Zelf sta ik er zo in: ik ga I niet zomaar ergens echt in stimuleren. We bieden haar van alles aan, op het kdv krijgt ze ook van alles aangeboden. Als ze heel duidelijk om iets vraagt of het blijkt dat ze ergens veel plezier aan beleeft dan geef ik haar wel de middelen en de ruimte, maar ik ga het niet heel actief begeleiden. Ik vertrouw erop dat ze het gewoon zelf kan uitzoeken en ik wil eigenlijk zo min mogelijk sturen in die dingen. Dat doe je namelijk onbewust en alles toch wel, en dat lijkt me wel genoeg.quote:Op woensdag 22 juni 2016 21:28 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik was overigens vooral verbaasd dat er meerdere dreumesen zijn die letters bij woorden leren, omdat ik daar eigenlijk nog nooit over nagedacht heb bij Suusdat kan net zo goed aan mij liggen natuurlijk.
Het is niet dat ik het onderwerp niet ken, want ik zit er soms een beetje mee met de oudste. Die leest heel graag letters en hij kan al simpele woordjes lezen, en ik wil dat enerzijds stimuleren vanuit zijn eigen wens, anderzijds staat het me tegen omdat ik ook de artikelen ken over hoe de sociale ontwikkeling te lijden kan hebben onder het te vroeg aanleren van dit soort 'kennis'. En als ik erin mee ga, zorg ik er dan niet voor dat hij zich op school straks gaat vervelen, dat hij op een bepaalde manier buiten de groep valt?
Lezen leert hij toch wel, de rest is moeilijker bij te benen.
Dit is dus niet op jullie verhalen te betrekken allemaal hemaar ik vind het wel interessant omdat het hier thuis een hot topic is.
Denk dat wij het nu zo ook ongeveer doen. We hebben wel mini loco met plaatjes en woordjes en een pak letterkaarten in huis, maar ik pak die niet zelf uit de kast. Sil pakt het wel soms en als hij vraagt of ik mee doe met de woordjes dan doe ik dat wel en help hem als hij er niet uit komt.quote:Op woensdag 22 juni 2016 21:38 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Zelf sta ik er zo in: ik ga I niet zomaar ergens echt in stimuleren. We bieden haar van alles aan, op het kdv krijgt ze ook van alles aangeboden. Als ze heel duidelijk om iets vraagt of het blijkt dat ze ergens veel plezier aan beleeft dan geef ik haar wel de middelen en de ruimte, maar ik ga het niet heel actief begeleiden. Ik vertrouw erop dat ze het gewoon zelf kan uitzoeken en ik wil eigenlijk zo min mogelijk sturen in die dingen. Dat doe je namelijk onbewust en alles toch wel, en dat lijkt me wel genoeg..
.
Ik heb het Thijs gevraagd, en het is de "cee".quote:Op woensdag 22 juni 2016 20:56 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ja ik doe "suh" en de s is de "ssssssss"
@razz oggot, babysaurus Tas zo blij!en Annie lekker verven (en fittie gooien
al was bij ons de verf al met een slingerworp op de vloer beland denk ik
)
Slissen hoeft pas over te zijn als ze 6 zijn. Volgens onze logopediste is de kaak met 6 (maar kan ook 7 zijn, geen hele harde grens) pas volgroeid genoeg om alle letters goed te kunnen maken. De tong is nu in verhouding lang dus het is makkelijk om hem tegen de tanden te leggen in plaats van tegen het gehemelte.quote:Op woensdag 22 juni 2016 21:33 schreef Franny_G het volgende:
Dus het slissen hebben veel, bij I lijkt het eigenlijk alleen maar erger te worden, vandaar dat ik het me afvraag. Niet dat ik me zorgen maak hoor, het klinkt wel heel schattig..
Ik wil eigenlijk eerst wel weten hoe spontaan die dingen dan precies open gingenquote:Op donderdag 23 juni 2016 08:44 schreef Amsel het volgende:
Gefeliciteerd McLaura!
Hebben jullie gezien dat Ikea traphekjes terugroept? Daar heb ik nou echt helemaal geen zin in, om die dingen te moeten vervangen![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |