SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
ik heb 2 draden langs mijn wervelkolom(leads) die gaan naar een neurostimulator(batterij) het pijnsignaal word door dit systeem omgezet naar een tintelende sensatie( lijkt op Spa marie henriette hihi).quote:Op donderdag 16 juni 2016 14:37 schreef Poesopstokje het volgende:
Ik begrijp de helft van de termen niet caroro, maar eenis wel op z'n plek.. da's niet mis!
Oh wat goed dat zoiets bestaat!quote:Op donderdag 16 juni 2016 14:41 schreef caroro het volgende:
[..]
ik heb 2 draden langs mijn wervelkolom(leads) die gaan naar een neurostimulator(batterij) het pijnsignaal word door dit systeem omgezet naar een tintelende sensatie( lijkt op Spa marie henriette hihi).
Laten we hopen dat het nu wel meezit!quote:Op donderdag 16 juni 2016 11:39 schreef caroro het volgende:
[..]
Is onder algehele narcose, ze maken een incisie van ongeveer 10cm en leggen hem dieper, maar er zitten kabeltjes aan vast die ook onderhuids naar de electroden in mijn rug lopen en hopelijk zitten die nog wel goed! Duurt 45minuten als alles meezit(mijn ervaring is dat het niet zo vaak meezit bij mij).
pff, ook dat nog. Hoe kom je eraan? of ontstaat dat spontaan?quote:Op donderdag 16 juni 2016 14:08 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Niet k*t voelen, is niet anders. Begrijpen hun vast ook wel![]()
Ik ben net thuis. Ik blijk psoriasis te hebben... chronische huidziekte. Kan er ook nog wel bij. Moet nu mijn plekjes insmeren en dan hopen dat het een tijdje wegblijft. Maar kom er nooit meer vanaf.
Dat klinkt inderdaad niet als een feest. Ik hoop dat het de komende keer, als de batterij dieper geplaatst moet worden, zonder problemen gaat.quote:Op donderdag 16 juni 2016 14:30 schreef caroro het volgende:
[..]
Hou op schei uit, 1e neurostim in april 2013, pijnlijk maar ging goed, toen in november batterij stuk dus vervangen en nog extra lead erbij( normaal zou het zo'n 10 jaar meegaan). Toen april 2015, hele systeem stuk doordat er littekenweefel aan was gaan kleven, weer OK in en ja hoor, alles zat zo vast dat het verwijderen erg naar was, toen direct nieuw spul erin maar door al het littekenweefsel kwamen ze er niet in. Wel hersenvloeistoflekkage door het wroeten. Na 4,5 uur zijn ze gestopt en had ik dus geen stimulator. Wel 5 maanden hoofdpijn door de lekkage. Heb een jaar rust genomen en afgelopen april weer een poging, en dat ging op zijn zachtst gezegd moeizaam, 2 leads waarvan 1 er al direct niet werkte en hoera! hersenvloeistoflekkage!! Dus het zit weleens tegen ja
Hoeveel pech kan een mens hebben. Het zit je niet mee.quote:Op donderdag 16 juni 2016 14:08 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Niet k*t voelen, is niet anders. Begrijpen hun vast ook wel![]()
Ik ben net thuis. Ik blijk psoriasis te hebben... chronische huidziekte. Kan er ook nog wel bij. Moet nu mijn plekjes insmeren en dan hopen dat het een tijdje wegblijft. Maar kom er nooit meer vanaf.
Wat een ellende heb je ermee zeg.quote:Op donderdag 16 juni 2016 14:32 schreef caroro het volgende:
Hou op schei uit, 1e neurostim in april 2013, pijnlijk maar ging goed, toen in november batterij stuk dus vervangen en nog extra lead erbij( normaal zou het zo'n 10 jaar meegaan). Toen april 2015, hele systeem stuk doordat er littekenweefel aan was gaan kleven, weer OK in en ja hoor, alles zat zo vast dat het verwijderen erg naar was, toen direct nieuw spul erin maar door al het littekenweefsel kwamen ze er niet in. Wel hersenvloeistoflekkage door het wroeten. Na 4,5 uur zijn ze gestopt en had ik dus geen stimulator. Wel 5 maanden hoofdpijn door de lekkage. Heb een jaar rust genomen en afgelopen april weer een poging, en dat ging op zijn zachtst gezegd moeizaam, 2 leads waarvan 1 er al direct niet werkte en hoera! hersenvloeistoflekkage!! Dus het zit weleens tegen ja
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 16 juni 2016 15:19 schreef superkimmi het volgende:
ik zal straks wat dieper op iedereen reageren, maar ik sta nu even te stuiteren hier:
IK HEB DIE BAAN!!!!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
ik ben volgens mij nog nooit zo trots geweest.. van 250 mensen voor 27 plekken naar 1 concurrent voor 1 specifieke positie.. naar.. die baan is van mij!!
Stuiter maar gerust even verder, dit is echt een goede reden om dat te doen.quote:Op donderdag 16 juni 2016 15:19 schreef superkimmi het volgende:
ik zal straks wat dieper op iedereen reageren, maar ik sta nu even te stuiteren hier:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
ik ben volgens mij nog nooit zo trots geweest.. van 250 mensen voor 27 plekken naar 1 concurrent voor 1 specifieke positie.. naar.. die baan is van mij!!
Nergens voor nodig dat je je schaamt! Kan gebeuren.quote:Op donderdag 16 juni 2016 14:29 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ik heb gezegd dat m'n zoon ziek isSchaam me dood.. verdorie 1 dagdeel per week en zelfs dat lukt me nu niet.
En rot dat je psoriasis hebt, hopelijk werkt de zalf wat! Heb je er veel last van?
Hoe kom je er weer af ;p geen idee, normaal is het een erfelijk iets, maar niemand in de familie heeft het, maar het komt nu tot uiting omdat ik natuurlijk een verminderd immuunsysteem heb.quote:Op donderdag 16 juni 2016 14:52 schreef Adriane het volgende:
[..]
Laten we hopen dat het nu wel meezit!
[..]
pff, ook dat nog. Hoe kom je eraan? of ontstaat dat spontaan?
Ja is chronisch en gaat nooit meer weg, Kan enorm uitbreiden, of bij kleine plekjes blijven zoals ik nu heb, maar kom er iig nooit meer van af. Het kan jaren wegblijven ja maar die kans zit er bij mij niet zo heel erg in omdat mijn immuunsysteem verminderd is natuurlijk.quote:Op donderdag 16 juni 2016 15:00 schreef Jaimy_Luca het volgende:
@LPFAN: kan de psoriasis nog uitbreiden? En is dat chronisch? Zal je dat vanaf nu altijd hebben? Net zoals herpes zegmaar: af en toe een uitbraak? Of kan het ook jarenlang wegblijven?
Nee idd. maar ik had het al verwacht.quote:Op donderdag 16 juni 2016 15:00 schreef Disana het volgende:
[..]
Hoeveel pech kan een mens hebben. Het zit je niet mee.
Thanks!quote:
Gefeliciteerd!!!!quote:Op donderdag 16 juni 2016 15:19 schreef superkimmi het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dankjulliewel!!quote:Op donderdag 16 juni 2016 15:37 schreef vannelle het volgende:
[..]
Stuiter maar gerust even verder, dit is echt een goede reden om dat te doen.
Gefeliciteerd!!!
Wanneer mag je beginnen?
quote:Op donderdag 16 juni 2016 15:19 schreef superkimmi het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Goed getimed jaquote:Op donderdag 16 juni 2016 15:44 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Dankjulliewel!!
September. En in augustus is de laatste keer studiefinanciering en verwacht afstuderen dus kon niet beter!
GEFELICITEEEEEERRRRD!!!!quote:Op donderdag 16 juni 2016 15:19 schreef superkimmi het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hoeraquote:Op donderdag 16 juni 2016 15:19 schreef superkimmi het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 16 juni 2016 15:19 schreef superkimmi het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik word financial trainee bij de rijksoverheid. Dat houdt in dat je gaat werken op De afdeling financieel economische zaken (begroting e.d.) van een ministerie (in mijn geval sociale zaken en werkgelegenheid) in het eerste jaar, daarna een halfjaar op een ander ministerie voor nieuwe ervaringen en dan weer een halfjaar bij sociale zaken. Intussen word je dan echt opgeleid voor het werken bij de rijksoverheid op financieel gebied. (En krijg je gewoon een universitair afgestudeerden salaris, ook niet onbelangrijk) De kans op een vaste baan daarna bij de overheid is de laatste jaren rond de 90%.quote:Op donderdag 16 juni 2016 16:20 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
GEFELICITEEEEEERRRRD!!!!
(Wat ga je doen?)
Damn woman, dat doe je goed!quote:Op donderdag 16 juni 2016 16:36 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Ik word financial trainee bij de rijksoverheid. Dat houdt in dat je gaat werken op De afdeling financieel economische zaken (begroting e.d.) van een ministerie (in mijn geval sociale zaken en werkgelegenheid) in het eerste jaar, daarna een halfjaar op een ander ministerie voor nieuwe ervaringen en dan weer een halfjaar bij sociale zaken. Intussen word je dan echt opgeleid voor het werken bij de rijksoverheid op financieel gebied. (En krijg je gewoon een universitair afgestudeerden salaris, ook niet onbelangrijk) De kans op een vaste baan daarna bij de overheid is de laatste jaren rond de 90%.
Dat heb je goed geregeld!quote:Op donderdag 16 juni 2016 16:36 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Ik word financial trainee bij de rijksoverheid. Dat houdt in dat je gaat werken op De afdeling financieel economische zaken (begroting e.d.) van een ministerie (in mijn geval sociale zaken en werkgelegenheid) in het eerste jaar, daarna een halfjaar op een ander ministerie voor nieuwe ervaringen en dan weer een halfjaar bij sociale zaken. Intussen word je dan echt opgeleid voor het werken bij de rijksoverheid op financieel gebied. (En krijg je gewoon een universitair afgestudeerden salaris, ook niet onbelangrijk) De kans op een vaste baan daarna bij de overheid is de laatste jaren rond de 90%.
Wow gaaf!quote:Op donderdag 16 juni 2016 16:36 schreef superkimmi het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 16 juni 2016 17:58 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!![]()
![]()
Voor ik die uit een bijstandsgezin komt is bijna alle heul veul haha. Maar ik mag niet klagen vind ik neeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Prima perspectieven
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:36 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Voor ik die uit een bijstandsgezin komt is bijna alle heul veul haha. Maar ik mag niet klagen vind ik nee. Prima perspectieven
Welkom collega :-)quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:36 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Voor ik die uit een bijstandsgezin komt is bijna alle heul veul haha. Maar ik mag niet klagen vind ik nee. Prima perspectieven
Ow wat tof! Wat voor soort werk?quote:Op donderdag 16 juni 2016 20:57 schreef PrisTheShiz het volgende:
[..]
Welkom collega :-)
Ik werk voor het ministerie van infrastructuur en milieu
Lastig is dat hé! Ik lig vaak allang te slapen wanneer mijn man naar bed gaat, gewoon doodmoe. En dankzij mn medicijnen heb ik al niet zoveel zin, maar ik maak eigenlijk soms maar gewoon zin en dan denk ik waarom doe ik dit niet vaker, maar de slaap wint vaker. Mijn man klaagt soms wel, maar hij weet ook wel dat ik er weinig aan kan veranderen.quote:Op donderdag 16 juni 2016 21:44 schreef PrisTheShiz het volgende:
Ik vroeg me af of hier mensen zijn die problemen met libido ervaren door chronische Ziekte. En hoe hiermee om te gaan in relatie?
quote:Op donderdag 16 juni 2016 21:57 schreef caroro het volgende:
[..]
Lastig is dat hé! Ik lig vaak allang te slapen wanneer mijn man naar bed gaat, gewoon doodmoe. En dankzij mn medicijnen heb ik al niet zoveel zin, maar ik maak eigenlijk soms maar gewoon zin en dan denk ik waarom doe ik dit niet vaker, maar de slaap wint vaker. Mijn man klaagt soms wel, maar hij weet ook wel dat ik er weinig aan kan veranderen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
Mijn libido is gewoon 0. Niks nakkes nada niente. Hij kan me ook totaal niet in the mood krijgen door voorspel, ik denk alleen maar: "Ga weg met dat irritante gefriemel!"quote:Op donderdag 16 juni 2016 21:44 schreef PrisTheShiz het volgende:
Ik vroeg me af of hier mensen zijn die problemen met libido ervaren door chronische Ziekte. En hoe hiermee om te gaan in relatie?
Mijn man dacht dat hij met zn suikers nooit last had dus hebben we t een keer getest. Een keer meette hij zijn bloedsuiker en toen zat ie op 12. Aangezien we wisten dat we die avond niet stil zouden blijven zitten besloot hij niet bij te spuiten. Daarna zat ie op 7.1. Sindsdien houdt hij het toch maar in de gaten naderhandquote:Op donderdag 16 juni 2016 22:40 schreef Sylvana het volgende:
Ik heb juist een hoog libido en mijn vriend heeft juist weinig zin vaak. Maar het is in mijn geval wel lastig als ik hoog of laag zit qua bloedsuikerwaarde. En juist van seks daal ik vaak. Ik ken het dus vooral van de andere kant en ondanks dat ik het snap (hij heeft het altijd al gehad, niet pas na zijn ongeluk) is het soms wel erg frustrerend, ook omdat hij geen zin kan "maken".
Ooooh wat gaaf! Alvast heel veel plezier! Slaap lekkerquote:Op donderdag 16 juni 2016 22:50 schreef PrisTheShiz het volgende:
Lieverds, ik ga slapen. Morgen nog 1 dag werken en dan weekend. Dan nog 4 dagen werken en dan vakantie![]()
Hallo Dominicaanse Republiek ( aftellen is begonnen)
Ik ga hier niet op antwoorden.quote:Op donderdag 16 juni 2016 21:44 schreef PrisTheShiz het volgende:
Dito.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 00:56 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik ga hier niet op antwoorden.
Dit topic voelt wel besloten maar de hele wereld kan meelezen, voel niet echt behoefte om ons seksleven met de wereld te delen.
Misschien lezen mijn dochter, mijn moeder en mijn broer en zus wel mee?
Nou ik treed ook niet in details :-). Maar ik vroeg het me dus gewoon af. Wilde er ook verder niet inhoudelijk op verdergaan.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 00:56 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dit topic voelt wel besloten maar de hele wereld kan meelezen, voel niet echt behoefte om ons seksleven met de wereld te delen.
Ik ben al tweeënhalf jaar alleen en heb absoluut geen libido. Vermaak me zelf wel hoor, daar niet vanquote:Op donderdag 16 juni 2016 21:44 schreef PrisTheShiz het volgende:
Heuyyy have fun!!quote:Op donderdag 16 juni 2016 22:50 schreef PrisTheShiz het volgende:
Lieverds, ik ga slapen. Morgen nog 1 dag werken en dan weekend. Dan nog 4 dagen werken en dan vakantie![]()
Zou je het accepteren dat hij buitens huis gaat zoeken? Werkelijk?quote:Op vrijdag 17 juni 2016 10:16 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Mijn vriend zou wel vaker willen, maar als dit echt een probleem voor hem zou worden dan mag ie een minnares gaan zoeken, bij mij gaat ie het namelijk niet krijgen... (We vinden beide dat tegen de zin in doen not done is.) Of hij moet maar eens gaan beginnen met het zelf doen...
Maar tot nu toe "zeurt" hij niet echt over de weinige aantal keren per jaar.
Alvast fijne vakantie.quote:Op donderdag 16 juni 2016 22:50 schreef PrisTheShiz het volgende:
Ik kan hem moeilijk z'n hele leven lang seks onthouden...quote:Op vrijdag 17 juni 2016 10:18 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Zou je het accepteren dat hij buitens huis gaat zoeken? Werkelijk?
Nee. Maar je wil dus nooit sex?quote:Op vrijdag 17 juni 2016 10:20 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Ik kan hem moeilijk z'n hele leven lang seks onthouden...
Dit.. you never know.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 00:56 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik heb iig nooit inene spontaan zin, zoals vrijwel alle normale mensen.quote:
Dat kan. Mijn ex hield ook niet zo van sex. Blijft de vraag over of jij het totaal okay vindt dat hij het ergens anders gaat zoeken. Lijkt mij moeilijk.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 10:28 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Ik heb iig nooit inene spontaan zin, zoals vrijwel alle normale mensen.Voorspel helpt geen reet, de zin komt niet. Ik vind het voornamelijk irritant.
Ik doe het ook nooit zelf, ook geen behoefte aan. Ik vind seks in een(/deze) relatie gewoon niet leuk. Het is zo'n gedoe.
Ik moet wel (als hij het ooit aan zou geven). Dan schakel ik gewoon m'n gevoel uit.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 10:31 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Blijft de vraag over of jij het totaal okay vindt dat hij het ergens anders gaat zoeken. Lijkt mij moeilijk.
Mooi als je dat kan. En je hebt geen optie. Liefde staat soms los van sex.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 10:38 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Ik moet wel (als hij het ooit aan zou geven). Dan schakel ik gewoon m'n gevoel uit.
Als hij maar bij mij blijft vind ik het best.
Hoop het ook voor je! Sterkte straksquote:Op vrijdag 17 juni 2016 11:53 schreef Sylvana het volgende:
Pfftt ik begin hem nu echt te knijpen voor die corticoïden injectie![]()
Ik hoop echt zo dat mn bloedsuikerwaardes niet ontregeld raken. Omdat ik zo goed ben ingesteld voel ik me al heel snel kut als ik een hyper heb.
Misschien valt het (heel erg) mee?quote:Op vrijdag 17 juni 2016 11:53 schreef Sylvana het volgende:
Ik hoop echt zo dat mn bloedsuikerwaardes niet ontregeld raken. Omdat ik zo goed ben ingesteld voel ik me al heel snel kut als ik een hyper heb.
Het is voor een goed doel. Sterkte!quote:Op vrijdag 17 juni 2016 11:53 schreef Sylvana het volgende:
Waarom stel je hem uit? Daar krijg je toch alleen maar last van?quote:Op vrijdag 17 juni 2016 12:01 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Ik had vanmorgen ff geen zin om te spuiten, dus even uitgesteld. Uiteindelijk wel gedaan hoor. Maar mehn wat had ik daarna last van de spuitplek.Dat kan echt goed zeer doen.
Ik hoop idd dat het meevalt. En wauw! Ik voel het al boven de 10...quote:Op vrijdag 17 juni 2016 12:00 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Misschien valt het (heel erg) mee?
Ik voel het overigens nooit als ik een hyper heb. Zelfs laatst toen ik 21 had niet.
sterkte vandaag! hopelijk helpt het snel, dan weet je waar je het voor doet!quote:Op vrijdag 17 juni 2016 12:13 schreef Sylvana het volgende:
Dankjulliewel LPFAN, Jaimy en Adriane
[..]
Ik hoop idd dat het meevalt. En wauw! Ik voel het al boven de 10...
Dankjequote:Op vrijdag 17 juni 2016 12:16 schreef superkimmi het volgende:
[..]
sterkte vandaag! hopelijk helpt het snel, dan weet je waar je het voor doet!
En dat zal dan inderdaad wel komen omdat je goed bent ingesteld. Mijn man heeft een tijd lang veel te vaak heel hoog gezeten (20+) en had dan bijna een hypo gevoel als die 'slechts' op 12 zat. inmiddels voelt hij het ook prima aan als hij te hoog zit.
Gewoon even geen zin (om op te staan en naar de keuken te lopen waar het spul ligt). En bij de insuline die ik nu heb maakt het niet zoveel uit of je ietsiepietsie later spuit. Daarom heb ik deze (Tresiba) ook gekregen, omdat mijn opsta-tijden nogal kunnen verschillen. Voorheen had ik Lantus, dan mag het maar een uur verschillen met de vorige dag en dat was dus niet zo handig voor mij.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 12:10 schreef Adriane het volgende:
[..]
Waarom stel je hem uit? Daar krijg je toch alleen maar last van?
Geen zin is volgens mij niet het goede antwoord. Heb je voor jezelf wel het goede antwoord?
Wat voel je dan?quote:Op vrijdag 17 juni 2016 12:13 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Ik hoop idd dat het meevalt. En wauw! Ik voel het al boven de 10...
Moe, lusteloos, droge mond, veel plassen (blijf lopen!), als echt hoog is wazig zien.quote:
Maar die spuit was toch om de ontsteking weg te krijgen?quote:Op vrijdag 17 juni 2016 14:43 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Moe, lusteloos, droge mond, veel plassen (blijf lopen!), als echt hoog is wazig zien.
Nou ik ben bij de huisarts geweest maar moest eerst nog bloed laten prikken met vingerprik om te kijken of ontstekingswaarde niet te hoog was om spuit te geven. Maar dat was hij dus wel
Dus nu eerst een week antibiotica (en diclofenac blijven slikken) en dan volgende week vrijdag wéér terugkomen. En dan dus weer verder kijken. Zucht
Ja het is heel krom maar daarvoor is de ontsteking dus te grootquote:Op vrijdag 17 juni 2016 14:54 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Maar die spuit was toch om de ontsteking weg te krijgen?Wat een gedoe zeg bah!
Vreemd dat ik dat allemaal niet voel. Nu moet ik zeggen dat ik ook geen last had van de typische symptomen van te hoge bloedsuiker (veel dorst hebben, veel plassen), voordat het ontdekt werd. Het is bij mij echt heel toevallig (gelukkig) ontdekt.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 14:43 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Moe, lusteloos, droge mond, veel plassen (blijf lopen!), als echt hoog is wazig zien.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lekker danquote:Op vrijdag 17 juni 2016 15:02 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Ja het is heel krom maar daarvoor is de ontsteking dus te groot
Ontstekingswaarde moest onder 20 zijn en hij was 22...
Omdat je nieren als ze het niet meer doen geen urine meer aanmaken en je het dus niet kwijtraakt. En teveel vocht in je lichaam is erg gevaarlijk voor je hart en bloedvaten.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 14:56 schreef Aspergermeisje het volgende:
Heb de mensen die dialyseren een paar keer over vocht(beperking) zien schrijven. Maar hoe werkt dat technisch gezien eigenlijk? Waarom kan vocht gevaarlijk zijn als je dialyseert?
quote:Op vrijdag 17 juni 2016 15:07 schreef Poesopstokje het volgende:
Ben je mooi klaar mee Sylvana![]()
Ik heb van 10.00 tot 14.30 geslapen, heerlijk.. voel me een heel stuk fitter nu, kom het weekend zo wel door denk ik.
Nou iddquote:
quote:Op vrijdag 17 juni 2016 16:02 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Vreemd dat ik dat allemaal niet voel. Nu moet ik zeggen dat ik ook geen last had van de typische symptomen van te hoge bloedsuiker (veel dorst hebben, veel plassen), voordat het ontdekt werd. Het is bij mij echt heel toevallig (gelukkig) ontdekt.
Maar ik heb wel vaker met dingen dat ik geen last heb van normale symptomen zoals de meeste mensen met hetzelfde hebben, bij mij moet het altijd net anders zijn.Het verschilt ook per persoon, en als je al vaak hoge waardes hebt dan went je lichaam er ook aan en heb je minder klachten. Bij mij is het ook per toeval ontdekt, toen had ik ook die klachten niet zoals droge mond en veel plassen. Wel enorm moe, maar dat weet ik gewoon aan mn depressie. Maar toen ik daarvoor werd opgenomen en standaard bloedonderzoek moest laten doen werd het dus bij toeval ontdekt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ah ok, dus vocht kan zich dan ophopen. En door de dialyse wordt dat gedeeltelijk hersteld, maar niet helemaal? Of per persoon verschillend misschien hoe goed dat werkt? Dus daarom mag de ene persoon gewoon drinken en de ander maar 500ml per dag ofzo... Begrijp ik het dan goed?quote:Op vrijdag 17 juni 2016 16:32 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Omdat je nieren als ze het niet meer doen geen urine meer aanmaken en je het dus niet kwijtraakt. En teveel vocht in je lichaam is erg gevaarlijk voor je hart en bloedvaten.
Heftig voor je vriend! Als hij vragen heeft mag hij me altijd mailen, ( als je je me dan ff een dm stuurt krijg je mijn emailadres)quote:Op vrijdag 17 juni 2016 17:32 schreef Aspergermeisje het volgende:
[..]
Ah ok, dus vocht kan zich dan ophopen. En door de dialyse wordt dat gedeeltelijk hersteld, maar niet helemaal? Of per persoon verschillend misschien hoe goed dat werkt? Dus daarom mag de ene persoon gewoon drinken en de ander maar 500ml per dag ofzo... Begrijp ik het dan goed?
Heb een vriend die sinds kort moet dialyseren dus ik probeer het te snappen hoe het allemaal werkt.
Dank voor je uitleg!quote:Op vrijdag 17 juni 2016 17:38 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Heftig voor je vriend! Als hij vragen heeft mag hij me altijd mailen, ( als je je me dan ff een dm stuurt krijg je mijn emailadres)
Het hangt er heel erg vanaf of je nog plast hoeveel vocht er uit gaat per dialyse. In mijn geval gaat er 100 ml per dialyse uit omdat ik nog veel plas. Maar bijvoorbeeld bij mijn overbuurman gaat er 2 liter per dialyse uit en die plast niks meer. De vochtbeperking hangt er ook dus heel erg vanaf wat je nieren nog doen en hoeveel vocht je vast houdt. De machine kan per dialyse maar zoveel vocht er uithalen, maximaal 4 liter geloof ik dus vandaar de vochtbeperking. Er zijn zelfs mensen die eerst een half uur tot een uur aan de machine liggen puur om vocht te onttrekken en daarna pas de afvalstoffen. Ook hangt het er vanaf hoe de persoon er last van heeft, Of de enkels dik zijn, of degene erg benauwd is.
quote:Op vrijdag 17 juni 2016 18:03 schreef Aspergermeisje het volgende:
[..]
Dank voor je uitleg!Hoe oud ben jij? Misschien kan ik 'm daarmee 'lokken', want hij zegt dat hij in het ziekenhuis alleen maar ouderen tegenkomt.
Ik ben 27. ( Over precies een week 28)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die ontkenningsfase ken ik helaas maar al te goed! En ook dat slecht liggen in het ziekenhuis, dus als hij behoefte heeft aan iemand met ervaring moet je het maar zeggen
En als ik dat zo lees is het bij hem acuut begonnen? Ook daar heb ik helaas ervaring mee.
[ Bericht 3% gewijzigd door LPFAN op 17-06-2016 18:33:26 ]Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
Jeetje, wat een ellende weer. Heb je een wankel evenwicht ook he met je gezondheid. Het gaat zoals het gaat, maar er moet niets veranderen, sterkte.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 14:43 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Nou ik ben bij de huisarts geweest maar moest eerst nog bloed laten prikken met vingerprik om te kijken of ontstekingswaarde niet te hoog was om spuit te geven. Maar dat was hij dus wel
Dus nu eerst een week antibiotica (en diclofenac blijven slikken) en dan volgende week vrijdag wéér terugkomen. En dan dus weer verder kijken. Zucht
Ook namens mij Asperger.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 15:07 schreef Poesopstokje het volgende:
Ben je mooi klaar mee Sylvana![]()
Beterschap Asperger!
Ik heb van 10.00 tot 14.30 geslapen, heerlijk.. voel me een heel stuk fitter nu, kom het weekend zo wel door denk ik.
Ja, iedereen een goed weekend gewenst. Ik kan niet wachten tot de temperaturen weer gaan stijgen. Dat is ons voor dit weekend beloofd.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 18:51 schreef -sabine- het volgende:
Adriane, WHENM, HJM, LPFfan, Jaimy, Sara, Poes, Disana, caroro, Pris en Twifight, Toto en vannelle een knus voor het weekend.
Dankjewelquote:Op vrijdag 17 juni 2016 18:44 schreef -sabine- het volgende:
[..]
Jeetje, wat een ellende weer. Heb je een wankel evenwicht ook he met je gezondheid. Het gaat zoals het gaat, maar er moet niets veranderen, sterkte.
Klopt. In één keer: paf, met spoed naar het ziekenhuis en aan de dialyse. Door diabetes, dat heb jij ook toch?quote:Op vrijdag 17 juni 2016 18:05 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Ik ben 27. ( Over precies een week 28)
Die ontkenningsfase ken ik helaas maar al te goed! En ook dat slecht liggen in het ziekenhuis, dus als hij behoefte heeft aan iemand met ervaring moet je het maar zeggen
En als ik dat zo lees is het bij hem acuut begonnen? Ook daar heb ik helaas ervaring mee.
Nee, bij mij is de oorzaak onbekend.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 19:37 schreef Aspergermeisje het volgende:
[..]
Klopt. In één keer: paf, met spoed naar het ziekenhuis en aan de dialyse. Door diabetes, dat heb jij ook toch?
Ah ok, dan haal ik je door de war met iemand anders.quote:
Ja is ook erg lastig, Heb het nu wel geaccepteerd maar het is soms nog wel irritant. Omdat ik ook altijd een reden wil weten.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 20:05 schreef Aspergermeisje het volgende:
[..]
Ah ok, dan haal ik je door de war met iemand anders.
Poeh, dat lijkt me lastig (tenminste, ik wil altijd graag de oorzaak ergens van weten).
Oh dat 1e wist ik niet.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 16:27 schreef Aspergermeisje het volgende:
@Jaimy_Luca, dat op zich is natuurlijk wel een symptoom van autisme (dat je lichaamssignalen anders ervaart of niet voelt).![]()
Omdat ik nooit pijn had bij een blaasontsteking heb ik nooit urine in hoeven leveren. Pas op mijn 20e kwam ik erachter dat elke vijf minuten moeten plassen niet normaal is en dat ik een fikse blaasontsteking had.
Maar het kan ook andersom. Na verstandskiezen laten trekken heb ik drie weken lang ondraaglijke pijn gehad. Niemand die wist waar het aan lag en op een gegeven moment kreeg ik ook geen pijnstillers meer. Pas na drie weken was het over. Dan denk je: toeval, of toch een ontsteking ofzo. Maar de volgende twee die getrokken moesten worden: zelfde verhaal.
Die man plast tussen de dialyses door helemaal niet thuis meer?quote:Op vrijdag 17 juni 2016 17:38 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Heftig voor je vriend! Als hij vragen heeft mag hij me altijd mailen, ( als je je me dan ff een dm stuurt krijg je mijn emailadres)
Het hangt er heel erg vanaf of je nog plast hoeveel vocht er uit gaat per dialyse. In mijn geval gaat er 100 ml per dialyse uit omdat ik nog veel plas. Maar bijvoorbeeld bij mijn overbuurman gaat er 2 liter per dialyse uit en die plast niks meer. De vochtbeperking hangt er ook dus heel erg vanaf wat je nieren nog doen en hoeveel vocht je vast houdt. De machine kan per dialyse maar zoveel vocht er uithalen, maximaal 4 liter geloof ik dus vandaar de vochtbeperking. Er zijn zelfs mensen die eerst een half uur tot een uur aan de machine liggen puur om vocht te onttrekken en daarna pas de afvalstoffen. Ook hangt het er vanaf hoe de persoon er last van heeft, Of de enkels dik zijn, of degene erg benauwd is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |