Maar de stelling dat het blijkbaar wél geaccepteerd wordt, klopt dus gewoon niet. De accijns op tabak en op benzine ontlopen elkaar niet zo.quote:Op donderdag 9 juni 2016 09:13 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
En toch blijf je het kopen, omdat je het nodig hebt voor naar je werk, vakantie whatever wat.. Roken heb je niet zozeer nodig en dus vind ik dat daar het verschil zit en mensen niet zozeer hoeven te piepen om een verhoging.
Omdat veel mensen het van de baas betaald krijgen. Ook een belangrijke.quote:Op donderdag 9 juni 2016 09:13 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
En toch blijf je het kopen, omdat je het nodig hebt voor naar je werk, vakantie whatever wat.. Roken heb je niet zozeer nodig en dus vind ik dat daar het verschil zit en mensen niet zozeer hoeven te piepen om een verhoging.
Natuurlijk is die eerste of paar peuken je eigen keuze geweest maar daarna is het gewoon een verslaving. Ik las een keer dat gemiddeld mensen pas lukt om te stoppen bij een een derde poging is.quote:Op donderdag 9 juni 2016 09:17 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Ja daaagg, wat een ongelooflijke bullshit dit
Alsof iemand anders een peuk in je broodtrommel heeft geduwd en je niet in staat was om 'nee' te zeggen. Doe effe normaal.
Als ik voor de grap eens kijk naar wat McDonalds vroeger kostte en wat het nu moet kosten, is daar toch ook wel een stijgende lijn in te zien.quote:Op donderdag 9 juni 2016 09:18 schreef KoosVogels het volgende:
En dan niet vergeten om de prijs van vet vreten drastisch te verhogen. De overheid weet wat goed voor u is, mensen.
Eens hoor maar de overheid is niet met dit voorstel gekomenquote:Op donderdag 9 juni 2016 09:18 schreef KoosVogels het volgende:
En dan niet vergeten om de prijs van vet vreten drastisch te verhogen. De overheid weet wat goed voor u is, mensen.
Ja tuurlijk, op het moment dat je begint met roken, wordt het betaald door je baas. Wat is dit nou voor stom gezever? Je bent toch ooit begonnen met roken, dat is je eigen keuze. Dat je er vervolgens niet met je rookgrage klauwen af kan blijven, is het probleem van jezelf.quote:Op donderdag 9 juni 2016 09:18 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Omdat veel mensen het van de baas betaald krijgen. Ook een belangrijke.
Natuurlijk!quote:Op donderdag 9 juni 2016 07:44 schreef Ferdo het volgende:
Is dan ook meegenomen dat half Nederland dan voor de tabak naar België uitwijkt?
Uiteraard.quote:Op donderdag 9 juni 2016 07:44 schreef Ferdo het volgende:
Is dan ook meegenomen dat half Nederland dan voor de tabak naar België uitwijkt?
Klopt, het is een ideetje van KWF.quote:Op donderdag 9 juni 2016 09:19 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Eens hoor maar de overheid is niet met dit voorstel gekomen
Nou nou nou nou nou, moet dit nu weer zo?quote:Op donderdag 9 juni 2016 09:17 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Ja daaagg, wat een ongelooflijke bullshit dit
Alsof iemand anders een peuk in je broodtrommel heeft geduwd en je niet in staat was om 'nee' te zeggen. Doe effe normaal.
ehhmm ik reageer op het bedrag aan de pomp goed lezen.quote:Op donderdag 9 juni 2016 09:20 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Ja tuurlijk, op het moment dat je begint met roken, wordt het betaald door je baas. Wat is dit nou voor stom gezever? Je bent toch ooit begonnen met roken, dat is je eigen keuze. Dat je er vervolgens niet met je rookgrage klauwen af kan blijven, is het probleem van jezelf.
Wat al jaren bijzonder onsuccesvol is.quote:Op donderdag 9 juni 2016 09:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Klopt, het is een ideetje van KWF.
Maar doorvoeren zou gewoon een voortzetting zijn van bestaand overheidsbeleid.
Lang leve de elektronische auto's dan. Schoner voor het milieu, minder inkomsten voor de overheid.quote:Op donderdag 9 juni 2016 09:18 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Maar de stelling dat het blijkbaar wél geaccepteerd wordt, klopt dus gewoon niet. De accijns op tabak en op benzine ontlopen elkaar niet zo.
De accijns op benzine vind ik inderdaad zo mogelijk nog vreemder dan die op tabak, daar je benzine echt nodig hebt zonder beter alternatief. Dat is echt uitmelken omdat men toch niet zonder kan.
Aan de andere kant kan je daarom bij benzine niet zeggen dat het slecht is en je het dus verbiedt. Bij de sogaret kan je het wel. Je krijgt er kanker van en je geeft er anderen kanker mee, verbied het dan. Of laat mensen zelf bepalen wat ze doen. Het op zo'n schofterige manier uitmelken, dat 3/4 van een pakje naar de overheid gaat, vind ik gewoon geld willen verdienen ten koste van de gezondheid van anderen. Heel raar als volksvertegenwoordiging.
De overheid weet nou eenmaal wat goed voor ons is.quote:Op donderdag 9 juni 2016 09:21 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Wat al jaren bijzonder onsuccesvol is.
En dus ga je je verslaving maar goed praten in de zin van: ja de overheid moet ons altijd hebben want wij hebben in het verleden een domme keus gemaakt en moeten daarvoor nu op de blaren zitten. Ik vind dat je geen recht van spreken hebt over onderwerpen waar werkelijk niks positiefs aan is (zijn er voordelen van roken?) af te doen met: ze moeten ons elke keer hebben.quote:Op donderdag 9 juni 2016 09:19 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Natuurlijk is die eerste of paar peuken je eigen keuze geweest maar daarna is het gewoon een verslaving. Ik las een keer dat gemiddeld mensen pas lukt om te stoppen bij een een derde poging is.
Wat ik eigenlijk bedoel dat mensen die zeggen het is je eigen keuze gewoon verslaafd zijn. Niet dat ze andere de schuld geven of zijn gedwongen.
Je hebt mij geloof ik helemaal verkeerd begrepen? Ik heb al gezegd dat ik er niet op tegen zou zijn om de prijzen te vehogen.quote:Op donderdag 9 juni 2016 09:25 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
En dus ga je je verslaving maar goed praten in de zin van: ja de overheid moet ons altijd hebben want wij hebben in het verleden een domme keus gemaakt en moeten daarvoor nu op de blaren zitten. Ik vind dat je geen recht van spreken hebt over onderwerpen waar werkelijk niks positiefs aan is (zijn er voordelen van roken?) af te doen met: ze moeten ons elke keer hebben.
Maar je wekt wel de indruk dat ze soort van in hun recht staan omdat het een verslaving is waar haast niet van af te komen is.. okee.quote:Op donderdag 9 juni 2016 09:27 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Je hebt mij geloof ik helemaal verkeerd begrepen? Ik heb al gezegd dat ik er niet op tegen zou zijn om de prijzen te vehogen.
Heb echt nergens gezegd dat ze ons altijd moeten hebben...
Nog een keer want je hebt het totaal anders gelezen.quote:Op donderdag 9 juni 2016 09:27 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Maar je wekt wel de indruk dat ze soort van in hun recht staan omdat het een verslaving is waar haast niet van af te komen is.. okee.
De normale economische schommelingen lijken me dan ook volslagen offtopic. Het is niet zo dat je opeens 3x meer betaald voor een brood omdat de overheid dat wil. Dat is bij benzine of tabak wél het geval. Daarom hoor je mensen erover.quote:Op donderdag 9 juni 2016 09:23 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Lang leve de elektronische auto's dan. Schoner voor het milieu, minder inkomsten voor de overheid.
Maar, alles is in de tijd duurder geworden. Niet alleen sigaretten, benzine en alcohol. Ook simpele dingen als melk, brood en water zijn duurder geworden. Daar hoor je niemand over.
Kan je hier iemand quoten die hierover zegt 'ze moeten ons altijd hebben' of daar zaken daarmee afdoen?quote:Op donderdag 9 juni 2016 09:25 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
En dus ga je je verslaving maar goed praten in de zin van: ja de overheid moet ons altijd hebben want wij hebben in het verleden een domme keus gemaakt en moeten daarvoor nu op de blaren zitten. Ik vind dat je geen recht van spreken hebt over onderwerpen waar werkelijk niks positiefs aan is (zijn er voordelen van roken?) af te doen met: ze moeten ons elke keer hebben.
Och, ik rook af en toe een sigaret. Vind het lekker bij een biertje.quote:Op donderdag 9 juni 2016 09:27 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Maar je wekt wel de indruk dat ze soort van in hun recht staan omdat het een verslaving is waar haast niet van af te komen is.. okee.
Het komt er beide op neer dat als je het niet wilt gebruiken omdat je het te duur vindt, het je dus ook niet moet kopen. Ik ben ook niet voor allerlei prijsverhogingen, maar op sommige terreinen vind ik het meer dan terecht. De negatieve gevolgen die ze hebben op niet alleen jezelf maar ook op je omgeving, vind ik dat je die meer mag belasten dan overige zaken. Hetzelfde zoals je aangeeft aan de pomp.quote:Op donderdag 9 juni 2016 09:29 schreef timmmmm het volgende:
[..]
De normale economische schommelingen lijken me dan ook volslagen offtopic. Het is niet zo dat je opeens 3x meer betaald voor een brood omdat de overheid dat wil. Dat is bij benzine of tabak wél het geval. Daarom hoor je mensen erover.
Brood en melk zijn duurder dan pakweg 10 jaar geleden. Als het goed is heb je ook meer geld te besteden dan pakweg 10 jaar geleden om brood en melk te kopen. Dat staat niet in verhouding tot de gekke opgelegde verdrievoudiging van sigaretten of benzine. Ik snap dus ook niet wat dat ermee te maken heeft, daar het iets heel anders is. De enige overeenkomst is dat het allebei stijgt. Het een veel meer dan het andere overigens dus zelfs die overeenkomst is discutabel. Maar als we dat als maatstaaf gaan gebruiken, die overeenkomst, kunnen we mn gewicht ook wel als argument gaan gebruiken. Dat stijgt immers ook gestaag
En hier twijfel ik dus aan.quote:Op donderdag 9 juni 2016 09:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Och, ik rook af en toe een sigaret. Vind het lekker bij een biertje.
Waarom heb jij daar zoveel moeite mee?
Ik heb gelukkig inderdaad geen mensen in mijn omgeving die klagen over de prijs van melk, brood en water. Dat is ook bewust beleid trouwens. Klagende mensen vind ik maar karige mensen.quote:Op donderdag 9 juni 2016 09:23 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Lang leve de elektronische auto's dan. Schoner voor het milieu, minder inkomsten voor de overheid.
Maar, alles is in de tijd duurder geworden. Niet alleen sigaretten, benzine en alcohol. Ook simpele dingen als melk, brood en water zijn duurder geworden. Daar hoor je niemand over.
Ik heb daar helemaal geen moeite mee, maar ik snap dan ook niet waarom mensen er zo een issue van maken dat ze piepen tegen prijsverhogingen of de overheid daarmee als melkkoe zien. Je bent vervuilende dus je betaalt meer.quote:Op donderdag 9 juni 2016 09:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Och, ik rook af en toe een sigaret. Vind het lekker bij een biertje.
Waarom heb jij daar zoveel moeite mee?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |