Ik neem aan dat ze deze persoon daarna ook even afvoeren naar het politiebureau als de initiële onruststoker. Een beetje met zijn gezicht iemands houten stoel omver stoten.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 10:48 schreef tong80 het volgende:
Een Engelsman zou gewond naar het ziekenhuis zijn afgevoerd nadat hij een houten stoel tegen zijn gezicht kreeg.
Ditquote:Op vrijdag 10 juni 2016 12:41 schreef Nobu het volgende:
Fransen? In Marseille? Zijn die Engelsen in een DeLorean naar Frankrijk afgereisd?
quote:Op vrijdag 10 juni 2016 12:41 schreef Nobu het volgende:
Fransen? In Marseille? Zijn die Engelsen in een DeLorean naar Frankrijk afgereisd?
Nivelle. Remember ?quote:Op vrijdag 10 juni 2016 12:58 schreef Toefjes het volgende:
Het zou pas nieuws zijn als de Engelse supporters zich rustig houden. Of als Franse agenten een dagje niet aangevallen worden.
Dit ja. Spelen ze ook nog eens tegen de Russen. Goed bedacht ookquote:Op vrijdag 10 juni 2016 13:05 schreef Frozen-assassin het volgende:
Engelse fans buiten Engeland is al een slecht teken en dan ook nog in Marseille waar ze wel pap lusten van potje rellen
quote:Op vrijdag 10 juni 2016 12:41 schreef Nobu het volgende:
Franse agent. Werd zwaargewond op het WK-98. Maar ik vergiste me. Was door Duitsers.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 13:51 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Nee, ik heb hele kleine hersenen dus die zal je me even uit moeten leggen.
Zie mijn post over 1998. Maakt voor Engelsen niks uit. Die zorgen zelf wel dat ze kunnen vechten.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 14:33 schreef fathank het volgende:
Tjah, dronken Engelsen versus Algerijnse kansenparels
wat verwacht je dan? dat ze een kopje thee gaan drinken samen?
Is Polen er bij ?quote:Op vrijdag 10 juni 2016 14:49 schreef Hathor het volgende:
Met de Russen kunnen ze ook nog lachen straks, die hebben helemaal overal schijt aan.
Ja, en die kunnen er ook wat van.quote:
Dat bedoel ik.quote:
Ach, met voetbal heeft het niets te maken. Ik vind het jammer dat Nederland te zwak was om zich te plaatsen maar niet zo zeer omdat we het feestje missen maar omdat ik liever zie dat onze beste voetballes het wat beter doen.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 10:48 schreef tong80 het volgende:
Nog voor het EK is begonnen, zijn de eerste rellen al uitgebroken. In Marseille liet Engelse fans zich van de slechtste kant zien en gevechten begonnen met de lokale jeugd. De politie wist snel in te grijpen met traangas.
Het is nog onbekend hoe het gevecht ontstond tussen de Engelsen, die in een pub zaten te drinken, en de Fransen.
Een Engelsman zou gewond naar het ziekenhuis zijn afgevoerd nadat hij een houten stoel tegen zijn gezicht kreeg. Volgens de Franse omroep BFM TV zouden twee mensen zijn aangehouden.
De rellen brengen al snel de gedachten terug naar het WK van 1998. Toen waren er dagenlang rellen in Marseille waarbij honderden Engelse hooligans betrokken waren.
Zaterdag komt Engeland voor het eerst in actie tijdens dit EK. In Marseille neemt de ploeg het op tegen Rusland.
http://www.ad.nl/ek-2016/(...)-marseille~a9d9147a/
Geweldig dat Nederland zich niet heeft geplaatst. let the aanslagen begin. Een feest
Hij heeft groot gelijk met zijn opmerking over dat gruwelijke Limburgse accent. Sorry Limbo's, ik heb niets tegen jullie maar dat accent klinkt inderdaad slecht. Niet dat Nederlands in het algmeeen mooi klinkt, ik vind Engels, Spaans en Italiaans bijvoorbeeld beter klinken. Zelfs Duits kan ik beter pruimen dan Nederlands.quote:
Ik zal het doorgevenquote:Op vrijdag 10 juni 2016 20:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik wist trouwens niet eens dat het EK vandaag begint.
Ik ga het waarschijnlijk ook niet volgen, tenzij Duitsland geweldig speelt of zo, dan kijk ik wel even naar die wedstrijden vanaf de tweede ronde.
De imbeciele domheid.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 20:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Hij heeft groot gelijk met zijn opmerking over dat gruwelijke Limburgse accent. Sorry Limbo's, ik heb niets tegen jullie maar dat accent klinkt inderdaad slecht. Niet dat Nederlands in het algmeeen mooi klinkt, ik vind Engels, Spaans en Italiaans bijvoorbeeld beter klinken. Zelfs Duits kan ik beter pruimen dan Nederlands.
Tongetje toch, dat heeft niets met slim of dom te maken, het heeft met mooi en lelijk te maken. Mensen vinden bepaalde accenten, dialecten en talen mooi of lelijk klinken en ik ben het met deze jongen eens dat een Limburgs accent lelijk klinkt. Het is nogal dom het dom te noemen dat iemand iets lelijk vindt klinken. Imbeciele domheid is trouwens een nogal nutteloos pleonasme.quote:
Ik weet niet waar jij in je oneindige wijsheid dat Limburgs vandaan haalt, maar Derksen heeft het over het Tukker dialect dat bij de interviewer ook onmiskenbaar aanwezig is.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 20:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Hij heeft groot gelijk met zijn opmerking over dat gruwelijke Limburgse accent. Sorry Limbo's, ik heb niets tegen jullie maar dat accent klinkt inderdaad slecht. Niet dat Nederlands in het algmeeen mooi klinkt, ik vind Engels, Spaans en Italiaans bijvoorbeeld beter klinken. Zelfs Duits kan ik beter pruimen dan Nederlands.
Grens aan Duitsland. Voor wie het niet weet, er zijn in Limburg nogal veel dialecten die weinig op elkaar lijken (i.t.t. bijvoorbeeld Holland waarbij je altijd wel de Hollandse tongval hoort en Noord-Brabant waarbij je het ook vrij snel herkent), vandaar de verwarring.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 23:09 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij in je oneindige wijsheid dat Limburgs vandaan haalt, maar Derksen heeft het over het Tukker dialect dat bij de interviewer ook onmiskenbaar aanwezig is.
Dat zeggen moslims ook altijd na een aanslag; met de islam heeft het nooit te maken, het zijn geen echte moslims n bij andere geloven gaat het ook wel eens mis.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 20:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ach, met voetbal heeft het niets te maken.
Dat is geen Limburgs...quote:Op vrijdag 10 juni 2016 20:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Precies, laat die Engelsen maar even wat Westerse beschaving komen brengen.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 14:32 schreef Hi_flyer het volgende:
'Jeugd' en 'Marseille' in 1 zin. Ik geloof niet dat ik het heel erg vind als die een pak slaag krijgen.
quote:Op zaterdag 11 juni 2016 17:56 schreef Hathor het volgende:
Heel bijzonder dat iedereen meteen wijst naar de Engelsen, terwijl iedereen weet dat Marseille vol zit met noord Afrikaans tuig van de richel, die in 1998 ook al de veroorzakers van de rellen waren. Maar ja, we kijken liever weg, niet?
Vlug, snel goedpraten dit! stel je voor dat westerlingen slecht in het nieuws komen.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 16:53 schreef tong80 het volgende:
Déja Vu.....
Politie gebruikt traangas tegen Engelsen en Tunesiërs
15/06/98, 00:00
MARSEILLE (RTR/AFP) - De Franse politie heeft gistermiddag in Marseille traangas gebruikt om honderden Engelse en Tunesische supporters uit elkaar te drijven. Engeland en Tunesië spelen vandaag in de havenstad hun eerste WK-wedstrijd tegen elkaar. De politie verrichtte minstens twintig arrestaties. Gisteravond raakte bij gevechten tussen jongeren uit Marseille en Britse fans een Engelsman zwaargewond door een messteek in de hals.
De Engelse fans, die veel hadden gedronken, gooiden met flessen naar auto's van Tunesische supporters. Volgens ooggetuigen troffen beide groepen elkaar daarna bij de oude haven van Marseille. Een harde kern van vijftig Engelse aanhangers veroorzaakte de meeste problemen. De Franse oproerpolitie rukte uit om de fans uit elkaar te halen. Er worden ongeveer tienduizend Britse en enkele duizenden Tunesische aanhangers in Marseille verwacht voor de wedstrijd.
Zaterdagavond raakten enkele honderden Britse supporters slaags met Franse jongeren en de politie in Marseille. Zes personen werden aangehouden, van wie vier Britten.
Bij de rellen van zaterdag raakte een politieagent gewond. De ongeregeldheden, eveneens bij de oude haven, zouden zijn ontstaan na een verkeersongeluk waarbij een Engelsman gewond raakte. “Dit is het soort incidenten dat we niet willen zien. Het is geen goede reclame voor Engelse supporters”, zei Brian Hayes, hoofd veiligheidszaken van de Engelse voetbalbond.
Gisteravond braken opnieuw vechtpartijen uit, waarbij vooral Engelse fans betrokken waren. De Britten, ongeveer driehonderd man, verwondden onder anderen twee journalisten. Ook gooiden ze caféruiten aan diggelen en staken auto's in brand. Opnieuw maakte de politie gebruik van traangas.
Ik hoef helemaal niks goed te praten, de dagelijkse situatie in Marseille spreekt voor zich. Dan kan je er wel wat vage berichten van zogenaamde ooggetuigen tegenaan gooien, maar we weten inmiddels allemaal wel beter.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 18:09 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
[..]
Vlug, snel goedpraten dit! stel je voor dat westerlingen slecht in het nieuws komen.
Er komen een hoop tokkies af op voetbal maar die tokkies zouden op een andere manier tokkieën als het voetbal er niet zou zijn.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 11:40 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dat zeggen moslims ook altijd na een aanslag; met de islam heeft het nooit te maken, het zijn geen echte moslims n bij andere geloven gaat het ook wel eens mis.
Heeft weinig meer met voetballen te makentwitter:RAMCMXCV twitterde op zaterdag 11-06-2016 om 17:20:08Police absolutely nowhere to be seen. Been going on for about 15 minutes. #Marseille #Russia #England #euro2016 https://t.co/IIGiCFvED2 reageer retweet
Idd. De vermelding in het nieuwsbericht dat de Engelsen zich van hun slechtste kant lieten zien vind ik daarom dan ook voorbarig. Wellicht begonnen de 'Franse' jongeren met vechten en lieten de Engelsen zich dan ook van hun beste kant zien.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 14:32 schreef Hi_flyer het volgende:
'Jeugd' en 'Marseille' in 1 zin. Ik geloof niet dat ik het heel erg vind als die een pak slaag krijgen.
Man man man man. De analyses in dat topic maakten mij aan het lachen.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 21:06 schreef LTVDK het volgende:
Even uit dit topic gepikt: EK / Het EK randverschijnselen topic
[ afbeelding ]Heeft weinig meer met voetballen te makentwitter:RAMCMXCV twitterde op zaterdag 11-06-2016 om 17:20:08Police absolutely nowhere to be seen. Been going on for about 15 minutes. #Marseille #Russia #England #euro2016 https://t.co/IIGiCFvED2 reageer retweet
twitter:JeroenElshoff twitterde op zaterdag 11-06-2016 om 22:50:15Het gaat compleet mis nu in het stadion... https://t.co/CnuchMZKAx reageer retweet
Stiekem wil iedereen af van die stadquote:Op zaterdag 11 juni 2016 23:02 schreef Sigaartje het volgende:
Ik begrijp maar niet waarom ze boel niet droogleggen daar.
100% binnen zo'n menigte is een illusie. Dan moet je El-Al maatregelen treffen en dat is weer best prijzig als je dat wil doen op zo'n toernooi.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 23:06 schreef yvonne het volgende:
Ik dacht dat die controle zooooooo streng was, toch vuurwerk binnengesmokkeld. Beetje suf dit.
Tuurlijk, dat begrijp ik ook wel, maar gister deden de verslaggevers net alsof het allemaal zo enorm veilig was, ze moesten wel 5x door controle en tassen en jassen werden wel 987987x gecontroleerd.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 23:10 schreef Red_85 het volgende:
[..]
100% binnen zo'n menigte is een illusie. Dan moet je El-Al maatregelen treffen en dat is weer best prijzig als je dat wil doen op zo'n toernooi.
quote:Op zaterdag 11 juni 2016 23:33 schreef Houtenbeen het volgende:
In Nice gaat het ook al lekker tussen Polen en Noord-IerlandFilmpje in tweettwitter:YannQuerciaa twitterde op zaterdag 11-06-2016 om 23:11:00Affrontements violent aussi dans le vieux Nice #hooligans @AfterRMC @itele https://t.co/daPyEHsvlU reageer retweet
whehehequote:Op zaterdag 11 juni 2016 23:45 schreef Dagonet het volgende:
IS heeft de aanslagen afgeblazen, de fans doen het werk zelf al.
quote:Op zaterdag 11 juni 2016 23:15 schreef Braindead2000 het volgende:
De Europese samenhorigheid.Is het niet prachtig?
Het fundament onder de EU.
lol.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 23:45 schreef Dagonet het volgende:
quote:Op zaterdag 11 juni 2016 23:45 schreef Dagonet het volgende:
Niet harder of erger, het ligt aan wie tegen elkaar spelen. Engeland en Rusland liggen elkaar totaal niet en dan ook nog in beruchte Marseillequote:Op zondag 12 juni 2016 00:04 schreef skysherrif het volgende:
Haha wel grappig ja, wij ons zorgen maken om de fans die mogelijk een risico zijn voor aanslagen. Zijn het ze zelf die hier geweld plegen.
Het lijkt trouwens harder/erger dan andere jaren? Zou daar een rede voor zijn?
Prima vergelijkbaar met aanslagenquote:Op zondag 12 juni 2016 00:19 schreef skysherrif het volgende:
Ja maar als je dat in Marseille nu ziet? Het zijn niet de gebruikelijke opstootjes, het is nu echt oorlog in die straten daar.
Ik zag ook iets voorbijkomen over een dode Engelsman in de metroquote:Op zondag 12 juni 2016 00:24 schreef Frozen-assassin het volgende:
Geruchten gaan dat er een Engelse fan is overleden in Marseille
31 gewonden, 8 arrestaties
https://www.rt.com/on-air/russia-england-euro2016-match/quote:Op zondag 12 juni 2016 00:24 schreef skysherrif het volgende:
Iemand een livestream? Ramptoerist hier :$
twitter:GFFNEURO2016 twitterde op zondag 12-06-2016 om 00:39:00Breaking | Marseille metro network shutdown. Eyewitnesses report that an Englishman was pushed in front of a train. More to follow. reageer retweet
Ziek....quote:Op zondag 12 juni 2016 00:45 schreef Frozen-assassin het volgende:
twitter:GFFNEURO2016 twitterde op zondag 12-06-2016 om 00:39:00Breaking | Marseille metro network shutdown. Eyewitnesses report that an Englishman was pushed in front of a train. More to follow. reageer retweet
twitter:BreakingDotUK twitterde op zondag 12-06-2016 om 00:38:53Marseille metro stations Baille & Castellane closed, British Ambassador to France confirms 'incident at station'. https://t.co/z7SFTJyN2Y reageer retweet
quote:De UEFA stelt een onderzoek in naar aanleiding van de rellen tijdens het duel van Engeland met Rusland. In Marseille was het al dagen onrustig en nu ging het ook in het stadion mis.
In de slotfase van de wedstrijd werd het nodige vuurwerk afgestoken en na de late 1-1 van Rusland braken er op de tribunes fikse rellen uit. Russische fans zouden daarbij de Engelse fans hebben aangevallen.
De straf voor Rusland kan daardoor zwaarder uitvallen. De Russen hebben bovendien de laatste jaren een slechte naam opgebouwd. Zo werden tijdens het EK in 2012 in Polen stewards aangevallen.
http://nos.nl/ek2016/arti(...)en-in-marseille.html
twitter:JulianKingFCO twitterde op zondag 12-06-2016 om 00:53:33French authorities clarifying that incident at metro involved a French woman who has been hospitalised. reageer retweet
Dat kun je rustig puur en alleen op het conto van de Polen schuiven, de Ieren hebben letterlijk nog nooit voor overlast bij voetbal gezorgd, de Polen doen niets anders.quote:Op zondag 12 juni 2016 00:58 schreef George_Zina het volgende:
Niet alleen Russen en Engelsen zitten te rellen. Ook Ieren en Fransen zijn met elkaar op de vuist gegaan. Een en al ellende. Tokkiesport.
Edit: ik lees dat ook Polen vandaag met Ieren op de vuist zijn gegaan. Lekker bezig. Stuur iedereen naar huis!
Ik heb echt geen idee, kerel. Het is vandaag wel goed losgegaan. Zoveel is zeker.quote:Op zondag 12 juni 2016 01:02 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat kun je rustig puur en alleen op het conto van de Polen schuiven, de Ieren hebben letterlijk nog nooit voor overlast bij voetbal gezorgd, de Polen doen niets anders.
Voetbal is oorlogquote:Op zondag 12 juni 2016 00:40 schreef Frozen-assassin het volgende:
90% zeker dat er een Engelsman is overleden bij metrostation in Marseille
En dan? Zodra ze weer doen laten die fans zich WEER zien. Heeft geen nut. Gewoon opsluiten die mongolen en stadionverboden uitdelen.quote:Op zondag 12 juni 2016 01:11 schreef Hathor het volgende:
Tsja, het zal wel nooit gebeuren, maar als je hier nu werkelijk iets aan wil doen, moet je de landen wiens fans hier bij betrokken zijn, gewoon keihard diskwalificeren en uitsluiten van internationaal voetbal voor een aantal jaar.
Zelfmoordpoging aldus de Franse Brandweertwitter:itele twitterde op zondag 12-06-2016 om 01:15:08#Marseille > Le métro a été interrompu en raison d'une tentative de suicide (pompiers à @itele) reageer retweet
Uitval van metrodiensten door zelfmoord(poging)? Mijn Frans is beroerdquote:Op zondag 12 juni 2016 01:15 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:itele twitterde op zondag 12-06-2016 om 01:15:08#Marseille > Le métro a été interrompu en raison d'une tentative de suicide (pompiers à @itele) reageer retweet
Dan ga je ervan uit dat die mensen kunnen nadenken, maar je hebt te maken met types die een flink aantal hersencellen missen en die zo'n oorzaak-gevolgrelatie niet kunnen bevatten. Die gaan alsnog rellen en geven bij diskwalificatie alles en iedereen de schuld behalve zichzelf.quote:Op zondag 12 juni 2016 01:11 schreef Hathor het volgende:
Tsja, het zal wel nooit gebeuren, maar als je hier nu werkelijk iets aan wil doen, moet je de landen wiens fans hier bij betrokken zijn, gewoon keihard diskwalificeren en uitsluiten van internationaal voetbal voor een aantal jaar.
quote:Op zondag 12 juni 2016 01:17 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Uitval van metrodiensten door zelfmoord(poging)? Mijn Frans is beroerd
twitter:footbalIfights twitterde op zaterdag 11-06-2016 om 18:50:03It's like WWE for real in Marseille... https://t.co/jvKyZ5UwsW reageer retweet
Meer met problemen tussen de landen zelf. Er zijn ontzettend veel landen in Europa die kleine tot grote problemen hebben met elkaar etc.quote:Op zondag 12 juni 2016 01:23 schreef LTVDK het volgende:
Ik heb wel het idee dat het gerel tijdens EK's altijd veel erger is dan tijdens WK's, zal dat puur te maken hebben met de te reizen afstand?
Gelukkig was er toch nog een klein kansje dat het niet zou kloppenquote:Op zondag 12 juni 2016 00:40 schreef Frozen-assassin het volgende:
90% zeker dat er een Engelsman is overleden bij metrostation in Marseille
Zoals Polen en Ierland? Ik denk dat de afstand een logischer argument is, gespuis dat een reis naar Brazilië of Zuid-Afrika niet kan betalen, kan wel makkelijk naar Frankrijk komen.quote:Op zondag 12 juni 2016 01:26 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Meer met problemen tussen de landen zelf. Er zijn ontzettend veel landen in Europa die kleine tot grote problemen hebben met elkaar etc.
Het waren alleen wel eerst de Fransen die de Polen en Noord-Ieren aanvielenquote:Op zondag 12 juni 2016 01:28 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Zoals Polen en Ierland? Ik denk dat de afstand een logischer argument is, gespuis dat een reis naar Brazilië of Zuid-Afrika niet kan betalen, kan wel makkelijk naar Frankrijk komen.
Ja dat idee heb ik ook, want volgens mij waren zowel Rusland als Engeland aanwezig op die WK's en ik kan me niet herinneren dat het erg is misgegaan toen.quote:Op zondag 12 juni 2016 01:28 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Zoals Polen en Ierland? Ik denk dat de afstand een logischer argument is, gespuis dat een reis naar Brazilië of Zuid-Afrika niet kan betalen, kan wel makkelijk naar Frankrijk komen.
Dit natuurlijk, daarnaast is de situatie in Frankrijk zelf momenteel erg instabiel.quote:Op zondag 12 juni 2016 01:28 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Dit zijn de lokale jongetjesquote:Op zondag 12 juni 2016 01:37 schreef LTVDK het volgende:
https://www.periscope.tv/Mehdi111333/1OdKrmOvBQwxX
Noord-Afrikanen. Die zien hun kans schoon om ook mee te gaan rellen. Marseille zit vol met die noord-afrikaanse rotzooi. Wat een klerenbende. Kunnen ze daar niet wat Russen op afsturen. Nu ze toch in de buurt zijn.quote:Op zondag 12 juni 2016 01:37 schreef LTVDK het volgende:
Tja, waar kijk ik naar? Dit heeft volgens mij nog maar weinig met de rellen te maken.quote:Op zondag 12 juni 2016 01:37 schreef LTVDK het volgende:
Ja momenteel zijn ze aan het bowlen met vuilcontainers inderdaadquote:Op zondag 12 juni 2016 01:52 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Tja, waar kijk ik naar? Dit heeft volgens mij nog maar weinig met de rellen te maken.
Gewoon een normale ramadanavond in Marseillequote:Op zondag 12 juni 2016 01:52 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Tja, waar kijk ik naar? Dit heeft volgens mij nog maar weinig met de rellen te maken.
Echt man, als je de keus had zou je een atoombom op die hele stad pleuren. Ben je gelijk van veel inteelt en criminaliteit af.quote:Op zondag 12 juni 2016 01:55 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja momenteel zijn ze aan het bowlen met vuilcontainers inderdaad
Ik zie niet in hoe dat ook maar iets zou oplossen.quote:Op zondag 12 juni 2016 01:58 schreef George_Zina het volgende:
[..]
Echt man, als je de keus had zou je een atoombom op die hele stad pleuren. Ben je gelijk van veel inteelt en criminaliteit af.
Jepquote:Op zondag 12 juni 2016 02:00 schreef chroestjov het volgende:
Als je 2 maanden geleden op een doorsnee avond beelden was gaan schieten in Marseille dan had je ongeveer dezelfde beelden geschoten, dit is gewoon Frankrijk anno 2016.
Ze moeten hun broek wat verder optrekken.quote:Op zondag 12 juni 2016 02:26 schreef George_Zina het volgende:
Veel bier en jonge mannen op een plaats. Dit is het resultaat.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 10 juni 2016 23:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Grens aan Duitsland. Voor wie het niet weet, er zijn in Limburg nogal veel dialecten die weinig op elkaar lijken (i.t.t. bijvoorbeeld Holland waarbij je altijd wel de Hollandse tongval hoort en Noord-Brabant waarbij je het ook vrij snel herkent), vandaar de verwarring.
Jij hebt gelijk. Het klinkt net zo lelijk.
Nee het is de schuld van de islamitische cultuur en superioriteit van blanken enzo.quote:Op zondag 12 juni 2016 02:26 schreef George_Zina het volgende:
Veel bier en jonge mannen op een plaats. Dit is het resultaat.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 12 juni 2016 11:42 schreef Dagonet het volgende:
Gewoon met een paar Apaches erboven hangen en een paar minuten met zo'n mitrailleur losgaan, ben je meteen van een zooi zuurstofverspilling af.
Met als miniem verschil dat de meerderheid van de blanke bevolking niet achter hooligans staat en het overgrote deel van de islamitische wereld wel achter aanslagen in het westen.quote:Op zondag 12 juni 2016 11:45 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Nee het is de schuld van de islamitische cultuur en superioriteit van blanken enzo.
Nee.quote:Op zondag 12 juni 2016 12:09 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Met als miniem verschil dat de meerderheid van de blanke bevolking niet achter hooligans staat en het overgrote deel van de islamitische wereld wel achter aanslagen in het westen.
Aha, onze huisturk is gearriveerd. Gelukkig zijn de witte continenten niet zo'n puinhoop als die mooie islamitische MO waar jij vandaan komt. In Europa schreeuwt men al schande van als met bierflesjes gegooid wordt en mensen met elkaar op de vuist gaan in het kader van rellen. Dat is toch even wat anders dan een gebied vernietigen waar de meerderheid Koerden is en doen alsof je neus bloedt als veel onschuldige burgerdoden vallen. Tuurlijk komt dit op het conto van de verschikkelijk hypocriete witte mannetjes maar om nou even te laten zien dat je butthurt bent omdat vaak kritiek is op booslims en daarom wat relletjes aanpakt. Hoe wanhopig. Je gaat dit toch niet vergelijken met die klerezooi waar jouw voorouders uit komen. En trouwens het gaat worden aangepakt. De UEFA is bezig, butthurt Turk. Eerst de Russen (de grote schuldige van de rellen) en daarna hopelijk de Britten die ook geen goede naam hebben.quote:Op zondag 12 juni 2016 11:45 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Nee het is de schuld van de islamitische cultuur en superioriteit van blanken enzo.
Het gedachtegoed van IS doet het ook goed in Syrië en Irak. Anders hadden ze nooit al die gebieden kunnen vasthouden. Je kunt IS terugdringen met wapens, maar het gedachtegoed niet. Daarvoor is veel en goed onderwijs nodig. Dat bestaat niet in het MO. De Koran van voren naar achteren leren reciteren is belangrijk. Maar goed offtopic.quote:Op zondag 12 juni 2016 12:25 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ha je hebt gelijk het is in de meeste landen slechts ergens tussen de 25 en de 50%.
Ook gewoon een leugen. Mooi dit.quote:Op zondag 12 juni 2016 12:25 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ha je hebt gelijk het is in de meeste landen slechts ergens tussen de 25 en de 50%.
Toch een wat betere cultuur dan de massaslachting in het MO. Een beetje rellen maar wel even dik vooruitlopen op het gebied van onderwijs, moderne oorlogsvoering, wetenschap, tech, gezondheidsindustrie, medische wetenschappen. De woestijnbroeders kunnen vaak alleen de Koran van voor naar achteren reciteren. Een boekje dat geschreven schijnt te zijn door een woestijnbarbaar die 1400 jaar geleden wat geluiden hoorde en beweerde dat het Allah was die hem toesprak.quote:Op zondag 12 juni 2016 12:44 schreef Aloulu het volgende:
Blanken die samenkomen voor een potje voetbal, alcohol en wat overtollig vet op de buikjes en een tattoo in de nek....is cultuur
Het M-Oosten kampt o.a. met een decennialange strijd tussen twee regionale grootmachten, een "democratische" interventie die Saddam uit Irak heeft verdreven en verhoudingen compleet heeft verneukt, olierijke gebieden, en veel extremisme inmiddels die door de zwakke centrale overheden de vrije hand hebben gekregen om aan gebiedsuitbreiding te doen.quote:Op zondag 12 juni 2016 13:01 schreef George_Zina het volgende:
Toch een wat betere cultuur dan de massaslachting in het MO.
Tuurlijk. Maar dat komt niet door deze blanke tokkies. Ik zie een trend trouwens; blanke veelal getatoeëerde tokkies die massaal voetbalwedstrijden bezoeken, zich klemzuipen en dan kapot maken wat los en vast zit. Ik pleit voor een stop op blanke toeschouwers in en rondom stadions op dit EK in de leeftijd van 30 t/m 45 die alleen en zonder kinderen of familie komen vanuit met name Noord-Europese risicolanden! Ik vermoed dat er in de blanke Europese cultuur zaken aanwezig zijn die dit gedrag tot vandalisme en hooliganisme in de hand werkt.quote:Een beetje rellen maar wel even dik vooruitlopen op het gebied van onderwijs, moderne oorlogsvoering, wetenschap, tech, gezondheidsindustrie, medische wetenschappen.
Educatie in de zin van geletterdheid is nou het laatste wat dramatisch was in bijv Syrie of het Irak van Saddam. En die Koran stond in de nationale politiek van die landen niet centraal; waren vrij seculier. Je moet Afghanistan of plattelandsgebieden in Pakistan niet verwarren met deze landen he.quote:De woestijnbroeders kunnen vaak alleen de Koran van voor naar achteren reciteren.
Zelfs voor moslims is het blijkbaar nieuws als geweld een keer niks met hun broeders te maken heeft. Je kan het ze moeilijk kwalijk nemen als ze die gelegenheden aangrijpen om anti islam fok eens goed van repliek te dienen.quote:Op zondag 12 juni 2016 13:23 schreef MPC60 het volgende:
Je hoeft niet overal de islam bij te betrekken hoor.
quote:Op zondag 12 juni 2016 12:44 schreef Aloulu het volgende:
Blanken die samenkomen voor een potje voetbal, alcohol en wat overtollig vet op de buikjes en een tattoo in de nek....is cultuur
Dat kun je vergeten:quote:Op zondag 12 juni 2016 15:05 schreef DieselTank het volgende:
[..]![]()
Even een potje matten met de russen lijkt me wel leuk. Mits de regel er wel is op de grond = out
En niet zoveel glas op de grond zou ook wel mooi zijn.
Wat een onzin. Die hooligans zijn toch niet de clubs...quote:Op zondag 12 juni 2016 17:33 schreef J0kkebr0k het volgende:
UEFA dreigt Rusland en Engeland met uitsluiting van EK na rellen
http://www.nu.nl/voetbal/(...)g-van-ek-rellen.html
Ik krijg net mee van de Will Griggs hypequote:Op zondag 12 juni 2016 17:45 schreef LTVDK het volgende:
Zo kan het dus ookPolen en Noord-Ieren die gewoon samen een feestje vieren.
En natuurlijk de Ieren en de Nederlanders die samen feestvierden nadat een van de twee was uitgeschakeld. Het Oranje-publiek trekt veel gekken maar weinig hooligans aan (die vinden dat carnaval niet zo leuk?) en de Ieren zijn altijd sportief, wellicht ook omdat het voetbal daar niet zo'n grote sport is (sport nummer 3 uit mijn hoofd).quote:Op zondag 12 juni 2016 17:45 schreef LTVDK het volgende:
Zo kan het dus ookPolen en Noord-Ieren die gewoon samen een feestje vieren.
Het is hetzelfde principe als dat ze in het leger heel de groep benadelen als 1 iemand van de groep iets heeft geflikt en ze niet weten wie het was.quote:Op zondag 12 juni 2016 17:38 schreef Infection het volgende:
[..]
Wat een onzin. Die hooligans zijn toch niet de clubs...
Zal gezellig worden, dat wk in Ruslandquote:Op zondag 12 juni 2016 17:30 schreef Sjors. het volgende:
Er zijn meerdere extreemrechtse paramilitaire russische groeperingen in frankrijk
Die engelsen maken geen kans
Omdat de Engelsen hun tuig van de richel, 2200 man sterk maar liefst, een uitreisverbod hebben opgelegd tijdens Euro 2016.quote:Op zondag 12 juni 2016 17:30 schreef Sjors. het volgende:
Er zijn meerdere extreemrechtse paramilitaire russische groeperingen in frankrijk
Die engelsen maken geen kans
Nou snel de Nederlandse spelers oproepen en hopen op een Denemarken scenario.quote:Op zondag 12 juni 2016 17:33 schreef J0kkebr0k het volgende:
UEFA dreigt Rusland en Engeland met uitsluiting van EK na rellen
http://www.nu.nl/voetbal/(...)g-van-ek-rellen.html
twitter:AP twitterde op zondag 12-06-2016 om 19:37:20BREAKING: French authorities say two people slightly injured in violence involving Germany and Ukraine fans. reageer retweet
Zal me niets verbazen als er opzet in het spel is en dat dit soort gasten wordt 'ingehuurd' om rotzooi te veroorzaken of denk ik dan een brug te ver?quote:'Russische relschoppers Marseille waren goed getrainde vechters'
Het onderzoek in Frankrijk naar de rellen rond de wedstrijd tussen Engeland en Rusland richt zich op een harde kern van de Russische supporters. "Onder de Russische fans was een groep van 150 vechtersbazen. Ze zijn zeer goed getraind in razendsnelle en zeer gewelddadige acties", zegt de Franse officier van Justitie Brice Robin.
Zowel voor als na de wedstrijd kwam het tot ongeregeldheden in het stadion en de binnenstad van Marseille.
De meeste van de 35 gewonden bij de rellen waren Engelsen, zo zegt de openbaar aanklager. Een Engelse supporter ligt in kritieke toestand in het ziekenhuis. Hij kreeg klappen op zijn hoofd. De daders zijn niet geïdentificeerd.
Robin wees er ook op dat erger is voorkomen. Een aantal Russen zijn op de luchthaven van Marseille al teruggestuurd. "Maar er zijn ook veel Russen over land gekomen."
Rusland-correspondent David Jan Godfroid zei eerder al dat bijna elke club in Rusland een goed georganiseerde harde kern heeft, die zich behalve met voetbal met criminele activiteiten bezighoudt.
"Als het Russische team voetbalt, verenigen ze zich", zei Godfroid. Russische supporters drongen in de slotfase van de wedstrijd in Marseille een vak met Engelse supporters binnen om hen aan te vallen. Geen enkele Rus werd opgepakt. Robin vindt dat de politie geen fouten heeft gemaakt.
In Marseille staan vandaag tien verdachten voor de rechter die zaterdag zijn opgepakt. Het zijn zes Britten, drie Fransen en een Oostenrijker.
Robin zei dat hij de rechtbank gevangenisstraffen en gebiedsverboden zal vragen. Twee Russen zijn vanwege de gevechten het land uitgezet.
In Nice is een Noord-Ier omgekomen, nadat hij van een hek langs de Promenade des Anglais was gevallen. Hij maakte een val van 7 à 8 meter en kwam op rotsstrand terecht.
Waardoor de man ten val kwam, wordt onderzocht. Voor zover bekend zijn er geen aanwijzingen voor een misdrijf, maar de Franse justitie wil niets uitsluiten.
Mwa...quote:Op zondag 12 juni 2016 18:33 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Zal gezellig worden, dat wk in Rusland
http://www.espnfc.com/eur(...)in-lille-city-centrequote:"Hooligans see this as their last chance to present themselves in public for many years," an unnamed, high-ranking German police officer told Spiegel Online.
"They want to go on a rampage, because they won't get the chance in upcoming years."
The officer added that the World Cups in Russia and Qatar in 2018 and 2022, as well as the pan-European 2020 European Championship, were difficult for hooligan groups because of high security, the threat of severe prison sentences and travel difficulties.
Wees blij dat we ons niet gaan kwalificeren voor het WK in Ruslandquote:Op zondag 12 juni 2016 18:33 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Zal gezellig worden, dat wk in Rusland
Dat zou prima zijn. Kunnen we de Belgen en Duitsers uitlachen omdat hun fans tot moes geslagen worden in Rusland. Gaan wij lekker naar bocht 7 van de Alpe d'huez om bier te drinken en feest te vieren.quote:Op maandag 13 juni 2016 17:15 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Wees blij dat we ons niet gaan kwalificeren voor het WK in Rusland
Dat idee heb ik niet, wel hebben die harde kernen onderling een soort van monsterverbond gesloten om dit EK eens goed huis te houden. Zelf hebben ze al aangegeven wat hun specifieke doelwitten zijn, de Britten, de Polen, de Kroaten en de Zweden. De Britten hebben ze al gehad, dus zullen ze over een paar dagen wel weer ergens anders opduiken. Dat er sprake is van een goed georganiseerde groep blijkt ook uit het feit dat ze in Marseille op lantaarnpalen en dergelijke, callingcards (wat dat ook moge wezen) hadden aangebracht voor de diverse rondslenterende Russische groepen met daarop een routebeschrijving van waar ze zich naar toe moesten begeven om zich aan te sluiten bij de hoofdgroep, om van daaruit massaal naar de oude haven van Marseille af te zakken waar de Britten zich in de kroegen ophielden. Het is bijna een op militaire leest geschoeide actie. Dit waren ook niet de typische dronken en luidruchtige hooligans zoals we ze doorgaans kennen, dit waren sportschooltypes, die bijna geruisloos op hun doel afgingen om vervolgens keihard toe te slaan en zonder dat de politie ook maar iets kon doen alweer verdwenen waren, zoals wel blijkt uit het feit dat uit die 150 verdachten geen enkele arrestatie is voortgekomen.quote:Op maandag 13 juni 2016 14:49 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Zal me niets verbazen als er opzet in het spel is en dat dit soort gasten wordt 'ingehuurd' om rotzooi te veroorzaken of denk ik dan een brug te ver?
Laten we niet doen alsof de Engelse hooligans altijd zomaar spontaan en zonder enige organisatie in rellen uitbarstten. Daar is dronkenschap onderdeel van de planning, maar sportschooltypes zijn niet per se slechter of gevaarlijker omdat ze zich op een andere manier prepareren voor de kick van het geweld.quote:Op maandag 13 juni 2016 18:51 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat idee heb ik niet, wel hebben die harde kernen onderling een soort van monsterverbond gesloten om dit EK eens goed huis te houden. Zelf hebben ze al aangegeven wat hun specifieke doelwitten zijn, de Britten, de Polen, de Kroaten en de Zweden. De Britten hebben ze al gehad, dus zullen ze over een paar dagen wel weer ergens anders opduiken. Dat er sprake is van een goed georganiseerde groep blijkt ook uit het feit dat ze in Marseille op lantaarnpalen en dergelijke, callingcards (wat dat ook moge wezen) hadden aangebracht voor de diverse rondslenterende Russische groepen met daarop een routebeschrijving van waar ze zich naar toe moesten begeven om zich aan te sluiten bij de hoofdgroep, om van daaruit massaal naar de oude haven van Marseille af te zakken waar de Britten zich in de kroegen ophielden. Het is bijna een op militaire leest geschoeide actie. Dit waren ook niet de typische dronken en luidruchtige hooligans zoals we ze doorgaans kennen, dit waren sportschooltypes, die bijna geruisloos op hun doel afgingen om vervolgens keihard toe te slaan en zonder dat de politie ook maar iets kon doen alweer verdwenen waren, zoals wel blijkt uit het feit dat uit die 150 verdachten geen enkele arrestatie is voortgekomen.
Een groep getrainde MMA vechters en kickboxers richten wel wat meer lichamelijke schade aan dan halfdronken kroegtijgers die alleen maar denken dat ze kunnen vechten.quote:Op maandag 13 juni 2016 19:55 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Laten we niet doen alsof de Engelse hooligans altijd zomaar spontaan en zonder enige organisatie in rellen uitbarstten. Daar is dronkenschap onderdeel van de planning, maar sportschooltypes zijn niet per se slechter of gevaarlijker omdat ze zich op een andere manier prepareren voor de kick van het geweld.
De gevaarlijkste russen kunnen een vliegticket gelukkig ook niet betalenquote:Op zondag 12 juni 2016 19:15 schreef Hathor het volgende:
[..]
Omdat de Engelsen hun tuig van de richel, 2200 man sterk maar liefst, een uitreisverbod hebben opgelegd tijdens Euro 2016.
Ik vond diegenen die er waren anders gevaarlijk genoeg. Ze konden bovendien niet alleen een vliegticket betalen, maar ook huurauto's vanuit Zwitserland om zo ongemerkt Marseille binnen te komen.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 00:23 schreef Sjors. het volgende:
[..]
De gevaarlijkste russen kunnen een vliegticket gelukkig ook niet betalen
Nee hoor, agressie en kwaadaardigheid maken wat dat betreft het verschil. Ze komen immers allebei in situaties dat hun slachtoffers hulpeloos op de grond liggen of zich anderzins niet kunnen verweren. Dan gaat het erom hoe lang je op zo iemand blijft inschoppen. De oorzaak van het relatief lage aantal dodelijke slachtoffers door supportersgeweld ligt in het feit dat hooligans altijd in beweging zijn na ernstige gewelddaden, ze trekken sporen zeg maar. Wat dat betreft wijken de Russen met hun hit and run acties niet zoveel af.quote:Op maandag 13 juni 2016 22:00 schreef Hathor het volgende:
[..]
Een groep getrainde MMA vechters en kickboxers richten wel wat meer lichamelijke schade aan dan halfdronken kroegtijgers die alleen maar denken dat ze kunnen vechten.
quote:Frankrijk zet groep Russische hooligans uit
De Franse autoriteiten wijzen Russische hooligans uit die zouden hebben deelgenomen aan de rellen in Marseille.
Autoriteiten controleren de identiteit van 29 Russische supporters bij een hotel in de buurt van Marseille, meldt AFP, maar sommigen van hen worden al naar de grens gebracht. De supporters zouden naar Lille willen afreizen, waar Rusland woensdag tegen Slowakije speelt.
De Russen die worden uitgezet ''vormen een gevaar voor de openbare orde'', lieten de autoriteiten van het departement Alpes-Maritimes volgens Franse media weten.
Russische hooligans hielden de afgelopen dagen huis in Marseille. Ze gingen meermalen op de vuist met Britse supporters en met Franse jongeren.
twitter:AP twitterde op dinsdag 14-06-2016 om 12:54:03BREAKING: UEFA fines Russian soccer federation 150,000 euros, team will be disqualified if more fan violence at Euro 2016. reageer retweet
quote:Voorwaardelijke diskwalificatie voor Rusland
Rusland wordt door de UEFA voorwaardelijk gediskwalificeerd. Daarnaast krijgt de Russische voetbalbond een boete van 150.000 euro vanwege de rellen in het stadion tijdens het duel met Engeland.
Mochten supporters van Rusland zich opnieuw misdragen tijdens een wedstrijd dan wordt het land gediskwalificeerd.
http://www.ad.nl/ek-2016/(...)or-rusland~af42e66f/
Dat zijn gyppo's. Net als met PSV toen. Wat was dát schandalig zeg.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 21:46 schreef hottentot het volgende:
https://twitter.com/Lapold
Fimpje van 7 minuten voor mijn posting hier (hoe embed je eigenlijk een twitterfilmpje hier?)
Waar is de algemene verontwaardiging? Beetje muntjes gooien naar gekleurde kindertjes....
Wie? De Russen?quote:Op dinsdag 14 juni 2016 21:57 schreef hottentot het volgende:
Smerige vuile kopschoppers zijn het.
http://www.liveleak.com/view?i=c9e_1465924306
Wel in dit filmpje.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |