Een zet- of krimpscheur in een voeg is geen verontrustend iets (van het "zetten"), maar wat mij bevreemd in deze foto's is dat de scheur door de (hele) stenen heen loopt, m.a.w. in de gaten houden en regelmatig foto's maken.quote:Op maandag 13 juni 2016 09:55 schreef Nicap_tm het volgende:
Mijn vragen:
Zou het kwader kunnen worden? Oftewel, is het erg?
Waarom komt er een scheur in?
Ha, ha, ha, is mij dat lachenquote:Op maandag 13 juni 2016 10:09 schreef zeer het volgende:
Zeg altijd maar zo beter een scheurtje in de gevel dan een gevel in je scheur.
Niet dat ik weet.quote:Op maandag 13 juni 2016 10:24 schreef dimmak het volgende:
Een hele vreemde plek voor die scheur. Is er wat aan de binnenkant verankerd?
Zijn er nergens dilataties in de gevel?quote:Op maandag 13 juni 2016 10:27 schreef Nicap_tm het volgende:
[..]
Het lijkt wel alsof het grote kozijn op de stenen drukt en ze laat scheuren.
Komt er zo aan. Ik voeg hem toe aan de startpost.quote:Op maandag 13 juni 2016 10:33 schreef Ivo1985 het volgende:
Als het gewicht van het kozijn dit veroorzaakt heb je iets om je zeer veel zorgen over te maken. Dat is dan ook onwaarschijnlijk.
Hoe is de bouwhoogte links en rechts van het kozijn? Is deze gelijk of zijn er verschillen in bouwhoogte?
Heb je voor een goed beeld een foto van de hele voorgevel?
Mail is reeds verstuurd. Ben benieuwd wat hun antwoord is.Wil wel een beetje beslagen van het ijs komen, dus vandaar dit topic :-)quote:Op maandag 13 juni 2016 11:12 schreef dimmak het volgende:
Zonder tekening kunnen wij hier weinig mee vrees ik. Ik zou de aannemer er naar laten kijken. Hij weet hoe het zit.
Wij zijn samen met nog een 2/1 kap de enigen die dit hebben. Maar het andere huis is nog niet opgeleverd(wel bijna). Daar is niets te zien. Zag de scheur ook pas nadat het andere huis volledig dichtgemetseld was.quote:Op maandag 13 juni 2016 11:52 schreef vannelle het volgende:
Hebben je buren dit probleem ook dat je weet?
Of in geval van vrijstaand: Soortgelijke huizen?
Dat is gewoon gekeimd metselwerk en ligt een paar cm terug in de gevel, heeft helemaal niks met de scheurvorming te maken.quote:Op maandag 13 juni 2016 12:21 schreef halfway het volgende:
Zoals je ziet is de scheur boven breder dan onder, hetgeen dus inhoud dat het door aan het buigen is, vermoedelijk door de 2 enorme kolommen witte stenen naast de kozijnen, ik zou je verzekering erachter zetten, want aannemers kunnen lullen als Brugman.
Opgelost, slotje.quote:Op maandag 13 juni 2016 12:32 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Dat is gewoon gekeimd metselwerk en ligt een paar cm terug in de gevel, heeft helemaal niks met de scheurvorming te maken.
Ja, je kon wel kiezen voor een kruipruimteluik. Dan lieten ze wat meer ruimte over onder de vloer. Hier is het gewoon aangevuld tot de onderrand van de funderingsbalk.quote:Op maandag 13 juni 2016 12:33 schreef ueberduitser het volgende:
Nog even wat, is hier kruipruimteloos gebouwd?
quote:
Onderrand funderingsbalk? Dan heb je dus wel een kruipruimte? Of is er aangevuld to bovenkant funderingsbalk?quote:Op maandag 13 juni 2016 12:53 schreef Nicap_tm het volgende:
[..]
Ja, je kon wel kiezen voor een kruipruimteluik. Dan lieten ze wat meer ruimte over onder de vloer. Hier is het gewoon aangevuld tot de onderrand van de funderingsbalk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |