abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 11 juni 2016 @ 01:14:26 #1
303136 Roland1000
Google is your best friend!
pi_162908449

© donroyco

Waar is dit topic voor bedoeld? :?

Hulp bij het zoeken naar de uitvoerende(n) en/of titel van een bepaald nummer, tabs, songteksten, etc...

Dit topic is een uitbreiding van de succesvolle 'Help, ik zoek een artiest/nummer!'- reeks.

Tips:

• Als het een recent nummer betreft, blader eerst het topic (evt. de vorige ook) even door, je hebt kans dat iemand anders de vraag al heeft gesteld.
• Als je een nummer zoekt uit een reclame, kijk dan eerst even op Ster.nl, of een van de andere sites in het onderstaand overzicht.
• Als je een nummer zoekt uit een film/tv-serie, kijk dan eerst bij de info over die film/tv-serie op IMDb
• Als je de muziek zoekt van een filmpje op YouTube, kijk dan eerst eens door de comments bij het filmpje.
• Heb je een stukje tekst uit een nummer?
Ga dan naar Google en zoek op: lyrics "jouw stukje tekst" (vergeet de aanhalingstekens niet)
• Heb je een request geplaatst, post dan niet binnen een dag opnieuw hetzelfde verzoek, dat voorkomt ergernissen..
• Heb je een request geplaatst, en heb je daarna zelf al het nummer gevonden, schroom dan niet om nog even het nummer te vermelden, dit kan natuurlijk helpen met toekomstige vragen!
• Heb je een request geplaatst, en is het juiste antwoord gegeven, laat het even weten, toch leuk om te horen of we het goed hebben/hadden!
• Wanneer je op een request reageert, quote de betreffende post dan aub. Dan is duidelijk op wiens vraag je reageert, wat de algemene overzichtelijkheid bevordert.
• Gebruik voor het uploaden van samples sites als zippyshare.com, zodat samples direct beluisterd kunnen worden en niet eerst gedownload hoeven te worden, na het uitzitten van die fantastische wachttijden.

Handige links:

Midomi
Musipedia Whistle
Tunatic
Muziek van de reclame
Adformatie Campagnes
Muziek in de reclame (nieuw!)
Commercials (nieuw!)
Melodycatcher (nieuw!)
WhoSampled
Met dank aan Baggeruser, Deetch, Noodly, RacerDKB, willem888 & MissLuna voor de bijdragen *O*

Waar is dit topic niet voor bedoeld? :N

• Warez-requests (wie heeft dat-en-dat nummer voor mij op mp3?)
• 'Algemene vragen' (wie kent er nog meer nummers zoals het Wilhelmus?), maar je staat natuurlijk vrij om daar zelf een topic over te openen.
• Hoe goed bedoeld ook, het is niet de bedoeling dat je nummers (in mp3-vorm bijvoorbeeld) aanbiedt als je weet welk nummer er gezocht wordt.

Als het topic vol is, open dan een nieuw topic met deze openingspost. Een lief modje zal hem weer sticky maken.

Wijzigingen/toevoegingen aan deze OP zijn welkom! Omdat ik dit topic niet elke dag lees kan je het beste een PM doen naar donroyco

Game on!
Van het concert des levens, krijgt niemand een program.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 13:42:14 #2
431857 peterkailey
*Tekst die users leuk vinden*
pi_163004804
Ik ben opzoek naar een royskopp achtig nummer met een vocal die een beetje zweverig klinkt (hetzelfde effect als de vocal van
Ik heb thuis de melodie ingespeeld, het zou ongeveer zo moeten klinken:

http://www103.zippyshare.com/v/BvcoqXlS/file.html
Op donderdag 12 augustus 2014 19:17 schreef yvonne het volgende:
peterkailey is de baas en jullie moeten allemaal buigen voor zijn grootheid.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 14:01:35 #3
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_163005263
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 13:42 schreef peterkailey het volgende:
Ik ben opzoek naar een royskopp achtig nummer met een vocal die een beetje zweverig klinkt (hetzelfde effect als de vocal van
Met deze beschrijving moest ik direct hier aan denken:
quote:
Ik heb thuis de melodie ingespeeld, het zou ongeveer zo moeten klinken:

http://www103.zippyshare.com/v/BvcoqXlS/file.html
Maar dit zegt me dan weer niets, Al hoor ik hier wel Paperhouse van Can of Roads van Portishead in :P
nee, jij dan!
pi_163008462
Afgelopen weekend ben ik naar de lezing van Andre Kuipers geweest in Valkenburg.
Tegen het einde van de voorstelling/lezing werd er een bijzonder mooi stukje muziek ten gehore gebracht over het ruimteschip aarde.
De muziek begeleidde een zangeres die een lied zong waar ik koude rillingen van kreeg, zo mooi.
Is de titel van dit muziekstuk te achterhalen en kan ik de beschikking hierover krijgen?
Wie helpt?
Een eigen zoektocht op internet bracht mij niet verder.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 23:13:03 #5
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_163021248
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 16:24 schreef Schonedal het volgende:
Afgelopen weekend ben ik naar de lezing van Andre Kuipers geweest in Valkenburg.
Tegen het einde van de voorstelling/lezing werd er een bijzonder mooi stukje muziek ten gehore gebracht over het ruimteschip aarde.
De muziek begeleidde een zangeres die een lied zong waar ik koude rillingen van kreeg, zo mooi.
Is de titel van dit muziekstuk te achterhalen en kan ik de beschikking hierover krijgen?
Wie helpt?
Een eigen zoektocht op internet bracht mij niet verder.
Hem even vragen op Twitter? Daar was hij een tijdje terug heel actief op
nee, jij dan!
pi_163097204
Ik ben opzoek naar het liedje wat in de reclame voor Montel wordt gebruikt. Zie filmpje.

pi_163100258
https://streamable.com/3tg5

Iemand die het liedje kent wat gespeeld wordt, en meegezongen wordt door de fans :) ?
Only the strong survive
pi_163100414
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 22:38 schreef TheGOAT het volgende:
https://streamable.com/3tg5

Iemand die het liedje kent wat gespeeld wordt, en meegezongen wordt door de fans :) ?
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
pi_163114369
Nummertje op 0:59?
Bij voorbaat dank!
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zaterdag 18 juni 2016 @ 17:09:58 #10
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_163116598
Weet iemand wat de track is die vanaf 1:42:54 speelt in deze sessie?

https://www.mixcloud.com/(...)spacek-dennis-ayler/

Ik veronderstel dat 'ie van Débruit is, want de omringende tracks zijn ook van hem, maar in tegenstelling tot de andere tracks krijg ik bij deze de titel maar niet gevonden.

Edit: Ik heb een opname op YouTube gezet, na ongeveer een halve minuut begint wat ik zoek.



[ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 18-06-2016 18:59:35 ]
pi_163143919
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 13:42 schreef peterkailey het volgende:
Ik ben opzoek naar een royskopp achtig nummer met een vocal die een beetje zweverig klinkt (hetzelfde effect als de vocal van
Ik heb thuis de melodie ingespeeld, het zou ongeveer zo moeten klinken:

http://www103.zippyshare.com/v/BvcoqXlS/file.html
Qua akkoorden doet je toetsenspel me een beetje denken aan deze track van Röyksopp en Robyn:

  dinsdag 21 juni 2016 @ 20:41:18 #13
242879 Onnoman
The On And Only
pi_163197630

artiest of titel van muziek uit deze reclame
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_163199273
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 20:41 schreef Onnoman het volgende:

artiest of titel van muziek uit deze reclame
Ik kan je niet helpen, heb wel gevonden dat men er mee bezig is:

quote:
Op dit moment is er een nieuwe reclame op de televisie van de Staatsloterij. De reclame speelt zich af in een warm Zuid Amerikaans land waar een winnaar van de Staatsloterij ‘fulltime levensgenieter’ is geworden. Voor de Staatsloterij trekking van 1 juli kan iedereen met een lot ¤10.000 winnen per maand, 30 jaar lang.

Via onze ‘verzoekjes pagina‘ kregen wij veel aanvragen binnen voor het liedje dat gebruikt wordt in de Staatsloterij reclame. Helaas hebben wij tot op heden het liedje niet kunnen achterhalen. Wij doen er alles aan om de titel van het liedje te achterhalen. Heb jij een tip? Reageer dan onderaan de pagina!
  dinsdag 21 juni 2016 @ 21:22:08 #15
242879 Onnoman
The On And Only
pi_163199390
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 21:19 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:

[..]

Ik kan je niet helpen, heb wel gevonden dat men er mee bezig is:

[..]

lol.. staatsloterij die een reclame maakt zonder te weten waar het liedje vandaan komt :D
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_163211401
Ik was vorig jaar op Ibiza en ging daar uit eten bij Cala Comte (restaurant Sunset Ashram).

Heerlijk genietend van de zonsondergang, het eten en de muziek die daar gespeeld werd.

Er werd dance muziek gedraaid en daar doorheen speelde een man met een Saxofoon door de muziek die gedraaid werd heen.

Klonk echt geweldig en hij deed dit fantastisch.

Ik kan echter nergens (bijv. via Spotify) van dit soort muziek vinden. Het is gewoon relaxte muziek waar een trompet en/of saxofoon doorheen speelt.

Weten jullie in welk genre ik dit moet zoeken? Of kennen jullie cd's met dit soort muziek?
  zaterdag 25 juni 2016 @ 01:18:20 #17
303136 Roland1000
Google is your best friend!
pi_163281704
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2016 11:59 schreef HarveySpecter het volgende:
Ik was vorig jaar op Ibiza en ging daar uit eten bij Cala Comte (restaurant Sunset Ashram).

Heerlijk genietend van de zonsondergang, het eten en de muziek die daar gespeeld werd.

Er werd dance muziek gedraaid en daar doorheen speelde een man met een Saxofoon door de muziek die gedraaid werd heen.

Klonk echt geweldig en hij deed dit fantastisch.

Ik kan echter nergens (bijv. via Spotify) van dit soort muziek vinden. Het is gewoon relaxte muziek waar een trompet en/of saxofoon doorheen speelt.

Weten jullie in welk genre ik dit moet zoeken? Of kennen jullie cd's met dit soort muziek?
Uit de OP:

Waar is dit topic niet voor bedoeld? :N

• 'Algemene vragen' (wie kent er nog meer nummers zoals het Wilhelmus?), maar je staat natuurlijk vrij om daar zelf een topic over te openen.
Van het concert des levens, krijgt niemand een program.
pi_163309046
Gister Spotify playlists geluisterd, volgens mij kwam het liedje voor in een 90's playlist, maar weet het niet zeker. Enige wat ik echt kan herinneren is dat hij de hele tijd riep: "Im a controller." Iemand? :P
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
  Redactie Frontpage zondag 26 juni 2016 @ 14:18:57 #19
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_163310432
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 13:16 schreef MilkTea het volgende:
Gister Spotify playlists geluisterd, volgens mij kwam het liedje voor in een 90's playlist, maar weet het niet zeker. Enige wat ik echt kan herinneren is dat hij de hele tijd riep: "Im a controller." Iemand? :P
Even een wilde gok :P Deze toevallig?

Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_163314176
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 14:18 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Even een wilde gok :P Deze toevallig?

Nope helaas niet, het was ook een redelijk rustig nummer. Hij zong controller met een lange oo.
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
pi_163320498
Hoorde het op een feestje, is helaas maar een klein stukje, herkenbaar voor iemand? :)

http://picosong.com/x233/#
pi_163353022
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 13:16 schreef MilkTea het volgende:
Gister Spotify playlists geluisterd, volgens mij kwam het liedje voor in een 90's playlist, maar weet het niet zeker. Enige wat ik echt kan herinneren is dat hij de hele tijd riep: "Im a controller." Iemand? :P
Het bleek Drake - Controlla te zijn, helemaal geen 90's dus :')
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
pi_163354128
Iemand een idee welke sample? of welk liedje? er gebruikt wordt door de Memphis Maniacs bij het nummer Material:Thunder op 5.20.

"Now we shake it, shake it, shake it." Dat stukje..

Alvast bedankt. :)
  maandag 27 juni 2016 @ 22:01:06 #24
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_163354184
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:59 schreef Crientj het volgende:
Iemand een idee welke sample? of welk liedje? er gebruikt wordt door de Memphis Maniacs bij het nummer Material:Thunder op 5.20.

"Now we shake it, shake it, shake it." Dat stukje..

Alvast bedankt. :)
Hoort hier een YouTube'je bij of...?
Memphis Maniacs hebben geen songs van zichzelf namelijk...
pi_163355484
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 22:01 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Hoort hier een YouTube'je bij of...?
Memphis Maniacs hebben geen songs van zichzelf namelijk...
Ik wilde een spotify link delen, maar dat nummer staat niet op spotify.

Slechte youtube link dan maar; Stuk vanaf 5.30
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')