http://politiek.tpo.nl/20(...)t-worden-aangepraat/quote:Homoseksualiteit kan worden aangepraat
'Het stabiele gezin is fundament van een menswaardige samenleving'
17-06-2016, 15:54 Tags: homoseksualiteit
Bij alle commotie, die nu al decennia lang duurt, over de rechten van homo’s en lesbiennes, zou men vergeten dat de meeste mannen en vrouwen gewoon met elkaar trouwen, kinderen krijgen en op die manier het voortbestaan van de mensheid verzekeren.
Soms is het voor de samenleving als geheel goed dat eens de puntjes op de i worden gezet. Op die manier kan worden voorkomen dat het beleid en de mentaliteit eenzijdig gericht is op een kleine minderheid. Ongeveer vijf procent van de mannen en vrouwen in Nederland is homoseksueel. Onze Lieve Heer heeft het blijkbaar zo gewild, dus is het goed. Dat er homo’s en lesbiennes onder ons zijn moet even vanzelfsprekend zijn als Zwarte Piet die hoort bij Sinterklaas.
Ronald Plasterk
Er zijn echter grenzen. Toen ik in de jaren zeventig van de vorige eeuw adolescententherapeut was in Amsterdam, waren er homofiele collega’s die er geen moeite mee hadden om met cliėnten van hen, minderjarige jongens, het bed te delen. Kijk, als op Gay Pride homo’s hun sperma en plein public rondspuiten, onder het toeziend oog van minister Plasterk, beschermd door zijn hoed, daar heb ik geen moeite mee. Moet kunnen. Maar ze moeten wel met hun poten van minderjarigen afblijven.
Homoseksualiteit aanpraten
Wie iets af weet van ontwikkelingspsychologie en zijn eigen jeugdervaringen niet heeft verdrongen, weet dat in de puberteit jongens en meisjes zich aangetrokken voelen tot geslachtsgenoten. Dit is een moratorium of een periode waarin men experimenteert met nieuwe mogelijkheden. In dit geval het seksueel gedrag. Hier kunnen tijdelijk intieme vriendschappen ontstaan totdat de adolescent het aandurft om heteroseksuele relaties aan te gaan.
Nu bestaat het gevaar dat in deze periode homoseksualiteit wordt aangepraat. Bijvoorbeeld door een verkeerde voorlichting binnen een bepaald maatschappelijk klimaat. In mijn klinische praktijk heb ik regelmatig jongens en meisjes ontmoet die misbruikt werden door homo’s of lesbiennes terwijl ze later ontdekten dat ze helemaal niet homoseksueel waren. Dat is een trauma dat heel ernstige gevolgen kan hebben op het zelfbeeld van deze jonge mensen.
Aanpraten van homoseksualiteit
Ik heb ooit eens een storm van verontwaardiging vanuit de LGBT-groep gekregen omdat ik in een van mijn colleges waarschuwde voor het aanpraten van homoseksualiteit bij adolescenten. Zoiets is onnodig. Het is evident dat minderjarige homoseksuelen zich veilig en geaccepteerd moeten weten. Een passende voorlichting voor alle middelbare scholieren is daarom noodzakelijk. Ook moet jonge homoseksuelen, net als hun volwassen broeders en zusters, kunnen rekenen op steun vanuit de samenleving en moet elke vorm van discriminatie zwaar worden bestraft. Het moet even evident zijn om die voorlichting te plaatsen in een breder ontwikkelingspsychologisch kader, zoals hierboven beschreven.
Hoeksteen van de samenleving
Tot slot nog iets over de zwijgende meerderheid van mannen en vrouwen die met elkaar trouwen, kinderen krijgen, het niet al te bont maken met extramaritale relaties en vijftig jaar of langer bij elkaar blijven. Dat is wat van oudsher de hoeksteen van de samenleving wordt genoemd. We zouden het sterker kunnen formuleren: het stabiele gezin is het fundament van een menswaardige samenleving.
Zoals we de rationaliteit zien als het fundament van een menselijke samenleving omdat de Rede ons verschillend maakt van het animale, zo kunnen we de relatie tussen man en vrouw even fundamenteel beschouwen. Dit laatste op voorwaarde dat die relatie meer is dan instinctieve lustbevrediging en ook meer dan romantische liefde omdat ze gebaseerd is op onvoorwaardelijk engagement voor elkaar.
Orginele OP.quote:Het bekende riedeltje, iets mooier verkapt, maar komt erop neer dat homo's een gevaar zijn voor de samenleving, want ze bedreigen de hoeksteen van onze samenleving, plus het is iets wat aangepraat is, dus je kan het ook weer eruit praten.
Vind het altijd grappig dat dit soort mensen vaak homo's dan wel weer als stok gebruiken om moslims mee te slaan. Zij accepteren homo's niet, dus Europa moet moslimvrij worden.
Tja..
Hier nog eens: http://www.volkskrant.nl/(...)f8f7b7fcf1112926cce5quote:Op zaterdag 18 juni 2016 20:36 schreef Yasmin23 het volgende:
Neem aan dat ik die link van Elf hier niet kan kopiėren?
Deze vind ik niet zo vreemd aangezien ze vaak interesse hebben in kleding en wat daar bij hoort. En ze geven aan een vrouw waarschijnlijk toch een eerlijk antwoordquote:Aan een homokoppel vragen wie het mannetje en wie het vrouwtje is.
En heteromannen hebben ook helemaal geen gevoel voor kledingquote:Bij de homocollega polsen wat hij van je haar of kleren vindt.
quote:Grapjes over vallende zeepjes bij het douchen na het voetbal.
Ja maar bedoel het hele stuk in de op zetten?quote:Op zaterdag 18 juni 2016 20:41 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Hier nog eens: http://www.volkskrant.nl/(...)f8f7b7fcf1112926cce5
Ik ken jou gek genoeg als iemand die hier al jaren op het scherpst van de snede weet te discussiėren, soms ben ik het met je eens, soms niet, maar dat je een stapel vooroordelen van een publicist hier stuk voor stuk gaat fileren om je eigen ongerief te spuien, dat is nieuw voor me en vind ik zacht gezegd, eh verrassend, ik had niet gedacht dat je er zo conservatief in zou staan en dat valt me eigenlijk wel van je tegen.quote:
Het stuk uit de Volkskrant heeft eigenlijk niks met de originele OP te maken, maar is gek genoeg behoorlijk passend in deze discussie....quote:Op zaterdag 18 juni 2016 20:42 schreef Yasmin23 het volgende:
Ja maar bedoel het hele stuk in de op zetten?
Nja tegengeluid. Wat meer klopt dan het stuk uit de OP. Als was het artikel niet het nieuws natuurlijkquote:Op zaterdag 18 juni 2016 20:48 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Het stuk uit de Volkskrant heeft eigenlijk niks met de originele OP te maken, maar is gek genoeg behoorlijk passend in deze discussie....
Het is eigenlijk diep droevig dat de discussie gaat over een geflipte hoogleraar met zijn "aangepraat"-verhaal, terwijl de discussie 6 dagen na Orlando zou moeten gaan over de inhoud van dat Volkskrant-artikel.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 20:48 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Het stuk uit de Volkskrant heeft eigenlijk niks met de originele OP te maken, maar is gek genoeg behoorlijk passend in deze discussie....
Nja niemand heeft daar een topic over geopendquote:Op zaterdag 18 juni 2016 20:52 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het is eigenlijk diep droevig dat de discussie gaat over een geflipte hoogleraar met zijn "aangepraat"-verhaal, terwijl de discussie 6 dagen na Orlando zou moeten gaan over de inhoud van dat Volkskrant-artikel.
Ik heb getwijfeld of ik er of een topic voor moest maken of het in het Orlando topic zou plaatsen, maar ik heb daar vanaf gezien, het wordt dan weer zo'n pro-homo slinger dat ik er niet zo'n behoefte aan had, in deze discussie kwam zeker het deel over Nederlandse tolerantie prima tot z'n recht, dus vandaar dat ik het toch aanhaalde.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 20:52 schreef Elfletterig het volgende:
Het is eigenlijk diep droevig dat de discussie gaat over een geflipte hoogleraar met zijn "aangepraat"-verhaal, terwijl de discussie 6 dagen na Orlando zou moeten gaan over de inhoud van dat Volkskrant-artikel.
Gelukkig doet het er meestal ook niet toe, alleen als ik aan het werk ben en er lopen mooie dames rond, dan reageer ik daar niet zo op als andere jongens die er zijn, als ze dan rechtstreeks tegen me zeggen, "lekkere tieten heeft ze he?" dan vertel ik wel dat ik van de herenliefde ben.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 20:53 schreef Yasmin23 het volgende:
Maar YuckFou,
ik weet idd niet hoe het is om elke keer weer opnieuw te moeten vertellen dat je homo bent. Ik ben het niet, ben hetero dus gewoon 'normaal''
Ik zou willen dat het allemaal niet zo belangrijk zou zijn op wie je valt.
Gelukkigquote:Op zaterdag 18 juni 2016 20:56 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Ik heb getwijfeld of ik er of een topic voor moest maken of het in het Orlando topic zou plaatsen, maar ik heb daar vanaf gezien, het wordt dan weer zo'n pro-homo slinger dat ik er niet zo'n behoefte aan had, in deze discussie kwam zeker het deel over Nederlandse tolerantie prima tot z'n recht, dus vandaar dat ik het toch aanhaalde.
[..]
Gelukkig doet het er meestal ook niet toe, alleen als ik aan het werk ben en er lopen mooie dames rond, dan reageer ik daar niet zo op als andere jongens die er zijn, als ze dan rechtstreeks tegen me zeggen, "lekkere tieten heeft ze he?" dan vertel ik wel dat ik van de herenliefde ben.
Of als er rechtstreeks gevraagd wordt of ik een vriendin heb, dan vertel ik vrolijk dat ik na 12 jaar huwelijk met een man gescheiden te zijn en nu sinds een jaar weer een leuk nieuw vriendje heb.
En eigenlijk wordt daar altijd positief verrast op gereageerd, dat moet ik zeggen, ik heb eigenlijk nooit negatieve reacties gehad
Nou ja, ik vraag me ook af wat nou de bedoeling was van aanvankelijke TS hoor. Die stukjes van die auteur zijn sws nergens op deze planeet leidend.quote:
Nee maar uiteindelijk kwamen er toch wel genoeg reacties.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 21:06 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ja, ik vraag me ook af wat nou de bedoeling was van aanvankelijke TS hoor. Die stukjes van die auteur zijn sws nergens op deze planeet leidend.
Ja, hetgeen mij verbaasde.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 21:06 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee maar uiteindelijk kwamen er toch wel genoeg reacties.
hehe, omdat homo+pedo+fok goed scoren isquote:Op zaterdag 18 juni 2016 21:08 schreef Ryan3 het volgende:
Ja, hetgeen mij verbaasde.
Maar dan nog vraag je je af waarom een echt randfiguur aanhalen in een OP.
Dat doen we toch altijd hier:Pquote:Op zaterdag 18 juni 2016 21:08 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, hetgeen mij verbaasde.
Maar dan nog vraag je je af waarom een echt randfiguur aanhalen in een OP.
Je moet maar eens zoeken op die auteur, je valt van je kruk als je dingen van hem leest, als je op een kruk zit toevallig.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 21:09 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dat doen we toch altijd hier:P
Ik zelf vind het een raar geschreven artikel. Hij begint eerst redelijk oke en vervolgens komt die dan met zaadspuitende homo's ...
Ik denk dat je er beter het zwijgen toe doet. Iedereen heeft recht op zijn mening, maar deze auteur moet je echt tussen aanhalingstekens plaatsen imho.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 21:09 schreef YuckFou het volgende:
[..]
hehe, omdat homo+pedo+fok goed scoren is
Geen idee, misschien moeten we het hierbij maar laten, er is genoeg doms gezegd en hier en daar wat verstandigs
Ik had naar zijn site doorgeklikt maar het kon mij niet boeien.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 21:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Je moet maar eens zoeken op die auteur, je valt van je kruk als je dingen van hem leest, als je op een kruk zit toevallig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |