Dan is er ongetwijfeld iets mis met je usb-stick.quote:Op maandag 15 augustus 2016 16:29 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Gedaan, maar ook deze stick wordt niet herkend. Hij is nogmaals geformatteerd in FAT32.
tnx het is uiteindelijk gelukt. alleen wel zonder ls *.jpg want dan krijg ik de fout 'to many arguments'quote:Op maandag 15 augustus 2016 00:06 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Waarom maak je het jezelf zo moeilijk met die eerste? Gewoon "du -a | sort -nr" doet ws hetzelfde voor je, weliswaar met lange nummers maar geen lelijke hack om het te sorteren?
Iets van for i in $(du -a | sort -nr | head -11); do jpegoptim "$i" --strip-all; done zou dan voldoende zijn.
Hoewel je dan nog met de nummers ertussen zit dus dat werkt minder. Mogelijk beter iets van:
for i in $(ls **/*.jpg --sort=size | tail -10); do ....
Find gebruiken ipv lsquote:Op dinsdag 16 augustus 2016 10:52 schreef wipes66 het volgende:
[..]
tnx het is uiteindelijk gelukt. alleen wel zonder ls *.jpg want dan krijg ik de fout 'to many arguments'
quote:Op zondag 25 augustus 1991 schreef Linus Benedict Torvalds het volgende:
Hello everybody out there using minix -
I'm doing a (free) operating system (just a hobby, won't be big and
professional like gnu) for 386(486) AT clones. This has been brewing
since april, and is starting to get ready. I'd like any feedback on
things people like/dislike in minix, as my OS resembles it somewhat
(same physical layout of the file-system (due to practical reasons)
among other things).
I've currently ported bash(1.08) and gcc(1.40), and things seem to work.
This implies that I'll get something practical within a few months, and
I'd like to know what features most people would want. Any suggestions
are welcome, but I won't promise I'll implement them :-)
Linus (torv...@kruuna.helsinki.fi)
PS. Yes - it's free of any minix code, and it has a multi-threaded fs.
It is NOT protable (uses 386 task switching etc), and it probably never
will support anything other than AT-harddisks, as that's all I have :-(.
"Now available on the Nexus 5"quote:
Vond ik ook al gek ja. Maar misschien dan juist een goed moment om zo'n oud ding nieuw leven in te blazen?quote:Op zondag 28 augustus 2016 08:07 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
"Now available on the Nexus 5"
Een toestel dat al geen updates meer krijgt van Google en ondertussen zo oud is dat de meeste mensen hem al vervangen hebben of gaan vervangen.
Het was een matig toestel vergeleken bij de Nexus 4, de accuduur was om te huilen bijvoorbeeld. Ik ben wel weer benieuwd naar de nieuwe Nexus.quote:Op zondag 28 augustus 2016 12:09 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Vond ik ook al gek ja. Maar misschien dan juist een goed moment om zo'n oud ding nieuw leven in te blazen?
Bestaan er eigenlijk nog iso's van de eerste (stable) release door Linus? Ben wel benieuwdquote:Op donderdag 25 augustus 2016 06:48 schreef Aether het volgende:
[ afbeelding ]
Linux turns 25, is bigger and more professional than ever
[..]
Z'n kernel zal dan niet compileren en werken op je 32/64 bit hardware. Dat bestond toendertijd nog gewoon niet. Dus wat schiet je met vage foutmeldingen op?quote:Op zondag 28 augustus 2016 14:45 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Bestaan er eigenlijk nog iso's van de eerste (stable) release door Linus? Ben wel benieuwd
Of gaat dat niet zo simpel
hmm, goed puntquote:Op zondag 28 augustus 2016 14:49 schreef Rene_Froger het volgende:
[..]
Z'n kernel zal dan niet compileren en werken op je 32/64 bit hardware. Dat bestond toendertijd nog gewoon niet. Dus wat schiet je met vage foutmeldingen op?
Och, in qemu ofzo proberen te draaien? Is nog best te proberen op zich. Nou weet ik niet of Linus ooit echt zelf distro's of wat dan ook gerold heeft naast z'n kernel.quote:Op zondag 28 augustus 2016 14:49 schreef Rene_Froger het volgende:
[..]
Z'n kernel zal dan niet compileren en werken op je 32/64 bit hardware. Dat bestond toendertijd nog gewoon niet. Dus wat schiet je met vage foutmeldingen op?
Niet zo simpel, andere tijd andere omstandigheden (pre internet).quote:Op zondag 28 augustus 2016 14:45 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Bestaan er eigenlijk nog iso's van de eerste (stable) release door Linus? Ben wel benieuwd
Linux 0.01 remakequote:Op zondag 28 augustus 2016 14:45 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Mijn eerste linux installatie bestond uit 3 tar.Z files die je via een speciale versie van tar in een amiga os shell moest uitpakken naar een linux partitie (die je ook vanuit amiga os moest aanmaken). Mijn Amiga had geen CD in die tijd, dus aan een ISO had ik niets als die al bestond. Het eerst wat ik deed was overigens een 2.0 kernel installeren over de standaard 1.nog iets.quote:Op zondag 28 augustus 2016 14:45 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Of gewoon een willekeurige BSD.quote:Op zondag 28 augustus 2016 22:07 schreef devzero het volgende:
[..]
Mijn eerste linux installatie bestond uit 3 tar.Z files die je via een speciale versie van tar in een amiga os shell moest uitpakken naar een linux partitie (die je ook vanuit amiga os moest aanmaken). Mijn Amiga had geen CD in die tijd, dus aan een ISO had ik niets als die al bestond. Het eerst wat ik deed was overigens een 2.0 kernel installeren over de standaard 1.nog iets.
Als je echt een nostalgisch gevoel wilt krijgen, zoek naar een minix 1.0 floppy en run dat in kvm/virtmanager/virtualbox.
Amiga 2000 met een 68030/25mhz en een SCSI controller + 200MB drive. Vergeleken met een 286/386 was het een beest van een machinequote:Op zondag 28 augustus 2016 22:50 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Of gewoon een willekeurige BSD.![]()
Ouwe Linux op m68k? Tof.
Tof tochquote:Op zondag 28 augustus 2016 08:07 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
"Now available on the Nexus 5"
Een toestel dat al geen updates meer krijgt van Google en ondertussen zo oud is dat de meeste mensen hem al vervangen hebben of gaan vervangen.
Het klinkt alsof ze Ubuntu Convergence nagebouwd hebben?quote:
Ik zal de komende maanden laten weten hoe het overstappen verloopt en wat er wel en niet goed gaat, wat voor 'problemen' ik tegenkom en wat de oplossingen zijn, als ik ze vind. Ter lering en vermaak. Wanneer ik er niet uitkom zal ik hier eens een bal opwerpen.SPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Damn, jij bent echt oldschool.quote:Op zondag 28 augustus 2016 22:07 schreef devzero het volgende:
[..]
Mijn eerste linux installatie bestond uit 3 tar.Z files die je via een speciale versie van tar in een amiga os shell moest uitpakken naar een linux partitie (die je ook vanuit amiga os moest aanmaken). Mijn Amiga had geen CD in die tijd, dus aan een ISO had ik niets als die al bestond. Het eerst wat ik deed was overigens een 2.0 kernel installeren over de standaard 1.nog iets.
Als je echt een nostalgisch gevoel wilt krijgen, zoek naar een minix 1.0 floppy en run dat in kvm/virtmanager/virtualbox.
De 2.0 kernel kwam uit in 1996 en toen vond ik het een leuk experiment. Pas later toen ik een vak operating systemen volgde waarbij je gedeeltes van een OS (simulator) moest schrijven begon ik waardering te krijgen voor het werk wat in een operating system zit.quote:Op maandag 29 augustus 2016 18:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Damn, jij bent echt oldschool.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop