Haha we liggen nu nog te wachten op wat spullen voor we aan de oversteek kunnen beginnen. Komen hopelijk vanavond, wil over 6 weken toch wel naar huis We hebben (nog) geen internet op alle schepen, zou in de loop van het jaar wel het geval moeten zijn.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 11:11 schreef Sounddragon het volgende:
Wat doe je nou zo'n beetje aan boord tijdens de reizen? volop in het onderhoud? of gewoon je dagen een beetje beetje volmaken met klaverjassen en FOK!ken?
Ok, ja, als je stuurman bent is het leven een stuk aangenamer; dan moet je helaas in de stuurhut hangen die 12 uurtjesquote:Op zaterdag 18 juni 2016 19:44 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Haha we liggen nu nog te wachten op wat spullen voor we aan de oversteek kunnen beginnen. Komen hopelijk vanavond, wil over 6 weken toch wel naar huis We hebben (nog) geen internet op alle schepen, zou in de loop van het jaar wel het geval moeten zijn.
Op zee ben ik minimaal 6 (max 12) uur per dag aan het 'sturen'. Dan heb ik de wacht op de brug. Verder maak ik m'n tijd vol met voornamelijk onderhoud idd. Ben (in deze rang) verantwoordelijk voor de veiligheidsmiddelen en veiligheidssystemen aan boord en ik ben de reisleidster (ik maak de reisvoorbereiding in overleg met de kapitein). Daarnaast beetje zelfstudie voor promotie/anderen helpen waar nodig, je vaart die boot immers toch met z'n allen. En in de vrije tijd beetje slap ouwehoeren met collega's in de dayroom ('recreatie ruimte'), sporten (sporthokje is niet zo groot hoor, maak je geen illusies ), series/films kijken, boekjes lezen, risk, catan, etc.
En in de haven dan voornamelijk bezig met lading operaties en alles wat er bij komt kijken om die boot weer gereed te maken om te gaan varen.
Nee dat doen we al in het echtquote:
Schilderen doen de matrozen voornamelijkquote:Op zaterdag 18 juni 2016 20:16 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ok, ja, als je stuurman bent is het leven een stuk aangenamer; dan moet je helaas in de stuurhut hangen die 12 uurtjes
Varen lijkt me op zich best ok, maar staalborstels en verf zijn niet mijn ding.
Dat is wel heel kort door de bocht Als er grote jobs zijn helpen we gewoon mee hoor. We varen met z'n allen die bootquote:Op zondag 19 juni 2016 00:43 schreef bluemoon23 het volgende:
Haha ja, schilderen laat je natuurlijk niet door de officieren of de machinisten doen.
dat zou mijn baantje ws zijn aan boord, daarom vaar ik dus nietquote:Op zondag 19 juni 2016 00:06 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Nee dat doen we al in het echt
[..]
Schilderen doen de matrozen voornamelijk
Als het nodig is wel/als het om delicate equipment gaat waar ik voor verantwoordelijk ben ook. Je zal ze de kost geven, de mannen die hydrauliek leidingen met een naaldbikhamer te lijf gaan. Daarbij proberen we die naaldbikhamer zoveel mogelijk te voorkomen.quote:Op zondag 19 juni 2016 02:58 schreef bluemoon23 het volgende:
Ja, dat wel, maar jij zit toch niet op je knieen met een naaldbikhamer de roest ergens vanaf te bikken ?
Zijn van die dingen die ik ook altijd kwijt benquote:Op zaterdag 25 juni 2016 02:05 schreef Andromache het volgende:
Mijn rolmaat kwijt! De hele week lag 'ie op tafel en dan dit! Aargh, ik ga slapen.
Wel een stucadoor geregeld voor de plafondsleuven
Ik heb hem altijd aan mijn riem zitten. Hij hoeft er niet af om te meten, het blad is flexibel genoeg om te buigen naar waar je wilt meten.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 12:46 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Zijn van die dingen die ik ook altijd kwijt ben
teamspirit; gotta love itquote:Op zondag 19 juni 2016 17:32 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Als het nodig is wel/als het om delicate equipment gaat waar ik voor verantwoordelijk ben ook. Je zal ze de kost geven, de mannen die hydrauliek leidingen met een naaldbikhamer te lijf gaan. Daarbij proberen we die naaldbikhamer zoveel mogelijk te voorkomen.
Als wij bv het hele dek gaan doen op een oversteek, dan helpen de officieren ook gewoon mee. Het is ondoenlijk om 4 man een oppervlak van 140 bij 25 meter te laten bikken/primeren/2nd primer/spot paint en 2 lagen topcoat te geven op 2 a 3 weken tijd, waarin je soms ook een dag of wat niks kan doen vanwege spray.
Uiteraard is het niet mijn primaire taak en komt dit enkele keren per jaar voor, maar de mentaliteit bij ons onder de nederlanders is wel dat we samen de klus klaren. En nee dan helpen we meestal niet het volledige proces mee, want ons eigen werk blijft ook liggen dan, maar bijvoorbeeld het topcoaten wel. Dat is gewoon meters maken met een roller.
Coolquote:Op zaterdag 25 juni 2016 13:37 schreef derLudolf het volgende:
Groeten vanuit de escaperoom in Wageningen.
Zeker grappig Je bent nog steeds van harte welkom he!quote:Toch best grappig zo'n ding Atmoz. Ook zelfbouw en volgens mij ook Zuid Limbo. Zal es vragen
Ja dat weet ik, maar je woont niet bepaald in de richting hè Het was geen Limbo. Maar hij kende een een jongen die regelmatig met een kameraad uit Eysden (die met ons mee was) mee reed naar Limboland. Maar zelf was hij geen Limbo, zei die.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 21:37 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Cool
[..]
Zeker grappig Je bent nog steeds van harte welkom he!
Hoe bedoel je ook Zuid Limbo? Die maker(s)? Want Wageningen ligt echt wel een stukje uit de richting...
Wij zouden het al "het noorden" noemen
Verkoper bedoel je?quote:Op zondag 26 juni 2016 22:14 schreef JeMoeder het volgende:
Maar, wanneer ik dit aangeef ben ik bang dat koper gewoon het bod gaat weigeren (als ik overga tot bieden).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |