Hadith over het vasten:quote:O, gij gelovigen, het vasten is u voorgeschreven, zoals het degenen die voor u waren was
voorgeschreven, opdat gij vroom zult zijn. [al-Baqarah 2:183]
- Enquote:"Allah (c.c.) zegt: alle daden van de zoon van Adam (dus de mens) zijn voor hem zelf, behalve het vasten, dit is voor Mij en Ik zal hem ervoor belonen. Het vasten is een schild. Wanneer een van jullie een dag aan het vasten is, behoort hij alle zinloze gepraat te vermijden en geen rumoer te maken. Mocht iemand hem beschimpen of met hem willen vechten, dan moet hij zeggen: ik ben aan het vasten. Bij God is de adem van een vastende beter dan de geur van muskus"
Aha ok.quote:Op maandag 6 juni 2016 16:56 schreef Stimorol- het volgende:
Ik ben aleviet en die vasten niet 30 dagen.
Wat snoezig. Je kent het niet en hebt liefjes gegoogled?quote:
Haha ik stel een simpele vraag en krijg dit als antwoord terug ,man man man.quote:Op maandag 6 juni 2016 17:01 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Wat snoezig. Je kent het niet en hebt liefjes gegoogled?
Oh wacht je bent een Mocro. Verklaart een hoop. Moet jij niet buiten chickies lastigvallen?
Stuur ze naar huisquote:Op maandag 6 juni 2016 16:58 schreef Drug het volgende:
Hé er zitten veel moslims in mijn team, wat is nou een leuke manier om voor hen de dag een beetje fijner te maken? Normaal geef ik ze snoep
-zucht-quote:Op maandag 6 juni 2016 17:08 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Haha ik stel een simpele vraag en krijg dit als antwoord terug ,man man man.
Maar waarom vasten jullie niet tijdens de ramadan, voor God,.. maar wel voor Imam Huseyiin?
Apart.
Gaat moeilijk voor je worden; dagenlang niet masturberen.quote:Op maandag 6 juni 2016 16:56 schreef Stimorol- het volgende:
Ik ben aleviet en die vasten niet 30 dagen.
Hey anders open je een topic over hoe je je vriendin niet heb kunnen laten komen.quote:Op maandag 6 juni 2016 17:12 schreef Atak het volgende:
[..]
Gaat moeilijk voor je worden; dagen lang niet masturberen.
Ben je nog steeds frusti over dat topic?quote:Op maandag 6 juni 2016 17:14 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Hey anders open je een topic over hoe je je vriendin niet heb kunnen laten komen.
Ow w8. You already did
Je mag doen en laten wat je wilt , ik was alleen maar nieuwsgierig waarom de alevitische sekte leden met hun Islam light versie en eigen regels niet vasten tijdens de ramadan.quote:Op maandag 6 juni 2016 17:11 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
-zucht-
Alevieten vasten wel tijdens de Ramadan maar niet de onder soennieten heersende 30-dagen norm. Waar haal jij je bullshit vandaan?
Als jij met mij een serieuze discussie aan wil gaan dan begin je eerst maar eens met normaal doen ipv sekte te gebruiken. En als je alleen je vooroordelen wil uiten dan mag je naar sjiietenontmaskerd.nl.
Laat Allah mij en mijn geloofsbelevenis oordelen. Daar heb jij geen moer over te bepalen.
Ik ga deze onzin discussie niet meer aan.quote:Op maandag 6 juni 2016 17:14 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Je mag doen en laten wat je wilt , ik was alleen maar nieuwsgierig waarom de alevitische sekte leden met hun Islam light versie en eigen regels niet vasten tijdens de ramadan.
Thats is.
186. De maand Ramadaan is die, waarin de Qor’aan als een richtsnoer voor de mensen werd nedergezonden en als duidelijke bewijzen van leiding en onderscheid. Wie onder u daarom deze maand beleeft, laat hem daarin vasten. Maar wie onder u ziek of op reis is, een aantal andere dagen. Allah wenst gemak voor u en geen ongemak, en opdat gij het aantal zult voltooien en opdat gij Allah’s grootheid zult prijzen, omdat Hij u terecht heeft geleid en opdat gij dankbaar zult zijn.
Niet frusti maar vooral hard gelachen om je beginnersfoutjes.quote:
Shoukran habibaquote:Op maandag 6 juni 2016 17:19 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
.
Succes met het vasten. De warmte en dorst gun ik je.
zo hoort het ook uiteraard.quote:Op maandag 6 juni 2016 03:28 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Ik woon in Eindhoven .
Hier is het 3:37 , terwijl er op andere gebedskalenders weer 3:13 staat.
Maar ik hou deze gewoon aan ga niet opeens switchen terwijl ik altijd deze gebedskalender volg.
volg het clubje die je altijd volgtquote:Op maandag 6 juni 2016 07:34 schreef darkmond het volgende:
Ewa sa7bies... Vasten jullie vandaag al of pas morgen? Volgens m'n hijri kalender is 1 ramadan pas morgen (7juni) en is het vandaag nog 29 sha'ban.
te laat is te laat broer, morgen de herkansingquote:Op maandag 6 juni 2016 08:55 schreef VoetenMat het volgende:
Ik heb dus in alle domheid 1 uur te laat gegeten, ik twijfel nu dus ook of mijn vast nog geldig is, ik wil het voor de zekerheid niet verbreken want dan weet ik dat die sowieso niet meetelt
Edit: voel me hiervoor ook bijzonder naar nu.
welke "gemeenschap"?quote:Op maandag 6 juni 2016 10:39 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Wel grappig dat de dagen verschillen. Wij zijn zondag al begonnen.
Op deze mübarek dag mijn theorie examen gehaald.![]()
quote:Op maandag 6 juni 2016 11:50 schreef sylvesterrr het volgende:
En ik heb zonet de eerste collega's naar het bedrijfsrestaurant uitgezwaaid... Godver, er staat vandaag een leuk kipgerecht op het menu.
Ik denk niet dat ik verstoten zou worden door mijn familie, ik denk meer dat er hele ongemakkelijkste stiltes zullen vallen als het gaat over geloof en gewoontes zoals feestdagenquote:
Nee da is niet het doel.quote:Op maandag 6 juni 2016 17:36 schreef Atak het volgende:
Volgens mij is het doel van Ramadan dat je toch een bescheiden leven gaat leiden om het leven van de profeet na te bootsen?
Islam =/= KSAquote:Op maandag 6 juni 2016 17:36 schreef Atak het volgende:
Volgens mij is het doel van Ramadan dat je toch een bescheiden leven gaat leiden om het leven van de profeet na te bootsen? Moslims van vandaag snappen er helemaal niks van. Ze lopen zich helemaal uit te hongeren en 's nachts gaan ze helemaal los. Als je tijdens de ramadan paar kilo's ben aangekomen dan doe je iets verkeerds. En als de profeet zijn volgelingen vandaag zou zien dan zou hij terug het graf ingaan. Hedendaagse islam is een kapitalistisch exportproduct van de Saudis. Als je kijkt naar Mekka en Medina dan zie je dat ook. Alles is gereconstrueerd om geld te cashen. Dat de Saudis ook geen enkele Syriër hebben opgevangen laat ook zien wat voor moslim ze zijn. Wat maakt het dan uit of je vast of niet vast?
zou het ze dan gewoon zeggenquote:Op maandag 6 juni 2016 17:39 schreef VoetenMat het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ik verstoten zou worden door mijn familie, ik denk meer dat er hele ongemakkelijkste stiltes zullen vallen als het gaat over geloof en gewoontes zoals feestdagen
Dat zei hij ook helemaal nietquote:Op maandag 6 juni 2016 17:42 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Nee da is niet het doel.
Het is een daad van aanbidding , en heeft niks te maken met wat arme mensen voelen of wat dan ook.
zo min mogelijk aansprekenquote:Op maandag 6 juni 2016 16:58 schreef Drug het volgende:
Hé er zitten veel moslims in mijn team, wat is nou een leuke manier om voor hen de dag een beetje fijner te maken? Normaal geef ik ze snoep
Heb je die link nog gelezen of werd het je te moeilijk?quote:Op maandag 6 juni 2016 17:42 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Nee da is niet het doel.
Het is een daad van aanbidding , en heeft niks te maken met wat arme mensen voelen of wat dan ook.
Heb je die zelf getypt ?quote:Op maandag 6 juni 2016 17:46 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Heb je die link nog gelezen of werd het je te moeilijk?
Misschien dadelijk ,ga nu eerst ff het gebed verrichten.quote:
quote:
houden we het gezellig in het topic ajbquote:
Doe jezelf een lol en lees een boek. Zo dom kom ik ze zelden tegen.quote:Op maandag 6 juni 2016 17:51 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Misschien dadelijk ,ga nu eerst ff het gebed verrichten.
Verrichten jullie alevieten trouwens het gebed??
Git isine be. Onun laflarina bak benimki sine bakquote:Op maandag 6 juni 2016 17:51 schreef Slayage het volgende:
[..]
[..]
houden we het gezellig in het topic ajb
chill dude...quote:Op maandag 6 juni 2016 17:53 schreef Stimorol- het volgende:
Git isine be. Onun laflarina bak benimki sine bak
Jij bent altijd zo beleefd, niet opgeven!quote:Op maandag 6 juni 2016 17:48 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Haha zie het nu pas, mijn concentratie en scherpte is naar de klote
Hou je bek.quote:Op maandag 6 juni 2016 17:59 schreef Childofthe90s het volgende:
Sil ik yn it Frysk praten? Blykber fine wy dat mear noflik.
Serieus, random Turks praten in een topic?
het moet volgbaar zijn voor de niet turkstaligen. dan maakt het niet zo veel.quote:Op maandag 6 juni 2016 17:59 schreef Childofthe90s het volgende:
Sil ik yn it Frysk praten? Blykber fine wy dat mear noflik.
Serieus, random Turks praten in een topic?
Ga jij wel vasten dan?quote:Op maandag 6 juni 2016 18:07 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Mattie ik oordeel niet, ik ben gewoon benieuwd
18 uurquote:Op maandag 6 juni 2016 18:09 schreef superniger het volgende:
17 uur lang niks drinken is toch hartstikke ongezond?
Hoezo dat?quote:Op maandag 6 juni 2016 18:09 schreef superniger het volgende:
Allahin istegi.quote:Op maandag 6 juni 2016 18:09 schreef Atak het volgende:
[..]
Hoezo? Daar ben ik wel nieuwsgierig naar.
Maar het punt van de Ramadan is ook niet om zo gezond mogelijk te leven toch?quote:Op maandag 6 juni 2016 18:09 schreef superniger het volgende:
Hey Bocaquote:Op maandag 6 juni 2016 17:55 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Jij bent altijd zo beleefd, niet opgeven!
Helemaal eens. Saudis zijn shaytaan in levende lijve. Ik heb de religie van die zandwormen van mij afgeworpen. Het was een heel lang proces. Soefis beleven het wel heel mooi met dat mystieke en dansen. Mekka lijkt meer op het Amerikaanse Las Vegas. Yanks zijn kapitalistisch maar Saudis zijn geen haar beter.quote:Op maandag 6 juni 2016 17:36 schreef Atak het volgende:
Volgens mij is het doel van Ramadan dat je toch een bescheiden leven gaat leiden om het leven van de profeet na te bootsen? Moslims van vandaag snappen er helemaal niks van. Ze lopen zich helemaal uit te hongeren en 's nachts gaan ze helemaal los. Als je tijdens de ramadan paar kilo's ben aangekomen dan doe je iets verkeerds. En als de profeet zijn volgelingen vandaag zou zien dan zou hij terug het graf ingaan. Hedendaagse islam is een kapitalistisch exportproduct van de Saudis. Als je kijkt naar Mekka en Medina dan zie je dat ook. Alles is gereconstrueerd om geld te cashen. Dat de Saudis ook geen enkele Syriër hebben opgevangen laat ook zien wat voor moslim ze zijn. Wat maakt het dan uit of je vast of niet vast?
Jawel hoor.quote:Op maandag 6 juni 2016 18:13 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Maar het punt van de Ramadan is ook niet om zo gezond mogelijk te leven toch?
Ik wacht nog steeds op een inhoudelijke reactie.quote:
Ik leef gezonder tijdens Ramadan dan daarbuitenquote:Op maandag 6 juni 2016 18:13 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Maar het punt van de Ramadan is ook niet om zo gezond mogelijk te leven toch?
Hoi Jelle, je leeft weer?quote:Op maandag 6 juni 2016 18:13 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Helemaal eens. Saudis zijn shaytaan in levende lijve. Ik heb de religie van die zandwormen van mij afgeworpen. Het was een heel lang proces. Soefis beleven het wel heel mooi met dat mystieke en dansen. Mekka lijkt meer op het Amerikaanse Las Vegas. Yanks zijn kapitalistisch maar Saudis zijn geen haar beter.
quote:Op maandag 6 juni 2016 17:53 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Doe jezelf een lol en lees een boek. Zo dom kom ik ze zelden tegen.
[..]
Git isine be. Onun laflarina bak benimki sine bak
Ik heb je eerst gevraagd om een inhoudelijke reactie. Daarna antwoord ik.quote:Op maandag 6 juni 2016 18:15 schreef PSVCL het volgende:
[..]![]()
Jammer dat je geen antwoord wil geven op mijn simpele vragen .
Masallah.quote:
Klopt, geen moslim meer.quote:Op maandag 6 juni 2016 18:15 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ik heb je eerst gevraagd om een inhoudelijke reactie. Daarna antwoord ik.
[..]
Masallah.
Geen moslim meer? Of snap ik je post niet.
quote:
Overdag niets eten en drinken om je dan 's nachts vol te stouwen, met als resultaat een slaapgebrek en spijsvertering die overslag raakt, lijkt me niet gezond. Wat bedoel je dan met gezonder, dat je alleen maar groenten eet of afvalt?quote:Op maandag 6 juni 2016 18:14 schreef Che_ het volgende:
Ik leef gezonder tijdens Ramadan dan daarbuiten
Dat was vroeger toen Borte er was.quote:Op maandag 6 juni 2016 18:17 schreef Che_ het volgende:
Deze discussies kunnen in andere topics
Hier gaat het over ramadan en plaatjes van eten
Ik deel zonder pardon bans uit
Nee, dat ligt in Marokkaanse families lastig.quote:Op maandag 6 juni 2016 18:17 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Weet de familie dat ook? Drama altijd als mensen niet meer geloven.
Wie heeft het over vol stouwen?quote:Op maandag 6 juni 2016 18:17 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
[..]
Overdag niets eten en drinken om je dan 's nachts vol te stouwen, met als resultaat een slaapgebrek en spijsvertering die overslag raakt, lijkt me niet gezond. Wat bedoel je dan met gezonder, dat je alleen maar groenten eet of afvalt?
Succes daarmee.quote:Op maandag 6 juni 2016 18:18 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Nee, dat ligt in Marokkaanse families lastig.
Thanks, meid.quote:Op maandag 6 juni 2016 18:19 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Succes daarmee.Sociale controle in jullie cultuur maakt het dan wel ruk ja.
Wikipediaquote:
quote:Zowel 's ochtends vroeg als 's avonds laat na zonsondergang wordt er door sommigen zeer uitgebreid gegeten.
welke religie is dat?quote:Op maandag 6 juni 2016 18:13 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ik heb de religie van die zandwormen van mij afgeworpen.
Dit is geen argument. Als iemand 200km/u rijdt om van A naar B te komen betekent het niet dat autorijden per definitie gevaarlijk is.quote:
Zijn 1e reactie in een ramadan topicquote:Op maandag 6 juni 2016 18:21 schreef Katoenplukkert het volgende:
[..]
Posten? Mijn god, wees eens niet zo achterlijk.
niet. Fries.quote:Op maandag 6 juni 2016 18:21 schreef Atak het volgende:
[..]
Wat is jouw afkomst dan? Jelle is een NLse naam.
Gast doe eens normaal man, retarded zijn kan later. Mensen kunnen hier posten wat ze willen en als je het niet bevalt negeer je het.quote:Op maandag 6 juni 2016 18:21 schreef JubaUrbicus het volgende:
Allemaal dikke care wat men wel of niet geweest is, so what ik was vroeger ook een atheist en nu ben ik een moslim, moet ik ook popie jopie gaan doen in topics die het atheïsme propageren? Waarom kunnen we deze topic niet ramadan inhoudelijk behouden zonder dat we steeds geconfronteerd moeten worden met bashing? Er zijn 100en topics waarin men vrij is om Islam te bashen! Waarom perse hier komen dan?
marocquote:Op maandag 6 juni 2016 18:21 schreef Atak het volgende:
[..]
Wat is jouw afkomst dan? Jelle is een NLse naam.
Oh, boeboe. In plaats van hem weg te jagen kan je bijvoorbeeld doorvragen waarom en een dialoog laten plaatsvinden.quote:Op maandag 6 juni 2016 18:21 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Zijn 1e reactie in een ramadan topic
Ik heb de religie van die zandwormen van mij afgeworpen.
Zelfs zonder het volstouwen is zo'n eetpatroon niet gezond, wat overigens niet uitmaakt, er zijn wel meer dingen niet gezond die veel mensen doen. Volgens mij is dat sowieso het punt ook niet. Je wilt toch dichter bij God komen, of vromer leven tijdens de Ramadan. Het vasten heeft toch een connectie met armoede, niet per se met een gezondere levensstijl.quote:Op maandag 6 juni 2016 18:21 schreef Che_ het volgende:
[..]
Dit is geen argument. Als iemand 200km/u rijdt om van A naar B te komen betekent het niet dat autorijden per definitie gevaarlijk is.
Tabon di mekquote:Op maandag 6 juni 2016 18:23 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Shaytan in levende lijven meld zich ff , is dit iets typisch Alevitisch ??
Is dit topic niet voor bedoeld .quote:Op maandag 6 juni 2016 18:23 schreef Katoenplukkert het volgende:
[..]
Oh, boeboe. In plaats van hem weg te jagen kan je bijvoorbeeld doorvragen waarom en een dialoog laten plaatsvinden.
dude hij is echt Marokkaans.quote:Op maandag 6 juni 2016 18:24 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
اذا كنت مغربيا فعليك ان تتحدث بهذه اللغة حتى تثبت عندي انك مغربي حقيقة و الا فانت كذاب
lijkt me geen gezonde situatie voor jou om te doen alsof...quote:Op maandag 6 juni 2016 18:18 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Nee, dat ligt in Marokkaanse families lastig.
Wat is dan gezond? 3x per dag volproppen?quote:Op maandag 6 juni 2016 18:23 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Zelfs zonder het volstouwen is zo'n eetpatroon niet gezond, wat overigens niet uitmaakt, er zijn wel meer dingen niet gezond die veel mensen doen. Volgens mij is dat sowieso het punt ook niet. Je wilt toch dichter bij God komen, of vromer leven tijdens de Ramadan. Het vasten heeft toch een connectie met armoede, niet per se met een gezondere levensstijl.
Ben je moslim?quote:Op maandag 6 juni 2016 18:13 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Helemaal eens. Saudis zijn shaytaan in levende lijve. Ik heb de religie van die zandwormen van mij afgeworpen. Het was een heel lang proces. Soefis beleven het wel heel mooi met dat mystieke en dansen. Mekka lijkt meer op het Amerikaanse Las Vegas. Yanks zijn kapitalistisch maar Saudis zijn geen haar beter.
Het is gezonder om niet vlak voor het slapen te gaan eten. Bij de Ramadan ontkom je daar niet echt aan, maar één maand is dat niet zo erg.quote:Op maandag 6 juni 2016 18:25 schreef Che_ het volgende:
[..]
Wat is dan gezond? 3x per dag volproppen?
Ik eet van iftar tot s7uhr in kleine beetjes. Je moet het verspreiden.
Who fucking cares dude. Laat ze lekker.quote:Op maandag 6 juni 2016 18:27 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Het is gezonder om niet vlak voor het slapen te gaan eten. Bij de Ramadan ontkom je daar niet echt aan, maar één maand is dat niet zo erg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |