Is dat zo? Ik las eerder dat ze namelijk weggehouden was bij een advocaat vanuit de kant van Qatar, dat maakt het plaatje heel anders namelijk.quote:
Je 'krijgt' die niet he, daar is NL niet voor. Zit er eerlijk gezegd ook niet op te wachten dat NL daar aan bijdraagt van mijn belastinggeld.quote:Op zondag 12 juni 2016 10:43 schreef Westerling het volgende:
[..]
Dat die bijstand ontbreekt is fout inderdaad. Die bijstand moet er sowieso komen,zoals die drugssmokkelende idioten ook krijgen. Maar voor meer dan dat zie ik in t geval van prostitutie de reden niet zo. Het 22-jarige meisje is namelijk ook een 22-jarige onafhankelijke, rechtsbekwame vrouw en in dat geval dus ook een crimineel. Heb ik geen greintje meer medelijden mee dan een drugsezel.
Je behoort gewoon iets te weten over een land. Maar ik ken het uit Thailand ook wel met buitenlanders. Dan heb je maar een probleem.quote:Op zondag 12 juni 2016 11:08 schreef Polenbatser het volgende:
[..]
Naja, als je er vanuit gaat dat je wel eens verkracht zou kunnen worden dan gaat geen vrouw meer naar buiten natuurlijk. Is m.i. niet iets waar je direct rekening mee houdt.
Ik las dat zij geen hulp wilde van de ambassade als het om advocaten ging. Men begreep dat ook niet.quote:Op zondag 12 juni 2016 11:09 schreef Polenbatser het volgende:
[..]
Is dat zo? Ik las eerder dat ze namelijk weggehouden was bij een advocaat vanuit de kant van Qatar, dat maakt het plaatje heel anders namelijk.
Een bepaald minimum toch wel? Althans bij die drugssmokkelaars gebeurt dat dacht ik wel. Meer dan dat hoeft het van mij ook niet te zijn. De wereld is geen speeltuin.quote:Op zondag 12 juni 2016 11:09 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Je 'krijgt' die niet he, daar is NL niet voor. Zit er eerlijk gezegd ook niet op te wachten dat NL daar aan bijdraagt van mijn belastinggeld.
Men helpt wel. Maar heel minimaal.quote:Op zondag 12 juni 2016 11:11 schreef Westerling het volgende:
[..]
Een bepaald minimum toch wel? Althans bij die drugssmokkelaars gebeurt dat dacht ik wel. Meer dan dat hoeft het van mij ook niet te zijn. De wereld is geen speeltuin.
las ? even een linkje dan !quote:Op zondag 12 juni 2016 11:10 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ik las dat zij geen hulp wilde van de ambassade als het om advocaten ging. Men begreep dat ook niet.
Dat denk ik niet, maar het laatsye bij zoiets is wel dat je zelf wordt opgepakt vanwege seks buiten het huwelijk. En dat is niet iets wat je vindt als je zoekt op Qatar en daar verblijven.quote:Op zondag 12 juni 2016 11:05 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Misschien is dat het probleem. Het denken dat de hele wereld hetzelfde is.
Qatar is link voor vrouwen.quote:Op zondag 12 juni 2016 11:14 schreef Wimperkruller het volgende:
[..]
Dat denk ik niet, maar het laatsye bij zoiets is wel dat je zelf wordt opgepakt vanwege seks buiten het huwelijk. En dat is niet iets wat je vindt als je zoekt op Qatar en daar verblijven.
Tuurlijk, maar dat is wat anders dan er rekening mee houden dat je verkracht gaat worden. In principe ligt dat risico namelijk altijd op de loer. Alhoewel ik het wel met je eens ben dat het risico op sommige plekken groter is.quote:Op zondag 12 juni 2016 11:09 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Je behoort gewoon iets te weten over een land. Maar ik ken het uit Thailand ook wel met buitenlanders. Dan heb je maar een probleem.
Ok, er zijn zoveel verschillende versies van dit verhaal dat ik ook niet meer weet wat wel en niet waar is. Niemand niet hier denk ik, maar ik begin zo langzamerhand wel te denken dat het terecht is dat zij én die kerel vastzitten. Niet voor die verkrachting, want dat is nog niet zeker of dat wel of niet is gebeurd, maar zij heeft sowieso een aantal andere regels overtreden (alcohol nuttigen bijv.) en die kerel geeft dus toe dat hij haar heeft geslagen o.i.d. aangezien hij met geweld die spullen terugnam. Lijkt me ook niet ok, tenzij dat daar mag, vrouwen slaan enzo. Zou me dan ook weer niks verbazen.quote:Op zondag 12 juni 2016 11:10 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ik las dat zij geen hulp wilde van de ambassade als het om advocaten ging. Men begreep dat ook niet.
Geen leuk land in geval.quote:Op zondag 12 juni 2016 11:17 schreef Polenbatser het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar dat is wat anders dan er rekening mee houden dat je verkracht gaat worden. In principe ligt dat risico namelijk altijd op de loer. Alhoewel ik het wel met je eens ben dat het risico op sommige plekken groter is.
[..]
Ok, er zijn zoveel verschillende versies van dit verhaal dat ik ook niet meer weet wat wel en niet waar is. Niemand niet hier denk ik, maar ik begin zo langzamerhand wel te denken dat het terecht is dat zij én die kerel vastzitten. Niet voor die verkrachting, want dat is nog niet zeker of dat wel of niet is gebeurd, maar zij heeft sowieso een aantal andere regels overtreden (alcohol nuttigen bijv.) en die kerel geeft dus toe dat hij haar heeft geslagen o.i.d. aangezien hij met geweld die spullen terugnam. Lijkt me ook niet ok, tenzij dat daar mag, vrouwen slaan enzo. Zou me dan ook weer niks verbazen.
Vraag me ook af hoe dat gaat met het wk, maar ik verwacht eigenlijk dat er dan hele zones worden opgesteld waar de regels niet zo streng zullen zijn en meer van dat hypocriete gedoe. Nu is het ook al zo hypocriet als de pest natuurlijk, alles kan er, maar als er een probleem ontstaat dan draai je opeens de bak in. Dat land weet ook heus wel dat er alcohol geschonken wordt en dat er een groot prostitutienetwerk is, maar daar wordt kennelijk niks tegen gedaan actief, totdat je iets meldt bij de politie en dan wordt het tegen je gebruikt.
Je vindt het terecht dat ze al 3 maanden vastzit op basis van seks voor het huwelijk omdat ze alcohol heeft genuttigd terwijl ze zelf zegt te zijn verkracht?quote:Op zondag 12 juni 2016 11:17 schreef Polenbatser het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar dat is wat anders dan er rekening mee houden dat je verkracht gaat worden. In principe ligt dat risico namelijk altijd op de loer. Alhoewel ik het wel met je eens ben dat het risico op sommige plekken groter is.
[..]
Ok, er zijn zoveel verschillende versies van dit verhaal dat ik ook niet meer weet wat wel en niet waar is. Niemand niet hier denk ik, maar ik begin zo langzamerhand wel te denken dat het terecht is dat zij én die kerel vastzitten. Niet voor die verkrachting, want dat is nog niet zeker of dat wel of niet is gebeurd, maar zij heeft sowieso een aantal andere regels overtreden (alcohol nuttigen bijv.) en die kerel geeft dus toe dat hij haar heeft geslagen o.i.d. aangezien hij met geweld die spullen terugnam. Lijkt me ook niet ok, tenzij dat daar mag, vrouwen slaan enzo. Zou me dan ook weer niks verbazen.
Vraag me ook af hoe dat gaat met het wk, maar ik verwacht eigenlijk dat er dan hele zones worden opgesteld waar de regels niet zo streng zullen zijn en meer van dat hypocriete gedoe. Nu is het ook al zo hypocriet als de pest natuurlijk, alles kan er, maar als er een probleem ontstaat dan draai je opeens de bak in. Dat land weet ook heus wel dat er alcohol geschonken wordt en dat er een groot prostitutienetwerk is, maar daar wordt kennelijk niks tegen gedaan actief, totdat je iets meldt bij de politie en dan wordt het tegen je gebruikt.
In Thailand openlijk gaan blowen en dan niet weten wat er dan gaat gebeuren.quote:Op zondag 12 juni 2016 11:18 schreef nostra het volgende:
Toch mooi dat iedereen hier zich volledig inleest in het strafrecht van elk land waar ze naar toe gaan. Die mensen zouden bijvoorbeeld ook nooit zoenen in een Franse trein, een pakje kauwgom meenemen naar Singapore, of zonder vergunning gaan fietsen in Israel - allemaal strafbaar.
Ze zit toch niet vast voor prostitutie.quote:Op zondag 12 juni 2016 11:20 schreef Jaroon het volgende:
[..]
In Thailand openlijk gaan blowen en dan niet weten wat er dan gaat gebeuren.
Doe nou niet zo naief, ze speelde gewoon een hoer en dat is misgelopen.quote:Op zondag 12 juni 2016 11:20 schreef Wimperkruller het volgende:
[..]
Je vindt het terecht dat ze al 3 maanden vastzit op basis van seks voor het huwelijk omdat ze alcohol heeft genuttigd terwijl ze zelf zegt te zijn verkracht?
Klopt, in de vijf sterren hotels heb je meestal een bar, maar die zijn verboden gebied voor moslims.quote:Op zondag 12 juni 2016 10:58 schreef Wimperkruller het volgende:
En ik lees nu dat je er wel degelijk alcohol kan krijgen bij bepaalde hotels of als je een licentie hebt.
Dan nog. Wat ik probeer te zeggen is dat je het niet 123 vindt over Qatar en dat je niet van tevoren gaat opzoeken hoe er met je omgegaan wordt als je wordt verkracht. En al helemaal niet nadat je bent verkracht. Er is je dan iets gruwelijks aangedaan, dan ga je er niet vanuit dat jij vervolgens als dader wordt gezien en behandeld. En dat is dus ook niet iets wat je 123 vindt, dus ik vind echt niet dat ze op basis daarvan dom is.quote:
Ze zit vast voor betaalde sex voor huwelijk neem ik aan.quote:Op zondag 12 juni 2016 11:21 schreef nostra het volgende:
[..]
Ze zit toch niet vast voor prostitutie.
Dat is wat de eerste berichtgeving zei, op basis daarvan, zeker niet. Maar er komt nu steeds meer info naar buiten dat het verhaal wel eens heel anders kan zijn. Ik zeg ook duidelijk dat ik het niet terecht vind dat ze voor die verkrachting/seks voor het huwelijk vastzit, maar er zijn wel veel aanknopingspunten dat zij en die kerel regels hebben overschreden. Doorgaans zit je dan vast totdat duidelijk is of je het wel of niet gedaan hebt.quote:Op zondag 12 juni 2016 11:20 schreef Wimperkruller het volgende:
[..]
Je vindt het terecht dat ze al 3 maanden vastzit op basis van seks voor het huwelijk omdat ze alcohol heeft genuttigd terwijl ze zelf zegt te zijn verkracht?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |