abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 juni 2016 @ 15:35:55 #226
402754 darkmond
-Ondertitel-
pi_163242083
quote:
7s.gif Op woensdag 22 juni 2016 18:06 schreef Triggershot het volgende:

[..]

bron?
Qur'an is de bron.
1- Salat Al-Fajr 24:58

2- Salat Al-Isha 24:58

3- Al-Salat Al-Wusta 2:238
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juni 2016 20:21 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Quran noemt ook geen 12 imams.
Qur'an én de profeet noemen geen Taraweeh, daarom noemde Umar het een innovatie...het was nieuw en bestond eerst niet.

Maar de profeet zegt wel wat over 12 opvolgers:

Al-Bukhari, in al-Sahih 8/127
Jabir ibn Samarah narrated: I heard the Holy Prophetsaying, “There will be twelve princes…” Then, he said a word that I could not perceive. So, I asked my father about it. “All will be from Quraysh,” asserted my father.

Muslim, in al-Sahih 6/3 records:
Jabir ibn Samarah narrated: I heard the Holy Prophetsaying, “Islam will be fortified for a period of twelve successors…” Then, he said a word that I could not perceive. I asked my father about it. “All will be from Quraysh,” asserted my father.

quote:
99s.gif Op donderdag 23 juni 2016 14:08 schreef Slayage het volgende:

[..]

ik zie geen vs

[..]

[..]

sinds wanneer ben jij een sunnah/koran kenner en vaardig jij fatwas uit, mattie?
De meningen van geleerden gaan alle kanten op, ik denk wel dat we zelf dus mogen nadenken over wat we volgen en een punt dat je maakt niet gelijk moet worden weerlegd met een zwak argument als ''jij bent geen geleerde, dus je weet er niks van.''
Poll: Ben ik een kwaliteits-user? Ja -- Soms -- Nee -- Ken ik jou...? ------- Tussenstand
pi_163243029
quote:
99s.gif Op donderdag 23 juni 2016 15:35 schreef darkmond het volgende:

[..]

Qur'an is de bron.

[..]

Ik vroeg niet waar er 3 gebedstijden in de Koran worden genoemd, ik vraag naar een bron over je bewering dat de profeet deze combineerde, maar deze soms combineerde
quote:
zo dat ze overeenkwamen met de drie gebedstijden van de Qur'an.
dus gelieve een bron dat de profeet ze combineerde wanneer hij dat deed omdat er maar 3 gebedstijden in de Koran worden vermeld en het daarmee in overeenstemming te brengen.
pi_163243335
Wanneer beginnen laatste 10 dagen?
pi_163243343
quote:
99s.gif Op donderdag 23 juni 2016 14:08 schreef Slayage het volgende:

[..]

ik zie geen vs

[..]

[..]

sinds wanneer ben jij een sunnah/koran kenner en vaardig jij fatwas uit, mattie?
Het staat niet in de Koran. Die is duidelijk en behoeft geen uitleg/aanpassing.
pi_163243387
quote:

[..]

Qur'an is de bron.

[..]

Qur'an én de profeet noemen geen Taraweeh, daarom noemde Umar het een innovatie...het was nieuw en bestond eerst niet.

Jabir ibn Samarah narrated: I heard the Holy Prophetsaying, “There will be twelve princes…” Then, he said a word that I could not perceive. So, I asked my father about it. “All will be from Quraysh,” asserted my father.

Jabir ibn Samarah narrated: I heard the Holy Prophetsaying, “Islam will be fortified for a period of twelve successors…” Then, he said a word that I could not perceive. I asked my father about it. “All will be from Quraysh,” asserted my father.

[..]

De meningen van geleerden gaan alle kanten op, ik denk wel dat we zelf dus mogen nadenken over wat we volgen en een punt dat je maakt niet gelijk moet worden weerlegd met een zwak argument als ''jij bent geen geleerde, dus je weet er niks van.''
Maar een aantal van de imams heeft nooit een machtspositie bekleed toch?
pi_163243402
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2016 16:36 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Het staat niet in de Koran. Die is duidelijk en behoeft geen uitleg/aanpassing.
En de batin betekenis dan?
pi_163243639
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2016 16:39 schreef Drug het volgende:

[..]

En de batin betekenis dan?
Ik ben geen shia waarom strooi ke hier iedere x mee :')
pi_163243784
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2016 16:52 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Ik ben geen shia waarom strooi ke hier iedere x mee :')
staat los van shi'a
pi_163243835
Dacht dat het hier om Ramadan ging, in plaats van wellus nietus spelletjes tussen het geloof van de een en de ander? Jammer
pi_163243918
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2016 17:00 schreef Drug het volgende:

[..]

staat los van shi'a
Regels die in de Koran staan zijn duidelijk. Je gaat niet 5 x bidden omdat een ander bepaalt dat dat moet.
pi_163244071
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2016 17:07 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Regels die in de Koran staan zijn duidelijk. Je gaat niet 5 x bidden omdat een ander bepaalt dat dat moet.
waarop baseer je de handelingen van het gebed?
pi_163244185
quote:
Klopt helemaal. Soennieten (mainstream soennieten dus geen salafisten) zijn ook helemaal niet tegen alle innovaties. Die geloven ook in goede innovaties. Tarawih is er zo eentje, met name omdat het nooit als verplicht wordt beschouwd maar enkel als aangeraden. Zou dat wel het geval zijn (dus dat men het als verplicht;wajib ziet) dan is het ook volgens deze soennieten een slechte innovatie. Enkel salafisten geloven dat alle innovaties slecht zijn.

quote:

Tarawih = geen fundament volgens soennieten van de Islam. Doe je geen tarawih is er niets mis met je. Het komt ook nergens in de Koran terug zoals je zei. De 12 Imam's is wel een fundament volgens sjieten. Het komt alleen nergens in de Koran terug. Moet je hadiths gaan interpreteren, sterkegraad ervan, welke exacte woorden wat betekenen etc....beetje vaag voor iets wat "asl al-din" (fundament) is, niet?
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_163244222
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 17:19 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Klopt helemaal. Soennieten (mainstream soennieten dus geen salafisten) zijn ook helemaal niet tegen alle innovaties. Die geloven ook in goede innovaties. Tarawih is er zo eentje, met name omdat het nooit als verplicht wordt beschouwd maar enkel als aangeraden. Zou dat wel het geval zijn (dus dat men het als verplicht;wajib ziet) dan is het ook volgens deze soennieten een slechte innovatie. Enkel salafisten geloven dat alle innovaties slecht zijn.

[..]

Tarawih = geen fundament volgens soennieten van de Islam. Doe je geen tarawih is er niets mis met je. Het komt ook nergens in de Koran terug zoals je zei. De 12 Imam's is wel een fundament volgens sjieten. Het komt alleen nergens in de Koran terug. Moet je hadiths gaan interpreteren, sterkegraad ervan, welke exacte woorden wat betekenen etc....beetje vaag voor iets wat "asl al-din" (fundament) is, niet?
Profeet begon iedere speech dat iedere bid'ah slecht is toch?
pi_163244224
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2016 17:14 schreef Drug het volgende:

[..]

waarop baseer je de handelingen van het gebed?
Staan er in.

Ik ben mobiel en ga niet quoten. Je kunt handelingen erbij bedenken, maar het knielen en staan wordt vermeld. Nergens wordt verteld hoeveel verzen je opnoemt etc.
pi_163244263
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2016 17:21 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Staan er in.

Ik ben mobiel en ga niet quoten. Je kunt handelingen erbij bedenken, maar het knielen en staan wordt vermeld. Nergens wordt verteld hoeveel verzen je opnoemt etc.
oke thanks
pi_163244429
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 17:19 schreef Aloulu het volgende:
Beweer je hier dat Salafisten geen Tarawieh gebed verrichten, of lees ik dat verkeerd?
pi_163244535
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2016 17:21 schreef Drug het volgende:
Profeet begon iedere speech dat iedere bid'ah slecht is toch?
Ja klopt. In de Koran staat dat "alles" wat de polytheisten aanbidde in de hel is. Er staat ook dat er een groep Christenen was die Maria aanbidde. Maria is in de hel? (alles = kul in Arabisch zelfde woord als bij "alle bid'ah").

De vraag is wat verstaat men onder innovatie. En onder alles. Verschil tussen taalkundige begrip van het woord, en theologische. Dit is een lang onderwerp eigenlijk.

quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 17:31 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Beweer je hier dat Salafisten geen Tarawieh gebed verrichten, of lees ik dat verkeerd?
Nee. Salafisten bidden ook tarawih. Enkel omdat Umar ibn al Khattab ermee kwam en hij "een van de rechtgeleidde is". Maar ze verwerpen "goede innovaties". Nu is de vraag; waar kwam Umar dan mee? Hij deed toch iets wat de profeet niet deed (tarawih gebed gezamelijk instellen in ramadan). Maar dat mogen zij beantwoorden. Zij beargumenteren; wij doen wat de profeet en metgezellen doen. En stoppen waar zij stoppen. Argumentatie erachter boeit niet.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  donderdag 30 juni 2016 @ 00:26:35 #243
423984 defokkingfoker
Holy fucking shit
pi_163404518
Wanneer is het suikerfeest (volgens Arabieren :P )? Dinsdag of woensdag?
Ik ben geil
pi_163405140
quote:
99s.gif Op donderdag 30 juni 2016 00:26 schreef defokkingfoker het volgende:
Wanneer is het suikerfeest (volgens Arabieren :P )? Dinsdag of woensdag?
dat moet nog blijken ;)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 1 juli 2016 @ 00:57:27 #245
445804 Opsonisatie
cheat codes
pi_163426819
Ik zit vet snel vol en drink te weinig en heb te weinig tijd om eten weg te laten zakken (snap je). Voor ik het weet is suhoor tijd al voorbij. Heb verder ook totaal geen hongergevoel ofzo, maar tis niet gezond. Hoe doen jullie dat?
Op donderdag 6 april 2017 17:43 schreef JimmyDean het volgende:
smerig
  vrijdag 1 juli 2016 @ 00:59:16 #246
423984 defokkingfoker
Holy fucking shit
pi_163426839
quote:
9s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 00:57 schreef Opsonisatie het volgende:
Ik zit vet snel vol en drink te weinig en heb te weinig tijd om eten weg te laten zakken (snap je). Voor ik het weet is suhoor tijd al voorbij. Heb verder ook totaal geen hongergevoel ofzo, maar tis niet gezond. Hoe doen jullie dat?
Inplaats van drinken gwn fruit eten. Watermeloen is het beste :9~

De hele ramadan nog geen dorst gehad
Ik ben geil
  vrijdag 1 juli 2016 @ 01:01:41 #247
423984 defokkingfoker
Holy fucking shit
pi_163426857
En kwa eten.. als je geen honger hebt en je voelt je de hele dag gewoon fit.. dan is dat mooi meegenomen.. paar kilo's eraf :P
Ik ben geil
  vrijdag 1 juli 2016 @ 01:21:27 #248
445804 Opsonisatie
cheat codes
pi_163427057
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 01:01 schreef defokkingfoker het volgende:
En kwa eten.. als je geen honger hebt en je voelt je de hele dag gewoon fit.. dan is dat mooi meegenomen.. paar kilo's eraf :P
Is niet goed voor de niertjes, drink te weinig water nu _O-
Watermeloen is wel goed idee ja
Op donderdag 6 april 2017 17:43 schreef JimmyDean het volgende:
smerig
pi_163427673
quote:
Waarom vast jij eigenlijk?
pi_163428079
quote:
ibahi/antinomische islam aanhangen. brengt je dichter bij god dan het volgen van regels.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')