2lief4mijquote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:59 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Oke. Luister eens
Als je dit hoort dan denk je dat toch meteen onbewust dan als je iemand op tv gewoon accentloos Nederlands hoort praten
Ze nemen maar 50 gemeentes op terwijl er 390 zijn.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:59 schreef Sked het volgende:
[..]
https://www.atlasvoorgemeenten.nl/
voor als je meer wil weten
Als ze haar mond houdt is ze best cute jaquote:
Ik denk dan dat het een Limburgse is.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:59 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Oke. Luister eens
Als je dit hoort dan denk je dat toch meteen onbewust dan als je iemand op tv gewoon accentloos Nederlands hoort praten
quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:01 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Als ze haar mond houdt is ze best cute ja
Dit valt niet uit te leggenquote:
Ik bedoelde het accent.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:01 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Als ze haar mond houdt is ze best cute ja
Oi guv'ner.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:02 schreef Insomnia_ het volgende:
In Engeland spreekt iedereen met een accent.
Ik snap er niets vanquote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:03 schreef Opsonisatie het volgende:
[..]
Dit valt niet uit te leggenuhm soort van dat je gewoon normaal "z" zegt ipv "szszz" zoals "waz met jou"
Snapje.
Er was daar laatst zelfs een heus onderzoek naar
In nl ook alleen gelooft niet iedereen hetquote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:02 schreef Insomnia_ het volgende:
In Engeland spreekt iedereen met een accent.
Klopt.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:03 schreef JanCees het volgende:
[..]
In nl ook alleen gelooft niet iedereen het
Ja ik weet niet waarom je daar trots op zou moeten zijnquote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:01 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik denk dan dat het een Limburgse is.
Ben opgegroeid in een omgeving waar bijna iedereen om me heen in dialect communiceerde en vond dat dat iets is om trots op te zijn he. :$
Omdat het altijd in meer of mindere mate je heeft gevormd.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:04 schreef Fok-it het volgende:
Ja ik weet niet waarom je daar trots op zou moeten zijn
Nee juist midden Nederland toch. Arnhem, Apeldoorn, Ede, Utrechtquote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:03 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Klopt.
Wat ik net zei.
Randstad wat als ABN wordt gezien door veel mensen.
In Haarlem praten ze geloof ik als 1 van de weinige steden echt zonderaccentquote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:03 schreef JanCees het volgende:
[..]
In nl ook alleen gelooft niet iedereen het
Jaa die bedoelde ikquote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:04 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
http://nederl.blogspot.nl/2016/02/de-turks-marokkaanse-z.html
Haha, Arnhem ABN.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:05 schreef supersof het volgende:
[..]
Nee juist midden Nederland toch. Arnhem, Apeldoorn, Ede, Utrecht
En terechtquote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:03 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Klopt.
Wat ik net zei.
Randstad wat als ABN wordt gezien door veel mensen.
En plat Utrechtsquote:
Meer dan andere steden hoorquote:
Omdat het je wortels zijn dus.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:04 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja ik weet niet waarom je daar trots op zou moeten zijn
Maar ik ben sowieso niet heel verbonden met waar ik ben opgegroeid of geboren ben dus misschien ligt het daaraan
quote:
eenschquote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:06 schreef johannes_vermeer het volgende:
Mrstylo zei dat ik praat als kakker
Heb je die oude ernhemers in malburgen wel eens horen pratenquote:
Maar in Arnhem praten ze echt geen ABNquote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:07 schreef Sked het volgende:
Inso doet alsof ie weet wat er in Arnhem gebeurt
ok
Als je mensen die nog echt arnhems spreken als ABN wegzet.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:07 schreef Sked het volgende:
Inso doet alsof ie weet wat er in Arnhem gebeurt
ok
Alle oude mensen praten met accentquote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:07 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Heb je die oude ernhemers in malburgen wel eens horen praten
dat doet ook niemandquote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:07 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Als je mensen die nog echt arnhems spreken als ABN wegzet.
Dan ben je niet goed.
Ik voel me erg goed sinds het moment dat ik je mijn naam zag noemenquote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:05 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Vriend. Leuk je te zien.
Hoe is het met je?
Ken jij Urkers?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:06 schreef Opsonisatie het volgende:
Urkse mensen praten zo raar, zo "rauw"
Ik kan dit bevestigenquote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:08 schreef Opsonisatie het volgende:
Ifim praat met extreem schattige accent
Die is net zo limburgs als dat filmpje toch? Waarom vind je dat dan wel schattigquote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:08 schreef Opsonisatie het volgende:
Ifim praat met extreem schattige accent
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |