abonnement Unibet Coolblue
pi_163516379
Tijdje niks gepost, wel in de afgelopen 3 weken 2 kilo afgevallen. Wil er nog een kilo of 5 minimaal af en liefst nog stuk of 8, dus nog even volhouden.

Lijst:
O: -
L: salade met geitenkaas, bietjes en granaatappel pitjes, 2 verse munt thee met theelepeltje honing en twee cantuccini koekjes
B: uurtje wandelen
D: zelfgemaakte linzensoep met brood
T: pruim
pi_163518259
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2016 16:37 schreef Serinde het volgende:
De vakantie zit er weer op. Ik vraag me af waarom het zo lekker blijft om slecht te eten :') normaal heb ik er weinig moeite mee maar als ik dan eenmaal begin ....

Gecomprimeerd lijstje van de afgelopen twee weken:
O: toast met roerei, bacon en tomaat. Churro's met chocoladesaus :9~ :')
L: salade, gefrituurde dingen, rijst, groente met vaak een sausje
D: eat all the food of the buffet :9
T: bier, bubbels, fanta lemon, pringles

:@
klinkt prima :P leuke vakantie gehad?
pi_163529588
o: brinta met cacoa en honing, koffie
t: -
l: salade met tomaatjes en pesto, 2 gekookte eieren
t: banaan
t 2 cracottes
d: pastasalade met tomaat, rucola, warmgerookte zalm en pesto
mischien sporten
pi_163531313
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 19:29 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

[..]

klinkt prima :P leuke vakantie gehad?
Vooral de chrurro's bij het ontbijt waren zo overbodig en zo vet. Maar zo lekker :')
Vakantie was heerlijk! Maar acht dagen is eigenlijk wel te kort, volgend jaar beter (dit is een compromis: buiten seizoen en korter zodat er extra geld naar de bruiloftsrekening kon).

Lijstje van gisteren was stukken beter:
O: kwark met walnoten en honing
L: Meergranenbol met humus en komkommer, 200 gr verse ananas
D: Anderhalve Meergranenbol met pulled pork, barbecuesaus en tomaat.
T: 25 gr groentechips, appel, 250 gr kersen van de fruitboer O+
S: BodyBoxx en nog een kwartier extra oefeningen voor buik & knie

Vandaag
O: kwark met walnoten en honing
L: boterham humus en komkommer, boterham makreelfilet met een klein beetje mayo
D: tortellini met ham, saus van rode pesto en crème fraiche, rucola
T: halve jimbee meloen (nooit gehad, ruikt lekker en ziet er op het plaatje lekker uit :D ), appel, misschien een eiwitreep meteen na het sporten
S: 30 min functional training, beetje joggen op de loopband (30 min ongeveer)
pi_163531983
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 11:42 schreef Serinde het volgende:

[..]

Vooral de chrurro's bij het ontbijt waren zo overbodig en zo vet. Maar zo lekker :')
Vakantie was heerlijk! Maar acht dagen is eigenlijk wel te kort, volgend jaar beter (dit is een compromis: buiten seizoen en korter zodat er extra geld naar de bruiloftsrekening kon).
ah ja herkenbaar, hier was een weekje ook te kort, maar ook buiten seizoen omdat goedkoper.
churro's als ontbijt..tja op vakantie mag dat he
pi_163539005
Jouw lijst klinkt erg lekker Bla!
En jouw lijst van gisteren (en van op vakantie, haha) ook Serinde! Broodje pulled pork O+

Mijne:
O: watermeloen
L: zelfgemaakte linzensoep met 2 speltbth
T: 2 paprika's, appel, ham-kaascroissantje
D: laatste restje linzensoep
T: pruim

Beetje jammer van het ham-kaas croissantje. Hij was wel lekker gelukkig.

Planning morgen:
O: pruim
T: watermeloen
L: bth met ei
D: sushi

[ Bericht 13% gewijzigd door vlindertje89 op 06-07-2016 09:38:37 ]
pi_163553375
Was ook erg lekker

Vandaag
o: brinta met honing, koffie
t: proteine bar
t: 2 snee brood met pindapasta
t: appel
d: tom ka kai kip curry
pi_163556431
Oeh sushi, daar mag je me in begraven. De laatste dag vd vakantie zijn we naar de hoofdstad Palma gegaan en daar kwamen er toevallig een sushitent tegen. Misschien de lekkerste ooit (al helpt sfeer, gezelschap etc wel mee voor de beleving natuurlijk). Ik ben gezegend met een heel goed restaurant op 10 minuutjes afstand, all you can eat, geen tijdslimiet, heerlijke Chardonnay O+ :9

Bla, maak je de curry zelf?

O en L: zelfde als gisteren :)
D: Aziatische kip met satesaus en mienoodles (herhaling van een MS recept, derde keer nu :D )
T: weet ik nog niet, weinig in huis ;(

S: misschien weer functional training, al is rust ook niet onverstandig. Even kijken wat vriend vanavond doet.
  woensdag 6 juli 2016 @ 13:42:02 #284
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_163556899
Ben ik hier goed voor niet officieel op dieet, maar wel goed op je voeding letten en bewegen, en zo dus langzaam van 120 kilo naar een goed gewicht? Of is dat een ander topic?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_163557697
Wat mij betreft zit je hier prima hoor :)
Er is ook een Dieet topic, dus ligt er maar aan waar je je prettiger voelt

De curry is via een recept uit de appie doos..dus denk gewoon met een currypasta
  woensdag 6 juli 2016 @ 14:34:11 #286
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_163557982
Nee, ik ben niet op dieet. Ik laat gewoon zoveel mogelijk dingen met lege calorieen staan. Van dieten wordt ik chagerijnig.
Maar dus...ik probeer dus al jaren af te vallen, maar deed dat door extra te sporten. Drie keer per week naar de sportschool, buiten flink fietsen etc. Maar ik at het er allemaal net zo hard bij, dus dat schoot niet op. Sinds een maand of twee laat ik nu serieus 's avonds de snacks staan, geen Durum meer tijdens lunch (al doe je het maar 1 keer per week, het is gewoon troep), en beweeg ik eigelijk minder dan vroeger.
Toch gaan m'n kleren steeds ruimer zitten, en moet ik m'n riem gaatjes bij doen. Dus kennelijk eindelijk een soort balans gevonden, en ik zie mezelf dit eetpatroon ook gewoon heel lang volhouden.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_163558526
Hoeveel wil je eraf hebben?
En hou je wel bij hoeveel kcal je binnenkrijgt of helemaal niks?

Ja mensen overschatten vaak wat je met sporten bereikt qua afvallen :)
Een eetpatroon dat je kunt volhouden is inderdaad een belangrijk punt!
  woensdag 6 juli 2016 @ 15:10:59 #288
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_163558688
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 15:03 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Hoeveel wil je eraf hebben?
En hou je wel bij hoeveel kcal je binnenkrijgt of helemaal niks?
Dat had ik eerst wel, maar nu heb ik iets van, buik eraf, en een lichaam waarmee ik in de spiegel blij van wordt is voldoende.
En ik hield het vroeger wel bij met een app, maar nu ook niet meer...het werd zo'n groot ding met dat alles, dat ik alleen nog maar aan eten kon denken. Ik ga binnenkort denk ik af een toe eens een dagje bijhouden om een idee te krijgen van wat er naar binnen gaat, de 'makkelijke' periode, waarin je gelijk afvalt als je beter eet is nu wel voorbij, het wordt nu echt een kwestie van lange adem natuurlijk. Ik was 125 kilo, bij 1.87 toen ik me voor het laatst woog op de sportschool. Een gezond gewicht is in elk geval onder de 100 kilo lijkt me.
Dus ik heb nog wel een weg te gaan.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_163559152
ja ik hou het nu ook niet meer bij omdat het uiteindelijk een gewoonte moet worden zonder er de hele dag mee bezig te moeten zijn.

heel soms hou ik het ook nog wel eens een paar dagen bij om te kijken of ik nog steeds goed inschat wat ik naar binnen werk :)

nou welkom in elk geval en succes :)
pi_163567398
T is vanmiddag een skinny latte bij de Starbucks geworden en nu een havermoutkoek van de bakker :9~ Bij de thee.
Geen sport maar wel anderhalf uur door een deel van het dorp geslenterd dat we nog niet kenden :) vanmiddag ook al een uurtje rondgefietst.

Bla: die recepten zijn gewoon op de site van de AH te vinden toch? Heb wel weer eens zin in rode curry.

Welkom CF! Ik denk dat je hier wel goed zit, al snap ik zelf het onderscheid met [dieet] ook niet helemaal. Volgens mij zitten hier wat meer mensen die al op streefgewicht zitten?
Afvallen door meer sporten helpt inderdaad minder dan je zou wensen. Voedingspatroon aanpassen werkt beter, zoals je merkt.

Een tijdje bijhouden is niet zo verkeerd denk ik. Je kunt uitrekenen wat je onderhoud is en als je daar zo'n 500 kcal onder gaat zitten, zul je merken dat je langzaam af blijft vallen.
  woensdag 6 juli 2016 @ 21:14:12 #291
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_163567625
Vandaag heen en weer naar werk gefietst, in totaal 50km bijna. Moet nu heel erg uitkijken dat ik niet weer ga overeten, maar heb goed warm gegeten, dus het zal wel lukken.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  Vis een optie? woensdag 6 juli 2016 @ 21:16:03 #292
70532 loveli
N
pi_163567708
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2016 21:08 schreef Serinde het volgende:
Volgens mij zitten hier wat meer mensen die al op streefgewicht zitten?
Het is ooit zo gegroeid om te voorkomen dat de groep die er een pondje af wilde in hetzelfde topic postte als de groep die flink wat kilo's kwijt moest, dat verschil werkt niet voor iedereen even motiverend. Afhankelijk van de mode/posters/het weer zijn er oplevingen van bepaalde dieten of sporten waar te nemen in beide topics.

Er is geen eis dat veel overgewicht in Dieet moet en een beetje in slank, iedereen post uiteindelijk toch wel in het topic waar 'ie zich het meeste thuis voelt.
crap in = crap out
pi_163568112
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 21:16 schreef loveli het volgende:

[..]

Het is ooit zo gegroeid om te voorkomen dat de groep die er een pondje af wilde in hetzelfde topic postte als de groep die flink wat kilo's kwijt moest, dat verschil werkt niet voor iedereen even motiverend. Afhankelijk van de mode/posters/het weer zijn er oplevingen van bepaalde dieten of sporten waar te nemen in beide topics.

Er is geen eis dat vel overgewicht in Dieet moet en een beetje in slank, iedereen post uiteindelijk toch wel in het topic waar 'ie zich het meeste thuis voelt.
Dank voor je toelichting :) begrijpelijk verschil.
Ik zit goed hier ;)
  woensdag 6 juli 2016 @ 22:44:13 #294
248821 Rauw.
op je bord.
pi_163570966
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 21:16 schreef loveli het volgende:

[..]

Het is ooit zo gegroeid om te voorkomen dat de groep die er een pondje af wilde in hetzelfde topic postte als de groep die flink wat kilo's kwijt moest, dat verschil werkt niet voor iedereen even motiverend. Afhankelijk van de mode/posters/het weer zijn er oplevingen van bepaalde dieten of sporten waar te nemen in beide topics.

Er is geen eis dat veel overgewicht in Dieet moet en een beetje in slank, iedereen post uiteindelijk toch wel in het topic waar 'ie zich het meeste thuis voelt.
Ik lees veel in beide en eigenlijk zie je dat in het andere topic er ook zijn die maar een paar pondjes kwijt willen, het is volgens mij meer een kwestie van in welk cliqueje je het meest thuis voelt.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_163574463
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2016 21:08 schreef Serinde het volgende:
T is vanmiddag een skinny latte bij de Starbucks geworden en nu een havermoutkoek van de bakker :9~ Bij de thee.
Geen sport maar wel anderhalf uur door een deel van het dorp geslenterd dat we nog niet kenden :) vanmiddag ook al een uurtje rondgefietst.

Bla: die recepten zijn gewoon op de site van de AH te vinden toch? Heb wel weer eens zin in rode curry.

Welkom CF! Ik denk dat je hier wel goed zit, al snap ik zelf het onderscheid met [dieet] ook niet helemaal. Volgens mij zitten hier wat meer mensen die al op streefgewicht zitten?
Afvallen door meer sporten helpt inderdaad minder dan je zou wensen. Voedingspatroon aanpassen werkt beter, zoals je merkt.

Een tijdje bijhouden is niet zo verkeerd denk ik. Je kunt uitrekenen wat je onderhoud is en als je daar zo'n 500 kcal onder gaat zitten, zul je merken dat je langzaam af blijft vallen.
nee volgens mij niet, is van de allerhande box..maar als je me een email adres pbt stuur ik je wel een foto van de receptkaart

havermoutkoek van de bakker, klinkt lekker!!

ja wat Rauw zegt volgens mij...net waar je je thuis voelt!

Het ziet er vandaag uit alsof het heerlijk zomerweer word :) /blij!

o: brinta met cacao en honing, koffie
t: banaan
l: 4 cracottes met kipfilet
t: kipfilet
t 2 gekookte eieren
d: zoete aardappel gratin met worstjes en salade van witte kool, appel, rozijn
s: KT fullbody..bevalt echt beter :)
  donderdag 7 juli 2016 @ 09:15:40 #296
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_163574750
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 08:39 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

s: KT fullbody..bevalt echt beter :)
Jij bent lekker planmatig bezig, hoeveel KT doe je in een week, en hoeveel cardio?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_163574816
ik doe in elk geval 2x KT in de week soms 3x en 1x in de week paardrijden, soort van cardio als je het mij vraagt. Soms heb ik weken dat ik daarnaast ook nog extra cardio doe in de sportschool, maar stiekem vindt ik daar helemaal niks aan :D
  donderdag 7 juli 2016 @ 10:21:48 #298
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_163575699
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 09:21 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
1x in de week paardrijden, soort van cardio als je het mij vraagt.
Hoi, mede ruiter! (Al heb ik denk ik 20 jaar niet meer in het zadel gezeten, ik voel me nog steeds ruiter). Ik vndt het meer een soort al over body fitness, dan cardio, maar ik snap wat je bedoelt.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_163576292
Hey leuk :) waarom al zo lang niet gereden?
Ja ligt er ook al...mijn lessen zijn nogal intensief..dus een stuk cardio is het ook wel :D
  donderdag 7 juli 2016 @ 20:29:09 #300
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_163587321
Vroeger hadden we een slank pm-lijstje, maar die ben ik kwijt.Dus maar even zo. Ik heb een verzoek: ik ben bezig met het opzetten van een nieuw bedrijf, maar het reclamebureau heeft twijfels over de naam. Wie mag ik per pm/dm de naam van het bedrijf toesturen? En kun je me dan fonetisch terugsturen hoe jij de naam zou uitspreken? Uit concurrentieoverwegingen zet ik het liever niet online.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')