Ook goed.quote:
Roken is slecht, dat weet iedere kip maar ik vraag me af wat de overheid aan belastinggeld gaat missen als in een ideale wereld niemand zou roken. Da's ook een beste bak geld nameijk.quote:Op donderdag 9 juni 2016 13:22 schreef Atak het volgende:
.......................... en het levert de samenleving jaarlijks 1,7 miljard euro op.
Inderdaad, wie weet is er niemand meer over die kan roken.quote:Op donderdag 9 juni 2016 15:01 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik vind het een beetje raar dat er zulke stellige beweringen over 2050 in de OP staan. Knap dat die onderzoekers zo'n goeie glazen bol hebben.
waarom ga je dan niet diezelfde tijden even een beetje zon inhaleren?quote:Op donderdag 9 juni 2016 16:16 schreef indiaantje89 het volgende:
Prijzen hoeft niet omhoog. Maar mensen die tijdens hun werkuren roken moeten die rookminuten gewoon wel lekker inhalen op het einde van de dag
Omdat er dan mensen aan het roken zijn natuurlijk.quote:Op donderdag 9 juni 2016 17:23 schreef Murdera het volgende:
[..]
waarom ga je dan niet diezelfde tijden even een beetje zon inhaleren?
Of hebben ze al lang en breed een effectieve gen-therapie gemaakt zodat de rokers en alle nieuw geboren kinderen na de therapie walgen van sigaretten.quote:Op donderdag 9 juni 2016 16:51 schreef snakelady het volgende:
[..]
Inderdaad, wie weet is er niemand meer over die kan roken.
quote:Op donderdag 9 juni 2016 15:46 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Nu dient sigaretten roken met name om te signaleren dat je tot de laagste klasse behoort. Dat zal niet snel een statussymbool worden hoor.
Bijzondere sigaret.quote:
Toen wisten ze nog niet hoe slecht een sigaar was.quote:
Natuurlijk onzin. Niet-rokers drinken hun koffie 2 minuten langer en een roker steekt een peuk op. Leven en laten leven heet zoiets.quote:Op donderdag 9 juni 2016 16:16 schreef indiaantje89 het volgende:
Prijzen hoeft niet omhoog. Maar mensen die tijdens hun werkuren roken moeten die rookminuten gewoon wel lekker inhalen op het einde van de dag
Het is niet te verkopen dat mensen op het terras vrij willen blijven van de schadelijke rook, maar zich ondertussen op dat zelfde terras volgooien met het vergif dat alcohol heet.quote:Op donderdag 9 juni 2016 20:28 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Natuurlijk onzin. Niet-rokers drinken hun koffie 2 minuten langer en een roker steekt een peuk op. Leven en laten leven heet zoiets.
Overigens wanneer gaan de alcoholprijzen omhoog? Geen flessen wijn meer voor 2-3 piek maar 20 euro per stuk svp. Al die dodelijke ongelukken en huishoudelijk geweld door alcohol, je hoort er niemand over. Maar DH is hypocriet natuurlijk, accijnsjesssss
Als rokers zo'n postenkost waren zou er bij veel bedrijven al regelgeving komen zoals rokers werken 8,5 uur excl pauze oid.quote:Op donderdag 9 juni 2016 20:36 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het is niet te verkopen dat mensen op het terras vrij willen blijven van de schadelijke rook, maar zich ondertussen op dat zelfde terras volgooien met het vergif dat alcohol heet.
En alcohol gerelateerde problemen moeten ook wel een gigantische schadepost opleveren voor het bedrijfsleven. Tijdens rookpauzes wordt er gewoon over het werk gesproken, je ziet nog eens mensen van andere afdelingen.
De vraag hoeveel iemand netjes zijn werk doet, doelstellingen haalt en kwaliteit aflevert is belangrijker dan hoeveel minuutjes diegene gerookt, ge-internet of gepoept heeft.
Er zal nu best verschil in beleid zijn. Ik heb een functie waar ik redelijk veel vrijheid heb, maar mensen achter een lopende band moeten al verantwoorden hoe vaak ze naar de WC gaan, laat staan dat er een sigaretje van af kan. Eigenlijk wel sneu.quote:Op donderdag 9 juni 2016 20:49 schreef Murdera het volgende:
[..]
Als rokers zo'n postenkost waren zou er bij veel bedrijven al regelgeving komen zoals rokers werken 8,5 uur excl pauze oid.
Dit iddquote:Op donderdag 9 juni 2016 20:36 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het is niet te verkopen dat mensen op het terras vrij willen blijven van de schadelijke rook, maar zich ondertussen op dat zelfde terras volgooien met het vergif dat alcohol heet.
En alcohol gerelateerde problemen moeten ook wel een gigantische schadepost opleveren voor het bedrijfsleven. Tijdens rookpauzes wordt er gewoon over het werk gesproken, je ziet nog eens mensen van andere afdelingen.
De vraag hoeveel iemand netjes zijn werk doet, doelstellingen haalt en kwaliteit aflevert is belangrijker dan hoeveel minuutjes diegene gerookt, ge-internet of gepoept heeft.
Daar heb ik het meeste moeite mee met wat betreft de accijns op alcohol. Als je een fles champagne of goede wijn koopt, dan betaal je daar tientallen euro's accijns op.quote:Op donderdag 9 juni 2016 20:28 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Natuurlijk onzin. Niet-rokers drinken hun koffie 2 minuten langer en een roker steekt een peuk op. Leven en laten leven heet zoiets.
Overigens wanneer gaan de alcoholprijzen omhoog? Geen flessen wijn meer voor 2-3 piek maar 20 euro per stuk svp. Al die dodelijke ongelukken en huishoudelijk geweld door alcohol, je hoort er niemand over. Maar DH is hypocriet natuurlijk, accijnsjesssss
Als ik mensen zoals jou hoor redeneren heb ik altijd spontaan zin on mijn sigaret uit te drukken...op je voorhoofd. Volgens mij ben jij een beetje blijven hangen in een van die momenten van leuke effecten van die wiethobby van je.quote:Op donderdag 9 juni 2016 14:19 schreef Kaas- het volgende:
Sowieso slaat het nergens op om sigaretten te roken. Dan ben je serieus gewoon echt stom, sorry.
Een grote sigaar rook ik soms omdat het verschrikkelijk lekker is. Een joint smaakt vies, maar rook ik incidenteel omdat de effecten ervan leuk zijn. Maar sigaretten zijn gewoon vieze meuk en je hebt er ook niks aan. Het heeft je niets te bieden. Geen enkele reden om het te roken, behalve dan aan je gekke verslaving voldoen.
Sowieso kan ik geen respect opbrengen voor verslaafde mensen. Wees een vent en heb jezelf een klein beetje onder controle zeg.
Wat is het voordeel van roken dan?quote:Op donderdag 9 juni 2016 21:37 schreef Hathor het volgende:
[..]
Als ik mensen zoals jou hoor redeneren heb ik altijd spontaan zin on mijn sigaret uit te drukken...op je voorhoofd. Volgens mij ben jij een beetje blijven hangen in een van die momenten van leuke effecten van die wiethobby van je.
Ik vind er genoegdoening in, moeten er nog meer redenen zijn?quote:Op donderdag 9 juni 2016 21:40 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Wat is het voordeel van roken dan?
Wat voor genoegdoening?quote:Op donderdag 9 juni 2016 21:41 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik vind er genoegdoening in, moeten er nog meer redenen zijn?
Dit ga ik niet eens proberen uit te leggen.quote:
Waarom niet?quote:Op donderdag 9 juni 2016 21:42 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dit ga ik niet eens proberen uit te leggen.
Genoegdoeningquote:
Het was dan ook een rare vraag, waarom zou er een voordeel in roken moeten zijn? Wat is het voordeel van fastfood? Of van alcohol?quote:Op donderdag 9 juni 2016 21:43 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Genoegdoening
Vreemde woord keuze.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop