Inmiddels weer een weekje verder en een stuk opgeschoten.

Het was even afwachten geblazen begin vorige week want donderdag zouden meerdere bestellingen worden geleverd. Vriendin is flink aan de slag geweest in de tuin; er is inmiddels 1 (van de 8...) vijvers weg en de boel is weer flink uitgedund. Op sommige plekken staan echt tot 2 meter hoog brandnetels, distels en ander onkruid. Nu ziet het er op sommige stukken al behoorlijk goed uit:
![5Cfmu0q.jpg]()
De rotzooi die je rechts ziet is van de buren. Die hebben jarenlang al hun meuk daar kunnen opbergen omdat er toch niks van te zien was doordat er allemaal struiken stonden. Die schrokken zich helemaal een hoedje toen vriendinlief als een malle aan het uitdunnen was. Gelukkig hebben we de buren ook wakkergeschud en zijn die nu ook heel rigoureus in de tuin bezig; de container om alle rotzooi in te gooien staat al bij ze op de oprit.
![4IXsOqf.jpg]()
Wat dieper de tuin in.
![1dVAudn.jpg]()
En nog dieper; schijnbaar heeft de vorige bewoner ook geitjes gehad. Dit hutje (waar werkende elektra in zit!) kwamen we dus pas tegen toen we wat dieper de tuin in konden. Er is ook een hele omheining waar verlengsnoeren en waterslangen langs af lopen. Best een pleuriswerk om af te breken, maar het begin is er.

Ook in de keuken wordt hard gewerkt. De keuken is niet onze smaak en was behoorlijk onderkomen. De vorige bewoner heeft overduidelijk zonder grondverf direct over de eiken kastjes heen proberen te verven en dat zag er niet uit. Koken is één van mijn hobbies, dus wanneer er ooit een nieuwe keuken komt, wordt dat ook echt een state-of-the-art superdeluxe keuken. Voorlopig ligt de prioriteit (en budget

) daar echter niet en zullen we het de komende jaartjes nog even met deze keuken doen. Het behang is van de muren af, de gaatjes zijn opgevuld en de kastdeurtjes worden momenteel geschuurd, in de grondverf gezet, nog een keer geschuurd en gelakt. Vandaag kan ik de eerste kastdeurtjes weer er in zetten.

![vtugUih.jpg]()
Ik ben ook maar eens aan de gang en meterkast begonnen. Allemaal kapotte draden, coax-, audio- en netwerkkabels en leidingen die nergens meer aangesloten zaten en/of als een bord spaghetti in elkaar gefrunnikt waren.

Ik heb het een beetje opgeschoond en ben met het openbreken van het plafond begonnen:
![77DoWre.jpg]()
![51MWD4M.jpg]()
![v3ML4pW.jpg]()
En toen was het donderdag en kwamen eindelijk alle bouwmaterialen.

Hiervoor had ik de hele garage al die tijd dus vrij gehouden (de hobbykamer en oprit liggen ook nog vol...):
![ujOJVKF.jpg]()
Vooral het hout wou ik meteen binnen hebben vanwege dat rotweer van de afgelopen weken.
De dikke vloerbalken voor boven de kruipruimte meteen diezelfde avond nog in de menie gezet (reuzenlucifers!

):
![h24lPq1.jpg]()
En afgelopen weekend dan eindelijk begonnen met het leggen van de balken. Komt nog best veel kapwerk bij kijken gezien er eerder kleinere balken in lagen. Hier zie je ook al het éérste gat voor ventilatie dat ik gekapt heb:
![7d0X3Ng.jpg]()
Hier mijn superingenieuze vlakkanaal.

Aan beide kopse kanten afgedekt met insectenhor en dat met ducttape vastgeplakt zodat er niks door de roostertjes naar binnen kan komen:
![EmhtG0I.jpg]()
En hier het eindresultaat: de roostertjes aan de buitenkant, langs de oprit:
![5Wkps0H.jpg]()
Deze week ga ik dus gewoon verder met het er in leggen van de vloerbalken. In de kruipruimte hoef ik er nog maar 2. Daarna kan ik aan het gedeelte boven de kelder beginnen.
's Avonds, als we geen herrie meer mogen maken na tienen, natuurlijk ook fijn de rust pakken.

[ Bericht 0% gewijzigd door StefDeStuntpiloot op 20-06-2016 16:11:44 ]