ik heb sterke vermoedens dat het een gefrustreerde ondernemer is die rijk wil worden over de ruggen van zijn personeel. Zo eentje die 15-jarigen voor nog geen 3 euro per uur laat werken en het liefst al het personeel gratis in dienst heeft. Gelukkig werkt het zo niet in Nederland en worden werknemers beschermd, ook op het gebied van te betalen uren.quote:
weet ik maar wie gaat het risico aan. Grifiegeld is al 80 euro. Misschien is dat wel her salaris voor de hele training en als de rechter je ongelijk geeft is het pech geld wegquote:Op woensdag 15 juni 2016 23:19 schreef hottentot het volgende:
[..]
Gerede kans dat als jij in je gelijk word gesteld in deze kwestie dat de tegenpartij de kosten draagt.
Die zin die je quote was anders duidelijk genoeg.quote:Op woensdag 15 juni 2016 23:18 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ach, al dat woordgeneuk, maar het staat er, dat klopt, mijn fout. Ik moet meer teruglezen en andere woorden kiezen om hetzelfde te zeggen.
Dat heb ik al tig keer gedaan: de door de werkgever opgedragen (en bedrijfsspecifieke) training = WERK. Wat wil je nou? Een onomstotelijk wetsartikel dat werk betaald moet worden? Daartoe heb ik je al de vigerende artikelen uit BW7 gepost.quote:Geef nu even aan waaruit onomstotelijk blijkt dat TS recht op loon heeft. Vooralsnog word daar nog steeds gefaald door de partijen die stellen dat er recht op loon is. Jij laat het niet zien, TS laat het niet zien, en zijn juristen geven ook aan te twijfelen.
Geen ruimte voor voortschrijdend inzicht? Jammer.quote:Tot die tijd ben ik wel klaar met dit topic. Herhaling van zetten, meer is dit niet.
Je hebt werkelijk geen ideequote:Op woensdag 15 juni 2016 23:20 schreef PaarseStabilo het volgende:
[..]
ik heb sterke vermoedens dat het een gefrustreerde ondernemer is die rijk wil worden over de ruggen van zijn personeel. Zo eentje die 15-jarigen voor nog geen 3 euro per uur laat werken en het liefst al het personeel gratis in dienst heeft.
Meningquote:Op woensdag 15 juni 2016 23:22 schreef r_one het volgende:
de door de werkgever opgedragen (en bedrijfsspecifieke) training = WERK.
Je kunt veel van hot zeggen maar hiermee zit je volkomen mis.quote:Op woensdag 15 juni 2016 23:20 schreef PaarseStabilo het volgende:
[..]
ik heb sterke vermoedens dat het een gefrustreerde ondernemer is die rijk wil worden over de ruggen van zijn personeel. Zo eentje die 15-jarigen voor nog geen 3 euro per uur laat werken en het liefst al het personeel gratis in dienst heeft. Gelukkig werkt het zo niet in Nederland en worden werknemers beschermd, ook op het gebied van te betalen uren.
Feit hot, feit: artikel 660 BW7.quote:
Weet je wat.quote:
Jammer dat je, nu je een onderbouwing/regel/bepaling krijgt aangedragen, het gauw voor gezien houdt, in plaats van aan te geven wat er mis is met mijn beroep op artikel 660 BW7.quote:Op woensdag 15 juni 2016 23:28 schreef hottentot het volgende:
[..]
Weet je wat.
Wij gaan niet dezelfde mening delen, maar ik wens je wel een hele fijne avond
En daar houd ik het bij.
Tja, daar valt natuurlijk niet tegen te beargumenteren.quote:Laatste edit: Dat artikel klopt natuurlijk wel, de toepasselijkheid op de situatie van TS zie ik niet als feit.
Zie de editquote:Op woensdag 15 juni 2016 23:31 schreef r_one het volgende:
[..]
Jammer dat je, nu je een onderbouwing/regel/bepaling krijgt aangedragen, het gauw voor gezien houdt, in plaats van aan te geven wat er mis is met mijn beroep op artikel 660 BW7.
Dito.quote:
Werknemer dient zich aan de voorschriften te houden mits redelijk, ik heb die regel aan vele mensen voorgelegd vanuit mijn werk, omdat men zich niet aan veiligheidregels of wat dan ook hield en er zelfs mensen om van het terrein afgestuurd, maar zie niet in hoe deze regel een medebepalende factor is om te bepalen of de opleidings/trainings uren van TS al dan niet betaald moeten worden.quote:
NEN, VCA, whatever zijn opleidingen ter accreditatie en die certificeringen kan een werknemer ook meenemen naar een volgende job. Daar wil je toch niet serieus de training van TS (waar hij alleen maar bedrijfsspecifieke codes, knopjes, scripts, whatever leert) mee gelijkstellen? Het lijkt mij ook niet dat de wetgever de code-/knopjes-training van TS verplicht stelt.quote:Op woensdag 15 juni 2016 23:49 schreef hottentot het volgende:
Maar als alle trainingen/opleidingen welke een verplicht karakter hebben betaald zouden moeten worden, dan geld dit ook voor trainingen/opleidingen waarbij de werkgever hierin geen keuze heeft omdat de wetgever dit verplicht stelt voor de werkzaamheden.
Dit heeft mijn inziens grote consequenties, denk alleen al aan al die mensen die in de avond even een NEN3140 of VCA examen doen in de eigen tijd. Dat gaat landelijk echt om zeer grote aantallen mensen.
De training is een voorschrift van de werkgever om de werkzaamheden te kunnen doen. Het heeft dus een verplicht karakter, het is niet dat TS de training even 'voor de leuk' of ter zelfontplooiing doet.quote:Op woensdag 15 juni 2016 23:37 schreef hottentot het volgende:
[..]
Werknemer dient zich aan de voorschriften te houden mits redelijk, ik heb die regel aan vele mensen voorgelegd vanuit mijn werk, omdat men zich niet aan veiligheidregels of wat dan ook hield en er zelfs mensen om van het terrein afgestuurd, maar zie niet in hoe deze regel een medebepalende factor is om te bepalen of de opleidings/trainings uren van TS al dan niet betaald moeten worden.
nou daar ben ik wel blij mee, maar ik denk dat elk weldenkend persoon dat wel vind want toen ik een bepaalde instantie belde hoefde ik niet eens te vragen om maatregelen en onderzoek, ze schrokken zo erg dat ze die uit zichzelf gestart zijn.quote:Op woensdag 15 juni 2016 23:23 schreef hottentot het volgende:
[..]
Je hebt werkelijk geen idee
Ik gun jou je geld wel, sterker nog ik ben ook geen voorstander van dit soort toestanden, maar dat staat volledig los van dit hele topic.
Een training doen in vrije tijd heeft idd andere regels dan "op zaterdag kom jij langs voor de verplichte training aka inwerken"quote:Op woensdag 15 juni 2016 23:49 schreef hottentot het volgende:
Maar als alle trainingen/opleidingen welke een verplicht karakter hebben betaald zouden moeten worden, dan geld dit ook voor trainingen/opleidingen waarbij de werkgever hierin geen keuze heeft omdat de wetgever dit verplicht stelt voor de werkzaamheden.
Dit heeft mijn inziens grote consequenties, denk alleen al aan al die mensen die in de avond even een NEN3140 of VCA examen doen in de eigen tijd. Dat gaat landelijk echt om zeer grote aantallen mensen.
Dit idd. Ik heb niet eens een diploma gekregen of zo. En aan de informatie van die training heb ik helemaal niets meer. Wat heb ik eraan dat in de huisregels van het bedrijf ken en weet hoe ik de telefoon binnen dat bedrijf moet opnemen.quote:Op donderdag 16 juni 2016 00:38 schreef r_one het volgende:
[..]
De training is een voorschrift van de werkgever om de werkzaamheden te kunnen doen. Het heeft dus een verplicht karakter, het is niet dat TS de training even 'voor de leuk' of ter zelfontplooiing doet.
Mooi kut voor je, en hier is iedereen het ook wel over ééns dat dit absoluut niet kan en hier zal elke rechter in Nederland ook niet moeilijk over doen en je dat geld toekennen (vergeet de rente nietquote:Op zondag 26 juni 2016 17:00 schreef PaarseStabilo het volgende:
De laatste stand van zaken:
Geen enkel werkuur is uitbetaald. Terwijl dat alleen de training zou zijn? Ik heb gebeld en hoorde dat ik daar geen recht op heb, terwijl nergens uit mijn contract blijkt dat als je slechts 5 dagen in dienst bent geweest en je na twee dagen werk gestopt bent, je dan helemaal niks uitbetaald krijgt.
Er is inmiddels al een verzoek bij de kantonrechter ingediend via de rechtsbijstand.
Met de wettelijke rente ben ik bekend, na 2 weken is het maximaal 50% uit mijn hoofd.quote:Op zondag 26 juni 2016 18:06 schreef hottentot het volgende:
[..]
Mooi kut voor je, en hier is iedereen het ook wel over ééns dat dit absoluut niet kan en hier zal elke rechter in Nederland ook niet moeilijk over doen en je dat geld toekennen (vergeet de rente niet)
Wel fijn voor het topic dat er dan ook een uitspraak over de training/studie kan komen, ik neem aan dat je die tegelijk meeneemt in deze zaak?
[quote]Wettelijke verhogingquote:Op zondag 26 juni 2016 18:09 schreef PaarseStabilo het volgende:
[..]
Met de wettelijke rente ben ik bekend, na 2 weken is het maximaal 50% uit mijn hoofd.
Ik weet niet wat er allemaal geëist mag worden, mogelijk kan de rechtszaak zelfs tegen worden gehouden als ze die gewerkte uren alsnog uitbetalen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |