Prima hoor!quote:Op maandag 13 juni 2016 10:28 schreef Cwen het volgende:
Phaidra, gefeliciteerd! Mss PM ik jou binnenkort nog over de Montessori, trouwens. Ben benieuwd hoe dat gaat bij jullie.
Ik heb hetzelfde dilemma, heb voor V een 1,2,3 stoel gekochtquote:Op maandag 13 juni 2016 13:35 schreef mousemicky het volgende:
Even een andere vraag, van fietsen naar auto's, dat kan best toch?
J is nu bijna 3.5 en nog geen 14kg en zit in een groep 1 autostoel. F is nu 10 maanden en zit in de maxi- cosi, maar gaat daar geen half jaar meer inpassen denk ik. Wat te doen? Officieel is een groep 2 stoel vanaf 15kg, maar ik vrees dat dat nog wel een hele tijd duurt voordat J dat weegt. Zijn er tussenoplossingen die ik niet zie? Nog 2 extra groep 1 stoelen kopen zie ik eigenlijk niet zittenvoor korte tijd... Wie heeft er ervaring?
Ah wat jammer, ik kan niet!quote:Op maandag 13 juni 2016 13:26 schreef SaskiaR het volgende:
Voor wie het topic niet gevolgd had: a.s. zaterdag meet in Utrecht vanaf 10.30 in Eilandsteede! OUD / Juni meeting : kijk mij shinen
Echt! Zijn ze zo lang al! Ik dacht dat die stoeltjes gemiddeld tot een jaar of vier mee konden of is dat niet zo? Peuter is 105-110 cm oid en past hier nog wel. Netquote:Op maandag 13 juni 2016 22:32 schreef Kyara het volgende:
Mijn meiden zijn 14,5 kg maar steken al een behoorlijk eind boven hun groep 1 stoel uit dus wij gaan wel overstappen binnenkort. En erg fijn dat ze dan allemaal in dezelfde stoel zitten, kunnen ze ook eens van plek wisselen....
Hahaha, dat is wel herkenbaar ja...Peuter heeft vaak hele andere ideeën.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 10:05 schreef Loj het volgende:
Trouwens is dit herkenbaar! Ik ben gefrustreerd! Ik was hier samen met peuter (en dreumes) een hele toffe garage met duplo aan het bouwen,
Waar haal je die raamstickers? Ik wil ze ook! (we vertrekken over 4 dagenquote:Op dinsdag 14 juni 2016 10:05 schreef Loj het volgende:
Geen ervaring mee exode. De jongens mogen hier hun rugzakje vullen met speelgoed en die staat naast hun stoel.
Verder de raamstickers! Daar vermaken ze zich uren mee
Kruidvat had ze laatst ook. Mijn man wil ze absoluut niet in de auto, maar kuiken speelt er soms heel zoet in de woonkamer meequote:Op dinsdag 14 juni 2016 11:14 schreef Shandaly het volgende:
[..]
Waar haal je die raamstickers? Ik wil ze ook! (we vertrekken over 4 dagen)
Nou ja koelkast, zo'n camping ding en hij zit er maar in zijn eentje in he.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 12:52 schreef Loj het volgende:
Ow is ook heel erg bezig met rollenspellen. Soms moet ik meedoen en dan vertelt hij wat er moet gebeuren. Maar soms komt hij ook vragen wanneer Js groot genoeg is om mee te doen
Raamstickers heb je bij de Hema! Maar soms ook bij de kruidvat of action. Ow gebruikt ook van die stickers uit (action) boekjes met van die raamstickers (hoe heet dat eigenlijk)
Ik zag trouwens dat je ze ook via bol kunt bestellen! Dan zijn ze morgen binnen
Een koelkast naast de stoel... Bij mij kan er niet eens een kind zonder stoeltje tussen![]()
We hebben echt een grotere auto nodig
Deze heb ik besteld http://nl.aliexpress.com/(...)ggy/32671864117.htmlquote:Op dinsdag 14 juni 2016 14:47 schreef Omentielvo het volgende:
Wat een tof ding voor in de auto Exode. Heb je een linkje van Ali![]()
Bouwen lukt hier nog steeds niet. Het boeit haar niet. Slopen blijft het leukste.
Verder veel in de weer met poppen en knuffels.
Laatst speelde ze met de watertafel en de bootjes konden praten en gingen van de glijbaan af
Niet langer dan jouw peuter hoor. Maar onze hoofdsteun kan niet omhoog. (en ik word knettergek van die stoeltjesquote:Op dinsdag 14 juni 2016 08:43 schreef Mineola het volgende:
[..]
Echt! Zijn ze zo lang al! Ik dacht dat die stoeltjes gemiddeld tot een jaar of vier mee konden of is dat niet zo? Peuter is 105-110 cm oid en past hier nog wel. Net
de hoofdsteun nog iets aangepast, die bleek nog verder omhoog te kunnen. Nu op z'n hoogst dus. Alleen is mijn man lang dus peuter heeft niet zoveel ruimte voor zijn benen, de voorstoel staat vrij ver naar achteren. Ergens deze zomer willen we eens een grotere stoel halen, baby zal na de zomer wel uit de mc groeien (dan is hij al 1) en dan kunnen ze mooi doorschuiven.
Wel handig idd als je drie dezelfde stoeltjes hebt!
Wij gaan ook naar Frankrijk, noorden van de Dordogne. Ben nu ook wel benieuwd waar jullie heen gaanquote:Op dinsdag 14 juni 2016 15:49 schreef exode het volgende:
Dat is wel een nieuwe uitdaging denk ik Kyara met kindjes die naar de wc moeten. Waar gaan jullie heen?
Wij rijden tussen 3 en 4 weg en hopen dan een kilometer of 400 a 450 te maken voor de ontbijt stop. We hebben een vouwwagen achter de auto hangen dus 130 km zit er niet in.Na het ontbijt en rondrennen rijden tot de lunch zeg maar en dan als het goed is nog een rit van 150 km voor onze tussen overnachting. Op ons gemak en met genoeg ren en ravot tijd. We nemen vanaf Parijs een niet zo'n toeristische snelweg dus de rustplaatsen met speeltuinen alvast opgezocht en in de route opgenomen.
Ik kan me de vakanties nog wel herinneren met zijn 3en achterin.
Bij elke stop verplicht plassen voor je gaat rijden. En hier drinken ze uit zichzelf minder dus ook minder plassen. Moet zeggen dat het eigenlijk nooit voor problemen zorgde. Behalve 1x toen kyan in slaap was gevallen.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 15:44 schreef Kyara het volgende:
Hier het probleem van 3 kinderen op de achterbank dus raamstickers, dvd schermpjes en zelfs dat soort tafeltjes gaan hier niet werken. Daarom vertrekken wij om 3 uur s nachts en rijden we de eerste 500-600 km met slapende kinderen. Daarna regelmatiger stoppen, cadeautje onderweg en genoeg te snaaien voor de laatste 400-500 km.
Hoewel ik ook wel benieuwd ben hoe de reis nu gaat met zindelijke kinderen eigenlijk.
Ja, hij is nu inderdaad sinds maandag écht op school. Hij was al aan het wennen 2x per week een ochtendje, maar nu echt elke schooldag. Nog wel eerst halve dagen, want het is nog wel erg vermoeiend. Even aankijken hoe we het kunnen opbouwen.quote:Op maandag 13 juni 2016 16:26 schreef Fazzoletti het volgende:
Gefeliciteerd nog met je kleuter Phaidra!
Heeft hij vandaag meteen z'n 1e schooldag?
quote:Op woensdag 15 juni 2016 22:57 schreef Fazzoletti het volgende:
Wij zijn vandaag naar cb geweest voor de 2 jaar afspraak. Stats: 85 cm & 11.4 kgNog steeds -1 zoals de voorlaatste metingen ook waren.
Het blokjes stapelen en praten/benoemen stelde niet zo veel voor maar misschien ook omdat ik me niet kan inbeelden dat er 2 jarige zijn die niet 3 blokjes kunnen stapelen of een zin kunnen zeggen
Hier zou de mijne moeite mee hebben denk ik. Die vind bumba namelijk eng... Bij zichzelf of zijn aapje gaat t prima (en bij de kat ook, die vond de aanwijsfase niet zo tof.."oog"-->prik)..quote:Op donderdag 16 juni 2016 09:06 schreef LadyBlack het volgende:
Hobbesje gefeliciteerd! Wat een blij meiske
Fazz, hier moest E bij de 2 jaar afspraak op een bumbapop zn ogen, oren, neus etc aanwijzen. Aánwijzen!!!![]()
Goed, daarvoor liep ze liedjes te zingen en een pop naar bed te brengen met een heel verhaal, dus ze hebben haar wel horen praten, maar echt... ik schrok ook wel even toen ik me bedacht dat er dus misschien kindjes zijn die daar nog moeite mee hebben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ze heeft haast dezelfde stats als F van Fazz: 86,5cm en 11,2kg. In ontwikkeling is ze lang niet zo snel trouwens...denk dat ik daardoor ook meer ben blijven meelezen bij de dreumesen.
De meeste september-november kinderen daar zijn minstens zo ver.
Klimmen en steppen doet ze heel erg graag. Lezen is ze niet in geïnteresseerd, of tenminste niet met ons(oma is juist prima!). Verder kleurt ze veel, bij voorkeur met de viltstiften van d'r grote zus
. Blokken stapelen was bij het CB geen enkel probleem en woordjes was voldoende. En dan praat ze pas sinds begin mei echt wat meer dan de standaard 'ik-kan-net-praten-woorden'. Wel nog echt losse woorden en soms iets wat lijkt op twee-woordzinnetjes (ik ben blijkbaar 'strenger' dan de CB-arts daarin
). Ogen/oren/neus en dergelijke kon ze pas vlak voor we naar het CB moesten...zo ineens kwam ze daar mee thuis van de creche. Dieren benoemt ze zelf nog nauwelijks en ook de dierengeluiden interesseren haar niet (alleen de giraf doet ze heel graag na...
'mjam mjam mjam
)
quote:Op donderdag 16 juni 2016 19:00 schreef Tally het volgende:
Je mag de mijne lenen hoor
Net 3 jaar en zegt me vanmiddag (nadat ik vroeg of ze dr bananenschil wilde gaan weggooien) Mama ik vind het belangrijker dat je nu eens naar mij gaat luisteren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 9% gewijzigd door Goitske op 18-06-2016 19:25:30 ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daar kan ik wel wat mee!quote:Op maandag 20 juni 2016 14:23 schreef Franny_G het volgende:
Leuk, Sunshine.
Als ik daarover nadenk, dan kom ik uit op de volgende dingen:
Hoe ziet een gemiddelde dag op de psz eruit? Wat voor activiteiten ondernemen ze, wanneer krijgen de kinderen eten en wat eten ze? Hoe volgen ze de ontwikkeling van de kinderen? Wordt er iets bijgehouden/opgeschreven? Wat voor soort speelgoed hebben ze, en hoe begeleiden ze de kinderen bij het spelen? Hoe gaan ze om met verschillen tussen kinderen en hun ontwikkeling?
Wat vinden de leidsters het belangrijkste in het begeleiden van kinderen? Verder kun je een paar situatie voorleggen die typerend zijn voor jouw kind en waarvan je misschien wilt weten hoe zij daar mee om zullen gaan.. Bijvoorbeeld: ze is bang om een trap af te gaan, of ze is erg verlegen, of: ze eet heel weinig. Ik roep maar even wat, maar ik kan me voorstellen dat er misschien wat dingen zijn waarvan jij graag wilt weten hoe ze dat aanpakken. Je kunt natuurlijk tijdens zo'n gesprek sowieso vertellen over hoe jouw kind is, waar ze een beetje op kunnen letten, wat je kind nodig heeft om zich thuis te voelen e.d.
Rijst, goed idee, vrijwilligerswerk!
Fazz, ik denk dat ik weet welk festival dat was! Leuk zeg! Ik ga komend weekend naar Down the Rabbit Hole, maar dan wel alleen, met een paar vriendinnen. (Hopelijk is het dan beter weer dan nu, maar dat kan bijna niet anders..)
I had dit weekend wel weer leuke peutercapriolen. Vele momenten waarop ze steeds heen en weer ging tussen iets wel willen en iets niet willen ("Nee, ik wil niet eten!' OK, dan krijg je geen eten. "Wel! Wel! Eten!" Prima, dan pak ik een broodje voor je. "Nee, nee, niet eten!' etc .etc.) Ik blijf er maar laconiek onder, dat lijkt me het beste... Mijn vriend was het weekend weg en het kan ook best zijn dat ze daardoor een beetje van slag was, ze vroeg ook vaak naar hem. Vandaag heeft ze er helemaal geen last van. Je merkt echt dat ze nu op een leeftijd is dat ze zich steeds bewuster wordt van alles.
Met vaderdag gisteren zijn we naar mijn ouders geweest, met de tram en bus. En dat ritje heb ik, zeker toen ze baby en kleine dreumes was, al vaak gedaan met haar. Maar nu was ze er ineens heel erg mee bezig. Hoe dat werkt, met in- en uitchecken, wanneer de tram stopt, hoe lang, wie er dan uitstappen, het wachten op de bus in het hokje. Ze was er echt helemaal vol van. Ze vond het ook echt spannend. Zo lief om te zien. Op de terugweg viel ze in de tram tegen me aan in slaap..
Ik denk dat eea ook wel afhangt van de groep en de leidstersquote:Op maandag 20 juni 2016 15:33 schreef mousemicky het volgende:
Of is J dan zo'n makkelijk kind dat ie vanaf de eerste keer huppelend naar binnen gaat en sindsdien met veel plezier naar 'school' toe gaat?
Is toch prima? Het is gewoon een brainstorm over alle mogelijke dingen die je kunt vragen, als je daar behoefte aan hebt, niet een verplichte vragenlijst.quote:Op maandag 20 juni 2016 15:33 schreef mousemicky het volgende:
Ik heb eerlijk gezegd geen van alle bovenstaande vragen gesteld bij de eerste keer op de PSZ. Een aantal dingen werden door de leidsters vanzelf verteld (eet en drinkmomenten, verschonen, VVE programma, globale indeling ochtend), maar verder. Het is een PSZ, geen kinderdagverblijf. Als kind het niet naar zijn/haar zin heeft, dan hóeft t niet. Of is J dan zo'n makkelijk kind dat ie vanaf de eerste keer huppelend naar binnen gaat en sindsdien met veel plezier naar 'school' toe gaat?
Wij hebben dus gewoon gezellig met de leidster gekletst, gekeken hoe J reageerde (begon meteen te spelen en trok een van de leidsters mee in zn spel) en hadden er toen een goed gevoel bij
Kdv is toch heel wat anders dan psz? Kdv is wat mij betreft echt opvang. Hele dag en een heel andere verantwoordelijkheid dan een psz.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 13:14 schreef Fazzoletti het volgende:
Wat leuk Franny! Veel plezier alvast!![]()
Ik zie ook de meerwaarde van psz niet tov het kdv.
Hoe zit dat nou met dat gratis psz voor iedereen? Als de overheid dagdelen gaat vergoeden wil ik ook wel wat extra terug van m'n kdv kosten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |