Lijkt mij een uiterst handig apparaat; helaas word in ieder geval mijn smartphone niet ondersteund.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 18:51 schreef Ole het volgende:
Bloedsuikermeter die ik zelf heb gekocht heb ik van Dario. Stripjes zijn redelijk goedkoop. Je moet wel een ssmartphone hebben. Wel handig want alles wordt in app opgeslagen.
Jup, ook al geweest; een keer of drie.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 18:51 schreef Ole het volgende:
Ben je ook doorverwezen naar een diëtist? Dit wordt namelijk ook vergoed als je t2 hebt. Tevens kan die aandringen om een meter te krijgen van de dvk.
Ja, zij hoort bij de huisartsenpraktijk. Helaas hebben we er maar één; maar qua persoonlijkheid past zij totaal niet bij mij. Wil dit met de nieuwe combinatie van tabletten even afwachten, kijken wat daar uit komt. Mijn vrouw gaat de 28ste mee naar de dvk kan ze het ook eens uithoren.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 18:51 schreef Ole het volgende:
Hoort jouw dvk bij de praktijk van je huisarts? Anders zou ik via de huisarts een andere vragen. Het gaat om je gezondheid!
Ja maar toch is dat onzin als je ze via de dvk gewoon eenmalig kunt krijgen. Inclusief 100/ 150 strips. Is gewoon raar dat de dvk dat niet wil geven.quote:Op zondag 19 juni 2016 14:35 schreef Diconnected het volgende:
Je kan ook bij je apotheek vaak een meter kopen voor 10 a 20 ekkies. Zitten dan ook wat stripjes en naaldjes bij. En je kan dan stripjes bestellen bij je apotheek ook.
Tevens: ik heb nu inmiddels een week een sensor, en het bevalt erg goed. Heb nu zoveel meer inzicht, en meet veel minder. Superfijn
Ja dat is idd wel vreemd ja.quote:Op zondag 19 juni 2016 14:39 schreef Ole het volgende:
[..]
Ja maar toch is dat onzin als je ze via de dvk gewoon eenmalig kunt krijgen. Inclusief 100/ 150 strips. Is gewoon raar dat de dvk dat niet wil geven.
Ja dat is idd vreemd.quote:Op zondag 19 juni 2016 14:39 schreef Ole het volgende:
[..]
Ja maar toch is dat onzin als je ze via de dvk gewoon eenmalig kunt krijgen. Inclusief 100/ 150 strips. Is gewoon raar dat de dvk dat niet wil geven.
Ze wou er wel één uitlenen; maar het was niet nodig dat ik er zelf één hebquote:Op zondag 19 juni 2016 14:39 schreef Ole het volgende:
[..]
Is dat bij de apotheek niet stukken duurder dan bij een willekeurige internetwinkel ?quote:Op zondag 19 juni 2016 14:35 schreef Diconnected het volgende:
Je kan ook bij je apotheek vaak een meter kopen voor 10 a 20 ekkies. Zitten dan ook wat stripjes en naaldjes bij. En je kan dan stripjes bestellen bij je apotheek ook.
Dat klinkt wel als een interessant voldoende uitgerust apparaatje voor mijquote:Op zondag 19 juni 2016 18:44 schreef Diconnected het volgende:
En ik heb ook de Verio IQ gehad, was ook erg fijnhttp://www.lifescan.nl/ourproducts/meter/one-touch-verio-iq
Jij hebt vast een insuline pomp ?quote:Op zondag 19 juni 2016 18:54 schreef Sylvana het volgende:
Ik heb zelf de Bayer Contour Next Link 2.0
Ja deze zat idd bij mijn insulinepomp omdat hij daarmee kan communiceren. Maar hij werkt ook zonder dat je een pomp hebt hoorquote:Op zondag 19 juni 2016 19:26 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Jij hebt vast een insuline pomp ?Waar je hem bij gebruikt ?
Daar was ik inmiddels achterquote:Op zondag 19 juni 2016 19:29 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Ja deze zat idd bij mijn insulinepomp omdat hij daarmee kan communiceren. Maar hij werkt ook zonder dat je een pomp hebt hoor
Dat laatste is wel een voordeel inderdaad! Heb er een hoop kunnen weggooien inmiddels..quote:Op zondag 19 juni 2016 18:54 schreef Sylvana het volgende:
Ik heb zelf de Bayer Contour Next Link 2.0. Had eerst de Accuchek Mobile maar die is niet handig in jouw geval als je niet standaard 4 keer per dag meet. Ik ben nu wel gewend aan de losse teststrips en voordeel van deze is dat je een tweede poging kunt doen als je de eerste keer te weinig bloed hebt.
Zijn er eigenlijk ook merken of types die je moet mijden ?quote:Op zondag 19 juni 2016 23:44 schreef Ole het volgende:
[..]
Dat laatste is wel een voordeel inderdaad! Heb er een hoop kunnen weggooien inmiddels..
Lang wikken en wegen; uiteindelijk deze besteld.quote:Op zondag 19 juni 2016 23:44 schreef Ole het volgende:
[..]
Dat laatste is wel een voordeel inderdaad! Heb er een hoop kunnen weggooien inmiddels..
Morgen heb ik mijn diabetesverjaardagquote:Op maandag 20 juni 2016 21:46 schreef Chaes het volgende:
Misschien irrelevant, maar hoe hebben jullie diabetes gekregen? Hebben jullie ouders of opa's/oma's het? Heb je lange tijd ongezond geleefd? Mijn oma heeft het namelijk en hoop niet dat ik het ook zal krijgen.
Goede keusquote:Op maandag 20 juni 2016 22:01 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Lang wikken en wegen; uiteindelijk deze besteld.![]()
http://www.lifescan.nl/ourproducts/meter/one-touch-verio-iq
Wat leuk, gefeliciteerd! Maar idd tijdens zwangerschap wel veel onder controle. Maar nette waardes heb je nog hoor!quote:Op dinsdag 21 juni 2016 16:03 schreef gridjuh het volgende:
Extra veel overleg met diabetesverpleegkundige...ben bijna 7 weekjes zwanger![]()
Veel moe en misselijk...dus in etappes eten. Suikers gedragen zich tussen 4 en 8 max na het eten
Mijn vader had Type2 en ik heb op mijn 24e Type1 gekregen. Dan houdt je alvleesklier er gewoon mee op, bij Type1 heeft het verder niet te maken met ongezond leven ofzo. Juist voor ik het kreeg had ik een heel mooi gewicht. Ik ben juist door (onder andere) de insuline veel aangekomenquote:Op maandag 20 juni 2016 21:46 schreef Chaes het volgende:
Misschien irrelevant, maar hoe hebben jullie diabetes gekregen? Hebben jullie ouders of opa's/oma's het? Heb je lange tijd ongezond geleefd? Mijn oma heeft het namelijk en hoop niet dat ik het ook zal krijgen.
Gefeliciteerd met je Suikerfeest!quote:Op maandag 20 juni 2016 22:50 schreef Diconnected het volgende:
[..]
Morgen heb ik mijn diabetesverjaardag17 jaar dan alweer. Maar bij mij kwam het als een donderslag bij heldere hemel, geen van mijn familieleden hebben t1d. Ik was 7 en was voorgaand de diagnose was ik heel erg ziek. Afvallen, veel drinken en eten, haaruitval. Na 3 weken toch maar naar huisarts gegaan en die rook het al aan mijn adem. Naar het ziekenhuis gestuurd en bloed laten tappen. We waren net thuis toen we werden gebeld door het zh, dat het niet goed was en onmiddellijk weer terug moesten. Ben toen gelijk opgenomen en toen begon het hele feest waar ik nu de rest van mijn leven aan vast zit.
[..]
Goede keus
Haha ja het zou echt fijn zijn als je er af en toe vakantie van kon nemenquote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:51 schreef Diconnected het volgende:
Ja ik weet eigenlijk niet beter. Zou het juist heel raar vinden als ik het niet zou hebben![]()
Maar soms wens ik wel eens een dag zonder, maarja dat doen we allemaal wel
Kan je geen diasend gebruiken met de Medtronic pomp dan? Misschien werkt dat beter?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:19 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Haha ja het zou echt fijn zijn als je er af en toe vakantie van kon nemen
Blugh ik moet morgen mn pomp uitlezen en heb altijd zoveel problemen met dat Carelink-programma. Hoop dat het morgen een beetje vlot gaat, zo frustrerend anders altijd.
Nee de Medtronic werkt niet met Diasendquote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:06 schreef Diconnected het volgende:
[..]
Kan je geen diasend gebruiken met de Medtronic pomp dan? Misschien werkt dat beter?
Gayyyyquote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:10 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Nee de Medtronic werkt niet met Diasend
Vooral de functie met gemiddelde waarden zien over 7, 14, 30 en 90 dagen leek mij behoorlijk nuttig.quote:
Sinds kerst 2015 weet ik dat ik diabetes type 2 heb; ik had heel andere klachten waar ik uiteindelijk mee bij de dokter kwam. Uitslag op de tong en uitslag op plaatsen waar je als man zijnde echt geen uitslag wilt hebben zitten.quote:Op maandag 20 juni 2016 21:46 schreef Chaes het volgende:
type 1 en geen insuline?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 21:03 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Vooral de functie met gemiddelde waarden zien over 7, 14, 30 en 90 dagen leek mij behoorlijk nuttig.
Die functie zit niet op iedere meter ontdekte ik.
[..]
Sinds kerst 2015 weet ik dat ik diabetes type 1 heb; ik had heel andere klachten waar ik uiteindelijk mee bij de dokter kwam. Uitslag op de tong en uitslag op plaatsen waar je als man zijnde echt geen uitslag wilt hebben zitten.
Dat ging met ene zalfje en tabletten niet weg; uiteindelijk bloed wezen prikken daar kwam uit dat mijn suiker veelste hoog was (17 in nuchtere toestand) inmiddels aan de methformine en aan de glicazide.
Tot nu toe met nog weinig goede resultaten; maar ik vind mijn dvk sowieso al een kut wijf, over een week oid. moet ik er weer heen. Kijken of er wat veranderd is aan mijn suiker.
Huh maar als je Type1 hebt dan heb je toch insuline nodig? Dan kan je het toch niet alleen met pillen af??? Niet zo gek dat het niet beter gaat nee?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 21:03 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Vooral de functie met gemiddelde waarden zien over 7, 14, 30 en 90 dagen leek mij behoorlijk nuttig.
Die functie zit niet op iedere meter ontdekte ik.
[..]
Sinds kerst 2015 weet ik dat ik diabetes type 1 heb; ik had heel andere klachten waar ik uiteindelijk mee bij de dokter kwam. Uitslag op de tong en uitslag op plaatsen waar je als man zijnde echt geen uitslag wilt hebben zitten.
Dat ging met ene zalfje en tabletten niet weg; uiteindelijk bloed wezen prikken daar kwam uit dat mijn suiker veelste hoog was (17 in nuchtere toestand) inmiddels aan de methformine en aan de glicazide.
Tot nu toe met nog weinig goede resultaten; maar ik vind mijn dvk sowieso al een kut wijf, over een week oid. moet ik er weer heen. Kijken of er wat veranderd is aan mijn suiker.
Ik heb type 2;quote:Op dinsdag 21 juni 2016 21:09 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Huh maar als je Type1 hebt dan heb je toch insuline nodig? Dan kan je het toch niet alleen met pillen af??? Niet zo gek dat het niet beter gaat nee?
Ah oke dacht al.quote:
Ja idd. Als je nog steeds zo hoog zit dan zou ik toch om langwerkende insuline iig vragen en kijken of het dan beter gaat Vonkenboer.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 21:13 schreef Diconnected het volgende:
Maar zo te horen heb je wel insuline nodig Vonkenboerals je nog steeds zo hoog zit steeds.
Ik heb geen idee wat mijn waardes zijn doordat ik zelf ook niet meten kan; de lange termijn suiker daalt wel gestaagquote:Op dinsdag 21 juni 2016 21:13 schreef Diconnected het volgende:
Maar zo te horen heb je wel insuline nodig Vonkenboerals je nog steeds zo hoog zit steeds.
Ohhh maar dan doet de metformine wel zijn werk hoor als je al gehalveerd bent in je hba1cquote:Op dinsdag 21 juni 2016 21:21 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat mijn waardes zijn doordat ik zelf ook niet meten kan; de lange termijn suiker daalt wel gestaag
Laatste keer was hij 69 terwijl ik van een ruime 152 af kom; dat zou dus moeten zeggen dat mijn suiker niet altijd te hoog is ? Of in ieder geval niet de hele dag ?![]()
Dat dacht ik ook, maar volgens mijn dvk had ik 3 maand terug al ergens op deze waarde moeten zitten. Alles heeft ze tijd nodig, als ik die klachten niet had gekregen had ik uberhaupt nooit het idee gehad dat ik diabetes zou kunnen hebben.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 21:47 schreef Diconnected het volgende:
[..]
Ohhh maar dan doet de metformine wel zijn werk hoor als je al gehalveerd bent in je hba1c
ik vind jouw dvk stomquote:Op dinsdag 21 juni 2016 22:17 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook, maar volgens mijn dvk had ik 3 maand terug al ergens op deze waarde moeten zitten. Alles heeft ze tijd nodig, als ik die klachten niet had gekregen had ik uberhaupt nooit het idee gehad dat ik diabetes zou kunnen hebben.
Heb daarvoor nooit wat vernomen; ook niet bij een suiker van 17 en een hba1c waarde van 152
Goed bezig !quote:Op donderdag 23 juni 2016 15:23 schreef Sylvana het volgende:
Vandaag bij de diabetesverpleegkundige geweest en alles was weer goed
Hba1c was gedaald van 50 naar 48, maar die zit al 2.5 jaar tussen de 43 en 51, dus had ook niet anders verwacht
Dan delen we die meningquote:
Dankje!quote:Op donderdag 23 juni 2016 20:14 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Goed bezig !
[..]
Dan delen we die mening, ik zou trouwens wel eens een dagcurve uit willen zetten om eens te kijken wat mijn bloedsuikerspiegel zo door de dag heen precies doet. Zijn hier eigenlijk nog een aantal regels oid. voor ?
ja.quote:Op donderdag 23 juni 2016 20:14 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Goed bezig !
[..]
Dan delen we die mening, ik zou trouwens wel eens een dagcurve uit willen zetten om eens te kijken wat mijn bloedsuikerspiegel zo door de dag heen precies doet. Zijn hier eigenlijk nog een aantal regels oid. voor ?
En is het daarbij raadzaam om te noteren wat je zo door de dag nuttigt en hoe laat ?quote:Op donderdag 23 juni 2016 20:16 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Dankje!
En bij een dagcurve meet je op 7 momenten:
Voor het ontbijt=nuchter
2 uur na het ontbijt
Voor de lunch
2 uur na de lunch
Voor het diner
2 uur na het diner
Voor het slapen
Eventueel nog 's nachts om 3 uur
Zeker wel! dan kun je bijvoorbeeld zien of fruit (veel suiker) een ander effect heeft dan een maaltijd met volkorenbrood en weinig snelle suikers.quote:Op donderdag 23 juni 2016 20:19 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
En is het daarbij raadzaam om te noteren wat je zo door de dag nuttigt en hoe laat ?
Ja dat is zeker handig. En ook wat/hoeveel beweging je hebt gehad, of je veel last had van stress, of je ziek was, of slecht geslapen had. Dat soort dingen kunnen allemaal invloed hebben.quote:Op donderdag 23 juni 2016 20:19 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
En is het daarbij raadzaam om te noteren wat je zo door de dag nuttigt en hoe laat ?
quote:Op donderdag 23 juni 2016 20:21 schreef Ole het volgende:
[..]
Zeker wel! dan kun je bijvoorbeeld zien of fruit (veel suiker) een ander effect heeft dan een maaltijd met volkorenbrood en weinig snelle suikers.
Deze vraag kun je ook bij je dietist neerleggen trouwens. Misschien wel beter dan de dvk in jouw geval![]()
Ja alles opschrijven wat je eet en drinkt (behalve als er geen koolhydraten inzitten, dan hoeft het niet. Dus je hoeft niet elk glas water op te schrijven)quote:Op donderdag 23 juni 2016 20:28 schreef Vonkenboer het volgende:
[..], Ben in ieder geval aanstaande maandag van plan om even een curve uit te zetten dan kan ik dat dinsdag eventueel even met mijn geliefde dvk over hebben
.
Eventueel kan ik dat altijd mijn diëtist eens mailen, misschien dat zij daar nog iets zinvols over zeggen kan of aan kan toevoegen.
Letterlijk eigenlijk alles opschrijven wat je eet of drinkt en het tijdstip e.d. ?
Hoe doe je dat als je zo als mij ochtends om kwart over 6 ontbijt, en vervolgens om 9:45 pas een twee boterhammen nuttigt op het werk; moet je dan alweer meten ? Of moet je dan pas weer meten om 12:00 uur bij de lunch ? 17:15 ben ik ongeveer thuis dan eet thuis vaak een bakje kwark oid. en echt avondeten doen we pas laat zo rond 19:15 á 19:30.
Wanneer moet je dan grofweg meten ?
Als beginneling meng ik mij hier meer onder de pro'squote:
Mwah, tweede ontbijt is een groot woord.quote:Op donderdag 23 juni 2016 20:49 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Ja alles opschrijven wat je eet en drinkt (behalve als er geen koolhydraten inzitten, dan hoeft het niet. Dus je hoeft niet elk glas water op te schrijven)
Als je 2 keer ontbijt eigenlijk zou ik het zo doen:
Kwart over 6 (nuchter)
Kwart over 8
Kwart voor 10 (omdat je dan eigenlijk een tweede ontbijt eet)
12 uur (voor lunch)
14 uur
17.15 uur kun je doen, maar op zich zitten in kwark niet heel veel kh, dus je zou dat ook kunnen overslaan en alleen meten voor je echt gaat avondeten dus om:
19.15 uur
21:15 uur of als je bijv om 22 uur al naar bed gaat dan alleen:
Voor je gaat slapen
Hmm ja, ik ontbijt en lunch altijd maar met 2 boterhammen, dus vandaar. Maar als je zo gespreid eet dan kun je het beter om die 3 grote momenten heen doen en voor het slapen. Anders wordt het een 10-punts curvequote:Op donderdag 23 juni 2016 22:17 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Als beginneling meng ik mij hier meer onder de pro's
[..]
Mwah, tweede ontbijt is een groot woord.
Hoogstens twee bruine boterhammen oid met de koffiepauze op het werk om 9:45.
Dan zou ik in theorie nog twee keer moeten prikken om en rond half 3 wanneer ik een boterham eet met de koffiepauze (die ik puur eet omdat je de methformine een beetje moet verspreiden over de dag en niet in mag nemen op een lege maag). Dat is misschien allemaal wel wat te gortig, dan kan ik mij toch beter richten op de 3 grootte eet momenten op een dag ?
Dat gespreid eten was een tip van mijn diëtist in combinatie met het verdelen van de medicatie over de hele dag. Maar heb er nu wel een beeld bij hoe ik het moet gaan doenquote:Op donderdag 23 juni 2016 22:21 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Hmm ja, ik ontbijt en lunch altijd maar met 2 boterhammen, dus vandaar. Maar als je zo gespreid eet dan kun je het beter om die 3 grote momenten heen doen en voor het slapen. Anders wordt het een 10-punts curveMaar je kunt ook bijv die van 14 uur een half uur later doen, zodat je wel weer meet voordat je gaat eten zeg maar.
Top, succesquote:Op donderdag 23 juni 2016 22:26 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Dat gespreid eten was een tip van mijn diëtist in combinatie met het verdelen van de medicatie over de hele dag. Maar heb er nu wel een beeld bij hoe ik het moet gaan doen
valt er voor een type2 als jij niet winst te halen door eens wat anders dan boterhammen te eten?quote:Op donderdag 23 juni 2016 22:26 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Dat gespreid eten was een tip van mijn diëtist in combinatie met het verdelen van de medicatie over de hele dag. Maar heb er nu wel een beeld bij hoe ik het moet gaan doen
als het goed is krijg je dan minder hoge pieken en dalen in je glucose. Mijn diëtist adviseert dit ook.quote:Op donderdag 23 juni 2016 22:26 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Ik ben ook verre van pro hoor!quote:Op donderdag 23 juni 2016 22:17 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Als beginneling meng ik mij hier meer onder de pro's
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
Nee, dat waren gewoon alle waardes sinds ik die injectie gistermiddag om 14 uur heb gehad.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 14:24 schreef Worteltjestaart het volgende:
^tussen 4.8 en 7.7, nuchter neem ik aan?
Ja ik ben ontzettend goed gereguleerd en raak dus ook niet zo snel ontregeld als ik ziek ben of een ontsteking hebquote:Op zaterdag 25 juni 2016 14:28 schreef Worteltjestaart het volgende:
Goed gereguleerd dan!
Ik heb (voor zover ik weet) geen diabetes maar na een maaltijd piek ik iets richting de 10.
(en dat weet ik omdat ik mezelf af en toe een dag meet vanwege een project)
De Libre? Of een nieuwe? Senseo krijg je ook geloof ik? (niet dat koffie-apparaatquote:Op zaterdag 25 juni 2016 14:30 schreef Worteltjestaart het volgende:
Ontwikkeling van een BGM zonder bloedprikken.
bloodglucose monitor, moest even googlenquote:Op zaterdag 25 juni 2016 14:30 schreef Worteltjestaart het volgende:
Ontwikkeling van een BGM zonder bloedprikken.
EN ik ben zelf nog al eens testpersoon geweest![]()
![]()
Ja dat is weer anders dan een CGM (Continu Glucose Monitor)quote:Op zaterdag 25 juni 2016 14:32 schreef computergirl het volgende:
[..]
bloodglucose monitor, moest even googlen
Sorryquote:Op zaterdag 25 juni 2016 14:32 schreef computergirl het volgende:
bloodglucose monitor, moest even googlen
Het idee is dat ons systeem zowel voor continue als ad-hoc meten gebruikt kan worden.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 14:34 schreef Sylvana het volgende:
Ja dat is weer anders dan een CGM (Continu Glucose Monitor)
Oh wauw dat iet er helemaal goed uit zeg met zo'n lichtstraal.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 14:34 schreef Worteltjestaart het volgende:
Nee, de Libre is een eh, concurrent.
Ik vind dat ook geen prikloos instrument trouwens, je blijft met dat naaldje in je arm zitten.
Het is een andere, van dit project ben ik één van de onderzoekers.
EN nog een linkje van een eerdere fase.
Op de foto ben ik die ene in de witte jas
[..]
Sorryberoepsdeformatie...
[..]
Het idee is dat ons systeem zowel voor continue als ad-hoc meten gebruikt kan worden.
Ja die kunstmatige alvleesklier van Inreda heb ik pas hier in het ziekenhuis gezien ( woon in Almelo, dus dat is niet zo ver weg van Goorquote:Op zaterdag 25 juni 2016 14:42 schreef Worteltjestaart het volgende:
Het tofste zou zijn als we het zouden kunnen combineren met de nu in ontwikkeling zijnde kunstmatige alvleesklier van Robin Koops (Inreda). Dan is voor dm1-patiënten ook het spuiten van insuline misschien grootendeels uit te bannen.
Maar goed, er moet nog veel gebeuren.
Maar inderdaad een gaaf project waar ik ook wel een beetje trots op ben![]()
In de nabije toekomst hebben we mogelijk wat meer proefpersonen met dm1 nodig... dus als je wil meewerken...
Gaaf hoorquote:Op zaterdag 25 juni 2016 14:47 schreef Worteltjestaart het volgende:
Ja, ik werk bij TNO. Al een jaar of 8, en nu denk ik een jaar of 4 (mede) met dit project bezig.
Het duurt altijd lang; en het gaat nog steeds een tijdje duren, want we moeten nog heel wat uitzoeken...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
quote:Op zaterdag 25 juni 2016 14:52 schreef Worteltjestaart het volgende:
Wil je het realistische antwoord, of dat wat de PR-mensen zouden geven?Huh waarom zou je het vertragen danSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoe sneller je het op de markt brengt hoe sneller je er geld aan kunt verdienen toch
![]()
Snap ikquote:Op zaterdag 25 juni 2016 15:10 schreef Worteltjestaart het volgende:
Ja en nee, er spelen namelijk ook belangen over wie de eigenaar is van het idee...
Maar dat zijn dingen waar ik niet teveel over mag zeggen, dus evt even via PB.
Dagelijks op mijn werk gaat dat niet meevallen; op de bouw of op een klus hebben we niet de beschikking over een koelkast, en een koelbox red geen 8 uur.quote:Op donderdag 23 juni 2016 22:40 schreef computergirl het volgende:
[..]
valt er voor een type2 als jij niet winst te halen door eens wat anders dan boterhammen te eten?
Heeft ze tenminste in ieder geval één goed advies gegevenquote:Op donderdag 23 juni 2016 22:44 schreef Ole het volgende:
[..]
als het goed is krijg je dan minder hoge pieken en dalen in je glucose. Mijn diëtist adviseert dit ook.
quote:Op zaterdag 25 juni 2016 07:04 schreef Ole het volgende:
[..]
Ik ben ook verre van pro hoor!hihi,SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
veel minder koolhydraten of alleen langzame koolhydraten met veel vezels zodat je bloedsuiker niet zo veel stijgt. Als het niet stijgt dan hoef het niet te dalen.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 17:09 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Dagelijks op mijn werk gaat dat niet meevallen; op de bouw of op een klus hebben we niet de beschikking over een koelkast, en een koelbox red geen 8 uur.
Dus alles wat per definitie gekoeld bewaard moet worden, is sowieso een uitdaging/bijna niet mogelijk.
Maar wat zou ik er aan kunnen veranderen dan ?
hihi,
Dit zou ik eerst met dietist bespreken. Koolhydraatarm is niet voor iedereen weggelegd. Zoals hier al in verband met werksituatie. Ik neem aan dat vb al volkorenbrood eet.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 17:31 schreef computergirl het volgende:
[..]
veel minder koolhydraten of alleen langzame koolhydraten met veel vezels zodat je bloedsuiker niet zo veel stijgt. Als het niet stijgt dan hoef het niet te dalen.
Salade met kikkererwten bijvoorbeeld ipv wit brood met chocopasta (<- dit overdrijf ik) ik snap dat dat lastig is op de bouw, maar ik zie heel veel bouwvakkers met koelboxen lopen s ochtends
Ei, noten, vis, veel groentes , zuivel (als je daar tegen kan), ontbijten met havermout
http://www.dailymail.co.u(...)asty-way-health.html
'Intermittent fasting' schijnt bij sommige mensen met type2 ook te werken omdat je lichaam weer gevoeliger wordt voor insuline, dan eet je 2 dagen per week maar 500 kcal per dag
Het is en blijft natuurlijk wel een erg ingrijpend iets zo'n operatiequote:Op donderdag 4 augustus 2016 14:59 schreef Ole het volgende:
Ben bezig met traject voor maagverkleining. toch maar wel na 4 jaar tobben. Het schijnt toch dat voor type 2 patienten 80% zonder medicatie kan na de operatie.
Vind het nog steeds een moeilijke beslissing.
Yup. Ben er jaren geleden ook al mee bezig geweest en toen besloten het niet te doen.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 18:30 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Het is en blijft natuurlijk wel een erg ingrijpend iets zo'n operatie
Jup, had ik ook al gemeld geloof ik.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 18:32 schreef Ole het volgende:
[..]
Yup. Ben er jaren geleden ook al mee bezig geweest en toen besloten het niet te doen.
Ben nu veel beter voorbereid. Maar het is nog niet definitief
Heb jij nu al een meter?
lijkt me niet zo slecht die curve. Wat vind je te laag?quote:Op donderdag 4 augustus 2016 18:40 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Jup, had ik ook al gemeld geloof ik.
De eerste curve die ik uit heb gezet leek eigenlijk nergens op, bleef allemaal rond een 8, 9 voor en/of na het eten. Slaapgebrek zal ook wel niet positief zijn voor de suiker![]()
Inmiddels heb ik soms het idee dat mijn tabletten een beetje aan het doorslaan zijn en dat het af en toe wat teveel aan de te lage kant zit.
Moet nog eens een curve uitzetten een keer in de vakantie om daar een beeld van te krijgen.
Is 1 plak roggebrood eten dagelijks eigenlijk bevorderlijk ?
Na de metformine die ik neem om 15:00 uur, waarbij ik één bruine boterham eet.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 18:44 schreef Ole het volgende:
lijkt me niet zo slecht die curve. Wat vind je te laag?
je mag best elke 2uur wat eten. 4.6 is idd vrij laag. niet te laag trouwens. of om 15 uur wat meer eten?quote:Op donderdag 4 augustus 2016 18:53 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Na de metformine die ik neem om 15:00 uur, waarbij ik één bruine boterham eet.
Heb ik als ik om 17:00 uur thuis kom, altijd een wat flauw gevoel.
Als ik dan mijn suiker meet dan zit het ergens rond de 4,6 á 5,0.
Normaal eet ik dan thuis weer even wat (dat doe ik sowieso altijd) iets van vla oid. en dan kan ik het prima overbruggen tot 19:00 á 19:15 uur als we echt gaan avond eten.
Heb het niet altijd; en meet ook niet altijd smiddags als ik thuis kom.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 18:58 schreef Ole het volgende:
[..]
je mag best elke 2uur wat eten. 4.6 is idd vrij laag. niet te laag trouwens. of om 15 uur wat meer eten?
waardes klinken goed. Als ook je Hb1ac lager is kan je misschien minder medicijnenquote:Op donderdag 4 augustus 2016 19:02 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Heb het niet altijd; en meet ook niet altijd smiddags als ik thuis kom.
Als ik het idee heb dat het veel lager of hoger is dan anders dan ga ik eigenlijk pas meten.
De medicatie werkt verder geloof ik wel, voel me over het algemeen er wel prettig bij
Tot oktober ben ik in eerste instantie goedgekeurd; vanaf daar kijken we verder.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 19:13 schreef Ole het volgende:
[..]
waardes klinken goed. Als ook je Hb1ac lager is kan je misschien minder medicijnen
gewoon goed blijven eten en je medicijnen nemen. Wie weet!quote:Op donderdag 4 augustus 2016 19:57 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Tot oktober ben ik in eerste instantie goedgekeurd; vanaf daar kijken we verder.
Hoop dat de hb1ac waarde in ieder geval daalt; maar dat moest haast wel.
Klinkt goed allemaal! En idd gewoon lekker wat eten dan als je thuiskomt, juist goed om regelmatig om de 2-3 uur) wat te eten. Ben benieuwd naar je Hba1c de volgende keer!quote:Op donderdag 4 augustus 2016 19:57 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Tot oktober ben ik in eerste instantie goedgekeurd; vanaf daar kijken we verder.
Hoop dat de hb1ac waarde in ieder geval daalt; maar dat moest haast wel.
De Costa Bravaquote:Op donderdag 4 augustus 2016 22:02 schreef Ole het volgende:
O leuk Sylvana! Spanje is heerlijk! Welke omgeving?
leuk! Enjoy!quote:Op donderdag 4 augustus 2016 22:31 schreef Sylvana het volgende:
[..]
De Costa Brava4e keer dat we daarheen gaan, 3e keer in dit plaatsje, 2e keer in dit hotel zelfs
Tja dat ligt er maar net aan wat je voorkeuren zijn. Ik heb zelf een Contour Next link 2.4. Die is lekker klein, communiceert met mn pomp en als je druppel bloed te klein is krijg je nog een tweede kans met dezelfde strip.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 01:36 schreef valentijn101 het volgende:
Mag ik even vragen welke glucosemeter volgens jullie het beste is?
Ik geef hier net een soort van "review"quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 01:36 schreef valentijn101 het volgende:
Mag ik even vragen welke glucosemeter volgens jullie het beste is?
Ja kan ik me idd voorstellen dat je geschrokken was gisterenquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 07:55 schreef Ole het volgende:
Ik was best geschrokken gister. Was dat ik mijn koppie erbij hield .
Dat is als het potje met strips of de cassette aangebroken is hequote:Op vrijdag 5 augustus 2016 10:18 schreef valentijn101 het volgende:
3 maanden maar. Goed om te weten. Ik was al van plan een flinke voorraad te bestellen.
Ahh, oke. Dank je wel.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 10:26 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Dat is als het potje met strips of de cassette aangebroken is heDicht zijn ze wel langer te bewaren. Degene die ik nu heb is tot 11-2017 houdbaar staat erop.
Ja klopt. Nuchter, voor elke maaltijd, 2 uur na elke maaltijd en voor het slapen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 10:56 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Ahh, oke. Dank je wel.
Waar kan ik een prikschema of iets in die richting vinden? (Beste momente om te meten bedoel ik)
Ik neem aan s morgens nuchter, voor en na een maaltijd?
Tenzij je ze gewoon dicht laat; maar vanaf openingsdatum zijn ze maar drie maand houdbaarquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 10:18 schreef valentijn101 het volgende:
3 maanden maar. Goed om te weten. Ik was al van plan een flinke voorraad te bestellen.
Spuit 11quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 12:36 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Tenzij je ze gewoon dicht laat; maar vanaf openingsdatum zijn ze maar drie maand houdbaar
Thanksquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 11:21 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Ja klopt. Nuchter, voor elke maaltijd, 2 uur na elke maaltijd en voor het slapen.
Heb je een pomp of pen? Dat scheelt ook wel enigszins. Toen ik nog de pen had spoot ik de dag van te voren mijn langwerkende insuline minder, kortwerkend soms ook wat minder, ligt er ook aan hoeveel je eet tijdens het reizen. Met de pomp probeer ik de lokale tijd aan te houden.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 17:59 schreef poker4lifee het volgende:
mensen hier met type 1 ervaring met tijdsverschil?
Misschien dat ik volgende maand ergens naar toe ga waar het 6 uur vroeger is dan hier. en nog nooit ergens geweest met meer dan 1 uur verschilWas het heel moeilijk om het insulineschema erop aan te passen of was het allemaal makkelijk te overbruggen?
ah ja inderdaad, geen pomp hier. Thanks, dat valt nog wel erg mee dan.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 13:40 schreef Diconnected het volgende:
[..]
Heb je een pomp of pen? Dat scheelt ook wel enigszins. Toen ik nog de pen had spoot ik de dag van te voren mijn langwerkende insuline minder, kortwerkend soms ook wat minder, ligt er ook aan hoeveel je eet tijdens het reizen. Met de pomp probeer ik de lokale tijd aan te houden.
Maar het is altijd beetje afwachten hoe het loopt is mijn ervaring, als ik naar de VS vlieg dan is m'n diabetes altijd een dagje van de wap en daarna gaat het weer
Dankje! Gelukkig gaat het met dit setje wel goedquote:Op maandag 8 augustus 2016 19:56 schreef Ole het volgende:
Ik duim voor je Sylvana! En geniet verder van je vakantie!
Ja dat kan ik me zo goed voorstellen! Ik hoor er echt zoveel goede verhalen over. Maar idd zo duurquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 19:22 schreef JochemP het volgende:
Ik heb de Freestyle Libre laatst twee weekjes geprobeerd en nu wil ik niet meer zonderMaar het zo duur
![]()
ik zit maar op 1 per dag na 15 kg afvallen. Krijg waarschijnlijk ook maagoperatie en hoop dan komende 20 jaar geen medicijnen meer nodig te hebbenquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 11:01 schreef DapperDan het volgende:
Zijn er hier ook mensen die hun diabetes type2 onder controle houden zonder medicijnen met alleen voldoende beweging en op de voeding letten (geen streng dieet)?
Gek genoeg is mijn diabetes na dat ik zo een 15 kilo ben afgevallen (voornamelijk rond de buik) en voldoende beweging neem plus ik meer op mijn voeding let wat betreft suikers eigenlijk zo goed als verdwenen.
Drie jaar geleden ben ik met klachten naar de huisarts gegaan en die heeft de bloedsuiker geprikt en die was 28. Veel te hoog dus. Ik kreeg Metformine en daarna ook Glimepiride maar echt weg ging het nooit het schommelde steeds heel erg.
Nu ik dan een half jaar er erg goed op let en ben afgevallen en veel beweeg blijft de bloedsuiker mooi. Ik denk wel dat als je in oude gewoontes terug vervalt het weer terug zal komen. Ik heb wel gelezen dat bij mensen die een maagoperatie ondergaan hebben de suiker spontaan verdween. Het één en ander zal dus zeker wel samenhangen. Wel type2 heb ik.
Okè sterkte. Ook jij hebt dus minder last na het afvallen begrijp ik?quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 11:46 schreef Ole het volgende:
[..]
ik zit maar op 1 per dag na 15 kg afvallen. Krijg waarschijnlijk ook maagoperatie en hoop dan komende 20 jaar geen medicijnen meer nodig te hebben
afvallen en krachttrainingquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 12:04 schreef DapperDan het volgende:
[..]
Okè sterkte. Ook jij hebt dus minder last na het afvallen begrijp ik?
Je kunt het belasting technisch aftrekken volgens mij...quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 19:22 schreef JochemP het volgende:
Ik heb de Freestyle Libre laatst twee weekjes geprobeerd en nu wil ik niet meer zonderMaar het zo duur
![]()
Hmm dat is vervelend! Ik heb een pomp, dus verder geen ervaring. Maar hopelijk ben je daar snel van af iig!quote:Op dinsdag 6 september 2016 17:32 schreef twiFight het volgende:
Nog anderen hier overgestapt van de ene langwerkende insuline naar Tresiba?
Ik ben sinds vandaag over maar heb steeds een hypergevoel (tintelende handen/voeten) terwijl mijn suiker niet aso hoog is.
Als ik dat vergeet mocht ik willen dat ik op 12.6 zatquote:Op dinsdag 6 september 2016 17:37 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Ik had gisteren echt een achtbaan. Kwam er bij de lunch pas achter dat ik was vergeten te bolussen voor het ontbijt![]()
Dus zat op 12.6
Ik wou net zeggenquote:Op dinsdag 6 september 2016 17:57 schreef JochemP het volgende:
[..]
Als ik dat vergeet mocht ik willen dat ik op 12.6 zat
Huh? Ik zit helemaal niet in de Honeymoonfase hoor. Ik heb al bijna 5 jaar diabetes en bolus normaal gesproken 13 eenheden voor het ontbijtquote:Op dinsdag 6 september 2016 22:58 schreef Diconnected het volgende:
[..]
Ik wou net zeggendan zit ik gelijk op 25 ofzo
Maar Sylvana zit nog in de honeymoon fase, dan is 12 al hoog. Ahhhh the good old days.
Honeymoon kan 5 jaar duren hequote:Op dinsdag 6 september 2016 23:03 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Huh? Ik zit helemaal niet in de Honeymoonfase hoor. Ik heb al bijna 5 jaar diabetes en bolus normaal gesproken 13 eenheden voor het ontbijtMaar ik ben al jaren gewoon goed ingesteld en helemaal nu met de pomp (hba1c schommelt al 2.5 jaar tussen de 43 en 51). Dus voor mij is 12 hoog. En er moet wel echt iets heel raars zijn wil ik boven de 15 komen. Maar nee, dat komt niet door de Honeymoon ( heb ook vrij hoge basaal van 2.0-2.10 per uur)
Mijn DVK wil mij geen kortwerkende insuline geven, terwijl ik daar meerdere keren om heb gevraagd omdat ik merk dat ik maar geen goed eetpatroon kan krijgen (door eetverslavingen, maar ook vanwege het niet accepteren). Met kortwerkende zou ik tenminste bij kunnen spuiten als ik hoog zit omdat ik een eetverslaving niet kon laten. Dat gebeurt nog veel te vaak helaas.quote:Op woensdag 7 september 2016 16:57 schreef twiFight het volgende:
Ik kijk al maandenlang jaloers naar Sylvana haar waarden. De dvk heeft het bij mij inmiddels officieus opgegeven en gezegd dat ik nooit normale waarden ga krijgen en mijn leven lang elke paar uur moet meten
Ja precies. Ik ben juist heel insuline-ongevoelig. Gebruik rond de 100 eh per dag. Met spuiten was het rond de 130 eh per dag. Maar ik tel goed mn koolhydraten, ratio's zijn goed en mijn lichaam is gewoon niet zo heel snel ontregeld gelukkigquote:Op dinsdag 6 september 2016 23:16 schreef Diconnected het volgende:
[..]
Honeymoon kan 5 jaar duren hemaar ik snap dat als je strak ingesteld staat dat 12 dan hoog is
Maar jouw basaal staat ook 2,5x zo hoog als die van mij, misschien dat je daarom ook minder piekt.
Dat lijkt mij best heftig om te horen! En ja een FSL zou echt fijn zijn dan. Waarom heb je geen recht op een gewone sensor dan?quote:Op woensdag 7 september 2016 16:57 schreef twiFight het volgende:
Ik kijk al maandenlang jaloers naar Sylvana haar waarden. De dvk heeft het bij mij inmiddels officieus opgegeven en gezegd dat ik nooit normale waarden ga krijgen en mijn leven lang elke paar uur moet meten
De freestyle libre zou perfect zijn voor mij maar zorgverzekeraars zijn niet uitgevonden om zorgkosten uit te keren.
Nouja zo werkt dat dus ook niet echt bij mij. Ik heb best wat insuline nodig om te zakken (ik heb 0.8 eh nodig om 1 punt te zakken)quote:Op woensdag 7 september 2016 17:14 schreef poker4lifee het volgende:
@Sylvana
met 12.6 is echt niks mis hoor. Dan hoef je echt niet ineens veel te gaan bewegen ofzozakt vanzelf wel weer.
Oh jeetje dat is idd wel een verschil! Maar zoveel hypo's en afvallen tijdens zwangerschap is ook niet echt goed nee. Hoe voel je je verder?quote:Op donderdag 8 september 2016 12:55 schreef gridjuh het volgende:
Sinds ik zwanger ben doe ik ipv 3 dagen met ampul voor pomp er 1,5 week mee....dus ik verbruik nog maar 1/3 en dan nog om de haverklap hypos. Maar goed daar eet ik dan wel voor. Ik ben nu 18 weken 2 dagen zwanger en ben ruim 2,5 kilo kwijt geraakt in de tussentijd....dus mag goed door blijven eten nu....
Maar ik dacht ook dat je zelf niet kon betalen en daarom ook niet meer wouquote:Op donderdag 8 september 2016 13:24 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Mijn DVK wil mij geen kortwerkende insuline geven, terwijl ik daar meerdere keren om heb gevraagd omdat ik merk dat ik maar geen goed eetpatroon kan krijgen (door eetverslavingen, maar ook vanwege het niet accepteren). Met kortwerkende zou ik tenminste bij kunnen spuiten als ik hoog zit omdat ik een eetverslaving niet kon laten. Dat gebeurt nog veel te vaak helaas.
Nouja het gaat wel eerst van je eigen risico af natuurlijk. Maar als ze het niet wil geven zal ze daar wel een goede reden voor hebben. Ben je wel eerlijk tegen haar over je eetverslaving etc?quote:Op donderdag 8 september 2016 15:34 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Maar toen werd er gezegd in CZ dat het wel vergoed zou worden, dus dan ga ik daar vanuit. En zo niet, tsja dan zou ik er helaas mee moeten stoppen. Maar goed, als ze het gewoon niet wil geven houdt het op...
Die is inmiddels op.quote:Op donderdag 8 september 2016 15:45 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Nouja het gaat wel eerst van je eigen risico af natuurlijk. Maar als ze het niet wil geven zal ze daar wel een goede reden voor hebben. Ben je wel eerlijk tegen haar over je eetverslaving etc?
Maar wat zegt zij dan als je dat uitlegt? Nog steeds dat zo te redden is? Maar blijkt toch uit je veel te hoge hba1c dat dat niet zo isquote:Op donderdag 8 september 2016 15:49 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Die is inmiddels op.
Ze denkt dat het zo te redden is. Ik heb gezegd waar ik mee worstel. En uitgelegd dat ik kortwerkende wil om bij te spuiten. Omdat bijspuiten met langwerkende eigenlijk niet kan, maar ik dat weleens gedaan heb om de bloedsuiker een beetje naar beneden te (proberen te) krijgen.
Ja, ze blijft volhouden dat ik het kan redden met goed eten en bewegen. In oktober moet ik weer, dan maar eens heel duidelijk maken dat het probleem te groot is om zelf op te kunnen lossen, en dat niet zo 1, 2, 3 is op te lossen.quote:Op donderdag 8 september 2016 16:46 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Maar wat zegt zij dan als je dat uitlegt? Nog steeds dat zo te redden is? Maar blijkt toch uit je veel te hoge hba1c dat dat niet zo is
Wat bedoel je met een gewone sensor?quote:Op donderdag 8 september 2016 15:17 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Dat lijkt mij best heftig om te horen! En ja een FSL zou echt fijn zijn dan. Waarom heb je geen recht op een gewone sensor dan?
De Freestyle Libre is geen gewone sensor. Je hebt ook normale sensoren die je bloedsuiker continu meten en die itt de Libre alarm geven als je te hoog/laag zit. Bijvoorbeeld van Dexcom. En je hoeft niet perse een pomp te hebben. Ken iemand anders die ook gewoon spuit en een pomp heeft.quote:Op donderdag 8 september 2016 17:14 schreef twiFight het volgende:
[..]
Wat bedoel je met een gewone sensor?
Wauw!quote:Op donderdag 8 september 2016 20:13 schreef JochemP het volgende:
Ik ben sinds het gebruik van Freestyle Libre van Hba1c van 91 naar 61 gegaan in een halfjaar (laagste Hba1c in 6 jaar ofzo)
Oh dat is wel een snelle daling en idd niet goed dat je zoiets niet aanvoelt. Ik hoop ook voor je dat je hem langer mag houden en je hba1c gedaald is. Heeft het al wel voor meer inzicht gezorgd?quote:Op donderdag 8 september 2016 21:21 schreef Diconnected het volgende:
Ik heb nu bijna 3 maanden de Dexcom en mijn hba1c was nog niet gezakt een maand geledendus hopelijk volgende keer met bloedprikken wel. En ik duim heel hard dat ik hem nog 3 maanden mag houden, ik kan eigenlijk niet meer zonder. Vandaag in 20 min van 11 naar 4 gezakt (fietsen naar het station jeuj) en voelde pas in de trein toen ie begon te piepen dat ik laag zat. Merk dus ook steeds minder goed m'n hypo's en dat vind ik best vervelend eigenlijk.
Ja en ik had m'n basaal al lager gezet voordat ik de fiets op stapte gelukkig, anders had ik helemaal laag gezeten...quote:Op donderdag 8 september 2016 21:55 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Oh dat is wel een snelle daling en idd niet goed dat je zoiets niet aanvoelt. Ik hoop ook voor je dat je hem langer mag houden en je hba1c gedaald is. Heeft het al wel voor meer inzicht gezorgd?
Sorry maar ik kan hier nog even niet mee uit de voeten. Ik ben niet bekend met sensoren en noemde alleen de FSL omdat mijn dvk daar ooit over begon. Wat maakt de FSL geen gewone sensor en wat aan die andere sensor(en) maakt dat dat wel normale sensoren zijn?quote:Op donderdag 8 september 2016 18:40 schreef Sylvana het volgende:
[..]
De Freestyle Libre is geen gewone sensor. Je hebt ook normale sensoren die je bloedsuiker continu meten
De FSL moet je zelf nog scannen om de waarde te meten en geeft geen alarm als je boven of onder een bepaalde waarde komt. De FSL kan 2 weken blijven zitten en wordt nog niet vergoed.quote:Op vrijdag 9 september 2016 00:02 schreef twiFight het volgende:
[..]
Sorry maar ik kan hier nog even niet mee uit de voeten. Ik ben niet bekend met sensoren en noemde alleen de FSL omdat mijn dvk daar ooit over begon. Wat maakt de FSL geen gewone sensor en wat aan die andere sensor(en) maakt dat dat wel normale sensoren zijn?
Dat is idd wel slim van je idd. Fijn dat het wel meer inzicht heeft gegeven. Ik heb met Oud en Nieuw Chinees gegeten en ben 2 dagen ontregeld geweest ook. Echt drama idd.quote:Op donderdag 8 september 2016 22:22 schreef Diconnected het volgende:
[..]
Ja en ik had m'n basaal al lager gezet voordat ik de fiets op stapte gelukkig, anders had ik helemaal laag gezeten...
Maar het heeft wel meer inzicht gegeven, waar ik ook veel van piek zoals witbrood, wat een ellende is dat zeg. Gelukkig eet ik dat bijna nooit, maar daar knal ik echt van omhoog. Van patat bijvoorbeeld dus weer niet. Oh en chinees is ook echt drama, man daar heb ik dus de volgende dag nog steeds last van![]()
Ik hoop dat m'n hba1c gewoon lager is straks. We willen volgend jaar graag beginnen met een gezin, en hoe lager die hba1c hoe beter. M'n vriend gaat ook over op een pomp dus die van hem zal ook lager zijn straks. En misschien moet ik toch gaan overstappen op Apidra. We moeten dinsdag weer langs m'n dvk (laatste keer, ze gaat met pensioen). Maar gelukkig ga ik der nog wel gewoon zien buiten het ziekenhuis om.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |