abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 22 juni 2016 @ 21:08:20 #226
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_163225303
De mijne wil dus geen appel of druif mee naar school, want anderen hebben ook koekjes mee :{ En als ik vraag of ze een appel mee wil, krijg ik nu als antwoord die heb ik al eens mee gehad :') Ja, die koekjes dus ook wijsneus.

Op haar school dus niet iets van een fruit dag ofzo en van mij zou dat dus echt wel mogen.

Traktaties mogen van mij dan wel weer snoeperig of iets zijn. Het is een verjaardag. Maar wat ik zeg, dan eigenlijk wel meer fruit voor het tien uurtje dus.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  woensdag 22 juni 2016 @ 21:11:05 #227
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_163225405
Ik heb vanaf het krdv met mezelf afgesproken dat ik enkel iets zou trakteren wat je kunt eten dus niks met een cadeautje erbij. Beste afspraak die ooit met mezelf heb gemaakt.
  woensdag 22 juni 2016 @ 21:12:39 #228
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_163225461
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2016 17:03 schreef lily het volgende:
Ik weet dat traktaties in deze tijd een ander stadium doormaken.
Juist in deze tijd, waar ongezond eten en overvloed de boventoon leiden. Wat is nog een traktatie als ze het iedere dag thuis krijgen?

Toch blijf ik vinden dat een viering van een verjaardag met iets zoets gepaard mag gaan.

Ik vind het moeilijk, de regels van scholen. Ik begrijp ze wel. In de tijd van koeken en frisdrank als lunch, iedere dag.
Ik snap het echt.

Maar ik heb er toch moeite mee.

Ik probeer mijn kinderen van alles wat mee te geven. Ze mogen snoepen, ze mogen frisdrank (ik heb ook al wat oudere kinderen), zeker meer dan ik vroeger (ik ben bijna 45) maar als ze maar weten wat hun keuzes inhouden en dat probeer ik ze mee te geven.

Ik weet het niet.

Ouders dwingen een keuze te maken helpt denk ik niet.
Informatie, zeker naar de kinderen toe, helpt wel. Mochten de ouders dit niet doen dan heb je daar een win.
Ik ben het helemaal eens met je.
  woensdag 22 juni 2016 @ 21:20:04 #229
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_163225766
Wij hadden gratis schoolfruit 3 dagen per week bijna het hele jaar. Heeft ie paprika van leren eten. *) :Y)
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_163226276
Kennen jullie het fenomeen koorts door spanning bij kinderen?
Onze zoon heeft er vaak last van. Als er iets leuks te gebeuren staat is meneer een aantal dagen ervoor ziek. Zijn verjaardag, voorstelling op school, kerst op school, sinterklaas...
En morgen is dus de schoolreis. En vanaf maandag heeft meneertje weer koorts. 38.8 was het voor het slapengaan. Het kan natuurlijk ook een virus zijn maar dit is wel heel toevallig. En wat te doen? Zetpil erin en gaan? Hij mist anders steeds leuke dingen en leert ook niet met spanning omgaan. Andere kant voelt het ook niet goed om een kind met koorts op schoolreis te sturen. (Gelukkig mag ik mee als begeleiding)
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_163226691
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2016 21:08 schreef Susie het volgende:
De mijne wil dus geen appel of druif mee naar school, want anderen hebben ook koekjes mee :{ En als ik vraag of ze een appel mee wil, krijg ik nu als antwoord die heb ik al eens mee gehad :') Ja, die koekjes dus ook wijsneus.

Op haar school dus niet iets van een fruit dag ofzo en van mij zou dat dus echt wel mogen.

Traktaties mogen van mij dan wel weer snoeperig of iets zijn. Het is een verjaardag. Maar wat ik zeg, dan eigenlijk wel meer fruit voor het tien uurtje dus.
De mijne miept met regelmaat over de koekjes van zijn klasgenoten. Dan leg ik hem uit dat papa en mama ook gewoon fruit meenemen naar het werk en dan is ie weer even klaar met zeuren.

Ben benieuwd hoe lang dit blijft werken.
pi_163227016
Kyara, eet hij thuis wel graag fruit? Dan zou ik verschillende dingen blijven proberen tot je merkt wat hij wel eet. Wat bij sommige kleuters bij mij in de klas maakte dat ze wel fruit gingen eten: grotere of juist kleinere stukjes (of niet snijden omdat het dan bruin wordt), een vorkje meegeven, verschillende soorten fruit of groente door elkaar, een trommeltje met een koelelement erin of een afspraak met de juf voor meer controle van het trommeltje.
En sommige kinderen houden echt niet van fruit, die krijgen een boterham mee. Wat mij betreft ook prima.
  woensdag 22 juni 2016 @ 21:49:33 #233
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_163227020
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juni 2016 21:31 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Kennen jullie het fenomeen koorts door spanning bij kinderen?
Onze zoon heeft er vaak last van. Als er iets leuks te gebeuren staat is meneer een aantal dagen ervoor ziek. Zijn verjaardag, voorstelling op school, kerst op school, sinterklaas...
En morgen is dus de schoolreis. En vanaf maandag heeft meneertje weer koorts. 38.8 was het voor het slapengaan. Het kan natuurlijk ook een virus zijn maar dit is wel heel toevallig. En wat te doen? Zetpil erin en gaan? Hij mist anders steeds leuke dingen en leert ook niet met spanning omgaan. Andere kant voelt het ook niet goed om een kind met koorts op schoolreis te sturen. (Gelukkig mag ik mee als begeleiding)
Mijn neefje had dat ook inderdaad.
Als je zelf mee gaat, zou ik de gok wel wagen denk ik. Beetje afhankelijk hoe hij met de koorts is denk ik? In de zin van hangerig ofzo.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_163227434
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juni 2016 21:31 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Kennen jullie het fenomeen koorts door spanning bij kinderen?
Onze zoon heeft er vaak last van. Als er iets leuks te gebeuren staat is meneer een aantal dagen ervoor ziek. Zijn verjaardag, voorstelling op school, kerst op school, sinterklaas...
En morgen is dus de schoolreis. En vanaf maandag heeft meneertje weer koorts. 38.8 was het voor het slapengaan. Het kan natuurlijk ook een virus zijn maar dit is wel heel toevallig. En wat te doen? Zetpil erin en gaan? Hij mist anders steeds leuke dingen en leert ook niet met spanning omgaan. Andere kant voelt het ook niet goed om een kind met koorts op schoolreis te sturen. (Gelukkig mag ik mee als begeleiding)
Niet zelf mee bekend, maar heb het wel vaker gehoord.
Fijn dat je zelf mee kan als begeleiding, hoe is hij er zelf onder? Ziek en hangerig of valt het wel mee? En waar gaan jullie heen? Heb je evt de mogelijkheid om hem op te laten halen door iemand? (of dat je zelf zonodig met hem naar huis kan...? ik weet niet of dat kan qua begeleiding natuurlijk). Als je denkt dat het echt van de spanning is, dan is het misschien wel goed om toch te gaan... Lastig dilemma, succes :*

Mijn meiden krijgen allebei fruit mee naar school voor in de pauze, de jongste krijgt een handje (cashew)nootjes erbij, die red het niet op fruit, dan komt ze om 12 uur beroerd uit school.
En ze krijgen limonade mee, beetje limo en veel water.

Jongste gaat waarschijnlijk nog voor de vakantie trakteren, ze wil graag zelfgebakken wafels, dus ik ga aan het bakken en dan snijd ik ze doormidden, hebben we een mooi formaatje. Eens kijken of dat op een (ijs)lolliestokje kan en dan dippen we het topje in de chocolade en doen we er wat spikkeltjes op, aldus madam :).
Lijkt me een prima plan.
Eerst nog maar een rondje proefbakken, had opa en oma toch nog wafels beloofd, dus dat is mooi te combineren ;).
Alleen nog even datum afspreken, want ze is in de vakantie jarig.

We hoorden gisteren dat de klas van de oudste, samen met de andere groep 5 opnieuw verdeeld gaat worden over 3 klassen ipv 2.
Ik ben voorstander, wel even afwachten hoe de samenstelling wordt, ze mochten 2 voorkeuren opgeven en er wordt geprobeerd daar rekening mee te houden... Ben benieuwd. We horen over 2 weken wie er in welke klas komen en welke leerkracht ze krijgen.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_163229039
We gaan met een bus. ik zat ook al te denken om er zelf achteraan te rijden met de auto. Ik kijk eerst even aan hoe hij morgenochtend is. Hij is op zich wel goed te pas met een zetpil. Zonder is hij wel hangerig.

Hier hebben ze allebei altijd fruit mee naar school wat ook altijd op gaat. Vaak nog wel een koekje erbij, maar dan een fruitkick of een stukje ontbijtkoek.
En op vrijdag mogen ze een lekker stinkworstje mee (wifiworstje aldus mijn kleine vriendje)

en trakteren...altijd iets wat ze zelf kiezen. dus meestal ongezond haha. Laatste ronde waren het hier mini appeltaartjes
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  woensdag 22 juni 2016 @ 23:11:50 #236
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_163229912


[ Bericht 100% gewijzigd door Luchtbel op 22-06-2016 23:23:15 ]
  woensdag 22 juni 2016 @ 23:25:21 #237
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_163230251
Hier krijgen ze elke dag fruit mee. Beide een banaan tegenwoordig. R had altijd een appel, maar sinds hij door heeft dat bananen sneller op zijn wil hij een banaan :D
Ik geef ze limonade mee en tussen de middag eten ze boterhammen met pindakaas of kaas (R) en boterhammen met koekjepasta (oreokoekjepasta), hagelslag of pindakaas. (J) Daar drinken ze Optimel, Fristi of Karnemelk met limonade bij. Na school mogen ze wat kiezen. R wil dan altijd een stroopwafel, (Maar dan zonder uitstekende stroop, want hij lust geen stroop :') _O- ) J. wil meestal snoep. Ze krijgen dan weer limonade.

Water drinkt R alleen in bed. J wil ook drinken, maar die lust geen water en wil dan limonade. U begrijpt, die heeft dus geen drinken terwijl R elke avond nog wat in bed drinkt.

Snoep/zoetigheid mee naar school doe ik nooit. Dat doen ze thuis maar. Chips krijgen ze amper. komt er gewoon niet van. We zijn zelf ook niet van die snaaiers :N Liever een blokje kaas ofzo :)

En R. lust geen snoep. Alle traktaties die snoep bevatten komen heel mee terug en mag J dan op eten. Rienk trakteert ook graag op stokjes kaas/worst als hij jarig is :Y
Jelte is nog niet jarig geweest op de basisschool, weet nog niet wat hij gaat trakteren. Iig niet de gemiddelde snoepbom. Daar pas ik voor. Maar ik ga ook echt zelf niks maken. Dat kan ik niet en wil er ook geen eeuwen werk van hebben :{w
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_163232644
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juni 2016 21:20 schreef laziness het volgende:
Wij hadden gratis schoolfruit 3 dagen per week bijna het hele jaar. Heeft ie paprika van leren eten. *) :Y)
Hier ook van ik dacht oktober tot ergens in april. Ik vond het een heel goed initiatief, maar de uitwerking was nog niet helemaal top in mijn ogen. Hoewel het vaste dagen waren, hat ik de indruk dat de kinderen op die dagen soms wel wat kregen en soms niet en soms ook pas 's middags. En de juf begon volgens mij pas tijdens de eetpauze alles klaar te zetten.....dan duurt het iets, voordat je voor 20-30 kleuters stukjes hebt. De meeste kinderen hadden ook hun eigen eten mee, dus die begonnen daarmee. Ik had ook verwacht dat ze echt heel verschillende dingen zouden leren proeven, maar de meeste tijd kregen ze appel, peer, soms mandarijnen, vaak ook komkommer of tomaat en een enkele keer meloen, maar nooit bessen, druiven en banaan, denk ik ook niet, paprika misschien 1 keer. Er zijn verschillende leveranciers door het hele land en je kon altijd op een website bekijken wat ze kregen geleverd die week. Het "reserveeten" ( meestal een droge cracker) van mijn zoontje was altijd op op die dagen...eigenlijk zou je als school moeten zeggen dat ze niets anders mee mogen nemen en dan 2 soorten per dag aanbieden, zodat nog iets te kiezen valt voor de moeilijke eter.
pi_163232661
Wij kregen elke vrijdag een mail wat t fruit zou zijn die week daarop. Als je kind t niet lust of allergisch is (mijn dochter is allergisch voor appel) dan moest je zelf ander fruit mee geven. Mocht dan geen cracker, koekje of brood zijn. Gewoon fruit. Fruit was best gevarieerd. Nu zijn de dinsdag en woensdag en donderdag nog steeds fruit dagen. Maar Sofie krijgt eigenlijk altijd fruit mee. Soms krijgt ze een klein koekje mee bij de lunch. Of van de ikea wat van die letter koekjes.
Traktaties hebben ze wel een gezond beleid over, die worden meestal rond 9 uur al gegeten geloof ik. Maar snoepjes etc komen mee naar huis.
Morgen de klassement indeling mee naar huis. Ik ben heel benieuwd. D'r worden van 3 groepen 1/2 en 1 groep 0 weer 3 groepen 1/2 gemaakt en 2 groepen 3.
*poef* nu is het weg
  donderdag 23 juni 2016 @ 06:43:59 #240
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_163232672
Ik vond het schoolfruit helemaal fantastisch. Echt een goed initiatief *O*
Ik geef mijn zoon altijd fruit + rauwkost mee naar school. Als rauwkost een wortel, een stuk komkommer of een paprika. Fruit vooral appel, peer of druiven. En nu natuurlijk kersen O+

Ik geef geen drinken mee. Als hij dorst heeft kan hij gewoon water drinken op school. En dit is niet omdat ik nou zo'n gezondheidsmaniak ben, maar omdat hij zelf het liefst water drinkt. Of eigenlijk drinkt hij het allerliefst warme chocolademelk. Op school hebben ze een automaat voor de leerkrachten met warme chocolademelk en heel soms krijgt hij dat als ultieme beloning. Als dat gebeurd is, dan is dat ook het eerste wat ik hoor als hij thuiskomt.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_163232834
Hier ook een gezonde school en dus fruit/ rauwkost om 10.00uur. Met traktaties zijn ze losser en is het allemaal wel prima. Als het veel is mogen ze op school een beetje en wordt de rest bewaard voor thuis. Ik vind het fijn zoals het gaat en vind het ook heel redelijk zo.
pi_163232937
Best wel lastig als je kind koorts heeft en je mee op schoolreis gaat, ook wel fijn, maar aan de ander kant kun je ook niet zo maar weg als er maar weinig ouders mee zijn.

Mijn zoon heeft soms ook last van spanningen, vooral nu voor de zwemles en in het verleden ook een enkele keer toen hij net op school zat, maar zonder koorts.
Hij wil dan ook niet, zegt dat ie buikpijn heeft en zo...ik zit toch elke keer weer te twijfelen,ik zeg dan dat wij het tegen de juf zelfs moeten gaan vertellen en vaak is het na een rondje toilet en eenmaal daar ook weer weg. Maar als je echt een ziek en hangerig kind hebt, is schoolreis misschien toch geen goed idee.
  Moderator donderdag 23 juni 2016 @ 07:54:10 #243
5428 crew  miss_sly
pi_163232956
Wij eten en snoepen redelijk gezond. Ik maak vaak gezond bananenbrood of blueberry muffins, maar ook die geef ik niet mee naar school. Het tienuurtje is voor fruit, en de lunch voor brood en rauwkost. Ze drinkt diksap, vindt ze het lekkerste, en melk. Ik zou het liefste zien dat ze water drinkt, maar dat doet ze nou eenmaal niet, en drinken is wel belangrijk. Maar er is hier ook zeker ruimte voor snoep, hoewel ze nog steeds van fruit het meest blij wordt.

Ik sprak laatst de diëtiste op de sportschool en zij zei dat kinderen nu eenmaal veel minder speelruimte hebben in de inname van calorieën. Nog afgezien van wat voor calorieën, heeft een klein kinderlijf gewoon veel minder ruimte om iets meer in te nemen. Zeker als je die zogenaamd gezonde koeken bekijkt, die best groot zijn en meteen behoorlijk wat calorieën leveren. Als je dat te vaak doet, krijgt een kind structureel te veel calorieën binnen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_163233386
Ik vond het schoolfruit echt super! Ik ben zo'n moeder die best vaak om 7 uur erachter komt dat de bananen op zijn...

Ik snap niet dat dat niet vanuit de staat gefinancierd wordt. Ze willen limonade en pakjes drinken gaan verbieden op scholen, maar ze doen zelf niks om gezond te stimuleren.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_163233543
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 08:55 schreef Ticootje het volgende:
Ik vond het schoolfruit echt super! Ik ben zo'n moeder die best vaak om 7 uur erachter komt dat de bananen op zijn...

Ik snap niet dat dat niet vanuit de staat gefinancierd wordt. Ze willen limonade en pakjes drinken gaan verbieden op scholen, maar ze doen zelf niks om gezond te stimuleren.
Ik mis t schoolfruit nu ook echt. Al scheelt t dat t de zomer is en we altijd wel wat meloen hebben liggen in de koelkast.
*poef* nu is het weg
pi_163233589
Het is ook dat er gewoon meer variatie is om te kiezen voor de kindjes. Nu pak ik gewoon altijd maar bananen. Als ze echt zelf mogen en kunnen kiezen per dag dan is dat veel gevarieerder. Maar als ik een mand met appels, bananen, manderijnen, kiwi's enz volgooi, dan moet ik de helft weggooien aan het eind van de week.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_163233960
Ik vond schoolfruit ook wel ideaal.
Mijn zoon kreeg eigenlijk alleen iets anders mee als ie het echt niet lekker vond. Bijvoorbeeld rauwe wortel vindt hij echt niet lekker, dan gaf ik ander fruit mee (mocht ook alleen fruit zijn op die dagen).
De juffen deden het makkelijk hier, ze kregen een gewoon ongeschild, een peer ook.
Voordeel is dat ze nu thuis ook vaak peren met schil eten :D scheelt mij weer :p
Voor de lunch krijgt hij altijd gewoon brood mee, bij het 10 uurtje soms ook een koek/rijstewafel.
Heeeeeel soms krijgt hij een snoepje bij de lunch. Rond Pasen een paaseitje bijvoorbeeld. Vooral omdat hij er dan om vraagt, want klasgenootjes hebben dat ook. Vaak mag het niet, maar soms dus wel.

Qua traktaties ben ik wel van mening dat dat echt niet altijd super gezond hoeft. Maar moet zeggen dat het best vaak gezonde traktaties zijn bij hem op school.
  donderdag 23 juni 2016 @ 09:38:36 #248
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_163234009
Dat is hier ook zo tico. Haal je het in huis dan eten ze het niet op, en als je niks hebt willen ze ineens fruit meenemen......

Mijne nemen trouwens heel vaak gewoon geen hapje mee, omdat ze dat niet willen of geen honger hebben zeggen ze.

En soms een appel of (minion) banaan😉 of koekje. De jongste wil nog wel eens brood meenemen naar school.
En altijd pakjes drinken, appelsap of jogy oid. Als het echt heel erg warm is dan pakken ze een flesje water of spa rood (water bubbels😂😜👍)
pi_163234126
Karin, hoe gaat het nu?

Hier geen regels over het eten, tenminste niet echt dat er op gelet wordt.. Chris heeft 3 boterhammen mee, hij eet er 1,5 in de kleine pauze en 1,5 bij de overblijf. Op woensdag 1 boterham en een koekje voor de kleine pauze. Fruit wil hij echt niet mee.. Daan krijgt voor de kleine pauze banaan of appel mee en 2 boterhammen voor de overblijf. Ik zou liever schoolmelk hebben. Nu krijgen ze allebei een pakje sap mee en een beker (chris met dun sap en daan met water). Maar dat pakje mag van mij ook wel een beker melk worden.

traktaties verschillen erg per ouder/kind. Chris heeft een paar keer cupcakes en fruitspiesjes gedaan. In de klas is het de ene keer snoep, de andere keer gezond. Maar de fruit/broodbakjes gaan wel leeg, dus ik vind het wel prima..
pi_163234897
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 09:38 schreef PureEvil het volgende:
Dat is hier ook zo tico. Haal je het in huis dan eten ze het niet op, en als je niks hebt willen ze ineens fruit meenemen......

Mijne nemen trouwens heel vaak gewoon geen hapje mee, omdat ze dat niet willen of geen honger hebben zeggen ze.

En soms een appel of (minion) banaan😉 of koekje. De jongste wil nog wel eens brood meenemen naar school.
En altijd pakjes drinken, appelsap of jogy oid. Als het echt heel erg warm is dan pakken ze een flesje water of spa rood (water bubbels😂😜👍)
Het maakt hier niet uit hoe vol de fruitschalen (!) liggen (en hoeveel ernaast ligt), aan het eind van de week staat er een beteuterde kleuter naast "er zijn alleen nog maar mandarijnen". Het gaat allemaal op.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')