abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 juli 2016 @ 11:32:58 #251
171422 LadyBlack
paint it black
pi_163685111
Dot, ze drinkt nu waarschijnlijk effectiever, of krachtiger, en dat kan best verschil maken. En jij kolft als je op je werk bent...

Het zal zich ook wel weer naar elkaar voegen denk ik.
  dinsdag 12 juli 2016 @ 11:33:53 #252
171422 LadyBlack
paint it black
pi_163685134
Ik zit nu ook in mn kolfpauze en het is zo freaky: echt exact na 17 minuten kolven komt een nieuwe tsr :') Al-tijd!!
pi_163686331
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2016 17:22 schreef Marjolijntje het volgende:
Beide krijgen iig L1 van Hale, dus veilig bij borstvoeding. Sorry, echt even teveel gedoe hier om erin te duiken.

Op lareb staat dat pcm een eerste keuze middel is, niet hét eerste keuze middel.
Wat ik begrepen heb, is dat ibuprofen niet in de bv terecht komt. Paracetamol wel, maar is in die hoeveelheden gewoon veilig (als je een zetpil aan je baby geeft, krijgt hij meer werkzame stof binnen).
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_163686747
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 12:41 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Wat ik begrepen heb, is dat ibuprofen niet in de bv terecht komt. Paracetamol wel, maar is in die hoeveelheden gewoon veilig (als je een zetpil aan je baby geeft, krijgt hij meer werkzame stof binnen).
Dit heb ik ook ooit zo begrepen.
Alhoewel ik ibuprofen wel vaak uit voorzorg nog innam ná een voeding. Gewoon voor mijn gevoel.
pi_163712014
Wij zijn inmiddels gestopt. Het is al een ruime week geleden dat peuter heeft gedronken en het is goed.
pi_163720284
Mijlpaal, Wup! Je hebt toch maar mooi weer een lange tijd gevoed. Fijn dat het nu voor jullie beide een goed moment is.

Afgelopen periode is A. echt een stuk minder gaan drinken. Een paar dagen, toen hij niet fit was, weigerde hij ook enorm. Dat icm net ongesteld maakte dat mijn productie wel erg dipte. Maar nu gaat het wel weer redelijk. Ik had het ook wel jammer gevonden als het met 16 maanden 'al' klaar was geweest.
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_163720804
Oh WupWup, dat is zeker een mijlpaal. Is het geleidelijk gegaan?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  woensdag 13 juli 2016 @ 22:48:38 #258
73386 Fazz
onderweg
pi_163722816
Mooi afgesloten dan toch Wup? :)

F drinkt nu nog 3 a 4x per week in de ochtend en dat gaat verder prima zo. Vandaag was ik vrij dus dan is er tijd om te drinken. Het ging zo:
F: mama, ik wil drinken
M: oke :)
F: die is op, andere kant!!
M: is het lekker?
F: ja is lekker mama
M: waar smaakt het dan naar?
F: Chocolademelk :D

O+
  donderdag 14 juli 2016 @ 21:07:49 #259
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_163742202
Amélie spuugt net als haar broer ontzettend veel melk terug. Meer dan het gebruikelijke mondje. Ze heeft er volgens mij geen last van (Lucas huilde heel veel) maar het is wel een natte bende en een zure baby en mama. Iemand nog tips wat ik kan proberen om het spugen te minderen?

Tussentijds loskoppelen en laten boeren heb ik geprobeerd maar zonder resultaat. Nutriton geven wil ik niet.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_163742505
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 21:07 schreef Chanty het volgende:
Amélie spuugt net als haar broer ontzettend veel melk terug. Meer dan het gebruikelijke mondje. Ze heeft er volgens mij geen last van (Lucas huilde heel veel) maar het is wel een natte bende en een zure baby en mama. Iemand nog tips wat ik kan proberen om het spugen te minderen?

Tussentijds loskoppelen en laten boeren heb ik geprobeerd maar zonder resultaat. Nutriton geven wil ik niet.
rechtop houden na een voeding? T spuugde ook veel, maar ik kon geen oplossing vinden. Na een tijdje merkte ik dat het minder werd als ik geen melkproducten gebruikte.
  donderdag 14 juli 2016 @ 21:33:52 #261
52229 Chanty
pi_163742796
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 21:20 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

rechtop houden na een voeding? T spuugde ook veel, maar ik kon geen oplossing vinden. Na een tijdje merkte ik dat het minder werd als ik geen melkproducten gebruikte.
Dat doe ik sowieso al ;) dan kan ze vooral extra goed in mijn decolleté en over mijn schouder spugen :+

Is de jouw echt allergisch voor melkproducten?
pi_163742952
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juli 2016 21:33 schreef Chanty het volgende:

[..]

Dat doe ik sowieso al ;) dan kan ze vooral extra goed in mijn decolleté en over mijn schouder spugen :+

Is de jouw echt allergisch voor melkproducten?
Nee, niet allergisch, ik denk dat hij wat gevoelig was. En nu spuugt hij vrijwel niet meer. Maar de eerste maanden merkte ik heel sterk dat als ik een kom yoghurt at, hij veel meer spuugde. Een tijd was melk in de koffie al teveel, maar dat kon later wel weer. Ik merkte het toen ik opeens ging ontbijten met havermout ipv brood, en hij veeel meer spuugde.
  donderdag 14 juli 2016 @ 21:50:47 #263
409579 LuDann
All the way
pi_163743218
Fijn dat jullie er vrede mee hebben zo, WupWup.

Superschattig Fazz. O+ Chocomel. :D

Chanty: Wolk spuugde ook heel erg veel en vaak, zonder daar verder last van te hebben. Achteraf bleken de allergieën hier de oorzaak van te zijn maar ik geloof dat spugen meestal geen specifieke oorzaak heeft, anders dan moeten rijpen van de slokdarm. (hoewel ik dat een vage verklaring vindt altijd, alsof moeder natuur met opzet iets op de wereld heeft gezet wat nog niet af is. Maar goed, je hoort het heel vaak, spugende kleintjes).

Wij hebben ook nooit Nutriton of medicatie gegeven. Wel hebben we 40 hydrofielen gekocht en die overal in huis verspreid. :P
  donderdag 14 juli 2016 @ 21:53:15 #264
52229 Chanty
pi_163743266
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 21:40 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Nee, niet allergisch, ik denk dat hij wat gevoelig was. En nu spuugt hij vrijwel niet meer. Maar de eerste maanden merkte ik heel sterk dat als ik een kom yoghurt at, hij veel meer spuugde. Een tijd was melk in de koffie al teveel, maar dat kon later wel weer. Ik merkte het toen ik opeens ging ontbijten met havermout ipv brood, en hij veeel meer spuugde.
Hmmm interessant wel, maar ik herken het niet. Ik gebruik ook niet dagelijks melkproducten en merk geen verschil in spugen. Ze is elke dag een klein fonteintje O+ :')
  donderdag 14 juli 2016 @ 21:58:59 #265
52229 Chanty
pi_163743392
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 21:50 schreef LuDann het volgende:
Fijn dat jullie er vrede mee hebben zo, WupWup.

Superschattig Fazz. O+ Chocomel. :D

Chanty: Wolk spuugde ook heel erg veel en vaak, zonder daar verder last van te hebben. Achteraf bleken de allergieën hier de oorzaak van te zijn maar ik geloof dat spugen meestal geen specifieke oorzaak heeft, anders dan moeten rijpen van de slokdarm. (hoewel ik dat een vage verklaring vindt altijd, alsof moeder natuur met opzet iets op de wereld heeft gezet wat nog niet af is. Maar goed, je hoort het heel vaak, spugende kleintjes).

Wij hebben ook nooit Nutriton of medicatie gegeven. Wel hebben we 40 hydrofielen gekocht en die overal in huis verspreid. :P
40 hydrofielen it is ja :D of wel meer want ondanks dat ik er nog heeeel veel had van Lucas, moest ik van mijn hormonen nieuwe bijkopen :+ in bed ligt zelfs een dubbelgevouwen strandlaken.

En idd denk dat het 'gewoon' die klep is die nog niet goed sluit een ik ben heel dankbaar dat er blijkbaar geen maagzuur mee komt. Lucas had dat wel en echt pijn en die wilde ook niet op zijn rug liggen. Na drie maanden wel medicijnen gekregen en het spugen ging onverminderd door maar de pijn was weg. Met zes maanden spuugde hij veel minder.

Maar goed, zou fijn zijn als ik nog iets mijn proberen om het te minderen. Gewoon omdat een droge niet zuur ruikende baby en mama ook fijn zijn :+
pi_163743563
Chanty, ik heb mijn spuger wel (pure) jbpm gegeven, dat maakte het spugen 'te doen'. Half uur rechtop na elke voeding en hij heeft veel op schoot en in de wipstoel gezeten. En verder altijd een slab om, want die vervangen was minder vervelend voor hem dan omkleden. En overal in huis spuugdoekjes en hydrofielen.

Geen concrete tips dus, helaas.
pi_163747533
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2016 22:48 schreef Fazzoletti het volgende:
Mooi afgesloten dan toch Wup? :)

F drinkt nu nog 3 a 4x per week in de ochtend en dat gaat verder prima zo. Vandaag was ik vrij dus dan is er tijd om te drinken. Het ging zo:
F: mama, ik wil drinken
M: oke :)
F: die is op, andere kant!!
M: is het lekker?
F: ja is lekker mama
M: waar smaakt het dan naar?
F: Chocolademelk :D

O+
O+ !

Chanty ik sluit me aan bij de ontelbaar veel hydrofielen tip.
Opeens ruik je niet meer altijd zuur (in mijn geval toen ik weer aan het werk ging :') ).
  vrijdag 15 juli 2016 @ 10:17:56 #268
52229 Chanty
pi_163753221
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juli 2016 22:05 schreef Hupje het volgende:
Chanty, ik heb mijn spuger wel (pure) jbpm gegeven, dat maakte het spugen 'te doen'. Half uur rechtop na elke voeding en hij heeft veel op schoot en in de wipstoel gezeten. En verder altijd een slab om, want die vervangen was minder vervelend voor hem dan omkleden. En overal in huis spuugdoekjes en hydrofielen.

Geen concrete tips dus, helaas.
Bij Lucas was het enige effect dat hij dikkere stuff terugspuugde met als bonus diarree ;( nog even los van het gedoe om dat spul te geven bij borstvoeding :N nee dan ruik ik liever nog zes maanden zuur, zeker gezien ze geen pijn heeft.
pi_163754607
Dat snap ik. Daar had ik waarschijnlijk ook voor gekozen als J wel goed groeide.
  vrijdag 15 juli 2016 @ 12:25:10 #270
409579 LuDann
All the way
pi_163755564
JBPM is enorm veel gedoe als je borstvoeding geeft, alles afkolven en dan in de fles geven. Volgens mij was ik net op het punt dat ik Wolk eindelijk aan de borst had na weken fulltime kolven en dat zag ik echt niet zitten.

Maar goed, ze had geen pijn en de groei was op dat moment niet dramatisch slecht dus wij hadden die keuze.
pi_163756247
Je kan ook van afgekolfde melk klein papje maken met jbpm en dat op een lepeltje geven.
Gebeurd ook bij kids die sondevoeding krijgen die geen flesjes (kunnen) drinken en waarbij je dat echt niet door de sonde wilt proppen ivm verstopping
pi_163756576
Ik maakte het papje met water en gaf wat van te voren, bij het wisselen van borst en naderhand. In een fles afgekolfde melk werkte wel wat beter, maar dat was me het gedoe niet waard.
  vrijdag 15 juli 2016 @ 13:17:15 #273
52229 Chanty
pi_163756772
Papje erin krijgen was ook drama bij Lucas.
  vrijdag 15 juli 2016 @ 13:36:03 #274
327807 Mariposas
יה&#14
pi_163757150
Ik heb het ook geprobeerd, heel snel mee gestopt. Papje is echt net behangplaksel en zo smaakt het ook, dus het werd er meteen jankend uitgewerkt.
Het nadeel van jbpm kan ook zijn dat de voeding alsnog iets omhoog komt, en blijft 'hangen' in de slokdarm, waardoor ze uiteindelijk toch of nog meer last krijgen van brandend maagzuur.
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_163759153
Niet gelezen, maar een vraag:

Ik heb sinds een week of 2 echt een kolfopbrengst om van te huilen (zo'n 30 ml per borst). Het liep al wat terug, maar 't is nu wel heel erg.
Ik ben een beetje in dubio over wat nu: vaker kolven kan niet en live voeden op thuisdagen doe ik al. Ik kolf op werkdagen 2 a 3 keer. Nu weer even 3, want opbrengst zo minimaal.

Maar goed, dit kan ik niet volhouden (betaalde kolfrecht loopt ook af) en met deze opbrengst moet ik iets anders gaan bedenken voor als ik werk.

Maar, nu kwam ik dus al google'nd op een lacatatiekundige die kolfconsulten doet (in Dongen). Zou dat nog wat kunnen opleveren, iemand daar ervaring mee?
Ik zie de bui hangen dat het neerkomt op een andere kolf, maar zou dat nog nut hebben na bijna 9 maanden? :X
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')