abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_163068226
ja ik vraag het me ook af hoe je er zo zeker van kan zijn dat het stootblok in haar rug stond afgedrukt
er was toch bwvs niets meer van haar lichaam over
pi_163068272
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 19:39 schreef suzi1 het volgende:
ja ik vraag het me ook af hoe je er zo zeker van kan zijn dat het stootblok in haar rug stond afgedrukt
er was toch bwvs niets meer van haar lichaam over
Ja als je romp over is dan heb je toch een blauwe plek
pi_163068330
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 19:39 schreef suzi1 het volgende:
ja ik vraag het me ook af hoe je er zo zeker van kan zijn dat het stootblok in haar rug stond afgedrukt
er was toch bwvs niets meer van haar lichaam over
Zou je idd denken. Maar ja, hoeveel weten wij nou over wat er werkelijk met lichamen gebeurt die aangereden worden? Gelukkig zijn wij niet in die positie dat we het moeten opruimen, dus het zou enorm kunnen variëren zonder dat wij dat weten. Voorstellingsvermogen is in dit geval geen pré geloof ik.
pi_163068383
ik heb weleens foto's gezien van mensen die aangereden zijn door treinen. is niet verpulverd.
duidelijk stukken been bijv. (brrr)
pi_163069084
Ik heb een aantal verhalen van machinisten gelezen, waarbij een deel aangaf dat er eerst een klap is en je vervolgens het lichaam hoort 'vastlopen' onder de trein.
Maar niet elke trein heeft hetzelfde ontwerp aan de voorkant, en niet iedereen komt er op dezelfde manier voor terecht, dus dat zal ongetwijfeld ook niet altijd zo zijn.

Overigens ook een aanrijding van een trein met twee spoorwerkers, die met hun rug naar de trein op een ladderwagen stonden (en de trein blijkbaar niet aan hoorde komen?). Dat was ook 's nachts.
pi_163069761
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 12:47 schreef suzi1 het volgende:
de eerste zin is toch vreemd, of niet?
en "ik stuur zo chick", zeg je dat als je een foto van jezelf gaat sturen

[ afbeelding ]
misschien typefout? 'ik stuur zo, CHECK' als in ga kijken dan?
pi_163071576
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 20:08 schreef Physsic het volgende:
Ik heb een aantal verhalen van machinisten gelezen, waarbij een deel aangaf dat er eerst een klap is en je vervolgens het lichaam hoort 'vastlopen' onder de trein.
Maar niet elke trein heeft hetzelfde ontwerp aan de voorkant, en niet iedereen komt er op dezelfde manier voor terecht, dus dat zal ongetwijfeld ook niet altijd zo zijn.

Overigens ook een aanrijding van een trein met twee spoorwerkers, die met hun rug naar de trein op een ladderwagen stonden (en de trein blijkbaar niet aan hoorde komen?). Dat was ook 's nachts.
Ze waren in recordtijd klaar met bergen.
De hulpdiensten waren om 06:20 uur ter plaatse en om 07:09 uur werd het spoor vrijgegeven.
Toen was het nog donker.

49 minuten heeft de berging geduurd, dat is sneller dan de gemiddelde berging bij daglicht.
  donderdag 16 juni 2016 @ 23:13:56 #83
17121 Rica
Mais, je ręve!
pi_163075678
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 19:28 schreef Tjaldur het volgende:
Dus. Serieuze vraag. Hoe zit het met de lijkschouwingen?

Dat is voor mij nog steeds een onduidelijk verhaal (eigenlijk is zoveel een onduidelijk verhaal/samenraapsel, een overzicht van feiten lijkt me er niet te zijn, ook die docu niet, feiten, tijden met vaststaande gebeurtenissen,...).

Van wat ik heb begrepen:

1e lijkschouwing: Geen bijzonderheden gevonden. Vocht afgenomen voor toxicologisch onderzoek NFI.
2e lijkschouwing/sectie op verzoek van familie.

quote:
De 16-jarige Dascha Graafsma, die zaterdagmorgen om het leven kwam bij een aanrijding met een trein, had alcohol in haar lichaam en 'twee stoffen die je liever niet in je lichaam wilt hebben'. Dat meldt forensisch patholoog Frank van de Goot.

Het is onduidelijk of de 16-jarige scholiere uit Hollandsche Rading door iemand is gedrogeerd of dat ze zelf drugs of alcohol heeft gebruikt. Patholoog Frank van de Goot heeft op verzoek van de familie het lichaam van het meisje onderzocht. Volgens hem gaat het niet om een normale zelfdoding.

Het is lastig om precies te bepalen hoeveel er van de stoffen is aangetroffen, aangezien het meisje enkele honderden meters door de trein is meegesleurd.
en

quote:
Een aantal feiten klopt niet en er zijn nog losse eindjes waardoor de zelfdoding in twijfel getrokken kan worden. Zo verklaarde de machinist van de trein dat Dascha de trein 'aankeek' toen ze werd aangereden.

Forensisch patholoog Frank van de Goot concludeerde echter dat Dascha in de rug moet zijn geraakt.
Tenslotte, uitslag toxicologisch onderzoek NFI: geen sporen van drugs.

Het speelt zich allemaal in de eerste weken na de dood van Dascha af. De media (Peter Rrrr) slingert met het verhaal mee. Eerst waarschijnlijk zelfdoding. Dan "toch nog wel wat vragen". En dan na de uitslag van het NFI "Zelfdoding en de familie accepteert het"
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_163077175
Die Peterrrr is ook een raar gebakje.

Hij presenteerde wat misdaadprogramma's, had een grote bek tegen Joran en Willem en doet zich voorkomen als expert...

Maar wat heeft die nu uiteindelijk bereikt? Waar heeft hij succes in gehad? Welke zaak heeft hij opgelost want hij stelde alleen maar vragen.
Nikki Verstappen? Nee
Joran? Nee
Marianne Vaatstra? Nee
Ik kan me zo geen zaak voor de geest halen waarin hij daadwerkelijk het verschil heeft gemaakt.
Wat? De meeste zaken waarmee hij zich bemoeit, zijn als onopgelost de boeken ingegaan.

Peter zegt dit, Peter zegt dat, Peter zegt een hele hoop... Peter moet eens leren zijn grote mond dicht te houden.
Peter zei dat de familie zich heeft neergelegd bij de bevindingen van de politie.
Peter zou eens met pensioen moeten gaan.
pi_163077540
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 00:37 schreef ootjekatootje het volgende:
Die Peterrrr is ook een raar gebakje.

Hij presenteerde wat misdaadprogramma's, had een grote bek tegen Joran en Willem en doet zich voorkomen als expert...

Maar wat heeft die nu uiteindelijk bereikt? Waar heeft hij succes in gehad? Welke zaak heeft hij opgelost want hij stelde alleen maar vragen.
Nikki Verstappen? Nee
Joran? Nee
Marianne Vaatstra? Nee
Ik kan me zo geen zaak voor de geest halen waarin hij daadwerkelijk het verschil heeft gemaakt.
Wat? De meeste zaken waarmee hij zich bemoeit, zijn als onopgelost de boeken ingegaan.

Peter zegt dit, Peter zegt dat, Peter zegt een hele hoop... Peter moet eens leren zijn grote mond dicht te houden.
Peter zei dat de familie zich heeft neergelegd bij de bevindingen van de politie.
Peter zou eens met pensioen moeten gaan.
Corina Bolhaar, vrijspraak in de Puttense moordzaak. Overigens worden door de familie feiten verzwegen die inderdaad duiden op zelfmoord. En vorige week bij RTLLN leken vader en moeder Graafsma in verschillende werelden te leven.
Er is niets dat in een andere richting dan zm wijst. Slechts de toedracht daartoe is voor de familie Graafsma nu nog relevant.
pi_163077686
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 00:37 schreef ootjekatootje het volgende:
Die Peterrrr is ook een raar gebakje.

Hij presenteerde wat misdaadprogramma's, had een grote bek tegen Joran en Willem en doet zich voorkomen als expert...

Maar wat heeft die nu uiteindelijk bereikt? Waar heeft hij succes in gehad? Welke zaak heeft hij opgelost want hij stelde alleen maar vragen.
Nikki Verstappen? Nee
Joran? Nee
Marianne Vaatstra? Nee
Ik kan me zo geen zaak voor de geest halen waarin hij daadwerkelijk het verschil heeft gemaakt.
Wat? De meeste zaken waarmee hij zich bemoeit, zijn als onopgelost de boeken ingegaan.

Peter zegt dit, Peter zegt dat, Peter zegt een hele hoop... Peter moet eens leren zijn grote mond dicht te houden.
Peter zei dat de familie zich heeft neergelegd bij de bevindingen van de politie.
Peter zou eens met pensioen moeten gaan.
Peter is journalist en verslaggever, geen rechercheur.
Hij bracht oa speciale, onopgeloste of vergeten misdaadzaken onder de aandacht, die gaan dan niet opeens opgelost terug de kast in, nee.
pi_163077742
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 01:05 schreef Squadra-macaroni het volgende:

[..]

Corina Bolhaar, vrijspraak in de Puttense moordzaak.
Hier zowat een bekentenis opgenomen met verborgen camera.

.
Bij wijze van spreken als volledig opgelost dossier aan de politie aangeboden, maar die had na zo lang niet meer de behoefte om een dubbele moord op een volledig onschuldig stel op te lossen.
Best schokkende ontknoping: Kijktip! :D
pi_163077783
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 01:05 schreef Squadra-macaroni het volgende:

[..]

Corina Bolhaar, vrijspraak in de Puttense moordzaak. Overigens worden door de familie feiten verzwegen die inderdaad duiden op zelfmoord. En vorige week bij RTLLN leken vader en moeder Graafsma in verschillende werelden te leven.
Er is niets dat in een andere richting dan zm wijst. Slechts de toedracht daartoe is voor de familie Graafsma nu nog relevant.
Inderdaad, de toedracht daar draait het om.

Hoe is het in godsnaam mogelijk dat een gezond en vrolijk meisje van 16, in een donker bos om 05:20 uur op het spoor staat?

Jan en alleman haar aan het zoeken was en dan ook niemand maar dan ook niemand haar gezien, gehoord of gesproken.

Al dat stapverkeer kwam over de Utrechtseweg, ze was 3,5 uur buiten. Loopt nog terug voor haar jas. Wat het bijna onmogelijk maakt om lopend die trein te halen daar.
pi_163077821
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 01:33 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Inderdaad, de toedracht daar draait het om.

Hoe is het in godsnaam mogelijk dat een gezond en vrolijk meisje van 16, in een donker bos om 05:20 uur op het spoor staat?

Jan en alleman haar aan het zoeken was en dan ook niemand maar dan ook niemand haar gezien, gehoord of gesproken.

Al dat stapverkeer kwam over de Utrechtseweg, ze was 3,5 uur buiten. Loopt nog terug voor haar jas. Wat het bijna onmogelijk maakt om lopend die trein te halen daar.
Meisjes op die leeftijd denken niet altijd helder, ik weet dat van mijn dochter en haar vriendinnen. Ze kunnen volledig ontsporen door een ruzie met hun leeftijdsgenootjes, doe daar een ruzie met hun vriendje bij (hun hele wereld op die leeftijd). Voeg daar wat andere ingredienten aan toe en...het is al snel een groot drama. Triest, ik hoop dat de ouders zich niks kwalijk nemen, soms gaat dat zo. :{
You know, you come from nothing
you're going back to nothing
what have you lost? Nothing!
pi_163077827
Die puttense moordzaak is opgelost door een toevallige DNA-match in de zaak van Anneke.
pi_163077856
quote:
15s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 01:40 schreef Impressme het volgende:

[..]

Meisjes op die leeftijd denken niet altijd helder, ik weet dat van mijn dochter en haar vriendinnen. Ze kunnen volledig ontsporen door een ruzie met hun leeftijdsgenootjes, doe daar een ruzie met hun vriendje bij (hun hele wereld op die leeftijd). Voeg daar wat andere ingredienten aan toe en...het is al snel een groot drama. Triest, ik hoop dat de ouders zich niks kwalijk nemen, soms gaat dat zo. :{
1 ze had geen ruzie, dat maakten Jens en Peter ervan. De vriendinnen en omstanders hebben wat anders gezegd
2 ze had geen ruzie met haar vriend
3 ze liep terug naar de Lgd, om wat haar jas te halen

Tuurlijk liep ze hysterisch die tent uit, dat had een reden en die reden willen de ouders weten.

Het gaat er niet om om iemand te moeten veroordelen of aansprakelijk te stellen. Ik snap die ouders erg goed. En dus waarom wilde ze dood?
pi_163077882
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 01:47 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

1 ze had geen ruzie, dat maakten Jens en Peter ervan. De vriendinnen en omstanders hebben wat anders gezegd
2 ze had geen ruzie met haar vriend
3 ze liep terug naar de Lgd, om wat haar jas te halen

Tuurlijk liep ze hysterisch die tent uit, dat had een reden en die reden willen de ouders weten.

Het gaat er niet om om iemand te moeten veroordelen of aansprakelijk te stellen. Ik snap die ouders erg goed. En dus waarom wilde ze dood?
1 en 2 is hear say en op die leeftijd kan een simpele opmerking al een trigger zijn. Dat is het eigenlijk, jij bent nooit 16 geweest? Ik ken een aantal jongeren die het leven niet meer zien zitten. Dat vertellen ze niet aan hun ouders, dat hoor ik via mijn dochter. En ja, dan trek je aan de bel, maar er reageert niemand. 9 van de 10 is het ook niks, maar soms dus wel......

Ik zeg niet dat dat in het geval van Dascha zo is, maar soms weet je het gewoon niet en daar doe je niks aan.
You know, you come from nothing
you're going back to nothing
what have you lost? Nothing!
  vrijdag 17 juni 2016 @ 02:40:01 #93
17121 Rica
Mais, je ręve!
pi_163078135
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 01:05 schreef Squadra-macaroni het volgende:

[..]

Overigens worden door de familie feiten verzwegen die inderdaad duiden op zelfmoord.

[...]

Er is niets dat in een andere richting dan zm wijst.
Ah iemand met inside info. Jij weet kennelijk meer dan het gewone publiek.

Kun je deze feiten met ons delen?
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_163078276
En over die stoffen, de hoeveelheid GHB bleek lichaamseigen?

Sowieso een rommeltje... "er is niks om te onderzoeken". "Oh toch wel". Meerdere onderzoeken, wel of geen drugs.

Over Peter heb ik verder geen mening, daarvoor heb ik me te weinig met hem bezig gehouden(in het verleden en nu). Ik weet wel dat ik destijds de gedeelde status over Dascha destijds verwijderde op basis van "oh de familie legt zich erbij neer". Ok, gewoon raar verhaal. Tot ik er achter kwam dat het niet zo is... Nou ja, misschien wel qua zm, maar hoe is het daartoe gekomen.
pi_163078285
quote:
15s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 01:40 schreef Impressme het volgende:

[..]

Meisjes op die leeftijd denken niet altijd helder, ik weet dat van mijn dochter en haar vriendinnen. Ze kunnen volledig ontsporen door een ruzie met hun leeftijdsgenootjes, doe daar een ruzie met hun vriendje bij (hun hele wereld op die leeftijd). Voeg daar wat andere ingredienten aan toe en...het is al snel een groot drama. Triest, ik hoop dat de ouders zich niks kwalijk nemen, soms gaat dat zo. :{
Het is waar dat we op die leeftijd niet altijd helder denken. Ik kwam laatst een dagboek tegen van mij op die leeftijd. De hoeveelheid 'ik denk dat ik verliefd ben' en ' ik wil dood' maakte dat ik het ding met liefde in een vuurkorf heb opgestookt.

Maar ik weet ook nog: De tijd dat ik gewoon een tienermeisje was, was vooral drama, een grote bek, hysterie, gejammer en een vraag om aandacht. Alles waar je als volwassene vooral niet aan herinnerd wil worden. Gelukkig uit zich dat niet per se in actie. Bij mij niet en ook niet bij de meeste tienermeisjes. Niet dat er geen leipe shit gebeurt, maar als het tienermeisjesbrein zo'n tijdbom zou zijn, dan waren de gevolgen wel erger voor alle tienermeisjes over de hele wereld.


Er is ook een periode geweest dat ik echt depressief was, als tiener. Kenmerkend daarvoor was dat ik juist geen uitspraken meer deed over dood willen, mezelf terugtrok en vooral verborgen zelfbeschadigend gedrag had. Nu ik erover nadenk, volgens mij weten mijn ouders daar nog steeds niks over. Gelukkig.

In die zin kan ik me helemaal voorstellen dat Dascha voor een trein springt. Voor mij blijft echter alles wat daarvoor gebeurt een raadsel. Niet eentje dat ik per se moet oplossen, maar wel eentje waarover ik denk: Wtf is er toch met je gebeurd? Wat ging er door je hoofd?
Zal vast dat we dat nooit weten, maar dat ouders een poging wilden doen en dat vreemden het zich aantrekken, ik snap het wel (duh, het houdt mij ook bezig).

Zm is al heftig op zich. Laat staan dat daar een verhaal aan vooraf gaat dat iemand uren door de stad loopt te dwalen.
pi_163078291
Ootje: Het halen van de jas, baseer je dat op het feit dat ze terugliep? Of mis ik iets?

Ik heb nog niemand gehoord over dat je van dat stukje Neuweg echt met rechtslinksongeveer super simpel in de buurt van Zeshoven bent. Een plek die moeilijk te negeren is.
pi_163078878
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 05:04 schreef Tjaldur het volgende:
Ootje: Het halen van de jas, baseer je dat op het feit dat ze terugliep? Of mis ik iets?

Ik heb nog niemand gehoord over dat je van dat stukje Neuweg echt met rechtslinksongeveer super simpel in de buurt van Zeshoven bent. Een plek die moeilijk te negeren is.
Waarom liep ze anders terug?

Ze had geen telefoon meer dus bellen was geen optie
Ze had geen jas want die hing nog in de LGD
Ze had geen vervoer naar huis

De Zeshoven is wel vaak besproken, daar ben je inderdaad zo, maar waarom is die plek dan interessant?
pi_163079153
quote:
Nabestaanden zitten vaak met vele vragen. Zeker als iemand in uw nabijheid onverwacht komt te overlijden of wanneer iemand op jonge leeftijd opeens wegvalt. Vaak is een totale obductie waarbij de overledene uit huis gaat om in een nabij gelegen ziekenhuis onderzocht te worden een te grote stap. Is zo'n groot onderzoek nu wel nodig, kan dat niet makkelijker, eenvoudiger.

Speciaal voor deze mensen heeft het CFP de mini obductie ontworpen. Een snelle, op de feiten toegespitste obductie die meestal gewoon bij U thuis kan gebeuren. Geen transport. Ons team van een Patholoog en een assistent komen bij U thuis. Na een kennismakingsgesprek waar bepaald wordt wat precies U vragen zijn wordt, gericht op deze vragen een beperkte insnijding gemaakt, soms niet meer dan 10 cm lang. Nadien wordt de overledene weer keurig gesloten en zal niets zichtbaar zijn van het onderzoek dat werd uitgevoerd behoudens een pleister.

Het CFP probeert op deze manier nabestaande de antwoorden te verschaffen op de vragen die spelen op een moment dat men vele zaken tegelijk aan hoofd heeft.

Een onderzoek duurt meestal niet langer dan 30 minuten tot uiterlijk een uur, inclusief intake en afwerken.

Wilt u gebruik maken van deze service, schroom dan niet en neem rechtstreeks contact met ons op.

Service lijn: 0655720774
https://forensischpatholoog.nl/diensten/

Das wel een mooie dienst die hier wordt aangeboden.
Zeker in de twijfelgevallen, in een heel vroeg stadium.
pi_163079560
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 09:00 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

https://forensischpatholoog.nl/diensten/

Das wel een mooie dienst die hier wordt aangeboden.
Zeker in de twijfelgevallen, in een heel vroeg stadium.
Klinkt betrouwbaar.
pi_163080070
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 01:05 schreef Squadra-macaroni het volgende:

[..]

Corina Bolhaar, vrijspraak in de Puttense moordzaak. Overigens worden door de familie feiten verzwegen die inderdaad duiden op zelfmoord. En vorige week bij RTLLN leken vader en moeder Graafsma in verschillende werelden te leven.
Er is niets dat in een andere richting dan zm wijst. Slechts de toedracht daartoe is voor de familie Graafsma nu nog relevant.
Corina Bolhaar ? Hoe verzin je het
De Vries heeft een nepgetuige (net voor de verjaring) Renetta van der M
Zogenaamd laten verklaren (door haar woorden in de mond te leggen) dat Louis
Hagemann de dader was- en die zit levenslang
Het opsporen van die getuige was niet het werk van de Vries maar het werk van Michel Kraay.
De veroordeling van Hageman was gewoon een 1-2 tje -justitie - De Vries

Meer hier
http://www.louishagemann.nl

[ Bericht 0% gewijzigd door StaceySinger op 17-06-2016 10:05:17 ]
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')