Dat zijn labeltjes. Ik zie, net als in dat paspoorten intrekken gedoe, daar niet de oplossing in schuilen. Het is geloof ik wel de officiële narratief, die zelfs door de EU-Timmermansen gehanteerd wordt wrs en ook GrL en SP zullen dit als een soort ei van Columbus etaleren. Vraag blijft of ze zichzelf wel als NL'er beschouwen. Ook na zoveel generaties.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 14:20 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee als je ze constant blijft zien als Marokkaan komen we ook nergens nee.
Ik denk van niet. Jammer genoeg scheiden onze culturen te veel met die van hun.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 14:35 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat zijn labeltjes. Ik zie, net als in dat paspoorten intrekken gedoe, daar niet de oplossing in schuilen. Het is geloof ik wel de officiële narratief, die zelfs door de EU-Timmermansen gehanteerd wordt wrs en ook GrL en SP zullen dit als een soort ei van Columbus etaleren. Vraag blijft of ze zichzelf wel als NL'er beschouwen. Ook na zoveel generaties.
Ik had ze gekieteld tot ze zich over zouden geven!@!@!!quote:Op vrijdag 10 juni 2016 14:35 schreef BoneThugss het volgende:
Ik had ze daar vierkant in elkaar getrapt.
Eerlijk; ik beschouwde mij zelf altijd als Nederlander en naar mate dat ik ouder werd. Zo rond 13 jaar werd mij constant verteld dat ik dat niet was. Nu gedraag ik mij gewoon normaal en heb werk en zo maar het is serieus wel een probleem in Nederland.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 14:35 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat zijn labeltjes. Ik zie, net als in dat paspoorten intrekken gedoe, daar niet de oplossing in schuilen. Het is geloof ik wel de officiële narratief, die zelfs door de EU-Timmermansen gehanteerd wordt wrs en ook GrL en SP zullen dit als een soort ei van Columbus etaleren. Vraag blijft of ze zichzelf wel als NL'er beschouwen. Ook na zoveel generaties.
pedo gespotquote:Op vrijdag 10 juni 2016 14:38 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik had ze gekieteld tot ze zich over zouden geven!@!@!!
Haha.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 14:38 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik had ze gekieteld tot ze zich over zouden geven!@!@!!
Wat ik net ook al zei. Ze hebben die status zelf naar hun toe getrokken.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 14:39 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Eerlijk; ik beschouwde mij zelf altijd als Nederlander en naar mate dat ik ouder werd. Zo rond 13 jaar werd mij constant verteld dat ik dat niet was. Nu gedraag ik mij gewoon normaal en heb werk en zo maar het is serieus wel een probleem in Nederland.
Je hoort je gewoon te gedragen. En we moeten kappen om bij Marokkanen hun misdragingen elke keer te linken aan het feit dat ze van Marokkaanse afkomst zijn. Het is een wisselwerking.
De kans dat een Marokkaan een boefje wordt later is meer dan 22x zo groot als bij een autochtoon. Er is toch iets mis met je afkomst als dat het resultaat is. Tenzij je hier gaat beweren dat zowel de nurture als nature theorieën totale onzin zijn.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 14:39 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Eerlijk; ik beschouwde mij zelf altijd als Nederlander en naar mate dat ik ouder werd. Zo rond 13 jaar werd mij constant verteld dat ik dat niet was. Nu gedraag ik mij gewoon normaal en heb werk en zo maar het is serieus wel een probleem in Nederland.
Je hoort je gewoon te gedragen. En we moeten kappen om bij Marokkanen hun misdragingen elke keer te linken aan het feit dat ze van Marokkaanse afkomst zijn. Het is een wisselwerking.
Misschien maar hoeven we er toch niet mee door te gaan. We willen toch verbetering?quote:Op vrijdag 10 juni 2016 14:43 schreef nick202 het volgende:
[..]
Wat ik net ook al zei. Ze hebben die status zelf naar hun toe getrokken.
Ik geloof er niet in. Kijk eerder naar omgeving en kansen die iemand krijgt.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 14:44 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De kans dat een Marokkaan een boefje wordt later is meer dan 22x zo groot als bij een autochtoon. Er is toch iets mis met je afkomst als dat het resultaat is. Tenzij je hier gaat beweren dat zowel de nurture als nature theorieën totale onzin zijn.
Bij veel ligt het probleem niet bij hen... Als ze zich gedragen tenminste.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 14:46 schreef nick202 het volgende:
Iedereen wil verbetering maar, het probleem ligt bij hun zelf dus is het aan hun om de eerste stap te zetten.
Mijn omgeving bestond vroeger uit familie en voornamelijk mensen met eenzelfde cultuur als de mijne. Ik gok dat het bij de meeste criminele Marokkanen net zo is aangezien ze zich zoals zoveel minderheden concentreren in bepaalde wijken. Omgeving is dus grotendeels gelijk aan afkomst.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 14:45 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik geloof er niet in. Kijk eerder naar omgeving en kansen die iemand krijgt.
Nee want als je die afkomst in een andere omgeving plaatst zou dus je andere resultaten moeten krijgen.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 14:49 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Mijn omgeving bestond vroeger uit familie en voornamelijk mensen met eenzelfde cultuur als de mijne. Ik gok dat het bij de meeste criminele Marokkanen net zo is aangezien ze zich zoals zoveel minderheden concentreren in bepaalde wijken. Omgeving is dus grotendeels gelijk aan afkomst.
Naar mate ze ouder worden verdwijnt het grote deels. In mijn ogen ligt het aan de bepaalde status die ze willen kweken. De status die ze hebben hoef ik niet te beschrijven.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 14:47 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Bij veel ligt het probleem niet bij hen... Als ze zich gedragen tenminste.
Ja in sommige wijken is het stoer om crimineel te zijn ja.Maar denk dat een autochtone crimineel die zelfde status daar krijgt en aanzien.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 14:50 schreef nick202 het volgende:
[..]
Naar mate ze ouder worden verdwijnt het grote deels. In mijn ogen ligt het aan de bepaalde status die ze willen kweken. De status die ze hebben hoef ik niet te beschrijven.
Waarmee je dus zegt dat de Marokkaanse cultuur hier in Nederland criminelen voorbrengt.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 14:50 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee want als je die afkomst in een andere omgeving plaatst zou dus je andere resultaten moeten krijgen.
Nee dat zeg ik dus niet...quote:Op vrijdag 10 juni 2016 14:54 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Waarmee je dus zegt dat de Marokkaanse cultuur hier in Nederland criminelen voorbrengt.
Wat voor kansen kan je verwachten dan als 64% van de jongeren Marokkanen in aanraking komt met de politie. Als je je niet kan gedragen voor je volwassen bent en als een idioot over straat in bendes overal overlast veroorzaakt, vind je het dan gek dat niemand je wil aannemen?quote:Op vrijdag 10 juni 2016 14:45 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik geloof er niet in. Kijk eerder naar omgeving en kansen die iemand krijgt.
Nee maar dan moet je nu ook niet meer van ze verwachten dat ze zich als Nederlander gaan voelen toch?quote:Op vrijdag 10 juni 2016 14:55 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Wat voor kansen kan je verwachten dan als 64% van de jongeren Marokkanen in aanraking komt met de politie. Als je je niet kan gedragen voor je volwassen bent en als een idioot over straat in bendes overal overlast veroorzaakt, vind je het dan gek dat niemand je wil aannemen?
Als je die lui in een andere omgeving zou plaatsen, als tussen hun Marokkaanse familie en omgeving dan zou er een ander resultaat uit komen. Hoe is dat anders dan zeggen dat de Marokkaanse cultuur een probleem is?quote:
twitter:ldekleijn twitterde op vrijdag 10-06-2016 om 09:50:35Mag ik het zo zeggen? Ook dit eens zeggen. Ik begrijp de frustratie over #pownews van mensen die op scooters zitten. reageer retweet
Is een keuze. Als je je gedraagt krijg je de kans. Je hoeft je niet eens Nederlander te voelen.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 14:56 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee maar dan moet je nu ook niet meer van ze verwachten dat ze zich als Nederlander gaan voelen toch?
Jij gaat er vanuit dat het een negatief resultaat is. Ik zeg alleen resultaat.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 14:57 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als je die lui in een andere omgeving zou plaatsen, als tussen hun Marokkaanse familie en omgeving dan zou er een ander resultaat uit komen. Hoe is dat anders dan zeggen dat de Marokkaanse cultuur een probleem is?
Nou betwijfel of ze allemaal de kans krijgen als ze zich gedragen.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 14:57 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Is een keuze. Als je je gedraagt krijg je de kans. Je hoeft je niet eens Nederlander te voelen.
Deze discussie hebben we nooit bij Chinezen en andere minderheden die zich over het geheel genomen ook maar een beetje zo goed en vaak beter gedragen dan autochtonen. Het boeit helemaal niemand wat of ze zich Chinees, Nederlander of vliegend spaghetti monster voelen. Pas bij van die kutjes die zich openlijk en luid afzetten tegen het land en de mensen dat ze zoveel kansen heeft gegeven beginnen mensen pas boos racistisch te worden.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 14:57 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Is een keuze. Als je je gedraagt krijg je de kans. Je hoeft je niet eens Nederlander te voelen.
Nou zit je een semantisch spelletje te spelen die alleen werkt als je de context van eerder genoemde negatieve cijfers, waar jij geen problemen mee had, weglaat.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 14:58 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Jij gaat er vanuit dat het een negatief resultaat is. Ik zeg alleen resultaat.
Jij zegt dat afkomst en omgeving gelijk staat.
Ik zie het andersom. Als ze de kans krijgen of ze zich daadwerkelijk dan ook gedragen. Dat is ook een kwestie om over na te denken.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 14:59 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nou betwijfel of ze allemaal de kans krijgen als ze zich gedragen.
Ik geloof niet dat dit gedrag alleen bepaald wordt door de afkomst. Zijn meerdere factoren waaronder omgeving. Jij zegt dat die 2 gelijk staan en ik zeg vervolgens dat ik denk dat als je de afkomst verplaatst naar een andere omgeving je andere resultaten moet krijgen.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 15:03 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Deze discussie hebben we nooit bij Chinezen en andere minderheden die zich over het geheel genomen ook maar een beetje zo goed en vaak beter gedragen dan autochtonen. Het boeit helemaal niemand wat of ze zich Chinees, Nederlander of vliegend spaghetti monster voelen. Pas bij van die kutjes die zich openlijk en luid afzetten tegen het land en de mensen dat ze zoveel kansen heeft gegeven beginnen mensen pas boos racistisch te worden.
[..]
Nou zit je een semantisch spelletje te spelen die alleen werkt als je de context van eerder genoemde negatieve cijfers, waar jij geen problemen mee had, weglaat.
Of we doen het het gewoon beide?quote:Op vrijdag 10 juni 2016 15:05 schreef nick202 het volgende:
[..]
Ik zie het andersom. Als ze de kans krijgen of ze zich daadwerkelijke dan ook gedragen. Dat is ook een kwestie om over na te denken.
Ja, precies. Alleen dat wil men niet onder ogen zien.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 15:03 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Deze discussie hebben we nooit bij Chinezen en andere minderheden die zich over het geheel genomen ook maar een beetje zo goed en vaak beter gedragen dan autochtonen. Het boeit helemaal niemand wat of ze zich Chinees, Nederlander of vliegend spaghetti monster voelen. Pas bij van die kutjes die zich openlijk en luid afzetten tegen het land en de mensen dat ze zoveel kansen heeft gegeven beginnen mensen pas boos racistisch te worden.
Ja maar ik denk dat we die kant niet op gaan.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 15:09 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Daar zouden we dan wel vanuit moeten gaan ja
Ik denk dat de Nederlander best bereid is om een kans te geven. Alleen het gedrag van de Marokkaan gaat echt niet veranderen.quote:
Nee niet als we zo door blijven gaan nee. Maar dan moeten we ook niet klagen dat ze zich niet loyaal voelen aan Nederland. Dan accepteren we dat gewoon en proberen er maar het beste van te maken.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 15:10 schreef nick202 het volgende:
[..]
Ja maar ik denk dat we die kant niet op gaan.
Ken jij wel Marokkanen?quote:Op vrijdag 10 juni 2016 15:11 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Ik denk dat de Nederlander best bereid is om een kans te geven. Alleen het gedrag van de Marokkaan gaat echt niet veranderen.
Jij beweert dus dat de Marokkanen nog nooit de kansen hebben gehad van de Nederlander?quote:Op vrijdag 10 juni 2016 15:11 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee niet als we zo door blijven gaan nee. Maar dan moeten we ook niet klagen dat ze zich niet loyaal voelen aan Nederland. Dan accepteren we dat gewoon en proberen er maar het beste van te maken.
Nee waar zeg ik dat?quote:Op vrijdag 10 juni 2016 15:13 schreef nick202 het volgende:
[..]
Jij beweert dus dat de Marokkanen nog nooit de kansen hebben gehad van de Nederlander?
Wat bedoel jij met afkomst hier?quote:Op vrijdag 10 juni 2016 15:06 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat dit gedrag alleen bepaald wordt door de afkomst. Zijn meerdere factoren waaronder omgeving. Jij zegt dat die 2 gelijk staan en ik zeg vervolgens dat ik denk dat als je de afkomst verplaatst naar een andere omgeving je andere resultaten moet krijgen.
Of denk je dat de resultaten dan gelijk blijven?
Ik dacht aan je argument dat je het zo bedoeld had want, jij beweert dat ze zich niet loyaal aan Nederland zullen gaan voelen. Maar hoe is dat dan ontstaan? hebben wij ze nog nooit de nodige kansen gegeven in het verleden. Of hebben we ze van het begin al niet geaccepteerd?quote:
Volgens mij werd altijd verwacht dat ze terug zouden gaan toch?quote:Op vrijdag 10 juni 2016 15:16 schreef nick202 het volgende:
[..]
Ik dacht aan je argument dat je het zo bedoeld had want, jij beweert dat ze zich niet loyaal aan Nederland zullen gaan voelen. Maar hoe is dat dan ontstaan? hebben wij ze nog nooit de nodige kansen gegeven in het verleden. Of hebben we ze van het begin al niet geaccepteerd?
Ah, het 'niet allemaal' argument.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 15:16 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
En je kent er geen een die wel gewoon normaal doet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |