Das ook een idee.quote:Op maandag 13 juni 2016 09:27 schreef SaskiaR het volgende:
Nouja, ik zit er ook niet zo heel erg mee, maar dit is wel erg opvallend. Ik ga maar eens een Rapley-boek uit de bieb halen, om te zien of ze advies hebben over hoe je gezond eten voor je kind lekker maakt.
Tot een jaar hoeft het ook niet, toch? Je geeft nog borstvoeding? Ik zou me er niet druk over maken en zien hoe het komt.quote:Op maandag 13 juni 2016 09:27 schreef SaskiaR het volgende:
Nouja, ik zit er ook niet zo heel erg mee, maar dit is wel erg opvallend. Ik ga maar eens een Rapley-boek uit de bieb halen, om te zien of ze advies hebben over hoe je gezond eten voor je kind lekker maakt.
Banaan-pannenkoekjes en groentenmuffinsquote:Op maandag 13 juni 2016 09:27 schreef SaskiaR het volgende:
Ik maak me ook niet echt druk, maar het zou wel tof zijn als N. weer groente lustte (tot een maand geleden at ze die namelijk wel, maar nu niet meer). Fruit heeft ze nooit echt lekker gevonden eigenlijk.quote:Op maandag 13 juni 2016 09:34 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Tot een jaar hoeft het ook niet, toch? Je geeft nog borstvoeding? Ik zou me er niet druk over maken en zien hoe het komt.
T probeert alles, maar hoeveel hij binnen krijgt weet ik eigenlijk niet. Soms maak ik me er wel zorgen over, maar ik ga er gewoon van uit dat het goed komt.
Mijn broer heeft tot zijn 25e alleen maar brood met kaas gegeten. En af en toe snoep ofzo. Nooit een groente aangeraakt...quote:Op maandag 13 juni 2016 09:41 schreef Bloesem. het volgende:
Saskia: Bloemkoolpizza? Patat van pompoen en andere groentes? Pasta van courgette met 'roomsaus' van bloemkool? Quiche/groentetaart?
Mijn broertje heeft trouwens een tijdje (ok best een tijd) alleen maar chocolademelk willen drinken en chocopasta willen eten. Gesprek met de huisarts ging zo:
"eet en drinkt 'ie?"
- "ja wel maar alleen cho.."
"dus hij eet en drinkt?"
- "ja op zich wel maar alleen cho.."
"zo lang 'ie eet is 't goed, vaak is het een fase, het trekt vanzelf wel weer bij"
Broertje lust inmiddels alles ;
Ik zag N trouwens zaterdag ook met haar hoofd knikken en Da zeggen
ik kook ook niet voor de baby hoor, ik kook voor ons. En vaak kook ik terwijl T slaapt, omdat ik dan toch thuis ben. Dan nog even pasta koken ofzo als de duutser thuis komt en klaar.quote:Op maandag 13 juni 2016 09:41 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Ik maak me ook niet echt druk, maar het zou wel tof zijn als N. weer groente lustte (tot een maand geleden at ze die namelijk wel, maar nu niet meer). Fruit heeft ze nooit echt lekker gevonden eigenlijk.
Ik vind het trouwens wel tof dat jullie al die dingen koken voor jullie babies... ik ben echt aan het eind van de dag te moe om iets te doen dat meer dan 15 min. duurt... groente in de pan, roerbakken, pasta koken, klaar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 11% gewijzigd door LuDann op 13-06-2016 10:01:41 ]
Wat wil je daar.voor hebben?quote:Op maandag 13 juni 2016 09:55 schreef LadyBlack het volgende:
Ik heb Opperdepop werkeloos in de kast staan (de meeste recepten had ik zelf ook al wel bedacht), die is dus vrij ter overname. Anyone?
Oh da's zeker prachtig! Gefeliciteerd nog jonge blom!!quote:Op maandag 13 juni 2016 10:48 schreef Dot. het volgende:
Heb je Easy Peasy al eens bekeken? Daar staat een recept in met broccoli en makreel wat een superhit was hier.
Mijn baby en ik komen net uit bed na m'n verjaardagsfeest van m'n gisteren waarbij ze heerlijk in de Emei sliep bij meHet is toch prachtig om 30 te mogen worden met een tuin vol vrienden en familie en twee prachtige kinderen
Hier ook niet; ze pakt het lepeltje af, kiept het ondersteboven en doet het dan in haar mond. Als ik haar voer houdt ze haar mond stijf dicht...quote:Op maandag 13 juni 2016 10:59 schreef Mariposas het volgende:
Potjes en gepureerd gaan hier juist niet zo denderend, want hij laat zich nauwelijks voeren. na 10 hapjes wordt het lepeltje meestal weggeslagen.
Jij bent gister ook 30 geworden?!quote:Op maandag 13 juni 2016 10:48 schreef Dot. het volgende:
Heb je Easy Peasy al eens bekeken? Daar staat een recept in met broccoli en makreel wat een superhit was hier.
Mijn baby en ik komen net uit bed na m'n verjaardagsfeest van m'n gisteren waarbij ze heerlijk in de Emei sliep bij meHet is toch prachtig om 30 te mogen worden met een tuin vol vrienden en familie en twee prachtige kinderen
Volgende weekquote:Op maandag 13 juni 2016 11:16 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Jij bent gister ook 30 geworden?!
Gefeliciteerd mede 30-er
Wij hadden gister ook een tuin vol met allemaal lieve mensen, ben ook schandalig verwend
Dat duurt echt lang hoor, de groei neemt enorm af na het eerst halfjaar.quote:Op maandag 13 juni 2016 11:43 schreef Cassandra87 het volgende:
Even tussendoor, wat is aan te raden qua fietsstoeltje? Ik las de yepp mini, maar die is tot 15 kilo. G is vandaag acht maanden en weegt al 10 kilo. Zou hij dan niet snel uit de yepp mini groeien? Zijn er goede alternatieven?
Dat vroeg ik ook eens in het fietstopic, maar dat schijnt echt heel erg mee te vallen. Ketel is nu al 12,5 kilo maar ik heb ook een voorstoeltje (alle voorstoeltjes zijn tot 15 kilo geloof ik). Want inderdaad, die episch harde groei neemt erg af.quote:Op maandag 13 juni 2016 11:43 schreef Cassandra87 het volgende:
Even tussendoor, wat is aan te raden qua fietsstoeltje? Ik las de yepp mini, maar die is tot 15 kilo. G is vandaag acht maanden en weegt al 10 kilo. Zou hij dan niet snel uit de yepp mini groeien? Zijn er goede alternatieven?
als jij het aandurft durf ik het ook welquote:Op maandag 13 juni 2016 11:47 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Dat vroeg ik ook eens in het fietstopic, maar dat schijnt echt heel erg mee te vallen. Ketel is nu al 12,5 kilo maar ik heb ook een voorstoeltje (alle voorstoeltjes zijn tot 15 kilo geloof ik). Want inderdaad, die episch harde groei neemt erg af.
Hier ook, maar wat hier werkt is W. Een eigen lepel geven. Daar zit ie dan mee te spelen en ondertussen hapt 'ie wel vrolijk van mijn lepeltje verder. Misschien ook een tip voor jou?quote:Op maandag 13 juni 2016 10:59 schreef Mariposas het volgende:
Potjes en gepureerd gaan hier juist niet zo denderend, want hij laat zich nauwelijks voeren. na 10 hapjes wordt het lepeltje meestal weggeslagen.
Ik denk dat dat wel meevalt hoor. Mijn 3.5 jarige past met wat frommelen nog wel in de Yepp mini, hij weegt nog net geen 14 kg. Die 15kg (voor alle voorstoeltjes die ik ken) is in verband met de draagkracht van je stuurpen/voorvorkquote:Op maandag 13 juni 2016 11:43 schreef Cassandra87 het volgende:
Saar zit sinds 1 mnd op de 15 kg (bollequote:Op maandag 13 juni 2016 11:43 schreef Cassandra87 het volgende:
T. woog met 9 mnd 10 kg en nu ongeveer 14.5 kg bij ruim 2.5 jaarquote:Op maandag 13 juni 2016 11:43 schreef Cassandra87 het volgende:
Werkt niet, hij wilt gewoon niet gevoerd worden. Maar het werkt wel als ik een YouTube filmpje aan zet.quote:Op maandag 13 juni 2016 12:28 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Hier ook, maar wat hier werkt is W. Een eigen lepel geven. Daar zit ie dan mee te spelen en ondertussen hapt 'ie wel vrolijk van mijn lepeltje verder. Misschien ook een tip voor jou?
Yay!quote:Op maandag 13 juni 2016 14:36 schreef SaskiaR het volgende:
Er was ooit een vadertopic, maar dat loopt niet zo hard. Af en toe komt er wel eens een vader langs hier. Maar uiteraard mag je hier natuurlijk gewoon posten!
Dat deed Annie ook destijds, ik vond het zo eng dat ik met haar niet veel geRapleyd heb. Ze leerde ook echt niet dat 'kokhals = niet goed = kleinere hapjes nemen', ze bleef gewoon stug alles erin proppenquote:Op maandag 13 juni 2016 12:31 schreef pinquit het volgende:
A wil alles perse zelf doen, maar als ik hem laat rapleyen propt hij zijn mond zo vol dat hij bijna stikt![]()
![]()
Dus hier is 't vaak potje of gepureerd met wat kleine stukjes om zelf te klooien, of een eigen lepel erbij idd
Goede tip! Hoefde eigenlijk niet in dit recept maar vind ik wel lekker! Laat ik het voor L nog even weg..quote:Op maandag 13 juni 2016 11:37 schreef Krisvc het volgende:
Ik zou als je een krampjesgevoelige baby hebt eerder oppassen met de knoflook (weet niet of je dat door je hummus doet, maar dat is hier standaard ingrediënt).
Fijn! Ik vind het heel gek als M ineens lang slaapt. Dan weet ik gewoon niet wat ik met mijn tijd aanmoet.... Hier is er een doorslaapfunctie die steeds heen en weer schuift. M slaapt nu al meer dan 3 uur, maar is daardoor vannacht waarschijnlijk weer wakker.quote:Op maandag 13 juni 2016 15:36 schreef Jagärtrut het volgende:
mijn baby's doorslaapfunctie 's nachts heeft nog nooit gewerkt. Maar, overdag. Jonge jonge jonge. Hij slaapt nu al 2.5 uur. Nadat hij vanmorgen ook 2 uur heeft geslapen. Wat een luxe zeg!
ik ook. En ik durf ook niet teveel lawaai te maken enzo. Ik heb zelfs even met hem meegeslapen...Uiteindelijk werd hij om kwart voor 4 wakker..quote:Op maandag 13 juni 2016 16:14 schreef lunamatic het volgende:
[..]
Fijn! Ik vind het heel gek als M ineens lang slaapt. Dan weet ik gewoon niet wat ik met mijn tijd aanmoet.... Hier is er een doorslaapfunctie die steeds heen en weer schuift. M slaapt nu al meer dan 3 uur, maar is daardoor vannacht waarschijnlijk weer wakker.
En mijn bekkenpijn is ineens weer terugSinds de bevalling bijna nog geen last van gehad, maar nu ineens weer pijn in mijn si - gewrichten.
Nou echt wel! Alleen al dat ik dan weer tegen mn vriend in slaap kan vallenquote:Op maandag 13 juni 2016 21:10 schreef LeSage het volgende:
En fijn, LB, dat alleen slapen beter gaat. Geeft jou ook wat meer vrijheid!
Helaas geen ervaring, mijn 3,5 jarige is nog erg gehecht aan zn speenquote:Op maandag 13 juni 2016 21:13 schreef Vieve6 het volgende:
Iemand ervaring met plotseling fiepje/speentje niet meer willen?
L lijkt het sinds vanmiddag opeens weg te duwen en begint bijna te huilen als ik t fiepje wil geven aan haar...
Dat klinkt superfijn inderdaadquote:Op maandag 13 juni 2016 23:07 schreef LadyBlack het volgende:
Ja heerlijk! Erg fijn om veel tijd met zn vieren door te brengen. Peuter krijgt lekker veel aandacht, en ik kan daardoor wat meer exclusieve aandacht aan baby geven
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
quote:Op dinsdag 14 juni 2016 08:12 schreef LeSage het volgende:
Goedmorgen
Ik heb een vraagje:Geen ervaring mee, maar een paar weken terug was deze discussie er ook en toen zeiden meerderde mensen dit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Carpe diem, quam minimum credula postero.
Dat is echt heel fijnquote:Op maandag 13 juni 2016 21:06 schreef LadyBlack het volgende:
Hier trouwens een betere dag dan de afgelopen dagen! Kindje is druk bezig met dingen grijpen en naar zn mond brengen, dus als we weer thuis zijn zal ik de collectie lappenpopjes van zn zus eens tevoorschijn toveren.
Oh en hij is nu al een aantal keer zo knock out als we naar boven gaan, dat ik m thuis denk ik wel in de cosleeper kan leggen!
De dochter van Elamanilo had veel baat bij een barnsteenketting!quote:Op dinsdag 14 juni 2016 06:33 schreef Vieve6 het volgende:
Tandjes zouden het toch wel kunnen zijn denk ik.. L. was vannacht 4 u wakker en had veel verdriet. : ( ...
Rond 6 u ging ze weer slapen. Ik heb geen dentinox of zoiets? Helpt dit goed of zijn er miss ook natuurlijke middelen die kunnen zorgen voor minder pijn?
quote:Op dinsdag 14 juni 2016 08:12 schreef LeSage het volgende:
Goedmorgen
Ik heb een vraagje:Heel herkenbaar! En duizelig daar ook nog bij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik dacht dat het er aan lag dat ik een spiraaltje heb laten zetten en het nogal een bloedbad is, maar ligt dus niet alleen daar aan. Goed om te weten.![]()
De bevalling is ondertussen al bijna 11 maanden geleden, maar hier nog steeds inderdaad veel last bij het ongesteld zijn.Oost west, mij best.
Hoe veel weegt hij? Wij hebben Stip officieel te vroeg overgezet in een voorwaartse stoel, maar autorijden was echt hels en sindsdien gaat het 100x beter. Wel een stoel met slaapstand gekocht en die standaard gebruikt de eerste maanden. En qua gewicht kon het volgens de richtlijnen.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 08:53 schreef pinquit het volgende:
Mehhh mijn baby heeft zijn autopaniek weer terugtotaal overstuur van heen-en-weer naar school, hij zit al een kwartier na te hikken van de huils
lang geleden dat ik hem zo hard heb horen huilen.
Donderdag dik uur +uur terug in de auto naar schoon-omajeuj
Sterker nog, de avond voor zijn verjaardag staat er een ehbo avond gepland. No way dat ik daar heen ga. Dat is de laatste avond met Twix als baby... Ik leg hem die avond in bed.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 19:04 schreef LadyBlack het volgende:
Hahaha doe je daarvoor al die moeite Malteser
En echt een wtf emo moment he! Wacht maar tot ie jarig wordt, dat ga je dan vast ook heel erg vinden
Daar zat ik net ook aan te denken idd, maar zat een beetje met slapen, er zijn dus stoeltjes met slaapstand! Ideaal, wist ik niet.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 20:01 schreef Dot. het volgende:
[..]
Hoe veel weegt hij? Wij hebben Stip officieel te vroeg overgezet in een voorwaartse stoel, maar autorijden was echt hels en sindsdien gaat het 100x beter. Wel een stoel met slaapstand gekocht en die standaard gebruikt de eerste maanden. En qua gewicht kon het volgens de richtlijnen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
heb je al een mooie foto gemaakt?quote:Op woensdag 15 juni 2016 11:01 schreef Malteser het volgende:
Hier is Twix vandaag 39 weken en 2 dagen, exact even lang uit de buik als in de buik. En ik kan alleen maar huilen. Wat een bijzonder jongetje hebben we!
Oh jaaaah, hier was dat twee weken terug, ik vond het zo bijzonder! Zo'n groot kind al en toch lijkt het nog zo kort geledenquote:Op woensdag 15 juni 2016 11:01 schreef Malteser het volgende:
Hier is Twix vandaag 39 weken en 2 dagen, exact even lang uit de buik als in de buik. En ik kan alleen maar huilen. Wat een bijzonder jongetje hebben we!
quote:Op woensdag 15 juni 2016 11:01 schreef Malteser het volgende:
Yes, hier ook. Geen idee waarom. Heeft ze al vaker gehad. Lijken periodes, want het andere moment wil ze de speen wel weer.quote:Op maandag 13 juni 2016 21:13 schreef Vieve6 het volgende:
Iemand ervaring met plotseling fiepje/speentje niet meer willen?
L lijkt het sinds vanmiddag opeens weg te duwen en begint bijna te huilen als ik t fiepje wil geven aan haar...
Ja! Geen super mooie, want man is niet thuis dus heb schoonmama er een laten maken en ze is niet zo handig met apparaten maar we zijn samen vastgelegd en daar gaat het om!quote:
Echt hč.... Nu gaat dat groot kind hier niet helemaal opquote:Op woensdag 15 juni 2016 11:18 schreef Mineola het volgende:
[..]
Oh jaaaah, hier was dat twee weken terug, ik vond het zo bijzonder! Zo'n groot kind al en toch lijkt het nog zo kort geleden
Gefeliciteerd Malteserquote:Op woensdag 15 juni 2016 12:02 schreef Malteser het volgende:
[..]
Ja! Geen super mooie, want man is niet thuis dus heb schoonmama er een laten maken en ze is niet zo handig met apparaten maar we zijn samen vastgelegd en daar gaat het om!
Dat is ook heel naar. Kan me voorstellen dat je dat erg vindt.quote:Op woensdag 15 juni 2016 12:10 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Gefeliciteerd Malteser
N. was ziek op die dag, dus we zijn het vergeten...
Nouja, past wel bij het feit dat we ook geen 'net geboren N.' foto hebben... T is al meer dan 10 maanden geleden, maar dat vind ik nog steeds heel ergOp de eerste foto die we hebben wordt ze beademd, niet tof
Wij hebben een Maxi Cosi Tobi. Heel tevreden mee!quote:Op dinsdag 14 juni 2016 21:54 schreef pinquit het volgende:
Yay, tips! Wel fijn, want autostoeltjes is echt een bomenbosdingetje.
Regeldagje? Lekker bij mama hangen is altijd fijn danquote:Op woensdag 15 juni 2016 13:28 schreef lunamatic het volgende:
Gefeliciteerd met Ketel luna! Wat een leuke collage van het eerste jaar!
Hier lijkt M zijn eerste groeispurt te hebben. Hij past ineens niet meer goed in zijn eerste pakje... Echt jammer, want sommige maat 50/56 heeft hij nog maar een keer aangehad. Dit weekend de kleertjes met grotere maat maar eens uit gaan zoeken en wassen.
Kan het trouwens zijn dat bij een groeispurt hangerig gedrag hoort? M wil al de hele dag eigenlijk niet slapen en is alleen bij knuffelen stil. Vanochtend heeft hij gespuugd (over mij heen natuurlijk), dus hij zal zich wel niet lekker voelen. Gelukkig heeft hij nog geen koorts. Als ik geen bekkenpijn had zou ik hem in de draagdoek houden, maar dat lijkt me nog niet echt een goed idee voor mijn bekken.
oh sorry, ik miste de alert. Verder in spoiler want het klinkt allemaal wel een beetje alu-hoedje zo en voor dit topic gaat dat misschien wat te ver.quote:Op zondag 12 juni 2016 09:59 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
vakmodus: Wat bedoel je hier mee? En wat zijn volgens jou verborgen suikers? /vakmodus
Wel prima eigenlijkquote:Op woensdag 15 juni 2016 14:28 schreef Malteser het volgende:
Dot, hoe was het om weer te werken? Envoor het omrollen!
Nou, de arts op het cb hier had het over de kokhalsreflx, als je er dan pap van maakt hebben ze dat niet en je kan dan de pap steeds "dikker maken" (lees, minder melk, meer brood) tot je geen melk meer nodig hebt om het brood te eten..quote:Op woensdag 15 juni 2016 15:11 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Brood door melk of fruithapjes? Gatver, waarom?![]()
Wordt toch vanzelf welk klef?
M is dol op brood! En inmiddels kan ik een bordje voor haar zetten en eet ze het hele broodje op zonder het bordje op de kop te houden (nou, ok, ze probeert het wel 1 a 2 keer per maaltijd). Dus dat eet weer wat relaxter samen een broodje!
Ja, dat las ik later ook en vond ik ook aannemelijk, maar ja, die arts zei het zo...quote:Op woensdag 15 juni 2016 15:18 schreef Krisvc het volgende:
Maar het hele idee is toch dat de kokhalsreflex een natuurlijke functie van het lichaam is zodat kindjes niet stikken? En dat dat goed is om te leren? Volgens mij gaat de kokhalsreflex vanzelf steeds verder naar achter in de mond waardoor ze het steeds minder krijgen. Ik vond het fijn om te zien dat L. het zelf op kon lossen als ze een te grote hap nam, zelfs al ziet dat kokhalzen er naar uit.
Limone vond zichzelf al aluhoedje met haar suikers, maar hier kom ik hoorquote:Op woensdag 15 juni 2016 13:39 schreef Mariposas het volgende:
Waarom geen dierlijke producten Bloesem?
ik heb geen ideequote:Op woensdag 15 juni 2016 15:11 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Brood door melk of fruithapjes? Gatver, waarom?![]()
Wordt toch vanzelf welk klef?
M is dol op brood! En inmiddels kan ik een bordje voor haar zetten en eet ze het hele broodje op zonder het bordje op de kop te houden (nou, ok, ze probeert het wel 1 a 2 keer per maaltijd). Dus dat eet weer wat relaxter samen een broodje!
Precies! Mini is nu (nog) niet gevaccineerd. Of we het vaccineren gaan uitstellen of helemaal laten, daar zijn we nog niet over uit. Ik moet daar wel bij zeggen dat mini een heel weerbaar en 'fysiek' kindje is, heel aards. Dat heeft wel meegespeeld in mijn overweging. Als ik een heel licht en 'zweverig' kindje had gehad of een kindje met een slechte weerstand, was mijn overweging misschien heel anders geweest.quote:Op woensdag 15 juni 2016 15:43 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik sta er heel anders in Bloesem, maar ik vind het wel altijd heel interessant om te lezen over zulke ideeën. Ieder z'n ding toch?
Wat ik me dan wel afvraag: Laat je N wel vaccineren tegen kinderziektes?
Maar hoe sta je dan tegenover het vaccineren van de grote weerbare groep om de kleinere minder-weerbare groep te beschermen Bloesem? Ik snap dat je kleine grote mini heel weerbaar is en daarom misschien geen behoefte heeft aan vaccinaties, maar dat daardoor 'uitgestorven' ziektes terugkeren en minder weerbare kindjes die niet gevaccineerd kunnen worden wel mogelijk gevaar lopen.quote:Op woensdag 15 juni 2016 18:49 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
Precies! Mini is nu (nog) niet gevaccineerd. Of we het vaccineren gaan uitstellen of helemaal laten, daar zijn we nog niet over uit. Ik moet daar wel bij zeggen dat mini een heel weerbaar en 'fysiek' kindje is, heel aards. Dat heeft wel meegespeeld in mijn overweging. Als ik een heel licht en 'zweverig' kindje had gehad of een kindje met een slechte weerstand, was mijn overweging misschien heel anders geweest.
Man haalt grapjes uit met mini in de douche en ik hoor haar hier schaterenIk moet daar nog steeds van tranen, zo bijzonder vind ik dat
Dat is dus ook waar mijn twijfel/dilemma zit.. Groepsimmuniteit geeft mij nu de 'luxe' om hier iets langer over na te kunnen denken en ondanks dat ik het mini gun om haar eigen weerbaarheid te vormen door ziek te worden, wil ik het niet op mijn geweten hebben dat ze een weinig weerbaar kindje besmet. Nu gaat ze nog niet naar het kdv/gastouder/school en komt ze niet heel veel in aanraking met andere (ongevaccineerde) kindjes, maar dat wordt later anders..quote:Op woensdag 15 juni 2016 18:56 schreef Krisvc het volgende:
[..]
Maar hoe sta je dan tegenover het vaccineren van de grote weerbare groep om de kleinere minder-weerbare groep te beschermen Bloesem? Ik snap dat je kleine grote mini heel weerbaar is en daarom misschien geen behoefte heeft aan vaccinaties, maar dat daardoor 'uitgestorven' ziektes terugkeren en minder weerbare kindjes die niet gevaccineerd kunnen worden wel mogelijk gevaar lopen.
En nee, absoluut geen aanval, puur interesse hoe iemand anders daarover denkt.
Dat schaterlachen vind ik ook nog steeds heerlijk. Vooral leuk nu Kiekeboe zo'n grote hit is. En dan omvallen van het lachen.
Hier ook zo! Met Saar allemaal gehaald, die hoeft met dr 4e pas weer en mini krijgt ze ook gewoon weer. Zeker hier op een dorp waar vaak uit geloofsovertuiging niet geent wordt, vind ik het belangrijk dat mijn kinderen beschermd zijn.quote:Op woensdag 15 juni 2016 19:25 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Ieder z'n ding. Maar niet vaccineren snap ik echt nietAlle levensovertuigingen prima, maar yay voor wetenschap in dit geval wat mij betreft.
Thnx voor de bemoedigende woordenquote:Op woensdag 15 juni 2016 20:44 schreef Aerenia het volgende:
Vieve: het is een faseA had dit afgelopen week ook... zomaar ineens om onverklaarbare reden werd ze wakker en ik mocht haar absoluut niet terug in haar bedje leggen. Maar ik ben nog niet zo goed in staand slapen, dus na een half uur wiegen voorzichtig in bed gestapt en met haar rechtop (tegen de muur) "geslapen". Duurde 2 nachten en toen was het over
Nee hoor, niemand kan je dwingen. Dat geldt trouwens voor vrijwel alle medische behandelingen.quote:Op woensdag 15 juni 2016 22:24 schreef zeefje het volgende:
Ik dacht dat vaccinaties altijd verplicht waren![]()
quote:Op woensdag 15 juni 2016 14:41 schreef Limone het volgende:
[..]
oh sorry, ik miste de alert. Verder in spoiler want het klinkt allemaal wel een beetje alu-hoedje zo en voor dit topic gaat dat misschien wat te ver.
Dank voor het delen van je mening hoor. Ik ben een levensmiddelentechnoloog, dus ik behoor er meer verstand van te hebben dan mainstream. Ik ben het niet met je eens, maar iedereen zijn ding ;-) Geloof me alleen dat niet al het bewerkte voedsel slecht is, verre van dat! En er wordt nergens zoveel onzin over gezegd dan over voeding. De wet- en regelgeving is echt (terecht) dusdanig streng en wordt alleen maar strenger. en er wordt ook op gehandhaafd!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ok.quote:Op donderdag 16 juni 2016 00:29 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Dank voor het delen van je mening hoor. Ik ben een levensmiddelentechnoloog, dus ik behoor er meer verstand van te hebben dan mainstream. Ik ben het niet met je eens, maar iedereen zijn ding ;-) Geloof me alleen dat niet al het bewerkte voedsel slecht is, verre van dat! En er wordt nergens zoveel onzin over gezegd dan over voeding. De wet- en regelgeving is echt (terecht) dusdanig streng en wordt alleen maar strenger. en er wordt ook op gehandhaafd!
Oh no, die borstontsteking? Heb je al antibiotica?quote:Op donderdag 16 juni 2016 08:56 schreef Mariposas het volgende:
Ik zweet vooralsnog alleen van de koorts.
Ja, ben ik gisteren mee begonnen. Maar de verstopping zit er nog en de pijn ook.quote:Op donderdag 16 juni 2016 08:59 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Oh no, die borstontsteking? Heb je al antibiotica?
Wij hebben ze in huis voor T. Tot nu toe een keer of drie 's avonds gebruikt als meneer om onverklaarbare reden niet slapen wilde en we het vermoeden van tandjespiin hadden, het heeft alle keren geresulteerd in een vrolijk sabbelend en belangrijker nog (😉) in slaap vallend jongetje.quote:Zo zelf maar op tijd naar bed! Ik heb wel druppeltjes in huis gehaald voor tandjes: Chamodent van vsm. Heeft iemand daar ervaringen mee?
He, Twix het zit je toch echt niet mee he! 😢.quote:Op donderdag 16 juni 2016 11:34 schreef Malteser het volgende:
Mariposas, beterschap voor jou!
Mineola, doorslaapnacht is tof, de kots wat minder.
Vaccinaties, hier het normale programma gevolgd. Alleen de vaccinatie bij 4 maanden is uitgesteld omdat Twix toen in het ziekenhuis lag. Een maand later heeft hij deze alsnog gekregen.
Twix eet en drinkt de laatste dagen niet goed, spuugt ook weer wat meer, piepende ademhaling. Verder wel goed gemutst. Na overleg hem net toch even voor de zekerheid na laten kijken. Longen klinken redelijk maar bovenin gebeurt toch wel weer wat. Ook weer afgevallen tov een week geleden. Toch weer ergens een virus opgepikt. Niks aan te doen.
Mijn kleine jongetje moet er zo hard voor werken.
Nou ja, hij is gewoon vrolijk en gezellig. Dus hij heeft er ogenschijnlijk weinig last van.quote:Op donderdag 16 juni 2016 12:14 schreef Jagärtrut het volgende:
ach, wat sneu voor Twix, Malteser. Het zit jullie niet mee he....
Oké! Als ze vannacht weer wakker wordt, dan zal ik het eens proberenquote:Op donderdag 16 juni 2016 09:38 schreef Ggirl het volgende:
[..]
Wij hebben ze in huis voor T. Tot nu toe een keer of drie 's avonds gebruikt als meneer om onverklaarbare reden niet slapen wilde en we het vermoeden van tandjespiin hadden, het heeft alle keren geresulteerd in een vrolijk sabbelend en belangrijker nog (😉) in slaap vallend jongetje.
Volgens mij ben jij mij een paar maanden geleden! Heel herkenbaar, ik begin er nu langzaam maar zeker een beetje uit te krabbelen. Wel fijn te lezen dat je aan de beterende hand bent. Tijd voor zomerweer inderdaad.quote:Op donderdag 16 juni 2016 21:21 schreef Mariposas het volgende:
Thanks allemaal, ab slaat gelukkig nu wel aan! Ik baal wel van mijn belabberde weerstand. De laatste tijd heb ik steeds ontstekingen, schimmelinfecties, ziek, en moe. Het wordt nu echt eens tijd dat L een beetje beter gaat slapen.En ook wel tijd voor echt zomerweer, daar knap ik ook van op.
Sneu van de kapotte billen, Ludann! Hier ook, bloeden en alles, toch leek hij er geen last van te hebben. En wel je scriptie afschrijven hoor, ik heb helaas nooit meer de motivatie gevonden...
Oppasmeisje heeft het geflikt hoor. Geslaagd zonder onvoldoendes! Gisterenavond direct even op bezoek geweest want we gaan zo op vakantie! En dan zit ze daar, het ene moment nog zo'n 'kind' en blij met haar spekjesboeket (ja, wij houden van foute cadeaus!) en ze kreeg er een financiële beloning bij hoor.. en het andere moment zo volwassen met haar kindje op de arm! 😍quote:Ggirl, wat lief! Hap.
En ik vroeg me af of je buurmeisje van laatst haar examens nog heeft gehaald
Wakker maken? als in, zorgen dat ze haar ogen open heeft en intensief iets gaan doen. Het klinkt absurd, maar misschien wordt ze er weer zo moe van dat ze weer slaap krijgt.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 01:46 schreef LuDann het volgende:
Toch eens kijken of jullie misschien nog iets weten wat we kunnen proberen.
Het probleem is dat Wolk 's nachts wakker wordt en dat we dan zo'n 2 tot 4 uur met haar opzitten tot ze weer slaapt. Ze heeft dan vaak haar ogen wel dicht maar gooit zichzelf heen en weer in mijn armen, trapt met haar voeten, slaat, gooit haar speen weg etc, gewoon heel onrustig. Neerleggen op bed (in ons bed of de hare = krijsen. En dus zitten we (of ik, voornamelijk) elke nacht weer met haar op. Mijn zenuwen zijn echt op.
Wat we al geprobeerd hebben:
Verschonen
Ander merk luiers
Warmere slaapzak
Dunnere slaapzak
Even laten huilen terwijl ik er naast lig (maar dan raakt ze echt compleet overstuur en zijn we nog verder van huis)
Wiegen
Rondlopen
Bv geven
Pap geven
Kan iemand nog wat verzinnen?
Heel herkenbaar.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 01:46 schreef LuDann het volgende:
Toch eens kijken of jullie misschien nog iets weten wat we kunnen proberen.
Het probleem is dat Wolk 's nachts wakker wordt en dat we dan zo'n 2 tot 4 uur met haar opzitten tot ze weer slaapt. Ze heeft dan vaak haar ogen wel dicht maar gooit zichzelf heen en weer in mijn armen, trapt met haar voeten, slaat, gooit haar speen weg etc, gewoon heel onrustig. Neerleggen op bed (in ons bed of de hare = krijsen. En dus zitten we (of ik, voornamelijk) elke nacht weer met haar op. Mijn zenuwen zijn echt op.
Wat we al geprobeerd hebben:
Verschonen
Ander merk luiers
Warmere slaapzak
Dunnere slaapzak
Even laten huilen terwijl ik er naast lig (maar dan raakt ze echt compleet overstuur en zijn we nog verder van huis)
Wiegen
Rondlopen
Bv geven
Pap geven
Kan iemand nog wat verzinnen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ahh luna dat plakken is ook wel weer schattig en lief.
E heeft gisteren ook weer anderhalf uur bovenop me geslapen. Ze is al een paar dagen van de wap, ze slaapt ineens heel veel overdag.
Lu, dat klinkt slopend. Ik heb ook geen tips..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Luna![]()
LuDann, mooi omgedachtEr staan 4 potjes olie voor je klaar
![]()
LogeerbabysGezellig zeg! Ik vind dat nog te spannend. Ik heb vanavond mijn tweede date night met man sinds haar geboorte (een hele bijzondere
) en we gaan voor het eerst naar een andere stad terwijl mini met mijn moeder lekker thuis blijft. Dat vind ik al erg spannend tbh
Baby steps
Edit, want ohh jaa dit wilde ik ook nog vertellen: ik mag dinsdag in de Hortus hier foto's maken van mini op het blad van de Victoria Amazonica![]()
[ Bericht 9% gewijzigd door Bloesem. op 18-06-2016 09:15:34 ]
Wat een lieve foto's Jagar!! Is T. Graag buiten?!quote:Op vrijdag 17 juni 2016 11:38 schreef Jagärtrut het volgende:
oh, wat naar lijkt me dat dodoria. Sterkte!
Hier is het de hele dag kutweer, met zelfs een waarschuwing voor heel veel regen. T wil toch eigenlijk graag naar buiten...
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 18 juni 2016 09:09 schreef Bloesem. het volgende:
Jagar, wat een leuke stapper
Ohh Dodoria, wat lijkt me dat moeilijkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Luna![]()
LuDann, mooi omgedachtEr staan 4 potjes olie voor je klaar
![]()
LogeerbabysGezellig zeg! Ik vind dat nog te spannend. Ik heb vanavond mijn tweede date night met man sinds haar geboorte (een hele bijzondere
) en we gaan voor het eerst naar een andere stad terwijl mini met mijn moeder lekker thuis blijft. Dat vind ik al erg spannend tbh
Baby steps
Edit, want ohh jaa dit wilde ik ook nog vertellen: ik mag dinsdag in de Hortus hier foto's maken van mini op het blad van de Victoria Amazonica![]()
Hortus BotanicusSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wir müssen leben, bis wir sterben!
quote:Op zaterdag 18 juni 2016 11:06 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
En ze kan nu zelf gaan staan, als ze het trucje doorheeft is het ook meteen klaar.Knap zeg! Ik heb J het filmpje laten zien (die loopt nu los, maar heeft nog houvast nodig om te kunnen gaan staan) en die ging klappen toen hij het zagSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik heb dat altijd als ik wakker schrik 's ochtends en W. nog stil is.. Dus nee, niet stomquote:Op zaterdag 18 juni 2016 23:55 schreef hetzusjevan het volgende:
En ok stiekem wil ik ook controleren of ze uberhaupt nog ademt. Stom he.
quote:Op zondag 19 juni 2016 06:15 schreef Hupje het volgende:
[..]
Knap zeg! Ik heb J het filmpje laten zien (die loopt nu los, maar heeft nog houvast nodig om te kunnen gaan staan) en die ging klappen toen hij het zag
Ik heb wel eens gehoord van FPIES sinds ik me verdiep in allergieeen, wat heftig zeg! Krijgt je zoon op veel dingen een reactie?quote:Op zaterdag 18 juni 2016 11:42 schreef dodoria het volgende:
Ludann: de aandoening heet FPIES. Mijn zoon heeft een behoorlijk ernstige vorm, maar we hebben het goed onder controle met een zeer strict regime.
Bloesem, wat een mooie gedachte! Ik geloof meestal niet zo in het zweverige vanuit mijn rationele denkhn, maar soms denkt mijn gevoel daar anders over. Zo wist ik al dat ik een dochter zou krijgen deze keer, nog voordat ik zwanger was, en wist ik ook dat ik zwanger was toen mijn test nog negatief was. Dus ergens kende ik haar toen al voor mijn gevoel.
Logeerbabies: Lijkt me heerlijk! Peuter noch baby hebben hier ooit bij een ander geslapen. Voor peuter moet ik al naar huis als hij wakker wordt en de oppas is er, maar papa en mama niet. Zelfs dagslaapjes doet hij niet bij anderen. Nu hebben we ook geen familie in de buurt, maar ik zou het heerlijk vinden om eens een keer een nachtje goed te kunnen slapen... Heb vandaag een slaap consultant gemaild. Peuter is steeds meer aan het keten als hij moet slapen. en als ik dan een baby heb doe zijn 'witching hour' heeft en een peuter die oververmoeid de boel afbreekt, dan kan mama het even niet meer bolwerken allemaal...
We hebben nu ongeveer 20 allergenen geidentificeerd en zo'n 20 dingen waar hij niet op reageert. Al het andere moeten we strikt vermijden. dat klinkt misschien als niet zo veel, maar is echt een hele vooruitgang van de 18 allergenen en 7 veilige voedsels van een jaar geleden. Nu met zijn 20 dingen die Hij kan eten begint hij langzaam aan meer dingen te kunnen eten die lijken op wat andere kinderen eten.quote:Op zondag 19 juni 2016 08:51 schreef LuDann het volgende:
Jagar, hoe ging het terwijl je in de sauna was?
[..]
Ik heb wel eens gehoord van FPIES sinds ik me verdiep in allergieeen, wat heftig zeg! Krijgt je zoon op veel dingen een reactie?
Ja en ze heeft maar weinig geslapen. Ze heeft in de ochtend een half uur geslapen in de auto en daarna pas rond een uur of 15 weer, onderweg in de Tula een half uur. Uiteindelijk haalde mijn man me alsnog op vanaf Amsterdam Centraal omdat de treinen naar Haarlem niet reden en we zijn toen nog even naar een kampeerwinkel gegaan. Toen kwamen we thuis rond 17 uur en sliep ze in de autostoel, dus met autostoel en al in bed gezet.quote:Op zondag 19 juni 2016 09:03 schreef lunapuella het volgende:
Lekker Lu! Geniet ervan. Was ze lekker uitgeput van de meet?
Oh ja, heftig hoor. Wolk blijkt ook allergisch, al weten we nog niet definitief waarvoor allemaal, we lopen nog bij de kinderarts. Vrijwel zeker voor ei en pinda (vooral ei is erg heftig, daar hebben we voor de zekerheid ook een epipen voor in huis, al is dat waarschijnlijk niet nodig) en vermoedelijk ook voor soja en melk. We zijn beiden op dieet, ik vanwege de borstvoeding. Daarnaast nog pollen/gras en mogelijk kastanjes (maar die zijn makkelijk te mijden gelukkig).quote:Op zondag 19 juni 2016 09:08 schreef dodoria het volgende:
[..]
We hebben nu ongeveer 20 allergenen geidentificeerd en zo'n 20 dingen waar hij niet op reageert. Al het andere moeten we strikt vermijden. dat klinkt misschien als niet zo veel, maar is echt een hele vooruitgang van de 18 allergenen en 7 veilige voedsels van een jaar geleden. Nu met zijn 20 dingen die Hij kan eten begint hij langzaam aan meer dingen te kunnen eten die lijken op wat andere kinderen eten.
Verder zijn gelukkig lang niet al zijn reacties Levensbedreigend, maar je word er wel een helicopter-ouder van.
In welke context ben je met allergieen bezig? Professioneel of vanuit je eigen ervaringen?
ooh, wat heerlijk. Wat zul jij lekker geslapen hebben.....quote:Op zondag 19 juni 2016 08:54 schreef LuDann het volgende:
Kennen jullie het verhaal van die baby die 's nachts uren aan 1 stuk wakker was? Die sliep vannacht dus gewoon van 21 tot 6:30, met 1 keertje kort wakker om 1:30.Dat had ik echt even nodig.
![]()
Desondanks ging man er toch uit met haar vanochtend want dat had hij beloofd. Ik voelde me wel een tikje schuldig omdat het Vaderdag is maar slaap!Om 8:30 hebben we geruild, nu ligt hij erin.
Zo als Wolk voor haar eerste slaapje gaat ga ik even pannenkoeken bakken voor manlief. Dat heeft hij wel verdiend.
We zijn nog maar 1 keer bij de KA geweest maar zijn wel tevreden ja. Hij is een van de weinige kinderartsen die gespecialiseerd is in allergieën. Hij is voor zo min mogelijk invasief onderzoek, we hebben bloedonderzoek gedaan maar daar bleek helaas niks uit. Nu gaan we voor een huidtest binnenkort.quote:Op zondag 19 juni 2016 11:00 schreef dodoria het volgende:
Lastig LuDann, als t nog niet allemaal geidentificeerd is. Ben je blij met jullie kinderarts? Ik vind dat allergieen best wel een flinke Impact kunnen hebben op je leven en dat dat niet altijd onderkend wordt. Ik vind het ook best zwaar om zelf op dieet te moeten door de borstvoeding. Hoe ervaar Jij dat? Bij H moest dat ook en naderhand heeft het meer dan een jaar geduurd voor mijn spijsvertering weer normaal was. Ik was ook 15 kilo aangekomen omdat Ik zo veel honger had en dat compenseerde met vet en suiker. Niet echt handig van mij. Dus Ik ben echt niet blij dat Ik nu al weer de melk en soja alvast maar er uit gegooid heb.
Het helpt wel dat wij hele nuchtere mensen zijn en ik denk dat we nu bij F wel zo door de wol geverfd zijn dat het deze keer makkelijker wordt. Ik krijg van het eerste hulp personeel wel eens de opmerking dat ik zo kalm blijf in een nood situatie, maar voor ons is het al een meevaller als we ons kind niet zelf hoeven te reanimeren voordat de professionals er zijn. Het zet de dingen wel in een ander perspectief, zeg maar.
Wel lastig om straks een dubbele lijst met allergenen te moeten weren uit het huis, we begonnen net wat relaxter te worden met H...
Nou, zeg dat!quote:Op zondag 19 juni 2016 10:17 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ooh, wat heerlijk. Wat zul jij lekker geslapen hebben.....
misschien heeft ze het ineens door.quote:Op zondag 19 juni 2016 12:31 schreef LuDann het volgende:
[..]
Nou, zeg dat!
En Mineola, het is inderdaad fijn te weten dat ze in principe wel kan. Nu nog uitvinden hoe we dit vaker voor elkaar kunnen krijgen
quote:Op zaterdag 18 juni 2016 09:09 schreef Bloesem. het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 19 juni 2016 15:44 schreef Unihipili het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heeft iedereen gisteren zo enthousiast vaderdag gevierd, dat 't hier zo stil is?Wij hebben samen ontbeten, mini heeft een cadeautje gegeven en had helemaal zelf een kaart geknutseld
en daarna hadden we een verjaardag. Mini heeft tot 21u zo'n beetje iedereen zitten entertainen
Pretletter
![]()
Likken aan de lippen of tong uitsteken is hier hét teken. Voordat ze gaat gillen dan, maar dan ben je al te laat. Je kan trouwens best proberen of ze al uiit een beker wil dirnken, dat is echt superschattigquote:Op maandag 20 juni 2016 09:46 schreef Aerenia het volgende:
Goede stats kazy! Hoe geeft M het aan als ze dorst heeft? A is een aantal maanden jonger, maar heb echt geen flauw idee. Wel rukt ze af en toe mijn water/thee (die drink ik nooit heet als zij in de buurt is) uit mijn handen, maar of dat dorst is of "wat jij hebt willik ook" weet ik niet
Herkenbaar! M geeft/gaf het ook altijd slecht aan. Wat Saskia zegt zijn wel goede aanwijzingen. Tegenwoordig gaat ze duimen (als het geen dutjestijd is, dan is dat een handige aanwijzing hier). Reageren we hier niet op en zit ze op schoot, dan hapt ze gewoon in een shirt op tepelhoogte. Ongeacht wie het isquote:Op maandag 20 juni 2016 09:46 schreef Aerenia het volgende:
Goede stats kazy! Hoe geeft M het aan als ze dorst heeft? A is een aantal maanden jonger, maar heb echt geen flauw idee. Wel rukt ze af en toe mijn water/thee (die drink ik nooit heet als zij in de buurt is) uit mijn handen, maar of dat dorst is of "wat jij hebt willik ook" weet ik niet
quote:Op maandag 20 juni 2016 09:51 schreef Bloesem. het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mnohhhh dat is zo leukquote:Op maandag 20 juni 2016 13:00 schreef elamanilo het volgende:
Gefeliciteerd Lijnloos! Wat een mooierd
Mijn kleine baby heeft net voor het eerst heel bewust naar mij gelachen een heleboel keer![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |