The Winds of Winter? Ik voorspel dat de Muur neergaat.quote:Op donderdag 9 juni 2016 11:46 schreef Weakling het volgende:
[..]
Wordt als HBO kijker wel even opletten dus of de aflevering niet eerder begint ipv later eindigt. Half negen zit aardig hard in mijn systeem.
te voorspelbaarquote:Op donderdag 9 juni 2016 12:34 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
The Winds of Winter? Ik voorspel dat de Muur neergaat.
Probleem is een beetje dat ze het nog niet echt over een mechanisme hebben gehad waarmee dat zou kunnen gebeuren in de serie.quote:
Zou ook wel mooi zijn als het als verrassing komt. Dat geldt voor de karakters ook natuurlijk.quote:Op donderdag 9 juni 2016 12:45 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Probleem is een beetje dat ze het nog niet echt over een mechanisme hebben gehad waarmee dat zou kunnen gebeuren in de serie.
In de boeken wel.
waarom is het nodig dat die muur neer gaat? met de boten kunnen de white walkers er toch gewoon omheen?quote:Op donderdag 9 juni 2016 12:45 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Probleem is een beetje dat ze het nog niet echt over een mechanisme hebben gehad waarmee dat zou kunnen gebeuren in de serie.
In de boeken wel.
Dat is niet dramatisch genoeg, die muur is een soort inverse 'Checkov's gun'.quote:Op donderdag 9 juni 2016 12:47 schreef Maanvis het volgende:
[..]
waarom is het nodig dat die muur neer gaat? met de boten kunnen de white walkers er toch gewoon omheen?
Die kunnen toch geen boten gebruiken joh. Dan moeten die Wrights het schip bemannen.quote:Op donderdag 9 juni 2016 12:47 schreef Maanvis het volgende:
[..]
waarom is het nodig dat die muur neer gaat? met de boten kunnen de white walkers er toch gewoon omheen?
die night kings kunnen ook paardrijden en zwaarden smeden.. maar geen boten bemannen?quote:Op donderdag 9 juni 2016 12:52 schreef Tchock het volgende:
[..]
Die kunnen toch geen boten gebruiken joh. Dan moeten die Wrights het schip bemannen.
Dat mechanisme is er wel in de serie sinds zombie King Bran heeft aangeraakt (en waardoor ie achter Bran aan kon in de grot).quote:Op donderdag 9 juni 2016 12:45 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
In de boeken wel.
Misschien dat zij zelf wel een boot kunnen bemannen, maar je moet ook je Wrightleger meenemen. Zie je die al een zeil strijken of zo?quote:Op donderdag 9 juni 2016 12:54 schreef Maanvis het volgende:
[..]
die night kings kunnen ook paardrijden en zwaarden smeden.. maar geen boten bemannen?
Dat is geen mechanisme om een (magische) constructie zo groot als de muur neer te halen.quote:Op donderdag 9 juni 2016 12:54 schreef Weakling het volgende:
[..]
Dat mechanisme is er wel in de serie sinds zombie King Bran heeft aangeraakt (en waardoor ie achter Bran aan kon in de grot).
We weten dat de muur de zelfde magie heeft als de grot had. Als de Night King mark die magie opheeft, dan zal het dat ook bij de muur doen. Speculatie natuurlijk.quote:Op donderdag 9 juni 2016 12:56 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dat is geen mechanisme om een (magische) constructie zo groot als de muur neer te halen.
Onthoudt wel, de muur is specifiek gebouwd om de WW's buiten te houden.
Dezelfde magie die gebruikt werd om ze uit de grot te houden, dus ik denk wel dat het kan.quote:Op donderdag 9 juni 2016 12:56 schreef DustPuppy het volgende:
Dat is geen mechanisme om een (magische) constructie zo groot als de muur neer te halen.
De muur is wel gebouwd met magie, geen mensch kan zoiets maken, probeer het maar eens.quote:Op donderdag 9 juni 2016 12:56 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Benjen was al bezig met foreshadowing. Jon/Edd hun inside joke ook. Hoe Bran de WW en wights toeliet in de cave van de Three Eyed Raven zal ook wel ervoor zorgen dat de wall ze niet langer kan tegenhouden.quote:Op donderdag 9 juni 2016 12:45 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Maar dit inderdaad. Shit hits the fan when the wall collapses. Alleen dan realiseren de diverse strijdende partijen achter die muur in Westeros wat het echte probleem is. Damn Starks, winter is coming for realquote:Op donderdag 9 juni 2016 12:51 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dat is niet dramatisch genoeg, die muur is een soort inverse 'Checkov's gun'.
Een soort 'onbreekbare' verdediging. Vanuit een puur 'storytelling' logica, moet je die muur wel neer laten gaan om de macht van De Echte Vijand (hier de WW's) aan te tonen.
Dus ik verwacht wel dat ie neergaat.
dat overanalyseren komt ook door allerlei perennerds die blijkbaar niets beters met hun tijd te doen hebben... en waar de posts / topics op Reddit nog wel van een redelijk niveau zijn, zijn er vooral in dit topic enkele users die maar zo veel mogelijk waanzinnige theorieën bedenken enkel om dit topic maar te vullen met postdiarree.quote:Op donderdag 9 juni 2016 10:51 schreef Re het volgende:
[..]
ja, dat bedenkelijk niveau, ... deze serie wordt zo ontiegelijk overgeanalyseerd dat er altijd wel iets te kankeren valt over hoe slecht het wel niet is, maar ondertussen gaat men wel door met overanalyseren van deze serie.
dat het atypisch was is zeker wel zo, maar dat heeft weinig met slecht acteren te maken lijkt me...
Brazil, één van mijn favoriete films en toch had ik de connectie tussen HS en de engel nog niet gelegd. En Hodorquote:Op donderdag 9 juni 2016 12:40 schreef Joosie200 het volgende:
http://imgur.com/k0AZ9Si
Tig acteurs/actrices uit GoT in andere series/films.
Is dat zo? Ik dacht dat Brandon Stark de muur bouwde met reuzen en de Children.quote:Op donderdag 9 juni 2016 13:00 schreef Joezi het volgende:
Ben benieuwd wanneer de ijsdraken komen. Die draken hebben ook de muur gebouwd, wel bezeten door een warg.
Nee, de magie uit de grot kwam the Children, de magie van de muur komt van The First Men (en hun mages). Dat is wel degelijk anders.quote:Op donderdag 9 juni 2016 12:58 schreef Weakling het volgende:
[..]
Dezelfde magie die gebruikt werd om ze uit de grot te houden, dus ik denk wel dat het kan.
Ik heb Brazil na 10 minuten uitgezet. Vond er geen fuck aan.quote:Op donderdag 9 juni 2016 13:00 schreef Weakling het volgende:
[..]
Brazil, één van mijn favoriete films en toch had ik de connectie tussen HS en de engel nog niet gelegd. En Hodor
quote:Op donderdag 9 juni 2016 13:07 schreef Tchock het volgende:
[..]
Is dat zo? Ik dacht dat Brandon Stark de muur bouwde met reuzen en de Children.
Gaat episch wordenquote:Op donderdag 9 juni 2016 12:34 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
The Winds of Winter? Ik voorspel dat de Muur neergaat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |