Tussen alle negatieve berichten vond ik dit toch eigenlijk wel een goed begin van de dag van Deezer. Gewoon je plek in de maatschappij claimen jongen. Dat is je goed recht. Sterker nog daar moet je voor staan, voor op komen.quote:Op donderdag 9 juni 2016 09:01 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik denk dat ik ook meer moet inzetten op offline contact, daar draait het ten slotte allemaal om. Dus hup zo contact makenLaten zien dat ik ook besta.
Volgens mij rust er nog erg het taboe van professionele hulp zoeken. Vrijwel niemand komt er voor uit bij de psycholoog/psychiater te lopen. Dat kan toch wel een enorme belemmering zijn voor mensen als Deezer.quote:Op donderdag 9 juni 2016 10:51 schreef DoubleDip het volgende:
Joh, half Nederland heeft wel eens bij de psych gezeten. Niks om je voor te schamen idd. Van professionele hulp word je een stuk beter. Zie het als een investering in jezelf.
Denk het ook, jaquote:Op donderdag 9 juni 2016 12:07 schreef Berk-24 het volgende:
[..]
Volgens mij rust er nog erg het taboe van professionele hulp zoeken. Vrijwel niemand komt er voor uit bij de psycholoog/psychiater te lopen. Dat kan toch wel een enorme belemmering zijn voor mensen als Deezer.
Ik denk wel dat voor het vinden van een baan wel een psycholoog/psychiater handig kan zijn, Deezer heeft niet bepaald een goed cv. Een baan is ook noodzakelijk. Een vriendin of vriendinkring is inweze geen noodzaak, dus dat moet eigenlijk ook geen of minder prioriteit hebben. Een baan wel.quote:Op donderdag 9 juni 2016 12:09 schreef Samzz het volgende:
[..]
Denk het ook, ja. En als je daar bij telt dat hij een type is dat per se alles alleen op wil lossen, dan gaat hulp zoeken niet snel gebeuren.
Hij heeft z'n prioriteiten niet op een rij, dat was al duidelijk iddquote:Op donderdag 9 juni 2016 12:12 schreef Berk-24 het volgende:
[..]
Ik denk wel dat voor het vinden van een baan wel een psycholoog/psychiater handig kan zijn, Deezer heeft niet bepaald een goed cv. Een baan is ook noodzakelijk. Een vriendin of vriendinkring is inweze geen noodzaak, dus dat moet eigenlijk ook geen of minder prioriteit hebben. Een baan wel.
Zit nu met een meid die een strandfoto met d'r vriend heeft als achtergrond, toen ik dat zag ging een gesprek wel goed, deels ook omdat er niks te winnen of verliezen valt. Gewoon vragen waar ze waren.quote:Op donderdag 9 juni 2016 12:15 schreef Samzz het volgende:
[..]
Hij heeft z'n prioriteiten niet op een rij, dat was al duidelijk idd.
Good for you.quote:Op donderdag 9 juni 2016 12:25 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Zit nu met een meid die een strandfoto met d'r vriend heeft als achtergrond, toen ik dat zag ging een gesprek wel goed, deels ook omdat er niks te winnen of verliezen valt. Gewoon vragen waar ze waren.
Lol nee. Maar ik denk nog steeds in termen van afwijzing en winnen.quote:Op donderdag 9 juni 2016 12:26 schreef Samzz het volgende:
[..]
Good for you.
Maar je snapt dat dit niet is wat ik bedoel, toch?
En dat moet je niet doenquote:Op donderdag 9 juni 2016 12:28 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Lol nee. Maar ik denk nog steeds in termen van afwijzing en winnen.
Je hoeft het ook niet van de daken te schreeuwen, maar de juiste stappen ondernemen zou al helpen.quote:Op donderdag 9 juni 2016 12:07 schreef Berk-24 het volgende:
[..]
Volgens mij rust er nog erg het taboe van professionele hulp zoeken. Vrijwel niemand komt er voor uit bij de psycholoog/psychiater te lopen. Dat kan toch wel een enorme belemmering zijn voor mensen als Deezer.
Ik ookquote:Op donderdag 9 juni 2016 12:45 schreef gebakken-koekje het volgende:
Nog even een ding voor ik ga werken
Ik vind mensen die bij een psycholoog/psychiater lopen om aan hun problemen te werken aantrekkelijker dan mensen die maar over hun problemen lopen te zeuren en er niets aan doen omdat ze psychologische hulp zo'n taboe vinden
Nee Deezertje, een vriendin heeft GEEN prioriteit. In theorie kun je als maagd op je 86ste sterven en toch een gelukkig leven hebben gehad. Een baan heeft wel prioriteit. Richt je daar op. Vriendin is bijzaak.quote:Op donderdag 9 juni 2016 12:25 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Zit nu met een meid die een strandfoto met d'r vriend heeft als achtergrond, toen ik dat zag ging een gesprek wel goed, deels ook omdat er niks te winnen of verliezen valt. Gewoon vragen waar ze waren.
Dit inderdaad, als je bang bent dat mensen over je psycholoogbezoekjes oordelen vertel je het ze gewoon niet, ik snap het probleem nooit zo.quote:Op donderdag 9 juni 2016 12:40 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Je hoeft het ook niet van de daken te schreeuwen, maar de juiste stappen ondernemen zou al helpen.
Ik zou zeggen dat een psycholoog of andere professionele hulp de komende maanden voor hem nu prioriteit heeft. Maargoed hij trekt zich daar toch niks van aan. En dat kun je ook prima combineren met werk en rijlessen.quote:Op donderdag 9 juni 2016 12:58 schreef Berk-24 het volgende:
[..]
Nee Deezertje, een vriendin heeft GEEN prioriteit. In theorie kun je als maagd op je 86ste sterven en toch een gelukkig leven hebben gehad. Een baan heeft wel prioriteit. Richt je daar op. Vriendin is bijzaak.
Precies. Liever iemand die hulp zoekt dan iemand die alleen maar klaagt en zeurt maar geen hulp accepteert.quote:Op donderdag 9 juni 2016 12:46 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik ook. Mensen die erkennen dat ze hulp nodig hebben en hulp ook aannemen verdienen daar respect voor.
Je doet er zelf net zo hard aan meequote:Op donderdag 9 juni 2016 13:51 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, maar door heel veel te klagen op FOK! Krjig je aaaaaaaaandacht. Kijk maar! Allemaal meisjes die je gaan lopen 'helpen', digitale meisjes zoals Samzz en gebakken koekje en doubledip! MEISJES! En als je dan ineens gaat stoppen met zeiken, dan krijg je die aandacht van die meisjes niet meer
Vaak zitten de dingen in het verlengde. Een man die in de bijstand zit omdat hij geen baan kan krijgen is niet aantrekkelijk voor vrouwen. Als ik mocht kiezen tussen maagd blijven, maar wel een leuke baan met goed salaris of bijstand, maar wel een relatie met een hele leuke vrouw weet ik het nog niet. Zowel maagd zijn als in de bijstand zitten is enorm deprimerend. Voor Deezertje lijkt mij een baan vinden de hoogste prioriteit. Ook omdat het zijn zelfvertrouwen en daarmee aantrekkelijkheid voor vrouwen vergroot.quote:Op donderdag 9 juni 2016 13:37 schreef habitue het volgende:
[..]
Ik zou zeggen dat een psycholoog of andere professionele hulp de komende maanden voor hem nu prioriteit heeft. Maargoed hij trekt zich daar toch niks van aan. En dat kun je ook prima combineren met werk en rijlessen.
Als ik trouwens moet kiezen tussen een succesvol zakelijk leven en maagd of een dramatisch zakelijk leven en een gelukkig liefdesleven kies ik voor dat laatste.
Oh sorry!quote:Op donderdag 9 juni 2016 13:57 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik ben geen meisje, maar een oud fossiel
Uiteraard, en gelukkig hoef je daar als mens ook niet tussen te kiezen als je er je best voor doet. Zijn probleem is niet het niet hebben van een vriendin door het niet hebben van een baan, als student kun je namelijk ook een vriendin krijgen natuurlijk. Zijn totale gebrek aan sociale, communicatieve vaardigheden (op zakelijk en persoonlijk vlak) zit hem al tijden in de weg en kan hij (van wat ik hier al tijden lees) alleen oplossen met professionele hulp.quote:Op donderdag 9 juni 2016 13:58 schreef Berk-24 het volgende:
[..]
Vaak zitten de dingen in het verlengde. Een man die in de bijstand zit omdat hij geen baan kan krijgen is niet aantrekkelijk voor vrouwen. Als ik mocht kiezen tussen maagd blijven, maar wel een leuke baan met goed salaris of bijstand, maar wel een relatie met een hele leuke vrouw weet ik het nog niet. Zowel maagd zijn als in de bijstand zitten is enorm deprimerend. Voor Deezertje lijkt mij een baan vinden de hoogste prioriteit. Ook omdat het zijn zelfvertrouwen en daarmee aantrekkelijkheid voor vrouwen vergroot.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |