abonnement Unibet Coolblue
pi_163616458
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 14:19 schreef warhamstr het volgende:

[..]

Kutwoord, is gewoon een reactie file. Blauwe lampen in de verte? Uit voorzorg gas terug. Als iedereen dat doet ontstaat er inderdaad wel een file.
Dat is gelul. Als je goed oplet zie je dat de file precies ophoudt als de ellende aan de overkant niet meer in beeld is. Altijd. Geen uitzondering.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_163616466
N206 in Leiden. Als je van Churchilllaan richting stompwijk rijdt in de spits. 2 baan wordt 1 baan voor rechtdoor en de ander linksaf. Rechtdoor is richting de A4. Al die aso's die op de linkerbaan blijven rijden en op het laatst toch nog ff invoegen.
  FOK!fotograaf zaterdag 9 juli 2016 @ 17:19:41 #253
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_163625026
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 05:34 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Dat is gelul. Als je goed oplet zie je dat de file precies ophoudt als de ellende aan de overkant niet meer in beeld is. Altijd. Geen uitzondering.
En ze worden nog boos ook als ze op de rem trappen om beter te kijken en jij daarop op je toeter hangt.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zaterdag 9 juli 2016 @ 17:40:58 #254
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_163625444
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 17:19 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

En ze worden nog boos ook als ze op de rem trappen om beter te kijken en jij daarop op je toeter hangt.
Uiteraard, je ontneemt ze hun kijkgenot natuurlijk. :X
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_163625793
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 05:54 schreef SilentHunterNL het volgende:
N206 in Leiden. Als je van Churchilllaan richting stompwijk rijdt in de spits. 2 baan wordt 1 baan voor rechtdoor en de ander linksaf. Rechtdoor is richting de A4. Al die aso's die op de linkerbaan blijven rijden en op het laatst toch nog ff invoegen.
Ik sluit altijd aan om dat soort grappen te voorkomen.

Dat is echt hinderlijk gedrag, dan laat ik een keer expres ruimte over, zodat de mensen op de linkerbaan kunnen invoegen. Maar nee, gewoon doorrijden tot het niet meer kan en je dan ertussen proppen :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zondag 10 juli 2016 @ 12:07:43 #256
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_163637815
In België vliegen ze aan alle kanten om je oren bij file; in- en uitvoegstroken, vluchtstroken, parkeerhavens, alles om maar een autootje of 2 in te halen. Motoren vlammen overal waar een gaatje is tussendoor, alles kan. Donders goed oppassen daar, want ze zijn heeeelemaal van het padje af. Vorige week vrijdagavond zat ik in de file bij Antwerpen rond 20.00 uur, toen moesten de duivels spelen en was het hek helemáál van de dam :D _O-
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_163640898
Reed achter iemand die een natte poes kreeg door mij te irriteren. Bleef maar links rijden, links was dicht en rechts te druk om in te halen. Hele tijd achter gereden, daarna geprobeerd haar te motiveren door wat meer te duwen (was het echt zat, niet netjes I know). Ze bleef nog steeds stug links rijden. Toen maar ingehaald over een dichte rijstrook, zag haar glimlachen en toen ik haar voorbij was ging ze direct naar rechts. Grrrrr, meerdere verkeersovertredingen begaan omdat iemand links blijft plakken :r
pi_163641202
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 22:58 schreef roos85 het volgende:
Van de week zo'n babyboomer op een e-bike, steekt zonder te kijken zo de weg over :') Haaientanden negerend ook nog.
Gelukkig voor haar kon ik op tijd remmen en kwam er van de andere kant niemand aan.
Sommige mensen lijken wel levensmoe in het verkeer.
60 plussers op e-bikes zijn inderdaad de nieuwe scooterklootzakjes aan het worden.

Ikke ikke ikke blind rijden de anderen wijken maar uit.....
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
  zondag 10 juli 2016 @ 15:07:05 #259
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_163642186
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2016 14:20 schreef Azpilicueta het volgende:
Reed achter iemand die een natte poes kreeg door mij te irriteren. Bleef maar links rijden, links was dicht en rechts te druk om in te halen. Hele tijd achter gereden, daarna geprobeerd haar te motiveren door wat meer te duwen (was het echt zat, niet netjes I know). Ze bleef nog steeds stug links rijden. Toen maar ingehaald over een dichte rijstrook, zag haar glimlachen en toen ik haar voorbij was ging ze direct naar rechts. Grrrrr, meerdere verkeersovertredingen begaan omdat iemand links blijft plakken :r
Dus jij gaat zitten duwen terwijl het rechts te druk is.. Was zij niet ook gewoon aan het inhalen dan?
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_163644906
Op de fiets naar een festival dus het was drukker dan normaal.
Ik rijd mee in een groepje over de rijweg (afgezet). Naast die weg, aan de linkerkant, staat een dame van een zekere leeftijd klaar om ook op de fiets te stappen. Ze wacht tot de helft voorbij is (wij bezetten het rechter weggedeelte), stapt op, duikt meteen naar de overkant van de weg en rijdt bijna mijn voorgangster (jonge meid) van de sokken.
Die zegt iets van 'even opletten he' en krijgt als excuus voor het niet uit de doppen krijken een venijnige 'nou nou :{w ' van de dame te horen.

Kan iemand even voor mij de regel opzoeken dat 40 jaar leeftijdsverschil je instant voorrang verleent? :')
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_163645316
Ik hoop binnenkort mijn motorrijbewijs te halen; waar ergeren jullie je aan op de motor / hoe irriteren motorrijders jullie?
pi_163648508
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2016 16:47 schreef Cat22 het volgende:
Op de fiets naar een festival dus het was drukker dan normaal.
Ik rijd mee in een groepje over de rijweg (afgezet). Naast die weg, aan de linkerkant, staat een dame van een zekere leeftijd klaar om ook op de fiets te stappen. Ze wacht tot de helft voorbij is (wij bezetten het rechter weggedeelte), stapt op, duikt meteen naar de overkant van de weg en rijdt bijna mijn voorgangster (jonge meid) van de sokken.
Die zegt iets van 'even opletten he' en krijgt als excuus voor het niet uit de doppen krijken een venijnige 'nou nou :{w ' van de dame te horen.

Kan iemand even voor mij de regel opzoeken dat 40 jaar leeftijdsverschil je instant voorrang verleent? :')
Ik fietste ooit met mijn vriend langs een weg buiten de bebouwde kom beide kanten nette brede fietspaden. Zie ik tot mijn verbazing aan onze kant van het fietspad een bejaarde man ons tegemoet komen op zo'n driewieler. Die man fietst dus tegen de stroom in.. okaaaay.. dacht ik nog.Waarom doet hij dat? Het fietspad aan de andere kant is ook goed. Fietste door inmiddels was de bejaarde al bijna bij ons, slingerend op z'n fietsje. Mijn vriend fietste al niet meer naast me, zodat we konden passeren. Slingert de man vlak voordat ik hem passeer bijna compleet tegen mijn fiets aan. En begint meteen op me te schelden dat ik aan de kant moet. Heb hem nog toegeroepen dat hij aan de andere kant hoort te fietsen, maar het gescheld ging maar door. Maar dat was een typisch gevalletje van: "Ik ben ouder mensen moeten respect voor mij hebben ook als ik me als een zak hooi gedraag" type gozer. Verschrikkelijk figuur, hij was zeker 70. Snapte überhaupt niet wat iemand met zijn fysieke conditie zo ver buiten de bebouwde kom deed. Want er is alleen maar bos daar, er komen weinig mensen en nog zeker 5km voor je weer bij de bewoonde wereld bent.
pi_163649420
quote:
17s.gif Op zondag 10 juli 2016 15:07 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Dus jij gaat zitten duwen terwijl het rechts te druk is.. Was zij niet ook gewoon aan het inhalen dan?
Nah, als dat het geval was dan had ik het niet erg gevonden. Ik reed er een minuut of 10 achter en er waren veel momenten waarbij ze naar rechts kon. Maar omdat ze wel 130/140 regelmatig reed was de nood niet heel hoog voor mij om er rechts voorbij te gaan. Was het pas echt zat toen ze 100 ging rijden toen vmax 100 werd.
pi_163661473
Ik dacht eerst; het zal wel toeval wezen. Maar aangezien ik zo ontzettend veel Belgen op de onderstaande manier heb zien rijden, móet het wel aangeleerd gedrag zijn.

Je hebt een driebaansweg, waar vrijwel iedereen op de middelste strook rijdt (wat al irritant is). En wat doe je dan als je harder rijdt dan de auto voor je? Dan rij je natuurlijk eerst blijvend hard op die auto af, om vervolgens hard te remmen en om dan pas naar de linkerrijstrook uit te wijken, om de betreffende auto in te halen.

Is dit het nieuwe zuinig rijden in België :') ?
  maandag 11 juli 2016 @ 12:02:59 #265
177940 Tunafish
met staart
pi_163663094
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2016 16:59 schreef PleadingTheFifth het volgende:
Ik hoop binnenkort mijn motorrijbewijs te halen; waar ergeren jullie je aan op de motor / hoe irriteren motorrijders jullie?
Jaloers volk dat het niet kan hebben dat je als motorrijder tussen de file door kunt en mag rijden en daarom maar lekker zo gaan staan dat er niemand langs kan. Vervolgens zullen de mensen die voor hem staan wel pissig zijn dat ik er dan even wat sneller dan normaal voorbij kom rijden wanneer ik zo'n figuur kwijt ben :+
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2016 19:40 schreef Azpilicueta het volgende:

[..]

Nah, als dat het geval was dan had ik het niet erg gevonden. Ik reed er een minuut of 10 achter en er waren veel momenten waarbij ze naar rechts kon. Maar omdat ze wel 130/140 regelmatig reed was de nood niet heel hoog voor mij om er rechts voorbij te gaan. Was het pas echt zat toen ze 100 ging rijden toen vmax 100 werd.
Want eerder reed ze 140 waar je 150 mocht ofzo? Hoe is het ineens erg dat iemand zich aan de snelheid houdt als de limiet lager is dan daarvoor?
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_163663404
Omdat daarvoor de rechterbaan is bedoeld. Als iemand er langs wil dan ga je naar rechts. Maar sommigen krijgen er schijnbaar een kick van om anderen te irriteren
  maandag 11 juli 2016 @ 12:37:21 #267
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_163663666
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 10:28 schreef Anne het volgende:
Ik dacht eerst; het zal wel toeval wezen. Maar aangezien ik zo ontzettend veel Belgen op de onderstaande manier heb zien rijden, móet het wel aangeleerd gedrag zijn.

Je hebt een driebaansweg, waar vrijwel iedereen op de middelste strook rijdt (wat al irritant is). En wat doe je dan als je harder rijdt dan de auto voor je? Dan rij je natuurlijk eerst blijvend hard op die auto af, om vervolgens hard te remmen en om dan pas naar de linkerrijstrook uit te wijken, om de betreffende auto in te halen.

Is dit het nieuwe zuinig rijden in België :') ?
Herkenbaar, en geen idee. Ik krijg steeds meer het idee dat iedereen te bang is om klemgereden te worden op de rechterstrook, en dus maar heel krampachtig in het midden blijft rijden.

Vanmorgen ook weer raak op de A13. Het hele stuk spitsstrook daadwerkelijk op de spitsstrook gereden, en ik denk zo'n 10-15 auto's rechts ingehaald. Met 102 op de GPS/CC. Ik kon ook gewoon in één ruk van linkerstrook naar rechterstrook tussen de linksrijders/middenplakkers door, en niemand die dan denkt: "goh, wat hij doet is compleet logisch, ik rij links, laat ik opschuiven".
pi_163664295
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 12:23 schreef Azpilicueta het volgende:
Omdat daarvoor de rechterbaan is bedoeld. Als iemand er langs wil dan ga je naar rechts. Maar sommigen krijgen er schijnbaar een kick van om anderen te irriteren
Niks anders aan bij max 100 dan bij max 130 dus. Waarom is het bij 100 irritanter?

Rechts houden moet op elke snelweg, ongeacht of je er nou 130, 120, 100 of 80 mag rijden.
  maandag 11 juli 2016 @ 13:16:08 #269
177940 Tunafish
met staart
pi_163664603
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 12:23 schreef Azpilicueta het volgende:
Omdat daarvoor de rechterbaan is bedoeld. Als iemand er langs wil dan ga je naar rechts. Maar sommigen krijgen er schijnbaar een kick van om anderen te irriteren
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 13:02 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Niks anders aan bij max 100 dan bij max 130 dus. Waarom is het bij 100 irritanter?

Rechts houden moet op elke snelweg, ongeacht of je er nou 130, 120, 100 of 80 mag rijden.
Dit. Waarom blijf je er bij 130 achter hangen, maar ga je bij 100 over een afgesloten rijstrook inhalen? Er is weinig irritanter dan iemand die bewust links blijft rijden terwijl er mensen achter ze rijden, maar zulke mongolen heb je helaas.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_163664698
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 12:37 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Herkenbaar, en geen idee. Ik krijg steeds meer het idee dat iedereen te bang is om klemgereden te worden op de rechterstrook, en dus maar heel krampachtig in het midden blijft rijden.

Vanmorgen ook weer raak op de A13. Het hele stuk spitsstrook daadwerkelijk op de spitsstrook gereden, en ik denk zo'n 10-15 auto's rechts ingehaald. Met 102 op de GPS/CC. Ik kon ook gewoon in één ruk van linkerstrook naar rechterstrook tussen de linksrijders/middenplakkers door, en niemand die dan denkt: "goh, wat hij doet is compleet logisch, ik rij links, laat ik opschuiven".
Dat doe ik ook gewoon. Rechts inhalen en dan een gaatje pakken. Vooral dat epische moment dat mensen dan toch nog willen optrekken - om jou dat gaatje niet te gunnen - en te laat zijn..
pi_163664773
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 05:54 schreef SilentHunterNL het volgende:
N206 in Leiden. Als je van Churchilllaan richting stompwijk rijdt in de spits. 2 baan wordt 1 baan voor rechtdoor en de ander linksaf. Rechtdoor is richting de A4. Al die aso's die op de linkerbaan blijven rijden en op het laatst toch nog ff invoegen.
Dat is toch ook de bedoeling van ritsen, zo ver mogelijk doorrijden?
pi_163664840
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 10:28 schreef Anne het volgende:
Ik dacht eerst; het zal wel toeval wezen. Maar aangezien ik zo ontzettend veel Belgen op de onderstaande manier heb zien rijden, móet het wel aangeleerd gedrag zijn.

Je hebt een driebaansweg, waar vrijwel iedereen op de middelste strook rijdt (wat al irritant is). En wat doe je dan als je harder rijdt dan de auto voor je? Dan rij je natuurlijk eerst blijvend hard op die auto af, om vervolgens hard te remmen en om dan pas naar de linkerrijstrook uit te wijken, om de betreffende auto in te halen.

Is dit het nieuwe zuinig rijden in België :') ?
Belgen hebben inderdaad vreselijk last van het keep your (middle) lane principe, in Engeland hebben ze dat ook. Alhoewel, in Nederland doen we graag aan keep the right lane.
pi_163664884
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 13:16 schreef Tunafish het volgende:

[..]

[..]

Dit. Waarom blijf je er bij 130 achter hangen, maar ga je bij 100 over een afgesloten rijstrook inhalen? Er is weinig irritanter dan iemand die bewust links blijft rijden terwijl er mensen achter ze rijden, maar zulke mongolen heb je helaas.
Ik kan alleen genieten van onnodige en te lang rechts rijden als ik al 136 rijd op een 130 weg en er moet per se iemand langs die 150 rijdt. Heerlijk eigen rechter spelen. *)
  Moderator maandag 11 juli 2016 @ 13:41:03 #274
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_163665202
Ik heb afgelopen weekend van Utrecht naar Maastricht gereden en omdat ik voor de verandering eens zo zuinig mogelijk wilde rijden heb ik de hele rit alleen maar rechts gereden en rond de 95/100 km/u

Alleen heel af en toe een vrachtauto ingehaald, verder niks. Gewoon chilled op de rechterbaan cruisen.
Ik moest er in het begin erg aan wennen, maar uiteindelijk.... werkte het echt enorm ont-stressend kan ik zeggen.

Dan zag je iedereen op de middel/linker baan sjeezen, kleven, duwen, remmen, moeilijk doen. En ik deed daar gewoon lekker niet aan mee. Voelde best goed :P
pi_163665308
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 13:02 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Niks anders aan bij max 100 dan bij max 130 dus. Waarom is het bij 100 irritanter?

Rechts houden moet op elke snelweg, ongeacht of je er nou 130, 120, 100 of 80 mag rijden.
Het was meer de druppel die de emmer deed overlopen. Ik overtreed liever niet de verkeersregels dus daarom heb ik lang geduld gehad in de hoop dat ze naar rechts zou gaan. De boetes die staan voor het inhalen op een dichte rijbaan zijn niet voor de poes en rechts haal ik alleen in als het veilig kan.

Het is gewoon irritant als mensen onnodig links blijven rijden als je ziet dat iemand er langs wilt. Ik ga zelf ook gewoon naar rechts als iemand er voorbij wilt
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')