Dat verklaart, dacht dat eerste les op de motor überhaupt was. Alsnog snel gedaanquote:Op dinsdag 30 augustus 2016 21:45 schreef nattermann het volgende:
[..]
Op de weg heb ik 9 lessen gehad, 3 weken geleden mee begonnen.
Dat is lekker. Hopelijk slaag je meteen. Met een beetje mazzel kun je dan dit jaar nog lekker rondrijden!quote:Op maandag 12 september 2016 13:58 schreef Verbodsbord het volgende:
Werd vandaag gebeld, omdat de avb lessen erg goed gaan mag ik 21 september voor het examen
Is er niet.quote:Op dinsdag 20 september 2016 21:12 schreef Hamzoef het volgende:
Waarschijnlijk al vaker gevraagd, maar ik heb niet het hele topic doorgenomen.
Is er naar jullie mening een correlatie tussen hoe lang je het over je autorijbewijs gedaan hebt, en hoelang over je motorrijbewijs?
Na hoeveel keren zijn jullie geslaagd voor rijbewijs B, en na hoeveel keren voor A?
Ik overig voorzichtig of ik misschien mijn motorrijbewijs wil halen, maar ik heb bijzonder lang gedaan over mijn autorijbewijs, en daarom ben ik bang dat ik ook lang over mijn motorrijbewijs doe.![]()
Ik heb rijschool gebeld vandaag, die meldde hetzelfde.quote:
Dan ga je naar een ander. Is het lang geleden en heb je veel gereden in de tussentijd? Op de motor heb je meer verkeersinzicht nodig dan in de auto.quote:Op dinsdag 20 september 2016 21:15 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ik heb rijschool gebeld vandaag, die meldde hetzelfde.
Ik vertrouw hun oordeel echter niet zo. Zij hebben natuurlijk alle belang bij mij als klant, als ik weer 100 lessen nodig heb.
Ja, ik heb al dik meer dan 10 jaar mijn rijbewijs, veel kilometers gemaakt, nooit schade gereden. Maar ik heb wel veel lessen nodig gehad, en ook vaak gezakt.quote:Op dinsdag 20 september 2016 21:29 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Dan ga je naar een ander. Is het lang geleden en heb je veel gereden in de tussentijd? Op de motor heb je meer verkeersinzicht nodig dan in de auto.
Er is geen verband, zoals Catch meldt helpt verkeersinzicht/ ervaring zeker.quote:Op dinsdag 20 september 2016 21:34 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ja, ik heb al dik meer dan 10 jaar mijn rijbewijs, veel kilometers gemaakt, nooit schade gereden. Maar ik heb wel veel lessen nodig gehad, en ook vaak gezakt.
Sowieso ben ik geen held in het besturen van dingen.
Neem een proefles en kijk hoe het gaat. Niemand kan je vertellen of je het kan en hoe lang het duurt.quote:Op dinsdag 20 september 2016 21:34 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ja, ik heb al dik meer dan 10 jaar mijn rijbewijs, veel kilometers gemaakt, nooit schade gereden. Maar ik heb wel veel lessen nodig gehad, en ook vaak gezakt.
Sowieso ben ik geen held in het besturen van dingen.
Nee, volgens mij geen correlatie.quote:Op dinsdag 20 september 2016 21:12 schreef Hamzoef het volgende:
Waarschijnlijk al vaker gevraagd, maar ik heb niet het hele topic doorgenomen.
Is er naar jullie mening een correlatie tussen hoe lang je het over je autorijbewijs gedaan hebt, en hoelang over je motorrijbewijs?
Na hoeveel keren zijn jullie geslaagd voor rijbewijs B, en na hoeveel keren voor A?
Ik overig voorzichtig of ik misschien mijn motorrijbewijs wil halen, maar ik heb bijzonder lang gedaan over mijn autorijbewijs, en daarom ben ik bang dat ik ook lang over mijn motorrijbewijs doe.![]()
Ik ben bijna 2 meter en weeg 100kg, maar als mijn motor van 180kg valt, hou ik hem ook niet hoorquote:Op woensdag 21 september 2016 12:33 schreef erodome het volgende:
Toen over op de "grote mensen motor" en vooral even over het mentale heen komen dat ik die motor niet kan houden als hij omvalt (ding weegt over de 200 kilo). Vooral dat dat niet zo snel gebeurd dus, dat moest ik gewoon ervaren.
Maar jij hebt wel benen die lang genoeg zijn om je motor op te kunnen vangen voor die een te grote hoek maakt waardoor dat vallen niet meer te vermijden is. Ik ben 1,90m en weeg 116 kg maar mijn vorige BMW K100RS met een 265 kg "nat" gewicht had ik toch echt wel onder controle. Het is meer het idee dat de motor zo zwaar is dat je hem niet zou kunnen houden, maar een gezond been kan een verbazingwekkende kracht leveren.quote:Op woensdag 21 september 2016 12:40 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Ik ben bijna 2 meter en weeg 100kg, maar als mijn motor van 180kg valt, hou ik hem ook niet hoor
Dat schakelen enzo, dat kan je heel snel onder de knie hebben. Maar je moet vooral gewoon lekker op je eigen tempo gaan
Ja bij normaal gebruik gaat het prima. Maar als je hem niet helemaal lekker pakt, wordt het al gauw zwaar natuurlijk. Ik pakte hem bijvoorbeeld uit de paddockstand en hij ging toen al bijna (tegenwoordig zet ik eerst de standaard uit als ik hem uit de stand haal). Het is handelbaar gewicht, maar als je moet het wel 'handig' aanpakkenquote:Op woensdag 21 september 2016 12:55 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
Maar jij hebt wel benen die lang genoeg zijn om je motor op te kunnen vangen voor die een te grote hoek maakt waardoor dat vallen niet meer te vermijden is. Ik ben 1,90m en weeg 116 kg maar mijn vorige BMW K100RS met een 265 kg "nat" gewicht had ik toch echt wel onder controle. Het is meer het idee dat de motor zo zwaar is dat je hem niet zou kunnen houden, maar een gezond been kan een verbazingwekkende kracht leveren.
Het is echt een kwestie van gewicht aanvoelen.quote:Op woensdag 21 september 2016 12:40 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Ik ben bijna 2 meter en weeg 100kg, maar als mijn motor van 180kg valt, hou ik hem ook niet hoor
Dat schakelen enzo, dat kan je heel snel onder de knie hebben. Maar je moet vooral gewoon lekker op je eigen tempo gaan
Ah oké, had niet door dat je dat bedoelde. Dat is in het begin wel wennen ja, wat ik meestal deed met die BMW was hem tegen mijn heup/bovenbeen laten steunen, een motor die naar je toe hangt is te houden, kiept hij van je af dan is het over en uit.quote:Op woensdag 21 september 2016 12:57 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Ja bij normaal gebruik gaat het prima. Maar als je hem niet helemaal lekker pakt, wordt het al gauw zwaar natuurlijk. Ik pakte hem bijvoorbeeld uit de paddockstand en hij ging toen al bijna (tegenwoordig zet ik eerst de standaard uit als ik hem uit de stand haal). Het is handelbaar gewicht, maar als je moet het wel 'handig' aanpakken
Haha bijna gezakt op het makkelijkste onderdeel.quote:Op woensdag 21 september 2016 13:46 schreef Verbodsbord het volgende:
Vandaag AVB gehad in Heerhugowaard. Ik moest doen:
- Uitwijkoefening
- Stopproef
- Noodstop
- Halve draai
- Snelle slalom
- Langzame slalom
- Lopend achteruit parkeren
Alle oefeningen gingen in één keer goed, behalve het parkeren. Eerste keer gewoon te vroeg gedraaid waardoor ik half op de pion stond, tweede keer vergeten dat ik ook het vak weer uit moest lopen. Ik zat alweer op de motor (gelukkig nog zonder te starten) toen de examinator aangaf dat het toch echt de bedoeling was om ook weer het vak uit te lopen. Gelukkig deed ie daar verder niet moeilijk over, dus geslaagd!
![]()
Helaas 22 november de eerste mogelijkheid om AVD te doen
Dit idd. Ik kan echt netaan met mijn tenen bij de grond, moest dus even ervaren dat dat voldoende is.quote:Op woensdag 21 september 2016 12:55 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
Maar jij hebt wel benen die lang genoeg zijn om je motor op te kunnen vangen voor die een te grote hoek maakt waardoor dat vallen niet meer te vermijden is. Ik ben 1,90m en weeg 116 kg maar mijn vorige BMW K100RS met een 265 kg "nat" gewicht had ik toch echt wel onder controle. Het is meer het idee dat de motor zo zwaar is dat je hem niet zou kunnen houden, maar een gezond been kan een verbazingwekkende kracht leveren.
Dat red ik dus niet met die zware. Moet hem echt in evenwicht houden, anders wordt het echt een gevecht om hem niet te ver over te laten hellen.quote:Op woensdag 21 september 2016 13:05 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
Ah oké, had niet door dat je dat bedoelde. Dat is in het begin wel wennen ja, wat ik meestal deed met die BMW was hem tegen mijn heup/bovenbeen laten steunen, een motor die naar je toe hangt is te houden, kiept hij van je af dan is het over en uit.
Haha ja precies, de examinator kon er ook wel om lachen om die redenquote:Op woensdag 21 september 2016 13:58 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Haha bijna gezakt op het makkelijkste onderdeel.
En gefeliciteerd natuurlijk. Balen dat je nog 2 maanden moet wachten.
Dus eigenlijk doe ik er verstandig aan, om een schakelbrommer van marktplaats te halen, en daar alvast een beetje mee te oefenen?quote:Op woensdag 21 september 2016 12:33 schreef erodome het volgende:
Nee, volgens mij geen correlatie.
Wel of je al (schakel) brommer hebt gereden of andere gemotoriseerde 2 wielers.
Nee. Beter steek je geld in eigen kleding (met name helm en handschoenen)quote:Op woensdag 21 september 2016 18:46 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Dus eigenlijk doe ik er verstandig aan, om een schakelbrommer van marktplaats te halen, en daar alvast een beetje mee te oefenen?
Gezien de prijs van lessen, is het misschien wel interessant als je daardoor minder lessen nodig hebt. Zeker als je de schakelbrommer daarna weer kan verkopen.
Daarmee leer ik toch niet rijden? Door handschoenen haal ik toch niet sneller mijn rijbewijs?quote:Op woensdag 21 september 2016 19:09 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Nee. Beter steek je geld in eigen kleding (met name helm en handschoenen)
dat schakelen is echt niet moeilijk. 1x beneden. De rest omhoog.quote:Op woensdag 21 september 2016 19:14 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Daarmee leer ik toch niet rijden? Door handschoenen haal ik toch niet sneller mijn rijbewijs?
Nee, maar leer je ook niet het weggedrag van een tweewieler? En zijn alle lesmotoren zo zwaar? Het verschil tussen een forse schakelbrommer, en een heel lichte motor is toch nihil?quote:Op woensdag 21 september 2016 19:39 schreef spierbal het volgende:
[..]
dat schakelen is echt niet moeilijk. 1x beneden. De rest omhoog.
Mijn eerste les leerde ik schakelen en deed ik al kleine slalom, noodstop en uitwijkoefeningen en ik mocht al terug rijden naar de rijschool.
Dan leer je je die onzin aan op een schakelbrommer om vervolgens weer opnieuw het gevoel te krijgen op een ding wat meer dan 200kg weegt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |