 @ 16:36:37 #247
5428 crew  miss_sly
pi_164681466
Tussen 20.30 en 21 uur gaan we naar boven, bad, voorlezen, slapen. We mikken op licht uit en ogen dicht om 21 uur.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 19 augustus 2016 @ 16:39:21 #248
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_164681550
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 16:36 schreef miss_sly het volgende:
Tussen 20.30 en 21 uur gaan we naar boven, bad, voorlezen, slapen. We mikken op licht uit en ogen dicht om 21 uur.
Jouw dochter ging altijd al later naar bed toch?
  Moderator vrijdag 19 augustus 2016 @ 16:41:09 #249
5428 crew  miss_sly
pi_164681600
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 16:39 schreef amaranta het volgende:

[..]

Jouw dochter ging altijd al later naar bed toch?
Jep. En ze doet het hier prima op, is energiek, kan prima haar bed uit, sport, beweegt, speelt, kakt niet in.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_164681626
Voor onze 4 jarige ook rond 8 naar boven, 9 uur licht uit. Meestal rond 2130 slaapt ze.
Vind het wel een normale tijd.
Make my day!
pi_164682124
Bijna groep 4 en groep 8 :O hier...

Hier gaan we ook langzaamaan weer richting normale bedtijden. Vanavond moeten ze trainen dus dan wordt het wat later maar morgenavond gaan ze wat vroeger en zondag helemaal op tijd.

Op maandag, woensdag en donderdag gaan ze tussen 19.00 en 19.30. Oudste mag dan nog even lezen.
Dinsdag en donderdag is trainingsavond en dan liggen ze rond 21.00.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_164682617
Bram gaat nu rond 22.

Dat moet terug naar 19 :D

Ik weet nog niet hoe.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Moderator vrijdag 19 augustus 2016 @ 17:26:05 #253
5428 crew  miss_sly
pi_164682637
Ook weer vroeg opstaan?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_164682702
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 17:26 schreef miss_sly het volgende:
Ook weer vroeg opstaan?
Ja dat wel. Dan komt het vast vanzelf wel. Nu komt hij rond 9 zn bedje uit.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Moderator vrijdag 19 augustus 2016 @ 17:29:27 #255
5428 crew  miss_sly
pi_164682720
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 17:28 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja dat wel. Dan komt het vast vanzelf wel. Nu komt hij rond 9 zn bedje uit.
Zogauw wij 's ochtends weer vroeg opstaan, gaat S ook weer eerder dan 22.30-23 uur naar bed :D Dat wil ze dan ook vanzelf wel, anders wordt ze wel moe.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_164682791
Vrijdag is pas de eerste dag dat hij weer naar de dagopvang moet. Nog een weekje dus.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_164682949
Kan mij voorstellen dat velen denken, ik betaal 15 Euro en heb geen gezeur....maarja, ik kan mijn geld maar één keer uitgeven en vond het gewoon te duur voor dat ene foto wat wij nodig hadden.

En ik zou het normaal vinden dat de prijzen bij een fotograaf of winkeltje dat deze service aanbiedt op de website staan of ergens duidelijk in de winkel(etalage). Als je niet in een grote stad woont, heb je ook bijna geen keuze, maar je bent wel verplicht foto's te maken.

Trouwens had ik zelf al eerder eens problemen (bij een ander fotograaf) dat de foto niet goed was en ik terug moest. Had vooraf duidelijk aangegeven dat het voor een paspoort was en foto werd niet goedgekeurd door de gemeente en de fotograaf maar volhouden dat die wel goed was. Sta je dan...

Op de pasfotoautomaat stond trouwens ook geen leeftijdsbegrenzing, zou niet voor niets zijn dat andere gemeenten, waar ook een automaat op het gemeentehuis staat, het niet aanbevelen voor onder 8 jaar. En je doet het ook niet dagelijks, dus bent wel wat onwennig, vooral als je met kind gaat.

Zoontje gaat hier pas naar bed als het donker wordt, anders spookt hij, ben al sinds een week aan het proberen om het weer iets naar voren te verschuiven, maar nog met wenig succes. Voor de vakantie was het tussen 19.45 en 20.00 uur en 7.00 - 7.15 eruit.

[ Bericht 1% gewijzigd door Zana op 19-08-2016 18:17:17 ]
pi_164690759
Ja, ik voelde me ook genaaid toen ik 2x foto's moest laten maken van mijn een-eiige tweeling. Die hadden prima met een en dezelfde foto door kunnen gaan.
pi_164690899
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 21:36 schreef Kyara het volgende:
Ja, ik voelde me ook genaaid toen ik 2x foto's moest laten maken van mijn een-eiige tweeling. Die hadden prima met een en dezelfde foto door kunnen gaan.
_O-
E.
pi_164690940
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 21:36 schreef Kyara het volgende:
Ja, ik voelde me ook genaaid toen ik 2x foto's moest laten maken van mijn een-eiige tweeling. Die hadden prima met een en dezelfde foto door kunnen gaan.
_O-
pi_164691156
Kyara :D _O-
S. 2014
J. 2016
pi_164691574
Kyara _O-

Zana, wat wil je nu? ¤15,- voor pasfoto's is geen gek bedrag. Ik heb ¤17,50 neergelegd.
Ja duur, maar wat dan? Een hele dag stress?
Dat legitimatiebewijs moet er toch komen dus deal with it.
Soms zijn dingen gewoon zoals ze zijn, niet te moeilijk doen hoor.

Over bedtijden: mijn kruimels van 3 en 5 gaan in de vakantie om 20.00 naar bed. Als maandag school weer begint is dat een uurtje vroeger. Ongeveer dan. Tussen 18.45 en 19.00 naar boven en uiterlijk 19.30 liggen ze. Beetje afhankelijk of ik het alleen moet doen of dat we het met zin tweeën doen.
pi_164691802
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 21:36 schreef Kyara het volgende:
Ja, ik voelde me ook genaaid toen ik 2x foto's moest laten maken van mijn een-eiige tweeling. Die hadden prima met een en dezelfde foto door kunnen gaan.
Dat had ik gewoon niet gedaan. Ik had gewoon aparte afspraken gemaakt. :D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 19 augustus 2016 @ 22:14:18 #264
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_164692218
Dat jullie 5-jarigen moesten tekenen, vorige maand een nieuwe ID-kaart voor Soneal, maar daar staat geen handtekening op.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 19 augustus 2016 @ 22:21:13 #265
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_164692457
Hier moeten ze rond 19:00 naar boven (behalve de peuter die gaat afhankelijk van middag dutje etc)
Ze mogen dan spelen, lezen etc tot ze daar klaar mee zijn. Bij de oudste is dat meestal een kwartiertje of halfuurtje maximaal, V die is later die is gerust nog 3 uur aan het tijdrekken en doen als hij niet moe is. is hij wel moe dan speelt hij ongeveer een uurtje nog en slaapt dan.

Ze hebben airco op hun kamer dus ook in de vakantie zijn ze ongeveer rond dezelfde tijd naar bed gegaan :D
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 17:39 schreef Zana het volgende:

En ik zou het normaal vinden dat de prijzen bij een fotograaf of winkeltje dat deze service aanbiedt op de website staan of ergens duidelijk in de winkel(etalage). Als je niet in een grote stad woont, heb je ook bijna geen keuze, maar je bent wel verplicht foto's te maken.
Dit vind ik wel echt zeuren hoor, een beetje degelijke site kost ook geld en die maken de foto duurder. En dat bord is ook niet gratis en zo lastig met verhogingen of verlagingen.

Dan bel je toch gewoon, of ga je even langs.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 19 augustus 2016 @ 22:36:17 #266
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_164693248
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 22:14 schreef Leandra het volgende:
Dat jullie 5-jarigen moesten tekenen, vorige maand een nieuwe ID-kaart voor Soneal, maar daar staat geen handtekening op.
hier vroegen ze aan mijn toen net zesjarige of ze haar naam kon schrijven, ze was apetrots dat ze haar 'handtekening' mocht zetten.

En over 2 weken naar groep 8 :o O+
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_164693347
Zana, ik zou al die stress en heen en weer rijden die 7 euro niet waard vinden :')
Ik heb geen idee trouwens wat ik kwijt was voor de foto's van mijn zoon, ook zoiets gok ik. Nou ja so be it... Het is niet dat er ieder jaar een nieuwe paspoort nodig is ofzo...

Bij F werd ook gevraagd of hij zijn naam kon schrijven :D hij vond het wel spannend, want hij moest in het vakje schrijven en mocht geen lijntjes raken <3
pi_164695563
en dan betaal je ook nog eens 17,50 voor lelijke foto's

En weg...

[ Bericht 70% gewijzigd door kaatjejannie op 20-08-2016 07:08:10 ]
*poef* nu is het weg
pi_164696158
:D
Die van F vond ik dan nog wel leuk eigenlijk, voor een paspoort pasfoto :P vooral ook omdat zijn blik hetzelfde was als toen ie 1 was

[ Bericht 19% gewijzigd door Sonnetje85 op 20-08-2016 08:13:18 ]
pi_164698718
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 21:58 schreef danic het volgende:
Kyara _O-

Zana, wat wil je nu? ¤15,- voor pasfoto's is geen gek bedrag. Ik heb ¤17,50 neergelegd.
Ja duur, maar wat dan? Een hele dag stress?
Dat weet je vooraf nog niet, voor hetzelfde was het bij de pasfotoautomaat direct gelukt, vriend en zoon waren er toch voor iets anders in de buurt. En ik ging ervan uit dat je bij een pasfotoautomaat geschikt voor officiële pasfoto's (in het gemeentehuis) zonder problemen ook je kind kunt fotograferen als er niets over leeftijd of lengte staat. Dat je een baby niet alleen in zo een hok kunt zetten bezef ik ook, maar een kind moet toch kunnen, dacht ik. Ik snap nu nog niet, hoe het hoofd te klein op de foto kan komen, want je kunt behalve de hoogte van het stoeltje niet echt iets instellen of inzoomen.

Oh, en ik had nog via de webpagina bij een ander fotograaf met niet zo ruime openingstijden geïnformeerd, wat de pasfoto's daar kosten, maar heb na een week nog geen antwoord gekregen. Ze bieden de mogelijkheid via de website om informatie te vragen, maar geven geen reactie? Volgens mij gokken ze gewoon erop dat je binnenloopt en de foto's laat maken onafhankelijk van de kosten, omdat je toch geen andere keuze hebt.

Blijkbaar was er ooit sprake van om het direct bij de gemeentes te laten doen bij de aanvraag (die zullen het dan ook niet gratis doen), maar toen kwamen fotografen en automatenhersteller in opstand, omdat ze hun inkomsten zouden zien kelderen, want technisch is het zeker mogelijk. En stel je voor je zou een digitale foto mogen aanleveren, inmiddels heeft bijna iedereen standaard een goede camera in zijn telefon en een witte of grijze achtergrond laat zich ook vinden. Er zijn zelfs aanbieder, waar je thuis zelf je pasfoto kunt maken en je het dan digitaal of per post opgestuurd krijgt. Blijkbaar is dat voor babies soms nog wel een optie, want die willen ook soms bij de fotograaf niet ( of de fotograaf wil niet meer).
pi_164698935
Weet je wel hoe veel werk dat is om het netjes binnen de richtlijnen te doen enzo :').
  zaterdag 20 augustus 2016 @ 03:58:32 #272
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_164701504
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 22:14 schreef Leandra het volgende:
Dat jullie 5-jarigen moesten tekenen, vorige maand een nieuwe ID-kaart voor Soneal, maar daar staat geen handtekening op.
Handtekening voor in het paspoort en gevolg was dat hij ook alleen zelf mocht tekenen voor ontvangst bij ophalen. Ik pakte al de pen maar nee dat mocht absoluut niet.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Foto zo zonder bril is ook niet geweldig. Heel ander gezicht dan met bril.
Volgende week wordt hij geopereerd voor het loensen ook nog dus de foto is al weer achterhaald :P

[ Bericht 9% gewijzigd door laziness op 20-08-2016 04:05:11 ]
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_164702150
Wij laten de foto's gewoon bij de fotograaf maken, al die eisen waar zo'n ding aan moet voldoen... ga ik niet zelf voor prutsen.
Nu hebben we hier een fotograaf die dan 2 foto's afdrukt voor het id-bewijs en dan nog een "leuke" pasfoto maakt voor erbij. Heb je 4 foto's, ik weet zo niet wat het kost (alweer even geleden), zal ook wel rond de 15 tot 18 euro liggen.

Bedtijd, we gingen hier kwart over 7/half 8 naar boven met de bedoeling dat ze er om 8 uur in zouden liggen, voor de vakantie.
In de vakantie is het iets later geworden, maar met nog een week te gaan, proberen we toch weer een beetje terug naar normaal.
En we willen eigenlijk maar eens afspreken dat de oudste wat later mag. Die doet het daar ook prima op, leest graag nog even in bed. Ze wordt ook alweer 9 in oktober, groep 6... het gaat zo hard.
En de jongste is net 7 (gaat naar groep 4 alweer), maar die heeft meer slaap nodig. Dus ik denk dat we die op de huidige tijd houden en dan de oudste een half uurtje later ofzo.

Wordt het natuurlijk net van de week weer warmer, dus ik ben benieuwd in hoeverre het gaat lukken met weer een beetje naar de "normale" bedtijd. We zullen zien.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_164702166
Hier bedtijden (in schoolperiodes):
6 jaar: 19.00 uur start slaapritueel, 19.30 slapen.
8 jaar: 20.00 uur naar boven, zelf lezen, 20.30 uur lamp uit.
En ik lees beneden voor, aan tafel, tijdens het toetje :P .

Voorlopig blijft dat zo ^O^ .
En niet eens zozeer op leeftijd gebaseerd als wel op hoeveel slaap ik denk dat ze nodig hebben. Meestal worden ze zo rond opstaanstijd zelf al wakker, dus lijkt me perfect zo. Tegen de tijd dat ze uren wakker liggen in bed, of veel te vroeg wakker worden, is het wat mij betreft tijd voor verandering.

[ Bericht 11% gewijzigd door groofskendezoveelste op 20-08-2016 08:31:06 ]
pi_164702371
Hier gaat de oudste tijdens school rond 20.00/20.30 uur slapen. Hij is 6 en eerder naar bed betekend later slapen.

De jongste is 3.5 en gaat tussen 19.30/20.00 uur.

Na het eten is het hier bad/boekje en bed. Waarbij de oudste dan nog mag lezen voor het licht uit gaat.

Nu in de vakantie is het een stuk later maar slapen ze ook iets uit.
Normaal zijn ze wakker wanneer we op moeten staan (06.30/07.00).
pi_164702596
Die van ons (2 en 5) liggen er meestal tegen half zeven in :D
Als ze echt moe zijn zelfs wel eens om zes uur al.
Zijn wel vaak tussen zes en half zeven weer wakker, maar dat was ook zo toen ze nog later gingen. Dan liever meer avond voor mij. En ze worden er nog gezelliger van ook!
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  zaterdag 20 augustus 2016 @ 09:35:10 #277
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_164702657
Hier elke maandag een actie 4 pasfotos voor 5¤ bij fotograaf.
pi_164706616
Wij gaan over het algemeen rond 18.45 naar boven en dan tussen 19 en 19.30 slapen. In de vakantie eigenlijk niet anders, oudste is net 4 en gaat 3 dagen naar de bso dus alsnog vroeg op dan.

Lazy, wat voor operatie is dat? Succes alvast voor Ollie (en jullie)!
Venus in pocketformaat
© loveli
  zaterdag 20 augustus 2016 @ 15:32:48 #279
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_164708872
Hier kosten pasfoto's 10 euro. En dan weet je wel zeker dat ze voldoen aan de voorwaarden voor een identiteitsdocument. Handig is dat de fotograaf de foto digitaal nog een beetje kan draaien enzo, zodat alles precies mooi tussen de lijntjes past en beide oren op de juiste hoogte zitten. Alleen een beetje jammer dat hij niet wilde meewerken aan het wegshoppen van mijn onderkin. ;)
in de haak.
  zaterdag 20 augustus 2016 @ 15:34:41 #280
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_164708914
Bedtijden hier buiten de vakanties: Cato (11) ligt er om ± 21.00u in, en Willem (bijna 13!!) om 21.30u .
in de haak.
pi_164709659
Gister mocht Bram mee kermissen. Zelfa vreemde mensen spraken mij aan dat mn kind op bed hoorde te liggen. :')
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_164709726
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2016 16:10 schreef Ticootje het volgende:
Gister mocht Bram mee kermissen. Zelfa vreemde mensen spraken mij aan dat mn kind op bed hoorde te liggen. :')
Dat ken ik ja. Of als je kind thuis is want ziek en je bent op weg naar de dokter dat je dat de vraag krijgt waarom ze niet op school zit :')

Bemoeials.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_164709740
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 augustus 2016 16:13 schreef Tally het volgende:

[..]

Dat ken ik ja. Of als je kind thuis is want ziek en je bent op weg naar de dokter dat je dat de vraag krijgt waarom ze niet op school zit :')

Bemoeials.
Precies in dat hokje ja.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 20 augustus 2016 @ 18:00:15 #284
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_164712231
Ow echt? Ik kijk daar te arrogant voor waarschijnlijk...

12-jarige gaat in schoolweken om half negen naar boven en om kwart over negen het licht uit, althans dat is het streven. Nu in de vakantie komt het zoals het komt.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_164726997
De 4 jarige gaat er tijdens schoolwetten rond half 8 in en wordt dan om 7 uur wakker. De 9jarige gaat er kwart over 8/half 9 in. Maar dan leest hij vaak nog tot 9 uur en slaapt zelden voor half 10. Hij is dan om half 8 blij wakker..
Nu in de vakantie is het wel later. Net zoals het uitkomt, maar vaak wel een uurtje later dan normaal.
  zondag 21 augustus 2016 @ 08:55:30 #286
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_164727070
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2016 13:33 schreef Phaidra het volgende:
Wij gaan over het algemeen rond 18.45 naar boven en dan tussen 19 en 19.30 slapen. In de vakantie eigenlijk niet anders, oudste is net 4 en gaat 3 dagen naar de bso dus alsnog vroeg op dan.

Lazy, wat voor operatie is dat? Succes alvast voor Ollie (en jullie)!
Hij loenst. Naar binnen en schijnbaar draaien de ogen ook naar boven. Dat zien wij zelf niet zo dat laatste.
We willen niet dat hij er mee gepest wordt dus ze gaan bij beide ogen twee correcties uitvoeren om naar binnen en naar boven draaien te corrigeren.
Vrijdag om 07:00 uur :O melden en dan is hij gelukkig als eerste aan de beurt.
Daarna een weekje thuis om te herstellen en er geen zand etc in te krijgen. Ik verwacht de grootste problemen met twee zalfjes die er gesmeerd moeten worden.

O. gaat rond 20:00/20:30uur naar bed, eerder resulteert in eerder wakker en 06:00uur is me te vroeg.
Nu in de vakantie, die alweer afgelopen is, was het een beetje wanneer het uitkwam en dat was vaak laat want er was altijd wel vuurwerk te zien of een ijsje te halen of met vriendjes te spelen.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_164727282
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2016 08:55 schreef laziness het volgende:

[..]

Hij loenst. Naar binnen en schijnbaar draaien de ogen ook naar boven. Dat zien wij zelf niet zo dat laatste.
We willen niet dat hij er mee gepest wordt dus ze gaan bij beide ogen twee correcties uitvoeren om naar binnen en naar boven draaien te corrigeren.
Vrijdag om 07:00 uur :O melden en dan is hij gelukkig als eerste aan de beurt.
Daarna een weekje thuis om te herstellen en er geen zand etc in te krijgen. Ik verwacht de grootste problemen met twee zalfjes die er gesmeerd moeten worden.

O. gaat rond 20:00/20:30uur naar bed, eerder resulteert in eerder wakker en 06:00uur is me te vroeg.
Nu in de vakantie, die alweer afgelopen is, was het een beetje wanneer het uitkwam en dat was vaak laat want er was altijd wel vuurwerk te zien of een ijsje te halen of met vriendjes te spelen.
Zelf heb ik ook een correctie gehad aan 1 oog toen ik 2 was. Ik weet eigenlijk alleen dat er een spiertje is ingekort. Is dit ook zoiets? Het heeft het bij mij wel opgelost, al schijn ik nog iets te loensen als ik heel moe ben. Een lui oog heb ik helaas altijd gehouden.

Sterkte! Fijn dat hij als eerste mag.
Edit: nevermind, je zegt zelf al in het tweede stuk dat de vakantie al voorbij is :P
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 21 augustus 2016 @ 09:54:30 #288
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_164727511
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2016 09:25 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Zelf heb ik ook een correctie gehad aan 1 oog toen ik 2 was. Ik weet eigenlijk alleen dat er een spiertje is ingekort. Is dit ook zoiets? Het heeft het bij mij wel opgelost, al schijn ik nog iets te loensen als ik heel moe ben. Een lui oog heb ik helaas altijd gehouden.

Sterkte! Fijn dat hij als eerste mag.
Edit: nevermind, je zegt zelf al in het tweede stuk dat de vakantie al voorbij is :P
Ja klopt ze gaan dus 4 spieren inkorten. Ze lossen op wat er nu nog zichtbaar is met bril.
Dus het zal niet helemaal weg zijn als de bril af is en ik verwacht ook niet dat hij weer met twee ogen zal gaan kijken dus dan behoudt je het luie oog helaas.
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 21 augustus 2016 @ 10:39:29 #289
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_164728166
Sterkte alvast Lazi.
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 07:48:01 #290
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_164778706
Zo, kind 1 is net de deur uit voor haar eerste schooldag. Ik was vergeten hoe pubers kunnen zijn in de ochtend. En dan vooral de eerste ochtend.
Gisteravond nog gevraagd of ze haar tas al had ingepakt. Ja, alles was klaar! En vanochtend sliep ze eerst door de wekker heen en toen ik haar vervolgens wakker maakte was het natuurlijk mijn schuld dat ze zich had verslapen. Daarna komt ze er 5 minuten voor ze de deur uit moet achter dat ze nog geen schriften en etui en dergelijke heeft ingepakt. Ontbijt heeft ze al helemaal geen tijd voor en dus is ze boos als ik haar dwing om toch wat te eten en te drinken en is het daarmee op voorhand ook al mijn schuld als ze te laat op school komt.

En dan was ik zelf nog vergeten dat ze ook lunch mee moest nemen. Dus heb ik haar net maar onverantwoord wat geld gegeven om lunch te kopen. Nee, het is duidelijk nog geen geoliede machine.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 24 augustus 2016 @ 07:48:26 #291
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_164805110
:D haha Livelink, wat een gedoe weer he. Moest J. ook beginnen deze week? Spannend!
in de haak.
  woensdag 24 augustus 2016 @ 18:59:18 #292
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_164819449
Ja, J. is vandaag begonnen en hij kwam zowaar enthousiast thuis.

Kleine quiz: we kregen zijn rooster en na veel puzzelen kwamen we erachter dat BO staat voor bewegingsonderwijs en dat dus gym is. Onze oudste wist ons vervolgens te vertellen dat ML staat voor Mentorles (dat hadden ze niet in onze tijd :P ), maar vrijdag heeft hij de laatste 2 uur Dewa en wat zou dat zijn?

We zijn erachter, maar het vroeg veel van mijn google-kunsten. Iemand?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_164820594
Maatschappij leer
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 24 augustus 2016 @ 19:45:55 #294
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_164820684
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 19:42 schreef Vicky het volgende:
Maatschappij leer
Ja, dat had ook nog gekund voor ML, maar we hebben ook nog M&C, waar wij alleen maar Maatschappij & Cultuur van kunnen maken.

Maar mijn vraag aan jullie is dus waar Dewa voor staat.

Trouwens nog best een leuk gezelschapsspel voor het hele gezin: 'ontrafel het rooster'.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 24 augustus 2016 @ 20:06:38 #295
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_164821192
Doe Eens Wat Anders denk ik http://www.bergenbosch-sc(...)sen/VSO2015-2016.pdf
Helaas staat er niet bij wat het inhoudt 8)7
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  woensdag 24 augustus 2016 @ 20:17:32 #296
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_164821474
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 20:06 schreef SaskiaR het volgende:
Doe Eens Wat Anders denk ik http://www.bergenbosch-sc(...)sen/VSO2015-2016.pdf
Helaas staat er niet bij wat het inhoudt 8)7
We have a winner! En het blijkt dat het uren zijn waar je nog kunt kiezen voor extra techniek, verzorging of gym
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_164821485
DuitsEngelsWiskunde en aardrijkskunde in een mix ;)
  woensdag 24 augustus 2016 @ 20:18:53 #298
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_164821518
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 20:17 schreef mrien het volgende:
DuitsEngelsWiskunde en aardrijkskunde in een mix ;)
Een bonuspunt! Daar had ik zelf op moeten komen :D
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_164821901
Hier ook een blije schoolganger. Ze is nu 3 dagen geweest, nog maar 5 kindjes over in de klas en vanmiddag riep ze al herhaaldelijk dat ze morgen weer naar de klas wilde.
Fijn zeg, zulk enthousiasme. Bedankt juf ^O^

Ik vind dat ik met een kleuter als oudste al die moeilijke afkortingen nog niet hoef te kennen hoor :N
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  woensdag 24 augustus 2016 @ 20:35:54 #300
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_164822050
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 20:31 schreef Vanyel het volgende:
Hier ook een blije schoolganger. Ze is nu 3 dagen geweest, nog maar 5 kindjes over in de klas en vanmiddag riep ze al herhaaldelijk dat ze morgen weer naar de klas wilde.
Fijn zeg, zulk enthousiasme. Bedankt juf ^O^

Ik vind dat ik met een kleuter als oudste al die moeilijke afkortingen nog niet hoef te kennen hoor :N
Dat is echt fijn nieuws, Vanyel *O*
Leuk dat ze zo enthousiast is.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 24 augustus 2016 @ 20:36:45 #301
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_164822092
En vol
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')