abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator dinsdag 12 juli 2016 @ 11:59:29 #151
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_163685617
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 11:50 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Jij vind het klonen van mensen niet onnatuurlijk? Dan krijg je echt van die frankenstein gruwel dingen. Een mens wat word geboren in een lab is toch verschrikkelijk? Misschien dat mensen die geloven dat de wereld alleen maar uit geld en materie bestaat dat niet in kunnen zien ofzo maar ik vind het echt walgelijk.

Verder is er zeker wel een heel groot verschil tussen veredeling en GMO aangezien bij GMO vaak ook dna van bv bacterien word gebruikt (crossbreeding van different biological kingdoms dus) en we geen idee hebben hoe zo'n gmo plant zich gaat gedragen. Komt bij dat Monsanto patent erop aanvraagt en dus weer een stapje dichter bij het uiteindelijke doel is. Het rare is trouwens dat Monsanto wetenschappers verbied om het GMO zaadje te onderzoeken.
Ik vind het natuurlijk dat wij mensen hebben bedacht dat we mensen kunnen klonen, net zoals ik het natuurlijk vind dat we er over nadenken of we dat wel of niet moeten doen... Hetzelfde met GMOs

Ook het overdragen bacteriëel DNA gebeurt gewoon in de natuur, daarom gaf ik dat transposon voorbeeld dat is geen plantaardig DNA. Sterker nog de bacterie die we gebruiken om vreemd DNA in planten te krijgen is een bacterie die gewoon in de grond voorkomt en daar samen leeft met de planten (hij zorgt ervoor dat planten stikstof binnen kunnen krijgen) en ook daar wordt voortduren DNA uitgewisseld tussen die bacteriën en planten.

Het tweede stuk vind ik boeiender "we geen idee hebben hoe zo'n gmo plant zich gaat gedragen" Denk je dat "de natuur" dat wel weet als een plant een mutatie krijgt of zich volgens natuurlijk weg kruist met een andere plant. Het frankenstein idee geeft weer dat je bang bent dat er een "monster" ontstaat, alleen mijn vraag zou dan zijn wat zou zo'n monster moeten zijn?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 12 juli 2016 @ 12:57:05 #152
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_163686601
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 11:59 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik vind het natuurlijk dat wij mensen hebben bedacht dat we mensen kunnen klonen, net zoals ik het natuurlijk vind dat we er over nadenken of we dat wel of niet moeten doen... Hetzelfde met GMOs

Ook het overdragen bacteriëel DNA gebeurt gewoon in de natuur, daarom gaf ik dat transposon voorbeeld dat is geen plantaardig DNA. Sterker nog de bacterie die we gebruiken om vreemd DNA in planten te krijgen is een bacterie die gewoon in de grond voorkomt en daar samen leeft met de planten (hij zorgt ervoor dat planten stikstof binnen kunnen krijgen) en ook daar wordt voortduren DNA uitgewisseld tussen die bacteriën en planten.

Het tweede stuk vind ik boeiender "we geen idee hebben hoe zo'n gmo plant zich gaat gedragen" Denk je dat "de natuur" dat wel weet als een plant een mutatie krijgt of zich volgens natuurlijk weg kruist met een andere plant. Het frankenstein idee geeft weer dat je bang bent dat er een "monster" ontstaat, alleen mijn vraag zou dan zijn wat zou zo'n monster moeten zijn?
Ik ga me eens inlezen mbt die transposons. Het is inderdaad erg goed om eerst na te denken voor we ons als Goden gaan gedragen. Alleen word dat te weinig gedaan imo. Nadenken over de gevolgen daarvan.

Het gaat voornamelijk om dat je lichaam de GMO's als onnatuurlijk ziet en ze dus slecht zijn voor je gezondheid.
Feyenoord!
pi_163686680
Kijk gelijk naar retrotransposons. Meer dan 50% van het genoom van mais is van virus oorsprong. En de mens ongeveer 10%.
  dinsdag 12 juli 2016 @ 13:02:34 #154
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_163686725
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 12:57 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Ik ga me eens inlezen mbt die transposons. Het is inderdaad erg goed om eerst na te denken voor we ons als Goden gaan gedragen. Alleen word dat te weinig gedaan imo. Nadenken over de gevolgen daarvan.

Het gaat voornamelijk om dat je lichaam de GMO's als onnatuurlijk ziet en ze dus slecht zijn voor je gezondheid.
En waardoor zou je lichaam GMO's als onnatuurlijk zien? Tot nu toe heb je nog geen werkend criterium kunnen geven hoe deze anders zijn dan gewassen die via klassieke veredeling tot stand zijn gekomen.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_163686791
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 13:02 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

En waardoor zou je lichaam GMO's als onnatuurlijk zien? Tot nu toe heb je nog geen werkend criterium kunnen geven hoe deze anders zijn dan gewassen die via klassieke veredeling tot stand zijn gekomen.
[advocaat van de duivel]Codon gebruik, dinucleotide gebruik.[/advocaat van de duivel]
  dinsdag 12 juli 2016 @ 13:21:56 #156
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_163687141
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 13:05 schreef .SP. het volgende:

[..]

[advocaat van de duivel]Codon gebruik, dinucleotide gebruik.[/advocaat van de duivel]
True :P
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_163687311
Ah toch mooi dan dat natuurlijk prima is voor mijn gezondheid, kan ik toch veilig de besjes van het rode peperboompje eten
  Moderator dinsdag 12 juli 2016 @ 13:51:28 #158
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_163687900
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 12:57 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Ik ga me eens inlezen mbt die transposons. Het is inderdaad erg goed om eerst na te denken voor we ons als Goden gaan gedragen. Alleen word dat te weinig gedaan imo. Nadenken over de gevolgen daarvan.

Het gaat voornamelijk om dat je lichaam de GMO's als onnatuurlijk ziet en ze dus slecht zijn voor je gezondheid.
Je lichaam ziet GMO's niet als onnatuurlijk, het is nog niet eens vergelijkbaar met het eten van groente waar bacterie op zit (en die zitten op alle groeten) Je krijgt een extra eiwit binnen dat eiwit wordt in onze maag afgebroken en daar merk je niets van. Ook het DNA van een GMO valt niet op tussen de enorme hoeveelheden DNA die we dagelijks eten. Ik denk ook dat daar de rare denkfouten gemaakt worden GMOs zijn niet zo heel anders als niet GMO voedsel. Van de 30000 eiwitten in de plant is er 1 andere bij dat gaat ons lichaam niet detecteren. Tenzij het een toxine is bijvoorbeeld maar je moet wel een heel raar bedrijf zijn als je een bekende toxine in een plant zet.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator donderdag 14 juli 2016 @ 14:04:27 #159
249559 crew  Lavenderr
pi_163731884
Ze praten weer met elkaar!
'Monsanto praat weer met BASF'
  donderdag 14 juli 2016 @ 18:37:42 #160
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_163739024
http://www.telegraaf.nl/d(...)d_op_Monsanto__.html
.

quote:
Bayer verhoogt bod op Monsanto
25 min geleden
Chemiebedrijf Bayer heeft zijn bod op zadenveredelaar Monsanto verhoogd naar $125 per aandeel, volledig in cash.

Foto: Foto REUTERS

Het chemiecomplex van Bayer.
Het chemiecomplex van Bayer.
Foto: AP
Dat meldt het donderdagavond nabeurs. Het vorige bod was $112 per aandeel, eveneens in contanten, een totaal van $62 miljard.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_163750979
niet Monsanto gerelateerd, wel gmo.
Gmo muggen verminderen dengue 90%. Best wel een heel erg goed resultaat. Inzetten voor zika

https://entomologytoday.o(...)modified-mosquitoes/
  vrijdag 15 juli 2016 @ 07:15:03 #162
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_163751038
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 06:56 schreef Broomer het volgende:
niet Monsanto gerelateerd, wel gmo.
Gmo muggen verminderen dengue 90%. Best wel een heel erg goed resultaat. Inzetten voor zika

https://entomologytoday.o(...)modified-mosquitoes/
uhh Zika is BULLSHIT
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_163751662
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 07:15 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

uhh Zika is BULLSHIT
Nee dat is het niet.
pi_163752902
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 07:15 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

uhh Zika is BULLSHIT
Voorspelbaar. En waarom is het bullshit? Onderbouw eens voor de verandering.
  vrijdag 15 juli 2016 @ 10:44:20 #165
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_163753640
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 13:51 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Je lichaam ziet GMO's niet als onnatuurlijk, het is nog niet eens vergelijkbaar met het eten van groente waar bacterie op zit (en die zitten op alle groeten) Je krijgt een extra eiwit binnen dat eiwit wordt in onze maag afgebroken en daar merk je niets van. Ook het DNA van een GMO valt niet op tussen de enorme hoeveelheden DNA die we dagelijks eten. Ik denk ook dat daar de rare denkfouten gemaakt worden GMOs zijn niet zo heel anders als niet GMO voedsel. Van de 30000 eiwitten in de plant is er 1 andere bij dat gaat ons lichaam niet detecteren. Tenzij het een toxine is bijvoorbeeld maar je moet wel een heel raar bedrijf zijn als je een bekende toxine in een plant zet.
http://www.collective-evo(...)ful-to-human-health/

10 SCIENTIFIC STUDIES PROVING GMOS CAN BE HARMFUL TO HUMAN HEALTH
Feyenoord!
pi_163753778
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 10:44 schreef Japie77 het volgende:

[..]

http://www.collective-evo(...)ful-to-human-health/

10 SCIENTIFIC STUDIES PROVING GMOS CAN BE HARMFUL TO HUMAN HEALTH
CAN <-- Dus nergens is aangetoond dat het zo is, slechts speculatief. Maar natuurlijk uit proporties geblazen zodat iedereen het maar quote zonder er even over na te denken.

"10 scientific studies proving water CAN be harmful to human health" is net zo non-informatief.
  vrijdag 15 juli 2016 @ 10:54:11 #167
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_163753814
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 10:51 schreef .SP. het volgende:

[..]

CAN <-- Dus nergens is aangetoond dat het zo is, slechts speculatief. Maar natuurlijk uit proporties geblazen zodat iedereen het maar quote zonder er even over na te denken.

"10 scientific studies proving water CAN be harmful to human health" is net zo non-informatief.
En het is dus ook niet aangetoond dat het GEEN schade kan veroorzaken. Er zijn op zijn minst twijfels. Maar toch word GMO op grote schaal al gebruikt en gepromoot. Dat vind je niet raar?
Feyenoord!
pi_163753857
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 10:54 schreef Japie77 het volgende:

[..]

En het is dus ook niet aangetoond dat het GEEN schade kan veroorzaken. Er zijn op zijn minst twijfels. Maar toch word GMO op grote schaal al gebruikt en gepromoot. Dat vind je niet raar?
nee, er zijn duizenden studies die aantonen dat GMO's geen schade veroorzaken.

Dat klinkt mij een stuk betrouwbaarder in de oren dan zo'n suggestief schreeuwstuk dat aan alle kanten rammelt en verkeerd geinterpreteerd wordt.
  vrijdag 15 juli 2016 @ 11:06:33 #169
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_163753998
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 10:57 schreef .SP. het volgende:

[..]

nee, er zijn duizenden studies die aantonen dat GMO's geen schade veroorzaken.

Dat klinkt mij een stuk betrouwbaarder in de oren dan zo'n suggestief schreeuwstuk dat aan alle kanten rammelt en verkeerd geinterpreteerd wordt.
Je zult het ook nooit met mij eens zijn he? Alleen maar omdat je het niet met mij eens WILT zijn. Zelfs de politiek zet grote vraagtekens bij GMO, maar SP vind het allemaal wel prima......
Feyenoord!
  vrijdag 15 juli 2016 @ 11:13:49 #170
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_163754146
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 11:06 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Je zult het ook nooit met mij eens zijn he? Alleen maar omdat je het niet met mij eens WILT zijn. Zelfs de politiek zet grote vraagtekens bij GMO, maar SP vind het allemaal wel prima......
De politiek zou ik liever niet als graadmeter willen hebben voor wat wel en niet veilig is. Juist door het populistische karakter. Politiek kijkt volgens mij hoofdzakelijk naar welke regels ingesteld kunnen worden om zoveel mogelijk stemmen binnen te halen met een zo klein mogelijke ingreep. [/cynisme]
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Vrijheid&lt;/a&gt;
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_163754190
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 11:06 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Je zult het ook nooit met mij eens zijn he? Alleen maar omdat je het niet met mij eens WILT zijn. Zelfs de politiek zet grote vraagtekens bij GMO, maar SP vind het allemaal wel prima......
Jij zal het nooit eens met mij eens zijn, omdat je het niet met mij eens WILT zijn!
(die zin van jou is tergend arrogant, maar verwacht dat je dat niet in zult zien)

Kijk, een deel van mijn overwegingen:

1. Er zijn ontzettend veel onderzoeken die aantonen dat GMO veilig zijn
2. GMOs hebben in potentie veel voordelen
3. anti-GMO beweging heeft geen goede argumenten
4. GMOs klinken eng en zijn een enige reden voor weerstand

Dus ja, SP is voor GMOs en dat heeft niets, maar dan ook niets, met jouw mening te maken.
  vrijdag 15 juli 2016 @ 11:17:27 #172
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_163754217
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 11:13 schreef jogy het volgende:

[..]

De politiek zou ik liever niet als graadmeter willen hebben voor wat wel en niet veilig is. Juist door het populistische karakter. Politiek kijkt volgens mij hoofdzakelijk naar welke regels ingesteld kunnen worden om zoveel mogelijk stemmen binnen te halen met een zo klein mogelijke ingreep. [/cynisme]
De politiek word anders door een heleboel users ook als graadmeter gebruikt. RIVM etc.
Feyenoord!
  vrijdag 15 juli 2016 @ 11:20:18 #173
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_163754267
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 11:16 schreef .SP. het volgende:

[..]

3. anti-GMO beweging heeft geen goede argumenten

Dus ja, SP is voor GMOs en dat heeft niets, maar dan ook niets, met jouw mening te maken.
Alleen dat punt al laat zien wat voor enorme oogkleppen je op hebt. Zelfs al zou je bepaalde punten niet valide vinden dan nog zijn er enorm veel punten van twijfel en onzekerheid mbt GMO. Dus als je dan zo hard stelt dan anti-GMO geen enkel goed punt heeft en de bezwaren mbt de gezondheid gewoon weg wuift dan ben je gewoon bezig met vingers in je oren stoppen en heel hard LALALALALALALA roepen.
Feyenoord!
pi_163754458
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 11:20 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Alleen dat punt al laat zien wat voor enorme oogkleppen je op hebt. Zelfs al zou je bepaalde punten niet valide vinden dan nog zijn er enorm veel punten van twijfel en onzekerheid mbt GMO. Dus als je dan zo hard stelt dan anti-GMO geen enkel goed punt heeft en de bezwaren mbt de gezondheid gewoon weg wuift dan ben je gewoon bezig met vingers in je oren stoppen en heel hard LALALALALALALA roepen.
Wellicht, maar ik kan precies hetzelfde tegen jou zeggen. En ik doe het niet voor twijfel en onzekerheid ik wil feiten en data.

Die link vou jou bv. waarin "10 wetenschappelijke studies aantonen dat GMO's slecht zijn". Dat is gewoon niet zo, lees het eens, slechts suggestief geneuzel. Je bent te goedgelovig en lepelt alles van NaturalNews en consorten op als zijnde waarheid zonder kritisch te kijken.
Geef me een goede studie die aantoont dat GMOs mij directe lichamelijke schade aan kan doen.
  vrijdag 15 juli 2016 @ 11:35:15 #175
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_163754565
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 11:06 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Je zult het ook nooit met mij eens zijn he? Alleen maar omdat je het niet met mij eens WILT zijn. Zelfs de politiek zet grote vraagtekens bij GMO, maar SP vind het allemaal wel prima......
Sinds wanneer heeft de politiek enig wetenschappelijk besef? :D
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')