Qur'an is de bron.quote:
Qur'an én de profeet noemen geen Taraweeh, daarom noemde Umar het een innovatie...het was nieuw en bestond eerst niet.quote:
De meningen van geleerden gaan alle kanten op, ik denk wel dat we zelf dus mogen nadenken over wat we volgen en een punt dat je maakt niet gelijk moet worden weerlegd met een zwak argument als ''jij bent geen geleerde, dus je weet er niks van.''quote:Op donderdag 23 juni 2016 14:08 schreef Slayage het volgende:
[..]
ik zie geen vs
[..]
[..]
sinds wanneer ben jij een sunnah/koran kenner en vaardig jij fatwas uit, mattie?
Ik vroeg niet waar er 3 gebedstijden in de Koran worden genoemd, ik vraag naar een bron over je bewering dat de profeet deze combineerde, maar deze soms combineerdequote:Op donderdag 23 juni 2016 15:35 schreef darkmond het volgende:
[..]
Qur'an is de bron.
1- Salat Al-Fajr 24:58
2- Salat Al-Isha 24:58
3- Al-Salat Al-Wusta 2:238
[..]
dus gelieve een bron dat de profeet ze combineerde wanneer hij dat deed omdat er maar 3 gebedstijden in de Koran worden vermeld en het daarmee in overeenstemming te brengen.quote:zo dat ze overeenkwamen met de drie gebedstijden van de Qur'an.
Het staat niet in de Koran. Die is duidelijk en behoeft geen uitleg/aanpassing.quote:Op donderdag 23 juni 2016 14:08 schreef Slayage het volgende:
[..]
ik zie geen vs
[..]
[..]
sinds wanneer ben jij een sunnah/koran kenner en vaardig jij fatwas uit, mattie?
Maar een aantal van de imams heeft nooit een machtspositie bekleed toch?quote:Op donderdag 23 juni 2016 15:35 schreef darkmond het volgende:
[..]
Qur'an is de bron.
1- Salat Al-Fajr 24:58
2- Salat Al-Isha 24:58
3- Al-Salat Al-Wusta 2:238
[..]
Qur'an én de profeet noemen geen Taraweeh, daarom noemde Umar het een innovatie...het was nieuw en bestond eerst niet.
Maar de profeet zegt wel wat over 12 opvolgers:
Al-Bukhari, in al-Sahih 8/127
Jabir ibn Samarah narrated: I heard the Holy Prophetsaying, “There will be twelve princes…” Then, he said a word that I could not perceive. So, I asked my father about it. “All will be from Quraysh,” asserted my father.
Muslim, in al-Sahih 6/3 records:
Jabir ibn Samarah narrated: I heard the Holy Prophetsaying, “Islam will be fortified for a period of twelve successors…” Then, he said a word that I could not perceive. I asked my father about it. “All will be from Quraysh,” asserted my father.
[..]
De meningen van geleerden gaan alle kanten op, ik denk wel dat we zelf dus mogen nadenken over wat we volgen en een punt dat je maakt niet gelijk moet worden weerlegd met een zwak argument als ''jij bent geen geleerde, dus je weet er niks van.''
En de batin betekenis dan?quote:Op donderdag 23 juni 2016 16:36 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Het staat niet in de Koran. Die is duidelijk en behoeft geen uitleg/aanpassing.
staat los van shi'aquote:Op donderdag 23 juni 2016 16:52 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ik ben geen shia waarom strooi ke hier iedere x mee
Regels die in de Koran staan zijn duidelijk. Je gaat niet 5 x bidden omdat een ander bepaalt dat dat moet.quote:
waarop baseer je de handelingen van het gebed?quote:Op donderdag 23 juni 2016 17:07 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Regels die in de Koran staan zijn duidelijk. Je gaat niet 5 x bidden omdat een ander bepaalt dat dat moet.
Klopt helemaal. Soennieten (mainstream soennieten dus geen salafisten) zijn ook helemaal niet tegen alle innovaties. Die geloven ook in goede innovaties. Tarawih is er zo eentje, met name omdat het nooit als verplicht wordt beschouwd maar enkel als aangeraden. Zou dat wel het geval zijn (dus dat men het als verplicht;wajib ziet) dan is het ook volgens deze soennieten een slechte innovatie. Enkel salafisten geloven dat alle innovaties slecht zijn.quote:Op donderdag 23 juni 2016 15:35 schreef darkmond het volgende:
Qur'an én de profeet noemen geen Taraweeh, daarom noemde Umar het een innovatie...het was nieuw en bestond eerst niet.
Tarawih = geen fundament volgens soennieten van de Islam. Doe je geen tarawih is er niets mis met je. Het komt ook nergens in de Koran terug zoals je zei. De 12 Imam's is wel een fundament volgens sjieten. Het komt alleen nergens in de Koran terug. Moet je hadiths gaan interpreteren, sterkegraad ervan, welke exacte woorden wat betekenen etc....beetje vaag voor iets wat "asl al-din" (fundament) is, niet?quote:Maar de profeet zegt wel wat over 12 opvolgers:
Al-Bukhari, in al-Sahih 8/127
Jabir ibn Samarah narrated: I heard the Holy Prophetsaying, “There will be twelve princes…” Then, he said a word that I could not perceive. So, I asked my father about it. “All will be from Quraysh,” asserted my father.
Muslim, in al-Sahih 6/3 records:
Jabir ibn Samarah narrated: I heard the Holy Prophetsaying, “Islam will be fortified for a period of twelve successors…” Then, he said a word that I could not perceive. I asked my father about it. “All will be from Quraysh,” asserted my father.
Profeet begon iedere speech dat iedere bid'ah slecht is toch?quote:Op donderdag 23 juni 2016 17:19 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Klopt helemaal. Soennieten (mainstream soennieten dus geen salafisten) zijn ook helemaal niet tegen alle innovaties. Die geloven ook in goede innovaties. Tarawih is er zo eentje, met name omdat het nooit als verplicht wordt beschouwd maar enkel als aangeraden. Zou dat wel het geval zijn (dus dat men het als verplicht;wajib ziet) dan is het ook volgens deze soennieten een slechte innovatie. Enkel salafisten geloven dat alle innovaties slecht zijn.
[..]
Tarawih = geen fundament volgens soennieten van de Islam. Doe je geen tarawih is er niets mis met je. Het komt ook nergens in de Koran terug zoals je zei. De 12 Imam's is wel een fundament volgens sjieten. Het komt alleen nergens in de Koran terug. Moet je hadiths gaan interpreteren, sterkegraad ervan, welke exacte woorden wat betekenen etc....beetje vaag voor iets wat "asl al-din" (fundament) is, niet?
Staan er in.quote:Op donderdag 23 juni 2016 17:14 schreef Drug het volgende:
[..]
waarop baseer je de handelingen van het gebed?
oke thanksquote:Op donderdag 23 juni 2016 17:21 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Staan er in.
Ik ben mobiel en ga niet quoten. Je kunt handelingen erbij bedenken, maar het knielen en staan wordt vermeld. Nergens wordt verteld hoeveel verzen je opnoemt etc.
Beweer je hier dat Salafisten geen Tarawieh gebed verrichten, of lees ik dat verkeerd?quote:Op donderdag 23 juni 2016 17:19 schreef Aloulu het volgende:
Klopt helemaal. Soennieten (mainstream soennieten dus geen salafisten) zijn ook helemaal niet tegen alle innovaties. Die geloven ook in goede innovaties. Tarawih is er zo eentje, met name omdat het nooit als verplicht wordt beschouwd maar enkel als aangeraden. Zou dat wel het geval zijn (dus dat men het als verplicht;wajib ziet) dan is het ook volgens deze soennieten een slechte innovatie. Enkel salafisten geloven dat alle innovaties slecht zijn.
Ja klopt. In de Koran staat dat "alles" wat de polytheisten aanbidde in de hel is. Er staat ook dat er een groep Christenen was die Maria aanbidde. Maria is in de hel? (alles = kul in Arabisch zelfde woord als bij "alle bid'ah").quote:Op donderdag 23 juni 2016 17:21 schreef Drug het volgende:
Profeet begon iedere speech dat iedere bid'ah slecht is toch?
Nee. Salafisten bidden ook tarawih. Enkel omdat Umar ibn al Khattab ermee kwam en hij "een van de rechtgeleidde is". Maar ze verwerpen "goede innovaties". Nu is de vraag; waar kwam Umar dan mee? Hij deed toch iets wat de profeet niet deed (tarawih gebed gezamelijk instellen in ramadan). Maar dat mogen zij beantwoorden. Zij beargumenteren; wij doen wat de profeet en metgezellen doen. En stoppen waar zij stoppen. Argumentatie erachter boeit niet.quote:Op donderdag 23 juni 2016 17:31 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Beweer je hier dat Salafisten geen Tarawieh gebed verrichten, of lees ik dat verkeerd?
dat moet nog blijkenquote:Op donderdag 30 juni 2016 00:26 schreef defokkingfoker het volgende:
Wanneer is het suikerfeest (volgens Arabieren)? Dinsdag of woensdag?
Inplaats van drinken gwn fruit eten. Watermeloen is het bestequote:Op vrijdag 1 juli 2016 00:57 schreef Opsonisatie het volgende:
Ik zit vet snel vol en drink te weinig en heb te weinig tijd om eten weg te laten zakken (snap je). Voor ik het weet is suhoor tijd al voorbij. Heb verder ook totaal geen hongergevoel ofzo, maar tis niet gezond. Hoe doen jullie dat?
Is niet goed voor de niertjes, drink te weinig water nuquote:Op vrijdag 1 juli 2016 01:01 schreef defokkingfoker het volgende:
En kwa eten.. als je geen honger hebt en je voelt je de hele dag gewoon fit.. dan is dat mooi meegenomen.. paar kilo's eraf
Waarom vast jij eigenlijk?quote:Op vrijdag 1 juli 2016 00:57 schreef Opsonisatie het volgende:
Ik zit vet snel vol en drink te weinig en heb te weinig tijd om eten weg te laten zakken (snap je). Voor ik het weet is suhoor tijd al voorbij. Heb verder ook totaal geen hongergevoel ofzo, maar tis niet gezond. Hoe doen jullie dat?
ibahi/antinomische islam aanhangen. brengt je dichter bij god dan het volgen van regels.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 00:57 schreef Opsonisatie het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |