Wat ik begrepen heb, is dat ibuprofen niet in de bv terecht komt. Paracetamol wel, maar is in die hoeveelheden gewoon veilig (als je een zetpil aan je baby geeft, krijgt hij meer werkzame stof binnen).quote:Op zondag 10 juli 2016 17:22 schreef Marjolijntje het volgende:
Beide krijgen iig L1 van Hale, dus veilig bij borstvoeding. Sorry, echt even teveel gedoe hier om erin te duiken.
Op lareb staat dat pcm een eerste keuze middel is, niet hét eerste keuze middel.
Dit heb ik ook ooit zo begrepen.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 12:41 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Wat ik begrepen heb, is dat ibuprofen niet in de bv terecht komt. Paracetamol wel, maar is in die hoeveelheden gewoon veilig (als je een zetpil aan je baby geeft, krijgt hij meer werkzame stof binnen).
rechtop houden na een voeding? T spuugde ook veel, maar ik kon geen oplossing vinden. Na een tijdje merkte ik dat het minder werd als ik geen melkproducten gebruikte.quote:Op donderdag 14 juli 2016 21:07 schreef Chanty het volgende:
Amélie spuugt net als haar broer ontzettend veel melk terug. Meer dan het gebruikelijke mondje. Ze heeft er volgens mij geen last van (Lucas huilde heel veel) maar het is wel een natte bende en een zure baby en mama. Iemand nog tips wat ik kan proberen om het spugen te minderen?
Tussentijds loskoppelen en laten boeren heb ik geprobeerd maar zonder resultaat. Nutriton geven wil ik niet.
Dat doe ik sowieso alquote:Op donderdag 14 juli 2016 21:20 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
rechtop houden na een voeding? T spuugde ook veel, maar ik kon geen oplossing vinden. Na een tijdje merkte ik dat het minder werd als ik geen melkproducten gebruikte.
Nee, niet allergisch, ik denk dat hij wat gevoelig was. En nu spuugt hij vrijwel niet meer. Maar de eerste maanden merkte ik heel sterk dat als ik een kom yoghurt at, hij veel meer spuugde. Een tijd was melk in de koffie al teveel, maar dat kon later wel weer. Ik merkte het toen ik opeens ging ontbijten met havermout ipv brood, en hij veeel meer spuugde.quote:Op donderdag 14 juli 2016 21:33 schreef Chanty het volgende:
[..]
Dat doe ik sowieso aldan kan ze vooral extra goed in mijn decolleté en over mijn schouder spugen
Is de jouw echt allergisch voor melkproducten?
Hmmm interessant wel, maar ik herken het niet. Ik gebruik ook niet dagelijks melkproducten en merk geen verschil in spugen. Ze is elke dag een klein fonteintjequote:Op donderdag 14 juli 2016 21:40 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Nee, niet allergisch, ik denk dat hij wat gevoelig was. En nu spuugt hij vrijwel niet meer. Maar de eerste maanden merkte ik heel sterk dat als ik een kom yoghurt at, hij veel meer spuugde. Een tijd was melk in de koffie al teveel, maar dat kon later wel weer. Ik merkte het toen ik opeens ging ontbijten met havermout ipv brood, en hij veeel meer spuugde.
40 hydrofielen it is jaquote:Op donderdag 14 juli 2016 21:50 schreef LuDann het volgende:
Fijn dat jullie er vrede mee hebben zo, WupWup.
Superschattig Fazz.Chocomel.
Chanty: Wolk spuugde ook heel erg veel en vaak, zonder daar verder last van te hebben. Achteraf bleken de allergieën hier de oorzaak van te zijn maar ik geloof dat spugen meestal geen specifieke oorzaak heeft, anders dan moeten rijpen van de slokdarm. (hoewel ik dat een vage verklaring vindt altijd, alsof moeder natuur met opzet iets op de wereld heeft gezet wat nog niet af is. Maar goed, je hoort het heel vaak, spugende kleintjes).
Wij hebben ook nooit Nutriton of medicatie gegeven. Wel hebben we 40 hydrofielen gekocht en die overal in huis verspreid.
quote:Op woensdag 13 juli 2016 22:48 schreef Fazzoletti het volgende:
Mooi afgesloten dan toch Wup?![]()
F drinkt nu nog 3 a 4x per week in de ochtend en dat gaat verder prima zo. Vandaag was ik vrij dus dan is er tijd om te drinken. Het ging zo:
F: mama, ik wil drinken
M: oke![]()
F: die is op, andere kant!!
M: is het lekker?
F: ja is lekker mama
M: waar smaakt het dan naar?
F: Chocolademelk![]()
Bij Lucas was het enige effect dat hij dikkere stuff terugspuugde met als bonus diarreequote:Op donderdag 14 juli 2016 22:05 schreef Hupje het volgende:
Chanty, ik heb mijn spuger wel (pure) jbpm gegeven, dat maakte het spugen 'te doen'. Half uur rechtop na elke voeding en hij heeft veel op schoot en in de wipstoel gezeten. En verder altijd een slab om, want die vervangen was minder vervelend voor hem dan omkleden. En overal in huis spuugdoekjes en hydrofielen.
Geen concrete tips dus, helaas.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |