abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162895330
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 18:04 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

De tweets van deze gast zijn ook om in te lijsten. Net als die van Sargentini.
Ja deze man van de SP is behoorlijk van het padje af..
De reacties op zijn tweets zijn dan ook wel hilarisch _O-
pi_162895352
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 18:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Die mensen hoeven nooit bang te zijn om niet welkom te zijn, dat zijn gewoon Nederlanders. De jongens die zich niet gedragen mogen van mij stevig (maar effectief!) worden aangepakt en ik vind het prima als sneller de Nederlandse nationaliteit wordt ingetrokken (bijv. bij het tweede misdrijf) als ze enkel een last zijn voor het land.
Klopt, als je die mensen bezig ziet, denk je dat integreren dus best goed gaat. Maar ja, dan zie je dit soort dingen weer.
I´m back.
  vrijdag 10 juni 2016 @ 18:19:42 #153
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_162895361
Ook in Gouda reed de betreffende Poldermarokkaan met een scooter. Het zal ook niet zo zijn.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  vrijdag 10 juni 2016 @ 18:20:26 #154
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_162895374
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 18:04 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

De tweets van deze gast zijn ook om in te lijsten. Net als die van Sargentini.
Ik gok dat ze beide bijna hun hele werkende leven beroepspolitici zijn. Die zijn vaak nogal wereldvreemd.
Graag op anoniem
pi_162895393
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 18:20 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Ik gok dat die al bijna z'n hele werkende leven een beroepspoliticus is. Die zijn vaak nogal wereldvreemd.
Goed mogelijk en dan eventueel werkend als ambtenaar of semi-ambtenaar.
I´m back.
  vrijdag 10 juni 2016 @ 18:22:42 #156
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_162895426
Nog even iets anders, waarom gebruiken ze "kankerhomo's" als scheldwoord? Ik heb het in Amsterdam ook meegemaakt, Poldermarokkanen die vanuit de auto "homo!" riepen, alsof er iets mis is met het homo zijn. :?
#NoDAPL
pi_162895447
Ik zie net dat Aboutaleb bij het shapeshifting weekendje van de heersende mondiale elite is gearriveerd...

WeAreChangeRdam twitterde op vrijdag 10-06-2016 om 12:30:32 Dutch #King Willem Alexander and politicians arrive at #Bilderberg2016. Exclusive footage! https://t.co/vvCPD3mtXi https://t.co/VgVihLxn3Q reageer retweet

Hij wordt al aangezien voor koning van NL.
I´m back.
pi_162895463
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 18:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Nog even iets anders, waarom gebruiken ze "kankerhomo's" als scheldwoord? Ik heb het in Amsterdam ook meegemaakt, Poldermarokkanen die vanuit de auto "homo!" riepen, alsof er iets mis is met het homo zijn. :?
Bijna iedereen scheldt met homo en overigens ook met kanker.
pi_162895475
quote:
Mag niet van Allah, staat in de koran.
I´m back.
  vrijdag 10 juni 2016 @ 18:26:17 #160
37769 erodome
Zweefteef
pi_162895491
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 18:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Die mensen hoeven nooit bang te zijn om niet welkom te zijn, dat zijn gewoon Nederlanders. De jongens die zich niet gedragen mogen van mij stevig (maar effectief!) worden aangepakt en ik vind het prima als sneller de Nederlandse nationaliteit wordt ingetrokken (bijv. bij het tweede misdrijf) als ze enkel een last zijn voor het land.
Onzin dat die dan gewoon nederlander zijn, die zijn "anders", zo wordt dat ook vaker dan goed is gezegd, ja maar we bedoelen jou daar niet mee hoor, jij bent anders.
Tenenkrommend....
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  vrijdag 10 juni 2016 @ 18:27:21 #161
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_162895506
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 18:24 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Bijna iedereen scheldt met homo en overigens ook met kanker.
Niet bijna iedereen maar het lijkt inderdaad iets van de lage klasses te zijn.
#NoDAPL
  vrijdag 10 juni 2016 @ 18:28:19 #162
37769 erodome
Zweefteef
pi_162895519
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 18:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Mag niet van Allah, staat in de koran.
Al die rottigheid die de huftertjes uithalen mag niet van allah. Dat heeft huftertjes en bitches nog nooit tegen gehouden.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_162895524
De Ramadan in Gouda verloopt minder feestelijk dan gehoopt.

Hier bedreigen ze zomaar Dennis Schouten en de buurtvader in de scootmobiel zegt dat het een probleem van de politie is.

Maarja wanneer komen ze met politie in aanraking? Dat is pas nadat ouders, familie, buren, leraren, imams, buurtvaders, straatcoaches gefaald hebben.
pi_162895530
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 18:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Niet bijna iedereen maar het lijkt inderdaad iets van de lage klasses te zijn.
Niet bijna iedereen, want ik hoor het nooit. Wrs komt het voort uit de alliteratie met het woord "kaas". Kanker kaas, wordt dit dan.
I´m back.
  vrijdag 10 juni 2016 @ 18:29:13 #165
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_162895537
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 18:26 schreef erodome het volgende:

[..]

Onzin dat die dan gewoon nederlander zijn, die zijn "anders", zo wordt dat ook vaker dan goed is gezegd, ja maar we bedoelen jou daar niet mee hoor, jij bent anders.
Tenenkrommend....
Het gaat mij erom hoe mensen zich gedragen, de afkomst van hun grootouders interesseert me niet maar je kan de dubbele nationaliteit nu eenmaal wel gebruiken om het probleem op te lossen. Als je de probleemmensen het land uit kan zetten omdat ze een tweede nationaliteit hebben en meer loyaal zijn aan het vaderland van hun grootouders dan aan Nederland dan heb ik daar geen enkele moeite mee. Ze kiezen er zelf voor, ze weten wat de consequenties zijn. Er zijn trouwens al wat Poldermarokkanen het land uitgezet, van een van hen hebben ze een documentaire gemaakt.
#NoDAPL
pi_162895540
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 18:28 schreef erodome het volgende:

[..]

Al die rottigheid die de huftertjes uithalen mag niet van allah. Dat heeft huftertjes en bitches nog nooit tegen gehouden.
Jawel, mag wel.
I´m back.
  vrijdag 10 juni 2016 @ 18:31:48 #167
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_162895599
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 18:28 schreef DrDentz het volgende:
De Ramadan in Gouda verloopt minder feestelijk dan gehoopt.

Hier bedreigen ze zomaar Dennis Schouten en de buurtvader in de scootmobiel zegt dat het een probleem van de politie is.

Maarja wanneer komen ze met politie in aanraking? Dat is pas nadat ouders, familie, buren, leraren, imams, buurtvaders, straatcoaches gefaald hebben.
Stel je voor dat een Nederlander zou ingrijpen en die knullen van hun snor'fietsje' zou trekken op het moment dat ze vluchten na het spugen, dan zou die Nederlander nog gestraft worden ook. Zo schiet het niet op. Ik ben niet een voorstander van eigen rechter spelen maar iemand van de snorfiets trekken terwijl hij vlucht na een misdrijf (dat is het namelijk als je spuugt in iemands gezicht) moet wat mij betreft kunnen. De persoon zal er normaal gesproken niet ernstig gewond door geraken.
#NoDAPL
pi_162895637
Willen deze kankermarokkanen zich misschien bekendmaken? Zullen we zien, wie het laatst kankert die kankert het best. Met jullie stomme kankerbrommers en kankerkoppen. Gouda heeft altijd al een kankerprobleem met kankermarokkanen gehad.
  vrijdag 10 juni 2016 @ 18:36:00 #169
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_162895671
Was dit beeld jullie ook opgevallen?

Blijkbaar stinken alle Nederlanders in zijn wereldbeeld? Ik weet niet wat ik erger vind, dat of die misselijkmakende lach bij die achterste sukkel na het spugen.
#NoDAPL
pi_162895696
quote:
Ze zijn heel erg bang om zelf voor homo aangezien te worden. Misschien zijn ze ook wel een beetje homo. Dat macho gedrag voor de rest van het mannengroepje lijkt daar wel op te wijzen.
Hetzelfde als schelden op iemands moeder. Waar ik denk "je bent slecht ingelicht" als ze beginnen over mijn moeder, is dat voor hun iets heel ergs.

Dit is ook heel makkelijk aan te tonen. Als ze eens roepen dat je een kankerhomo bent, moet je simpelweg reageren met dat je gister nog een romantische date met zijn vader had, dus wie is er nu de homo?
pi_162895707
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 18:34 schreef Loekie1 het volgende:
Willen deze kankermarokkanen zich misschien bekendmaken? Zullen we zien, wie het laatst kankert die kankert het best. Met jullie stomme kankerbrommers en kankerkoppen. Gouda heeft altijd al een kankerprobleem met kankermarokkanen gehad.
De namen zijn al bekend. Volgens mij staan die 1 of 2 paginas terug
pi_162895721
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 18:37 schreef Murdera het volgende:

[..]

De namen zijn al bekend. Volgens mij staan die 1 of 2 paginas terug
Nee, het gaat om die in Gouda.
pi_162895831
Het is toch wel een beetje raar. Een cameraman van de PO schopt een vlogger en de politie neemt de vlogger mee en de cameraman wordt niet aangehouden. Een vals kreng van de PO wordt bespuugd, en de volgende dag wordt de dader aangehouden.

Ik vind het laatste prima, het mag gewoon niet. Maar het niveau van klassenjustitie in dit land, inclusief de invloed van GS-hypes en hun selectieve berichtgeving daarop begint toch wel onrustbarend te worden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_162895861
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 18:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Was dit beeld jullie ook opgevallen?
[ afbeelding ]
Blijkbaar stinken alle Nederlanders in zijn wereldbeeld? Ik weet niet wat ik erger vind, dat of die misselijkmakende lach bij die achterste sukkel na het spugen.
Een misselijkmakende lach maar vooral de zwakbegaafdheid die van ze afstraalt is opvallend.
pi_162895885
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 18:42 schreef Weltschmerz het volgende:
Het is toch wel een beetje raar. Een cameraman van de PO schopt een vlogger en de politie neemt de vlogger mee en de cameraman wordt niet aangehouden. Een vals kreng van de PO wordt bespuugd, en de volgende dag wordt de dader aangehouden.

Ik vind het laatste prima, het mag gewoon niet. Maar het niveau van klassenjustitie in dit land, inclusief de invloed van GS-hypes en hun selectieve berichtgeving daarop begint toch wel onrustbarend te worden.
Wel gelachen.
Heb je de beelden gezien van die vlogger die opgepakt is? Hij is opgepakt omdat hij als een gestoorde tekeer ging tegen de politie.
pi_162895906
Zowel de vlogger (duimpje omhoog) als de spuwers maakten het mensen onmogelijk hun werk te doen. Niet alleen zijn zij zelf niet productief, ze beletten ook anderen om wel productief te zijn. En wat met hun dag te doen. Uiteindelijk is het doel totale stilstand en achteruitgang.
  vrijdag 10 juni 2016 @ 18:47:15 #177
434283 topdeck
graag op anoniem
pi_162895919
Bij een invasie vanuit het zuiden is er maar een oplossing:

graag op anoniem
pi_162895935
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 18:45 schreef Murdera het volgende:

[..]

Wel gelachen.
Heb je de beelden gezien van die vlogger die opgepakt is? Hij is opgepakt omdat hij als een gestoorde tekeer ging tegen de politie.
Nee. Hij ging weliswaar als een gestoorde tekeer, maar hij is opgepakt omdat degene die hem schopte van de PO was, en hij maar een vervelende blaag.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_162895953
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 18:47 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee. Hij ging weliswaar als een gestoorde tekeer, maar hij is opgepakt omdat degene die hem schopte van de PO was, en hij maar een vervelende blaag.
Ik vind jou niet echt een persoon die zich verlaagt tot dit soort kansloze uitingen eigenlijk. Jammer.
pi_162895992
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 18:06 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Het is een gebrek aan intelligentie denk ik.
woordenschat en intelligentie ja. Ik zat laatst bij 3 marrokkanen in de trein, kon nauwelijks een woord verstaan, terwijl het geen marrokkaans was, maar een mix van nederlands en straattaal gok ik. Het was vrij bizar om aan te horen.
There are only 151 Pokémon.
pi_162896006
Tis wat.
Zonder wrijving geen glans
pi_162896018
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 18:49 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

woordenschat en intelligentie ja. Ik zat laatst bij 3 marrokkanen in de trein, kon nauwelijks een woord verstaan, terwijl het geen marrokkaans was, maar een mix van nederlands en straattaal gok ik. Het was vrij bizar om aan te horen.
Dan moet je ze effe aan hun kraagje pakken en duidelijk maken dat ze verstaanbaar moeten spreken.
pi_162896021
Er kwam in ieder geval geen enkele fatsoenlijke nederlandse zin voorbij
pi_162896202
Ik vind dat we met z'n allen veel te snel geintimideerd zijn. Je kunt toch op z'n minst zeggen wil je je kop houden en sodemieter op? Ze krijgen echt totaal geen tegenwerk. Dan krijg je misschien een trap na maar dan zijn ze wel weg. Eigen ervaring in Amsterdam.
pi_162896208
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 18:50 schreef Eenskijken het volgende:
Er kwam in ieder geval geen enkele fatsoenlijke nederlandse zin voorbij
Ik ga nu Eenskijken, hihaho. :')
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  vrijdag 10 juni 2016 @ 19:00:30 #186
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_162896255

#NoDAPL
pi_162896270
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 18:58 schreef Loekie1 het volgende:
Ik vind dat we met z'n allen veel te snel geintimideerd zijn. Je kunt toch op z'n minst zeggen wil je je kop houden en sodemieter op? Ze krijgen echt totaal geen tegenwerk. Dan krijg je misschien een trap na maar dan zijn ze wel weg. Eigen ervaring in Amsterdam.
Sociale controle is nodig ja. Uitgevoerd door heel nederland. Als iedereen aangeeft dat ze niet zo debiel moeten doen en gewoon op moeten flikkeren, dan zal er ook een stuk minder geweld gebruikt worden. Tegen grote groepen durven ze namelijk niet.
  vrijdag 10 juni 2016 @ 19:01:05 #188
403394 Tamabralski
forum hoppen
pi_162896271
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 18:09 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

De goeden moeten helaas onder de kwaden lijden, maar het wordt wel ook tijd dat de goeden binnen de Marokkaanse gemeenschap hier wat aan gaan doen, ipv wegkijken of zeggen dat moet de politie oplossen, zoals in dat andere clipje.
'de goeien' waar je geen last van hebt. Dezen gedragen zich ook maar onverschillig als luie sekreten die het liefste wegkijken. Dus het blijft staan. De gammelaars roepen de vooroordelen gewoon op zichzelf af.
  vrijdag 10 juni 2016 @ 19:02:17 #189
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_162896309
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 18:58 schreef Loekie1 het volgende:
Ik vind dat we met z'n allen veel te snel geintimideerd zijn.
Niet met zijn allen maar 90% van de Nederlanders wel. Ik zeg er ook wat van als ik zoiets zie maar ik sta dan alleen.
#NoDAPL
pi_162896355
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 19:01 schreef Murdera het volgende:

[..]

Sociale controle is nodig ja. Uitgevoerd door heel nederland. Als iedereen aangeeft dat ze niet zo debiel moeten doen en gewoon op moeten flikkeren, dan zal er ook een stuk minder geweld gebruikt worden. Tegen grote groepen durven ze namelijk niet.
nee bedankt. Als je er wat van zegt is de kans groter dat je met een mes in je buik eindigt dan die mongolen wat fatsoen kan bijbrengen. Ik durf het in ieder geval niet meer, ik ben al eens bedreigd met een mes.
  vrijdag 10 juni 2016 @ 19:04:12 #191
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_162896380
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 18:42 schreef Weltschmerz het volgende:
Het is toch wel een beetje raar. Een cameraman van de PO schopt een vlogger en de politie neemt de vlogger mee en de cameraman wordt niet aangehouden.
Welke aflevering van welk programma?
#NoDAPL
  vrijdag 10 juni 2016 @ 19:04:42 #192
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_162896394
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 18:44 schreef wolkentoetje het volgende:

[..]

Een misselijkmakende lach maar vooral de zwakbegaafdheid die van ze afstraalt is opvallend.
Dat valt mij ook op. Zie ook de andere twee screenshots.

quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 19:03 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

nee bedankt. Als je er wat van zegt is de kans groter dat je met een mes in je buik eindigt dan die mongolen wat fatsoen kan bijbrengen. Ik durf het in ieder geval niet meer, ik ben al eens bedreigd met een mes.
De meeste van hen zijn schuitluizen. Bovendien zijn ze nog niet eens in staat om zich op eigen kracht te verplaatsen aangezien ze met een snorfietsje rijden, die mietjes kan jij toch wel aan? ;)
#NoDAPL
pi_162896412
"Wat voor kankervraag ga je stellen dan?" Dan zeg je toch wat heb jij daar mee te maken? Rot op! (Met je stomme kankerkop.)

Echt, ik ben ook niet een van de dappersten maar dit is toch wel het minste wat je kunt doen. Dit durf ik nog wel. Als je ergens in de rimboe zit met drie of vijf man om je heen misschien niet, maar midden in een woonwijk, kom op.
pi_162896419
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 19:01 schreef Murdera het volgende:

[..]

Lekker dan, eerst wilde niemand de massa-immigratie maar die moest worden doorgedrukt en nu moeten we allemaal op een vechtsport gaan om ons te verdedigen terwijl de beleidsbepalers veilig in een villawijk zitten.
pi_162896473
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 19:03 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

Daarom houdt iedereen ook zn bek nu. Dat is waar.
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 19:05 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Lekker dan, eerst wilde niemand de massa-immigratie maar die moest worden doorgedrukt en nu moeten we allemaal op een vechtsport gaan om ons te verdedigen terwijl de beleidsbepalers veilig in een villawijk zitten.
Zelfs de grootste linkse boomknuffelaar zag dit toch aankomen?
  vrijdag 10 juni 2016 @ 19:06:57 #196
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_162896479
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 19:05 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Voorspelling: binnen 10-20 jaar gaan dat gated communities zijn. Dan zijn zij ervan af zonder dat ze iets hoeven op te lossen.
#NoDAPL
pi_162896527
Criminele allochtonen met dubbel paspoort het land uit flikkeren en je bent snel verlost van het Marokkanen probleem. Theoretisch gezien hebben bijna alle Marokkanen 2 nationaliteiten, omdat Marokko het verplicht stelt op een Marokkaan om de Marokkaanse nationaliteit aan te nemen, en ze blijven er altijd aan vast. Met dit in het achterhoofd gehouden kan je makkelijk criminele Marokkanen het land uitzetten. Pak hun nationaliteiten af en stuur ze terug naar Marokko. Marokko kan niks doen omdat het gaat om Marokkaanse burgers en dus kunnen ze hen ook niet weigeren.
pi_162896549
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 19:06 schreef Murdera het volgende:

[..]

[..]

Zelfs de grootste linkse boomknuffelaar zag dit toch aankomen?
Punt is dat men dacht dat dit probleem opgelost zou zijn in de derde generatie ongeveer. Dan zou de balans tussen de repressieve cultuur waar zij vandaan komen en de permissieve cultuur van NL gevonden worden. Helaas is dit niet geheel waar gebleken. Voor bepaalde mensen wel natuurlijk, maar voor andere mensen dus niet.
I´m back.
pi_162896559
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 19:08 schreef JubaUrbicus het volgende:
Criminele allochtonen met dubbel paspoort het land uit flikkeren en je bent snel verlost van het Marokkanen probleem. Theoretisch gezien hebben bijna alle Marokkanen 2 nationaliteiten, omdat Marokko het verplicht stelt op een Marokkaan om de Marokkaanse nationaliteit aan te nemen, en ze blijven er altijd aan vast. Met dit in het achterhoofd gehouden kan je makkelijk criminele Marokkanen het land uitzetten. Pak hun nationaliteiten af en stuur ze terug naar Marokko. Marokko kan niks doen omdat het gaat om Marokkaanse burgers en dus kunnen ze hen ook niet weigeren.
Ik ken hele lieve Marokkanen, bij AH zijn ze allemaal superaardig maar dit soort knullen moet je gewoon apart aanpakken. Wat is daar moeilijk aan?
pi_162896571
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 19:09 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Punt is dat men dacht dat dit probleem opgelost zou zijn in de derde generatie ongeveer. Dan zou de balans tussen de repressieve cultuur waar zij vandaan komen en de permissieve cultuur van NL gevonden worden. Helaas is dit niet geheel waar gebleken. Voor bepaalde mensen wel natuurlijk, maar voor andere mensen dus niet.
Volgens mij wordt iedere generatie zieker, je denkt toch niet dat deze jongens modelburgers voort gaan brengen. :/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')