http://www.telegraaf.nl/b(...)huwelijksreis__.htmlquote:PUNTA CANA - Twee jonge Nederlanders zijn gisteren tijdens hun huwelijksreis onder mysterieuze omstandigheden overleden in de Dominicaanse Republiek.
Het echtpaar had een huwelijksreis geboekt naar een luxe resort in Punta Cana. „Ze hebben een reguliere dagexcursie naar een natuurgebied gemaakt samen met tal van andere toeristen. Toen we weer terug waren in het hotel werden ze beiden niet goed. Ze zijn met spoed naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis gebracht, waar ze zijn overleden. Naar de doodsoorzaak wordt nog gezocht”, aldus gisteravond de woordvoerster van TUI.
Er is mogelijk sprake van voedselvergiftiging, maar dat kon gisteravond niet worden bevestigd door de touroperator. „Het vreemde is dat andere mensen op die excursie geen klachten hebben, voor zover we nu weten.”
De familie van het paar is inmiddels ingelicht. De lichamen van de twee zijn nog in een ziekenhuis op het eiland. Politie en justitie zijn bezig met een onderzoek. Het ministerie van Buitenlandse Zaken zegt van reisorganisatie TUI de bevestiging te hebben gekregen over het vakantiedrama. Hun overlijden was gisteravond laat nog niet officieel bekendgemaakt door de lokale autoriteiten, maar dat zou snel volgen, aldus een woordvoerster van het ministerie.
Inderdaad, maar als ze wat bij een kraampje onderweg gekocht hebben, zouden meer mensen last moeten hebben.quote:Op maandag 13 juni 2016 08:55 schreef wolkentoetje het volgende:
Dat is idd wel vreemd als de overige gasten nergens last van hebben.
Dan zou je idd denken dat ze buiten het resort iets verkeerds hebben gegeten.
Want bij kraampjes langs de weg verkopen ze killerberries.quote:Op maandag 13 juni 2016 08:57 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Inderdaad, maar als ze wat bij een kraampje onderweg gekocht hebben, zouden meer mensen last moeten hebben.
Klopt dus misschien is het idd wat jij al zei en hebben ze in dat natuurgebied iets geplukt en gegeten.quote:Op maandag 13 juni 2016 08:57 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Inderdaad, maar als ze wat bij een kraampje onderweg gekocht hebben, zouden meer mensen last moeten hebben.
Echt hè? Dat is ook het eerste wat ik dachtquote:Op maandag 13 juni 2016 09:03 schreef ShevaJB het volgende:
Aan een voedselvergiftiging ga je toch niet zomaar dood?
Niet zomaar nee,ligt er wel aan wat je dan voor giftigs gegeten hebt en hoeveel denk ik.quote:Op maandag 13 juni 2016 09:03 schreef ShevaJB het volgende:
Aan een voedselvergiftiging ga je toch niet zomaar dood?
Dit bericht ligt wel een beetje zwaar op m'n maag ja.quote:
Het kan, maar er is echt maar heel weinig voedsel wat je binnen 1 dag laat sterven. Bepaalde bessen idd of ze moeten een Fugu vis hebben zitten oppeuzelen. (wat erg onwaarschijnlijk is gezien de locatie)quote:Op maandag 13 juni 2016 09:14 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]
Niet zomaar nee,ligt er wel aan wat je dan voor giftigs gegeten hebt en hoeveel denk ik.
Ze zijn volgens het artikel nog naar het ziekenhuis gebracht waar ze zijn overleden.quote:Op maandag 13 juni 2016 09:31 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Het kan, maar er is echt maar heel weinig voedsel wat je binnen 1 dag laat sterven. Bepaalde bessen idd of ze moeten een Fugu vis hebben zitten oppeuzelen. (wat erg onwaarschijnlijk is gezien de locatie)
Daarnaast wordt je vrijwel altijd eerst gewoon goed ziek van giftig voedsel. En lijkt me dat je dan in ieder geval nog iemand probeert aan te spreken voor een dokter.
quote:Op maandag 13 juni 2016 09:27 schreef Dven het volgende:
[..]
Dit bericht ligt wel een beetje zwaar op m'n maag ja.
Punta Cana ben ik nog nooit geweest,Santo Domingo wel en ook daar was het uitkijken met wat je eet.quote:Op maandag 13 juni 2016 10:09 schreef Perrin het volgende:
Punta Cana wordt ook wel PoopaCana genoemd:
I Survived #PoopaCana in the DR
Als je van salmonella ipv zalm houdt, moet je daar op vakantie gaan.
Oke.quote:Op maandag 13 juni 2016 09:39 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Misschien dat ze bij het maken van de trouwfoto's elkaar bessen hebben gevoed ofzo. Hoofd in de wolken, idyllische omgeving, onwetendheid over de omgeving... het zou me niet verbazen.
Waarvan akte.quote:
Lijkt me inderdaad aannemelijk dat ze de trouwfoto's tijdens de excursie hebben gemaakt.quote:Op maandag 13 juni 2016 09:39 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Misschien dat ze bij het maken van de trouwfoto's elkaar bessen hebben gevoed ofzo. Hoofd in de wolken, idyllische omgeving, onwetendheid over de omgeving... het zou me niet verbazen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |