abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162891975
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 15:29 schreef nick202 het volgende:
[..]
Precies. De grotendeelse tweede generatie maakt er een sooitje van. Hoe het onstaan is zijn er veel redenen er voor.
Hier bedoel ik niets discriminerends mee, maar de oorzaak kan je heel kort opsommen in het zijn er teveel.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_162891982
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 15:40 schreef nick202 het volgende:

[..]

In mijn ogen onder de Marokkanen wel.
Ik ben geen Marokkaan dus.

En dit is natuurlijk precies de reactie die je van ze gaat krijgen als je constant die aandacht blijft vestigen op het feit dat ze geen Nederlander zijn. Uiteraard krijg je dan een zelfde reactie terug.
Daarom zeg ik dat we moeten kappen met altijd benoemen van die afkomst.
pi_162891983
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 15:35 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja omdat de meeste mensen die in de Schilderswijk wonen in de lage sociaal economische klassen zitten. Als je een vergelijkbare wijk in Friesland zou hebben zou denk ik hetzelfde gebeuren.
Het platteland van Friesland is armer dan de Schilderswijk. Toch zie je niet dat Friesen 22x vaker de boel beroven dan niet Friese mensen.
pi_162892000
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 15:42 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Het platteland van Friesland is armer dan de Schilderswijk. Toch zie je niet dat Friesen 22x vaker de boel beroven dan niet Friese mensen.
Dus het plattenland staat vol met sociale woningbouw waar voornamelijk mensen met dezelfde cultuur/afkomst wonen?

Ben er nooit geweest :p
pi_162892044
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 15:42 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ik ben geen Marokkaan dus.

En dit is natuurlijk precies de reactie die je van ze gaat krijgen als je constant die aandacht blijft vestigen op het feit dat ze geen Nederlander zijn. Uiteraard krijg je dan een zelfde reactie terug.
Daarom zeg ik dat we moeten kappen met altijd benoemen van die afkomst.
Ik ben veel met hun in aanmerking gekomen en dan niet op een negatieve manier maar, in hun ogen zijn wij de Nederlander en zei voelen zich dat totaal niet. Wat ik hier mee wil zeggen is dat het van twee kanten moet komen. Als ze nog nooit als Nederlander gevoeld hebben waarom zouden wij dat dan moeten zien?
pi_162892046
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 15:43 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Dus het plattenland staat vol met sociale woningbouw waar voornamelijk mensen met dezelfde cultuur/afkomst wonen?
Het platteland staat vol met huizen die goedkoper dan een sociale huurwoning in de grote stad zijn en is inderdaad bevolkt met mensen met dezelfde afkomst en cultuur.
pi_162892064
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 15:46 schreef nick202 het volgende:

[..]

Ik ben veel met hun in aanmerking gekomen en dan niet op een negatieve manier maar, in hun ogen zijn wij de Nederlander en zei voelen zich dat totaal niet. Wat ik hier mee wil zeggen is dat het van twee kanten moet komen. Als ze nog nooit als Nederlander gevoeld hebben waarom zouden wij dat dan moeten zien?
Omdat we het beste willen. We kunnen zelf toch ook iets proberen aan te passen. Maar dat was al de hele tijd mijn punt dus :P Elke nieuwe generatie zullen zich steeds Nederlander gaan voelen omdat ze het zijn.
pi_162892075
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 15:46 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Het platteland staat vol met huizen die goedkoper dan een sociale huurwoning in de grote stad zijn en is inderdaad bevolkt met mensen met dezelfde afkomst en cultuur.
Maar heb je ook plekken met alleen maar Marokkanen?
pi_162892085
Nederland heeft dat verkeerd aangepakt. Dus de goedkopere woningen allemaal bij elkaar te stoppen.
pi_162892108
En dan ontstaat er een kutwijk. Mensen met geld verkassen ergens anders heen en de kneusjes blijven achter.
Heb ik mij altijd over verbaast.
pi_162892119
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 15:47 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Omdat we het beste willen. We kunnen zelf toch ook iets proberen aan te passen. Maar dat was al de hele tijd mijn punt dus :P Elke nieuwe generatie zullen zich steeds Nederlander gaan voelen omdat ze het zijn.
We willen allemaal het beste. Maar wat ik al eerder had vermeld is dat het dit keer aan hun is om de eerste stap te zetten.
pi_162892140
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 15:50 schreef nick202 het volgende:

[..]

We willen allemaal het beste. Maar wat ik al eerder had vermeld is dat het dit keer aan hun is om de eerste stap te zetten.
Je kan niet ontkennen dat het mee zou werken als we zelf ook een beetje een aanpassing doen toch? En dan bedoel ik bv dat we ons niet zo blindstaren op het woord Marokkaan.
pi_162892143
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 15:47 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Maar heb je ook plekken met alleen maar Marokkanen?
Niet in Nederland zover ik weet. Maar Marokkaan zijn had toch niets met criminaliteit te maken? Friezen uit een nog armere mono cultuur doen het desondanks beter. Waarom is dan de vraag die je moet beantwoorden.
pi_162892174
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 15:51 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Je kan niet ontkennen dat het mee zou werken als we zelf ook een beetje een aanpassing doen toch? En dan bedoel ik bv dat we ons niet zo blindstaren op het woord Marokkaan.
Dat zal vanzelf weg vagen als de meeste van de jongere generatie normaal gaan doen.
pi_162892176
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 15:51 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Niet in Nederland zover ik weet. Maar Marokkaan zijn had toch niets met criminaliteit te maken? Friezen uit een nog armere mono cultuur doen het desondanks beter. Waarom is dan de vraag die je moet beantwoorden.
Ik weet niet of ze het beter doen. Wat ik weet uit Den Haag dat ondanks welke nationaliteiten er wonen in die slechte wijk het kut is. En dan hebben Friezen nog het voordeel dat ze niet als buitenlander worden gezien.
pi_162892235
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 15:53 schreef nick202 het volgende:

[..]

Dat zal vanzelf weg vagen als de meeste van de jongere generatie normaal gaan doen.
Sowieso is het ook logisch dat de komende generaties steeds minder 'Marokkaans 'worden.
pi_162892318
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 15:53 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ik weet niet of ze het beter doen. Wat ik weet uit Den Haag dat ondanks welke nationaliteiten er wonen in die slechte wijk het kut is. En dan hebben Friezen nog het voordeel dat ze niet als buitenlander worden gezien.
Jij bent overduidelijk nog nooit in Groningen geweest.
pi_162892326
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 15:56 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Sowieso is het ook logisch dat de komende generaties steeds minder 'Marokkaans 'worden.
Dat kan. Of juist het tegenover gestelde want, je zei net zelf dat ze zich niet als een Nederlander voelen. Dus dat kan de generaties daarna nog meer gaan versterken.
pi_162892330
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 15:59 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Jij bent overduidelijk nog nooit in Groningen geweest.
Nee klopt:P
pi_162892348
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 15:59 schreef nick202 het volgende:

[..]

Dat kan. Of juist het tegenover gestelde want, je zei net zelf dat ze zich niet als een Nederlander voelen. Dus dat kan de generaties daarna nog meer gaan versterken.
Nah moet het wel erg raar lopen toch :P

Nja ze hebben weinig keus, in Marokko worden ze ook niet meer als Marokkaan gezien :P
pi_162892373
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 16:00 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nah moet het wel erg raar lopen toch :P

Nja ze hebben weinig keus, in Marokko worden ze ook niet meer als Marokkaan gezien :P
haha dat is zeker waar. Maar je zult nog versteld staan hoe het in de toekomst gaat lopen. ;)
pi_162892404
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 16:01 schreef nick202 het volgende:

[..]

haha dat is zeker waar. Maar je zult nog versteld staan hoe het in de toekomst gaat lopen. ;)
Ik ben positief ingesteld :p
pi_162892407
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 15:03 schreef Glazenmaker het volgende:
e minderheden die zich over het geheel genomen ook maar een beetje zo goed en vaak beter gedragen dan autochtonen. Het boeit helemaal niemand wat of ze zich Chinees, Nederlander of vliegend spaghetti monster voelen. Pas bij van die kutjes die zich openlijk en luid afzetten tegen het land en de mensen dat ze zoveel kansen heeft gegeven beginnen mensen pas boos racistisch te worden.
^O^
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
pi_162892455
Ze zijn zo laf...... In israel en sommige andere landen kennen de moslims tenminste hun plaats. Laten we toewerken naar zo,n situatie hier.....dat maakt het beter en overzichtelijker. Vooral die Marrokaantjes hebben daar behoefte aan....duidelijkheid.
pi_162892500
De politie in den haag in het schilderswijk. DIe geven het voorbeeld van hoe het kan. EN de marrokaantjes houden van ze. Waarom? Ze zijn duidelijk. ben je lastig? Krijg je klappies!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')