In dat geval even met de gemeente bellen en voorleggen dat 30x rijden echt duurder is dan 1xquote:Op donderdag 9 juni 2016 08:51 schreef RB42 het volgende:
Waar woon je? Sommige gemeenten halen het gratis (quasi-onbeperkt) op. Amersfoort bijvoorbeeld. Helaas wel maar een kuub per keer dus dan ben je met 30 kuub even bezig
Dit. Prima bodembedekker, helpt tegen onkruid en verteert tot organische voedselbron.quote:Op donderdag 9 juni 2016 09:11 schreef Struyaard het volgende:
als je het hakselt composteert het een stuk sneller en wat er overblijft kan je als bodembedekker/mineralenbron gebruiken door het om de planten heen te leggen.
Tussen de 2 uur en de 2 weken.quote:Op donderdag 9 juni 2016 13:15 schreef LXIV het volgende:
Dat hakselen met zo'n hakselaar, schiet dat een beetje op? Hoe lang ben ik bezig met 30 kuub?
Als het snel moet dan vooral laten doen door een professional. Die lui hebben het spul ervoor en blazen dat er in een dik uur wel door. Zelf doen? Huur dan een flinke hakselaar en pas dan heel goed op. 2 dagen doorwerken en klaarquote:Op donderdag 9 juni 2016 13:20 schreef blomke het volgende:
[..]
Tussen de 2 uur en de 2 weken.
Je snapt toch wel dat dat helemaal afhangt van de capaciteit van zo'n ding, de vorm en het aantal takken waaruit je snoeiafval bestaat en hoeveel man/vrouw je aan het werk zet?
Duh. Maar de bottleneck is de capaciteit. Wat is de capaciteit van een gemiddelde hakselaar dan? Zo eentje die je bij Boels kunt hurenquote:Op donderdag 9 juni 2016 13:20 schreef blomke het volgende:
[..]
Tussen de 2 uur en de 2 weken.
Je snapt toch wel dat dat helemaal afhangt van de capaciteit van zo'n ding, de vorm en het aantal takken waaruit je snoeiafval bestaat en hoeveel man/vrouw je aan het werk zet?
Het mag niet maar je doet het toch, is dat geen tokkie gedrag?quote:Op donderdag 9 juni 2016 10:14 schreef flibber het volgende:
ik verbrand het gewoon in de tuin.
Maar dan op dagen dat de wind goed staat, en vanaf straat kan niemand zien dat ik de meuk verbrand want het mag officieel niet.
Ik doe niet heilig hoor, lees eens hier in dit topic hoe hij mij noemt.quote:Op donderdag 9 juni 2016 22:21 schreef bluemoon23 het volgende:
Doe eens niet zo heilig john![]()
In het Oosten en Noorden kennen we de paasvuren, dan gaat er aardig wat meer snoeiafval in de fik.
En dat is dan legaal.
Een jaar of 15 geleden heb ik een coniferenhaag van 40m lang gesnoeid, deze was eerst 4m hoog, na het snoeien 2m hoog.
Alle takken heb ik verbrand in een grote RVS bak van 1x1,5m.
Net een vuurkorf maar dan groter![]()
6 uur werk met alles opfikken, vlammen van 2/2,5 m hoog boven die bak.![]()
![]()
Maar beter dan 6 x rijden met een aanhanger naar de stort.
En bij mijn gemeente mag je maximaal 450kg gratis per keer langs brengen (20km verderop, achteraan sluiten in de rij met je anhanger), dat is leuk voor een rijtjeshuis, maar bij een beeetje tuin is 450kg snoeiafval peanuts.
Dit. Of een beun via werkspot.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 08:19 schreef Nico987 het volgende:
Karretje huren en een middag op en neer rijden naar de stort? Lijkt mij het handigst
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |