abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 juni 2016 @ 07:54:32 #125
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_163053293
quote:
7s.gif Op donderdag 16 juni 2016 00:50 schreef Prins_Pils het volgende:

[..]

Ik snap na vijf keer lezen je zin nog steeds niet maar okee:

Bij de metrobouw, en waarschijnlijk alle grote bouwprojecten, worden twee planningen aangehouden: de probabilistische planning en de (moeilijk woord, iets met een d, was het deterministische?)-planning. De ene gaat ervan uit dat zo goed als alles goed gaat, de andere houdt rekening met behoorlijk wat dingen die mis zouden kunnen gaan. Tijdens de bouw komen die twee planningen steeds dichter bij elkaar omdat verwachte risico's die in de ene planning wél zijn ingecalculeerd, goed zijn verlopen. Na een tijdje kan men de planningen samenvoegen tot één planning waarin een definitieve streefdatum wordt genoemd (dat staat al een behoorlijke tijd op oktober 2017), en nu is men zover dat er een exacte datum aan kan worden gekoppeld. Ik verwacht dat het 14 oktober 2017 wordt, op de kop af exact 40 jaar na de opening van de eerste Amsterdamse metro.
ik mag het hopen. Ik denk eerder november of december 2017
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 16 juni 2016 @ 08:11:04 #126
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_163053387
quote:
14s.gif Op donderdag 16 juni 2016 07:54 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ik mag het hopen. Ik denk eerder november of december 2017
In december 2017 zal bekend gemaakt worden dat ze in maart 2018 hopen bekend te kunnen maken dat de probabilistische einddatum 17 april 2020 maar de deterministische einddatum 21 augustus 2012 wordt. Voorlopig definitief onder voorbehoud bijna zeker dan he ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 juni 2016 @ 08:22:17 #127
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_163053497
quote:
14s.gif Op donderdag 16 juni 2016 08:11 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

In december 2017 zal bekend gemaakt worden dat ze in maart 2018 hopen bekend te kunnen maken dat de probabilistische einddatum 17 april 2020 maar de deterministische einddatum 21 augustus 2012 wordt. Voorlopig definitief onder voorbehoud bijna zeker dan he ^O^
ach ja. Sommige projecten lopen nu eenmaal uit. Bij mijn ouders in de buurt een aquaduct dat eind vorig jaar klaar had moeten zijn. Dat wordt nu eind augustus 2017
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_163054561
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2016 22:51 schreef J.B. het volgende:

[..]

Op lange termijn wel,
Dit is dus pertinente onzin. Alleen omdat iets bijna altijd zo is geweest in een bepaalde denkwereld maakt het niet per definitie zo. Er zijn meer dan genoeg mechanismen waarmee je kan voorkomen dat het gebeurt. Er zijn op dit moment redelijk veel monopolisten in de wereld die het goed doen en niet stroperig zijn.

quote:
Vroeger werden spoorwegen daar ook toe gerekend omdat de verzonken kosten (vooral aanleg infra) zodanig hoog waren dat de minimum efficiënte schaal maar plaats liet voor één onderneming. Tegenwoordig ligt dat wat anders doordat het beheer en de exploitatie van het netwerk van elkaar afgesplitst zijn, maar het is nog altijd behoorlijk voor argumentatie vatbaar; mede doordat de transactiekosten door splitsing toenemen. Ene Chris Nash van de universiteit van Leeds heeft daar de nodige artikels over geschreven.
Ok.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  donderdag 16 juni 2016 @ 09:56:49 #129
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_163054774
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 09:40 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Alleen omdat iets bijna altijd zo is geweest in een bepaalde denkwereld maakt het niet per definitie zo.
En het grappige is dat juist NS ons daar juist nu op wijst, met de campagne "Fluiten = niet meer instappen" :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_163054809
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 09:40 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Dit is dus pertinente onzin. Alleen omdat iets bijna altijd zo is geweest in een bepaalde denkwereld maakt het niet per definitie zo. Er zijn meer dan genoeg mechanismen waarmee je kan voorkomen dat het gebeurt. Er zijn op dit moment redelijk veel monopolisten in de wereld die het goed doen en niet stroperig zijn.
Uit interesse, welke zijn dat bijvoorbeeld?
  donderdag 16 juni 2016 @ 10:06:48 #131
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_163054910
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 09:59 schreef b2py het volgende:

[..]

Uit interesse, welke zijn dat bijvoorbeeld?
Microsoft heeft zowat een monopolie op de desktop (zeker op de zakelijke markt).
pi_163055004
Ah ja, natuurlijk :@
pi_163055331
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 10:06 schreef James1988 het volgende:

[..]

Microsoft heeft zowat een monopolie op de desktop (zeker op de zakelijke markt).
Yep, en zo zijn er nog wel meer bedrijven in de technologiewereld die patenten of geheimen bezitten die niemand anders heeft/maakt. Zo heeft Intel een monopoly op de x86 architectuur en denk bijvoorbeeld aan ARM processoren. In de chemie en medische wereld komt het ook veel voor.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_163055351
Dat zijn wel vaak private bedrijven met monopolies, niet publieke partijen zoals spoorwegen nog wel vaak zijn.
pi_163055471
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 10:28 schreef b2py het volgende:
Dat zijn wel vaak private bedrijven met monopolies, niet publieke partijen zoals spoorwegen nog wel vaak zijn.
Ja maar dan gaat de discussie dus stiekem eigenlijk over of publieke bedrijven überhaupt efficiënt kunnen zijn. Het zijn vaak grote molochs en daar zitten veelal langdurige procedures bij, helemaal als het ook nog eens over grote hoeveelheden publiek geld gaat in combinatie met stringente veiligheidsnormen.

In de private sector zijn er ook diverse bedrijven met omzetten van het GDP van een klein land die oneindig langzaam en inefficiënt werken. IBM is misschien het meest toto de verbeelding sprekende voorbeeld van Bureaucratie met een hoofdletter B.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  donderdag 16 juni 2016 @ 10:37:36 #136
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_163055527
Publieke bedrijven zijn vaak verantwoordelijk om iets eerlijk en toegankelijk te doen. Dat maakt al bij voorbaat dat je soms dingen moet doen die niet efficiënt zijn.
pi_163055786
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 09:40 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Dit is dus pertinente onzin. Alleen omdat iets bijna altijd zo is geweest in een bepaalde denkwereld maakt het niet per definitie zo. Er zijn meer dan genoeg mechanismen waarmee je kan voorkomen dat het gebeurt. Er zijn op dit moment redelijk veel monopolisten in de wereld die het goed doen en niet stroperig zijn.

Het gaat ook niet enkel om interne inefficiëntie maar ook om het deadweight-loss, pareto inefficiënt. Daarnaast is 'het goed doen' ook geen synoniem voor een perfect efficiënt bedrijf. Dat er mechanismen zijn om die effecten te beperken, zoals artikel 102 van de EU inzake machtsmisbruik, klopt uiteraard wel; daar heeft onder andere Microsoft (en nu ook Google) de nodige problemen mee gehad.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2016 10:50:11 ]
pi_163055904
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juni 2016 10:49 schreef J.B. het volgende:

[..]

Het gaat ook niet enkel om interne inefficiëntie maar ook om het deadweight-loss, pareto inefficiënt. Daarnaast is 'het goed doen' ook geen synoniem voor een perfect efficiënt bedrijf.
Dat soort neoliberale economische bullshit veeg ik m'n reet mee af, sorry.

quote:
Dat er mechanismen zijn om die effecten te beperken, zoals artikel 102 van de EU inzake machtsmisbruik, klopt uiteraard wel; daar heeft onder andere Microsoft (en nu ook Google) de nodige problemen mee gehad.
Nou, wat een probleem. Plas, glas, alles bleef zoals het was.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_163056032
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 10:54 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Dat soort neoliberale economische bullshit veeg ik m'n reet mee af, sorry.
Dat kan, maar vreemd genoeg is het toelaten van monopoly's vooral een neo-liberale laissez-faire gedachte die in de VS aanzienlijk populairder is dan in de Europese school (beïnvloed door de Freiburg school) die het striktere Europese concurrentiebeleid bepaalt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2016 11:01:39 ]
pi_163056063
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 10:37 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Publieke bedrijven zijn vaak verantwoordelijk om iets eerlijk en toegankelijk te doen. Dat maakt al bij voorbaat dat je soms dingen moet doen die niet efficiënt zijn.
Scherp
pi_163056834
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 10:37 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Publieke bedrijven zijn vaak verantwoordelijk om iets eerlijk en toegankelijk te doen. Dat maakt al bij voorbaat dat je soms dingen moet doen die niet efficiënt zijn.
De aanname van dat artikel waarnaar b2py verwees, is dat de inefficientie volledig voor het reizigersnut dient. Dan is voorgeprogrammeerd in de aanname's dat efficientieverbetering tot welvaartsverlies leidt.

Maar bijv. bij NS is een wezenlijke reden voor inefficientie ook het Oranjegevoel van politici, de wens van personeel om geen rondje rond de kerk te hoeven rijden, etc. Dat zijn geen dingen waar de reiziger van profiteert.
pi_163056853
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 10:35 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ja maar dan gaat de discussie dus stiekem eigenlijk over of publieke bedrijven überhaupt efficiënt kunnen zijn. Het zijn vaak grote molochs en daar zitten veelal langdurige procedures bij, helemaal als het ook nog eens over grote hoeveelheden publiek geld gaat in combinatie met stringente veiligheidsnormen.

In de private sector zijn er ook diverse bedrijven met omzetten van het GDP van een klein land die oneindig langzaam en inefficiënt werken. IBM is misschien het meest toto de verbeelding sprekende voorbeeld van Bureaucratie met een hoofdletter B.
Nog een leuke hierover is misschien dit paper waarin het Japanse spoorsysteem vergeleken wordt met de luchtvaart op het gebied van efficiency. De spoorbedrijven waar heel erg inefficient sinds de privatisering maar hebben dat goed kunnen veranderen, en dan met name JR Tokai & JR East terwijl de luchtvaart al heel erg efficient werkte.
  donderdag 16 juni 2016 @ 11:42:29 #143
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_163056855
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 10:37 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Publieke bedrijven zijn vaak verantwoordelijk om iets eerlijk en toegankelijk te doen. Dat maakt al bij voorbaat dat je soms dingen moet doen die niet efficiënt zijn.
Of oneerlijk doen bij concessies :Y :Y
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 16 juni 2016 @ 11:47:40 #144
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_163056977


(Foto: Historische Sammlung der DB AG, Carl-Ernst Zimmer)
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 16 juni 2016 @ 11:52:14 #145
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_163057069
quote:
10s.gif Op donderdag 16 juni 2016 11:47 schreef bork het volgende:
[ afbeelding ]

(Foto: Historische Sammlung der DB AG, Carl-Ernst Zimmer)
Wat een waanzinnig geile foto :9~
doei
pi_163057158
Is het in Leipzig?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_163057246
Yes
pi_163057528
Super toffe trein!
  donderdag 16 juni 2016 @ 12:28:59 #149
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_163057800
Staat die nog steeds te verkommeren in Berlin-Lichtenberg trouwens? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 16 juni 2016 @ 12:32:56 #150
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_163057856
quote:
14s.gif Op donderdag 16 juni 2016 12:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Staat die nog steeds te verkommeren in Berlin-Lichtenberg trouwens? :?
Getuige de foto's op Flickr stond er op 1 mei 2016 nog een stel te verkommeren op Berlin-Lichtenberg.
  donderdag 16 juni 2016 @ 13:03:02 #151
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_163058371
Deze is van september :)

Staat er al zolang ik me kan herinneren en zal daar de komende tigmiljoen jaar ook wel blijven :)
doei
pi_163058519
Nummer1000proficiatjongensgrgr
gr gr
  donderdag 16 juni 2016 @ 13:45:45 #153
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_163059166
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 13:03 schreef Prins_Pils het volgende:
Deze is van september :)
[ afbeelding ]
Staat er al zolang ik me kan herinneren en zal daar de komende tigmiljoen jaar ook wel blijven :)
ja precies op die plek had ik hem in januari 2009 al onder een dun laagje sneeuw geportretteerd :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_163059274
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 11:42 schreef bork het volgende:

[..]

Of oneerlijk doen bij concessies :Y :Y
Het gebeurt overal. Maar of alle partijen blij moeten zijn met het uiteindelijke gevolg is maar de vraag.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_163059341
Hoe zit het nu eigenlijk met de nummertjes van deze reeks? In de topicchain ontbreekt #853 namelijk. Dus dit is het 999e topic :X
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')