Hallo allemaal,
Ik heb mijn haar heel lang rood geverfd, laag na laag na laag over elkaar heen een knalrode verf.
In de eerste instantie wilde ik gewoon het rode er uit, ik ben naar een kappersbenodigheden winkel geweest ik heb advies gevraagd en die hebben me een verf met extra groen pigmenten erin verkocht.
Nou prima ik thuis mn haar verven, t was mooi gelukt en ik was er blij mee, tot ik na 4 a 5 keer wassen weer een rode gloed in mn haren zag. Ik dacht oke whatever ik kijk wel hoe t word. dus na aantal maanden niks met mn haar te hebben gedaan is het rode weer terug, wel best dof maar het is zeker nog rood. Vooral in de punten van m'n haar. Mijn natuurlijke haarkleur is donkerbruin. Ik ben het gewoon een beetje zat deze kleur te hebben ik vind het lelijk en ik wilt niet meer.
Dus wat ik toen ging doen is naar een aantal kappers. Ik word heel netjes ontvangen, ze vragen hoe ze me kunnen helpen en als ik dan zeg: 'Ik wil het rode uit mn haar en ik wil naar een lichtere kleur zonder rood erdoor heen.' rennen ze net niet gillend weg.
ALLE kappers waar ik ben geweest weigeren mn haar te verven/ontkleuren of iets. Ik ben bij een kapper geweest die zei gooi er donkerbruin overheen en wacht tot het uitgegroeid is. Ja oke prima maar t rode komt weer terug ik wil geen rood meer in mn haar.
Ik weet dat mn haar dood gaat als ik het doe, ik weet dat het heel slecht is, en dat als ik het rooie ontkleur dat het vel oranje word, maar ik wil gewoon geen rood meer.
Nou dacht ik er aan om het zelf te ontkleuren, ik heb zelf al 1 pluk gedaan om te kijken welke kleur t zou worden met mn haar, t werd dus best oranje maar ik vond het best wel mee vallen hoe lelijk t was. Als ik heel mn haar die kleur zou hebben zou ik er wel even mee kunnen leven zegmaar. Maar nu dus het probleem, ik heb uitgroei en dat is bruin en ik wil mn uitgroei niet ontkleuren want je mag ook geen ontkleuring bij je wortels aanbrengen. Dus dan heb ik bruin haar dat overloopt naar oranje. En dat wil ik ook niet.
Omg k word best gek van mezelf zo als ik dit terug lees en erover na denkt.
Dus mijn vraaaaag:
Wie heeft dit zelf ooit meegemaakt en hoe heb je dit aangepakt.
En ik wil ook graag vragen naar andere opties waar ik zelf niet aan heb gedacht. Dus als iemand ideetjes heeft hoe ik het anders kan doen dan wil ik dat graag weten. En ik hoef niet perse een bepaalde kleur te bereiken, ik wil gewoon van t rode af en mn haar iets lichter.
Nou help me uit de brand!
Thanks alvast
xx Icecreamqueen