abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164556390
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 16:29 schreef einzeinz het volgende:

[..]

Gedaan, maar ook deze stick wordt niet herkend. Hij is nogmaals geformatteerd in FAT32.
Dan is er ongetwijfeld iets mis met je usb-stick.
Powered by Janetje®
pi_164579321
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 00:06 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Waarom maak je het jezelf zo moeilijk met die eerste? Gewoon "du -a | sort -nr" doet ws hetzelfde voor je, weliswaar met lange nummers maar geen lelijke hack om het te sorteren?

Iets van for i in $(du -a | sort -nr | head -11); do jpegoptim "$i" --strip-all; done zou dan voldoende zijn.

Hoewel je dan nog met de nummers ertussen zit dus dat werkt minder. Mogelijk beter iets van:

for i in $(ls **/*.jpg --sort=size | tail -10); do ....
tnx het is uiteindelijk gelukt. alleen wel zonder ls *.jpg want dan krijg ik de fout 'to many arguments' :P
..///
pi_164618953
http://news.softpedia.com(...)bile-os-507147.shtml

Misschien interessant voor ubuntu touch gebruikers.
pi_164621695
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 10:52 schreef wipes66 het volgende:

[..]

tnx het is uiteindelijk gelukt. alleen wel zonder ls *.jpg want dan krijg ik de fout 'to many arguments' :P
Find gebruiken ipv ls
pi_164834010
*O*

Linux turns 25, is bigger and more professional than ever

quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 1991 schreef Linus Benedict Torvalds het volgende:
Hello everybody out there using minix -
I'm doing a (free) operating system (just a hobby, won't be big and
professional like gnu) for 386(486) AT clones. This has been brewing
since april, and is starting to get ready. I'd like any feedback on
things people like/dislike in minix, as my OS resembles it somewhat
(same physical layout of the file-system (due to practical reasons)
among other things).

I've currently ported bash(1.08) and gcc(1.40), and things seem to work.
This implies that I'll get something practical within a few months, and
I'd like to know what features most people would want. Any suggestions
are welcome, but I won't promise I'll implement them :-)

Linus (torv...@kruuna.helsinki.fi)

PS. Yes - it's free of any minix code, and it has a multi-threaded fs.
It is NOT protable (uses 386 task switching etc), and it probably never
will support anything other than AT-harddisks, as that's all I have :-(.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_164845928
Based Penguin besturingssysteem,al 25 jaar lang!!! *O* :Y)
pi_164899180
జ్ఞ‌ా
pi_164905500
quote:
"Now available on the Nexus 5" :D
Een toestel dat al geen updates meer krijgt van Google en ondertussen zo oud is dat de meeste mensen hem al vervangen hebben of gaan vervangen.
Powered by Janetje®
pi_164908466
quote:
11s.gif Op zondag 28 augustus 2016 08:07 schreef Dubbeldrank het volgende:

[..]

Een toestel dat al geen updates meer krijgt van Google en ondertussen zo oud is dat de meeste mensen hem al vervangen hebben of gaan vervangen.
Vond ik ook al gek ja. Maar misschien dan juist een goed moment om zo'n oud ding nieuw leven in te blazen?
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_164908531
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 12:09 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Vond ik ook al gek ja. Maar misschien dan juist een goed moment om zo'n oud ding nieuw leven in te blazen?
Het was een matig toestel vergeleken bij de Nexus 4, de accuduur was om te huilen bijvoorbeeld. Ik ben wel weer benieuwd naar de nieuwe Nexus. :9
Powered by Janetje®
pi_164912983
quote:
Bestaan er eigenlijk nog iso's van de eerste (stable) release door Linus? Ben wel benieuwd :P

Of gaat dat niet zo simpel
pi_164913147
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2016 14:45 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Bestaan er eigenlijk nog iso's van de eerste (stable) release door Linus? Ben wel benieuwd :P

Z'n kernel zal dan niet compileren en werken op je 32/64 bit hardware. Dat bestond toendertijd nog gewoon niet. Dus wat schiet je met vage foutmeldingen op?
pi_164913399
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 14:49 schreef Rene_Froger het volgende:

[..]

Z'n kernel zal dan niet compileren en werken op je 32/64 bit hardware. Dat bestond toendertijd nog gewoon niet. Dus wat schiet je met vage foutmeldingen op?
hmm, goed punt :Y
pi_164914717
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 14:49 schreef Rene_Froger het volgende:

[..]

Och, in qemu ofzo proberen te draaien? Is nog best te proberen op zich. Nou weet ik niet of Linus ooit echt zelf distro's of wat dan ook gerold heeft naast z'n kernel.

Maar qua ouwe Linux distro's, dit komt misschien aardig in de buurt: https://github.com/rdebath/SLS-1.02
pi_164915490
quote:

[..]

Niet zo simpel, andere tijd andere omstandigheden (pre internet).

Interessanter is eigenlijk wat Linus nu gebruikt en waarom. En dat is Fedora.
pi_164915772
quote:

[..]

Linux 0.01 remake :)
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_164925591
quote:

[..]

Mijn eerste linux installatie bestond uit 3 tar.Z files die je via een speciale versie van tar in een amiga os shell moest uitpakken naar een linux partitie (die je ook vanuit amiga os moest aanmaken). Mijn Amiga had geen CD in die tijd, dus aan een ISO had ik niets als die al bestond. Het eerst wat ik deed was overigens een 2.0 kernel installeren over de standaard 1.nog iets.

Als je echt een nostalgisch gevoel wilt krijgen, zoek naar een minix 1.0 floppy en run dat in kvm/virtmanager/virtualbox.
pi_164927431
quote:
7s.gif Op zondag 28 augustus 2016 22:07 schreef devzero het volgende:

[..]

Mijn eerste linux installatie bestond uit 3 tar.Z files die je via een speciale versie van tar in een amiga os shell moest uitpakken naar een linux partitie (die je ook vanuit amiga os moest aanmaken). Mijn Amiga had geen CD in die tijd, dus aan een ISO had ik niets als die al bestond. Het eerst wat ik deed was overigens een 2.0 kernel installeren over de standaard 1.nog iets.

Als je echt een nostalgisch gevoel wilt krijgen, zoek naar een minix 1.0 floppy en run dat in kvm/virtmanager/virtualbox.
Of gewoon een willekeurige BSD. })

Ouwe Linux op m68k? Tof. ^O^
pi_164931124
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 22:50 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Of gewoon een willekeurige BSD. })

Ouwe Linux op m68k? Tof. ^O^
Amiga 2000 met een 68030/25mhz en een SCSI controller + 200MB drive. Vergeleken met een 286/386 was het een beest van een machine :Y

Waarschijnlijk zijn er nu UAE emulators voor android die sneller draaien dan dat :')
pi_164931862
quote:
11s.gif Op zondag 28 augustus 2016 08:07 schreef Dubbeldrank het volgende:

[..]

Tof toch :o.

Heb helaas niet zo'n ding...
జ్ఞ‌ా
pi_164932214
quote:
2s.gif Op maandag 29 augustus 2016 07:55 schreef µ het volgende:

[..]

Tof toch :o.

Heb helaas niet zo'n ding...
Het klinkt alsof ze Ubuntu Convergence nagebouwd hebben?

Op zich lijkt dat me nog steeds wel tof. Heb alleen net een nieuwe telefoon gekocht dus om er nu gelijk een nieuwe tablet achteraan te gooien gaat me wat te snel.
pi_164944795
Ik ben op dit moment Linux Mint (ik start met de Cinnamon desktop) aan het downloaden. Ironisch genoeg haalt mijn internetverbinding 1,6 MB/s (maximale snelheid anno 2016 in Nederland op dit VDSL-lijntje op 2300 meter afstand van de centrale :')) terwijl het bestand 1,6 GB groot is.

Op dit moment heb ik een antieke computer waarvan de hardware dateert uit 2009-2011 (i5-750, HD 7850, SATA II/USB 2.0 op het moederbord, geen SSD). Het plan is om ergens in de eerste helft van 2017 een systeem samen te stellen met een Zen-CPU van 8 kernen of een Kirby Lake/Skylake CPU van 4 kernen (tenzij de prijzen worden verlaagd) en een RX 490 en een M.2 SSD. Een systeem waarmee je gemakkelijk kan doublebooten (al zou dat met simpelweg een SSD gekoppeld aan SATA II al veel beter gaan dan nu :)). Op dat nieuwe systeem wil ik zoveel mogelijk onafhankelijk van Windows worden, het streven is om 100% te halen maar ik vrees dat dat niet zal lukken. Ik zal op mijn nieuwe systeem Windows installeren maar slechts voor die programma's die ik onder Linux niet aan de praat krijg. Bij games zal ik proberen om ze met Wine en CSMT en zo (als er nog andere software wordt gebruikt, dat moet ik als noob uitzoeken) werkende te krijgen wanneer enkel DX11 wordt gebruikt. Ik ga met Fraps (of een alteranatief) de performance vergelijken bij een benchmark of een stukje wat geschikt is voor een test (zware belasting) en dan beoordelen of dat de performance volstaat.
Ik houd Windows 10 achter de hand en zo gauw de prijs ok is ga ik in ieder geval Quantum Break spelen (DX12). Wat enkel goed draait op Windows zal ik op Windows draaien maar wat ik op Linux kan draaien ga ik op Linux draaien.

Waarom deze radicale verandering?
Ik ben Windows zat. Ik mag dan voor sommige programma's geen keuze hebben maar waar ik wel een keuze heb laat ik me niet meer dwingen om Windows te gebruiken. Een aantal mensen merkten op dat ik Linux zou moeten gebruiken als ik Windows zat ben, ze hebben gelijk, daar waar het kan.
Om goed voorbereid te zijn voor mijn nieuwe systeem probeer ik het komende half jaar of langer alvast Linux uit. Ik ga uitproberen of dat alle hardware die ik heb werkt (mechanisch toetsenbord, muis met instelbare DPI voor twee settings), zo niet, dan zal ik de support van Linux uitproberen, naar het schijnt is de gemeenschap redelijk ijverig met het zoeken naar oplossingen. Ik gebruik de tijd om alternatieve programma's te zoeken voor zo ver het nodig is. Zo ben ik veeleisend met mijn mediaspeler, ik gebruik met heel erg veel plezier MPC-HC met madVR omdat het programma geweldig tweakbaar is, heel erg veel en slimme functies bevat en omdat madVR het beeld er beter uit doet zien (ten koste van flink wat GPU-power maar dat is ok). Ik ga moeten uitzoeken hoe ik Steam werkende krijg in de Linux-omgeving en hoe ik hierbij de spellen kan laden van waar ze reeds zijn geïnstalleerd. Zodoende kan ik bij mijn nieuwe systeem direct het meeste in Linux doen en Windows gebruiken in geval van nood.

Ik hoop dat veel mensen het gaan doen, want dat is de beste stimulans om Linux beter te maken en om ervoor te zorgen dat developers voor Vulkan en OpenGL gaan kiezen in plaats van voor DX12 en DX11 terwijl voor de zakelijke en meer praktische software ook open standaarden worden gekozen. We weten van Steam dat het monitort hoe de games worden gebruikt, als voldoende mensen ze via Steam spelen dan krijgen de developers dat te horen.

Het moet hier niet teveel over Windows gaan maar toch even een korte uitleg over wat voor mij de druppel was die de emmer deed overlopen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zal de komende maanden laten weten hoe het overstappen verloopt en wat er wel en niet goed gaat, wat voor 'problemen' ik tegenkom en wat de oplossingen zijn, als ik ze vind. Ter lering en vermaak. Wanneer ik er niet uitkom zal ik hier eens een bal opwerpen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Bram_van_Loon op 30-08-2016 05:08:23 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_164944886
quote:
7s.gif Op zondag 28 augustus 2016 22:07 schreef devzero het volgende:

[..]

Damn, jij bent echt oldschool. _O_
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_164956941
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 18:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Damn, jij bent echt oldschool. _O_
De 2.0 kernel kwam uit in 1996 en toen vond ik het een leuk experiment. Pas later toen ik een vak operating systemen volgde waarbij je gedeeltes van een OS (simulator) moest schrijven begon ik waardering te krijgen voor het werk wat in een operating system zit.
pi_164956942
Binnenkort RHCSA + RHCE examen. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')