abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163064362
Originele OP:

SACRAMENTO - Een schokkende preek van een Amerikaanse predikant van een baptistengemeenschap over het bloedbad in de homoclub in Orlando heeft voor veel ophef gezorgd. Op geen enkele wijze toont de man steun of toeverlaat, hij vindt zelfs dat er meer doden hadden moeten vallen.

quote:
Dominee Roger Jimenez van de Verity Baptist Church zegt onder andere: ,,Mensen vragen me, ben je niet droevig dat er 50 sodomieten zijn gestorven? Maar dit is het probleem met deze vraag. Het is alsof je me zou vragen of ik droevig zou zijn als er 50 pedofielen werden gedood. Nee, ik vind het geweldig. Ik denk dat dit de maatschappij ten goede komt. Ik denk dat Orlando een beetje veiliger is geworden in de nacht. Meer nog. De tragedie is dat er niet meer doden vielen. Ik ben zelfs een beetje boos dat hij zijn werk niet heeft afgemaakt.”
http://www.telegraaf.nl/b(...)preek_Orlando__.html

Video: http://www.dailymail.co.u(...)-6094390582717888333

Tja.

Stukje van Tofik Dibi trouwens (heeft hij zelf op Twitter gezet):

Wat vinden jullie? Alles de schuld van religie, of juist niet?

[ Bericht 0% gewijzigd door Kaas- op 17-06-2016 11:56:29 ]
pi_163064471
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 16:54 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Wat is er mis met twee mensen, ongeacht sekse, die van elkaar houden???
Ik heb nooit het idee dat de user BB serieus is.
  donderdag 16 juni 2016 @ 17:11:52 #3
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_163064551
En die vergelijking van homoseksuelen met pedoseksuelen is ook totaal debiel... Het gaat om wilsvrijheid; kinderen hebben die niet
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  † In Memoriam † donderdag 16 juni 2016 @ 17:14:22 #4
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_163064611
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 17:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
En die vergelijking van homoseksuelen met pedoseksuelen is ook totaal debiel... Het gaat om wilsvrijheid; kinderen hebben die niet
Ook dat is gewoon in de wet terug te vinden, daar is geen heilig boekwerk voor nodig, dat hebben we als samenleving samen rationeel besloten en vastgelegd.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  donderdag 16 juni 2016 @ 17:17:59 #5
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_163064682
quote:
12s.gif Op donderdag 16 juni 2016 17:14 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Ook dat is gewoon in de wet terug te vinden, daar is geen heilig boekwerk voor nodig, dat hebben we als samenleving samen rationeel besloten en vastgelegd.
True. Maar ook in de bijbel is dit terug te zien. Toen God verbood de Israelieten het beloofde land te enteren wegens hun ongehoorzaamheid, maakte Hij een uitzondering voor de kinderen, die "nog geen besef hebben van goed en kwaad".
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_163064722
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 17:17 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

True. Maar ook in de bijbel is dit terug te zien. Toen God verbood de Israelieten het beloofde land te enteren wegens hun ongehoorzaamheid, maakte Hij een uitzondering voor de kinderen, die "nog geen besef hebben van goed en kwaad".
In diezelfde woestijn tussen Egypte en Israël hebben de Israëlieten volgens die bijbel in opdracht van god een hoop kinderen vermoord.
  † In Memoriam † donderdag 16 juni 2016 @ 17:21:05 #7
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_163064767
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 17:17 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Daarom vind ik het niet zinvol om kinderen te leren dat homo's 'gruwelen' begaan, niet iedereen kan daar mee omgaan namelijk, met als resultaat iets als Orlando.
Of je het smakelijk vindt is een ander verhaal.
En zo zijn er wel meer puntjes in religieuze boeken die van bedenkelijk niveau zijn.
  donderdag 16 juni 2016 @ 17:22:22 #8
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_163064800
quote:
2s.gif Op donderdag 16 juni 2016 17:21 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Daarom vind ik het niet zinvol om kinderen te leren dat homo's 'gruwelen' begaan, niet iedereen kan daar mee omgaan namelijk, met als resultaat iets als Orlando.
Of je het smakelijk vindt is een ander verhaal.
Homoseksuelen begaan dan ook geen gruwelen, tenzij ze moorden, verkrachten of roven... hetgeen ook voor heteroseksuelen een zonde is.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 16 juni 2016 @ 17:23:57 #9
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_163064839
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 17:19 schreef Kaas- het volgende:

[..]

In diezelfde woestijn tussen Egypte en Israël hebben de Israëlieten volgens die bijbel in opdracht van god een hoop kinderen vermoord.
De verhalen in Jozua omtrent genocides heb ik, ondersteund door wetenschappers, immer als religieuze grootspraak beschouwd.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  † In Memoriam † donderdag 16 juni 2016 @ 17:24:00 #10
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_163064841
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 17:22 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Homoseksuelen begaan dan ook geen gruwelen, tenzij ze moorden, verkrachten of roven... hetgeen ook voor heteroseksuelen een zonde is.
Ach joh, seks voor het huwelijk, joh, lekker doen als je daar zin in hebt.
Moest er nog bijkomen dat voor zoiets regels zouden gelden. :{w
pi_163064865
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 17:23 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

De verhalen in Jozua omtrent genocides heb ik, ondersteund door wetenschappers, immer als religieuze grootspraak beschouwd.
Tsja. Ik zou liever niet mijn hele levensbeschouwing ontlenen aan een boek vol genocide, moord, haat en alles wat maar slecht is. Ik snap ook niet waarom dat allemaal zo gebagatelliseerd wordt.
  donderdag 16 juni 2016 @ 17:25:53 #12
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_163064880
quote:
2s.gif Op donderdag 16 juni 2016 17:24 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Ach joh, seks voor het huwelijk, joh, lekker doen als je daar zin in hebt.
Moest er nog bijkomen dat voor zoiets regels zouden gelden. :{w
Tja, ik zie mezelf als katholiek... en ik heb totaal geen problemen met twee mensen die elkaar liefhebben. Of het nu pubers, hetero's of homo's zijn; er zijn zaken die eerder besproken moeten worden: het onderdrukken van mensen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 16 juni 2016 @ 17:29:23 #13
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_163064964
Trouwes... ook over de zogenaamde veroordeling van homo's door Paulus in Romeinen is er geen consensus onder bijbelwetenschappers; ik hang de idee aan dat de heilige Paulus in deze brief de hypocrisie van gelovigen aan de kaak stelde
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  † In Memoriam † donderdag 16 juni 2016 @ 17:31:17 #14
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_163065005
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 17:25 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Tja, ik zie mezelf als katholiek... en ik heb totaal geen problemen met twee mensen die elkaar liefhebben. Of het nu pubers, hetero's of homo's zijn; er zijn zaken die eerder besproken moeten worden: het onderdrukken van mensen.
De wereld is prachtig en de mensen maken er een puinhoop van, daar zijn we samen verantwoordelijk voor en dat kunnen we alleen maar samen veranderen, en ik ben niet van mening dat religie daar een positieve rol in kan spelen.
Maar goed, dat is mijn mening, en daar zijn er net zoveel van als kontgaten. :)
  donderdag 16 juni 2016 @ 17:35:51 #15
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_163065099
quote:
2s.gif Op donderdag 16 juni 2016 17:31 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

De wereld is prachtig en de mensen maken er een puinhoop van, daar zijn we samen verantwoordelijk voor en dat kunnen we alleen maar samen veranderen, en ik ben niet van mening dat religie daar een positieve rol in kan spelen.
Maar goed, dat is mijn mening, en daar zijn er net zoveel van als kontgaten. :)
Ik snap het... maar paus Franciscus geeft me hoop om de katholieke kerk in de 21e eeuw te leiden.`

Serieus, in mijn geval speelt religie een grote rol... het katholicisme geeft me hoop en troost; als atheïsten of andersdenkenden dezelfde menselijke maat voor ogen hebben, helemaal goed.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_163065815
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 17:35 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ik snap het... maar paus Franciscus geeft me hoop om de katholieke kerk in de 21e eeuw te leiden.`

Serieus, in mijn geval speelt religie een grote rol... het katholicisme geeft me hoop en troost; als atheïsten of andersdenkenden dezelfde menselijke maat voor ogen hebben, helemaal goed.
quote:
In place of any changes to church doctrine on sexuality, the Pope’s report says that gay people should receive “assistance” to bring them back to normality, and affirms there are “absolutely no grounds” for considering recognition of “homosexual unions”.
(...)
Those with a homosexual orientation, he says, "can receive the assistance they need to understand and fully carry out God's will in their lives."
De paus is onderdeel van het probleem en niet van de oplossing. :r Elke christengek die homo's haat vindt bevestiging dat hij daar goed in doet in zowel de bijbel als bij die paus. In de islam al net zo. En in dat klimaat kunnen dit soort dingen gebeuren en zijn 50 onschuldige jongemannen plotseling dood.
  † In Memoriam † donderdag 16 juni 2016 @ 18:20:28 #17
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_163066019
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 18:11 schreef Kaas- het volgende:

[..]

[..]

De paus is onderdeel van het probleem en niet van de oplossing. :r Elke christengek die homo's haat vindt bevestiging dat hij daar goed in doet in zowel de bijbel als bij die paus. In de islam al net zo. En in dat klimaat kunnen dit soort dingen gebeuren en zijn 50 onschuldige jongemannen plotseling dood.
Juist, dat goedpraten is funest voor een oplossing v/h 'probleem', als er al überhaupt een probleem is, het enige probleem dat ik kan waarnemen is dat met name religieuzen nogal moeite schijnen te hebben met het accepteren van andermans geaardheid, waar ligt dan het 'probleem'?
Juist. :Y
  donderdag 16 juni 2016 @ 18:21:30 #18
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_163066047
Als Jezus zegt bidt voor je vijanden, zegen ze en wees goed voor ze, dan maakt Hij geen uitzondering voor andersgeaarden. Dit soort christenen zijn enkel gefocust op 1 zonde, omdat jakkie ws uit eigen onzekerheid, en zijn blind voor hun eigen tientallen zonden die verboden zijn in de bijbel.
pi_163066174
quote:
2s.gif Op donderdag 16 juni 2016 18:20 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Juist, dat goedpraten is funest voor een oplossing v/h 'probleem', als er al überhaupt een probleem is, het enige probleem dat ik kan waarnemen is dat met name religieuzen nogal moeite schijnen te hebben met het accepteren van andermans geaardheid, waar ligt dan het 'probleem'?
Juist. :Y
Dit soort gevaarlijke mensen zouden keihard afgewezen moeten worden, maar in plaats daarvan zie je dat EttovanBelgie hier zo'n haatprediker loopt te verdedigen omdat hij zo lekker modern zou zijn. En dan is Etto nog een genuanceerde christen, kun je nagaan hoe erg het is.
  † In Memoriam † donderdag 16 juni 2016 @ 18:29:18 #20
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_163066245
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 18:26 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Dit soort gevaarlijke mensen zouden keihard afgewezen moeten worden, maar in plaats daarvan zie je dat EttovanBelgie hier zo'n haatprediker loopt te verdedigen omdat hij zo lekker modern zou zijn. En dan is Etto nog een genuanceerde christen, kun je nagaan hoe erg het is.
Modern is niet het juiste woord lijkt me, voor een man in een jurk (maar dat terzijde) met de gedachtegang die hij heeft, al zijn die progressiever dan zijn voorgangers, is en blijft het een engerd. :Y
pi_163076944
quote:
2s.gif Op donderdag 16 juni 2016 17:31 schreef Mo_Muffin het volgende:
Ik zou zeggen ga eens een kijkje nemen in een kerk. En zoek dan niet gelijk een baptistische kerk uit maar een protestantse kerk o.i.d.
We doen elkaar op deze wereld inderdaad een hele hoop leed aan en maken er een grote puinzooi van. Heel veel mensen misbruiken geloof als reden hiervoor. Maar er zijn ook heel veel mensen die geloof enkel gebruiken als steun voor henzelf en de goede dingen gebruiken. In veel kerken wordt vooral veel stilgestaan bij de haat die we elkaar aandoen in deze wereld en dat dit geheel verkeerd is. Daarbij worden vele acties gehouden om mensen die het moeilijk hebben te helpen, of dat nou vluchtelingen, armen, verslaafden of ouderen zijn maakt niet uit.

Ik zie religie niet perse als aanstichter van problemen, Het wordt vaak als excuus gebruikt om macht en geld te verkrijgen, dat is de hoofdreden die er bij de grote krachten achter zit. En dan zijn er altijd gekken die hierin te veel meegaan en vreselijke daden begaan.

Er wordt m.i. door atheïsten veel te makkelijk geroepen dat religie, achterlijk is, de bron van het kwaad is en dat dat verboden moet worden. Daarmee bereik je niets dan polarisatie en verlies je de hele grote groep uit het oog die alleen maar goedheid wil voor iedereen maar zijn stem niet meer kan laten horen. Bovendien, wat is er achterlijk aan die hele grote groep mensen die religie vooral gebruiken voor zichzelf als houvast en troost in het leven en samen leven met acceptatie van alle moderne wetenschappelijke ontwikkelingen.

Ik zie mijzelf overigens niet als religieus, hoewel ik weleens in de kerk kom zou ik mijzelf een agnost noemen. Naar de kerk ga ik vooral bij gelegenheden of om anderen te vergezellen.
  vrijdag 17 juni 2016 @ 00:30:52 #22
451005 Grems
Clown World
pi_163077089
Wat is er mis met meer cultuurverrijking?

Als mensen het doen met een bordje "Refugees Welcome!!!!! :D " huilt niemand erover.

Nu benoemt iemand de geneugten rechtstreeks en begint men massaal te huilen.
pi_163077483
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 17:02 schreef Kaas- het volgende:
Originele TT:

SACRAMENTO - Een schokkende preek van een Amerikaanse predikant van een baptistengemeenschap over het bloedbad in de homoclub in Orlando heeft voor veel ophef gezorgd. Op geen enkele wijze toont de man steun of toeverlaat, hij vindt zelfs dat er meer doden hadden moeten vallen.

[..]

http://www.telegraaf.nl/b(...)preek_Orlando__.html

Video: http://www.dailymail.co.u(...)-6094390582717888333

Tja.

Stukje van Tofik Dibi trouwens (heeft hij zelf op Twitter gezet):
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Wat vinden jullie? Alles de schuld van religie, of juist niet?
Nee, het is niet de schuld van religie op zichzelf. Het Vaticaan heeft er erg lang over gedaan om normaal te doen m.b.t. homofiele mensen maar ik geloof niet dat mensen homohaat hebben ontwikkeld door het Vaticaan, deze mensen hebben dat grotendeels op eigen kracht gedaan. Het is de schuld van conservatieve extremisten die de religie als smoes gebruiken. Verder kan je wellicht ook een deel van de schuld leggen bij het onderwijs in de USA (goed opgeleide mensen zijn volgens mij doorgaans minder homofoob, bovendien zouden mensen in deze tijd moeten weten dat homofiliteit genetisch kan worden bepaald (ik ben nu voorzichtig, dit is in ieder geval zeker) en dat het ook bij dieren voorkomt) en bij het politieke bestel (waarom is het in de USA wel een probleem en in Scandinavische landen niet?).
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  † In Memoriam † vrijdag 17 juni 2016 @ 03:40:29 #24
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_163078241
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 00:20 schreef -0- het volgende:

[..]

Ik zou zeggen ga eens een kijkje nemen in een kerk. En zoek dan niet gelijk een baptistische kerk uit maar een protestantse kerk o.i.d.
We doen elkaar op deze wereld inderdaad een hele hoop leed aan en maken er een grote puinzooi van. Heel veel mensen misbruiken geloof als reden hiervoor. Maar er zijn ook heel veel mensen die geloof enkel gebruiken als steun voor henzelf en de goede dingen gebruiken. In veel kerken wordt vooral veel stilgestaan bij de haat die we elkaar aandoen in deze wereld en dat dit geheel verkeerd is. Daarbij worden vele acties gehouden om mensen die het moeilijk hebben te helpen, of dat nou vluchtelingen, armen, verslaafden of ouderen zijn maakt niet uit.

Ik zie religie niet perse als aanstichter van problemen, Het wordt vaak als excuus gebruikt om macht en geld te verkrijgen, dat is de hoofdreden die er bij de grote krachten achter zit. En dan zijn er altijd gekken die hierin te veel meegaan en vreselijke daden begaan.

Er wordt m.i. door atheïsten veel te makkelijk geroepen dat religie, achterlijk is, de bron van het kwaad is en dat dat verboden moet worden. Daarmee bereik je niets dan polarisatie en verlies je de hele grote groep uit het oog die alleen maar goedheid wil voor iedereen maar zijn stem niet meer kan laten horen. Bovendien, wat is er achterlijk aan die hele grote groep mensen die religie vooral gebruiken voor zichzelf als houvast en troost in het leven en samen leven met acceptatie van alle moderne wetenschappelijke ontwikkelingen.

Ik zie mijzelf overigens niet als religieus, hoewel ik weleens in de kerk kom zou ik mijzelf een agnost noemen. Naar de kerk ga ik vooral bij gelegenheden of om anderen te vergezellen.
Nee, dank u.

Nou, dat dus.
  vrijdag 17 juni 2016 @ 06:00:46 #25
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163078321
Is het leger inmiddels al naar de Nederlandse Biblebelt gestuurd om de homo's te beschermen tegen het grote christelijke gevaar?
  vrijdag 17 juni 2016 @ 06:17:38 #26
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_163078332
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 06:00 schreef Braindead2000 het volgende:
Is het leger inmiddels al naar de Nederlandse Biblebelt gestuurd om de homo's te beschermen tegen het grote christelijke gevaar?
Op dit moment kunnen ze beter patrouilleren bij psychiatrische instellingen. Dit is de plek bij uit stek voor mensen die labiel en bipolair zijn. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_163082335
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 03:40 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Nee, dank u.

Nou, dat dus.
Als je dan toch over een basis achter veel conflicten wilt praten is het overigens volgens mij met name precies de houding die jij laat zien. Superioriteitsgevoel ten opzichte van andersdenkenden.

De wij hebben het bij het rechte eind en iedereen die een andere levensvisie heeft is achterlijk houding. Prima hoor maar het maakt je geen haar beter dan streng religieuzen die homo's veroordelen om hun leefstijl en laat een minstens zo beperkt wereldbeeld zien.
  † In Memoriam † vrijdag 17 juni 2016 @ 11:46:32 #28
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_163082401
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 11:43 schreef -0- het volgende:

[..]

Als je dan toch over een basis achter veel conflicten wilt praten is het overigens volgens mij met name precies de houding die jij laat zien. Superioriteitsgevoel ten opzichte van andersdenkenden.

De wij hebben het bij het rechte eind en iedereen die een andere levensvisie heeft is achterlijk houding. Prima hoor maar het maakt je geen haar beter dan streng religieuzen die homo's veroordelen om hun leefstijl en laat een minstens zo beperkt wereldbeeld zien.
Jij leest gewoon wat je wil lezen, en niet wat er staat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')