Als je de standaard badkamer neemt die in het nieuwbouwhuis zit en keuzes maakt bij de bedrijven die dat realiseren; neem je daar dan genoegen mee ?quote:Op zondag 12 juni 2016 19:12 schreef BadkamerVraag123 het volgende:
We hebben inderdaad een keuze, erg fijn. Maar nu is de vraag welke keuze is de beste?
Iemand ervaringen hiermee? Wat zouden jullie doen in deze situatie, casco laten opleveren of niet?
Als je het moet laten doen is het arbeidsloon je grootste kostenpost.quote:Op zondag 12 juni 2016 19:12 schreef BadkamerVraag123 het volgende:
We hebben inderdaad een keuze, erg fijn. Maar nu is de vraag welke keuze is de beste?
Iemand ervaringen hiermee? Wat zouden jullie doen in deze situatie, casco laten opleveren of niet?
Beste Vonkenboer,quote:Op zondag 12 juni 2016 19:22 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Als je de standaard badkamer neemt die in het nieuwbouwhuis zit en keuzes maakt bij de bedrijven die dat realiseren; neem je daar dan genoegen mee ?
ja klopt, we hebben alleen al 8500 euro in principe om uit te geven om op "0" te komen.. Stel dat een badkamer + plaatsen elders 13.000 euro is.. dan betalen we alsnog maar 4500 euro. Nu zijn we al een stuk duurder uit (bij niet casco op laten leveren en dus bij aangesloten bedrijf te doen)quote:Op zondag 12 juni 2016 19:22 schreef halfway het volgende:
[..]
Als je het moet laten doen is het arbeidsloon je grootste kostenpost.
2 man 1 week is 80 uur x€50 is 4000 euro arbeidsloon.quote:Op zondag 12 juni 2016 19:25 schreef BadkamerVraag123 het volgende:
[..]
Beste Vonkenboer,
Nee.. de standaard badkamer is erg minimaal. Dat is dus geen optie. Ik vind zelf dat we erg veel geld terugkrijgen als we casco laten opleveren. Is dat normaal, 6000 euro voor badkamer terugkrijgen?
Dan zou ik denk nog goedkoper uit zijn bij casco toch? stel 4000 euro arbeidsloon + 6000 euro aan spullen (ik zeg maar wat), dan kom ik op 10.000 euro (- 8500 euro wat we hebben teruggekregen) = 1500 euro eigen geld.quote:Op zondag 12 juni 2016 19:27 schreef halfway het volgende:
[..]
2 man 1 week is 80 uur x€50 is 4000 euro arbeidsloon.
Dat denk je goed, waarom denk je dat een bedrijf "verbonden" is met de bouwer? Alleen om beiden geld aan je te verdienen.quote:Op zondag 12 juni 2016 19:38 schreef BadkamerVraag123 het volgende:
[..]
Dan zou ik denk nog goedkoper uit zijn bij casco toch? stel 4000 euro arbeidsloon + 6000 euro aan spullen (ik zeg maar wat), dan kom ik op 10.000 euro (- 8500 euro wat we hebben teruggekregen) = 1500 euro eigen geld.
terwijl we nu (dus bij het bedrijf verbonden aan de bouwer) nu al op bijna 10.000 euro zitten (zonder dat we 8500 euro terugkrijgen ) = dus eigenlijk 18500 euro!
of denk ik nu helemaal verkeerd?
Ik vind het wel apart dat diezelfde bouwer dan zoveel geld teruggeeft bij casco oplevering..quote:Op zondag 12 juni 2016 19:47 schreef halfway het volgende:
[..]
Dat denk je goed, waarom denk je dat een bedrijf "verbonden" is met de bouwer? Alleen om beiden geld aan je te verdienen.
Hebben jullie het casco laten opleveren alsnog of niet?quote:Op zondag 12 juni 2016 20:57 schreef zoz het volgende:
Ik vind dat wel een behoorlijk bedrag wat jullie terug krijgen. Wij krijgen maar 2600 euro terug voor een badkamer van 3.10m x 2.43m en een wc op de begane grond.
We hebben het casco laten opleveren. Het meerwerk was zo belachelijk duur dat ik er gewoon chagrijnig van werd. Nu voor internetprijzen badkamer spul gehaald en dit laten we inbouwen.quote:Op zondag 12 juni 2016 21:06 schreef BadkamerVraag123 het volgende:
[..]
Hebben jullie het casco laten opleveren alsnog of niet?
Dat willen we eigenlijk ook, maar dan voldoet je badkamer niet meer aan bepaalde voorwaarden.. moet je iets tekenen dat je daarmee "akkoord" gaat, en alle garanties vervallen dan.quote:Op zondag 12 juni 2016 22:36 schreef cvboer2 het volgende:
Nu je de kans hebt, zou ik eerder kiezen voor vloerverwarming, ipv een radiator.
Vreemde regel, want de garantie dat je badkamer goed is, ligt toch bij degene die hem gaat bouwen.quote:Op zondag 12 juni 2016 22:39 schreef BadkamerVraag123 het volgende:
[..]
Dat willen we eigenlijk ook, maar dan voldoet je badkamer niet meer aan bepaalde voorwaarden.. moet je iets tekenen dat je daarmee "akkoord" gaat, en alle garanties vervallen dan.
Bedankt voor je adviesquote:Op maandag 13 juni 2016 10:40 schreef Nicap_tm het volgende:
Ik vind vooral die 2500 euro voor de wc terugkrijgen erg veel. Ik zou het denk ik allemaal casco laten. Wij kregen dacht ik 1200 euro terug voor voor het casco opleveren van de wc. Zelfs dat lukt je nog wel om het kostendekkend te krijgen met eigen spullen.
Nee dat begrijp ik ook. Wat kregen mensen hier bij "Casco" oplevering van de badkamer? Ik ben bang dat we straks kosten krijgen waar we helemaal niet over na hebben gedacht. Zoals, de ventilatie/ elektra. zit dat er wel?quote:Op maandag 13 juni 2016 10:21 schreef bouwboertje het volgende:
Niet zo heel erg vreemd. De bouwer wil gewoon geen verantwoording nemen voor werk dat door een onbekende partij gaat worden uitgevoerd. Het is op dat punt ook meer een papieren kwestie.
Ik denk ook niet dat cvboer2 een garantie zou willen geven op een volledige cv instalatie als hij enkel de buizen in de muren had mogen stoppen en de rest door iemand anders zou worden gedaan. Of als cvbier2 alleen de ketel kan plaatsen waarna een ander al het leiding werk gaat doen.
Ontwikkelaars verdienen zowel op meer als minder werk.quote:Op zondag 12 juni 2016 20:57 schreef zoz het volgende:
Ik vind dat wel een behoorlijk bedrag wat jullie terug krijgen. Wij krijgen maar 2600 euro terug voor een badkamer van 3.10m x 2.43m en een wc op de begane grond.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop