Tja, je kunt de grootste luchthaven zijn op tig verschillende manieren.quote:Op maandag 18 juli 2016 14:32 schreef Karstman het volgende:
http://nos.nl/artikel/211(...)aven-ter-wereld.html
De titel doet iets anders vermoeden dan de inhoud. Schiphol is tweede in het aantal verbindingen met de rest van de wereld...
Het moet ergens vandaan komen, maakt niet uit waarquote:Op maandag 18 juli 2016 14:46 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Tja, je kunt de grootste luchthaven zijn op tig verschillende manieren.
Fysiek het grootst, meest aantal passagiers, meeste verbindingen etc. etc.
Desalniettemin doet Schiphol het tegenwoordig enorm goed.
Ze zijn pas door de 60 miljoen passagiers in 12 maanden tijd gegaan (tussen mei 2015 en april 2016), meerdere nieuwe maatschappijen zijn erbij gekomen, heel veel uitbreiding qua routes (veelal ook bij KLM), bijna 10% groei in het eerste half jaar van 2016 etc. etc.
Echter ook deels 'te danken' aan de stakingen in Frankrijk, de situatie in Turkije.
Misschien nog een nasleep van de ramp met het Germanwings toestel en vakantievluchten die naar mijn idee tegenwoordig meer vanaf Keulen vertrekken?quote:Op maandag 18 juli 2016 19:00 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Het moet ergens vandaan komen, maakt niet uit waar
Waarom zou Frankfurt eigenlijk zo zijn gedaald?
Stakingen van Lufthansa, stagnerende markt voor vliegvakanties.quote:Op maandag 18 juli 2016 19:00 schreef derLudolf het volgende:
Waarom zou Frankfurt eigenlijk zo zijn gedaald?
Dat ligt aan de desbetreffende afhandelaar, niet aan de luchthavenquote:Op maandag 18 juli 2016 10:04 schreef derLudolf het volgende:
Vind het ook vreemd dat ze nu trekkers (New Holland - T5.95 volgens mij) gebruiken voor bagagekarren ipv die kleine karretjes die anders worden gebruikt.
Op sommige plekken konden ze niet draaien en moest de infrastructuur worden aangepast. Die elektrische zijn een stuk beter!quote:Op maandag 18 juli 2016 10:04 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Te groot voor Schiphol? In vergelijking met een vliegtuig stelt zo'n bus niet zoveel voor toch
Vind het ook vreemd dat ze nu trekkers (New Holland - T5.95 volgens mij) gebruiken voor bagagekarren ipv die kleine karretjes die anders worden gebruikt.
Wat voor een werk doe je?quote:Op dinsdag 19 juli 2016 16:50 schreef G-Pier het volgende:
Mijn eerste werkweek achter de rug gehad op Schiphol, het meest gewerkt bij E/F-pier/filters. Het regende ook alleenreizende kinderen (UM'metjes) deze week.
Axx. Airport Caddy, stagiair host aan de balies en de filters en heel soms floorwalken.quote:
Leuk zal een drukke tijd zijn idd. Have fun!quote:Op dinsdag 19 juli 2016 16:58 schreef G-Pier het volgende:
[..]
Axx. Airport Caddy, stagiair host aan de balies en de filters en heel soms floorwalken.
Dankjewel! Ik zit er tot 11 december. Ik vind het echt heel leuk om deel uit te maken van de operatie en dat ik tot 'the AMS-family' toebehoor. Heb al veel contacten gemaakt met floormanagers en andere collega's. Hoewel ik stagiair ben mag ik helaas de brug niet in en het platform niet op dus ben gelimiteerd aan een groen pasje. Wat doe jij voor werk?quote:Op dinsdag 19 juli 2016 17:01 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Leuk zal een drukke tijd zijn idd. Have fun!
Geniet ervan! Tot nu toe heb ik zelf nooit spijt gehad om te gaan werken op Schiphol!quote:Op dinsdag 19 juli 2016 17:04 schreef G-Pier het volgende:
[..]
Dankjewel! Ik zit er tot 11 december. Ik vind het echt heel leuk om deel uit te maken van de operatie en dat ik tot 'the AMS-family' toebehoor. Heb al veel contacten gemaakt met floormanagers en andere collega's. Hoewel ik stagiair ben mag ik helaas de brug niet in en het platform niet op dus ben gelimiteerd aan een groen pasje. Wat doe jij voor werk?
Dankjewel! Als er iets is wat mijn beweging stimuleert is het werken op Schiphol wel haha! Vooral van de G via de passage naar Bemanningscentrum.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 17:11 schreef airportmadness het volgende:
[..]
Geniet ervan! Tot nu toe heb ik zelf nooit spijt gehad om te gaan werken op Schiphol!
Hoezo zijn ze daar niet zo blij mee? Omdat ze groter, hoger en zwaarder zijn?quote:Op dinsdag 19 juli 2016 13:21 schreef airportmadness het volgende:
[..]
Op sommige plekken konden ze niet draaien en moest de infrastructuur worden aangepast. Die elektrische zijn een stuk beter!
Die New Holland trekkers worden door veel vrachtbedrijven gebruikt voor het transport, daar is de luchthaven niet echt blij mee..
Het duurde inderdaad erg lang, er staat meen ik vijf weken voor. De planning was 9 mei tot 19 juni oorspronkelijk. Voor de BFY zag ik ergens 20 november 2017. Zouden de toestellen dan de volle vier jaar tot de volgende D-check in dienst blijven? Ik het me nauwelijks voorstellen want maar enkele toestellen van een type is erg inefficient.quote:[
PH-BFW "Shanghai" is eindelijk weer op weg naar Amsterdam.
Op 4 mei vloog ze naar Jakarta voor D-check.
Hier heeft ze ook de nieuwe livery gekregen; ze is nu de 3e 747 met deze nieuwe livery.
Naar wat mij bekend is volgt PH-BFY nog eind dit jaar voor een D-check; naar mijn weten de laatste keer dat een KLM pax-747 deze check krijgt.
2020 werd genoemd als eindjaar voor de 747's. Ik gok dus na het zomerseizoen van 2020 dat de laatst overgebleven toestellen uitfaseren. Die kunnen ze dan waarschijnlijk nog prima gebruiken in het hoogseizoen; ook al hebben ze er dan dus geen 'grote' vloot meer van..quote:Op dinsdag 19 juli 2016 23:01 schreef inkjet het volgende:
Het duurde inderdaad erg lang, er staat meen ik vijf weken voor. De planning was 9 mei tot 19 juni oorspronkelijk. Voor de BFY zag ik ergens 20 november 2017. Zouden de toestellen dan de volle vier jaar tot de volgende D-check in dienst blijven? Ik het me nauwelijks voorstellen want maar enkele toestellen van een type is erg inefficient.
De BFK/A/D en P zouden in 2016 vertrekken, de BFN/E/R/C in 2017 dan zitten we nog op 12. Vliegen ze die allemaal 'op' tot de volgende D-check?
De luchthaven doet er alles aan om de uitstoot van schadelijke stoffen te verminderen, zoals elektrische voertuigen, APU die maar 15 min voor vertrek aan mag etc etc.. Die trekkers zijn nou niet echt milieu vriendelijk.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 21:35 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Hoezo zijn ze daar niet zo blij mee? Omdat ze groter, hoger en zwaarder zijn?
Zijn die normale wagentjes zo duur dan, want zo'n trekker kost ook wel een duizendje of 30.
What the fuckquote:Op woensdag 20 juli 2016 00:05 schreef Iemand91 het volgende:
De foto's van deze user op Airliners.net
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/photos/(...)bae8b32b4]afbeelding[/url] ]
En ik lees altijd maar dat de eisen enorm hoog zijn om daar je foto's te krijgen.
Heel fijn met het weer van vandaag. NOT. He, waarom staan de frequent flyers ditmaal niet te dringen bij de gate? :-)quote:De luchthaven doet er alles aan om de uitstoot van schadelijke stoffen te verminderen, zoals elektrische voertuigen, APU die maar 15 min voor vertrek aan mag etc etc..
Valt mee. Weet niet hoe oud ze precies zijn maar ik vermoed dat die gewoon aan de Stage IV norm voldoen en SCR en/of EGR gebruikenquote:Op dinsdag 19 juli 2016 23:27 schreef airportmadness het volgende:
Die trekkers zijn nou niet echt milieu vriendelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |