Meeste rijscholen hebben toch motoren met ABS? Ik moest in ieder geval ABS zien aan te krijgen, dan was de proef geslaagd. Deed ik ook zo op het examen. Dan laat je zien dat je zo hard mogelijk durft te remmen. In het echt doe je dat natuurlijk niet zo , zeker als je geen ABS hebt.quote:Op maandag 20 juni 2016 02:40 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Nee. Het is dan wel een noodstop, maar het moet ook een gecontroleerde noodstop zijn. Je mag ook niet omvallen bij het tot stilstand komen, bijvoorbeeld, ook niet als dat pas bij het neerzetten van je voet is. Je hoeft niet terug te schakelen en je mag in de ABS schieten, maar dat is het.
Wel veel, maar ook genoeg motoren zonder ABSquote:Op woensdag 22 juni 2016 16:24 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Meeste rijscholen hebben toch motoren met ABS? Ik moest in ieder geval ABS zien aan te krijgen, dan was de proef geslaagd. Deed ik ook zo op het examen. Dan laat je zien dat je zo hard mogelijk durft te remmen. In het echt doe je dat natuurlijk niet zo , zeker als je geen ABS hebt.
Zelfs een kwaliteitsmotor uit 1995 heeft al ABS en dan 20 jaar later... man man manquote:Op woensdag 22 juni 2016 16:31 schreef Anne het volgende:
[..]
Wel veel, maar ook genoeg motoren zonder ABS.
Ik heb altijd rijles gehad zonder ABS in ieder geval. Gelukkig maar, want mijn eigen motor heeft dat ook niet.
Ik heb ook op de harde manier ondervonden dat de motor geen ABS had trouwens.
Ja, mijn instructeur bleef maar roepen dat ik harder moest remmen.quote:Op woensdag 22 juni 2016 16:58 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Zelfs een kwaliteitsmotor uit 1995 heeft al ABS en dan 20 jaar later... man man man
Wat dan ben je er van af gevallen?
Ach heb je dat ook weer meegemaakt.quote:Op donderdag 23 juni 2016 08:57 schreef Anne het volgende:
[..]
Ja, mijn instructeur bleef maar roepen dat ik harder moest remmen.
En ik raakte na de zesde keer zo gefrustreerd en dacht "wacht maar!" en toen kneep ik de remhendels eigenlijk vol en hard in. Et voila, daar lag ik. Met een motor zonder ABS.
Ik moest gewoon zo hard mogelijk remmen, liefst zonder ABS, desnoods met. Mijn ervaring (persoonlijk) is dat ik na flink oefenen eerder stilstond zonder ABS dan met.quote:Op woensdag 22 juni 2016 16:24 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Meeste rijscholen hebben toch motoren met ABS? Ik moest in ieder geval ABS zien aan te krijgen, dan was de proef geslaagd. Deed ik ook zo op het examen. Dan laat je zien dat je zo hard mogelijk durft te remmen. In het echt doe je dat natuurlijk niet zo , zeker als je geen ABS hebt.
dat is toch per definitie zo met ABS, dat je een langere remweg hebt als die ingrijpt?quote:Op donderdag 23 juni 2016 15:18 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ik moest gewoon zo hard mogelijk remmen, liefst zonder ABS, desnoods met. Mijn ervaring (persoonlijk) is dat ik na flink oefenen eerder stilstond zonder ABS dan met.
Nee, wel bij AVD.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:31 schreef NJ het volgende:
Vraagje, moet je je theorie hebben voordat je je AVB gaat doen?
Als je perfect tegen de grens aan remt wel. Wat in een onverwachte noodsituatie vrij lastig is.quote:Op donderdag 23 juni 2016 17:13 schreef Dudeweiser het volgende:
[..]
dat is toch per definitie zo met ABS, dat je een langere remweg hebt als die ingrijpt?
En gefeliciteerd nattermann!
Plaats op de weg, afstand houden en snelheid zijn de grootste issues meestal.quote:Op maandag 27 juni 2016 21:32 schreef PleadingTheFifth het volgende:
Mocht een van jullie, of bekenden van jullie, ooit gezakt zijn voor het AVD-examen; wat waren de redenen hiervoor?
Niet dat ik graag anderen herinner aan hun 'pijnlijke' momenten, maar wellicht dat er wat te leren valt van andermans fouten
degene die samen met mij af moest rijden was niet geslaagd omdat hij reed alsof hij in een auto zat. In dit geval dus traag accelereren, zowel bij stoplichten als bij snelweg oprijden en niet goed opeisen van zijn plaats op de weg.quote:Op maandag 27 juni 2016 21:32 schreef PleadingTheFifth het volgende:
Mocht een van jullie, of bekenden van jullie, ooit gezakt zijn voor het AVD-examen; wat waren de redenen hiervoor?
Niet dat ik graag anderen herinner aan hun 'pijnlijke' momenten, maar wellicht dat er wat te leren valt van andermans fouten
Ik ben een keer gezakt. Was iets op de snelweg, weet niet precies meer wat. En na de snelweg reed je op zo'n 1-richtingsweg maar een t-splitsing. Daar moest ik links maar had mezelf niet helemaal goed gepositioneerd. Zet die examinator zijn wagen naast me neer om dat goed duidelijk te maken.quote:Op maandag 27 juni 2016 21:32 schreef PleadingTheFifth het volgende:
Mocht een van jullie, of bekenden van jullie, ooit gezakt zijn voor het AVD-examen; wat waren de redenen hiervoor?
Niet dat ik graag anderen herinner aan hun 'pijnlijke' momenten, maar wellicht dat er wat te leren valt van andermans fouten
dat commentaar krijg ik ook van mijn instructeur, wel ff aan werken dus.quote:Op maandag 27 juni 2016 23:47 schreef Dudeweiser het volgende:
[..]
degene die samen met mij af moest rijden was niet geslaagd omdat hij reed alsof hij in een auto zat. In dit geval dus traag accelereren, zowel bij stoplichten als bij snelweg oprijden en niet goed opeisen van zijn plaats op de weg.
Klopt. Maar wel herkenbaar hoor. Daardoor bijna mijn AVB niet gehaald. Eerste keer met de noodproef maakte ik geen stoppie.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 11:02 schreef Catch22- het volgende:
Op de motor moet je wel lekker gas geven ja. Ik snap ook niet waarom je dat niet zo doen
POWEERRRR
Dankquote:Op dinsdag 28 juni 2016 11:43 schreef Anne het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Welke oefeningen kreeg je voor je kiezen? En alles foutloos
?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |