Mooi, Qur'an noemt geen taraweeh.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 20:14 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ik beschouw hadiths niet als geldig en die kunnen mij dus niet zoveel
😂😂😂quote:
aldus wie?quote:Op zaterdag 18 juni 2016 19:32 schreef darkmond het volgende:
[..]
''Een goede innovatie''
-Ummar ibn Al-Khattab
koran noemt ook geen vijf maal bidden...quote:
Taraweeh = Bid'ahquote:Op woensdag 22 juni 2016 01:30 schreef Slayage het volgende:
[..]
koran noemt ook geen vijf maal bidden...
aldus de shias. dan weet ik datquote:
'Abdur Rahman bin 'Abdul Qari said,quote:
Qur'an noemt drie gebedstijden inderdaad, en de profeet sawa offerde 5 gebeden totaal en combineerde deze soms zo dat ze overeenkwamen met de drie gebedstijden van de Qur'an.quote:Op woensdag 22 juni 2016 01:30 schreef Slayage het volgende:
[..]
koran noemt ook geen vijf maal bidden...
Mwuah, de opvatting is een tal van Turkse (Soennitische) geleerden niet vreemd.quote:
bron?quote:Op woensdag 22 juni 2016 16:45 schreef darkmond het volgende:
Qur'an noemt drie gebedstijden inderdaad, en de profeet sawa offerde 5 gebeden totaal en combineerde deze soms zo dat ze overeenkwamen met de drie gebedstijden van de Qur'an.
Quran noemt ook geen 12 imams.quote:
Eentje die uit de mouw is geschud gok ik dan weer, het impliceert namelijk dat Mohammed soms in overeenstemming met de Koran handelt.quote:
tja interpretatie en alles uiteraard, zoals bij zon beetje alles in religies.quote:Op woensdag 22 juni 2016 16:45 schreef darkmond het volgende:
[..]
'Abdur Rahman bin 'Abdul Qari said,
"I went out in the company of 'Umar bin Al-Khattab one night in Ramadan to the mosque and found the people praying in different groups. A man praying alone or a man praying with a little group behind him. So, 'Umar said, 'In my opinion I would better collect these (people) under the leadership of one Qari (Reciter) (i.e. let them pray in congregation!)'. So, he made up his mind to congregate them behind Ubai bin Ka'b. Then on another night I went again in his company and the people were praying behind their reciter. On that, 'Umar remarked, 'What an excellent Bid'a (i.e. innovation in religion) this is; but the prayer which they do not perform, but sleep at its time is better than the one they are offering.' He meant the prayer in the last part of the night. (In those days) people used to pray in the early part of the night."
Sahih al-Bukhari 2013 Book 31, Hadith 6 Vol. 3, Book 32, Hadith 230
” ..This day, I have perfected your religion for you, completed My favor upon you, and have chosen for you Islam as your religion.”( 5:3)
“Whoever Allah guides, no one can lead him astray. Whoever Allah sends astray, no one can guide him. The truest word is the Book of Allah and the best guidance is the guidance of Muhammad. The most evil matters are those that are newly invented, for every newly invented matter is an innovation and every innovation is misguidance and every misguidance is in the Hellfire.”
Nawafil in congregatie bidden is Haram. Dat is precies wat Taraweeh is. Het is dus niet alleen een bid'ah, maar ook een die tegen de Sunnah ingaat.
quote:“Jouw Heer weet dat jij bijna tweederde van de nacht opblijft (om te bidden), of de helft, of een derde van de nacht, samen met een groep van hen die bij jou horen. Allah bepaalt de maat van de nacht en de dag. Hij weet dat jullie het niet kunnen volhouden en heeft zich genadig tot jullie gewend.” (De Koran, 73:20)
Een jaar na de hidjra werd het vasten tijdens de maand Ramadan verplicht gesteld. De Boodschapper van Allah (vrede zij met hem) en zijn Metgezellen baden ook tijdens de vastendagen de nachtgebeden. De slag bij Badr en de overwinning op Mekka vonden plaats in de maand Ramadan. De Metgezellen probeerden in zulke situaties zo veel mogelijk deel te nemen aan het vasten en daarnaast baden zij ook de nachtgebeden individueel of in gemeenschap. Wanneer zij zich tijdens de maand Ramadan in Medina bevonden, baden zij het nachtgebed gezamenlijk in de moskee.
Abdur Rahman bin Awf heeft overgeleverd dat de Boodschapper van Allah (vrede zij met hem) heeft gezegd: “Ongetwijfeld heeft Allah het vasten in de maand Ramadan verplicht gesteld, en het behoort tot mijn soennah om te bidden in de nachten van die maand. Wie deze maand vastend doorbrengt en in de nachten het nachtgebed (taraweeh) verricht vanwege zijn oprechtheid en zijn geloof in de beloning ervan, hij zal verlost worden van zijn zonden, net als een pasgeboren baby.” (Ahmed bin Hanbel, Musnad, I/191, (1660); Sunan an-Nasa’i 2208.)
Het Taraweeh gebed werd voor het eerst door de Profeet (vrede zij met hem) samen met zijn Metgezellen gebeden tijdens de maand Ramadan. Toen men de volgende dag hierover hoorde, nam het aantal deelnemers voor het gebed toe en het Taraweeh gebed werd weer samen met de Profeet (vrede zij met hem) gebeden. De derde nacht nam het aantal deelnemers weer toe en de Profeet leidde het gebed opnieuw. De vierde nacht waren er zoveel mensen gekomen dat men niet meer in de moskee paste. De Boodschapper van Allah (vrede zij met hem) besloot hierop enkel het verplichte gebed (Isha gebed) te leiden voor de mensen. Daarna zou hij de moskee verlaten en naar huis gaan. De gemeenschap wachtte tot het ochtendgebed op de Profeet maar hij verliet zijn huis niet om het Taraweeh gebed te leiden.
daarnaast wil ik jou wel adviseren dat je voorzichtig bent met dingen haram te verklaren aangezien dat alleenrecht niet bij jou ligtquote:Na het ochtendgebed zei hij tegen de Metgezellen: “Ik wist dat jullie wachtten op het Taraweeh gebed, maar ik vreesde dat het een verplichting voor jullie zou worden en dat jullie niet aan deze verplichting zouden kunnen voldoen.” (Bukhari, 2/252; Muslim, 1/524) Sindsdien bad men het Taraweeh gebed thuis of men ging naar de moskee en bad het gebed individueel. Tijdens de regeerperiode van Umar ibn al-Khattab (moge Allah tevreden met hem zijn) zag Umar dat de het Taraweeh gebed rommelig en onoverzichtelijk werd verricht. De ene persoon bad het gebed alleen terwijl men in dezelfde ruimte in gemeenschappen het gebed verrichtte. Hij verzamelde daarop de mensen en vormde samen met hen een gemeenschap om het Taraweeh gebed te verrichten, zodat er weer structuur kwam in de wijze waarop men het Taraweeh gebed verrichte.
De vooraanstaande Metgezel genaamd Ubay ibn Ka’b (moge Allah tevreden met hem zijn) werd door Umar benoemd als leider van het gebed. Ubay was een van de vijfentwintig Metgezellen die de Koran uit zijn hoofd kende na de dood van de Profeet (vrede zij met hem) en hij had de eer om het Taraweeh gebed te mogen leiden. Het Taraweeh gebed werd vanaf toen weer in gemeenschap (djamaat) gebeden. Umar ibn al-Khattab (moge Allah tevreden met hem zijn) merkte op een andere dag dat het volk in vreugde en saamhorigheid het gebed verrichte en zei hierop: “Dit is een mooie gewoonte en methode geworden. (Ni’mal bid’atu haazihi) Het is voor jullie beter om nu te slapen, en het gebed in het laatste gedeelte van de nacht te verrichten.” (Bukhari, Salat al Taraweeh, 1; Bayhaqi, As Soenan as Sukhra, I/481,847) Door dit te zeggen meende Umar (moge Allah tevreden met hem zijn) dat het beter is om het Taraweeh gebed in het laatste gedeelte van de nacht te bidden. In die tijd bad men het gebed in het begin van de nacht. Het is echter wel toegestaan om het gebed in het begin van de nacht te verrichten. Ali (moge Allah tevreden met hem zijn) was de vierde Khalief van het Islamitische Rijk en was de opvolger van Umar. Hij moedigde het Taraweeh gebed toe en zei hierover: “Zoals Umar (moge Allah tevreden met hem zijn) onze moskeeën met het Taraweeh gebed heeft verlicht, moge Allah zijn graf op dezelfde wijze verlichten.”
sjias en sommige sunnis danquote:Op woensdag 22 juni 2016 18:01 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mwuah, de opvatting is een tal van Turkse (Soennitische) geleerden niet vreemd.
https://www.youtube.com/r(...)az%C4%B1+varm%C4%B1+
Shias hebben hier niks mee te maken. Ga je eigen boeken lezen en kom met 1 hadith dat Taraweeh sunnah is. Je kan niks vinden, daarom Bid'ah.quote:
Mattie je doet het verkeerd. Accept it ipv te doen alsof dit verschil tussen sunni en shia is.quote:
Het komt niet overeen met wat de Koran vraagt/zegt. Of heeft een hadith meer waarde?quote:Op donderdag 23 juni 2016 01:40 schreef Slayage het volgende:
[..]
tja interpretatie en alles uiteraard, zoals bij zon beetje alles in religies.
[..]
[..]
daarnaast wil ik jou wel adviseren dat je voorzichtig bent met dingen haram te verklaren aangezien dat alleenrecht niet bij jou ligt
ik zie geen vsquote:
quote:
sinds wanneer ben jij een sunnah/koran kenner en vaardig jij fatwas uit, mattie?quote:Op donderdag 23 juni 2016 09:42 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Het komt niet overeen met wat de Koran vraagt/zegt. Of heeft een hadith meer waarde?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |