Ok, er lopen dus meer mensen bij de psycholoog/psychiater dan je in eerste instantie zou denken. Hoe zit het bijvoorbeeld met een SoVa-training, heeft iemand hier ervaring mee? Ik kan namelijk geen stage regelen omdat ik benedengemiddelde sociale en communicatieve vaardigheden hebt (steeds afgewezen bij gesprekken)?quote:Op donderdag 9 juni 2016 15:23 schreef DansNotreChute het volgende:
[..]
Of er onder de bevolking een taboe op heerst weet ik niet.
Persoonlijk heb ik er geen problemen mee om mensen te vertellen dat ik al jaren bij de psychiatrie over de vloer kom. Mocht Deezertje dat wel een struikelblok vinden, dan vertelt hij het toch gewoon niemand? Ik vind taboe echt geen excuus om geen hulp te zoeken.
Bij mij kwam het min of meer spontaan aanwaaien, maar niet voordat ik me realiseerde dat mijn gesloten/irrationele/onzekere gedachtengoed me van binnen kapot maakte en besloot daar een ommezwaai in te maken, want zo wilde ik gewoon niet verder leven. Ik werd moe van mezelf en verbruikte energie aan zaken die ik met een positieve insteek veel beter kon handlen. Ik leerde de liefde dan ook pas echt kennen voordat ik leerde van mezelf te houden en mezelf niet te verdrinken in zelfmedelijden.quote:Op donderdag 9 juni 2016 14:50 schreef Deezertje het volgende:
Voor de meeste mensen is een relatie een leuk spontaan gebeuren, voor mij erkenning en een zoektocht.
Ja ik heb er ervaring mee. Ik zou dat zeker doen. Meestal krijg je een boekje met allerlei situaties en opdrachten. Je gaat dan in tweetallen een rollenspel doen en krijgt direct feedback van de trainer. Zou het gewoon doen, het is erg leerzaam en persoonlijk heb ik er veel aan gehad.quote:Op donderdag 9 juni 2016 15:32 schreef Berk-24 het volgende:
[..]
Ok, er lopen dus meer mensen bij de psycholoog/psychiater dan je in eerste instantie zou denken. Hoe zit het bijvoorbeeld met een SoVa-training, heeft iemand hier ervaring mee? Ik kan namelijk geen stage regelen omdat ik benedengemiddelde sociale en communicatieve vaardigheden hebt (steeds afgewezen bij gesprekken)?
Lijkt me een prima advies. Als hij zelf ook de daad bij het woord voegtquote:Op donderdag 9 juni 2016 15:23 schreef K44S het volgende:
[..]
Hoe, in Godsnaam.
Meneer heeft 1 'date' gehad met een Française wie het eerlijk is eerlijk niet meer zag dan tijd opvulling (anders had ze wel meer over zich laten horen).
En meneer reageert direct in een topic van iemand die wat moeite heeft met chicks versieren via Tinder:"Je moet lekker naar buiten gaan en daar mensen aanspreken"___x100
Make that the cat wise bij Deezer.quote:Op donderdag 9 juni 2016 15:43 schreef Koral het volgende:
[..]
Lijkt me een prima advies. Als hij zelf ook de daad bij het woord voegtniet alles wat hij (en ook Syndroom zegt) is onwaar. Bij andere mensen kijk je ook niet nadrukkelijk naar de afzender (maar naar de inhoud), waarom zou je dat bij deze heren dan opeens wel gaan doen?
Hij heeft al meerdere dates gehad, en nu deze afspraak. Waarom zou hij niet meer afspraken kunnen regelen?
Zijn motivatie bij de laatste was dat hij niets te verliezen heeft. Dat heeft hij nog steeds niet. Vallen en weer opstaan hoort bij het leven. Laten we niet continue hem herinneren aan het vallen. Dat doet hij al uit zichzelf. Hij heeft tevens nu bewezen dat hij kan opstaan. Misschien als we hem helpen daaraan te herinneren dat hij uiteindelijk ook sneller weer op staat?
Kom nou. Als Geert Wilders gaat zeggen dat je niet mag discrimineren en hele volkeren over een kam mag scheren is dat prima advies, maar je neemt het niet serieus als het van zo'n afzender komt.quote:Op donderdag 9 juni 2016 15:43 schreef Koral het volgende:
[..]
Lijkt me een prima advies. Als hij zelf ook de daad bij het woord voegtniet alles wat hij (en ook Syndroom zegt) is onwaar. Bij andere mensen kijk je ook niet nadrukkelijk naar de afzender (maar naar de inhoud), waarom zou je dat bij deze heren dan opeens wel gaan doen?
Hij heeft al meerdere dates gehad, en nu deze afspraak. Waarom zou hij niet meer afspraken kunnen regelen?
Zijn motivatie bij de laatste was dat hij niets te verliezen heeft. Dat heeft hij nog steeds niet. Vallen en weer opstaan hoort bij het leven. Laten we niet continue hem herinneren aan het vallen. Dat doet hij al uit zichzelf. Hij heeft tevens nu bewezen dat hij kan opstaan. Misschien als we hem helpen daaraan te herinneren dat hij uiteindelijk ook sneller weer op staat?
Goh, dat roep ik echt al een jaar ofzo.quote:Op donderdag 9 juni 2016 15:32 schreef Berk-24 het volgende:
[..]
Ok, er lopen dus meer mensen bij de psycholoog/psychiater dan je in eerste instantie zou denken. Hoe zit het bijvoorbeeld met een SoVa-training, heeft iemand hier ervaring mee? Ik kan namelijk geen stage regelen omdat ik benedengemiddelde sociale en communicatieve vaardigheden hebt (steeds afgewezen bij gesprekken)?
Het blijft dan toch prima advies? Dat je er minder gezag of autoriteit aan geeft is wat anders. Het advies is prima.quote:Op donderdag 9 juni 2016 15:46 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Kom nou. Als Geert Wilders gaat zeggen dat je niet mag discrimineren en hele volkeren over een kam mag scheren is dat prima advies, maar je neemt het niet serieus als het van zo'n afzender komt.
Syndroom trollt, dat is wat anders dan een Deezer die al dan niet de plank mis slaat maar wel advies probeert te geven.quote:Op donderdag 9 juni 2016 15:54 schreef Berk-24 het volgende:
Ja ok, maar die adviezen van syndroom zijn vrij waardeloos, ookal let je niet op de naam.
Echt trollen is af en toe, vaak is zijn beperkte referentiekader dat bepaald dat bepaalde adviezen niet heel erg nuttig zijn.quote:Op donderdag 9 juni 2016 15:57 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Syndroom trollt, dat is wat anders dan een Deezer die al dan niet de plank mis slaat maar wel advies probeert te geven.
Je kunt wel telkens politiekcorrect gaan doen, maar als hij zich als een clown gedraagt is het ook niet zo vreemd dat hij en zijn advies niet serieus worden genomen. Overigens ben ik niet degene die deze discussie aanwakkert en beweer ik nergens dat Deezertje niks goed kan doen. Ik bevestig enkel dat het wel hypocriet is om advies te geven over een onderwerp waar jezelf ook geen kaas van hebt gegeten. Als hij eens zou reageren op users hier zou hij al heel wat aansluiting kunnen vinden lijkt mij zo.quote:Op donderdag 9 juni 2016 15:53 schreef Koral het volgende:
[..]
Het blijft dan toch prima advies? Dat je er minder gezag of autoriteit aan geeft is wat anders. Het advies is prima.
Waarom zou je Deezer niet de credits geven voor zijn goede suggestie? Door bij voorbaat alles van hem af te schrijven krijgt hij toch nooit aansluiting? Waarom doe jij dan al die goed bedoelde moeite om hem te helpen als hij toch niets goed kan doen?
Muah, Syndroom is gewoon een troll die Deezertje een beetje pest om zich toch nog min of meer bovengeschikt te voelen tot iemand.quote:Op donderdag 9 juni 2016 15:59 schreef Berk-24 het volgende:
[..]
Echt trollen is af en toe, vaak is zijn beperkte referentiekader dat bepaald dat bepaalde adviezen niet heel erg nuttig zijn.
Je beoordeeld hem op je eigen criteria en op basis daarvan besluit jij dat hij als persoon niet mee mag doen. En vervolgens ga je ook nog eens stemming maken door kusjekroel, politiek correct en kleine jongen opmerkingen.quote:Op donderdag 9 juni 2016 16:01 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Je kunt wel telkens politiekcorrect gaan doen, maar als hij zich als een clown gedraagt is het ook niet zo vreemd dat hij en zijn advies niet serieus worden genomen. Overigens ben ik niet degene die deze discussie aanwakkert en beweer ik nergens dat Deezertje niks goed kan doen. Ik bevestig enkel dat het wel hypocriet is om advies te geven over een onderwerp waar jezelf ook geen kaas van hebt gegeten. Als hij eens zou reageren op users hier zou hij al heel wat aansluiting kunnen vinden lijkt mij zo.
Echt, ik ben het er mee eens dat een positieve benadering werkt, maar je moet hem ook niet als een kleine jongen gaan behandelen.
Volgens mij is hij wel echt en heeft hij daadwerkelijk zijn beperkte referentiekader, af en toe trollt hij ook. Ik vind hem grappiger dan Deezertje. Deezertje is echt huillie, huillie, huille. Syndroom is knettergek en kan gevat uit de hoek komen met prachtige neologismen waarmee hij argwaan wekt bij de andere Fokkers.quote:Op donderdag 9 juni 2016 16:03 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Muah, Syndroom is gewoon een troll die Deezertje een beetje pest om zich toch nog min of meer bovengeschikt te voelen tot iemand.
Omdat feitelijke vooruitgang en zicht op iets beters er niet is.quote:Op donderdag 9 juni 2016 15:36 schreef Flylib het volgende:
[..]
Bij mij kwam het min of meer spontaan aanwaaien, maar niet voordat ik me realiseerde dat mijn gesloten/irrationele/onzekere gedachtengoed me van binnen kapot maakte en besloot daar een ommezwaai in te maken, want zo wilde ik gewoon niet verder leven. Ik werd moe van mezelf en verbruikte energie aan zaken die ik met een positieve insteek veel beter kon handlen. Ik leerde de liefde dan ook pas echt kennen voordat ik leerde van mezelf te houden en mezelf niet te verdrinken in zelfmedelijden.
Erkenning begint niet bij de ander, maar bij jezelf. En dat is een langdurig proces waarin je stukje bij beetje wijzer wordt. En geloof mij, dat proces is niet gemakkelijk, zelfs nu jaren later en weer gelukkig in een relatie loop ik nog weleens tegen die irrationaliteit van vroeger aan maar weet er een stuk beter mee om te gaan. Je bent er nog lang niet als je het eenmaal hebt gevonden (ook belangrijk om in te zien als je tegen de juiste persoon aanloopt!).
Werk aan jezelf en zo, je was op de goede weg om met kleine stapjes vooruit te komen. Waarom opnieuw al die irrationaliteit?
zicht op een nauw warm druipend kutje bedoel jequote:
Vooruitgang is zeker mogelijk, alleen ook met de juiste hulp zul je geduld moeten hebben. Het is niet alsof je in een paar sessies klaar bent bij de psycholoog. Zicht op iets beters is ook zeker mogelijk, maar dan moet je wel inzien dat er hulp nodig is om echt vorderingen te maken en stappen gaan ondernemen om die hulp te verkrijgen. Zoals het bellen van de huisarts, zodat je op de lijst komt voor gesprekken met een psycholoog.quote:Op donderdag 9 juni 2016 16:09 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Omdat feitelijke vooruitgang en zicht op iets beters er niet is.
Gast, ga het niet lopen overdrijven. Ik zeg niet dat hij niet mee mag doen, ik zeg dat ik het hypocriet vind om advies te geven op een onderwerp waar jezelf in 'faalt', zeker als het advies ook nog eens botst met datgene waar jezelf voor staat.quote:Op donderdag 9 juni 2016 16:07 schreef Koral het volgende:
[..]
Je beoordeeld hem op je eigen criteria en op basis daarvan besluit jij dat hij als persoon niet mee mag doen. En vervolgens ga je ook nog eens stemming maken door kusjekroel, politiek correct en kleine jongen opmerkingen.
Lekkere hulp geef jij
Nou nou, overdrijven is ook een vak. Ik wijs Deezer vaak genoeg op zijn fouten dacht ik zoquote:Op donderdag 9 juni 2016 16:12 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Gast, ga het niet lopen overdrijven. Ik zeg niet dat hij niet mee mag doen, ik zeg dat ik het hypocriet vind om advies te geven op een onderwerp waar jezelf in 'faalt', zeker als het advies ook nog eens botst met datgene waar jezelf voor staat.
Ik ben wat dat betreft gewoon iets harder. Als ik vind dat iemand zielig doet, zeg ik dat gewoon. We moeten niet doen alsof hij zo'n zwaar leven heeft, dat valt namelijk echt wel mee. Hij verpest zijn leven niet, hij laat het leven aan hem voorbij gaan. Postief advies is goed, daar ben ik het helemaal mee eens. Maar ik vind het soms een beetje tenenkrommend hoe jij en Samzz hem als een baby behandelen en na elke poeppost zijn luier verschonen.
Ja sorry, niet persoonlijk bedoeld hoor. Wat ik bedoel te zeggen is dat die gast wel al 25 jaar is en dat daarmee een wat volwassenere behandeling beter zou staan. Hij staat geestelijk al wat jaren stil, ik denk dat het averechts werkt door hem dan ook als een vijftienjarige knul te behandelen.quote:Op donderdag 9 juni 2016 16:14 schreef Samzz het volgende:
[..]
Nou nou, overdrijven is ook een vak. Ik wijs Deezer vaak genoeg op zijn fouten dacht ik zo.
Nou ja, ik vind met je huidige manier van posten iig niks mis.
Zit wat in, ja.quote:Op donderdag 9 juni 2016 16:17 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Ja sorry, niet persoonlijk bedoeld hoor. Wat ik bedoel te zeggen is dat die gast wel al 25 jaar is en dat daarmee een wat volwassenere behandeling beter zou staan. Hij staat geestelijk al wat jaren stil, ik denk dat het averechts werkt door hem dan ook als een vijftienjarige knul te behandelen.
Mee eens!quote:Op donderdag 9 juni 2016 16:19 schreef DoubleDip het volgende:
We zitten alweer even in deel 11, is het niet beter om dit alles te vervolgen zodra Deezer weer stappen heeft laten zien?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |