het levert wel mooie tv op, ik ben voorquote:Op maandag 6 juni 2016 22:45 schreef LXIV het volgende:
Constantinopel weer bevrijden van de Mohammedanen is de oude en eeuwige droom van tsaristisch Rusland. Aangezien Poetin de nieuwe tsaar is, is het logisch dat hij dit wil.
Zou Erdogan zich daarom langzaam in een Ottomaans carnavals-kostuum aan 't hijsen zijn. Hij loopt nu nog in een modern maatpak, maar geef 'm een paar jaar...quote:Op maandag 6 juni 2016 22:45 schreef LXIV het volgende:
Constantinopel weer bevrijden van de Mohammedanen is de oude en eeuwige droom van tsaristisch Rusland. Aangezien Poetin de nieuwe tsaar is, is het logisch dat hij dit wil.
quote:Op maandag 6 juni 2016 22:47 schreef bijdehand het volgende:
[..]
het levert wel mooie tv op, ik ben voor
Als Rusland Constantinopel terug gaat veroveren, dan zijn wij als NAVO-lid verplicht om tegen Rusland te verdedigen!quote:Op maandag 6 juni 2016 22:47 schreef bijdehand het volgende:
[..]
het levert wel mooie tv op, ik ben voor
Komt een beetje omdat ze de VS als zwak zien? En EU is sws zwak.quote:Op maandag 6 juni 2016 22:38 schreef Beathoven het volgende:
Ik heb geen idee in welke tijd we leven. In het Turkse zuiden denkt Erdogan dat hij een nieuwe Sultan is, en Putin heeft het werk van de oude Tsaren vrij hoog zitten.
precies.quote:Op maandag 6 juni 2016 22:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
[..]
Als Rusland Constantinopel terug gaat veroveren, dan zijn wij als NAVO-lid verplicht om tegen Rusland te verdedigen!
Dan moeten wij dus voor de Mohammedanen Constantinopel gaan verdedigen!!
De vrede in Istanboel bewaren is op zich wel nobel. Het is een van de meest historische steden ter wereld., dat moet niet aan puin geschoten worden.quote:Op maandag 6 juni 2016 22:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als Rusland Constantinopel terug gaat veroveren, dan zijn wij als NAVO-lid verplicht om tegen Rusland te verdedigen!
Ik mag het hopen. Straks krijg je een idioot als Trump ook nog aan de macht in de VS.quote:Op maandag 6 juni 2016 22:57 schreef Lazvic het volgende:
Wat een onzinnige en niet op waarheid bewuste artikel weer.
De overname van Crimea was ook onzin.quote:Op maandag 6 juni 2016 22:57 schreef Lazvic het volgende:
Wat een onzinnige en niet op waarheid bewuste artikel weer.
Erdogan en Putin. Nu nog Trump. Dan heb je een zooitje bij elkaar waar je U tegen zegt.quote:Op maandag 6 juni 2016 22:56 schreef Beathoven het volgende:
[..]
precies.
Nou moet je je natuurlijk wel afvragen hoe lang Erdogan en z'n partij nog NAVO-lid willen zijn. Erdogan wil zelf aan het hoofd staan van een organisatie, waarschijnlijk eentje met een Turks-cultururele inslag en voormalige landen van het Ottomaanse rijk. Narcisten hebben de wereld niet nodig, die zijn zelf het middelpunt.
Ja, ik zat ook al te denken, dat wordt patat met mayonaise.quote:Op maandag 6 juni 2016 23:00 schreef Cherna het volgende:
[..]
Erdogan en Putin. Nu nog Trump. Dan heb je een zooitje bij elkaar waar je U tegen zegt.
het zou mij niet eens verbazen als ze die dictatuur uit de navo schoppen als ze zo doorgaanquote:Op maandag 6 juni 2016 22:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
[..]
Ach over de Krim kan je nog verklaren dat er groot Russische meerderheid is die weg wilde van Oekraïne. Denk je nou echt dat Putin een Navo land gaat aanvallen ? Als je antwoord ja is dan ben niet snugger bezig,quote:
Die sitequote:Op maandag 6 juni 2016 23:02 schreef PSVCL het volgende:
http://www.sunnah.org/msaec/articles/Constantinople.htm
Helaas heb ik dat wel gedaan, heb er best wel spijt van.quote:Op maandag 6 juni 2016 23:03 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Die siteIk ga daar maar niet op klikken.
Ik denk dat Erdo alleen voor de schermen stoer is, maar dat-ie achter de schermen gewoon een klein braaf hondje is hoor, net als onze chihuahua.quote:Op maandag 6 juni 2016 23:01 schreef bijdehand het volgende:
[..]
het zou mij niet eens verbazen als ze die dictatuur uit de navo schoppen als ze zo doorgaan
Dat vraag ik me ook wel eens af.quote:Op maandag 6 juni 2016 23:01 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, ik zat ook al te denken, dat wordt patat met mayonaise.
Hoe kun je dat soort rasidioten bij mekaar krijgen.
Dat weet ik wel zekerquote:Op maandag 6 juni 2016 23:05 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik denk dat Erdo alleen voor de schermen stoer is, maar dat-ie achter de schermen gewoon een klein braaf hondje is hoor, net als onze chihuahua.
Ja, maar dan krijgt-ie klapjes van Tante Merkel als hij dat achter de schermen ook laat zien. Staartje tussen zijn beentjes en beffen, denk ik. Dat gelul van hem alleen maar om die stoere Turkse mannen met een snor tevreden te houden wrs. Ja, en snorren worden in onze cultuur geassocieerd met homo-erotiek.quote:Op maandag 6 juni 2016 23:05 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dat weet ik wel zekerhij heeft wel lange arme en lange tenen, dat wel.
En maar kankeren op vrouwen die een maatschappelijke carriere willen naast het moederschapquote:Op maandag 6 juni 2016 23:07 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, maar dan krijgt-ie klapjes van Tante Merkel als hij dat achter de schermen ook laat zien. Staartje tussen zijn beentjes en beffen, denk ik. Dat gelul van hem alleen maar om die stoere Turkse mannen met een snor tevreden te houden wrs. Ja, en snorren worden in onze cultuur geassocieerd met homo-erotiek.
Ergens is het niet normaal meer. Je gaat echt een beetje nostalgie hebben over de zogenaamde leiders die er nog zaten tijden de Koude Oorlog.quote:
Tuurlijk, maar Merkel is in feite ook doodeng hè.quote:Op maandag 6 juni 2016 23:10 schreef bijdehand het volgende:
[..]
En maar kankeren op vrouwen die een maatschappelijke carriere willen naast het moederschapOndertussen is hij als de dood voor een kenau als merkel
Ze lijkt wel een beetje op de man van wie Erdo fan is, waardoor zelfs een Chuck Norris bang zou zijn.quote:Op maandag 6 juni 2016 23:11 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar Merkel is in feite ook doodeng hè.
quote:Interview With Russian Political Analyst Sergey Karaganov: The Four Reasons Why Russia Intervened In Syria
On February 15, 2016, the Russian weekly magazine The New Times published an interview with political analyst Sergey Karaganov, dean of the Faculty of World Economy and International Affairs at Moscow's National Research University Higher School of Economics, about Russia's foreign policy and the current situation in the Middle East. The political analyst presents four reasons why Russia decided to launch a military operation in Syria, and also addresses the tension between Russia and Turkey.
The following are excerpts from the interview:
'[The Situation] Would Explode If The Sunnis Or The Shiites Would Win In Syria First. It’s Better Not To Let Anyone Win'
Q: "It is widely held that the military campaign in Syria is an attempt by the Russian government to divert the attention of the West from [Russia's activities in] Ukraine and to avoid [international] isolation by focusing on Russia's involvement in the fight against terrorism. Do you agree with this view?"
A: "Let’s begin with the fact that Russia and its military have been preparing for an intervention like the one in Syria for quite a few years. The operation itself has been well-prepared. Hence, if there are those who say it was a complete surprise to them, they must be either idiots or liars. The country transports military experts, combat machinery and equipment; repairs air fields and access routes; builds accommodation for military personnel… why, just to spend some money? We started work on the base in Latakia [Syria] almost a year before our first planes arrived there. As for our intervention in Syria, there are several reasons for it.
"First: we figured out a long time ago that the Middle East would undergo a series of disasters. Most of the countries in the region, with the exception of Iran, which is ancient, and Israel with its unique identity, will fall apart over the next 20-30 years. The question we should ask ourselves is how the Middle East will fall apart. Will it happen without us, or will we try to tighten one screw or loosen another, taking into account the tens of thousands of potential terrorists there, and that it would be better if they killed each other or if we killed them rather than that they continue to multiply and maybe even reach our borders.
"Second: Russia realized that some kind of balance had to be maintained in the region, to prevent an even louder explosion. And the situation would definitely explode if the Sunnis or the Shiites would win in Syria first, then subsequently in other Middle East areas. It’s better not to let anyone win.
"Third: of course, there is some 'posturing' here as well. We do want to be a great power. You might call it yet another 'national half-baked idea' we inherited from Peter[2] and Catherine the Great[3] .
"And fourth: I agree that [Russian involvement in] Syria diverts everyone's attention from Ukraine and thus moves our relations with the West to another level. This goal was achieved completely."
'We Don't Want Another Ottoman Empire, Or Persian Empire, Or Any Caliphate'
Q: "[This goal of diverting everyone's attention was achieved] completely? Is the implementation of the Minsk agreements[4] already well on the way?"
A: "The Minsk agreements will be implemented when all the parties involved – including the Americans and the Europeans – decide that it’s time to implement them... So coming back to Syria, despite clear military and diplomatic successes, this war can’t be won. We must be prepared to leave Syria at any moment. And the people must be prepared in advance for this scenario. Also, it’s important not to become entangled in another conflict on the way. That is why I am deeply concerned about our conflict with Turkey, which, of course, stabbed us in the back. Why did Turkey decide to down our plane? Part of the answer lies in the peculiarities of the political culture of this region. Many of our preconceptions about it are wrong, including the idea of being true to one’s word. But our reaction was largely emotional, not rational. As a result, there is a risk of a 'second Crimean war'[5] [i.e. a conflict with Turkey]."
Q: "What do we actually want from Turkey?"
A: "It's easier to say what we don’t want. Ever since we started to play in this area, it has been quite clear that we don;t want another Ottoman Empire, or Persian Empire, or any caliphate."
Q: "So, we are going to clip the wings of both Iran and Turkey?"
A: "That’s what you say. I have said what I have said… You see, Turkey today is morally very much like Russia of the late nineteenth and early twentieth centuries. (By the way, for the same reason they have great literature now, and all our great literature is gone.) They have suddenly decided that they will restore the Ottoman power – they talked about it 5-10 years ago, it was a wide-spread fad. And that is why they supported the Arab Spring four years ago."
http://www.memri.org/report/en/0/0/0/0/0/0/9052.htm
Echt gelul. De VS hebben de Mujaheddin getrained, dat zijn de voorgangers van de Taliban. Al Quaida is een Saoudische beweging, belangrijke bondgenoot van de VS. En de Arabische 'lente' is aangewakkerd door vooral Frankrijk en de UK. IS is ontstaan in het machtsvacuum dat ontstond nadat de VS Saddam Hoessein ten val had gebracht.quote:Op maandag 6 juni 2016 23:13 schreef Szikha2 het volgende:
Kom op jongens. Wordt eens wakker. Wie zit er achter moslim terrorisme??? Dat Islam een radicaal religie is weten we allemaal maar dit soort aanslagen wie zit daar werkelijk achter???
Wie richtte de PLO op. Wie trainde Arafat? En Saddam? En steunt Assad? Wie zette internationaal terrorisme op de kaart? Wie zei " we moeten allemaal strijden tegen terreur" ?
Wie belde als eerste Bush op na de aanslagen?
Mother Russia. Die trainde moslims al heel vroeg. De Sovjet Unie wilde macht , macht. Zij misbruiken de nationale gevoelens van moslims voor hun eigen doeleinden. En wat is hun doel?
ik quote mijzelf weer
[..]
quote:First: we figured out a long time ago that the Middle East would undergo a series of disasters. Most of the countries in the region, with the exception of Iran, which is ancient, and Israel with its unique identity, will fall apart over the next 20-30 years. The question we should ask ourselves is how the Middle East will fall apart. Will it happen without us, or will we try to tighten one screw or loosen another, taking into account the tens of thousands of potential terrorists there, and that it would be better if they killed each other or if we killed them rather than that they continue to multiply and maybe even reach our borders.
"Second: Russia realized that some kind of balance had to be maintained in the region, to prevent an even louder explosion. And the situation would definitely explode if the Sunnis or the Shiites would win in Syria first, then subsequently in other Middle East areas. It’s better not to let anyone win.
"Third: of course, there is some 'posturing' here as well. We do want to be a great power. You might call it yet another 'national half-baked idea' we inherited from Peter[2] and Catherine the Great[3] .
"And fourth: I agree that [Russian involvement in] Syria diverts everyone's attention from Ukraine and thus moves our relations with the West to another level. This goal was achieved completely."
'We Don't Want Another Ottoman Empire, Or Persian Empire, Or Any Caliphate'
Dat gaf wel duidelijkheid. Sinds het omvallen van die muur is de wereld complexer geworden. Gooi daar nog de communicatie middelen(zoals bijvoorbeeld twitter, facebook en weet ik niet wat allemaal) bovenop en je hebt een brei van desinformatie etc waar je akelig van word. Daar is niet meer uit te komen.quote:Op maandag 6 juni 2016 23:10 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ergens is het niet normaal meer. Je gaat echt een beetje nostalgie hebben over de zogenaamde leiders die er nog zaten tijden de Koude Oorlog.
Wat ik zeg: de gekken hebben het gekkenhuis overgenomen.quote:Op maandag 6 juni 2016 23:23 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dat gaf wel duidelijkheid. Sinds het omvallen van die muur is de wereld complexer geworden. Gooi daar nog de communicatie middelen(zoals bijvoorbeeld twitter, facebook en weet ik niet wat allemaal) bovenop en je hebt een brei van desinformatie etc waar je akelig van word. Daar is niet meer uit te komen.
Die duidelijkheid zie je ook niet meer terug in de politiek. Na Pim is het een circus geworden en nam het aantal splinter partijen toe. Als zelfs ene Sylvana kan toetreden tot de politiek dan heb ik het wel gehad.
Hier op fok heb je users die dit soort onzin willen aannemen als waarheid.quote:Op maandag 6 juni 2016 23:29 schreef Sjors. het volgende:
Dit is nep uberhaupt dit geloven!
Слава богу за идиотов
Dan zijn wij ook weer de klos, alhoewel we hebben tegenwoordig veel nazi's...quote:Op maandag 6 juni 2016 23:32 schreef Bonkers. het volgende:
Ach, de een wilt tsaar spelen, de ander sultan. Ik maak me pas echt zorgen als Merkel weer terug naar het verleden wil.
Putin zegt vrijwel nooit iets geks.quote:Op maandag 6 juni 2016 23:33 schreef Lazvic het volgende:
[..]
Hier op fok heb je users die dit soort onzin willen aannemen als waarheid.
De wereld is niet zwart/wit. Ik geloof niet dat hij dit daadwerkelijk gaat uitvoeren, maar wel dat hij dit heeft gezegd. Dit soort interne propaganda werkt om het land te motiveren om weer een grootmacht te worden. Putin stopte z'n kritiek op Yeltzin destijds niet onder stoelen of banken. Het moest helemaal anders.quote:Op maandag 6 juni 2016 23:29 schreef Sjors. het volgende:
Dit is nep uberhaupt dit geloven!
Слава богу за идиотов
Yeltzin maakte er dan ook een puinhoop van. Hij werd de sloper van Rusland genoemd. Drank, corruptie en vele Russen aan de bedelstaf en een compleet gebroken land. Dan kan ik me zo voorstellen dat je kritiek krijgt. Het westen had er schik in. Russische meiden enfin de lol kon niet op. Wat hebben we gelachen om druif Yeltzin en die gekke Russen.quote:Op maandag 6 juni 2016 23:41 schreef Beathoven het volgende:
[..]
De wereld is niet zwart/wit. Ik geloof niet dat hij dit daadwerkelijk gaat uitvoeren, maar wel dat hij dit heeft gezegd. Dit soort interne propaganda werkt om het land te motiveren om weer een grootmacht te worden. Putin stopte z'n kritiek op Yeltzin destijds niet onder stoelen of banken. Het moest helemaal anders.
als je rusland vervangt door amerika klopt dit inderdaad.quote:Op maandag 6 juni 2016 23:13 schreef Szikha2 het volgende:
Kom op jongens. Wordt eens wakker. Wie zit er achter moslim terrorisme??? Dat Islam een radicaal religie is weten we allemaal maar dit soort aanslagen wie zit daar werkelijk achter???
Wie richtte de PLO op. Wie trainde Arafat? En Saddam? En steunt Assad? Wie zette internationaal terrorisme op de kaart? Wie zei " we moeten allemaal strijden tegen terreur" ?
Wie belde als eerste Bush op na de aanslagen?
Mother Russia. Die trainde moslims al heel vroeg. De Sovjet Unie wilde macht , macht. Zij misbruiken de nationale gevoelens van moslims voor hun eigen doeleinden. En wat is hun doel?
ik quote mijzelf weer
[..]
Het westen won idd t.o.v. de Sovjet Unie. Yeltzin was een beetje de Russische Clinton, hij 'had' visie, maar wist het niet tot uitvoering te brengen. Daarnaast was hij altijd wel in voor een vrolijke noot, maar had ook de zwakte dat hij daarbij ook vaak stomdronken was en de nieuwe problemen niet zag, en dat speelde m parten. Het verval was na het G.O.S. bijna onvermijdelijk. Rusland kreeg toch een beetje de hamer op z'n kop en heeft het even met westerse democratie moeten proberen (na Gorbatsjov) omdat de tijdsgeest daar gewoon om vroeg, dat was een verplicht nummer. Maar de vele miljonairs die allemaal naar 't buitenland verkasten en de interne corruptie (de Russische mafia beleefde z'n hoogtijdagen) waren idd het gevolg van deze snelle omschakeling.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 00:05 schreef Cherna het volgende:
[..]
Yeltzin maakte er dan ook een puinhoop van. Hij werd de sloper van Rusland genoemd. Drank, corruptie en vele Russen aan de bedelstaf en een compleet gebroken land. Dan kan ik me zo voorstellen dat je kritiek krijgt. Het westen had er schik in. Russische meiden enfin de lol kon niet op. Wat hebben we gelachen om druif Yeltzin en die gekke Russen.
Turkije sowieso uit de NAVO, veel te groot risico zo'n sultan.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 00:22 schreef Nerdslayer het volgende:
Turkije uit de navo trappen en Rualand de beschaving laten brengen bij de Turken
Ik hoop dat zowel Erdogan als Putin worden afgezet voordat ze ook maar een piep geven om ergens in actie te komen. Erdogan flirt met het Ottomaanse Rijk, en binnen Turkije is hij al met de inrichting van zijn versie van het Rijk begonnen, desondanks is Turkije, ondanks z'n oppervlakte vergeleken met het Rijk nog vrij klein, dus het zou best in de pijplijn kunnen liggen dat ook Erdogan ergens wat perceeltjes wil inpikken. De meeste bureaucraten zijn daar nog ouderwetse machtsgeile kereltjes, dus die please je daar wel mee. En Putin heeft met de Krim natuurlijk al iets op zn naam staan, bij hem is het niet meer zozeer de vraag of hij nog wat gaat doen, maar wanneer.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 00:22 schreef Nerdslayer het volgende:
Turkije uit de navo trappen en Rualand de beschaving laten brengen bij de Turken
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |